Şimdi Ara

Ford Focus 1.5 TDCi Powershift Şanzıman Hakkında (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
24.665
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım 2015 Focus 1.5 TDCI Otomatik. 101 binde. Bugüne kadar en ufak bir sorun yaşamadım. Diğer arabaları kullandıkça ve kıyaslayınca gördüm ki vites geçişleri de çok iyi ve hissettirmiyor.
    Kulaktan dolma, hamaset amaçlı ve marka fanatizminden uzak bir şekilde söylüyorum, C sınıfında bundan daha keyifli araba bulamazsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AO

    Benim araç 2017 poweshift kilometre 113000 de. Şu ana kadar bir arıza vermedi servisin demesi 150000 çıkarır. Tek sıkıntı aracı rampa aşağı falan park edince vitesten çıkarmak zor oluyor ve alttan tak tuk şeklinde sesler gelebiliyor. Birde son zamanlarda geri vitese takıp geri gitmeye başlayınca lok şeklinde bir vuruntu geliyor ama bu kilometrelerde bunlar normaldir belli ki bir şeyler yıpranmaya başlamış.
    Nasıl 150.000 çıkartır derken 150.000 bin daha mı kastediyor? Yoksa 150.000 km ye kadar gider mi diyor.
  • breakaleg kullanıcısına yanıt
    150bine kadar götürür diye kastetmiştir, 150bine geldiginde aşınan parçaların değişmesi gerekir baskı-balata vs. gibi, zaten yavaştan sinyal vermeye başlamış şanzıman.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • breakaleg kullanıcısına yanıt
    150 bin km civarına kadar sorun çıkarmaz hala kavraması falan iyi demişlerdi o anlamda. Fakat ben çok dur kalklı yollarda kullanmıyorum ekseriyetle uzun yol yapıyorum şehiriçi kullanımda bu kilometrelere kadar dayanacağını hiç sanmıyorum.
  • Anlaşılan bu devirde arabana iyi bakacaksın yoksa "bana para veeer" :D
  • castinyo kullanıcısına yanıt
    Hocam genel olarak ben de 308'imden çok memnundum, ancak temiz olan 308 1.6 bluehdi lar icin aşırı yüksek fiyat istiyorlar ya da ben çok takıntılıyım bilemiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • cift kavrama PİŞMANLIKTIR

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haacar kullanıcısına yanıt
    Hocam gerçekten aracimi sattigima pisman olmaya başladım. Birkac arac test etttim ama hicbirisi tat vermedi. Temizini bulsam 2.4 accord alip nerede trak orada birak seklinde kullanicam sanirim

    Otomatik olmasi da önemli değil aslında. Sadece kullanirken keyif verecek yol tutuşu iyi, yaninda da kabul edilebilir konforu olan bir arac ariyorum. Ic hacim vs de önemli değil bekar birisiyim ama ihtiyaçlarımı karsilayacak 120bin tl ye kadar temiz araba yok ya da ben bulamıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Epey kullanma fırsatı bulduğum bir araç. Yağlı tip kavrama hem yağ hem hava soğutmasına sahip olduğundan aşınma çok daha az çok daha dayanıklı bir şanzıman. Ve 1.5 dizel motorla son derece uyumlu. Gerçekten çok güzel ikili. Sırf şanzımanın sorun çıkaracağı olasılığı üzerinden tam otomatik 308 almaya yönelmek mantıklı gelmiyor fransız araçları çok daha fazla sorun çıkarma potansiyeline sahipler ve yılların daha çabuk yıprattığı araçlar. Beklenmedik süprizler yapabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AFV -- 18 Aralık 2019; 20:30:17 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çift kavrama kesinlikle pişmanlıktır, eninde sonunda mekatroniği bozulacaktır, kavrama değiştirme fiyatları ise yüksek, ben de yeni araç bakıyorum eski aracımız babamın 15 senelik 1.6 astra g idi 2004 model, tam otomatik şanzımanı vardı ve tamamen sorunsuz ve çok iyiydi aktarması falan. Şimdi de o tarz bir otomatik aradığım için 1.6 bluehdi eat6 şanzımanlı 308lere bakıyorum. Bence siz de 308lere bakın.

    Not:Cam tavanlı allure paket arıyordum artık tamamen saldım active de olur ama cam tavan kesin istiyorum, bulmak çok zor peynir ekmek gibi satılıyor, aracı bulduğumda akşamına satılmış oluyor, temizini bulursam pazarlık bile yapmada alacağım artık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zeytinkoy

    dizel + çift kavrama otomatik seçenekleri arasında en iyi ve en sorunsuz çift kavramalı otomatik bu sanırım. Yağlı tip ve yüksek tork dayanımlı.
    Tabi canım. Arkadaşım dsgden şikayetçi olup passatı satıp focus aldı. Focus’un çift kavraması da aynen dsg gibi garanti bitince cortladı. Aynı dsgde olduğu gibi ücretsiz yaptılar. Eee ne farkı var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sahibinden.com
    Peugeot / 308 / 1.6 BlueHDi / Style / PEUGEOT 308 STYLE 1.6 BLUEHDİ 120HP S&S EAT6 HATASIZ sahibinden.comda - 763920114
    https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-peugeot-peugeot-308-style-1.6-bluehdi-120hp-s-s-eat6-hatasiz-763920114/detay


