Şimdi Ara

Focus powershift ve Civic A/T karşılaştırma - AMS Dergisi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
127
Cevap
2
Favori
10.130
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mimleon

    Civic araç ağırlığında yanlışlık var galiba,
    benim otomatik premium da 1316kg yazıyor,
    bunla 1241 kg yu nerden çıkarmışlar?
    Eğer, yanlış yazdılar ise,
    1316 ve 1324kg ağırlıklar eşit olunca,
    yakıt farkı daha bir ortaya çıkıyor.


    elegance otomatik için 1295 kg yazıyor.muhtemelen boş depo ile tartarak aldıkları değeri yazdılar.
  • civic eski kasalar 0-100 12.2sn değilmiydi? ş.içi tüketimde düşük çıktığına göre, yeni civic şanzımanında yenilik yapılmış diyebiliriz.
  • yol tutuş kadar konforda da civic'in yerlerden süpürüldüğü yazılmış. lakin puanlara bakıldığında 73-68 gibi bir tablo var. bu yerlerden süpürmekse eyvallah. kokpit karmaşıklığı focus'a binince çok itici gelmişti. bu kalabalık görünümü birçok insan seviyor.

    2009 focus sedanla günlük yolculuk yapmak durumunda kalan eşim araç değiştirmek istediğimde focus'un çok gürültülü ve konforsuz olduğunu bu nedenle mevcutu bile değiştirmeye gerek olmadığını söyleyerek veto etmişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    civic eski kasalar 0-100 12.2sn değilmiydi? ş.içi tüketimde düşük çıktığına göre, yeni civic şanzımanında yenilik yapılmış diyebiliriz.

    O testdeki olcum 11 saniye cikmis. Kendiniz launch kontrol yaparak manuel moda alirsaniz bu degerlere yaklasmak zor degil. Ben gps uygulamalariyla olctugumde 11 saniye civarlarina yaklastigim olmustur.

    Yeni civicn sanzuman oranlari nispeten biraz daha kisaltilmis bizim araclara gore.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    civic eski kasalar 0-100 12.2sn değilmiydi? ş.içi tüketimde düşük çıktığına göre, yeni civic şanzımanında yenilik yapılmış diyebiliriz.

    O testdeki olcum 11 saniye cikmis. Kendiniz launch kontrol yaparak manuel moda alirsaniz bu degerlere yaklasmak zor degil. Ben gps uygulamalariyla olctugumde 11 saniye civarlarina yaklastigim olmustur.

    Yeni civicn sanzuman oranlari nispeten biraz daha kisaltilmis bizim araclara gore.

    doğru, sonuçta bu da bir test fabrika verisi değil. eski kasa da da 11 civarı testler yapılabilir.
  • Bu puanlamalarda mantık arayanlar nerelerde acaba?Yoksa sadece vw lerde mi mantık aranıyor...?

    Mesela şu soru neden sorulmuyor?

    "Bu nasıl test arkadaş.Civic focustan kötü fakat fiyatı yüzünden 1. seçmişler.Kasko vs vs. neden böyle bu testler?"

    "Fabrika verisi 12.2 olan araç nasıl 11 saniye 0-100 verisi yakalayabiliyor?Resmen hondayı 1. yapmak için uğraşmışlar"



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 2 Mart 2012; 16:23:39 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Bu puanlamalarda mantık arayanlar nerelerde acaba?Yoksa sadece vw lerde mi mantık aranıyor...?

    Mesela şu soru neden sorulmuyor?

    "Bu nasıl test arkadaş.Civic focustan kötü fakat fiyatı yüzünden 1. seçmişler.Kasko vs vs. neden böyle bu testler?"

    "Fabrika verisi 12.2 olan araç nasıl 11 saniye 0-100 verisi yakalayabiliyor?Resmen hondayı 1. yapmak için uğraşmışlar"





    Civic fiyat katılmadığında focustan hala iyi çıkıyor.Fiyat dikkate alındığında fark atıyor.Bir daha bakın isterseniz.Fabrika verisi 12.2 testte 11 sn.Bu çok da zor değil.Vitesi s'ye al gazla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kagan12312 -- 2 Mart 2012; 16:30:44 >




  • şu 0-100, 100 -200 ve ara hızlanma karşılaştırmaları komik kaçıyor, yapmayın artık. ha 9 ha 10 ha 11 12 sn ne fark eder, sanırsın performans otomobili alınıyor; hem performans hem aile otosu hem bagaj hem konfor hem iç hacim hem... tabi tabi

    motor sorunsuz olsun, en iyi verimle çalışsın, yakıtı koklasın da varsın ivmelenmesi düşük olsun; şehir içindeki yavaş trafikte 2 makas atabilmek için motor perforansı gerekmiyor. 200 km/h den sonraki hızlanmalarda kendini belli ediyor motorun hası, şanzımanın hası.

