Şimdi Ara

Focus Lastik Hava Basıncı ve Yol Tutuş

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
0
Favori
76.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabamı aldığım zaman uzun yola çıkacağımdan Ankara Şaşmaz'da lastik hava basınçlarını da kontrol ettirmiştim..Adamlar arabayı bir yere götürmüş tamam deyip geri getirmişlerdi..Yaklaşık 3 ay kullandığım focusumun yol tutuşundan memnun değildim ve bunun lastiklerden olduğunu düşünüyordum ama hava basıncından ziyade daha kalın bir lastiğin yol tutuşu düzelteceğini sanıyordum..Arabamda orijinal comfort 185/65/r14 t86 seri lastiklerden var..Dün uzun yola çıkacağım için yeniden lastik hava basınçlarını kontrol ettirdim..Arkaların hava basıncı 43 önler 38 çıktı.. 4 une de 32 ye ayarladı lastikçi..BUndan sonra arabmın yol tutuşunda bariz bir iyileşme oldu önceden biraz gezinti oluyordu..Şimdiyse araba yola iyice yola yapışmaya tren gibi gitmeye başladı..Açıkçası arabayı alalı 3 ay oldu ama focusun mükemmel yol tutuşunu daha yeni hissediyorum...

    Bu lastiklerin havası kendi kendine artar mı yoksa Ankara'da mı yanlış bastılar..Lastiklerimi ne kadar zaman aralığında kontrol ettirmem gerekiyor..?







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Ford Focus Lastik Hava Basıncı ve Yol Tutuşu

    Doğru lastik hava basıncını korumak, Ford Focus aracınızın optimum yol tutuşu, yakıt verimliliği ve güvenlik için hayati önem taşır.

    Ford Focus lastikleriniz için önerilen hava basıncı, aracınızın modeline, lastiğin boyutuna ve yük durumuna bağlı olarak değişiklik gösterir. Genel olarak, aşağıdaki öneriler dikkate alınmalıdır:

    • Ford Focus 205 55 R16 lastik basıncı: Ön: 32 psi (2,2 bar), Arka: 35 psi (2,4 bar)
    • Ford Focus 1 lastik hava basıncı: Ön: 30 psi (2,1 bar), Arka: 28 psi (1,9 bar)

    Lastik basıncını kontrol etmek için basınç göstergeli bir lastik basınç ölçer kullanmalısın. Lastikleriniz soğukken hava basıncını kontrol edin, çünkü sürüş sırasında ısınan lastiklerdeki hava basıncı artacaktır.

    Uygun olmayan lastik hava basıncı, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli sorunlara yol açabilir:

    • Düşük hava basıncı: Azaltılmış yol tutuşu, daha uzun fren mesafeleri ve erken lastik aşınmasına neden olabilir.
    • Yüksek hava basıncı: Sert sürüş, azaltılmış yol tutuşu ve daha hızlı lastik aşınması ile sonuçlanabilir.

    Doğru lastik hava basıncını korumak, Ford Focus aracınızın güvenli ve verimli bir şekilde çalışması için çok önemlidir. Lastiklerinizin hava basıncını düzenli olarak kontrol edin ve aracınızın kullanım kılavuzunda belirtilen önerilen değerlere ayarlayın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Hoplaya zıplaya gitmişin de haberin yok be hocam. 43 nedir öyle, az kalsın lastik aşırı basınçtan patlayacak.

    Ben lastiklerimi gözle her binişimde kontrol ederim, haftada bir benzin alırken havaları kontrol ederim. 32 mi diye bakarım. Yakın zamanda hava ölçer aldım. 5-6 lira birşey. Doğru da ölçüyor meret. Bazen lastik inmiş mi diye düşünürdüm eskiden. Şimdi kendim kontrol ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenox

    Hoplaya zıplaya gitmişin de haberin yok be hocam. 43 nedir öyle, az kalsın lastik aşırı basınçtan patlayacak.

