Şimdi Ara

FLUENCE KLİMA SORUNU YARDIM (ÇÖZÜLDÜ) (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
40.397
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bence de saçma,kompresör motorunun içinde parçaların aşınmaması için yağ var.Sürekli 5-10 sn dur,çalış yaparsa verimli yağlama yapamaz ve ömrü kısalır.Sıcak yaz günlerinde de ayrı sıkıntı,yüzüne sürekli soğuk hava gelmesi varken aralıklı olarak üfleme yapması sinir bozucu.Onuda geçtim devreye gir çık,gir çık aracın çekişine de etkisi vardır.
  • Arkadaşlar bugün temmuzun 18 i ve bildiğiniz gibi hava gayet sıcak. Belki birilerinin işine yarar diye yazıyorum. Fluencemin kliması gayet verimli bir şekilde soğutuyor. Dışarıda 42 derece gösterirken bile oldukça iyiydi. Biliyorum bazı arkadaşlara klimanın sürekli çalışmıyor olması mantıklı gelmedi. Ancak birkaç aydan bu yana birkaç fluence görme şansım oldu. klimalar bu şekilde. Şu an itibariyle sorun yok. Saygılar.
  • Arkadaş şaşıp kalmamak elde değil. Ne saçma yorumlar yapılıyor, ne saçma cevaplar veriliyor. Bahsettiğiniz klima devreye girme durumu, sadece fanın sık sık devreye girmesidir, klima o sırada kesilmez ya da devreden çıkmaz. Kesin bilgi sahibi olmayanlar bari biliyormuş gibi yorum yapmasınlar lütfen. Arıza falan değil.
  • Arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var. Fluence aracımda rölantide klimayı çalıştırıyorum. Kompersör 10 saniyede bir devreye girip çıkıyor bunu çıt sesinden duyabiliyorum. Acaba bu araçlar öyle mi yoksa bir arıza mı var? Kendi araçlarınızı da deneyerek bakabilir misiniz? Ona göre servise götüreceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali GÜLER

    Arkadaşlar yardımınıza ihtiyacım var. Fluence aracımda rölantide klimayı çalıştırıyorum. Kompersör 10 saniyede bir devreye girip çıkıyor bunu çıt sesinden duyabiliyorum. Acaba bu araçlar öyle mi yoksa bir arıza mı var? Kendi araçlarınızı da deneyerek bakabilir misiniz? Ona göre servise götüreceğim.

