Şimdi Ara

.: FLİGHT SİMULATOR PİLOTLAR KULÜBÜ | DH ALTIN KANATLAR :. (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
727
Cevap
23
Favori
60.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kavil

    çıkması beklenen pmdg 737ngx in videosu. uçak FSX için çıkıcak.

    AYRICA PM OLARAKTA YOLLAMAMARAĞMEN ISRARLA NİCKİMİ İLK SAYFAYA EKLEMEMENİZİ TAM OLARAK ANLAMIŞ DEĞİLİM. geçerli bir açıklama yapmanızı rica ediyorum.

    :) dostum ozur dilerim ama tatilde olmam sebebiyle masaustune gecemedim o yuzden duzenleyemedim ama mobilden eklemeye calisacagim.
  • FSX Acceleration
    REX2
    RealAir Spitfire
    ORBX FTX



    ------
    Formasyon denemesi:D pek formasyon olmadı 2 kişiyle ama olsun:D
    ------




  • quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor


    quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858


    quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor


    quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858


    quote:

    Orijinalden alıntı: velociraptor


    quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    Selam arkadaşlar circle to land yaklaşması ile ilgili bir soru soracaktım.
    Şimdi bildiğimiz gibi circle to land; bir pistin bir tarafına bir yaklaşma kolaylığı var ve diğer tarafa bazı sebeplerden dolayı kurulmamış ise ve rüzgar diğer tarafa inişi gerektiriyorsa, alet yaklaşması olan tarafa yaklaşma yapılıp, turlu yaklaşma minimasına inilip görerek şartları muhafaza ederek diğer tarafa yaklaşma yapılmasıdır.
    Şimdi örnek veriyorum Adana 23 pistine circle to land yaklaşması yapacağız,
    Önce 05 pistine ILS yaklaşma yapıyoruz , 05 pistinin MDA irtifasında yaklaşmadan ayrılarak Rwy23 için downwind pozisyonuna geçiyoruz ardında base , final ve iniş.
    Şimdi ben sorum şu ;
    Bu yaklaşmada iniş takımlarını ne zaman açıyoruz? 05 e yaklaşırken MDA ya gelmeden açmış olmalımıyız. Yani downwind ve base yi gear down mu geçmeliyiz ? Yoksa normal patern prosedürüne göre base'den final'e geçerken mi açmalıyız ?


    bir küçük eklemede ben yapayım tekerlekler de uçakta drag etkisi yapan bir faktördür. son yaklaşma ya girdğiniz anda landing checklist i tamamlamalısınız, bu arada iniş referans hızınıza hedeflenip yavaş yavaş hız azaltıyorsunuz dolayısıyla referans hızınız uçağınızın mevcut ağırlığı ile uçabiliceği minimuma yakın hızdır bu hıza indikten sonra teker açmak yine hız düşmesine yol açar bu nedenlede teker koyma işi bu aşamadan önce olmalıdır..yinede checklist önemlidir..


    teşekkür ederim hocam , tekerleri tam base'den final'e dönerken açıyorum.
    Bu arada hocam A320 ile uçuyorum;
    Diyelim Sivas(LTAR) havaalanının 1 pistine VOR yaklaşması yapıp 19 pistine circle to land yapacağım , bunu için MCDU ya nasıl gireceğim , çünkü yaklaşmaya VOR-DME 1 seçsem 19 pistine ineceğim biraz karışıklık oluyor yani.
    Bu circle to land ın MCDU ya nasıl girileceğinden bahsedebilir misiniz?
    Yani kısaca ND ekranında circle to land in görüntüsünü aşağıdaki gibi nasıl elde ederim ?

