Şimdi Ara

FİAT TİPO KULÜP (114. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
13.908
Cevap
89
Favori
2.585.401
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 112113114115116
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ONUR_35

    tipo 16 kardeşim sanırım senin ehliyetin yoktu yeni araç kullanmaya başlamıştın sanırım çünkü senin dediğin problem her araçta olur mesela araba giderken 2 inci vitestesin diyelim geriye takmaya çalış bakalım gircekmi girmez bu senin dediğin problemde bunun gibi araba az bişey ileri doğru aksa bile geri vitese girerken gacırt diye ciğerden bir ses gelir
    ARAÇ GİDERKEN VİTES NASIL 1. VİTESE GİRMİYORSA GERİYEDE GİRMEZ
    quote:

    Orjinalden alıntı: tipo_16

    bnm arabada araç durur haldeyken geri viteste hiç bi sorun olmuo ama araç biraz ileri dğru gidiorsa bendede aynı ses duyuluo 1-2-3-4 ve -5 . viteslerde sorunum yok

    quote:

    Orjinalden alıntı: ONUR_35

    arkadaşlarla bendeki sorunda vitesi geriye takarken gacırt diye ses geliyor çok zor giriyor yani bu her tipo da veya tofaş fiat ta olan birşeymi normalmi yani






    aslında yeni baslamadım ben 2002 senesinden beri babamın yanında sürmeye basladım ama artık araaba bnm elimde trafik harici istediğim yere gidebiliyorum




  • Arkadaşlar merhaba
    İhtiyaçtan çok sevdiğim ve 8 yıldır kullandığım 1998 model Tipo sx 1.6 aracımı satıyorum. İlgilenenlerin bana mail ile ulaşması yeterlidir. Araç 35 plakalı ve şu anda Aydın'da bulunuyor. Beyz 126000 km de tüm parçalar orjinal 11 ay önce LPG taktırdım akü alt takım lastik ve jantlar yenidir 1998-2005 e kadar kaskolu idi ve kaskosu hasarsızdı. Arabanın kazası yok biniciye veya modifiye yapmak isteyenler için tam aranılan otomobil.
    adresim: ahmet70denizhotmail.com

    saygılarımla..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: yeakin


    quote:

    Orjinalden alıntı: sebnem63

    slm, bende de aynı problem oluştu, önce yoktu. debriyaj sisitemi değiştikten ve şanzıman yağı değiştikten sonra ortaya çıktı . ilk günlerde 3ten 2 ye geçerken ve 2 den 3e geçerken problem vardı. şimdi sadece geri viteste kaldı. çok yavaş ve sakin geri vitese takınca problem olmuyo, ama geri vitesten çıkartırken takılıyo zor çıkıyo.. henüz 1 haftadır bu problem var. usta zamanla geçeceğini söledi bakalım bekliycem artık geçmezse çaresine bakıcaz..

    quote:

    Orjinalden alıntı: ONUR_35

    arkadaşlarla bendeki sorunda vitesi geriye takarken gacırt diye ses geliyor çok zor giriyor yani bu her tipo da veya tofaş fiat ta olan birşeymi normalmi yani




    Zaten ustalar zamanla geçer der başından savmak için sizden kurtulmak için.Bu öyle zamanla geçecek bir şey değil.Zamanla geçer fakat şanzıman dişlilerinide aşındırarak zamanla geçer..

    Vitesin veya viteslerin zor geçmesi genelde orijinal fabrika dolumu yağın boşaltılıp yerine yerli marka veya daha kalın vizkoziteli yağların konulması sebebi ile zor geçiyor.
    Daha önce başıma gelmişti debriyaj balatası değişmeden önce viteslerim hangi devirde olursa olsun yağ gibi geçiyordu yaz kış fark etmiyordu;ama şanzıman inipte yağ değiştikten sonra vitesler kemik gibi olmuştu ve sebebide uygun olmayan ve sanayideki ustaların genelde tercih ettikleri ve ucuz olan yağdı aracın kullanım kitapçığındaki önerilen yağı koyduğumuzda tekrar eski haline gelmişti.Bu tür sorunu olan arkadaşların yağlarını değiştirmeleri sorunlarını çözecektir.



    bnm arabama 90 numara yağ kondu marka bu nu biliyorum orjinal yağ cinsi ve markasınedir ve nerelerden temin edebiliriz .yada kattı maddesi koysak düzelir mi?




