< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
Fiorino ile uzun yol (devir oranları) (2. sayfa)




-
-
@sissil merhaba, bu şekilde “panelvan” kasa olanlar zannederim otomobile çevrilemiyordur, bilginiz var mı?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şimdi tabii ki de yokuşlarda bir dizelin gittiği gibi gitmez ama bir vites düşürüp 3500/4000 devir bandında gidilirse de problem olmaz. Lpg olarak fabrikasyon olduğu için motor aşınma gibi olayları çok da düşünmeyin derim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2008 1.4 fire Palio vardı.
2016 1.3 Multijet egea vardı.
Uzun yolda atmosferik benzinli çok bağırıyor.
1.3 dizel ise 1.3 olmasına rağmen turbonun sayesinde akıcı ve rafine birsekilde ilerliyor. 1.4 fire Atmosferik motor uzun yolda adamı yoruyor. Uzun yolda kesinlikle 1.3 mj derim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracın iç kısmında arka sağ tekerin üzerinde tip etiketi var onunla soracaksınız. Kesin bir bilgim yok. Ama bu araç için değermi diye sorarsan bence değmez.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/ticari-arac-satin-almak-fiorino-bipper-nemo-vs--156012717#156012717
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 24 Mayıs 2025; 11:32:47 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
3000 devirde 60-70 görüyor diyeni direk engellemek lazım trollükten başka bişey değil traktörmü bu
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Sigorta konusu:
Kaynak: https://forum.donanimhaber.com/ticari-arac-satin-almak-fiorino-bipper-nemo-vs--156012717#156012717
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 24 Mayıs 2025; 7:14:4 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
1.3 MJ linea için şehir dışı 5 litre, şehir içi 6.5 litre yakıt tükettiği ifade edilmiş bir üye tarafından:
Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/fiat-linea-vs-punto--141790926#141790926
1.3 Fiorino için:
Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/34-000-km-de-44-000-ye-fiorino-alinir-mi--138202671#138202671
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Zincirli motor vurdurma:
Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/1-3-egea-multijet-2018-aku-bitince-vurdurmayi-denedin-sorun-cikarir-mi--160658139#160658139
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 24 Mayıs 2025; 8:23:40 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/1-3-multijet-alinir-mi--156991010#156991010
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/fiorino-1-3-multijet-euro5-bakim--151335453#151335453
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/fiat-fiorino-1-3-multijet-premio-yardim--148994882#148994882
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
-
Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/fiat-linea-1-3-multijet-lounge-almak-istiyorum--140205947#140205947
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 24 Mayıs 2025; 9:7:8 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
-
Araştırmalarımdan öğrendiğim kadarıyla, 1.3 multijet motorun kasasını rahat taşıyabildiği, performans sorunu yaşatmayan ve yakıt tüketiminin makul olduğu araç fiat punto. Linea, egea, Fiorino, doblo gibi araçlardan ziyade 1.3 motor için puntoya yönelmek daha doğru görünüyor, ancak aynı platform olmasına rağmen puntodaki city mode ve airbag göğüs çatlama gibi sorunlar örneğin linea’da mevcut değil. Bazıları puntonun sorunlarından bıkıp satmak zorunda kalmış, bazıları hiç sorun yaşamadığını yazıyor.
Palio ve albea’da da 1.3 MJ iyi yürütüyor ancak onları düşük kalite ve güvensizlik sebebiyle tercih edilebilir bulmuyorum.
Bravo da alınabilir ancak 1.6 multijet’in daha sorunlu olduğu yönünde pek çok yazı okudum, sanayide de işittim. Bir de bravo’da parça sorunu yaşanabiliyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 24 Mayıs 2025; 9:52:13 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
1.3 Multijet hakkında:
“kısa mesafelerde kullanılıyorsa emme manifoldunun, boğaz kelebeğinin ve egr'nin kurum bağlaması ve buna bağlı olarak yakıtın göreceli bir şekilde arttığı tarafımdan gözlemlenmiştir.
araçta hiçbir hata verisi olmamasına rağmen ortalaması 6.7'den 8.2'ye çıkmıştır. buna bağlı olarak;
enjektör temizliği önerildi, yaptırdım fakat pek bir şey değişmedi.
map sensörünün kurum ile dolu olduğu görüldü temizlendi ve yakıt hemen düştü, sonrasında yine aynı duruma geldi.
