Şimdi Ara

flight Simulator X Aşama aşama ilerlemek

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
827
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • flight simulatoru yaklaşık 2002 versiyonundan beri kullanıyorum. Askerden geldiğimden beride flight simulator x ile uçmaktayım. Ama uçuşlarım daha çok görsel gezilerden ve berbat ibişlerden ibaretti. Bende bıraktım ve kendime yeni ilgi alanları aradım. nasıl olduysa kendimi video kayıt işinde buldum. Eskiden hobi olarak video editleme yapıyordum. Genelde sevdiğim şarkılkara video klipler hazırlamak gibi harika bir hobi edindim. Bu hobim sayesinde kadiköyde bir kayıtcıda iş buldum. İlk videomu Taksi filmine yaptım.



    Daha sonra askere gittim. Askerde bu hobimi zirveye çıktığı andır. Askerlere evlerine yollayacağı foto video cdler yapyordum. Hatta askerliğimin son 40 gününde asker arkadaşlarıma özel 500 fotorafın bulunduğu. 3,3 dklık bir klip hazırlamıştım



    Şimdi gelelim konumuza İlk yaptığım oyun kaydı Test driver için yapmış olduğum videodur



    İşte ilk Fsx videom. Evden işe gidiyorum. Bu zamanlar Fsx de tek bildiğim şey uçağı kaldırmaktı. Az çok ils inişi ve rotayı takip etmeyi biliyordum.



    Hiç bilmeyenler için ise şöyle bir video hazırladım burda benim güzel sesimi duya bilirsiniz :D Oysaki herşey yanlıştı ve tepki aldı. bende doğrusunu öğrenmek için forumlara baş vurdum.



    Beni yönlendirmeleri için bildiğim doğrularla bir video yaptım. Ve aldığım cevaplardan biri.



    Merhaba öncelikle...

    Bende online uçuşta çok yeniyim..Ama bir acemi olsam da tecrubelerin affına sıgınarak bi kaç şey soylemek istiyorum..Online uçmadan önce forumda FlyNet bolumunu hatim ettim..Genel olarak gönderilmiş tüm videoları ve acıklamaları tek tek okudum olabilecek problemleri ve anlaşmazlıkları anlamaya çalıştım..İlk anladıgım şey Fs veya FSX in ATC sinin online uçuşlarda önem seviyesinin hem düşük hem yuksek oldugu idi..Alfa , Bravo , Charlie gibi A,b,c..... nin iyi bilinmesi idi online ucmadan once team speakten İvattr ye bağlanıp konuşmasan uçmasan bile o japonca konuşanların aslında japonca konuşmadıgını anlayana kadar dinlenmesi gerektiği idi..dogru Vorlarla dogru yere doğru biçimde yaklaşılması gerektiği icin Chartların incelenmesi yogunlaşılması gerektiği idi,flynet uçuşlarında yakıt hesabının forumlardan okunarak hesaplanma yontemlerini iyi anlamak ve uygulamak gerektigi idi..Yani uzatmayayım verr motora guc gidelim piste heh işte hızlandım cek joystick i ver 10 - 15 dereceye heh işte havalandım bağla otomatik pilota nasılsa yerdede altitude girmiştim, e hızda ayarlamıştım AP on Speed on Alt on yapim heh işte 1500 leri gectim Vorloc acayım dur ya GPS e almayı unutmuşum heh oldu ucuyorum elbet ILS vardır gidecegim yerde ineriz Allah kerim dememeyi bu forumda öğrendim...Tatlı bir endişe ve heyecanla daha cok inceleme ve tam yapma isteğini dogurdu buda..Forumdan öğrendiğim "Uçmak en kolay ve en son iştir online simulasyonlarda" bana şimdi kızıyorsundur ya ne diyosun diyorsundur belki ama ben tamamen açık, net ve bir acemi gozuyle yazıyorum bunları yanlış anlama arkadaşım.Neden bu kadar tefarruat var dersende havada o anda sadece biz olmuyoruz..offline gibi değil yani kuşlar gibi ozguruz evet ama özgurluk başkalarının özgurlugunu kısıtlamamakla başlar derler hep..hiç bilmeden online olmak 1.Sana zarar 2.Bağlı bulundugun Sanal Havayoluna zarar 3.o anda o alanda online ucanlara zarar 4 seninle kontakt kurmaya çalışan ATC ye zarar gibi bi sürü şey..

    Uçuşun ...Acemi olarak yazıyorum tecrubeliler düzeltirler.

