Şimdi Ara

Ford Focus C-Max (419. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
9.710
Cevap
28
Favori
855.209
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 417418419420421
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Egé


    quote:

    Orijinalden alıntı: OzzY®

    ben bi ölçüm yapmadım :) gittim aydında dolandım geldim, otoyolda kadrana göre 135 sabit gittim geldim şehir içinde baya devirli kullandım ama ne kadar yaktı hiç bilmiyorum :D


    Bu da kafaya hiçbir şey takmamak için en doğrusu..

    babam alınca

    kendim alınca daha sakin kullanıyorum sanırım




  • CEVAP.EVET BMW 320 D.
    yenı c max ın bu casus fotoları pek fikir vermiyor; yada pek umut vermiyor de diyebiliriz.
    fazlası ile dar ve yüksek inşa edilmiş. silüetini beğenmedim. sürgülü kapı konusundaki fikirlerinize saygı duyuyorum.
    İlla da yani kasayı alacaz diye bi kural yok . Beğenirsek alırız.
    Mesala yeni golf 1.6 tdi yaptı ama yıllarca bekleyenlerin umutlandığı tarzda bişey çıkmadı ortaya. bizizm 6 yıllık 1.6 tdci hem perf hem tüketimde bu motordan daha iyi ilginç olarak
  • merhaba arkadaşlar,
    Bu konuyu ilginç buldum ve sizlerle paylaşmak istedim.
    http://www.hurriyetoto.com/oto/otoyasam/haberdetay.php?cid=9361


    quote:


    Onno Usta

    17.08.2009, Pazartesi

    2004 Ford Focus C-Max 1.6 TDCI Ghia aracımın ilk sahibiyim.



    Tüm bakımlarım, İzmir Otokoç yetkili servisinde düzenli olarak yaptırdım. Yakıtımı da ‘yakıt güvence sistemi’ dahilinde, Opet istasyonlarından alıyorum. Aracım 88 bin kilometredeyken bir rampa çıkışında ani güç kaybı, yaşadım. Her zaman 4. ve 5. vites ile çıktığım rampayı 2. viteste ve egzozdan yoğun siyah duman atarak çıkabildim. Servise ulaştığımda araçta, EGR valfinin kirlenmiş olduğu belirtildi ve temizlenerek bana teslim edildi Bu arada 90 bin km bakımı da yapıldı. Sorunum çözülse de kısmi güç kaybı ve egzozdan siyah duman atma oluyordu. Tekrar servise başvurdum, bu sefer de aracımın 95 bin kilometredeyken ‘kızdırma bujilerinde’ arıza kaydı çıktı ve bunlar servis tarafından değiştirildi Ben turbonun da kontrol edilmesini talep etmiştim ama servis bunu gerekli görmemişti 105 bin kilometrede yine EGR valfi temizliği yapıldı ama aynı sorunlar yine devam etti Sollamalarda sıkıntı duymaya başlamıştım. Aracımdaki yığılma sorunu devam ediyor ve bunun turbodan olduğunu düşünüyordum. Rutin silecek suyu tamamlama nedeni ile kaputu açtığımda, motor üst kapağından, lıava filtresinin arkasına bağlanan havalandırma borusunun klipsinden çıktığını gördüm. Bunun yerine oturttuğumda, 28 bin km boyunca beni deli eden o kasılma ve açılmalar kayboldu. Evet, motorda güç kaybı vardı ama, kasılma ve yığılmalar artık o kadar bariz değildi. Sonra Bornova'da Özel bir servise gittim. EGR valfının arızalı olduğu söylendi, enjektör temizliği yapıldı. Ama bu sefer de enjektörlerden, akselerasyon sırasında şıkırtı sesi gelmeye başladı! Otokoç'ta yeniden yazılım yüklenmesi gerektiği söylendi. Sağ olsunlar, Otokoç servis görevlileri beni kırmadılar ve yazılım yüklendi. Ama nafile, şıkırtı geçmedi. Ama benzer sorunlarım yine devam etti ve en son beni dikkatlice dinleyen Antalya'daki Ford Yetkili Servisi yetkilisi sorunun turbodan kaynaklandığını anladı. Turbo değişti ve eski atak, ara hızlanma canavarı aracım geri geldi Ustaların sorunları dinlemeden çözüm üretmeye kalkmalarını anlamıyorum. Ben bir doktorum ve insanları dinleyerek onlara yardımcı oluyorum ama ustalar araçların kullanıcılarını neden dinlemiyorlar?



