Şimdi Ara

FOCUS TDCİ YAKIT (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
150
Cevap
3
Favori
107.493
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Focus Titanium 2010 TDCI, İzmir şehir içi 840KM yapabildim ancak, daha yavaş ve sakin sürüş ile arttırmaya çabalıyorum...
  • Ben de uzun süre yorumları okuduktan sonra Focus TDCİ 109 Hp almaya karar verdim. İki haftadır kullanıyorum. Yakıtını şehirlerarası yolda test ettim.

    Ankara çevre yolunda Hurdacılar çıkışından Elmadağ çıkışına kadar gidip gelerek 150 km yol yaptım. Başladığım yere geri dönüdüğüm için yokuş iniş-çıkış miktarları birbirine eşit. Hız sabitleyiciyi 100km/h hızına sabitledim. Bütün yolculuk boyunca gaza ya da frene basmadan, vites değiştirmeden sabit 100km/h hızla 5. vites 2000 devirde gittim. Yol bilgisayarının hesapladığı sonuç:
    4,5 lt/100 km ortalama.
    Bu hesaba göre 53 litrelik yakıtla (bir depoyu tamamen boşaltmadan): 1180 km yol yapılır. Hız 100 yerine 90 olsaydı belki ortalam 4,4 olabilirdi.

    Şehir içinde ise: Her gün Gimat'tan ODTÜ'ye gidip geliyor araç. Yaklaşık 25 km. Mesai giriş çıkış saatlerinde yoğun oluyor. 3. vitesten yukarı çıkılamıyor. İki tane de ışık var yol üstünde. Bu şekilde bir haftalık kullanım ile ortalama 6,7 lt/100km gösteriyor yol bilgisayarı.




  • Bende dışarda gireyim konuya
    2006 Mondeo dizel var. Şu anda yol bilgisayarın 6,7 lt de şehir içi ama fazla trafik yok Antalya
    Ben Focusların daha az yakacağını düşünüyordum ama fazlada fark yokmuş.
    Yanlız ben şehir dışıda 6,6 yakıyorum tabi120-140 arası bunun biraz daha düşük olmasını bekliyordumç
  • Şehir içi var, şehir içi var. Her şehrin trafik yoğunluğu, hatta aynı şehir içinde farklı güzergahlara göre çok farklı trafik yoğunlukları oluyor.

    Size iki cümle yazacağım.

    - Fiat Bravo MJet arabam şehir içi 8-8.5 litre yakıyor.

    - Fiat Bravo MJet arabam MJet şehir içi 5.7-5.8 litre yakıyor.

    Eminim ki ilk cümleyi duyan "oha çok yakıyor Bravo alınmaz", ikinci cümleyi duyan da "yakıtı çok iyiymiş" diyecektir.

    Her iki cümle de doğru. İşyerim değişmeden önce insana İllallah dedirten bir trafikle gidiyordum ve o yüzden ilk cümledeki tüketim ortalamasını buluyordum. Şimdi işyerim taşındı ve yeni güzergahımda trafik daha rahat ve tüketim ortalamam aynen ikinci cümledeki gibi. Şehir Ankara, aynı şehir farklı güzergah. 3 litreye yakın tüketim farkı.

    Farklı şehir ve trafik koşullarında kullananlar gelmiş buraya "yok Focus çok yakıyor, arkaşımda şu araba var az yakıyor, vs. vs." Focus'taki motor bir çok araçta kullanılan ortal PSA motoru, çok yakması söz konusu değil.




  • arkadaşlar benin fusion 1.6 tdci 90 bg aracım var
    en son ölçümüm şehir içi 6.8 litre
    çok hassas ölçerim depoyu ağzına kadar fullerim falan işte....
    arkadaşların arabalarına bakara ve araştırmalarım sonucu en az yakan dizel renault 1.5 dci bu kesin emin olun böle
    şehir içinde tdci hdi ki aynı motorlardır çok yakar
    tv8 de 8.etap programı var
    sunan murat beyin mail lerine cevaplarına bakıyorum sitesinde hep en ekonomik dizel dci diyor
    youtube den de izleyebilirsiniz videolar var anlık tüketimleri çekmişler bariz ara dci en ekonomik
  • Aracım ford focus tdci collection 2008. ortalama hız 23 civarında. ortalama yakıt tüketimi 7.5
    Sabah en az 12 tane ışık görüyorum. toplasanız 7km yol yapıyorum.
    Genelde devir 2/2.5 arası vites değiştiririm.
    Depoyu fulledikten sonra 600km civarında ışık yanar.