    Arkadaşlar yok mu aracında bu olayı deneyen?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ali GÜLER kullanıcısına yanıt
    Konuyu okumadan aynı şeyi soruyorsun.Adam anlatmış normal demiş.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyi günler 2014 icon fluence im var. alalı 1 ay oldu. sıcak/soğuk hava sadece cam in olduğu yere üflüyor. ayak yada yüz dugmeler8ne bassam da yinede cam a hava üflüyor. ustaya götüreceğim zaten ama böyle bi sorun olup cozduren oldu mu? sorun acaba komple sistemde mi yada o kısmı hareket ettiren motor/sigorta kısmında mıdır?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • (CÖZÜLDÜ) dijital kliması olan renault araclarda bu problem genelde gorulebiliyormus. fan yönünü ayarlayan elektrik motorundaki dislilerde aşınma oluyormus. 75 tl ye yaptırdım. benzer sorunu yaşayan arkadaşlar için bilgilendirme amaçlı yaziyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ustam merhaba probleminiz aynen bende de var şuan aynen. Çözdünüz mu acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • xsdm X kullanıcısına yanıt
    Nerede yaptırdınız acaba. Bende de dijital klima var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ali GÜLER kullanıcısına yanıt
    Usta bende de aynı problem var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aykut Egemen A kullanıcısına yanıt
    Araç renault fluence ise ve klima 2-3 saniyede bir devreye girip çıkıyorsa tamamen normal bir durum. Benim aracın kliması da manuel bu arada, klima açıkken fanı 4 e aldığımda bu durum olmuyor. Yeni nesil araçlarda kompresöre yük binmesin diye bu şekilde yapmışlar, zaten klima harika soğutuyor.
  • Arkadaşlar clio 4 fluence sandero aracında klimanın sık sık devreye girip çıkma hele bazen soğuk hava içeriye girmeden devreden çıkan klima probleminiz varsa klimacılarda boşuna gezmeyin paranızı yedirirsiniz sadece klimacılar sadece gaz basıyorlar onuda yanlış basıyorlar neyse bu kronik problem sizinde başınıza geldiyse ve paranızı aç gözlü yamyamlara yedirmek istemiyorsanız eğer gaz pedalının sağ tarafındaki halıfleksi kaldırın aşağı doğru eğin tam karşınızda kelebek somun tarzında plastik bir parça göreceksiniz yarım tur sola çevirin ve yerinden çekerek çıkarın yaklaşık 10 cm civarı uzunluğunda bir plastik parça çıkacak o parçayı çıkardıktan sonra klimanızı açın deneyin yine devreye girip çıkıyormu parçanın ucundaki mercimek tanesi gibi olan kısmı iki parmağınızın arasına alın vücut sıcaklığınızı algılasın ters orantılı olarak direnç değerini düşürecek klimanın devrede kalmasını sağlayacaksınız bunu yaparak tespit etmeye çalışın genelde bu ucundaki ntc ismi verilen parça ya komple arızalanıyor ölçü aleti ile değer okuyamıyorsunuz yada normal gibi değer okuyorsunuz en çok burada yanıltır sağlam dediğiniz anda direnç değeri anlık olarak kohm den mohm lere çıkıyor ve klimayı anlık olarak devreden çıkartıp tekrar devreye sokuyor buda sinir bozucu birşey klimanızı kullanmanız gereken sıcak günlerde kullanamıyorsunuz bana klima motorunun arızalı olduğunu söyleyenler dahi oldu insanları keriz yerine koymak isteyen kendine usta diyen piyasada bir sürü dolandırıcı söktakçı adam var dikkat edin neyse gelelim bu parça bozuksa ne yapacağız bu 10 cm lik parçanın sadece ucundaki o sarı mercimek büyüklüğündeki ntc ismi verilen parça iş yapıyor gerisi plastikten ibaret biraz araştırısanız bu parçanın fiyatını parçacılarda satılmamakla beraber sadece mais tarafından satılıyor ve yan sanayii falanda yok orjinal fiyatı 560 tl civarıydı bir klimacıda buldum internet üzerinden aynı ürünü fotoğrafını koymuş lakin poşette falan değildi yani 100 lira vermeye güvenemedim sordum sıfır dediler ama dediğim gibi poşetinde değildi sizin yapmanız gereken iş aracın üzerinden çıkan sondanın yada sensörün ikiside aynı parça ucundaki ntc nin değerini ölçerek aynı değerde ntc almak ben bursada elektronikçileri gezdim ama nafile sadece özdisan da bulabildim oda tam aradığım değer değil fakat çalışmasına mani olmayacak değerdeydi çıkan oda sıcaklığında yani 25 derecede 2.5 kohm değer verirken benim bulabildiğim 2.8 kohm du ama dediğm gibi engel teşkil etmeyecek derecede bir fark.aracım 2013 sandero 1.2 16 v lpg li ambiance bizimkinin değeri bu yani siz ölçerek bulabilirsiniz oda sıcaklığında kaç verirse direnci kohm olarak değeri o.neyse plastik sağlam malzemeden üretilmiş biraz zorladı uç kısmına doğru kalınlaşan plastik bölgeyi kazıdım ek yeride orada zaten yeni ntc yi lehimleyerek aynı yere yatırdım üzerini silikon ile kapattım donduktan sonra bağlantılarını yaparak zaten iki kablosu var yönü falan yok yani karışırmı hangi ucu hangisine bağlayacağım falan diye aklınıza takılmasın daha sonra kabloları bantlayıp sondayı yuvaya sokun ve çevirip kilitleyin Bismillah diyerek marşa basın başta fanı çalıştırın sonra klima a.c. Düğmesine basın aracın kaputundan çıt diye sesi duyacaksınız o anda klima devreye girer ve devir saati bir hareketlenir zaten.
    Ve mutlu son klimanız sorunsuz olarak dolandırıcılara para kaptırmadan sadece 1 tl lik bir ntc ile 560 tl lik masraftan kurtuldunuz hayırlı olsun yardımcı olabildiysem ne mutlu bana arkadaşlar çünkü çok fazla mesaj okudum aynı sorun ile alakalı.