    http://b1107.hizliresim.com/11/7/22/5619.jpg


    öncelikle airbus ile uçmuş olmama rağmen çok detaylı proseüdr uygulamadım yada en azından bunu uygulamadım...circle to land normalde yaklaşma ve iniş paterni tercihli yada belirli olan bir meydana çeşitli engeller nedeniyle örneğin rüzgar iniş yapılamayacaksa bulut altı irtifası, pist görsel teması, bölge chart minimum alçalma noktası gibi kurallara uyulmak koşulu ile aynı şekilde aletli olarak iniş için normal patern yapılacakmış gibi piste ulaşılır burada normalde sivas için tercih yada uygun olan pist 1 ise bu pistin VOR una bildiğimiz şekilde VOR-DME ile geleceksiniz bu noktaya geldiğinizde pisti görmeli bulut altında olmalı ancak alan minimum descen altitude un da üstünde olmalısınız yani güvenli olmalısınız burada öncelikle zaten pisti görmezseniz pass geçmeniz gerekir...takiben alanın chart yapısı ve manialarının elvrdiği ölçüde pistten belirli bir açı ile uzaklaşıp örneğin 30-45 derece bir meydan turu olacak şekilde dönüşlerinizi tamamlayıp 19 u karşılayıp inersiniz..burada zaten ATC varsa o zaman onun yönergelerrini uygularsınz yoksa sizin sorduğunuz noktada mevcut son VOR a gelince yani uçuş planının son noktasına gelince buradan itibaren ya mCDU dan çıkıp NAV-ALT-HDG üçlüsü ile sabit hızda meydan turunu tamamlarsınız yada illa MCDU istiyorum derseniz o zaman son VOR dan sonra chart üzerinde ve MCDU nunda müsade ettiği yani yazılımında olduğu üzere FIX girmeli (örneğin istanbul için bir örnek vereyim SADIK FIX i prrogramıınızda yazılımsal olarak yoktur AIRAC güncel değildir SADIK girersiniz MCDU bulamaz hata mesajı verir bununda unutmamak lazım)bunun yanına uçulacak mesafe yide yazarak arkası sıra FIX lerle dönüş bacaklarınızı oluşturmalısınız..her fix bacağında belli bir süre ve uzaklıkta uçulup 19 pisti için bir çeşit base ve final approach oluştumuş olursunuz. ancak final approach kısmında manual uçmak gerektiğini hatırlıyorum..zaten adı üstünde son yaklşama böyle bir meydanda CAT III c ve autoland olmayacağına göre manuale geçmek şarttır :)))....belki tam daire olmayabilir biraz göz biraz dudak şeklinde olabilir :)burada bun pist için bu şekilde FIX oluşturmayı benim anlatmam için chart üzerinde uçup tam olarak uygulamam ve madde madde yazmam lazım şimdilik onu yapacak vaktim yok..arkadaşlardan bu şekilde uçmuş olan ve sürkli uygulayan vardır bu nedenle daha hızlı ve hatta maddeli anlatan tecrübesi olanlar olacaktır..onlar yazacakalrdır...


    hocam gerçekten çok güzel anlatmışsınız airbusları çok iyi bilmemenize rağmen.
    Hocam az önce bu dediğinizi denemek için ESB-VAS uçtum. hocam açıkçası fix işini pek beceremedim runway 01 e önce VOR-DME ile yaklaştım yaklaşık 6000' MSL (800' AGL) de AP1 ve AP2 yi kapatarak manuel olarak irtifamı muhafaza ederek sola döndüm ve direk R19 için downwind pozisyonuna geçtim hızı flap açarak kademeli olarak düşürdüm ve finale gelip indim.
    Dediğiniz gibi R01 in minimasına gelince MCDU dan çıktım, çıkmazsam iş çok karışıyor. ESB'de LTAR ın iniş yapacağım pistini 01 seçmiştim, MDA ya kadar 01 kaldı iniş yapoacağım pist sadece downwind deyken iniş yapacağım pisti 01'den 19'a aldım sadece pist ND de gözüksün daha rahat ortalayım diye.
    Fakat ben şuan birkaç forum da daha araştırıyorum şu circle to land ın ND 'de o gönderdiğim resimdeki gibi gözükmesini nasıl sağlayacağımı bulacağım eninde sonunda