    Ben lastiklerimi gözle her binişimde kontrol ederim, haftada bir benzin alırken havaları kontrol ederim. 32 mi diye bakarım. Yakın zamanda hava ölçer aldım. 5-6 lira birşey. Doğru da ölçüyor meret. Bazen lastik inmiş mi diye düşünürdüm eskiden. Şimdi kendim kontrol ediyorum.
    Adam arabayı kamyon sandı galiba 43 mü
    Sürücü kapısının orda sticker var.Hepsi yazıyo ona göre bastırın havaları...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xenox

    Hoplaya zıplaya gitmişin de haberin yok be hocam. 43 nedir öyle, az kalsın lastik aşırı basınçtan patlayacak.

    Ben lastiklerimi gözle her binişimde kontrol ederim, haftada bir benzin alırken havaları kontrol ederim. 32 mi diye bakarım. Yakın zamanda hava ölçer aldım. 5-6 lira birşey. Doğru da ölçüyor meret. Bazen lastik inmiş mi diye düşünürdüm eskiden. Şimdi kendim kontrol ediyorum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: xenox

    Hoplaya zıplaya gitmişin de haberin yok be hocam. 43 nedir öyle, az kalsın lastik aşırı basınçtan patlayacak.

    Ben lastiklerimi gözle her binişimde kontrol ederim, haftada bir benzin alırken havaları kontrol ederim. 32 mi diye bakarım. Yakın zamanda hava ölçer aldım. 5-6 lira birşey. Doğru da ölçüyor meret. Bazen lastik inmiş mi diye düşünürdüm eskiden. Şimdi kendim kontrol ediyorum.



    Gözle ben de kontrol ediyorum da havanın fazla basıldığını anlayamadım..BU aletten olursa zorluk çekmem herhalde..Nerden bulurum bu aletten..?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    quote:

    Orjinalden alıntı: xenox

    Hoplaya zıplaya gitmişin de haberin yok be hocam. 43 nedir öyle, az kalsın lastik aşırı basınçtan patlayacak.

    Ben lastiklerimi gözle her binişimde kontrol ederim, haftada bir benzin alırken havaları kontrol ederim. 32 mi diye bakarım. Yakın zamanda hava ölçer aldım. 5-6 lira birşey. Doğru da ölçüyor meret. Bazen lastik inmiş mi diye düşünürdüm eskiden. Şimdi kendim kontrol ediyorum.



    Gözle ben de kontrol ediyorum da havanın fazla basıldığını anlayamadım..BU aletten olursa zorluk çekmem herhalde..Nerden bulurum bu aletten..?

    Alıntıları Göster
    Orjinalden alıntı: x15


    Orjinalden alıntı: xenox

    Hoplaya zıplaya gitmişin de haberin yok be hocam. 43 nedir öyle, az kalsın lastik aşırı basınçtan patlayacak.

    Ben lastiklerimi gözle her binişimde kontrol ederim, haftada bir benzin alırken havaları kontrol ederim. 32 mi diye bakarım. Yakın zamanda hava ölçer aldım. 5-6 lira birşey. Doğru da ölçüyor meret. Bazen lastik inmiş mi diye düşünürdüm eskiden. Şimdi kendim kontrol ediyorum.



    Gözle ben de kontrol ediyorum da havanın fazla basıldığını anlayamadım..BU aletten olursa zorluk çekmem herhalde..Nerden bulurum bu aletten..?
    [/quote

    En ideal değerleri aracın benzin deposu kapağında veya kullanım kitapçığında bulabilirsin, şartlara göre basınç faklılık gösterir tek başına kullanım ile araç dolu veya yüklü kullanımda basınç oranları farklıdır, büyük şehirde yaşıyorsan carrefour, bauhaus, 3m migros benzeri marketlerden veya oto aksesuarı satan dükkanlardan 3-5 ytl'ye alabileceğin kaleme benzer bir alettir kullanımıda çok basittir. Lastiklerini ihmal etme onlar yol ile tek bağlantıların, güvenliğin içinde çok önemli.


    Geçenlerde iş yerinden bir abi tesadüfen gördüm f1 ghia sedanına bedava verdiler diye orjinal 195/65r/15 ebat yerine 175/60/15 çıkma lastik takmış farkında değildi ben uyardım böyle ilginç kullanıcılarda çıkıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kermo

    Orjinalden alıntı: x15


    Orjinalden alıntı: xenox

    Hoplaya zıplaya gitmişin de haberin yok be hocam. 43 nedir öyle, az kalsın lastik aşırı basınçtan patlayacak.