    şehir içinde bu arabaya nasıl 850km yaptırıyorsunuz anlamış değilim. tabi bahsettiğimiz şehir istanbul mu?
  • 2007 trend tdci otomatik kullanıyorum, 90.000 km'de

    şehir içi sabah 6 km, akşam 6km işe gidip geliyorum yol sürekli dur kalk şeklinde, böyle olunca 9lt'yi pek düşüremiyorum

    şehirler arası yolda 100-110 km hızla sakin sürüşte 5,5 - 6 lt arasında, hız yaparsanız 7,5 lt'ye kadar çıkıyor.

    Ancak genel kanı focus'ların çok yaktığı şeklinde.
  • 2005 model tdci kullanıyorum. şehir ankara

    şehir içi yakıt tüketiminde gidilen güzergah çok önemli. şehir içi ortalamam 6.7, bir hafta daha az trafikli bir yerde kullandım 6.4' e düştü.

    sürücüye göre de değişiyor. benim 7.4 ortalama ile verdiğim arabayı babam 5 günde 6.7'ye düşürdü. 7.4'ü 6.7'ye düşürdüğünü düşünürsek demekki 6.7'nin baya altında değer tutturmuş. yapılan km'ler aşağı yukarı aynıydı.

    şehir dışı yakıt tüketimim 120-140 arası 5,7 civarı. 80-100'le falan gidersen 5,0 veya daha altına düşüyor.

    bundan önce lpg'li focus I vardı bende. çok fazla bir farkı olmamakla birlikte dizel bir miktar fazla yakıyor gibi geldi. lpg 2,10 TL falan şu an. belki 15-20 kuruş farkeder. onu da çekiş farkına sayıyorum. ayrıca dizelde yüksek devirlerde kullanıyorum.




  • yakıt ölçümleri kullanıcı ile alakalı. benim hdi 92 bg lik aracım ile 10000 km yol bilgisayarı karma yakıt değerim;
    *ortalama hız: 32 km/h
    *ortalama yakıt tüketimi: 5.00 lt/100km
    şehir içi sayılabilecek 10000 km menzil ile yaptığım bir test sonucu bu şekilde. yol bilgisayarının verileri pompa hesabım ile tamamen aynı. hatta pompa hesabımdan fazla bile gösteriyor. :) 1 depo ile menzil 1200-1350 km arasında. altı kesinlikle olmadı. (depo 55 lt)
    bir akradaşımda aynı model araç ve aynı motor var. o da ortalama 37 km/h hızda 7.2 lt/100km değerini elde etti.

    sonuç olarak dizel motorları benzinli araç gibi kullanmamak gerekiyor. 1500-2000 dd aralığında vites değişimi ideal. 2500 devir üzeri araç sollamalar dışında kullanmamak en doğru olanı.
    dizel motorları yüksek devirde kullanmak ilerde doğabilecek mazot pompası ve diğer parçalarda sorun çıkmasına neden oluyor. tecrübe ile sabittir.

    edit: imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adk80 -- 16 Nisan 2011; 15:29:07 >




  • 2007 tdci focus 110hp

    insan gibi kullanırsam antalyada şehir içinde 100 liraya en az 400 km yol gidiyorum. bu da 25 kuruş / km eder.
  • Güzergahım her gün Kandilli-Seyrantepe sabah gidiş akşam dönüş.
    Ortalama hız 28-32 km/h
    Ortalama Yakıt tüketimim 5.8 ile 6 arasında değişiyor.
    Depoyu dolduruken tabanca atınca bırakılmasını istiyorum. Sayacı sıfırlıyorum 650-680 km sonrasında menzil 125-140'ı gösterirken ışığım yanıyor. Yani aracın menzili ist şehir içi 775-825 km arasında değişiyor.
    Araç 90 hp.
  • bu değerleri istanbul gibi bir şehirde almanız imkansız. tabi sadece gece yarısı yola çıkmıyorsanız :) hangi şehirde kullanıyorsunuz. otobanda 90km hızda 3.5-4.0 kadar iniyor yakıt oranı. aracım 110bg. kullanıcıyla alakalı elbette ama kesinlikle yolla alakalı. 1. vitesde anlık yakıt oranı 23/100'e kadar çıkıyor. dur-kalk / dur-kalk nasıl indirebilirsiniz 5 gibi değerlere. özellikle benim gibi 12 ışık görüyor ve kısa km yapıyorsanız.