  • quote:

    Orjinalden alıntı: mmengi

    Benim 1 den 2 ye geçerken az sıkıntı oluyor seri değiştirmek yerine usturuplu sakince geçiriyorum çartlama yapmasın diye ben aldığımdan beri böyle ama 3 ten 2 ye geçerken sorun sok sorun 1de 2 ye geçişlerde çokta dert değil açıkcası tamirciye götürüp şanzımanı dağıtıp yapacağım derken daha beter olmasını istemem.

    quote:

    Orjinalden alıntı: pckeops

    Yaklasık 1 ay önce arkdasım benim arabamla yarıs yapar iken 3 vites çardladı ve bir daha sürekli çardlayrak girdi bizde hep beraber sanjımanı indirdik ve 3 vites sagromenj bileziğini değiştirdik sajzımanı indirmisken balata sağlamdı fakat acmişken değiştirmeye karar verdik .

    maliyetler:


    3 .vites smenj bileziği: 105 ytl
    debriyaj balata takımı : 95 ytl
    2.5 yağ : 10 ytl
    işcçilik 150 ytl civarı (ben vermedim)
    akıs kelepceleri ve körükleri : 2 adet 12 ytl

    daha önceden değiştirdiğim parcalar :
    arka balata takımı ve kampanalar 55 ytl tuttu ...



    ama usta olan arkadasım 1 hafta kadar 3 vitesi o sekilde kullandığım için biraz yemiş oda kayıcı maşonu
    ters çevirdi 4 vites su anda tek adımda gecmiyor yani takar gibi yapıp birdaha ittirirseniz geciyor
    zamanla alışacağı söylendi 1000 km yaptım üstüne ve normal değil sürekli zorlayarak hala cok zor geciyor 3ten 4 vitese benzer arızası olan arkadaslar fikir verirse cok sevinirim





    o sorun bendede var zaten hale ilk calıstığı zamanlar 1 vites 2ye zor geciyor ama 20 dakika sonra problem kalkıyor ama bunu sorun etmiyorum .sakın bu sorun için sanjımanı indirme .. basına bela alırsın..




  • Bunu söylemeyi unutmuşum kışın soğuk havalarda özellikle arabayı ilk çalıştırıp yola çıktığımda 2. vitese hiç sokamıyordum ancak 1-3 yapıp hızlanıyor ilerleyen dakikalarda yağın ısınmasıyla mı ne 2 ye geçirebiliyordum. Bu bahar aks kollarını sökerken şanzıman yağını boşaltmıştık ve yeni yağ koymuştuk numarasını tam hatırlamıyorum ama üzerinde şanzıman için bir yağ olduğunu yazan ibare vardı. Ayrıca ben birde 444 yada double-up gibi firmaların şanzıman yağ katkısından koydurmuştum. Bu katkılar güzel iş yapıyor bulabilirseniz teflon içerikli fin gearhttp://www.berkoto.com.tr/romyag_4.htm diye bir şanzıman ve dişli kutusu yağ katkısı var onu koyduğunuzda vites geçişleri çok hissedilir şekilde kolaylaşıyor sanki içerideki dişli ve aksamlar plastikmiş havası veriyor kullanırken takır tukur metalik sesler almıyorsunuz. Her 60.000km. de birde yeni yağ ile motorahttp://segapet.blogcu.com/2656185/ bu katkıdan koyuyorum 2. defa dün yağı değiştirirken koydum. Faydası olduğu inancındayım.


    quote:

    Orjinalden alıntı: pckeops


    quote:

    Orjinalden alıntı: mmengi

    Benim 1 den 2 ye geçerken az sıkıntı oluyor seri değiştirmek yerine usturuplu sakince geçiriyorum çartlama yapmasın diye ben aldığımdan beri böyle ama 3 ten 2 ye geçerken sorun sok sorun 1de 2 ye geçişlerde çokta dert değil açıkcası tamirciye götürüp şanzımanı dağıtıp yapacağım derken daha beter olmasını istemem.

    quote:

    Orjinalden alıntı: pckeops

    Yaklasık 1 ay önce arkdasım benim arabamla yarıs yapar iken 3 vites çardladı ve bir daha sürekli çardlayrak girdi bizde hep beraber sanjımanı indirdik ve 3 vites sagromenj bileziğini değiştirdik sajzımanı indirmisken balata sağlamdı fakat acmişken değiştirmeye karar verdik .

    maliyetler:


    3 .vites smenj bileziği: 105 ytl
    debriyaj balata takımı : 95 ytl
    2.5 yağ : 10 ytl
    işcçilik 150 ytl civarı (ben vermedim)
    akıs kelepceleri ve körükleri : 2 adet 12 ytl

    daha önceden değiştirdiğim parcalar :
    arka balata takımı ve kampanalar 55 ytl tuttu ...



    ama usta olan arkadasım 1 hafta kadar 3 vitesi o sekilde kullandığım için biraz yemiş oda kayıcı maşonu
    ters çevirdi 4 vites su anda tek adımda gecmiyor yani takar gibi yapıp birdaha ittirirseniz geciyor
    zamanla alışacağı söylendi 1000 km yaptım üstüne ve normal değil sürekli zorlayarak hala cok zor geciyor 3ten 4 vitese benzer arızası olan arkadaslar fikir verirse cok sevinirim





    o sorun bendede var zaten hale ilk calıstığı zamanlar 1 vites 2ye zor geciyor ama 20 dakika sonra problem kalkıyor ama bunu sorun etmiyorum .sakın bu sorun için sanjımanı indirme .. basına bela alırsın..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmengi -- 25 Temmuz 2007; 18:56:13 >