    Ben lastiklerimi gözle her binişimde kontrol ederim, haftada bir benzin alırken havaları kontrol ederim. 32 mi diye bakarım. Yakın zamanda hava ölçer aldım. 5-6 lira birşey. Doğru da ölçüyor meret. Bazen lastik inmiş mi diye düşünürdüm eskiden. Şimdi kendim kontrol ediyorum.



    Gözle ben de kontrol ediyorum da havanın fazla basıldığını anlayamadım..BU aletten olursa zorluk çekmem herhalde..Nerden bulurum bu aletten..?
    [/quote

    En ideal değerleri aracın benzin deposu kapağında veya kullanım kitapçığında bulabilirsin, şartlara göre basınç faklılık gösterir tek başına kullanım ile araç dolu veya yüklü kullanımda basınç oranları farklıdır, büyük şehirde yaşıyorsan carrefour, bauhaus, 3m migros benzeri marketlerden veya oto aksesuarı satan dükkanlardan 3-5 ytl'ye alabileceğin kaleme benzer bir alettir kullanımıda çok basittir. Lastiklerini ihmal etme onlar yol ile tek bağlantıların, güvenliğin içinde çok önemli.


    Geçenlerde iş yerinden bir abi tesadüfen gördüm f1 ghia sedanına bedava verdiler diye orjinal 195/65r/15 ebat yerine 175/60/15 çıkma lastik takmış farkında değildi ben uyardım böyle ilginç kullanıcılarda çıkıyor.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler kermo ama nerden bileyim 2.5 ay önce aracı bakıma soktuğum zaman lastiklerin havasını da kontrol ettirmiştim şimdiyse havası inmiştir, biraz hava bastırayım diye düşünürken çıkan değerler şaşırttı beni..Dıştan bakınca anlamıyorum ki havası fazla mı az mı?Tecrübesizlikte var tabii..Bu alet işime yarar mutlaka dönüşte bir tane alacağım sağol...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Teşekkürler kermo ama nerden bileyim 2.5 ay önce aracı bakıma soktuğum zaman lastiklerin havasını da kontrol ettirmiştim şimdiyse havası inmiştir, biraz hava bastırayım diye düşünürken çıkan değerler şaşırttı beni..Dıştan bakınca anlamıyorum ki havası fazla mı az mı?Tecrübesizlikte var tabii..Bu alet işime yarar mutlaka dönüşte bir tane alacağım sağol...

    Alıntıları Göster
    Vallahi Ben de arabayi aldiktan sonra guvenip bakmamistim, baktigimda 4 lastik de 45 PSI idi...Inanamadim..ve arabanin yol tutusu ve konforu cok daha duzelmisti...Bu basinc olcerlerden hangisi iyidir acaba? Nerde bulunur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozmudo

    Vallahi Ben de arabayi aldiktan sonra guvenip bakmamistim, baktigimda 4 lastik de 45 PSI idi...Inanamadim..ve arabanin yol tutusu ve konforu cok daha duzelmisti...Bu basinc olcerlerden hangisi iyidir acaba? Nerde bulunur?

    Alıntıları Göster
    Bende birkaç gün yaklaşık 43psi gezmiştim..

    Aslında alırken forumdan bir arkadaş basınçlara baktırmamı tembihlemişti ama serviste "baktık" dediklerinden kendim kontrol etmemiştim.

    İlk düşündüğüm aracın söylenendende sert olduğu ve o kadar da efsanevi yol tutmadığı yönünde olmuştu,moralim bozulmuştu araba sürekli zıplıyordu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: esmerce

    Bende birkaç gün yaklaşık 43psi gezmiştim..

    Aslında alırken forumdan bir arkadaş basınçlara baktırmamı tembihlemişti ama serviste "baktık" dediklerinden kendim kontrol etmemiştim.

    İlk düşündüğüm aracın söylenendende sert olduğu ve o kadar da efsanevi yol tutmadığı yönünde olmuştu,moralim bozulmuştu araba sürekli zıplıyordu


    Alıntıları Göster
    Lastik basıncının yol tutuşa etkisi çok büyük. Havalar yüksek olduğunda araba zıplar yolda. Ayrıca havalarınızı kontrol ettirirken lastiğin ve ortamın soğuk olması lazım, bildiğiniz üzere sıcak hava genleşir, bu da daha çok basınç değeri çıkmasına neden olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

    Lastik basıncının yol tutuşa etkisi çok büyük. Havalar yüksek olduğunda araba zıplar yolda. Ayrıca havalarınızı kontrol ettirirken lastiğin ve ortamın soğuk olması lazım, bildiğiniz üzere sıcak hava genleşir, bu da daha çok basınç değeri çıkmasına neden olur.