    ben aslında önceki mesajımda yazacaktım ama resime tekrar baktım yanlış görmediysem o görüntü meydan turu HOLD yani...yani tarif edilen meydan hold prosedürlerinden birisi gibi görünüyor.buda normalde "FMC de hold prosedürü" ile yapılr bu yönde araştırırsanız anlarsınız ne demek istediğimi..circle to land için şöyle diyeyim kısaca ineceğinmeydanın chartını önüne al alan etrafında fix ler vardır.normal piste MDA ya geldin VOR-DME ile o bacağa diyelim pisti karşıladın sana göre solda rüzgar altı bacağı var(normalde aksi olmadıkça ATC istemedikçe meydan turları soldan yapılır) rüzgar altı bacağında bir fix noktası MCDU da flight plana ekle ondan sonra rüzgar altı bacağı yönünde bir fix daha ekle böylece önce sola kayarak rüzgar altı bacağına geçmiş olursun biraz daha uçup bir fixe devam edersin(FİX demek havada oluşturulomuş sanal uçuş sabit noktalarıdır ) sonra aynı istikamette bir fix daha eklyip son ekldiğinden biraz daha sağda bir fix daha ekleyip rüzgar yan bacağına dönmüş olursun daha sonra buradan pisti karşılamak için manuale geçip tersden piste inmiş olrsun.. circle olurmu bilmiyorum ama yukarıda yazdığım gibi göz yada kalp şeklinde olabilr.burada mantık alan maniaları ve pisti görerek yapılan güvenli uçuşla yönlendirilmiş diğer pisti güvenli bir şekilde karşılayıp inmek..işin amacı bu...


    evet hocam ben de şimdi farkına vardım o resimdeki görüntü meydan turu , erzincan'a vor-dme yaklaşması öncesi hold. hocam fix eklemeyi de az çok yapmaya başladım. dediğiniz gibi dudak ya da kalp şekline yakın oluyor en sonunda görüntüleri...Teşekkür ederim




  • Selam Arkadaşlar.
    Bir sorum olacaktı.
    Bugün Istanbul (LTBA)- Rome (LIRF) arası Wilco Airbus a330-200 ile uçuyordum . Tam 2 saat uçtum , 2 saatin sonuna yaklaşık 8000 ft. de inişime 50 mil ve 10-15 dk kala birden nolduğunu anlamadan Flight Sim X kapandı. Dün de ESB-IST yaparken 40 dk uçtum tam YAA1K starını uygulamaya başlayacakken Flight Sim. X yanıt vermeyi kesti dedi ve kapandı bu sorun neyden kaynaklanıyor olabilir ?
    Bugün 2 saat uçtuktan sonra kapanınca kafayı yiyecektim
  • http://forum.avsim.net/topic/340301-soon-defined/

    PMDG sonunda 737NGX icin cikis tarihini bir aksilik olmazsa acikladi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _RevO_

    Evet beyler 727 hayranlarına duvarkağıtları geldi Oyun içidir alayı edit medit yoktur



    OceanMist, şu konuyu da anasayfaya iliştirirsen iyi olur :

    http://forum.donanimhaber.com/m_50970530/tm.htm


    İliştirdim dostum, resimler harika...

    Ankara' ya döner dönmez başlayacağım uçuşlara, hala pc' de sim. kurulu değil başınızı ağrıtmak için geliyorum, hobiden soğutacam sizi :DD oyunu ve eklentileri indircem sanırım gelecek ay orjinalini alabilirim ancak...




  • Flight simulator x deluxe edition oynayan varsa eklesin emre_er1989@hotmail.com
  • Acceleration Pack aradaki farkı kapatıyor olması lazım.
  • Bütün eklenti paketini kurdum coop uçuş yapalım biara
  • London - Paris seferi yaparken

  • Benim Yaptığım İstanbul-Frankfurt Yolculuğum

    Burda Yolcularımı Alıyorum :




    Piste Doğru Giderken :





    Piste Doğru Giderkenki Kokpit Görünümü :






    Pisten Kalktım :





    Frankfurta İnerken :









    Bu Arada Benim 2 Yıllık Tecrübem Vardır

    Beni Pilot Olarak Kabul Ederseniz Çok Sevinirim ...