    quote:

    Orijinalden alıntı: The West

    yakıt ölçümleri kullanıcı ile alakalı. benim hdi 92 bg lik aracım ile 10000 km yol bilgisayarı karma yakıt değerim;
    *ortalama hız: 32 km/h
    *ortalama yakıt tüketimi: 5.00 lt/100km
    şehir içi sayılabilecek 10000 km menzil ile yaptığım bir test sonucu bu şekilde. yol bilgisayarının verileri pompa hesabım ile tamamen aynı. hatta pompa hesabımdan fazla bile gösteriyor. :) 1 depo ile menzil 1200-1350 km arasında. altı kesinlikle olmadı. (depo 55 lt)
    bir akradaşımda aynı model araç ve aynı motor var. o da ortalama 37 km/h hızda 7.2 lt/100km değerini elde etti.

    sonuç olarak dizel motorları benzinli araç gibi kullanmamak gerekiyor. 1500-2000 dd aralığında vites değişimi ideal. 2500 devir üzeri araç sollamalar dışında kullanmamak en doğru olanı.
    dizel motorları yüksek devirde kullanmak ilerde doğabilecek mazot pompası ve diğer parçalarda sorun çıkmasına neden oluyor. tecrübe ile sabittir.

    edit: imla




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustafagocer

    Ben de uzun süre yorumları okuduktan sonra Focus TDCİ 109 Hp almaya karar verdim. İki haftadır kullanıyorum. Yakıtını şehirlerarası yolda test ettim.

    Ankara çevre yolunda Hurdacılar çıkışından Elmadağ çıkışına kadar gidip gelerek 150 km yol yaptım. Başladığım yere geri dönüdüğüm için yokuş iniş-çıkış miktarları birbirine eşit. Hız sabitleyiciyi 100km/h hızına sabitledim. Bütün yolculuk boyunca gaza ya da frene basmadan, vites değiştirmeden sabit 100km/h hızla 5. vites 2000 devirde gittim. Yol bilgisayarının hesapladığı sonuç:
    4,5 lt/100 km ortalama.
    Bu hesaba göre 53 litrelik yakıtla (bir depoyu tamamen boşaltmadan): 1180 km yol yapılır. Hız 100 yerine 90 olsaydı belki ortalam 4,4 olabilirdi.

    Şehir içinde ise: Her gün Gimat'tan ODTÜ'ye gidip geliyor araç. Yaklaşık 25 km. Mesai giriş çıkış saatlerinde yoğun oluyor. 3. vitesten yukarı çıkılamıyor. İki tane de ışık var yol üstünde. Bu şekilde bir haftalık kullanım ile ortalama 6,7 lt/100km gösteriyor yol bilgisayarı.




    Aracına chip tuning yaptır yakıt aynı kullandıgın gibi kullanmaya devam et dahada asagılara ceker




  • quote:

    Orijinalden alıntı: snomask

    bu değerleri istanbul gibi bir şehirde almanız imkansız. tabi sadece gece yarısı yola çıkmıyorsanız :) hangi şehirde kullanıyorsunuz. otobanda 90km hızda 3.5-4.0 kadar iniyor yakıt oranı. aracım 110bg. kullanıcıyla alakalı elbette ama kesinlikle yolla alakalı. 1. vitesde anlık yakıt oranı 23/100'e kadar çıkıyor. dur-kalk / dur-kalk nasıl indirebilirsiniz 5 gibi değerlere. özellikle benim gibi 12 ışık görüyor ve kısa km yapıyorsanız.

    quote:

    Orijinalden alıntı: The West

    yakıt ölçümleri kullanıcı ile alakalı. benim hdi 92 bg lik aracım ile 10000 km yol bilgisayarı karma yakıt değerim;
    *ortalama hız: 32 km/h
    *ortalama yakıt tüketimi: 5.00 lt/100km
    şehir içi sayılabilecek 10000 km menzil ile yaptığım bir test sonucu bu şekilde. yol bilgisayarının verileri pompa hesabım ile tamamen aynı. hatta pompa hesabımdan fazla bile gösteriyor. :) 1 depo ile menzil 1200-1350 km arasında. altı kesinlikle olmadı. (depo 55 lt)
    bir akradaşımda aynı model araç ve aynı motor var. o da ortalama 37 km/h hızda 7.2 lt/100km değerini elde etti.