    yakıt tüketimi denince normalde tork konvertoru dusuk devirlerdeki verimsizliği sebebiyle totalde fazla yakıt harcar, sıvı kavramanın dogası geregi bu boyle.
    bu modeldeki cvt degilse burda sasirtici bi durum sozkonusu. elektromekanik kavramaların manuel vitese çok yakın hatta vites gecis hesaplamaları iyise daha iyi sarfiyat vermeleri gerekir.

    -motor verimlilik farkı
    -ağırlık farkı
    -rüzgar katsayısı
    -şanzıman verimlilik farkı

    yakıt tüketimine kafanızda belli bir agırlık verince de iş hesaba kalıyor,

    sürüş dinamiği + toplam konfor+ iç ortam ferahlık ve hacim+ fonksiyonellik + standart donanimlar+marka degeri-2. el deger dususu /anahtar teslim fiyatı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nicknick -- 2 Mart 2012; 16:30:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    şu 0-100, 100 -200 ve ara hızlanma karşılaştırmaları komik kaçıyor, yapmayın artık. ha 9 ha 10 ha 11 12 sn ne fark eder, sanırsın performans otomobili alınıyor; hem performans hem aile otosu hem bagaj hem konfor hem iç hacim hem... tabi tabi

    motor sorunsuz olsun, en iyi verimle çalışsın, yakıtı koklasın da varsın ivmelenmesi düşük olsun; şehir içindeki yavaş trafikte 2 makas atabilmek için motor perforansı gerekmiyor. 200 km/h den sonraki hızlanmalarda kendini belli ediyor motorun hası, şanzımanın hası.

    yakıt tüketimi denince normalde tork konvertoru dusuk devirlerdeki verimsizliği sebebiyle totalde fazla yakıt harcar, sıvı kavramanın dogası geregi bu boyle.
    bu modeldeki cvt degilse burda sasirtici bi durum sozkonusu. elektromekanik kavramaların manuel vitese çok yakın hatta vites gecis hesaplamaları iyise daha iyi sarfiyat vermeleri gerekir.

    -motor verimlilik farkı
    -ağırlık farkı
    -rüzgar katsayısı
    -şanzıman verimlilik farkı

    yakıt tüketimine kafanızda belli bir agırlık verince de iş hesaba kalıyor,

    sürüş dinamiği + toplam konfor+ iç ortam ferahlık ve hacim+ fonksiyonellik + standart donanimlar+marka degeri-2. el deger dususu /anahtar teslim fiyatı

    Tork konvertorleri artik daha kucuk, daha az basincla calabiliyor vs.

    Eskisi kadar tuletime ve performansa etkisi yok bu nedenlerden dolayi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kagan12312

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Bu puanlamalarda mantık arayanlar nerelerde acaba?Yoksa sadece vw lerde mi mantık aranıyor...?

    Mesela şu soru neden sorulmuyor?

    "Bu nasıl test arkadaş.Civic focustan kötü fakat fiyatı yüzünden 1. seçmişler.Kasko vs vs. neden böyle bu testler?"

    "Fabrika verisi 12.2 olan araç nasıl 11 saniye 0-100 verisi yakalayabiliyor?Resmen hondayı 1. yapmak için uğraşmışlar"





    Civic fiyat katılmadığında focustan hala iyi çıkıyor.Fiyat dikkate alındığında fark atıyor.Bir daha bakın isterseniz.Fabrika verisi 12.2 testte 11 sn.Bu çok da zor değil.Vitesi s'ye al gazla

    Fiyat olmadığında eşit çıkıyor bu 1.

    Sonuç kısmındaki cümleyi birdaha okuyunuz bu 2.

    Fabrikanın kendi pilotlarının 12.2 çıkardığı değeri sen 11.1 nasıl çıkarıyorsun?Hadi çıkardın diyelim neden diğer testlerdeki performans konularında bu şekilde yaklaşımda bulunmuyorsun."adamlar kendi test etmişler ve bulmuşlar bu mümkün" mantığını neden sadece işine gelen testlerde kullanıyorsun?

    Edir:Bu sun lu san lı biten cümleler genele hitab eder.Kişisel değildir.




  • honda ların istisnasız tüm modelleri hava direnci en düşük araçlardır sınıflarında .bunun için bazen iç hacimden bazen bagajdan ödün verirler .tabi avantajı 0-100 ,yakıt tüketimi vs .
  • Boş Ağırlık puanlamasının mantığı nedir?