    2004 model olan Ford C-Max 1.6 TDC1 aracınızla ilgili yaşanan olumsuzluklar gerçeklen de ilginç, ancak arada dikkat edilmeyen veya sorulması gerekli olan soru ise karter havalandırma hortumunun neden yerinden sık sık çıktığı. Bu kartere inen kompresyonun artmasından veya hortum sıkma kelepçesinin arızalı olmasından kaynaklanır. Öncelikle bu sorun giderilmeliydi. Aracınızla bu kadar uğraşılırken hiç kimse Carbon Clean yapılmasını önerrmedi mi? Normalde her 40 bin km'de yapılması gerekli olan bu temizlik gerçekleşseydi, zaten turbo bu kadar kısa sürede anzalanmayacakü.







  • Onno usta pirimizdir.
    Meslektaşımızın başı çokça ağrımış .
    o nedenle ben de yakıtı çok güvendiğim yerden almaya devam ediyorum.
    turbom 65.000km ye geldi.1. turbom 50.000 de garantiden değişmişti.
    Aynı onno usta turo için 120.000 km ömür biçiyor. bilginize
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzzY®

    herkese selamlar,

    60000 bakımına girdik (çetaşta) 560 tl tuttu :)

    2 sorum var:
    1. lastik zamanı geldi ne tavsiye edersiniz?(daha önce çok yazıldı ama bulamadım)
    2. ön camı değiştirmek istiyoruz kaskonun hasarsızlığı bozmadan verdiği cam orjinal değil acentenin dediğine göre tek fark logoymuyuş?

    bilgisi olan varmı?


    Lastik için ekonomik sınıfta Yokohamayı düşünebilirsiniz.
    Cam konusunda ise kesinlikle servisten orjinal cam isteyin.Boşverin yan sanayiyi.Satıcılar elbette yan sanayi tavsiye edecekler.Hem temini kolay hem de onlar için daha kazançlı...
  • Akü konusunda fikirlerinize ihtiyacım var.
    6. yılına yaklaşan orj motocraft akümü kış gelmeden değişeyim istiyorum.
    İnci akü NANOGOLD 60 amp için 160 tl fiyat aldım. 3 yıl garanti veriyorlar 8 yılda ömür biçiyorlar. 2. kısım bağlayıcı olmadığı için fazla iyimserler:)
    Standart akülerden pahalı ama özellikleri ilgi çekici.
    Aracımı sürekli kullanmaktayım şu an hhb sorun yok, ancak servistekiler akü test cihazına bağladıklarında kırmızı uyarı ikazı aldılar.
    Ne dersiniz kışı bekleyip akünün 6 yılını doldurmasını mı bekleyeyim?
    Lastik KONUSU: Parası olan lütfen lastiğini 3 yıl /40.000 km de(hangisi önce dolarsa ) değiştirsin.
    Benim p7 ler 5 mm dişderinliği vermesine vede mükemmel durumda olmalarına rağmen sert frenajda abs yi devreye sokuyor artık. Üstelik kış lastiği kullanmama ve kısın p7 leri depolamama rağmen.
    2010 baharında değişim yapacağım.

    Ani bir frenajda lastik kazanın sebebi olmasın. 5 m daha kısa mesafede durmak karışacağımız kazaların %50 sinin olmamasını sağlayacak, hatta belki ölümcül/yaralanmalı kazayı atlatmamızı sağlayacak.
    Araca orj ölçü dışı tonla para verip jant lastik almaktansa lastiklerimizi 3 yılda değiştirelim, maksimum güvenlik içinde yol alalım , hem kendimizi hem sevdiklerimizi güvence altına alalım diyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tissot

    Akü konusunda fikirlerinize ihtiyacım var.
    6. yılına yaklaşan orj motocraft akümü kış gelmeden değişeyim istiyorum.
    İnci akü NANOGOLD 60 amp için 160 tl fiyat aldım. 3 yıl garanti veriyorlar 8 yılda ömür biçiyorlar. 2. kısım bağlayıcı olmadığı için fazla iyimserler:)
    Standart akülerden pahalı ama özellikleri ilgi çekici.
    Aracımı sürekli kullanmaktayım şu an hhb sorun yok, ancak servistekiler akü test cihazına bağladıklarında kırmızı uyarı ikazı aldılar.
    Ne dersiniz kışı bekleyip akünün 6 yılını doldurmasını mı bekleyeyim?
    .................................


