Şimdi Ara

Focus 2 subap sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
2.194
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Focus 2 2011 100 HP aracımın
    Subap sorunu var ben focus 2 nin motorun LPG ye tam uyumlu sanırdım
    Biraz araştırmama göre 2011 ve sonrasında ki motorlara egzoz emisyon yüzünden daha dayanıksız subaplar takılmış
    Benzinden daha sıcak olduğu icin LPG sıkıntı oluyormuş böyle ..
    İlk çalıştırdığımda hor hor bir tuhaf çalışıyor sonrasındada motor rahatsız çalışıyor sarsıntılı ve stop etmeler başladı rölantide

    Bir kaç ustaya götürdüm sadece işçilik 600 alırım dedi
    Bundan hariç masrafların olacak ,2 bine kadar herşey çıkabilir dedi ..
    Yakın zamanda subap değiştiren varmı işçilik 600 normalmi ..
    Hangi marka subap takımı almamı önerirsiniz
    Teşekkürler .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Bu zihniyet kötü bir zihniyet. Sat kurtul, garibanın başına bela aç. Bu nasıl vicdan arkadaş?

    Satacaksanız eğer mutlaka yaptırıp ona göre satın. Ya da bu sorunu belirterek satın lütfen. Eğer yaptırıp binecekseniz 80-100 bin km daha rahatça götürür. LPG ile rahatça harcadığınız parayı amorti edersiniz.
    LPG'ye uyum olayı çalışmayla ilgilidir. Bazı motorlar LPG'de verimli çalışmaz veya LPG yanında benzin de tüketir. Sizinkinin LPG'ye uyumlu olması LPG'de benzin gibi problemsiz çalışmasıyla alakalıdır.

    Sübap problemi maalesef günümüz motorlarında var. Araştırmışsınız zaten.

    Sizin sübaplar muhtemelen değişecek, soğuk motorda kompresyon testi ve sübap testi yapılması lazım. Bir ihtimal sizin motorda sübap ayarı gerekiyor da olabilir. Usta test edip bakar.

    Yalnız size altın değerinde bilgi vereyim, sübaplarınızı değiştirdikten sonra en az 1000 km aracınızı kesinlikle sadece benzinde kullanın. Sübap üzeri kurum oluşsun. Bu kurum sübaplarınızın ömrünü doğrudan arttırır. 1000 km sonra yağınızı değiştirin, sonra LPG'nize yol ayarı yaptırın. Ardından LPG ile kullanmaya başlayabilirsiniz. LPG ayarı sübap sorunuyla doğrudan alakalıdır. Düzgün bir ayarla 100 bin km üzeri gidecek sübapların ömrünü kötü bir ayarla 30-40 bin km'ye düşürebilirsiniz.

    Sübap değişimi ortalama 2500 TL civarı oluyor.

    Silindir kapak contasını kesinlikle orjinal alın. Orjinal dedikleri yan sanayi olmasın dikkat edin.

    Sübapları marka olarak Güneş veya Süpsan takıyorlar. Rüştünü ispatlamış markalardır.

    Son olarak; iyi bir usta seçin. Tanımadığınız ve referansı olmayan ustalardan uzak durun. 200-300 TL pahalı olsa da iyi bir ustaya gidin.
  • focus 1'de de var subap sorunu, belli başlı araçlar hariç tüm lpg'lerin kaderidir. toplam 2000-2500 arası masraf çıkar.
  • Dostum ne takarsan tak ne yaparsan yap en iyi 100 000 km sonra subapların sıkıntı çıkarmaya başlayacaktır. Önce ateşleme sistemindeki bobinleri ve bujileri bozacaktır. Sonra sana baştan aşağıya bilimum sensör rölanti motoru boğaz kelebeği temizliği yaptıracaktır. En sonra da artık bir usta sana sübap deyip üst silindir kapağını açtıracaktır. bu seni 5000 km daha idare eder. Benden sana tavsiye arabanda gaz yememe rölantide titreme vs başladığı an hemen kompresyon testine sok. Boşuna masraf yapma. Kompresyon testinden geçemeyen silindirlerin zaten sübap sorunu olacağını söyleyecektir. Maalesef çoğu araç için sübap arızasından kurtuluş yok.
  • Zaten şuan mevcut satılık ilanların çoğu ağır bakım veya bu tür masrafları yapmamak için hazır ilan piyasa yüksek yerse sat kurtul misali
  • wehrmacht kullanıcısına yanıt
    Bu zihniyet kötü bir zihniyet. Sat kurtul, garibanın başına bela aç. Bu nasıl vicdan arkadaş?