    Zaten focus bu ağırlık dezavantajını yakıtta,performansta,yol tutuşta vs yaşıyor.Ayriyetten boş ağırlık puanlamasıyla sırf civic e yontmak neden?


    Not:Bunlar benim kendi düşüncelerim değildir modaya uymak açısından yazıyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 2 Mart 2012; 16:49:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: kagan12312

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Bu puanlamalarda mantık arayanlar nerelerde acaba?Yoksa sadece vw lerde mi mantık aranıyor...?

    Mesela şu soru neden sorulmuyor?

    "Bu nasıl test arkadaş.Civic focustan kötü fakat fiyatı yüzünden 1. seçmişler.Kasko vs vs. neden böyle bu testler?"

    "Fabrika verisi 12.2 olan araç nasıl 11 saniye 0-100 verisi yakalayabiliyor?Resmen hondayı 1. yapmak için uğraşmışlar"





    Civic fiyat katılmadığında focustan hala iyi çıkıyor.Fiyat dikkate alındığında fark atıyor.Bir daha bakın isterseniz.Fabrika verisi 12.2 testte 11 sn.Bu çok da zor değil.Vitesi s'ye al gazla

    Fiyat olmadığında eşit çıkıyor bu 1.

    Sonuç kısmındaki cümleyi birdaha okuyunuz bu 2.

    Fabrikanın kendi pilotlarının 12.2 çıkardığı değeri sen 11.1 nasıl çıkarıyorsun?Hadi çıkardın diyelim neden diğer testlerdeki performans konularında bu şekilde yaklaşımda bulunmuyorsun."adamlar kendi test etmişler ve bulmuşlar bu mümkün" mantığını neden sadece işine gelen testlerde kullanıyorsun?

    Edir:Bu sun lu san lı biten cümleler genele hitab eder.Kişisel değildir.

    Biz bi mantik aramiyoruz ki sizin dilinizden konusuyoruz. Utkuda yukarda yazmis zaten dergi verileri umrumda degil diye.

    Bu forumda bu konularda en cok tartisan sensin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: kagan12312

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Bu puanlamalarda mantık arayanlar nerelerde acaba?Yoksa sadece vw lerde mi mantık aranıyor...?

    Mesela şu soru neden sorulmuyor?

    "Bu nasıl test arkadaş.Civic focustan kötü fakat fiyatı yüzünden 1. seçmişler.Kasko vs vs. neden böyle bu testler?"

    "Fabrika verisi 12.2 olan araç nasıl 11 saniye 0-100 verisi yakalayabiliyor?Resmen hondayı 1. yapmak için uğraşmışlar"





    Civic fiyat katılmadığında focustan hala iyi çıkıyor.Fiyat dikkate alındığında fark atıyor.Bir daha bakın isterseniz.Fabrika verisi 12.2 testte 11 sn.Bu çok da zor değil.Vitesi s'ye al gazla

    Fiyat olmadığında eşit çıkıyor bu 1.

    Sonuç kısmındaki cümleyi birdaha okuyunuz bu 2.

    Fabrikanın kendi pilotlarının 12.2 çıkardığı değeri sen 11.1 nasıl çıkarıyorsun?Hadi çıkardın diyelim neden diğer testlerdeki performans konularında bu şekilde yaklaşımda bulunmuyorsun."adamlar kendi test etmişler ve bulmuşlar bu mümkün" mantığını neden sadece işine gelen testlerde kullanıyorsun?

    Edir:Bu sun lu san lı biten cümleler genele hitab eder.Kişisel değildir.

    Biz bi mantik aramiyoruz ki sizin dilinizden konusuyoruz. Utkuda yukarda yazmis zaten dergi verileri umrumda degil diye.

    Bu forumda bu konularda en cok tartisan sensin.

    Tamamda neden hemen yukarıdaki örnek verdiğim boş ağırlık,fiyat örneği gibi yaklaşımlarınız olmadı?Daha önce olmuştu çünkü.

    Bunlardan bahsediyorum bende...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ex_silver -- 2 Mart 2012; 16:45:32 >




  • tork konvertörleri küçük olmasının dez avantajı ise dik yokuş kalkışlarında, yokuş kalkış desteği olacak, yada el freni ile kalkılacak...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Bu puanlamalarda mantık arayanlar nerelerde acaba?Yoksa sadece vw lerde mi mantık aranıyor...?

    Mesela şu soru neden sorulmuyor?

