Şimdi Ara

Fiorino ile uzun yol (devir oranları) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
1
Favori
1.272
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • OBDII cihazım var en azından ekspere götürmeden önce ECU’da hata kodu olup olmadığını kontrol edeceğim.

    Ben hep atmosferik benzinli tercih ederim, turbo benzini çok özel bir araç olmadığı müddetçe zaten sevmem ve tercih etmem; “atmosferik motor gitmiyor” diye düşünenlerden değilim; 60 beygirlik atmosferiği dahi dağ tepe sürer yürütürüm; benim çekincem 1.4 fire motorun o araca özellikle de klima açıkken zayıf kalması neticesinde yakıt tüketiminin yüksek olabileceği düşüncesi. Bir de elbet o kasaya o motor, üstüne motora yük bindirecek klima kompresörü olunca ister istemez biraz daha motora yüklenmek gerekecek, o da LPG’nin motor aşındırma sürecini hızlandıracak bir unsur olur.

    Sözgelimi motor 1.4 litre yerine en azından 110 beygirlik 1.6 litre hacminde olsa kasayı daha rahat yürütür, bunun neticesinde daha az gaza basar, daha az devir çevirtirsiniz. Motor daha az aşınır. Yine öyle olsa şanzıman dişli oranları bu kadar kısa dizayn edilmek zorunda kalınmaz, motor 120 km/sa hızında daha az devir çevirir.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • @sissil merhaba, bu şekilde “panelvan” kasa olanlar zannederim otomobile çevrilemiyordur, bilginiz var mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • H4- H kullanıcısına yanıt

    Şimdi tabii ki de yokuşlarda bir dizelin gittiği gibi gitmez ama bir vites düşürüp 3500/4000 devir bandında gidilirse de problem olmaz. Lpg olarak fabrikasyon olduğu için motor aşınma gibi olayları çok da düşünmeyin derim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2008 1.4 fire Palio vardı.


    2016 1.3 Multijet egea vardı.


    Uzun yolda atmosferik benzinli çok bağırıyor.


    1.3 dizel ise 1.3 olmasına rağmen turbonun sayesinde akıcı ve rafine birsekilde ilerliyor. 1.4 fire Atmosferik motor uzun yolda adamı yoruyor. Uzun yolda kesinlikle 1.3 mj derim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • H4- H kullanıcısına yanıt

    Aracın iç kısmında arka sağ tekerin üzerinde tip etiketi var onunla soracaksınız. Kesin bir bilgim yok. Ama bu araç için değermi diye sorarsan bence değmez.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fiorino ile uzun yol (devir oranları)

    Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/ticari-arac-satin-almak-fiorino-bipper-nemo-vs--156012717#156012717



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 24 Mayıs 2025; 11:32:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 3000 devirde 60-70 görüyor diyeni direk engellemek lazım trollükten başka bişey değil traktörmü bu

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sigorta konusu:

    Fiorino ile uzun yol (devir oranları)

    Kaynak: https://forum.donanimhaber.com/ticari-arac-satin-almak-fiorino-bipper-nemo-vs--156012717#156012717



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 24 Mayıs 2025; 7:14:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.3 MJ linea için şehir dışı 5 litre, şehir içi 6.5 litre yakıt tükettiği ifade edilmiş bir üye tarafından:





    Fiorino ile uzun yol (devir oranları)


    Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/fiat-linea-vs-punto--141790926#141790926


    1.3 Fiorino için:

    Fiorino ile uzun yol (devir oranları)

    Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/34-000-km-de-44-000-ye-fiorino-alinir-mi--138202671#138202671

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Zincirli motor vurdurma:



    Fiorino ile uzun yol (devir oranları)

    Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/1-3-egea-multijet-2018-aku-bitince-vurdurmayi-denedin-sorun-cikarir-mi--160658139#160658139



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 24 Mayıs 2025; 8:23:40 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Fiorino ile uzun yol (devir oranları)

    Fiorino ile uzun yol (devir oranları)

    Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/1-3-multijet-alinir-mi--156991010#156991010

