Şimdi Ara

Focus yol tutuşu iyi diyenlere gelsin. (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
116
Cevap
0
Favori
5.340
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bloodletting. kullanıcısına yanıt
    Otosan ne ise benim için doğuşta aynı. Mondeoya için test sorusu formu doldurdum. Hemen döndüler. Ancak aracı h.ici test edebilirsiniz dediler. Çünkü h.sonu filo grubu test sorusu varmış. Focus olsun dedim bari o da aynı. Daha baştan şart koyan firmaya ugramam ben.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    215/55/16 var bende. Profosyonel pilot değilsek te emekli amcalar gibi de kullanmıyoruz nihayetinde limitleri zorlamaktan kaçınmam herzaman yapmasam da..


    tekrar söyleyim direksiyon tepkisi, sürüş keyfinde kesinlikle üstünlüğü farkediliyor focusun ama yol tutuş olayı fazla büyütülüyor bilhassa Tr'de olsa gerek..
  • 1. ve 2. videolar aynı yerde yapılmış ancak 3. videoda asfalt farklı birebir karşılaştırma yapmak doğru olmaz
  • bu focus yol tutuş efsanesi 2,5 kasada kaldı, diğerleriyle aynı artık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Forumdaş10

    Focusunda espsi açık pulsarın espde açık fakat pulsarın viraj çıkıştaki hızına bakın 77den 35-40lara falan düşmüştür ama focus öyle değil yani temkinli bir esp sistemi değil virajlarda eğlenebilmek için.
    Mesela juke esp devreye sokamadım dediniz ama o sizin kullanım stiliniz ile alakalı ben juke kullanayım şimdi Uludağdaki tek virajda esp deli gibi devreye girer viraj alma stiliniz farklıdır.
    Şuanda mesela focus ile viraja girin pulsara göre viraj içerisinde gaza oturduğunuzda aracın kafayı içeriye sokması,virajlardaki gövde salınımı,araca viraj içerisinde kontra verip aracın arkasının gelmesi ama kademeli bir şekilde yani uysal bir şekilde gelmesi pulsara göre çok daha iyi olucaktır.
    Pulsarda esp çok temkinli olduğu için bu hareketi yapamazsınız viraj içerisinde hızınızı direk keser yani sert viraja videodaki örnekte de olduğu gibi örnek veriyorum 70 ile girerseniz 40 ile çıkarsınız.Pulsarı daha sürmeden hatta incelemeden bu yorumu yapıyorum çünkü son zamanlardaki Nissan araçları çok kullandım özellikle qashqaiyi bu dediğim olay çok çok fazlaydı ama dediğim gibi kullanım stili ile alakalı.Siz bu durumu hiç yaşamassınız fakat başka birisi çok daha sert girerse viraja direk bu durumu yaşayabilir.

    Hocam bunu ciddi ciddi mi dediniz yoksa latife mi yapıyorsunuz? "Eğlenme amaçlı " derken.

    Yıl 2016. Otomobil üreticileri can güvenliği teknolojilerinde ölümüne rekabete girmiş,ve otomobil devi Ford "eğlence amacli" ayarlar yapacak??

    Hocam bu playstation oyunu değil. Insanların canlari emanet ediliyor bu araçlara. Esp asr edc abs her ne zikimsa, en guvenli şekilde arabayı çizgisinde tutan hangisiyse: iyisi odur. Net.

    Hic f kasa bmw 1 serisi veya 3 serisi kullandiniz mi bilmiyorum ama bmwnin dsc sistemi az da olsa oynamaya izin veren sistem. Bazen oyle bi durumda aracin arkasi geliyor ki dsc hic mudahale etmiyor.