    Alıntıları Göster
    Geçenlerde rot balansçıya gittiğimde hediye olarak nitrojen bastılar lastiklere yaklaşık bir aydır kullanıyorum bir şikayetim yok artık lastik basıncı filan ölçmüyorum..Zaten bir tane de basınç ölçer aldım migrostan torpido gözüne attım ince kalem gibi birşey...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    Geçenlerde rot balansçıya gittiğimde hediye olarak nitrojen bastılar lastiklere yaklaşık bir aydır kullanıyorum bir şikayetim yok artık lastik basıncı filan ölçmüyorum..Zaten bir tane de basınç ölçer aldım migrostan torpido gözüne attım ince kalem gibi birşey...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: x15

    Geçenlerde rot balansçıya gittiğimde hediye olarak nitrojen bastılar lastiklere yaklaşık bir aydır kullanıyorum bir şikayetim yok artık lastik basıncı filan ölçmüyorum..

    Bence ölç..
    Havanın boşaldığı yerden nitrojende boşalır.. Çünkü havanın % 80'i zaten nitrojendir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozyurek

    quote:

    Orjinalden alıntı: x15

    Geçenlerde rot balansçıya gittiğimde hediye olarak nitrojen bastılar lastiklere yaklaşık bir aydır kullanıyorum bir şikayetim yok artık lastik basıncı filan ölçmüyorum..

    Bence ölç..
    Havanın boşaldığı yerden nitrojende boşalır.. Çünkü havanın % 80'i zaten nitrojendir...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek


    quote:

    Orjinalden alıntı: x15

    Geçenlerde rot balansçıya gittiğimde hediye olarak nitrojen bastılar lastiklere yaklaşık bir aydır kullanıyorum bir şikayetim yok artık lastik basıncı filan ölçmüyorum..

    Bence ölç..
    Havanın boşaldığı yerden nitrojende boşalır.. Çünkü havanın % 80'i zaten nitrojendir...


    Uzun bir süre 6 ay kadar basıncı sabit tuttuğunu söylemişlerdi ama arada bir baktırayım ben yine de, sağol...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x15

    quote:

    Orjinalden alıntı: ozyurek


    quote:

    Orjinalden alıntı: x15

    Geçenlerde rot balansçıya gittiğimde hediye olarak nitrojen bastılar lastiklere yaklaşık bir aydır kullanıyorum bir şikayetim yok artık lastik basıncı filan ölçmüyorum..

    Bence ölç..
    Havanın boşaldığı yerden nitrojende boşalır.. Çünkü havanın % 80'i zaten nitrojendir...


    Uzun bir süre 6 ay kadar basıncı sabit tuttuğunu söylemişlerdi ama arada bir baktırayım ben yine de, sağol...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar ben başka bir soru sormak istiyorum. Minimum asfalt sesi için hava basıncı minimum olmalı diye düşünüyorum. O zaman 32 ideal midir? 30 a falan insem bişey olur mu? Bazen bi kaç kişi biniyor ve hafif olmak kaydıyla bagajım oluyor. (migros poşetleri falan)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nicotinell

    Arkadaşlar ben başka bir soru sormak istiyorum. Minimum asfalt sesi için hava basıncı minimum olmalı diye düşünüyorum. O zaman 32 ideal midir? 30 a falan insem bişey olur mu? Bazen bi kaç kişi biniyor ve hafif olmak kaydıyla bagajım oluyor. (migros poşetleri falan)

    Alıntıları Göster
    ben daha farklı bişey soracağım bizim bu focusların lastiği kaç para dün yolda parçalandıda. 2008 focus daha 3 4 aylık nasıl oldu anlmadım. Fiyatı bilen varsa???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x_ir

    ben daha farklı bişey soracağım bizim bu focusların lastiği kaç para dün yolda parçalandıda. 2008 focus daha 3 4 aylık nasıl oldu anlmadım. Fiyatı bilen varsa???