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >












  • https://forum.donanimhaber.com/fiorino-1-4-lpg-benzin-eko-pop-alinir-mi--156696342#156696342


    https://forum.donanimhaber.com/1-3-premio-mu-1-4-premio-mu-fikriniz-neler--159354690


    https://forum.donanimhaber.com/fiorino-alinmaz-mi--150912869#150912869


    https://forum.donanimhaber.com/fiorino-1-4-lpg-li-alinir-mi--147232803#147232803


    https://forum.donanimhaber.com/1-5-dci-vs-1-3-mj--161106739#161106739

    https://forum.donanimhaber.com/1-3-multijet-le-nekadar-yakiyorsunuz-100kmde--141718519#141718519

    https://forum.donanimhaber.com/2016-2017-model-fiorino-1-3-multijet-premio-yorumlariniz--139216188#139216188

    https://forum.donanimhaber.com/fiat-linea-1-3-multijet-dizel-alinirmi--137835149#137835149

    https://forum.donanimhaber.com/260-000km-de-1-3-multijet-aracimi-degistirmelimiyim--137422638#137422638

    Arkasının zıplaması ve süspansiyon sertliği, düşük konfor, dönüş açısının kötü olması, sigortasının (trafik mi kasko mu?) yüksek olması, her yıl muayene, hız sınırları, birinci köprüden geçememe, kış lastiği uygulaması, 1.3 motorun sesli çalışması gibi olumsuzluklarından bahsedilmiş. Ayrıca dizelin kısa mesafe kullanıma uygun olmaması (soğukken yüksek yakıt tüketimi ve daha fazla aşınma) önemli bir unsur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 24 Mayıs 2025; 10:59:39 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Fiorino ile uzun yol (devir oranları)

    Kaynak:https://forum.donanimhaber.com/fiat-linea-1-3-multijet-lounge-almak-istiyorum--140205947#140205947



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 24 Mayıs 2025; 9:7:8 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Araştırmalarımdan öğrendiğim kadarıyla, 1.3 multijet motorun kasasını rahat taşıyabildiği, performans sorunu yaşatmayan ve yakıt tüketiminin makul olduğu araç fiat punto. Linea, egea, Fiorino, doblo gibi araçlardan ziyade 1.3 motor için puntoya yönelmek daha doğru görünüyor, ancak aynı platform olmasına rağmen puntodaki city mode ve airbag göğüs çatlama gibi sorunlar örneğin linea’da mevcut değil. Bazıları puntonun sorunlarından bıkıp satmak zorunda kalmış, bazıları hiç sorun yaşamadığını yazıyor.

    Palio ve albea’da da 1.3 MJ iyi yürütüyor ancak onları düşük kalite ve güvensizlik sebebiyle tercih edilebilir bulmuyorum.

    Bravo da alınabilir ancak 1.6 multijet’in daha sorunlu olduğu yönünde pek çok yazı okudum, sanayide de işittim. Bir de bravo’da parça sorunu yaşanabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 24 Mayıs 2025; 9:52:13 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 1.3 Multijet hakkında:

    “kısa mesafelerde kullanılıyorsa emme manifoldunun, boğaz kelebeğinin ve egr'nin kurum bağlaması ve buna bağlı olarak yakıtın göreceli bir şekilde arttığı tarafımdan gözlemlenmiştir.

    araçta hiçbir hata verisi olmamasına rağmen ortalaması 6.7'den 8.2'ye çıkmıştır. buna bağlı olarak;

    enjektör temizliği önerildi, yaptırdım fakat pek bir şey değişmedi.

    map sensörünün kurum ile dolu olduğu görüldü temizlendi ve yakıt hemen düştü, sonrasında yine aynı duruma geldi.

    map sensörünü kirli olması bize buna bağlı ekipmanın yani emme manifoldu, boğaz kelebeği ve egr temizliğine itti fakat sonuç değişmedi. (sökmesi takması hem pahalı hem zahmetli bir iş)performans olarak bir sorun yaşamadığımdan arabada da bir değişiklik gözlemlemedim. (yakıt yine 8 ile 9 litre arasında)

    son olarak geriye dpf kaldı, onu da temizletip son durumu tekrar paylaşırım.