    1. Alt ayarlamaka için mevcut flight planden (online ise online ATC yok offline isen Fs in ATC sinden IFR (uçuş planı) onayı alınmalı ve ilk etapta verilen ilk seviye alt ayarlanmalı yani ben 26.000 ucacagım diyipte yapılmamalı cunku tırmanmada senin tırmanma rotanda kim var kim nerde bilemeyeceğin için sıkıntı olabilir.
    2. Hız online uçuşlarda 10.000 Feet e kadar 250 konttur bu forumlarda yazıyor ve bu hız ucagın gostergesinden değil GPS teki hız dan alınıyor.(GPS te en alt solda yazar.) buna dikkat etmek gerek.İrtifa yukseldikce hız artar ucagın gostergesi 250 knot gosterirken aslında sen 370 knotla gidiyor olabilirssin irtifa kaydetcikce GPS ten kontrol edebilirsin.
    3.TAxi hızı 25 knot civarı olmalıki (online uçuşlarda) acil bi trafikte güvenli duruş gercekleştirebilesin.
    4.Taxi bittiginde Pist başı yapmadan taxi yolu sonundaki cizgilerde durup kalkış izni istemelisin.(evet pistte ucak olmayabilir ama ya o anda inen ucak varsa? tepene binebilir sen kalkarken)
    5.Kalkış öncesi N1 ayarının (motorları belli bir maximuma cıkmaya ayarlama) yapmalısın B738 lerde bu 90 - 91 olabilir kalkışta kendin ayarlayıp motora cok yuklenir ve yorarsan hem tırmanmada problem yaşayabilir hemde ucagın omrunu kısaltırsın.Hatta bir motor bile kaybedebilirsin Failulare ler acıksa eğer.N1 set 738 lerde motor panelinin hemen ustunde AutoBrake in yanındadır.Bu ayar ise kalkış izni alındıktan sonra pist başında piste ortalanmışken AutoThrottle on yapılıp Speed hold tuşunun yanındaki N1 tuşu ile aktive edilir.Parking Brake te olan ucak %90 motor seviyelerine gelince parking brakeler bırakılır ve ucagın ani bir ivme kazanması kalkış suratine cabuk ve stabil ulaşması saglanır.Bu kısa pistlerde çok gerekli bir durumdur aklında bulunsun.Ornegin bu videodaki kalkısını bir 747-400 ile yapsaydın muhtemelen ucagı kaldıramayacaktın.Gerçektede uçaga bindiysen pilotların pist başında bi durup motorların yuklenildigini sonrada bir hızlı kalıkış yapıldıgını hissetmişsindir.heh işte bu anlattıgım o :)
    6.AutoBrakeleri RTO ya alman kalkış sonrası iniş takımların toplanırken lastiklerin donmeye devam etmesini ve kendilerine veya ucaga zarar vermelerini önler ucak yerden kesildigi zaman otomatik fren yapar ve toplarken donmemelerini saglar buda iniş takımlarına omur kazandırır.topladıktan sonra tekrar off konuma alırsın.
    7.Flight Directoru acamadım demişsin mouse problemi yaşayıp tıklıyamadıgın bir şeyi klavyeden çalıştırabilirsin bunların acılımı 2D kokpitte Map , Gps , Telsiz zi actıgın yerdeki check tuşuna başınca orda bulursun.
    8.Uçuş süratini Gps ten takip et sen 300 knotla gidiyorum sanırken yuksek irtifada 420 lerle gidiyor olabilirsin anladıgım kadarı ile hep gostergeden takiptesin suratte..Yuksek irtifa örneğin FL360 = az motor zorlaması , az yakıt sarfiyatı gibi olumlu olarak sana donecektir..boylece 1 saattlik ucusta 3000 kg yakan gerekirken 5000 yakmazsın online ucuslarda bu havayolun icin onemli bi kriter...(rakamlar afaki rakamlardır)

    bir acemiden bir acemiye bu kadar artık kızmak alınmak yok ben iyi niyetle yazim dedim tüm bunları inşallah bir nebze faydam dokunur.
    http://forum.thyva.com/forum_posts.asp?TID=8191&KW=



    Tabi ben bu arada sıkı bir şekilde il2 sturmovik 1946 oynamaya devam ettim



    Bu da ilk düzenli iniş çalışmalarımdan. Oyunun gerçek sesleriyle tabi. (Tepkiler : O nasıl kalkış Ne biçim manevra. Milletin içi dışına çıktı)



    Burada İls ile iniyorum (Bu niye ötüp duruyor yahu)



    Buda kuralları ile yapılmış bir kalkış gerçi gene hata var ama daha önceki videolara bakınca bu bayağı ilerleme olduğunu gösteriyor



    İşte burda adam gibi doğru düzgün bir ifr uçuşu gerçekleştiriyorum



    Burda da ötürülmeden yapılmış güzel bir ils inişi




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 22 Eylül 2007; 15:21:38 >







  • Burda ise istenildiği gibi güzel bir kalkış ve gine kalkış sonrası VOR frekansına uçağımı çeviriyorum





    Son olarak Boeing 737-800 ile yaptığım hoş inişlerim ve denemelerim








  • gerçekten çok iyi ilerlettin bu işi ve yılmadın. ilk videona tepki gösterenlerden biride bendim. helal olsun diyorum şimdi ne diyeyim. bir önerim var; yayınlayacağın, yayınladığın tüm videoları bu başlık altına topla bence. çok fazla konu açınca güzel görüntü olmuyor. tebrikler tekrar
  • Saol gerçekten ilgiye hayran kaldım
  • Ben daha yeni yeni ILS öğrendim, hala inerken pisti kaçırıyorum veya piste varmadan çimlere teker koyuyorum

    Umarım bende senin gibi kendimi geliştirebilirim..
  • Tebrik ederim. Gerçekten harika olmuş. Büyük emek harcamışsın ama sonunda değmiş gördüğüm kadarıyla.
    Başarılarının devamını dilerim.
  • slm ama uçağı nasıl öle taksiden çıkartıyosun ben flıght planerdan uçuş ayarladığımda beni pist başından başlatıyo halbuki bende taksi yapmak istiyorum bide havada iken pisti karşılamak için gps ten nasıl bi komut vermemiz gerek yardımcı olursan benim gibi yeni başlamamış ama acemi birine yardımcı olabilirsin şimdiden tewşekkürler ii uçuşlar
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    FSX Pist için course bulma
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Çok Harika Olmuş Ellerine Sağlık Arkadaşım
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.