    Bende opel arabamda 7-8 yılı bekleyeyim bari derken ana caddede dolmuş durağında tak diye bitti ve kaldım.. Perişan oldum, servisi aradım, geldiler, çalıştırdılar. Şimdiki aklım olsa 150-160 Lira gibi bir paraya 6. yılda değiştirirdim. Olmadık bir yerde kalabilir marşa bastığınızda tık diye bir ses bile duyamayabilirsiniz. Bu nedenle bence değiştirin derim.. Kolay gelsin..




  • Arkadaşlar müsadenizle yeni kasa C-Max'i olan arkadaşlardan bir konuda yardım isteyeceğim.

    Yeni kasalarda bulunan kokpiti üstten aydınlatan süper bir kırmızı renkli aydınlatma sistemi var araçta.teybin üzerine doğru geliyor ışıklar yanlış

    hatırlamıyorsam.(SUBMARİNE deniyor galiba ancak ismini yanlış biliyor olabilirim.)

    Gözü yormayan ve çok şık bir sistem.

    ben kendi aracıma monte ettirmek istiyorum.ancak bunu ford servisleri satıyormu acaba?büyüklüğü ve yuvası nerdeyse benimkiyle uyuyor.ancak dışarda

    satışı olani bir parçamı onu bilmiyorum.yardımcı olabilirmisiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drangelman -- 4 Eylül 2009; 13:02:50 >
  • OK TEŞEKKÜRLER
  • arkadaşlar iyi akşamlar
    ön tampon ve kaputun ön kısmını taştan koruyan deriden koruyucular var bunları nereden temin edebiliriz bunların özel bir ismi var mı ?internetten satılıyor mu? c-max a göre olanı var mı? yardımcı olursanız sevinirim. cevaplar için şimdiden teşekkürler
  • Arkadaşlar müsadenizle yeni kasa C-Max'i olan arkadaşlardan bir konuda yardım isteyeceğim.

    Yeni kasalarda bulunan kokpiti üstten aydınlatan süper bir kırmızı renkli aydınlatma sistemi var araçta.teybin üzerine doğru geliyor ışıklar yanlış

    hatırlamıyorsam.(SUBMARİNE deniyor galiba ancak ismini yanlış biliyor olabilirim.)

    Gözü yormayan ve çok şık bir sistem.

    ben kendi aracıma monte ettirmek istiyorum.ancak bunu ford servisleri satıyormu acaba?büyüklüğü ve yuvası nerdeyse benimkiyle uyuyor.ancak dışarda

    satışı olani bir parçamı onu bilmiyorum.yardımcı olabilirmisiniz?
  • @tissot: üstad haklıymışsın..AE dergisi beni yanılttı. Bu sene değil 2010 2. yarıda çıkacağı resmi olarak açıklandı..
    Bu linkte yeni cmax resmi resimleri, 2. sayfadaki mesajımda FORDun kısa resmi açıklaması (ingilizce) ve iki adet stüdyo videosunun youtube linkleri var...


    http://forum.donanimhaber.com/m_34217398/mpage_1/key_/tm.htm
  • Arkadaşlar C MAX 2006 TDCI CHIA da Polen filtresi nerede bütün gün aradım bulamadım,yerini bilen arkadaşların yardımlarını bekliyorum,şimdiden teşekkürler...
  • gaz pedalının sağ tarafında olması lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tissot

    Akü konusunda fikirlerinize ihtiyacım var.
    6. yılına yaklaşan orj motocraft akümü kış gelmeden değişeyim istiyorum.
    İnci akü NANOGOLD 60 amp için 160 tl fiyat aldım. 3 yıl garanti veriyorlar 8 yılda ömür biçiyorlar. 2. kısım bağlayıcı olmadığı için fazla iyimserler:)
    Standart akülerden pahalı ama özellikleri ilgi çekici.
    Aracımı sürekli kullanmaktayım şu an hhb sorun yok, ancak servistekiler akü test cihazına bağladıklarında kırmızı uyarı ikazı aldılar.
    Ne dersiniz kışı bekleyip akünün 6 yılını doldurmasını mı bekleyeyim?
    Lastik KONUSU: Parası olan lütfen lastiğini 3 yıl /40.000 km de(hangisi önce dolarsa ) değiştirsin.
    Benim p7 ler 5 mm dişderinliği vermesine vede mükemmel durumda olmalarına rağmen sert frenajda abs yi devreye sokuyor artık. Üstelik kış lastiği kullanmama ve kısın p7 leri depolamama rağmen.
    2010 baharında değişim yapacağım.