    "Bu nasıl test arkadaş.Civic focustan kötü fakat fiyatı yüzünden 1. seçmişler.Kasko vs vs. neden böyle bu testler?"

    "Fabrika verisi 12.2 olan araç nasıl 11 saniye 0-100 verisi yakalayabiliyor?Resmen hondayı 1. yapmak için uğraşmışlar"





    Emrahcım Civic tu kaka edilen tam otomatik vitesiyle baş tacı edilen çift kavramalıdan daha performanslı olup daha az yakıt tüketmiş.

    Puanlama da bu açıdan paralel.

    Araçlardan biri Vw olunca testlerle puanlamanın örtüşmedigi hatta geçen ayki gibi passat karşısında s60'ın kasko değerini hatalı - yüksek verdikleri gibi detaylarla oynayıp sonuca etki edilen örnekler vardı.

    Eğer bu testte civic focustan daha yavaş çıksa ve daha fazla yakıt tüketse (ve içi daha ferah olmasa vb.) ve buna rağmen puanlamada birinci çıksa dediğinin bir doğruluk payı olurdu.

    Haksız mıyım?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: kagan12312

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Bu puanlamalarda mantık arayanlar nerelerde acaba?Yoksa sadece vw lerde mi mantık aranıyor...?

    Mesela şu soru neden sorulmuyor?

    "Bu nasıl test arkadaş.Civic focustan kötü fakat fiyatı yüzünden 1. seçmişler.Kasko vs vs. neden böyle bu testler?"

    "Fabrika verisi 12.2 olan araç nasıl 11 saniye 0-100 verisi yakalayabiliyor?Resmen hondayı 1. yapmak için uğraşmışlar"





    Civic fiyat katılmadığında focustan hala iyi çıkıyor.Fiyat dikkate alındığında fark atıyor.Bir daha bakın isterseniz.Fabrika verisi 12.2 testte 11 sn.Bu çok da zor değil.Vitesi s'ye al gazla

    Fiyat olmadığında eşit çıkıyor bu 1.

    Sonuç kısmındaki cümleyi birdaha okuyunuz bu 2.

    Fabrikanın kendi pilotlarının 12.2 çıkardığı değeri sen 11.1 nasıl çıkarıyorsun?Hadi çıkardın diyelim neden diğer testlerdeki performans konularında bu şekilde yaklaşımda bulunmuyorsun."adamlar kendi test etmişler ve bulmuşlar bu mümkün" mantığını neden sadece işine gelen testlerde kullanıyorsun?

    Edir:Bu sun lu san lı biten cümleler genele hitab eder.Kişisel değildir.

    Sayın ex silver;
    Vitesi S'ye al 1 saniye.
    Biraz öfkelen 2 saniye daha.
    Hızlanma anında "hellll yeaaaahh" diye bağırınca da civic'in 3 saniye daha kazanarak toplamda 6 saniyede 100 kilometreye çıkabileceğine ben inanıyorum, siz inanmıyor musunuz?

    Şaka bir yana;

    Benim inandığım;

    Bir otomobilin 0-100 kilometre hızlanmasında fabrika verisi neyse, gerçek olan odur.
    Bunun daha fazlası olabilir. Daha azı reelde imkansızdır. Fabrikanın test pilotu vitesi S'ye alıp gazlamayı bilmiyor mudur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: kagan12312

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Bu puanlamalarda mantık arayanlar nerelerde acaba?Yoksa sadece vw lerde mi mantık aranıyor...?

    Mesela şu soru neden sorulmuyor?

    "Bu nasıl test arkadaş.Civic focustan kötü fakat fiyatı yüzünden 1. seçmişler.Kasko vs vs. neden böyle bu testler?"

    "Fabrika verisi 12.2 olan araç nasıl 11 saniye 0-100 verisi yakalayabiliyor?Resmen hondayı 1. yapmak için uğraşmışlar"





    Civic fiyat katılmadığında focustan hala iyi çıkıyor.Fiyat dikkate alındığında fark atıyor.Bir daha bakın isterseniz.Fabrika verisi 12.2 testte 11 sn.Bu çok da zor değil.Vitesi s'ye al gazla

    Fiyat olmadığında eşit çıkıyor bu 1.

    Sonuç kısmındaki cümleyi birdaha okuyunuz bu 2.

    Fabrikanın kendi pilotlarının 12.2 çıkardığı değeri sen 11.1 nasıl çıkarıyorsun?Hadi çıkardın diyelim neden diğer testlerdeki performans konularında bu şekilde yaklaşımda bulunmuyorsun."adamlar kendi test etmişler ve bulmuşlar bu mümkün" mantığını neden sadece işine gelen testlerde kullanıyorsun?