  • erhankesen E kullanıcısına yanıt
    Helal olsun hocam elinize sağlık ama siz nasıl farkettiniz ntc ile alakası olduğunu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aykut Egemen A kullanıcısına yanıt
    Mesajı yeni gördüm kusura bakmayın.sanayi de herhangi bi elektrikçi ya da klima işleri yapan ustalar yapıyor.dedigim gibi cok pahali değil,fiyati bilerek gitmeniz iyi olur,sonra yüksek fiyat çekmesinler size

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1şahıs

    Arkadaşlar. Dün nihayet Renault yetkili servisine yolum düştü ve arabayı yetkili servis ustasına gösterebildim. Yeni nesil araçların klimaları bu şekilde çalışıyormuş. Yani her şey normalmiş.. Bunca zaman boşuna endişe etmişim. Benim gibi birisi daha tereddüte düşerse faydalansın diye yazayım dedim.
    araçlarınızda evoporatör sondası arızalı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babapars

    Helal olsun hocam elinize sağlık ama siz nasıl farkettiniz ntc ile alakası olduğunu
    bendede 2020 model clio 4 arac var hocam.benim araçta aynı arızayı yapıyordu.servise kaç kez götürdüm çözemediler yok yeni nesil arabalar böyle fln dediler.bende covid nedeniyle izinliydim.10 gün boyunca uğraşarak çözdüm.aracın klima şemasından herseyi tek tek kontrol ettim.araç eküsüne dt4all proğramı ile bağlandım.sensör değerlerini ordan görebiliyorsun.klima kompresörünün durduğu anlarda ntc nin değerinin eksilere düştüğünü gördüm.o şekilde sorunu çözdüm.ve daha sonrada şikayet var.com üzerinden bu sorunu yaşayan clio 4,megane3,fluence,dacia duster ve sandero sahiplerini tek tek bularak iletişim kurmaya çalıştım.ulaşabildiğim 40 civarı kişinin sorunu bu şekilde çözüldü




  • erhankesen E kullanıcısına yanıt
    İyi ki kabullenip pes etmemissin hem sayende çok insan faydalanmis

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhankesen

    Arkadaşlar clio 4 fluence sandero aracında klimanın sık sık devreye girip çıkma hele bazen soğuk hava içeriye girmeden devreden çıkan klima probleminiz varsa klimacılarda boşuna gezmeyin paranızı yedirirsiniz sadece klimacılar sadece gaz basıyorlar onuda yanlış basıyorlar neyse bu kronik problem sizinde başınıza geldiyse ve paranızı aç gözlü yamyamlara yedirmek istemiyorsanız eğer gaz pedalının sağ tarafındaki halıfleksi kaldırın aşağı doğru eğin tam karşınızda kelebek somun tarzında plastik bir parça göreceksiniz yarım tur sola çevirin ve yerinden çekerek çıkarın yaklaşık 10 cm civarı uzunluğunda bir plastik parça çıkacak o parçayı çıkardıktan sonra klimanızı açın deneyin yine devreye girip çıkıyormu parçanın ucundaki mercimek tanesi gibi olan kısmı iki parmağınızın arasına alın vücut sıcaklığınızı algılasın ters orantılı olarak direnç değerini düşürecek klimanın devrede kalmasını sağlayacaksınız bunu yaparak tespit etmeye çalışın genelde bu ucundaki ntc ismi verilen parça ya komple arızalanıyor ölçü aleti ile değer okuyamıyorsunuz yada normal gibi değer okuyorsunuz en çok burada yanıltır sağlam dediğiniz anda direnç değeri anlık olarak kohm den mohm lere çıkıyor ve klimayı anlık olarak devreden çıkartıp tekrar devreye sokuyor buda sinir bozucu birşey klimanızı kullanmanız gereken sıcak günlerde kullanamıyorsunuz bana klima motorunun arızalı olduğunu söyleyenler dahi oldu insanları keriz yerine koymak isteyen kendine usta diyen piyasada bir sürü dolandırıcı söktakçı adam var dikkat edin neyse gelelim bu parça bozuksa ne yapacağız bu 10 cm lik parçanın sadece ucundaki o sarı mercimek büyüklüğündeki ntc ismi verilen parça iş yapıyor gerisi plastikten ibaret biraz araştırısanız bu parçanın fiyatını parçacılarda satılmamakla beraber sadece mais tarafından satılıyor ve yan sanayii falanda yok orjinal fiyatı 560 tl civarıydı bir klimacıda buldum internet üzerinden aynı ürünü fotoğrafını koymuş lakin poşette falan değildi yani 100 lira vermeye güvenemedim sordum sıfır dediler ama dediğim gibi poşetinde değildi sizin yapmanız gereken iş aracın üzerinden çıkan sondanın yada sensörün ikiside aynı parça ucundaki ntc nin değerini ölçerek aynı değerde ntc almak ben bursada elektronikçileri gezdim ama nafile sadece özdisan da bulabildim oda tam aradığım değer değil fakat çalışmasına mani olmayacak değerdeydi çıkan oda sıcaklığında yani 25 derecede 2.5 kohm değer verirken benim bulabildiğim 2.8 kohm du ama dediğm gibi engel teşkil etmeyecek derecede bir fark.aracım 2013 sandero 1.2 16 v lpg li ambiance bizimkinin değeri bu yani siz ölçerek bulabilirsiniz oda sıcaklığında kaç verirse direnci kohm olarak değeri o.neyse plastik sağlam malzemeden üretilmiş biraz zorladı uç kısmına doğru kalınlaşan plastik bölgeyi kazıdım ek yeride orada zaten yeni ntc yi lehimleyerek aynı yere yatırdım üzerini silikon ile kapattım donduktan sonra bağlantılarını yaparak zaten iki kablosu var yönü falan yok yani karışırmı hangi ucu hangisine bağlayacağım falan diye aklınıza takılmasın daha sonra kabloları bantlayıp sondayı yuvaya sokun ve çevirip kilitleyin Bismillah diyerek marşa basın başta fanı çalıştırın sonra klima a.c. Düğmesine basın aracın kaputundan çıt diye sesi duyacaksınız o anda klima devreye girer ve devir saati bir hareketlenir zaten.
    Ve mutlu son klimanız sorunsuz olarak dolandırıcılara para kaptırmadan sadece 1 tl lik bir ntc ile 560 tl lik masraftan kurtuldunuz hayırlı olsun yardımcı olabildiysem ne mutlu bana arkadaşlar çünkü çok fazla mesaj okudum aynı sorun ile alakalı.
    2013 sonrası renault dacia grubu araçlarda bu işlemi yapın.sorununuz çözülecektir arkadaşlar