    Satacaksanız eğer mutlaka yaptırıp ona göre satın. Ya da bu sorunu belirterek satın lütfen. Eğer yaptırıp binecekseniz 80-100 bin km daha rahatça götürür. LPG ile rahatça harcadığınız parayı amorti edersiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Enki

    Bu zihniyet kötü bir zihniyet. Sat kurtul, garibanın başına bela aç. Bu nasıl vicdan arkadaş?

    Satacaksanız eğer mutlaka yaptırıp ona göre satın. Ya da bu sorunu belirterek satın lütfen. Eğer yaptırıp binecekseniz 80-100 bin km daha rahatça götürür. LPG ile rahatça harcadığınız parayı amorti edersiniz.
    Tabiki en doğrusu ama suç alıcıda. İnsanlar tuhaf herkes uyanık 10 tane ilana bakıyor 50lira piyasası bu oluyor halbuki 50 liradan 6 aydır bekliyor çoğu piyasası yükselsin ilanı zaten malum arayan kişi 11. ilanı 40lira görünce adrenalin tabiii aha ucuza buldum pazarlıkta ederim 40 a alır piyasası 50 ye satar zengin olurum kafasıyla.


    Mevcut yurt dışına gidiyorum acıl satılık kapora dolandırıcıları böyle değil mi insanalrın bu açgözlülüklerinden yararlanıp kandırmıyorlarmı?




  • LPG'ye uyum olayı çalışmayla ilgilidir. Bazı motorlar LPG'de verimli çalışmaz veya LPG yanında benzin de tüketir. Sizinkinin LPG'ye uyumlu olması LPG'de benzin gibi problemsiz çalışmasıyla alakalıdır.

    Sübap problemi maalesef günümüz motorlarında var. Araştırmışsınız zaten.

    Sizin sübaplar muhtemelen değişecek, soğuk motorda kompresyon testi ve sübap testi yapılması lazım. Bir ihtimal sizin motorda sübap ayarı gerekiyor da olabilir. Usta test edip bakar.

    Yalnız size altın değerinde bilgi vereyim, sübaplarınızı değiştirdikten sonra en az 1000 km aracınızı kesinlikle sadece benzinde kullanın. Sübap üzeri kurum oluşsun. Bu kurum sübaplarınızın ömrünü doğrudan arttırır. 1000 km sonra yağınızı değiştirin, sonra LPG'nize yol ayarı yaptırın. Ardından LPG ile kullanmaya başlayabilirsiniz. LPG ayarı sübap sorunuyla doğrudan alakalıdır. Düzgün bir ayarla 100 bin km üzeri gidecek sübapların ömrünü kötü bir ayarla 30-40 bin km'ye düşürebilirsiniz.

    Sübap değişimi ortalama 2500 TL civarı oluyor.

    Silindir kapak contasını kesinlikle orjinal alın. Orjinal dedikleri yan sanayi olmasın dikkat edin.

    Sübapları marka olarak Güneş veya Süpsan takıyorlar. Rüştünü ispatlamış markalardır.