    Edir:Bu sun lu san lı biten cümleler genele hitab eder.Kişisel değildir.

    Fiyat olmadığında civic lehine çevreye duyarlılıktan bir puan daha geliyor bu galibiyet demek bu 1.
    Sonuç cümlesini bir daha okudum bu 2.
    Bir konuda yanlış düşünüyorsunuz.Civicin testteki değerini yazdılarsa focusunkinin de test değerini yazdılar.Bu yüzden kayırma falan yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    quote:

    Orijinalden alıntı: kagan12312

    quote:

    Orijinalden alıntı: ex_silver

    Bu puanlamalarda mantık arayanlar nerelerde acaba?Yoksa sadece vw lerde mi mantık aranıyor...?

    Mesela şu soru neden sorulmuyor?

    "Bu nasıl test arkadaş.Civic focustan kötü fakat fiyatı yüzünden 1. seçmişler.Kasko vs vs. neden böyle bu testler?"

    "Fabrika verisi 12.2 olan araç nasıl 11 saniye 0-100 verisi yakalayabiliyor?Resmen hondayı 1. yapmak için uğraşmışlar"





    Civic fiyat katılmadığında focustan hala iyi çıkıyor.Fiyat dikkate alındığında fark atıyor.Bir daha bakın isterseniz.Fabrika verisi 12.2 testte 11 sn.Bu çok da zor değil.Vitesi s'ye al gazla

    Fiyat olmadığında eşit çıkıyor bu 1.

    Sonuç kısmındaki cümleyi birdaha okuyunuz bu 2.

    Fabrikanın kendi pilotlarının 12.2 çıkardığı değeri sen 11.1 nasıl çıkarıyorsun?Hadi çıkardın diyelim neden diğer testlerdeki performans konularında bu şekilde yaklaşımda bulunmuyorsun."adamlar kendi test etmişler ve bulmuşlar bu mümkün" mantığını neden sadece işine gelen testlerde kullanıyorsun?

    Edir:Bu sun lu san lı biten cümleler genele hitab eder.Kişisel değildir.

    Biz bi mantik aramiyoruz ki sizin dilinizden konusuyoruz. Utkuda yukarda yazmis zaten dergi verileri umrumda degil diye.

    Bu forumda bu konularda en cok tartisan sensin.

    Tamamda neden hemen yukarıdaki örnek verdiğim boş ağırlık,fiyat örneği gibi yaklaşımlarınız olmadı?Daha önce olmuştu çünkü.

    Bunlardan bahsediyorum bende...

    Ya emrah kardesim bunlarla ugrastik sende biliyorsun golf konularinda surda burda ne oldu sonuc ne ? Kimse iplemedi.

    Herkes dergileri savundu. Madem oyle buda bi test bak adamlar tork konventorlu sanzumani , cift kavramadan ustun olabildigini gostermisler. Powershift oldugu icin kimse sesini cikarmadi.

    Peki bu sanzuman dsg olsaydi ne olacakti ? Simdi sayfalarca civic taslaniyor olacakti. Burda bi tek sen geldin bunu yaziyorsun.

    Fiyati derken maliyet kismini komple cikartirsanda zaten civic 1 puan onde oluyor ben detayli inceledim ama umrumda da degil acikcasi.

    Maliyet ve kasko degerlerine gore araclari belirleyen dergiler umrumda olmaz. Daha dogrusu piyasadaki cogu dergiden bi yol olmaz. Sadece alip test yazilarini okuyorum. Gerisi bos hikaye. Maliyet , kasko su bu dergilerin gorevi degil bana gore bu isler musteriyi ilgilendirir. Derginin amaci hangi arac otomobil ozellikleriyle onde onu soylemek.




  • Puanlamaya şimdi baktım da; en saçma kısım "Focus konforda da Civic'i yanına yaklaştırmıyor" dedikten sonra sürüş konforu konusunda 2 otomobile de eşit puan vermek olmuş.

    Ama burada esas saçma olan puanlamada değil, kullanılan o iddialı cümlede. Focus işte altı üstü. O cümleyi kurdurabilecek kadar ekstra konfor sunması imkansız ki sunmuyor da zaten.

    Puanlama kısmına çok takılmıyorum ama Civic maliyet hesapları yapılmadan bile Focus'un 1 puan önünde. Bu da derginin sonuç kısmında Civic için kullandığı tanımlamaya uymuyor.

    Ama şu da bir gerçek ki; Vw'nin katıldığı testlerde kullanılan basit puanlama oyunlarının 10'da 1'ine bile rastlayamıyorum şu puanlamada.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.