  • Selamlar,

    Uzun zamandır FSX'e uzağım, PMDG 737 NGX'in çıkışıyla beraber FSX'e dönnüyorum, sizden ricam,kullandığınız add-on'Ları yazmanız(payware uçaklar hariç), scenrey,havaalanı add-onları,çevre add-on'Ları vs. kısaca paralı uçaklar hariç aklınıza ne geliyorsa olmazsa olmaz dediğiniz,kullandığınız/önerdiğiniz add-onları yazarsanız sevinirim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pilot5858

    Selam Arkadaşlar.
    Bir sorum olacaktı.
    Bugün Istanbul (LTBA)- Rome (LIRF) arası Wilco Airbus a330-200 ile uçuyordum . Tam 2 saat uçtum , 2 saatin sonuna yaklaşık 8000 ft. de inişime 50 mil ve 10-15 dk kala birden nolduğunu anlamadan Flight Sim X kapandı. Dün de ESB-IST yaparken 40 dk uçtum tam YAA1K starını uygulamaya başlayacakken Flight Sim. X yanıt vermeyi kesti dedi ve kapandı bu sorun neyden kaynaklanıyor olabilir ?
    Bugün 2 saat uçtuktan sonra kapanınca kafayı yiyecektim


    Aynı olay bendede oldu 2 saatten beri uçuyordum tam inmek için piste yaklaştım tekerlekleri açıkmı diye spot görünüme tıklarken birden dondu oyun yanıt vermiyor kapat dedi kapattım..Neye uğradığımı şaşırdım .. Sonra o sinirle oyunu silip tamamen yeniden kurdum o sorun gitti.!! bence o sorunun kaynağı eklenti paketlerinin 1inden kaynaklanıyor..Bende şuan sp1 ve accelater pack var bide çevre modellemelerini yükledim başka eklenti paketi yüklemedim.




  • başka forumlarda da okumuştum.stabil bir FS yaratmak gerçekten zor.hepimiz her şey olsun istiyoruz hem hava şartları hem havaalanı hemde uçak ölçeklemeleri gerçeğe yakın olsun istiyoruz hemde stabil bir FS istiyoruz bunu elde etmek zor.bazen AIRAC larda bile sorun oluyor.örneğin ben hızlı AIRAC güncellemesi yapmıyorum daha önce başıma geldi yeni çıkan AIRAC versiyonunu yükledim FMC hata verdi..tekrar eskiyi yükledim düzeldi.bilgisayarınız ne kadar kuvvetli olursa olsun eklediğiniz her yeni eklenti ücretli de olsa yazılımsal risk demektir.kitlenme, oyundan atma gibi sorunlarla karşı karşıya kalabailrsniz.çalışan sisteminizi mümkün olduğunca gereksiz yüklemelerden koruyun.birde bugünlerde havalar çok sıcak uzun uçuşlarda belki gerçekten motorlarımız ısınmıyor ama :) ekran kartlarımız ısınıyor bunu da akıldan çıkarmamak lazım ben geçen sene ısınma nedeniyle çook ciddi sorunlar yaşadım kitlenme, mavi ekran oldu bazı düzenlemelrden sonra bu sene rahtım ama uzun uçuşum yok tabii bana uzun yol sertifikası henüz vermediler..:))




  • @velociraptor belirtmis; sonucta tum eklentiler ayri birer yazilim ve genelde FSUPIC addonu uzerinden yine calisiyorlar. Tavsiyem her eklentiyi kurmamak olacaktir. Ucaklar konusunda bu alanda lider markalar belli ve genelde hic bir sorun yasatmiyor. FMC veya ucak yuzunden herhangi bir crash yasamadim; AIRAC guncellemelerini Navigraph uzerinden yapiyorum.

    En buyuk sorunu FS Passenger X yasatmisti bana; surekli olarak crash oluyordu. Daha sonra VATSIM'de ucmaya basladiktan sonra Squawkbox'ta sorun yasadim fakat onu da disaridan calisan (FSX icinden degil) versiyonuyla hallettim.