    Son olarak; iyi bir usta seçin. Tanımadığınız ve referansı olmayan ustalardan uzak durun. 200-300 TL pahalı olsa da iyi bir ustaya gidin.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    GOLF 6 TEKLEME PROBLEMİ
    5 yıl önce açıldı
    1.3 Egea motor titreme sorunu
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • canocan_07 kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim bilgiler için çok sağolun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı araçtan bende de var bes yıldır biniyorum.İlk aldıgım da subap sorunlu almısım haberim yoktu.Bir ay sonra yolda subaplardan birisi yolda eridi motor ısıgı yandı traktör gibi oldu titremesi.Sonra ustaya götürdük cezamızı ödedik. Şuan aynı arabaya biniyorum aynı arıza baslangıcı var hafif titreme.Ustaya götürdüm bunların ömrü bu kadar dedi 60.000-90.000 km arası artık ne zaman olursa diyor.İyi usta büyük bir yer içeride aynı arıza veren ıkı ford daha vardı.1700 tl fiyat verdi herşey dahil.İster simdi ister ilerleyince aynı paraya mal olur dedi biniyoruz simdilik.
  • aktasonline A kullanıcısına yanıt
    Hocam masraf ağır oluyor ..yani 1.000 TL felan olsa umursamayacağım ,
    2 bini bulacak gibi konuştu ustası
    İşte LPG Li kullanayım diyorsun böyle de oluyor aracın motoru
    Sonra artık o masraf kime denk gelirse
    Dürüst satıcıda denk gelmiyor kolay kolay

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her focus benzinli alcaklara devamlı söylerim.
    Takılan subablar magnezyum alaşımlı çelik subab, %100 çelik subab degiller.

    Sıfır bir araca lpg takıldıgı itibaren ortalama 75 bin km yol yaptırıyor. Düzgün devrinde kullanılırsa 100 binleri görmek mümkün.

    Üst kapak açılımı işçilik 600 normal görünsede işini iyi yapan sağlam usta bulmak gerek.
    Önemli bir durum yok ortada %100 çelikler bile yine aynı sorunu yaratıyor.

    Supsan marka subablardan şaşma. İncik boncuklarıda ustanın belirtmesiyle al. Eskilerini kullanma ilerde yag suyla karısır veya yag yakmaya başlayabilir.
    Conta mecbur degişecek. Vs vs 2500-3000 herşey içinde bir masraf çıkıyor.

    Olabildiğince yaptırmana bak, subablar erime uzama yaptıgı için pistona zarar veriyor,

    Kapalı kutu oldugu için sadece üst kapak masrafı söylemiş,
    Pistonda zarar varsa motor komple aşagı iner.
    Pistonu degiştirirsin birde üzerine taşlama vs yapılması gerekiyor.

    En iyi ustayı araştır yaptır geç olmadan.

    Bende de 2018 benzinli focus var sıfır aldım zaten lpg ye karşıyım bu durumu bildiğimden hiç lpg taktırasım bile olmadı
    Olsa dahi 75 bin km cevirmeden satmış olurum.

    Bazı insanlar bu durumu bile bile lpg taktırıyor, parasını lpg den çıkartırım diyen çok.

    Üst kapak sökülmesi takılması sorun olmaz.2. Elde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu subaplarlar lpg li kullanımda daha çok uzun yolda mı erir, şehir içi günlük yarım saat kullanımda mı acaba? Bir de uzun yolda arada benzine alıp subapları, soğutun diyorlar, sizce bunun ya da fazla hız yapmadan kullanmanın faydası olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jowood1 -- 27 Ekim 2019; 19:13:29 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • jowood1 J kullanıcısına yanıt
    Sorduğunuz soru elma mı daha lezzetli yoksa armut mu daha yeşil demek gibi olmuş. Mantıklı hale getireyim.

    Şehirdışı 100 km/sa hızda yolculukla şehiriçi dur-kalk trafikte 100 km yolculuk aynı değildir. Şehiriçinde motor daha fazla devir çevirir. Bu yüzden kıyaslama doğru değil. Devir sayısı arttıkça sübap kullanımı artar. Bıçağı 1 kere kullanmak mı daha çok aşındırır yoksa 100 kere kullanmak mı? Olaya böyle bakın.