  • mmengi kardeşim
    araç şehir içinde klima açık değilken soğuğa çevrildiğinde sıcak hava üfürüyor.Acba musluktan mı sizin dediğiniz gibi.
    çok uzun süren bir iş midir, ve bize kaça patlar acaba.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mmengi

    Kalörifer sıcak su musluğundan kaçırma yapıyor olabilir şehir içinde motor suyu sıcaklığı ve basıncı daha fazla olduğundan musluk tam kapanmıyorsa klima çalışırken soğuk havaya sıcak havada karışıyor olabilir.

    Bunu anlamak için hararet 90 derecede ve sıcak/soğuk ayrı en soğukta iken kalörifer fanını açtığınızda ılık yada sıcak hava alıyorsanız musluktan şüphelenmelisiniz.

    Diğer bir husus klima çalışırken aracın kaputunu açın ve radyatör soğutma fanının çok sık çalışıp durduğunu hatta hiç durmadan çalıştığını gözlemleyin. Eğer fan çalışmıyor yada çok kısa çalışıyorsa bu şehir içi trafiğinde düşük süratte gidildiğinden yeterince hava akımı radyatöre gelmediğinden evaparatördeki gaz soğutalımıyordur. Bunun sonucu klima soğuk uflemez ancak uzun yolda devamlı hava akışı olduğundan klima düzelir. Eğer fan yeterince çalışmıyorsa bu ısınan klima gazının basıncını çok arttıracak ve bir yerden patlatma yapacaktır.

    Gözlemleriniz sonucunu yazarsanız arıza teşhisine geçebiliriz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: fecihi

    arkadaşlar öncelikli sorum arabanın kliması uzun yolda çok iyi soğutuyor fakat şehir içinde yetersiz kalıyor.buz gib felan değil yani.mart ayında almıştım ben arabayı o zamanlar hava soğuyunca kaloriferi açıyordum pek ısıtmıyordu acab aynı sebepden midir. birde klimayı kapatınca içeride nemlenme hissediyorum normalmidir?






  • arkadaşlar birde benim ön tamponda çatlaklar var oyüzden değiştirmeyi düşünüyorum.Acaba çıkma kaça bulabiliriz. Ben Kayseri-Yozgatta ikamet ediyorum.Tanıdığı veya web adresi olan varsa yardımcı olursanız sevinirim.
  • Musluktan gibi görünüyor, sanırım önceki sayfalarda falan yazdım bu konuyu musluk italyan yan sanayi buldum ben 19 ytl idi. Çok zor değil değiştirmesi elinden geliyorsa kendin bile yaparsın bir tamirciye 20-30 ytl vererekte yaptırabilirsin.

    quote:

    Orjinalden alıntı: fecihi

    mmengi kardeşim
    araç şehir içinde klima açık değilken soğuğa çevrildiğinde sıcak hava üfürüyor.Acba musluktan mı sizin dediğiniz gibi.
    çok uzun süren bir iş midir, ve bize kaça patlar acaba.

    quote:

    Orjinalden alıntı: mmengi

    Kalörifer sıcak su musluğundan kaçırma yapıyor olabilir şehir içinde motor suyu sıcaklığı ve basıncı daha fazla olduğundan musluk tam kapanmıyorsa klima çalışırken soğuk havaya sıcak havada karışıyor olabilir.

    Bunu anlamak için hararet 90 derecede ve sıcak/soğuk ayrı en soğukta iken kalörifer fanını açtığınızda ılık yada sıcak hava alıyorsanız musluktan şüphelenmelisiniz.

    Diğer bir husus klima çalışırken aracın kaputunu açın ve radyatör soğutma fanının çok sık çalışıp durduğunu hatta hiç durmadan çalıştığını gözlemleyin. Eğer fan çalışmıyor yada çok kısa çalışıyorsa bu şehir içi trafiğinde düşük süratte gidildiğinden yeterince hava akımı radyatöre gelmediğinden evaparatördeki gaz soğutalımıyordur. Bunun sonucu klima soğuk uflemez ancak uzun yolda devamlı hava akışı olduğundan klima düzelir. Eğer fan yeterince çalışmıyorsa bu ısınan klima gazının basıncını çok arttıracak ve bir yerden patlatma yapacaktır.