    Böyle bir araç düşünülebilir. @talhadogdu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • castinyo kullanıcısına yanıt
    Aslında bu araç gayet güzel, donanım olarak da idare edecek seviyede ama makyajsız 308'lerin Allure dışındakileri merceksiz ön far tasarımından dolayı biraz çirkin geliyor bana

    Bütçemin çok altında olan 2.4 accord'lar baya ilgimi çekmeye başladı. Ağır bakımı geldi diye 80 bindeki arabamı satıp 200 bindeki arabayı almak gibi bir çılgınlık yapıcam sanırım
  • talhadogdu T kullanıcısına yanıt
    Alacagin araba honda civic rs

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jocker35 J kullanıcısına yanıt
    Civic rs icin de 140k lara cikmak gerekiyor hocam, önümüzdeki yıl icin az da olsa borca girmek pek istemiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg kadar olmasa da çift kavrama riskli geliyor bana. Powershift şanzımanı da 3-4 sene önce volvo kaldırdı, şimdi ford yenilerde tam otomatike geçti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Powershift ıslak kavrama, tork dayanımı yüksek ve dsg'nin aksine periyodik olarak yağ değişimi yapılıyor yani arıza ihtimali daha düşük ama yine de çift kavramalı şanzıman kumardan farksız. Diğer arkadaşların söylediği gibi Volvo ve Ford boşuna bu şanzımandan vazgeçmemiştir.

    Tork konvertörü veya CVT şanzımandan devam edin derim. Hatta kendi aracınızı hiç satmasanız daha iyiymiş. Ağır bakımı yaptırmadınız ama başka araba almak için daha fazlası cebinizden çıkacak gibi gözüküyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • talhadogdu T kullanıcısına yanıt
    Kimse de dememiş, ağır bakımı geldi diye araba satmak? Piyasada gezen neredeyse hiç bir 2. El arabanın bırak ağır bakımını normal bakımı bile düzgün yapılmıyor. Ama bütün ilanlarda ağır bakımı yeni yapıldı yazılır. Yağı bile 15-20 bin km değişmemiş. Ama bakımları tam, ağır bakımı yeni yapıldı. Bence hata etmişsiniz bakımı gelen arabayı satarak. Umarım siz de bakımları yapıldı diye satmamış, bakımının geldiğini söylemişsinizdir. Yoksa kulaklarınız çok çınlar arkanızdan.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted

    Fordun bunu yapmadaki en önemli sebebi: Maliyet. Tork konvertörlü fordun kendi üretimi olup dışarıdan alınan PS in 4te 5te biri fiyatına maloluyor.

    Bende hem '15 1.5 dizel powershift, hem '18 1.5 dizel 8 ileri tork konvertörlü otomatik focus var. Powershift çok daha rafine , hiç bir şekilde vites değişimlerini hissettirmiyor ve de çok sportif. Tork konvertörlü, powershiftin tırnağı olamaz. Tork konvertörlüde özellikle soğukta ilk çalıştırmada ısınana kadar 5-6ya kadarki tüm vites değişimlerini hissediyorsunuz. Eco modda şehiriçinde bir yola katılmak için azıcık hızlıca gaza bassanız 4-5 vites birden atıyor sanki vites kaçırıyormuş gibi oluyor.
    Ama tabii sorunluluk ve müşteri şikayetleri konusunda birşey diyemiyorum. Elbet bunu düşünmüşlerdir.

    Demem o ki bir BMW 8 ilerisi kadar sportif ve rafine değil fordun 8 ilerisi.

    Alıntıları Göster
    Al benden de o kadar 2 senedir 1.5 dizel pws kullanıyorum.
    2-3 günlüğüne yeni focus verdiler servisten ikame olarak dizel otomatik.

    3.5 focus kesinlikle çok çok daha başarılı çok sportif ve kararlı. ilk viteslerde titreme falan yok
    DSG den bile daha kararlı bir şanzuman.

    c segmentinde daha iyisi yok bence.

    yeni focuslarda tork konventera geçilmesinin nedeni kesinlikle maliyetler.

    focus 3.5 in segmentini aşan 2 özelliği ise şanzuman ve arka bağımsız süspansiyonlar.

    c segmenti için bir hediye bence

    sınırlı bütçe ile araç kullanmaktan zevk almak istiyorsanız bu araç mükemmel tercih.

    yok bagaj vs falan diyorsanız siz bilirsiniz.




  • talhadogdu T kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba. Sattığınız aracın aynısından bende de var. Yakın zamanda ciddi masraf dediğiniz nedir acaba? Bi de ayıptır sorması ne kadara sattınız? Piyasası allak bullak olmuş 1.6 thp allure ilanda bile yok neye göre satacağımı bilmiyorum.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.