    Mesela esp acikken sifirdan gaza oturdugunuzda arac kicini saga sola savuruyor 4, 5 kez. Dsc sag ve sol tekerlere sirasiyla fren uyguluyor. Bu kesinlikle kasti yapilmis, eglence odakli bir mudahale. Yani otomobil firmalari boyle seyler yapabiliyor. Konu ford, bmw gibi firmalarsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yol tutuş sadece çizgi de viraj alma olayı değil önce bunu anlamak gerekiyor fizik kurallarını çerçevesinde illaki her araç yoldan çıkabilir.
    Bilenler bilir eski hidrolik sistemde yolu popokumak çok kolaydı. Limitler içersinde zorlamak hem zevk veriyordu hem güven limit dışına istemli yada istemsiz çıkarsanız iş şaseye kalır. Eğer araçin yol tutuşu iyiyse limitlerin dışında size bir şans verebilir.
    Günümüzde çoğu elektrik destekli bir ton elektronik yardımıyla araç kullanan nesil çok bilmez. Mekaniğin tadını...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focusun yol tutuş efsanesi 10 sene öncesine ait bir tartışma. Şimdi esp arabadan ayrı bişey mi de esp aracın yol tutuşunu iyi gösteriyo diyorsunuz? Kaza atlatınca da dersiniz artık nalet olası esp yüzünden kurtulduk diye..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben 2015 focus kullandım 205 55 16 lastikli, 225 50 17 li astra kadar yol tutamıyor belki lastik farkından olabilir diye düşünoyorum ama denemek lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: juke sero


    quote:

    Orijinalden alıntı: abidig

    İnternetten video bulan bilge oluyor arkadaşlar bu işler bizzat deneyerek tecrübe ederek olur yoksa internette , firmaların kendi yaptırdığı videolar bile var bu kadar sacmalamayin o zmn bnde bi kanal açıp bi firmayı kötü leyeyim bana araç desteği veren firmaları övüp durayim. Focus un yol tutuşu kesinlikle sınıfında liderdir , her aracı da muadili ile kıyaslamak lazım ayrıca golf ile a6 kiyaslayacaklar yakında :))

    At 2 tane video da görelim. Pulsar egea babamın markasimi

    Ford da benim babamın markası değil bir çok yorumda da her araba da yaptığım gibi eksilerini yazdım ama durduk yere de videolar araştırıp bunun konusunu açıp video ekleyecek vaktim yok siz focus yol tutuş diyince bulduğunuz olumsuz videolardan çok olumlu videolarla dolu bariz sekilde , esp in focuslarda hemen devreye girmedigini ve bunun surus zevki acisindan oldugu ama guvenli tutusu oldugu soyleniyor , ben cogunu denedim gezdim biliyorum ama videolar bulup konu acip cok uzman gibi denemeden bir markayi eleştirmek bence çok yanlış bu kahvede ülke kurtarmaya benzer.Siz beğenmiyor ve inanmıyorsanız almayabilirsiniz ama inan böyle konular acmak ikna etmeye calismak bence yanlis.Eğer aracini abartan veya sisiren arıyorsaniz ww grubu forumlarına girmenizi tavsiye ederim . Süperb ile mercedes e serisi kiyaslayan golf ile bmv , Audi a4 kiyaslayan dolu arabayi el yapar biz onlardan beter savunuruz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ESP Nissan'ı resmen yere gömmüş, araba duracak kadar yavaşlamış, buna bakıp yol tutuşa kafası giden adamlar var hala. ESP'nin bu kadar agresif ayarlanma sebebi tamamen güvenlik amacıyla yapılıyor, sürüş dinamiği süper olsun diye değil. Buraya BMW 1 serisi çıkarın, o da Focus ile aynı şekilde tepki verecektir, bunlarda ESP bu kadar korumacı ayarlanmıyor, belli bir pay bırakıyorlar sürücü için araba herşeye müdahale etmiyor çünkü sürücü otomobili bunlar. Araba ayarlanırken de arka aksın haraketli olması ön görülüyor lift-off karakteri için, bu da arkanın özellikle ağırlık transferinde daha hareketli olmasını sağlıyor. Usta sürücü için keyif alır, amatör tırsar.