    Gözlemleriniz sonucunu yazarsanız arıza teşhisine geçebiliriz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: fecihi

    arkadaşlar öncelikli sorum arabanın kliması uzun yolda çok iyi soğutuyor fakat şehir içinde yetersiz kalıyor.buz gib felan değil yani.mart ayında almıştım ben arabayı o zamanlar hava soğuyunca kaloriferi açıyordum pek ısıtmıyordu acab aynı sebepden midir. birde klimayı kapatınca içeride nemlenme hissediyorum normalmidir?







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmengi -- 26 Temmuz 2007; 1:27:40 >




  • Aramıza hoşgeldin, ismin listemize eklenmiştir. İyi forumlar.
    quote:

    Orjinalden alıntı: pckeops

    slm arkadaslar 98 model 1.4 lpg li tipom var benide kayıt ederseniz sevinirim
  •  FİAT TİPO KULÜP

    arkadaşlar arabamın son hali bu. çiviyle kazımışlar şerefsizler. pastayla falan düzelir mi bu çizikler? ince çizik fardan stoplara kadar gidiyo. ne yapmak lazım?
  • düz cizgiboydan boya giden pasta ile duzelir fakat o kısa olana pasta pek fayda etmez derin kazımış rutus yaptır derim.ne iştemiş araban bu insanlar yazıktır yaaa.. :( geçmiş olsun
  • Arkadaşlar tipo için motor yağı ne önerirsiniz değiştireceğimde. Sentetik-yarı sentetik
  • Motorun yağ eksiltme sorunu yoksa kesinlikle castrol magnetech 10/40 öneriyorum. Yağ eksiltme sorunun varsa 20/50 ne koyarsan koy.

    quote:

    Orjinalden alıntı: fecihi

    Arkadaşlar tipo için motor yağı ne önerirsiniz değiştireceğimde. Sentetik-yarı sentetik
  • Arkadaşım orjinal SELANA 15/50 Tavsiye ederim bugün değiştirdim 40 ytl 4 litre yağ ve yağ filtresi toplam 50 ytl
  • arkadslar bende yenı tıpo aldım lütfen benıde klube kabul edıp adıımı yazarsanız sevınırım 98 model 1,6 i.e SLX MPI
  • Arkadaşlar Tipo'mdaki Kapı kolu hizasındaki yeri döşeme yaptırmayı düşüyorum. ön ve arka kapı içlerini.Bana maliyeti ne olur. acaba? Tavsiye edebileceginiz katalog site varmı bununla ilgili..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okanisilak

     FİAT TİPO KULÜP

    arkadaşlar arabamın son hali bu. çiviyle kazımışlar şerefsizler. pastayla falan düzelir mi bu çizikler? ince çizik fardan stoplara kadar gidiyo. ne yapmak lazım?

    derin değilse çıkar

    sen bizim kini görecen

    5 şeritli yol gibi

    pasta fln fayda etmio
  • Arkadaşlar imzam kural dışı imiş ve 1 uyarı almışım imzamda bizim tipo klüp logosu vardı birde diğer bir oyun klübü logosu vardı konu hakkında bilgisi olan varmı bizim klüp logosuyla ilgili bir sıkıntımı var aynı şeyi diğer klüple ilgili olan yerede yazacağım.

    Not: 2 resim yasakmış imzada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmengi -- 29 Temmuz 2007; 22:56:03 >
  • merhabalar beni de kulübünüze alırsanız sevinirim 96 tipo SLX

    Öncelikle bu araçları bilen arkadaşlara bişey sormak istiyorum.
    Son iki gündür aracımda hararet sorunu yaşıyorum hatta bugün şehiriçinde hararet nerdeyse kırmızıya geldi ve fan açmadı bende stop ettim ondan sonra fan açtı. Sizce conta yakmışmıdır. Stop ettikten sonra fan devreye girdi bende hemen dolaşıma alsın diye tekrar çalıştırdım ama bi saçmalık var ki notoru çalıştırdıktan sonra fan devre dışı kalıyo direkt bi bağlantı da olmadığı çin ne yaptıysam fanı çalıştıramadım ne zaman ki stop ediyorum o zaman devreye giriyo. Bir de silindir kapağını daha yeni değiştirdim saat gibi olmuştu motor. Müthiş canım sıkıldı. 1200 ytl masraf yap sonra böyle sorunlarla uğraş. Sorun acaba neden olabilir termostat mı fan müşürü mü yoksa radyatör kaynaklı mı? Aracım lpg li performansı kapak değiştikten sonra çok iyi ama hararet sorunu kafayı yedirtecek bana. Neyse hepinize tekrar selam olsun... Teşekkürler




  • Arkadaşlar benim tiponun benzin pompası deponun dibinde kalanı çekemiyor. 5-6 litre benzin olduğu halde pompa çekemediği için araba çalışmıyor. bu işi nasıl hallederiz bu pompaya ne yapılır
  • 
Sayfa: önceki 112113114115116
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.