    Bir de yabanci forumlarda mevcut; FSX dizinine atilan bir dll dosyasi var, herkeste yaramayabilir ama yaklasik 2 aydir hic bir crash sorunu yasamadim. Ustelik ucus esnasinda surekli alt + tab yaparak eklentiler arasinda geziyorum ki en buyuk crash nedenlerinden biri de bu.
  • Beechcraft V35B Bonanza Chrome
    Genoa - Italy civarlari

    ENB Series OFF - ENB Series ON








    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DF3D00E4D -- 28 Temmuz 2011; 17:38:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FIRTINA

    Selamlar,

    Uzun zamandır FSX'e uzağım, PMDG 737 NGX'in çıkışıyla beraber FSX'e dönnüyorum, sizden ricam,kullandığınız add-on'Ları yazmanız(payware uçaklar hariç), scenrey,havaalanı add-onları,çevre add-on'Ları vs. kısaca paralı uçaklar hariç aklınıza ne geliyorsa olmazsa olmaz dediğiniz,kullandığınız/önerdiğiniz add-onları yazarsanız sevinirim.


    sistem iyiyse
    ORBX FTX mutlaka şans vermelisin.
    REX(olmazsa olmaz)
    trafik paketine fln gerek yok. IVAO yeterli.
    ENB Series kurmanda fayda var . bir arkadşaımız detaylı ss ler koymuş inceleyebilirsin.
    Flight 1 VC rain fix yükleyin.
    Ezdolk camera tercihe göre yüklenebilir.
    aerosoftun scenerylerini kullanabilirsinizi. (lord howe ve Lukla güzel sceneryler)




  • Arkadaşlar dediğiniz ek paketleri indirdim..Ama 5 senedir oynuyorum bu oyunu ilk defa bu kadar işkence gibi gelmeye başladı soğudum oyundan ...!
    Nedenine gelince REX , REX 2 , WATER ENGİNE 2 , TEXTURE LER FLN DERKEN.. Oyundan baya soğudum ya REX programına giriyorum just fly diyorum 10 dk bekliyorum bişeyler indiriyor fln sonra oyun açılıyor giriyorum yukarda bişeyler yükleniyor fln yazıyor yani bune ya güzelleştirelim derken içine etmişler oyunun ! ben hiç bukadar stres yapmamıştım bu oyunu oynarken.. 50gb oldu oyunun boyutu hala bişeyler indiriyor yüklüyor kendiliğinden oyuna kasmaya başladı iyice..! ya 3 bin dolarlık pc alıcam yada bu oyunu bırakmak zorunda kalıcam..RESMEN İŞKENCE OLDU!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_Specialist7

    Arkadaşlar dediğiniz ek paketleri indirdim..Ama 5 senedir oynuyorum bu oyunu ilk defa bu kadar işkence gibi gelmeye başladı soğudum oyundan ...!
    Nedenine gelince REX , REX 2 , WATER ENGİNE 2 , TEXTURE LER FLN DERKEN.. Oyundan baya soğudum ya REX programına giriyorum just fly diyorum 10 dk bekliyorum bişeyler indiriyor fln sonra oyun açılıyor giriyorum yukarda bişeyler yükleniyor fln yazıyor yani bune ya güzelleştirelim derken içine etmişler oyunun ! ben hiç bukadar stres yapmamıştım bu oyunu oynarken.. 50gb oldu oyunun boyutu hala bişeyler indiriyor yüklüyor kendiliğinden oyuna kasmaya başladı iyice..! ya 3 bin dolarlık pc alıcam yada bu oyunu bırakmak zorunda kalıcam..RESMEN İŞKENCE OLDU!