    Alıntıları Göster
    Araçla (özellikle uzun yola çıkmadan önce) kesin lastik basıncına bakılmalı. Yük durumuna göre basınc yükseltilmeli. 140 km/s ve üzeri hızda gidilecekse de lastik basıncı yükseltilmelidir.

    Kendi 195/60/R15 lastiklerindeki uygulamam ise her zaman bütün lastikler 30 PSI dır. 140 km/s üzeri genelde gitmem, gittiğimde ise yol öncesi lastik basıncını 34 PSI çıkartırım. Yol ertesi gün geri 30 PSI. Araç tam dolu gittiğimde de kesin 140 km/s altında hızla giderim ama lastik basıncını yine 34 e çıkarırım.

    Bir husus var dikkat edilmesi gereken, basıncı lastikler soğukken ayarlamalısınız. Yani araç hiç kullanılmamış olacak. (Lastik ayarı için biyere gidiyorsanız 5-6 km kadar 20km/s hız civarında gitmelisiniz.)

    Son olarak tavsiyem, 6-7 ytl lastik basıncı ölçer almak yerine 20 YTL verip çakmak gözünden çalışan bi hava kompresörü almak daha faydalıdır. 1)basıncı sadece ölçmez, bir de eksiğini direk tamamlar 2.)olası lastik inmesi sürprizlerinde lastik değiştirmekten kurtarır, direk havasını basar en yakın lastikciye kadar gidebilirsiniz.




  • lastik basıncı eve giderken başka dönerken başka mı olur?
    önler 32 arkalar 30 iyidir bagaj varsa 4lastikte 32
    olmalıdır 4 yolcu ve bagaj önler 32 arkalar 34
  • quote:

    Orijinalden alıntı: N KUL

    lastik basıncı eve giderken başka dönerken başka mı olur?
    önler 32 arkalar 30 iyidir bagaj varsa 4lastikte 32
    olmalıdır 4 yolcu ve bagaj önler 32 arkalar 34
    Arkadaşlar aracınız için en doğru lastik basıncı değerleri sürücü kapısını açtığınızda kilit çengelinin hemen altındaki etikette bulunmaktadır. Basınç değeri hız, yolcu sayısı ve aracınızın yakıt türüne(dizel araçlarda motor ve ekipmanı daha ağırdır) göre değişir. Örneğin 205 55 16 lastik değeri olan focus II'de dizel modellerde 1-3 yolcuyla kullanmanız gereken değer tüm lastikler için 33'tür; Fakat benzinli modellerde 1-3 kişide önler 30 arkalar 33'tür. Tabi bu değerler 1-3 kişi ve 160 km/s altındaki hızlar için geçerlidir. Yolcu sayısı 3 üzeri olduğunda ve 160 km/s hız aşılacaksa basınç değerleri de aynı oranda artar.(Ör: arka: 41) Aşağıdaki aracımdan fotoğrafını çektiğim yukarıda belirttiğim noktadaki etikette ayrıntılı bilgi yer almaktadır. Bu değerlere uygun kullanırsanız aracınızın rahat ilerlediğini fark edeceksiniz. Bu değerler Ahmet'e Mehmet'e, Ali Usta'ya, lastik satıcılarının önerilerine göre değişmez. Saygılar!


     Focus Lastik Hava Basıncı ve Yol Tutuş




  • Otokoç ankaradan focus almıstm ağustos ayında araba alındıktan 2 gun sora acelyle antalya ya gitmem gerekti araba cok sallnıp direksiyonda bi sag bi sola atıyodu kendini burdurda ford servisini gorunce direk daldım iceri adamlar one 43 arkaya 45 basmıslar bende telasla lastk basncları olcturmeyi unutmusm ankaradan burdura kadar oyle geldm arabada doluydu bide allahtan lastikler patlamadı
  • Bugün benimde başıma geldi ve bendede 40 çıktı. Konu açmak istemedim daha aracı alalı da 1 ay oldu :S
  • Güzide ülkemiz Türkiye şartlarında aracınız sert karakterli bir araç ise en fazla 32 şer psi basın genellikle araca şehir içinde ortalama 2-3 yolcuyla biniliyorsa 30 psi de basabilirsiniz..
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.