    Ani bir frenajda lastik kazanın sebebi olmasın. 5 m daha kısa mesafede durmak karışacağımız kazaların %50 sinin olmamasını sağlayacak, hatta belki ölümcül/yaralanmalı kazayı atlatmamızı sağlayacak.
    Araca orj ölçü dışı tonla para verip jant lastik almaktansa lastiklerimizi 3 yılda değiştirelim, maksimum güvenlik içinde yol alalım , hem kendimizi hem sevdiklerimizi güvence altına alalım diyorum.



    tissot merhaba,

    http://www.normenerji.com.tr/haber_detay.asp?id=545

    Test konumunda kaç volt gösteriyor ve marş anında voltaj kaç volt'a kadar düşüyor ? Eğer 10 Volt'tan aşağı gelmiyorsa eski akü ile devam et derim.
    Servisteki test cihazı yük vererekmi ölçtü veya nasıl bir yöntemle baktılar.
    Akü değişiminde Audio code'u hazır tut veya değiştirirken kesintisiz olarak başka bir akü bağlayarak bord voltajının devamlılığını sağla ,eğer bord voltajı kesilirse ECU bir 15- 20 km sonra anca kendine geliyor,en çokta pencere motorları ne yapacağını şaşırıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman

    Arkadaşlar müsadenizle yeni kasa C-Max'i olan arkadaşlardan bir konuda yardım isteyeceğim.

    Yeni kasalarda bulunan kokpiti üstten aydınlatan süper bir kırmızı renkli aydınlatma sistemi var araçta.teybin üzerine doğru geliyor ışıklar yanlış

    hatırlamıyorsam.(SUBMARİNE deniyor galiba ancak ismini yanlış biliyor olabilirim.)

    Gözü yormayan ve çok şık bir sistem.

    ben kendi aracıma monte ettirmek istiyorum.ancak bunu ford servisleri satıyormu acaba?büyüklüğü ve yuvası nerdeyse benimkiyle uyuyor.ancak dışarda

    satışı olani bir parçamı onu bilmiyorum.yardımcı olabilirmisiniz?



    Bahsettiğin parça eski kasada da kullanıldı.Eski kasa demeyelimde makyaj öncesi kasa diyelim.Submarine Light 2007 model c-max ghia larda kullanılmaya başlandı.2007 de çıkan ghialarda arka camlar koyu yeşil, öncam infrared, sis kaşları boyalı olarak çıkmıştı hatırlarsınız.
    Servisten alabilirsin ancak fiyatı şu an hatırlamamakla beraber 2006 cmax için zamanında sormuş ve taktırmamıştım.Oldukça abartılı bir rakam söylenmişti.
    Bilgi olarak şunu eklemek isterim.2 adet ledden oluşan bu ışıklandırma işini bilen oto elektrikçileri tarafından sonradan yapılıp orjinal gibi takılıyor.




  • hızını alamamışsın abi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: g.m.y.


    quote:

    Orijinalden alıntı: tissot

    Akü konusunda fikirlerinize ihtiyacım var.
    6. yılına yaklaşan orj motocraft akümü kış gelmeden değişeyim istiyorum.
    İnci akü NANOGOLD 60 amp için 160 tl fiyat aldım. 3 yıl garanti veriyorlar 8 yılda ömür biçiyorlar. 2. kısım bağlayıcı olmadığı için fazla iyimserler:)
    Standart akülerden pahalı ama özellikleri ilgi çekici.
    Aracımı sürekli kullanmaktayım şu an hhb sorun yok, ancak servistekiler akü test cihazına bağladıklarında kırmızı uyarı ikazı aldılar.
    Ne dersiniz kışı bekleyip akünün 6 yılını doldurmasını mı bekleyeyim?
    Lastik KONUSU: Parası olan lütfen lastiğini 3 yıl /40.000 km de(hangisi önce dolarsa ) değiştirsin.
    Benim p7 ler 5 mm dişderinliği vermesine vede mükemmel durumda olmalarına rağmen sert frenajda abs yi devreye sokuyor artık. Üstelik kış lastiği kullanmama ve kısın p7 leri depolamama rağmen.
    2010 baharında değişim yapacağım.