    sonuç olarak dizel motorları benzinli araç gibi kullanmamak gerekiyor. 1500-2000 dd aralığında vites değişimi ideal. 2500 devir üzeri araç sollamalar dışında kullanmamak en doğru olanı.
    dizel motorları yüksek devirde kullanmak ilerde doğabilecek mazot pompası ve diğer parçalarda sorun çıkmasına neden oluyor. tecrübe ile sabittir.

    edit: imla




    istanbul trafiği yanıma yaklaşamaz. 1 gün içinde 150 km yol yapıyorum, en bozuk stabilize yol + ilçeler arasında yol yapıyorum, belki 30 km boyunca sadece 1. viteste kullanarak patika yollarda yapıyorum. ayrıca işim gereği yine 1 günde en az 40 defa stop et tekrar marşa basmak (dur kalk olayının kralı) durumunda kalıyorum. normal trafikte ki ışık-yoğunluk vs. geçirdiğim zamanı saymıyorum bile.
    onun dışında uzun yolda 130-140 km/h ile seyrediyorum.
    yakıt değeri dizellerde kullanıcı ile alakalıdır. dizelin dilinden anlamak, benzinli araçlar gibi kullanmamak gerekir.

    YENİ TEST ORTALAMASI: 3000 KM MENZİL
    ORTALAMA HIZ: 31 KM/H
    ORTALAMA TÜKETİM: 4.9 LT/100 KM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adk80 -- 25 Nisan 2011; 21:30:48 >




  • bu makinelerin en sevmediğim özelliği birinci vites çok kısa. ondan gayrı devrini aldırdığın zaman da iyi kaçıyor. tasarruf için de west abinin söylediği çok doğru düşük devirde kullanacaksın. sportif kullanacaksan da birinci vites dışında iyi gidiyor.
    ayrıca süspansiyonlarını da çok beğeniyorum bunların.. söylemeden geçmiyim dedim.
  • Sizin aracınız ford focus tdci değil sanırım? kullanıcıyla alakalı yorumunuza dediğim gibi tam anlamıyla katılamıyorum. bence yolla da kesinlikle alakalı. özellikle trafikle. motorun ısınmasıyla. 150 km yapıyorum diyorsunuz. 100 km 90'la giderseniz zaten ortalamınızı düşürmüş olursunuz. ben yüksek devirde de kullandım. düşük devirlerde de vites değiştirdim. gaza basış şeklime göre anlık yakıt değerini görebiliyorum. hergün aynı yolu yapıyorum. bahsettiğiniz gibi çok farklı değerlere ulaşamadım. sizin bahsettiğiniz kadar kötü kullanacak ne yapıyor olabilirim. açıklayabilirseniz sevinirim. değerlerimi yukarda yazmıştım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: The West

    benim hdi 92 bg lik aracım ile 10000 km yol bilgisayarı karma yakıt değerim;

  • quote:

    Orijinalden alıntı: snomask

    Sizin aracınız ford focus tdci değil sanırım? kullanıcıyla alakalı yorumunuza dediğim gibi tam anlamıyla katılamıyorum. bence yolla da kesinlikle alakalı. özellikle trafikle. motorun ısınmasıyla. 150 km yapıyorum diyorsunuz. 100 km 90'la giderseniz zaten ortalamınızı düşürmüş olursunuz. ben yüksek devirde de kullandım. düşük devirlerde de vites değiştirdim. gaza basış şeklime göre anlık yakıt değerini görebiliyorum. hergün aynı yolu yapıyorum. bahsettiğiniz gibi çok farklı değerlere ulaşamadım. sizin bahsettiğiniz kadar kötü kullanacak ne yapıyor olabilirim. açıklayabilirseniz sevinirim. değerlerimi yukarda yazmıştım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: The West

    benim hdi 92 bg lik aracım ile 10000 km yol bilgisayarı karma yakıt değerim;