    Sürüş güvenliği ile yol tutuşu çorba edip birbirine karıştırıyorsunuz. Arabanın çizgiden çıkmadan manevra yapabilmesi öncelikle ESP'nin sonra lastiklerin başarısıdır, ESP'nin ne kadar tavizsiz ayarlandığına bakar, 7-8 yıl önce A serisi Mercedes kullanmıştım, araba daha kaymadan ESP'si devreye girerdi, inanılmaz korumacı bir sistemdi. Muhtemelen o da bu parkura girse, 65kmh hızla başlar, aynı çizgide savrulmadan 25kmh hızla bitirir ESP hayvan gibi arabayı çakacağı için yere. Mazda Mx5'le falan girsen, arabayı dağıtman mümkün ilk denemede. Yol tutuş ile sürüş güvenliği arasında bir korelasyon olabilir ama doğrudan bağlantı yoktur.




  • Focusta yük var gibi.Yoksa o araç o kadar dağılmaz.Eskiden(2000 yılı öncesi) araçlar arasında uçurum yol tutuş farkları olabiliyordu ancak günümüzde sıra başı sınıf araçları birbirine yakın değerler gösteriyor.50 defa konuşuldu bu forumda, yol tutuş bir bütün olarak düşünülmelidir.Yani slalom, geyik testi, maksimum g testi, yüksek hız salınım testi, düşük hızlarda manevra testi, ani manevra esnasında fren testi v.s. bir çok testin ortalaması alınıp bakılır.Bazı araçlar slalomda çok iyi olup, yüksek hızlı virajlarda hoplaya zıplaya yolun dışına çıkabilir, bazı araçlar geyik testini en yüksek hızla tamamlayıp, maksimum g de diğerlerinden düşük olabilir.
  • Makineyle direksiyon dönmedikten sonra bu testleri kaale almanın anlamı olmadığını düşünüyorum.Aynı derecede çevirdiğini nereden bileceğiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: abidig


    quote:

    Orijinalden alıntı: juke sero


    quote:

    Orijinalden alıntı: abidig

    İnternetten video bulan bilge oluyor arkadaşlar bu işler bizzat deneyerek tecrübe ederek olur yoksa internette , firmaların kendi yaptırdığı videolar bile var bu kadar sacmalamayin o zmn bnde bi kanal açıp bi firmayı kötü leyeyim bana araç desteği veren firmaları övüp durayim. Focus un yol tutuşu kesinlikle sınıfında liderdir , her aracı da muadili ile kıyaslamak lazım ayrıca golf ile a6 kiyaslayacaklar yakında :))

    At 2 tane video da görelim. Pulsar egea babamın markasimi

    Ford da benim babamın markası değil bir çok yorumda da her araba da yaptığım gibi eksilerini yazdım ama durduk yere de videolar araştırıp bunun konusunu açıp video ekleyecek vaktim yok siz focus yol tutuş diyince bulduğunuz olumsuz videolardan çok olumlu videolarla dolu bariz sekilde , esp in focuslarda hemen devreye girmedigini ve bunun surus zevki acisindan oldugu ama guvenli tutusu oldugu soyleniyor , ben cogunu denedim gezdim biliyorum ama videolar bulup konu acip cok uzman gibi denemeden bir markayi eleştirmek bence çok yanlış bu kahvede ülke kurtarmaya benzer.Siz beğenmiyor ve inanmıyorsanız almayabilirsiniz ama inan böyle konular acmak ikna etmeye calismak bence yanlis.Eğer aracini abartan veya sisiren arıyorsaniz ww grubu forumlarına girmenizi tavsiye ederim . Süperb ile mercedes e serisi kiyaslayan golf ile bmv , Audi a4 kiyaslayan dolu arabayi el yapar biz onlardan beter savunuruz :)

    Hocam konu başlığına tek yorum yapmadım. Video lara bakın dedim. Araba bariz sapıyor. Bak e serisi bile sapıyor. Hemde dağıtıyor. Hatta Jeep markasının bir modelinde 6 kere teste giriyor ve her seferinde sağ ön tekerlek patlıyor.