  • erhankesen E kullanıcısına yanıt
    hemen öyle sorunun kaynağı buymuş gibi kesin konuşmayın bence, ben bu işlemi yaptım değişen hiçbirşey olmadı ve hala da sorun çözülmedi, üstelik üstteki dediğiniz elektronik parçayı kesip yenisini lehimledikten sonra bakan ustalar ilk bunda problem var diyor halbukli anlatamıyoruz orayı kestik yenisini taktık diye ama orayı yamalı bohça gibi gören ustalar direk bu böyle olmaz arıza bunda demeye başladı şimdide... arabaya 1 ayda 3 kere gaz bastık klimaya sanki benzin alır gibi gaz basıyorum artık arabaya kafayı yemek üzereyim, angut ustanın biri gazı varmıyokmu denemek için tornavidayı subaba soktu subabı bozdu ceremesini biz çektik 180 tl yeniden gaz bastık, şimdi gaz basınç mşürünü deneyeceğiz birkaç gün sonra onu takarkende yeniden klima gazı basılacak, dingil herif sana anlatıyoruz sorun şu ne yapalım, 15 yıılık ustasın övünmeye geldimi toz kondurmuyorsun, subabı değişirken gaz basınç müşürünüde değişelim diye akıl ver ama yok her seferinde sıfır gaz basılacak para cebe girecek ya, insanlık onurundan önce onun derdinde fakiran... böyle yaparsın 3 kuruş kazanırsın da giden arkandan dandik usta diye konuşur sonra onurun 3 paralık olur, ne yaparsın, ne ekersen onu biçersin, gerçi bunlar onurun gururun derdinde falan da değil ya o da ayrı bir konu... 5 yaşındaki 100 bin km ye bile gelmemiş araca kompresör bozuk söküp bakalım diyolar yuh ya daha kaç yaz gördü bu araba da kompresör bozylacak... lanet olsun bu işlere ya, sinir oldum, ne işmiş arkadaş, sanayi ustacıkları bi moktan anlamıyor, anlayan içine atıyor daha çok para kazanayım diye söylemiyor, yeminle yetkili servise yakın olsam ondan başkasına gitmem de en yakını 2,5 saat uzakta mecburen ustacıklarla didişmek zorunda kalıyoruz böyle. Allah kimseyi aracında çözülemeyen sorunlarla sınamasın, saçlarım beyazladı bu işlerle uğraşmaktan ya...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi molella -- 24 Haziran 2020; 16:51:7 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.