    evet benim ki c4 92 bg hdi motor aynı yani psa.
    diğer 100 km 30-50 km hızla ile gidiyorum 90 ile değil... yani yolun büyük bölümü şehir içi. yöntemlerimi açıklayayım.
    ilk etapta lastik hava basıncı. her hafta mütemadiyen ölçerim. ön 2.5 bar-arka 2.3 bar (tek kişi ve boş bagaj için) ayarlarım.
    sabah özellikle kışın 3 dk. 1200 d/d motoru ısıtırım. yola çıktığımda soğuk motor ile 2000 deviri kesinlikle geçmem. 90 C' ye ısınana kadar zorlamam. en büyük yakıt tüketimi soğuk dizel motorda meydana gelir.
    diğer şartlar için; 1. vites 15 km/h iken 2 . vitese geçerim. anlık tüketimin en düşük olduğu değer 40-45 km/h 3. viteste. 50-60 km/h 4. vites, 70-75 ten sonra 5. vites ile seyrederim. kısacası 2200 devirde muhakkak vites değiştiririm. sadece 5. vites düşük devirde yüksek yakıt tüketir. 5. vites ideal 2300 devir civarı.
    vites geçişlerim yumuşak şekilde, geçişlerde motorun deviri düşmeden debriyajı bırakmam yani 2 sn. bekleyip kavramayı sağlarım. (benzinli motorlardaki gibi değil) onun dışında hemen hiç fren kullanmamaya dikkat ederim. aracın hızını sıkışık trafikte boş yere yükseltip fren yapıp tekrar hızlanarak heba etmem. motordan aldığım gücü sonuna kadar kullanırım. döner kavşaklara yaklaşırken 600-700 mt kala aracı boşa alırım, yani kısacası 1-2 km ilerdeki koşullara uygun olarak hızımı muhafaza ederim. acil işim yoksa sol şeridi kullanmam. sessiz sakin takılırım. buna rağmen yolda ders almak isteyen çocuklar olduğunda 1 dk. içinde tokatlar tekrar sağ şeride geçer yoluma giderim.
    onun dışında, yollardaki yokuş ve rampaları çok iyi kullanırım. 1 km ilerideki kırmızı ışığın yanma süresine göre hızımı ayarlarım, koştur koştur her ışıkta dur kalk yapmam. ayrıca 60 sn ve yukarısı trafik ışıklarında motoru stop ederim. cebimden 1 krş motorin parası çıkmasa da sonuçta milli servet. çok dikkat ederim.
    kullanıcı ile alakalı dediğim birçok konu var bunlar birkaçı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The West


    quote:

    Orijinalden alıntı: snomask

    Sizin aracınız ford focus tdci değil sanırım? kullanıcıyla alakalı yorumunuza dediğim gibi tam anlamıyla katılamıyorum. bence yolla da kesinlikle alakalı. özellikle trafikle. motorun ısınmasıyla. 150 km yapıyorum diyorsunuz. 100 km 90'la giderseniz zaten ortalamınızı düşürmüş olursunuz. ben yüksek devirde de kullandım. düşük devirlerde de vites değiştirdim. gaza basış şeklime göre anlık yakıt değerini görebiliyorum. hergün aynı yolu yapıyorum. bahsettiğiniz gibi çok farklı değerlere ulaşamadım. sizin bahsettiğiniz kadar kötü kullanacak ne yapıyor olabilirim. açıklayabilirseniz sevinirim. değerlerimi yukarda yazmıştım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: The West

    benim hdi 92 bg lik aracım ile 10000 km yol bilgisayarı karma yakıt değerim;






    evet benim ki c4 92 bg hdi motor aynı yani psa.
    diğer 100 km 30-50 km hızla ile gidiyorum 90 ile değil... yani yolun büyük bölümü şehir içi. yöntemlerimi açıklayayım.
    ilk etapta lastik hava basıncı. her hafta mütemadiyen ölçerim. ön 2.5 bar-arka 2.3 bar (tek kişi ve boş bagaj için) ayarlarım.
    sabah özellikle kışın 3 dk. 1200 d/d motoru ısıtırım. yola çıktığımda soğuk motor ile 2000 deviri kesinlikle geçmem. 90 C' ye ısınana kadar zorlamam. en büyük yakıt tüketimi soğuk dizel motorda meydana gelir.
    diğer şartlar için; 1. vites 15 km/h iken 2 . vitese geçerim. anlık tüketimin en düşük olduğu değer 40-45 km/h 3. viteste. 50-60 km/h 4. vites, 70-75 ten sonra 5. vites ile seyrederim. kısacası 2200 devirde muhakkak vites değiştiririm. sadece 5. vites düşük devirde yüksek yakıt tüketir. 5. vites ideal 2300 devir civarı.
    vites geçişlerim yumuşak şekilde, geçişlerde motorun deviri düşmeden debriyajı bırakmam yani 2 sn. bekleyip kavramayı sağlarım. (benzinli motorlardaki gibi değil) onun dışında hemen hiç fren kullanmamaya dikkat ederim. aracın hızını sıkışık trafikte boş yere yükseltip fren yapıp tekrar hızlanarak heba etmem. motordan aldığım gücü sonuna kadar kullanırım. döner kavşaklara yaklaşırken 600-700 mt kala aracı boşa alırım, yani kısacası 1-2 km ilerdeki koşullara uygun olarak hızımı muhafaza ederim. acil işim yoksa sol şeridi kullanmam. sessiz sakin takılırım. buna rağmen yolda ders almak isteyen çocuklar olduğunda 1 dk. içinde tokatlar tekrar sağ şeride geçer yoluma giderim.
    onun dışında, yollardaki yokuş ve rampaları çok iyi kullanırım. 1 km ilerideki kırmızı ışığın yanma süresine göre hızımı ayarlarım, koştur koştur her ışıkta dur kalk yapmam. ayrıca 60 sn ve yukarısı trafik ışıklarında motoru stop ederim. cebimden 1 krş motorin parası çıkmasa da sonuçta milli servet. çok dikkat ederim.
    kullanıcı ile alakalı dediğim birçok konu var bunlar birkaçı.