    Uzun yolda benzine alın sübap soğusun diye bir şey yok. Yanma odasında sıcaklık ortalama 250-800 derece arasında gider gelir. Emme zamanında alt sıcaklığa düşer, yanma anı ve sonrasında maksimum sıcaklığa yükselir. Bu iniş-çıkış ms değerlerle ölçülür. Yani 1 saniyeden kısa sürede gerçekleşir tüm olaylar.

    Hadi sizin dediğiniz gibi benzine aldık sübaplar soğusun diye. Kaç derece soğuyacak? 850 dereceye kadar değil de 750 dereceye kadar çıksın sıcaklık. Kaç saniye sürecek? 1 saniyeden daha kısa.

    LPG ile benzin arasında ortalama %5'lik bir ısı farkı var. LPG daha fazla sıcaklık ortaya çıkarıyor ama uygun hava/yakıt (AFR) karışımında bu oran %5'i geçmez. Yani benzinde 800 dereceye çıkan sıcaklık LPG'de 840 dereceye çıkar. Bu görece önemsiz bir farktır.

    *******************

    Fazla hız yapmakla ilgili değil, devirle ilgilidir. 80 ile 4 bin devirde gitmektense 100 ile 3 bin devirde gitmek daha sağlıklıdır.

    Sübap probleminin esas kaynağı kötü LPG ayarı başta olmak üzere sübap üzerinde kurum birikmemesi ve egzoz zamanında LPG'nin yanmaya devam etmesidir. Sübap yakan motorlar incelenirse, sübapların yüzeyinden çok yüzey altında kalan gövde kısmından yanarlar. Bu nedenle zaten sübaplar eğrilir, düzgün çalışmazlar.

    LPG kullanılacaksa sübap problemi %100 yaşanır, ister AFR ayarı yaptırın, ister sübapları değiştirin fark etmez. AFR ayarcılarının söylediği gibi AFR ayarı yaparsanız sübaplarınız erimez diye bir şey yok. Bilimsel değil zaten. AFR ayarı yaptırıp da 70-80 binde sübap değiştiren var.

    Sübap problemini olabildiğince ötelemenin yolu beraber yapılan 2 işten geçer, birincisi doğru AFR ayarına (15.5) sahip LPG ayarı yaptırmak. İkincisi ise 2-3 bin km'de bir benzinle birkaç yüz km takriben düşük devirde sürüş yapmak.




  • jowood1 J kullanıcısına yanıt
    canocan_07 kullanıcısına yanıt
    @canocan_07 hocam şehir içinde sübaplara daha fazla zarar verirsiniz diyor ama benim tecrübelerim şehir dışı sürüşler ve bol rampalı uzun yollardan sonra yaşandı. Özellikle ilki fethiye ikincisi marmaris seyahatinden sonra oldu. Zaten sübapların yüksek devirde daha çok zarar verdiğine hepimiz hem fikiriz. Şehir dışı sürüşlerde şehir içine nazaran ortalama olarak daha yüksek devir çevirdiğimizi söylüyorum kısaca.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jowood1

    Bu subaplarlar lpg li kullanımda daha çok uzun yolda mı erir, şehir içi günlük yarım saat kullanımda mı acaba? Bir de uzun yolda arada benzine alıp subapları, soğutun diyorlar, sizce bunun ya da fazla hız yapmadan kullanmanın faydası olur mu?
    Aracınız lpg siz olsa bile bu magnezyum alaşımlı çelik subablarında ömrü vardır, %100 çelik subablarında

    Subabları sogutun mantıgı şudur lpg de motor yanma ısısı Atıyorum 130 derece iken benzinlide 90 dır.

    Yani ısınma 130 dan 90 na düşürmek için bayag benzinlide gitmeniz lazım. Sayılar tamamen atmasyon fikirmek amaçlıdır.

    3000 devri geçmediğiniz sürece sıkıntı yok, 3000 binden sonrasında subablar yıpranmaya başlar ama bunu zaten dinleyen yok.

    Mantıklı düşürsek benim kendi yorumum şehir içi subablar daha az yıpranır uzun yola göre ama yine bunu dinleyen yok.