map sensörünü kirli olması bize buna bağlı ekipmanın yani emme manifoldu, boğaz kelebeği ve egr temizliğine itti fakat sonuç değişmedi. (sökmesi takması hem pahalı hem zahmetli bir iş)performans olarak bir sorun yaşamadığımdan arabada da bir değişiklik gözlemlemedim. (yakıt yine 8 ile 9 litre arasında)
son olarak geriye dpf kaldı, onu da temizletip son durumu tekrar paylaşırım.
uzun yolda 4 litre ile (hatta 90'a sabitlerseniz 3.8) yaptığı tasarrufunu, kısa mesafede yapamadığı dpf rejenerasyonu işlemi neticesinde usta usta gezmeye, para ve zaman kaybına yol açtı. halbuki 6 senedir bir kuruş masrafsız gidiyorduk. ben buradan şu sonucu çıkarttım: eğer kısa mesafelerde kullanılacaksa 1.3 multijet euro5 yani egr, dpf sistemine sahip bir motorlu araç aslında ilerleyen zamanlarda size para ve zaman kaybettiriyor. bunun önüne geçilebilir miydi, evet. 3000 devire sabitleyip, yaklaşık 20 dakika boş yolda sürüp dpf rejerasyonunu araca yaptırmaktı. (ve bunu ayda en az 3 kez yapmak) tabi bunca iş güç ve koşturmaca arasında bunu düşünmek ve uygulamak açıkçası aklıma gelmedi.
sanırım dizel araçlardan çıkıp hybrid araçlara geçmenin zamanı geldi.
edit: dpf temizliği yaptırmadan bir süre kullandım. yakıt şu an 6.2 değerini gösteriyor. eskisi gibi kalkışta anlık tüketim verisi olara 25/30/40 litre yerine 8/9/12/15 litre gösteriyor.
sonuç: 1.3 aracınız çok yakıyorsa emme manifoldu, boğaz kelebeği ve egr kurum dolu olabilir. temizletip 2 /3 hafta gibi bir süre sonra yakıt normale dönüyor.”
Alıntıdır.
Kaynak:
“2025 itibariyle üretimi durmuş, kendi klasmanında durability ve reliable terimlerinin hakkını veren dizel motordur. ilklerin motoru değildir evet ama kendisine denk (1.4 tdi, 1.5 dci “euro3 ve 4 özellikle”, 1.4 hdi) motorlardan daha sağlamdır.
kusurları:
- ısıtma bujilerini ilerleyen kilometrelerde sökmesi zordur.
- kalkışı hantaldır (özellikle 70-75hp olanları)
- termostatı 100bin kmyi görmeden genelde bozulur.
- euro5 olanlarında dpf ve manifold kurumdan dolayı tıkanmaya başlarsa zamanla yağ segmanları karşı basınçtan dolayı erken aşınır ve motor kompresyon kaçırmamasına rağmen yağ yakar. yağ yaktıkça dpf ve manifold daha çok tıkanır. bu durumda motor üfleme yapmaz bu yüzden yanlış teşhis koyma ihtimali yüksektir.
bu saydığım sorunlar (termostat harici) 200 bin km civarlarında sık ortaya çıkar bu kilometrelerde dikkat edilirse ve erken müdahale edilirse bu motor 1 milyon kilometrede bile düzgün çalışmaya devam eder.
1.5 dci (k9k) motordan en büyük avantajları, vergisi daha azdır ve üst devirlerde çekişi daha iyidir. zamanlama kayışı yerine zincir kullanıldığından ve daha az yağ gerektirdiğinden (4,5lt vs 3,2lt) bakım masrafı azdır.
fiat araçlarda kısa oranlı şanzıman kullanıldığından uzun yolda 100 120 hızlarda seyredince 2500-3000 arası devir çevirir ama aynı motor opel astrada 6 ileri şanzımanla kullanılır. bu hızlarda 2500 devirin altında seyredersiniz. kullanım tecrübelerime dayanarak söyleyebilirim ki motorun hakkı bu şanzımandır.
kişisel yorumum olarak da ayrıca rölantideki sesi kulağa hoş gelmektedir.”
Alıntıdır.
Kaynak:
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 24 Mayıs 2025; 11:2:33 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X