Şimdi Ara

ford fiesta çalışmama sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
33.081
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arabam 2004 dizel fiesta.Benim araba sabahları ilk marşta çalışıyor ama 2-3 saniye uğraşarak ve de titreyerek.Daha sonra kısa mesafe kullanıp arabayı istop edersem ve bir kaç saat sonra çalıştırmak istersem araba çalışmıyor.Marş basar gibi oluyor ama 1 saniye sonra marşı kesiyor araba.Bazen 4-5 sefere kadar denetiyor.Araba gün içinde biraz kullanılıp ısınmış olursa o gün her basışta hemen çalışıyor.Yaz kış böyle.Servisslerde bu konuyu çok araştırdım ama net bişey diyen olmadı.Elektriksel diyor bi servis,bende dedim ki elektriksel olsa sürekli yapabilir.Sonuçta sorun bulunamadı.Bu konuda fikri olan var mı arkadaşlar?

    Bir ekleme yapayım: bu konudan dolayı arabanın marş motoruna baktırdım sağlam çıktı,marş otomatiği değişti,akü değişti ve yazılım güncellemesi yaptırdım.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: telo

    Arabam 2004 dizel fiesta.Benim araba sabahları ilk marşta çalışıyor ama 2-3 saniye uğraşarak ve de titreyerek.Daha sonra kısa mesafe kullanıp arabayı istop edersem ve bir kaç saat sonra çalıştırmak istersem araba çalışmıyor.Marş basar gibi oluyor ama 1 saniye sonra marşı kesiyor araba.Bazen 4-5 sefere kadar denetiyor.Araba gün içinde biraz kullanılıp ısınmış olursa o gün her basışta hemen çalışıyor.Yaz kış böyle.Servisslerde bu konuyu çok araştırdım ama net bişey diyen olmadı.Elektriksel diyor bi servis,bende dedim ki elektriksel olsa sürekli yapabilir.Sonuçta sorun bulunamadı.Bu konuda fikri olan var mı arkadaşlar?

    Bir ekleme yapayım: bu konudan dolayı arabanın marş motoruna baktırdım sağlam çıktı,marş otomatiği değişti,akü değişti ve yazılım güncellemesi yaptırdım.

    büyük ihtimalle enjektörler geri kaçırıyor mazotu.yani stop ettikten sonra silindir içerisine enjektörlerden birkaç damla mazot akıyor ve bu da motorun boğulmasına sebep oluyor.sanırım pompa enjektör ayar servisine uğramanız lazım!!




  • Teşekkürler...Zaten baktırmadığım sadece o sorun kaldı heralde.Peki bu geri kaçırma işi araba ısındıktan sonra yapmaz mı?Mesela uzun yol gidipte 2 saatte bir durunca hiç sorun yok.Ya da hareket edip bir süre kullanıp arabayı bırakınca da olmuyor.Sadece kısa kullanımda sorun yaşıyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: telo

    Teşekkürler...Zaten baktırmadığım sadece o sorun kaldı heralde.Peki bu geri kaçırma işi araba ısındıktan sonra yapmaz mı?Mesela uzun yol gidipte 2 saatte bir durunca hiç sorun yok.Ya da hareket edip bir süre kullanıp arabayı bırakınca da olmuyor.Sadece kısa kullanımda sorun yaşıyorum...

    forumda bir arkadaşın cliosu vardı.onda da sizinki gibi stop edip 3-5dk sonra çalışmama sıkıntısı olduğunu yazıyordu.Sanırım sadece kısa kullanımlarda oluyor.motor soğukken yakıtı bol vereceğinden dolayı enjektör mazotu tutamıyor olabilir ama bu benim yorumum sadece.ama sizin arızanızın nedeni %90 enjektör!sonucu merak ettim yazarsanız sevinirim..
  • sayin telo ,her ne kadar enjektorden damlatsada bir iki marsda calisir,dizel yakit flitresi kirlenmistir,
    dizel pompasina giren rekorlarin altindaki bakir pullardan ,geri donus hortumlarindan hava emiyor olabilir,
    konu depodan pompaya kadar gelen butun baglanti rekorlarinin kontrol edilmesi lazim,cunki hava emince
    stop ettiginizde dizel boru ve hortumlarindan tekrar depoya doner,bu yuzden marsa basma suresi uzar,
    araba isindigindada yapar fakat motor yagi sicak akude tam sarzli (dolu) guclu oldugunda marsmotoru daha guclu calisir(rpm)fazla olur
    hata kaybuldugundan degil, Kolay gelsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 13 Aralık 2009; 16:49:59 >
  • Araba soğukken marşa basınca tık diyor kalıyor.Dediğiniz gibi şu mazot kaçırma ve pullar olayına bir bakayım.
  • eski bir fiesta sahibi olarak kızdırma bujilerinde problem var diyorum...sabahları soğukken kontak anahtarını çalıştırma pozisyonuna getirip kızdırma bujisi ikaz lambası tamamen sönene kadar bekleyin, daha sonra marşa basmadan kontagı kapatıp aynı işlemi 3-4 kere tekrarlayın
  • Sorun burada olabilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 14 Aralık 2009; 12:34:54 >
  • immobilizer ünitesinde aksaklık olabilir. anahtar pilini değiştirin ve motorla senkronunu sağlayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deeper_inside