    Kafanıza takmayın, subab durumu her arabada gecerli.
    Magnezyum daha erken kendini bırakıyor.
    Subab sogudumu sogumadımı gibilerinden kafanızı agrıtmayın
    Keyifle binin, bu durumun 2. Elde zararı yok.

    Diger mesajımda belirttiğim gibi sağlam usta bulun.
    Motor aksamın tüm civataları belirli tork ile sıkılır.
    Tork metre kullanan nadir vardır, civata gevsetmeden civata tork degerine bakılır. Allah ne verdiyse sıkılmaz.
    Sıkılırken içten dışa dogru sıkılır esnemeyi dışa vermek için.

    Daha fazla hasar vermeden bir an önce yaptırın, pistona zarar vermesin. Belkide vermiştir bilinmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • maydanoz kullanıcısına yanıt
    Tekrar aynı şeyi söylüyorum, devirle ilgilidir. Devir sayısı ile ilgilidir. Aynı uzaklıkta, örneğin 100 km için konuşursak şehirdışında şehiriçine göre daha az devir çevrilir.

    İsterseniz hesaplayalım; devir kadranında x1000r/m gibi bir ifade yazar. Bu gördüğünüz 2, 3, 4 rakamları 1000 ile çarpın, dakikadaki devri görürsünüz. Yani 3 bin devirde seyahat ederseniz motorunuz dakikada 3 bin çevrim yapar.

    Şehirdışında ortalama 100 km/sa hızda ve 3000 devirde giderseniz bu 100 km'lik mesafede motorunuz ortalama 3000x60= 180.000 devir çevirir.

    Şehiriçinde ortalama 40 km/sa hızda ve 2000 devirde giderseniz 100 km'lik mesafede motorunuz ortalama (2000x60)x2,5=300.000 devir çevirir. (dur/kalk sıkışık trafikte bu devir sayısı kat kat artar)

    Biri şehirdışı 100 km, birisi şehiriçi 100 km. Ama devir sayısı şehiriçinde daha fazla.

    Matematik yalan söylemez.

    Tabi tek etken devir sayısı değil, devir arttıkça ısınma artar, 2 bin devirdeki motorun çalışma sıcaklığı ile 5 bin devirde çalışan motorun çalışma sıcaklığı aynı değil. Dolayısıyla sıcaklıkla beraber aşınma da artar, tahrip de artar.

    Aynı şekilde motor yükü de etkendir. Düz yol ile rampa aynı değil. Motora yük bindikçe sıcaklık da artar, tahrip de artar.

    Sizin sübapların bitme durumu şehirdışına denk gelmiş. Şehiriçi gitseydiniz sübaplar bitmeyecek diye bir şey yok. Birçok kullanıcı akşamdan sağlam bıraktığı aracını sabah sübap arızası ile buluyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aktasonline

    Aynı araçtan bende de var bes yıldır biniyorum.İlk aldıgım da subap sorunlu almısım haberim yoktu.Bir ay sonra yolda subaplardan birisi yolda eridi motor ısıgı yandı traktör gibi oldu titremesi.Sonra ustaya götürdük cezamızı ödedik. Şuan aynı arabaya biniyorum aynı arıza baslangıcı var hafif titreme.Ustaya götürdüm bunların ömrü bu kadar dedi 60.000-90.000 km arası artık ne zaman olursa diyor.İyi usta büyük bir yer içeride aynı arıza veren ıkı ford daha vardı.1700 tl fiyat verdi herşey dahil.İster simdi ister ilerleyince aynı paraya mal olur dedi biniyoruz simdilik.
    Hocam ustanın dediği dogru subab degişimi ortalama aynı para tutar ama usta senden ekmek yemek istemiş.

    Subablar uzayınca pistona vurdugu an üzerine 2 bin ekleyin.

    Kesinlikle böyle bir başlangıç varsa yaptırın.

    1700 liraya neler degiştir neler yapıldı buda önemli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • leon_312 kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim cevap için.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.