    Ani bir frenajda lastik kazanın sebebi olmasın. 5 m daha kısa mesafede durmak karışacağımız kazaların %50 sinin olmamasını sağlayacak, hatta belki ölümcül/yaralanmalı kazayı atlatmamızı sağlayacak.
    Araca orj ölçü dışı tonla para verip jant lastik almaktansa lastiklerimizi 3 yılda değiştirelim, maksimum güvenlik içinde yol alalım , hem kendimizi hem sevdiklerimizi güvence altına alalım diyorum.



    tissot merhaba,

    http://www.normenerji.com.tr/haber_detay.asp?id=545

    Test konumunda kaç volt gösteriyor ve marş anında voltaj kaç volt'a kadar düşüyor ? Eğer 10 Volt'tan aşağı gelmiyorsa eski akü ile devam et derim.
    Servisteki test cihazı yük vererekmi ölçtü veya nasıl bir yöntemle baktılar.
    Akü değişiminde Audio code'u hazır tut veya değiştirirken kesintisiz olarak başka bir akü bağlayarak bord voltajının devamlılığını sağla ,eğer bord voltajı kesilirse ECU bir 15- 20 km sonra anca kendine geliyor,en çokta pencere motorları ne yapacağını şaşırıyor.




    gmy selam.
    ölçüm araç rölantide çaılışırken yapıldı. ekstra çalışan hhb ekipman yoktu.voltaj 12.2 idi. test cihazı nın kırmızı led uyarısı yandı.
    Aracım hala tek marşda çalışıyor.
    Şehrin ankara ve aracım hep kapalı garajda . Sabahları aşırı soğuğa maruz kalmıyor. Buna birde özenli kullanmı ve gereksiz elektrik harcayan aksamları gerekmediği zaman hemen devre dışı bırakma alışkanlığım eklenındce aku 6. yaşına girdi.
    Audio code bende var zaten. Sorun olmaz.




  • Flaş!
    Yeni c max hakkında bilgiler gelmeye devam ediyor.
    1.6 turbo 180 hp motor kesinleşmiş .
    ancak köln lü üretici tdci hakkında kararını açıklamıyor.
    Kimbilir vw e bakıp 1.6 LT LİK EMEKTAR MOTORUNA DOKUNMAYABİLİR.
    EYVAH Kİ NE EYVAH BİZİM İÇİN.
    AMA iyi yönünden bakarsak eski kasa araçlara binmemize rağmen motor seçeneği olarak pek de bir geride olmadığımız ortaya çıkar ki bu da aracını satmayacak olanlara iyi haber olur.
  • 29. 11.2007 tarihinde Doğan oto koşuyolu servisine gelerek Cmax arabamı 15000 bakım için sabah 9 da teslim etmiştim,arabamdaki teypden gelen tıkırtılar olduğunu,arabanın ön cam altındaki konsolun sol tarafının sağa göre açık kaldığını ve alttaki sünger malzemenin göründüğünü,kapılardan ses geldiği gibi sorunlarım olduğunu bildirmiştim.Sonuçta biz ses duymadık diyerek aracımı bana akşam 5 gibi teslim etmişlerdi ve 350 tl gibi 15000 km bakım ücreti almışlardı..Araçtan gelen sesler hep devam etti.(Aracın test sürüşü parke taşta ve şehir içi trafik gürültüsünde yapılırsa duyulmaz ).Değişen parçaların arasında polen filtresi de değişmiş olarak işaretlenmiş ve fatura edilmişti(46 tl).Şu an arabamın 30000 bakımı geldi ve polen filtresinin vidalarının hiç açılmadığına 15 yıllık bakım mühendisliği ve servis müdürlüğü tecrübeme dayanarak kendim hayretle şahit oldum. (Gaz pedalı ve filtre kapağı civata ve somunlarıda en ufak bir anahtar izi mevcut değil).Servisin sorunlarımı çözmediği gibi değişmemiş parçanın değiştiği gibi gösterilmesi son derece can sıkıcı.Şimdi ben bu durumu bir başka yetkili servise tespit ettireceğim ve şüphelerim onaylanırsa ilgili tüketiciyi koruma derneklerine başvuruda bulunacağım.Belki daha sonra bu servise gelecek kişiler bu duruma düşmezler. Sanırım orjinal polen filtresi karbonludur ve servisler normalde kağıt filtre takarlar,eminim içinden orjinal karbonlu polen filtresi çıkacak,bu durumda ne yapmalıyım bu konuda tecrübeye sahip arkadaşların tavsiyeleri olabilirmi.




  • 
Sayfa: önceki 417418419420421
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.