    uzun yolda 4 litre ile (hatta 90'a sabitlerseniz 3.8) yaptığı tasarrufunu, kısa mesafede yapamadığı dpf rejenerasyonu işlemi neticesinde usta usta gezmeye, para ve zaman kaybına yol açtı. halbuki 6 senedir bir kuruş masrafsız gidiyorduk. ben buradan şu sonucu çıkarttım: eğer kısa mesafelerde kullanılacaksa 1.3 multijet euro5 yani egr, dpf sistemine sahip bir motorlu araç aslında ilerleyen zamanlarda size para ve zaman kaybettiriyor. bunun önüne geçilebilir miydi, evet. 3000 devire sabitleyip, yaklaşık 20 dakika boş yolda sürüp dpf rejerasyonunu araca yaptırmaktı. (ve bunu ayda en az 3 kez yapmak) tabi bunca iş güç ve koşturmaca arasında bunu düşünmek ve uygulamak açıkçası aklıma gelmedi.

    sanırım dizel araçlardan çıkıp hybrid araçlara geçmenin zamanı geldi.

    edit: dpf temizliği yaptırmadan bir süre kullandım. yakıt şu an 6.2 değerini gösteriyor. eskisi gibi kalkışta anlık tüketim verisi olara 25/30/40 litre yerine 8/9/12/15 litre gösteriyor.

    sonuç: 1.3 aracınız çok yakıyorsa emme manifoldu, boğaz kelebeği ve egr kurum dolu olabilir. temizletip 2 /3 hafta gibi bir süre sonra yakıt normale dönüyor.”

    Alıntıdır.

    Kaynak:
    ekşi sözlük
    1.3 multijet
    https://eksisozluk.com/entry/172072959




    “2025 itibariyle üretimi durmuş, kendi klasmanında durability ve reliable terimlerinin hakkını veren dizel motordur. ilklerin motoru değildir evet ama kendisine denk (1.4 tdi, 1.5 dci “euro3 ve 4 özellikle”, 1.4 hdi) motorlardan daha sağlamdır.

    kusurları:
    - ısıtma bujilerini ilerleyen kilometrelerde sökmesi zordur.
    - kalkışı hantaldır (özellikle 70-75hp olanları)
    - termostatı 100bin kmyi görmeden genelde bozulur.
    - euro5 olanlarında dpf ve manifold kurumdan dolayı tıkanmaya başlarsa zamanla yağ segmanları karşı basınçtan dolayı erken aşınır ve motor kompresyon kaçırmamasına rağmen yağ yakar. yağ yaktıkça dpf ve manifold daha çok tıkanır. bu durumda motor üfleme yapmaz bu yüzden yanlış teşhis koyma ihtimali yüksektir.
    bu saydığım sorunlar (termostat harici) 200 bin km civarlarında sık ortaya çıkar bu kilometrelerde dikkat edilirse ve erken müdahale edilirse bu motor 1 milyon kilometrede bile düzgün çalışmaya devam eder.

    1.5 dci (k9k) motordan en büyük avantajları, vergisi daha azdır ve üst devirlerde çekişi daha iyidir. zamanlama kayışı yerine zincir kullanıldığından ve daha az yağ gerektirdiğinden (4,5lt vs 3,2lt) bakım masrafı azdır.

    fiat araçlarda kısa oranlı şanzıman kullanıldığından uzun yolda 100 120 hızlarda seyredince 2500-3000 arası devir çevirir ama aynı motor opel astrada 6 ileri şanzımanla kullanılır. bu hızlarda 2500 devirin altında seyredersiniz. kullanım tecrübelerime dayanarak söyleyebilirim ki motorun hakkı bu şanzımandır.

    kişisel yorumum olarak da ayrıca rölantideki sesi kulağa hoş gelmektedir.”

    Alıntıdır.

    Kaynak:
    ekşi sözlük
    1.3 multijet
    https://eksisozluk.com/entry/171939021



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H4- -- 24 Mayıs 2025; 11:2:33 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.