    eski bir fiesta sahibi olarak kızdırma bujilerinde problem var diyorum...sabahları soğukken kontak anahtarını çalıştırma pozisyonuna getirip kızdırma bujisi ikaz lambası tamamen sönene kadar bekleyin, daha sonra marşa basmadan kontagı kapatıp aynı işlemi 3-4 kere tekrarlayın


    Bu sorun yaz aylarında da olduğu için kızdırma bujilerinden hiç şüphelenmemiştim ben.Birde arabam genelde ilk marşta çalışıyor sabahları felan.Kısa bir süre gidip bekleyince sorun oluşuyor.

    İmmobilizer de aksaklık olsa motor ısındığında da bu sorunu yapması gerekmez miydi?1 yıldır araba bende ama motor sıcakken hiç sorun çıkarmadı.
  • aracım 2004 dizel fiesta,
    geçen kış benzer sorun bende yaşadım. sabah soğuk iken çalıştırmak için bir hayli uğraştırıyordu. çalıştıktan sonra akşama kadar gün içerisinde çalıştırmada bir problem yaşamıyordum.
    ısıtma bujilerine bakıldı, problem yok.

    enjektör geri dönüş hortumunda kaçak ve enjektör pullarının -bakır- aşırı yıpranması tespit edildi. bunları değiştirince her şey normale döndü. fakat dediğim gibi geçen kış 2 hafta yaşadım bu problemi ve çok uzamadan da çözüldü. ustam 100.000 civarı dizel ford araçlarda bu problem ile sık karşılaştığını söylemişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Altay Han

    aracım 2004 dizel fiesta,
    geçen kış benzer sorun bende yaşadım. sabah soğuk iken çalıştırmak için bir hayli uğraştırıyordu. çalıştıktan sonra akşama kadar gün içerisinde çalıştırmada bir problem yaşamıyordum.
    ısıtma bujilerine bakıldı, problem yok.

    enjektör geri dönüş hortumunda kaçak ve enjektör pullarının -bakır- aşırı yıpranması tespit edildi. bunları değiştirince her şey normale döndü. fakat dediğim gibi geçen kış 2 hafta yaşadım bu problemi ve çok uzamadan da çözüldü. ustam 100.000 civarı dizel ford araçlarda bu problem ile sık karşılaştığını söylemişti.


    Teşekkürler Altay bey...Ortalama ne kadar masrafınız olmuştu bu sorun için?Benim de ilk baktıracağım şey pullarda ki kaçak işi.İlçede olduğum için bir süre daha böyle idare edeceğiz...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: telo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Altay Han

    aracım 2004 dizel fiesta,
    geçen kış benzer sorun bende yaşadım. sabah soğuk iken çalıştırmak için bir hayli uğraştırıyordu. çalıştıktan sonra akşama kadar gün içerisinde çalıştırmada bir problem yaşamıyordum.
    ısıtma bujilerine bakıldı, problem yok.

    enjektör geri dönüş hortumunda kaçak ve enjektör pullarının -bakır- aşırı yıpranması tespit edildi. bunları değiştirince her şey normale döndü. fakat dediğim gibi geçen kış 2 hafta yaşadım bu problemi ve çok uzamadan da çözüldü. ustam 100.000 civarı dizel ford araçlarda bu problem ile sık karşılaştığını söylemişti.


    Teşekkürler Altay bey...Ortalama ne kadar masrafınız olmuştu bu sorun için?Benim de ilk baktıracağım şey pullarda ki kaçak işi.İlçede olduğum için bir süre daha böyle idare edeceğiz...


    enjektör hortumu 70
    4 adet pul 60
    birde O ring 20 civarıydı tam hatırlayamadım.
    usta bir kaç şeye daha bakmıştı 80 lirada usta almıştı.