    özellikle bu ışık konusuna sonuna kadar katılıyorum.. dikkat ediyorum yollarda hep millet kırmızı ışığı ne kadar beriden görürse görsün gazı kesmiyor sonucunda da anlamsız yere yakıt sarfiyatı.. yani fazla gaza basanda basmayanda ışıkta yan yana geliyor sonuçta.. hatta kırmızıyı önceden görüp gazı kestiğimde o yavaşlama süresi içerisinde yeşil tekrar yanıp durmadan yola devam ettiğimde oluyor bazen..




  • 006 Focus 2 1.6 TDCi Trend SW 130.000 km'de...

    Geçenlerde aldığımız aracı bu haftasonu detaylı deneme fırsatı buldum...Aldığımızda araç 6 ay kadar yatmıştı...Üzerindeki Pirelli kış lastikleri inmemişti bu sürede...O yüzden acilen değiştirme gereği hissetmedik...

    Aracı aldığımızda triger set ve devirdaim değişti...Yağ , yağ filtresi değişti...Genel kontroller yapıldı...İşçilik dahil 600 TL ye çıktık bu işin içinden...

    Detaylı iç ve motor temizliği yapıldı...

    Sonra depoyu doldurdum...Ankara trafiğinde , çok da sıkışık trafiğe yakalanmadan 350 km kadar dolaştım haftasonu...Ama bu sırada hızlanma denemeleri , hangi viteste hangi devirde toparlayabiliyor gibi , pek de ekonomik olmayan işler yaptım...Deponun yarısına çok yakını bu şekilde gitti...

    Daha sonra yola çıktım Ankara'dan...Otoyol sınırları içine girdiğim andan İstanbul'da 90 km sınırı olan yere kadar 120 km ile gittim...Rampalarda gerektiğinde gaza sonuna kadar yüklenerek hızımı korudum...Arada birkaç yerde kısa süreler için 180 km/sa'e kadar hızlandım aracı denemek için...

    Yakıt lambası yanmadan geldim...Şu anda km 798'i gösteriyor...Göstergeye göre çeyrek deponun dörtte biri kadar mazot görünüyor...Kabaca 50 lt mazot yakmış olsam , 6,25 lt/100 km gibi bir sonuç çıkıyor...

    Aracın ağırlığı , benim ağırlığım (:D) , km'si göz önüne alındığında bana güzel bir değer gibi geldi...Enjektör ve kurum temizliği yapılırsa biraz düşebilir gibi...




  • Arkadaşlar bende geçen hafta 2008 focus collction aldım(67000 km'de).Daha öncesinde 1.3 multijet albeam vardı, hergün yaptığım yol miktarı ve güzegah aynı.Albea ile bakımın yaklaşmasına doğru 6.6 lt civarı bakımdan sonra 6.4 civarı yakıyordum şu an focus ilebakıma 3000 km ye yakın var ve yol bilgisayarı 7.1 gösteriyor belki bakımdan sonra 6.9 olabilir.Kısacası 0.5 lt daha fazla yakıyor.Ama aradaki motor hacmi ve kilo farkı düşünüldüğünde çok iyi.Ayrıca performans farkından bahsetmiyorum bile, buna değer.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.