    @The_Specialist7

    Simdi soyle bir durum var tabi herkes kendi zevkine gore FSX'ini gelistiriyor ve ona gore kullaniyor. Biraz daha detayli anlatmak gerekirse :

    REX : Hava kosullari, bulutlar, gokyuzu, isik yansimalari, gunes, su yansimalari vs. tum texturelari degistirerek cok daha gercekci bir hale getiriyor. Bunu biliyorsunuz zaten yukarida okudugum kadariyla fakat kurulumla ilgili bazi siralamalar var. Ornegin ben REX 2.0 kurdum ve sadece onu kullaniyorum. Yalnizca Just Fly demek yanlis olur bana kalirsa; her ucustan once kendi zevkime gore custom olarak kosullari olusturup ondan sonra REX'i calistiriyorum. Bu kisim deneyimlediginiz uzere duruma gore 4 - 6 dk suruyor. Daha sonra FSX'te ucus baslayinca oyun icerisinde REX kendi texturelarini yukluyor.

    Bunlarin disinda bir de scenerylar var; ayni sekilde havaalanlari gibi gercekci haritalar uzerinden ucmakta bambaska keyif. Bu konuda ben ULTIMATE TERRAIN X : EUROPE kullaniyorum. Bu tamamen kisiye bagli olarak nerede ucacaksaniz orayla ilgili eklentiyi edinmeniz en dogrusu. Ben Avrupa uzerinde vakit gecirdigim icin UT X : Europe kurdum.

    Havaalanlari icin bir cok eklenti var yine fakat cok detayli oldukca FSX'e binen yuk fazlalasiyor. Ben Aerosoft'un havaalanlarini kullaniyorum fakat FPS katili olduklari icin genelde gece ucuyorum bu havaalanlarina. Sisteminizin durumuna gore satin alir ya da almazsaniz size kalmis.

    ENB Series : Yukarida paylastigim uzere bloom, fake hdr saglayan oldukca basit bir eklenti. Tek yapmaniz gereken kurmak ve oyun icerisinde aktif etmek (Shift + F12). Tabi bu eklenti ortalama +-6 FPS degisiklige neden oluyor. Size kalmis.

    UCAKLAR : Ucusu en keyifli hale getiren kisim sanirim burasi Yuksek cozunurluklu kokpitler, calisir butonlar vs. Bu isi iyi yapan firma sayisi fazla degil aslinda. Tek motorlu, cift motorlu ucaklar icin CARENADO'nun ucaklarindan sasmamak lazim bana kalirsa. Ayrica Boeing icin PMDG, Wilcopub, CaptainSim sorunsuz. Ozellikle kullanacaginiz kadar ucak kurmanizi tavsiye ederim. Ornek olarak kendi sistemimde FSX'in default tum ucaklarini kaldirdim; yalnizca Carenado'nun yuklemis oldugum ucaklari ve PMDG 747-400, CaptainSim 707 var.

    EZDOK var; kamera konusunda neredeyse tamamen ozgur hale geliyorsunuz. Ben VR Hat Track kullaniyorum ve EZDOK ile ucaga gore gorus acilarini vs sinirlayarak %100'e yakin bir gercekcilik sagliyorum. Ayrica Mouse ile free look imkani tanimasi mukemmel; joystickinizin POV'una atayabilirsiniz bakis acinizi vs.

    IVAO ya da VATSIM : Is burada bambaska bir noktaya geliyor. Eger yalnizca offline ucup sadece ucusunuzu renklendirmek adina My Traffic, skAI gibi programlari kurabilirsiniz. Havaalanlarinizin kalabaliklasmasini saglar. Buna ek olarak onceden ben Super Traffic Board kullaniyordum. Oldukca keyifli olarak sira bekliyor, frekanslari dinliyor ve gayet guzel bir trafik sagliyordunuz. Online ucacaksaniz bunlarin hicbirine gerek yok. Online ucus ayri bir baslikta incelenmeli bence; istediginiz goruntu kalitesinde oynayabilmek icin bu eklentiler yeterli diye dusunuyorum.

    Tabi fsx.cfg ve standart ayarlarinda yapacaginiz ince ayarlarla ucusunuzu daha stabil hale getirmek mumkun. Ben bunun icin FSX Booster kullaniyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DF3D00E4D -- 28 Temmuz 2011; 20:07:42 >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.