    Segmenti sayılabilecek araçları koydum ama ısrarla yok yarım esp yok tam dcs asr abs vs... bunlar kurtarıyor işte bu kadar net.

    Başka video atarlar bizde tekrar değerlendiririz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: juke sero


    quote:

    Orijinalden alıntı: abidig


    quote:

    Orijinalden alıntı: juke sero


    quote:

    Orijinalden alıntı: abidig

    İnternetten video bulan bilge oluyor arkadaşlar bu işler bizzat deneyerek tecrübe ederek olur yoksa internette , firmaların kendi yaptırdığı videolar bile var bu kadar sacmalamayin o zmn bnde bi kanal açıp bi firmayı kötü leyeyim bana araç desteği veren firmaları övüp durayim. Focus un yol tutuşu kesinlikle sınıfında liderdir , her aracı da muadili ile kıyaslamak lazım ayrıca golf ile a6 kiyaslayacaklar yakında :))

    At 2 tane video da görelim. Pulsar egea babamın markasimi

    Ford da benim babamın markası değil bir çok yorumda da her araba da yaptığım gibi eksilerini yazdım ama durduk yere de videolar araştırıp bunun konusunu açıp video ekleyecek vaktim yok siz focus yol tutuş diyince bulduğunuz olumsuz videolardan çok olumlu videolarla dolu bariz sekilde , esp in focuslarda hemen devreye girmedigini ve bunun surus zevki acisindan oldugu ama guvenli tutusu oldugu soyleniyor , ben cogunu denedim gezdim biliyorum ama videolar bulup konu acip cok uzman gibi denemeden bir markayi eleştirmek bence çok yanlış bu kahvede ülke kurtarmaya benzer.Siz beğenmiyor ve inanmıyorsanız almayabilirsiniz ama inan böyle konular acmak ikna etmeye calismak bence yanlis.Eğer aracini abartan veya sisiren arıyorsaniz ww grubu forumlarına girmenizi tavsiye ederim . Süperb ile mercedes e serisi kiyaslayan golf ile bmv , Audi a4 kiyaslayan dolu arabayi el yapar biz onlardan beter savunuruz :)

    Hocam konu başlığına tek yorum yapmadım. Video lara bakın dedim. Araba bariz sapıyor. Bak e serisi bile sapıyor. Hemde dağıtıyor. Hatta Jeep markasının bir modelinde 6 kere teste giriyor ve her seferinde sağ ön tekerlek patlıyor.

    Segmenti sayılabilecek araçları koydum ama ısrarla yok yarım esp yok tam dcs asr abs vs... bunlar kurtarıyor işte bu kadar net.

    Başka video atarlar bizde tekrar değerlendiririz.

    Yukarıdaki alcohal ve gOkO arkadaşların yorumlarını okuyun bu öyle bir testle bir iki video ile kesin yargiymis gibi konu açılıp markayi kötüleyecek konular değil bence yukarıdaki arkadaşların dediğine aynen katılıyorum bir daha yazmaya gerek yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Focus daha güven verdi bana pulsar biraz rüzgar görse yandan kayacak
  • Neticede arabanın içinde bir sürücü var ve sürücü direksiyonu aynı açıdan döndürmemiş olabilir.Yada lastik durumu kötü olabilir.Ford aracın arkası açılsın daha keyif alınabilsin diye ESP'de pay bırakmış olabiliir.Belki de ESP devre dışıyken çekilmiş bir video da olabilir.Bir sürü ihtimal var.Avrupa'da otorite olarak gösterilen insanlar bile Focus'un sürüş dinamikleri ve yol tutuşunda sınıfında referans gösterilebilecek bir otomobil olduğunu söylerken otopark benzeri bir kanalın yapmış olduğu bir videonun benim için inandırıcılık payı yok üzgünüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bloodletting. -- 25 Haziran 2016; 16:57:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    quote:

    Orijinalden alıntı: Forumdaş10

    Focusunda espsi açık pulsarın espde açık fakat pulsarın viraj çıkıştaki hızına bakın 77den 35-40lara falan düşmüştür ama focus öyle değil yani temkinli bir esp sistemi değil virajlarda eğlenebilmek için.
    Mesela juke esp devreye sokamadım dediniz ama o sizin kullanım stiliniz ile alakalı ben juke kullanayım şimdi Uludağdaki tek virajda esp deli gibi devreye girer viraj alma stiliniz farklıdır.
    Şuanda mesela focus ile viraja girin pulsara göre viraj içerisinde gaza oturduğunuzda aracın kafayı içeriye sokması,virajlardaki gövde salınımı,araca viraj içerisinde kontra verip aracın arkasının gelmesi ama kademeli bir şekilde yani uysal bir şekilde gelmesi pulsara göre çok daha iyi olucaktır.
    Pulsarda esp çok temkinli olduğu için bu hareketi yapamazsınız viraj içerisinde hızınızı direk keser yani sert viraja videodaki örnekte de olduğu gibi örnek veriyorum 70 ile girerseniz 40 ile çıkarsınız.Pulsarı daha sürmeden hatta incelemeden bu yorumu yapıyorum çünkü son zamanlardaki Nissan araçları çok kullandım özellikle qashqaiyi bu dediğim olay çok çok fazlaydı ama dediğim gibi kullanım stili ile alakalı.Siz bu durumu hiç yaşamassınız fakat başka birisi çok daha sert girerse viraja direk bu durumu yaşayabilir.

    Hocam bunu ciddi ciddi mi dediniz yoksa latife mi yapıyorsunuz? "Eğlenme amaçlı " derken.

    Yıl 2016. Otomobil üreticileri can güvenliği teknolojilerinde ölümüne rekabete girmiş,ve otomobil devi Ford "eğlence amacli" ayarlar yapacak??

    Hocam bu playstation oyunu değil. Insanların canlari emanet ediliyor bu araçlara. Esp asr edc abs her ne zikimsa, en guvenli şekilde arabayı çizgisinde tutan hangisiyse: iyisi odur. Net.

    Hic f kasa bmw 1 serisi veya 3 serisi kullandiniz mi bilmiyorum ama bmwnin dsc sistemi az da olsa oynamaya izin veren sistem. Bazen oyle bi durumda aracin arkasi geliyor ki dsc hic mudahale etmiyor.

    Mesela esp acikken sifirdan gaza oturdugunuzda arac kicini saga sola savuruyor 4, 5 kez. Dsc sag ve sol tekerlere sirasiyla fren uyguluyor. Bu kesinlikle kasti yapilmis, eglence odakli bir mudahale. Yani otomobil firmalari boyle seyler yapabiliyor. Konu ford, bmw gibi firmalarsa.

    Hocam videodaki teste benzer bir senaryo olsa. Ama dubalar yerine insan olsa.
    Mesela yolun ortasına bir köpek felan birşey atlasa. Hemen sol sag hamlesini yapsanız. Kenarda da duba değil de bir tane çocuk olsa.
    Dikkat ederseniz testteki hizlar şehirler arası hizlari değil.gayet düşük ve şehir içinde herkesin yaptığı hizlar.
    Eğlence ayarlı araç olsa çocuğu altiniza alırsınız. Eğlenceye hapiste devam edersiniz.
    Sırf sevdiğiniz arabaları savunmak için hala eğlence ısrarı yapmanız akıl alır gibi değil. Gidin formula 1 pistinde trafikten, insanlardan uzak yerlerde eglencenizi yapin . ıstanbul.park zaten kullanılamıyor artık. Bekciye 3 kuruş verin yeter.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BojanBogdanovic -- 25 Haziran 2016; 17:41:05 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @immortal @ kullanıcısına yanıt
    O kadar mesafede de kopmasın bi zahmet..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Civic bunlardan çok daha iyi yol tutuşuna ve sürüş keyfine sahip. Focus anca şirket aracı olur daha ötesine gidemez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.