  • Teşekkürler...
  • merhaba konu eskimiş ama aynı sorun bendede var acaba bu işlemlerden sonra sorun kesin çözülürmü durduk yere 300 tl vermek istemiyorum birde bu kızdırma bujileri kaç derece soğukta çalışıyor ben daha hiç lambasının yandığını bile görmedim araç 2004 fiesta dizel
  • Benim aracım 116.000 km de, 2005 fiesta 1.4 tdci. Bazen ve özellikle aracın burnu yukarıda olacak şekilde park edilmesi durumunda yakıt geri kaçıyordu ve elcik kullanılarak yakıt pompalaması sonucunda çalışıyordu. Sanayide bir kaç usta baktı bulamadı arızasını. Araç içinde mazot kokusu, yakıt hortumları civarında yerde ve motor üzerinde mazot izi yoktu. Aracın motor performansının da gayet iyi olması mazot pompası arızası olmadığını gösteriyordu. Yetkili serviste aracın yakıt hortumlarında kaçak tespit ettiler ve değişim yaptılar 150 TL masraf oldu, biraz yüksek ama setin tamamının 350 TL olduğu göz önünde bulundurulursa bir bakıma da normal sayılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bicer79

    merhaba konu eskimiş ama aynı sorun bendede var acaba bu işlemlerden sonra sorun kesin çözülürmü durduk yere 300 tl vermek istemiyorum birde bu kızdırma bujileri kaç derece soğukta çalışıyor ben daha hiç lambasının yandığını bile görmedim araç 2004 fiesta dizel

    Benim araçta da helezon yay şeklindeki lamba yanmıyor ama kızdırma bujilerin çalışması kontrol edildi ve problem olmadığı tespit edildi. O lamba çok soğuk havalarda yanıyor -4, -5 derece gibi sıcaklıklarda ve kızdırma bujileri ile ilgili olmadığını, yakıtın ısıtılması ile ilgili olduğunu öğrendim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rosivor

    quote:

    Orijinalden alıntı: bicer79

    merhaba konu eskimiş ama aynı sorun bendede var acaba bu işlemlerden sonra sorun kesin çözülürmü durduk yere 300 tl vermek istemiyorum birde bu kızdırma bujileri kaç derece soğukta çalışıyor ben daha hiç lambasının yandığını bile görmedim araç 2004 fiesta dizel

    Benim araçta da helezon yay şeklindeki lamba yanmıyor ama kızdırma bujilerin çalışması kontrol edildi ve problem olmadığı tespit edildi. O lamba çok soğuk havalarda yanıyor -4, -5 derece gibi sıcaklıklarda ve kızdırma bujileri ile ilgili olmadığını, yakıtın ısıtılması ile ilgili olduğunu öğrendim.

    bunu öğrendiğim iyi oldu banada kızdırma bujileri çalışıyor demişlerdi bende kızdırma buji lambası patladığını düşünmüştüm teşekkürler
    ayrıca benim arasıra çalışmama durumu krank sensöründe problem varmış ben marş bastığımda 1 sn içinde marşı kesiyordu buda krank sensöründen yapıyormuş problem iyice arttığında değiştiricem çünkü 1. de almassa 2 ve 3 kesin alıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TeyesCC3 -- 17 Şubat 2012; 10:08:13 >




  • Ford fusion 2005 1.4 asm TDCI aracim uzun sure beklediği zaman( bir iki gün)calismiyordu. el ile pompayi doldurunca çalışıyordu.ama bir iki Saatlik durmalarda bu sorun ortaya çıkmıyordu.Bir gün yine çalışmadı pompa da işe yaramadı.tamirci geldi pompayi degistirdi.iki gün sonra yine ayni arza esas tamircime goturdum.enjektorleri söküp İzmir merkeze götürdü.Test yapmışlar enjokter isemesi deyip enjektör başlarını değiştirdi.1200 t araba beş ay çalıştı sorunsuz hatta eskisinden daha iyi olmustu .Çünkü rölanti de bir mm lik bile oynama yoktu.Sadece motor sesi değişti sanki karsan ya da magirus dolmustaymis gibi ses geliyordu.(hatta hanım bile anlamış uckuyalara iki kişi kacpara diye dalga geçiyordu)Ozellkle gaza basınca ama mazot sarfiyatım azalmıştı. N eyse bugun yine çalışmadı mazot pompasini doldurdum.calismadi yine bakalım nolacak hatta birkaç defa marsa basınca (!) Arızası veriyor.Marsta basmiyor.yakit gostergesi fullenip boşalıyor bir iki saat sonra mars düzeliyor ama araba çalışmıyor.Akuden mi dedik akü bağladık mars yine hiç çalışmadı .bakalım bayram kaldık evde .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pontevedra -- 14 Eylül 2016; 16:32:05 >




  • Akü değişti sorun çözüldü.Aku bitmesine yakın rolantide titreme yaparmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.