Şimdi Ara

FİAT TİPO KULÜP (113. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
13.908
Cevap
89
Favori
2.585.405
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 111112113114115
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    aracım için ultrasonic buji sipariş verdim ve taktım. kalkışlarda ve vites değişiminden sonra hissedilir derecede artış oldu. 46 YTLye modifiye yapmış oldum. ürün türkiyede yeni, tavsiye ederim!
    ürünü bulabileceğiniz link:
    http://www.gittigidiyor.com/php/urun.php?id=5224250
  • karakan77
    Arkadaşım oradada ilksar rumuzlu alıcı benim ve 2 hafta sonra pişman oldum aldığıma bi çıkarttıkki bujiyi Uçları ölmüş ilk başta farklı gibi gözüksede sonra anlıyorsunki araca faydası kesinlikle olmuyor...
    Lancıa bence TİPO cular için en ideali


     FİAT TİPO KULÜP
  • Klima elbette güzel bir olay ama klimasız arabaya klima takmak çok sağlıklı olmayacaktır. Elektrik ve elektronik bir çok ekipmana ihtiyacın olacaktır. Ayrıca en belirgin ihtiyaç yeri geldiğinde sürekli çalışan bir fanın enerji ihtiyacını sağlamak olacaktır ki bunun için yüksek güçlü dinamoya ihtiyacın var. Bence taktırmak yerine satıp klimaya harcayacağın para kadar üstüne koyup klimalı bir model almak.

    Ben klimamdan çok memnunum fazlasıyla soğutuyor yaptığım testte ön konsoldan üflediği hava 4 derece civarında direk vücuda teması çok uygun değil o yüzden ön cama yönlendiriyorum hava akışını.

    quote:

    Orjinalden alıntı: gollom

    Arkadaşlar benim 1.4 tipo S'e klima taktırmayı düşünüyorum maliyeti ne olur. Taktırmaya degermi ,Birde tipo'sunda klima olan arkadaşlar memnunmu sogutmasından görüşlerinizi bekliyorum..




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gollom

    Arkadaşlar benim 1.4 tipo S'e klima taktırmayı düşünüyorum maliyeti ne olur. Taktırmaya degermi ,Birde tipo'sunda klima olan arkadaşlar memnunmu sogutmasından görüşlerinizi bekliyorum..


    Sonradan taktıracağınız klima tam anlamı ile orijinal olamayacağı için bazı problemler çıkaracaktır;eğerki aşağıda anlattığım gibi yapılırsa orjinalindeki özellikler olacaksa bir sorun çıkarmayacaktır.Orjinal fabrika çıkışlı tipo araçların klimasından söz edersek örn:araç 1.4 ie klimalı model Araç klima açınca devirde herhangi bir düşme olmuyor,Araca ani gaz verdiğinizde klima devreden çıkıyor (ani güç gereksiniminde işe yarıyor),Aracın alternatörü 90 Amper,Fan çift devirli vb. gibi.Bu şekilde takılırsa bir problem çıkmaz.Sanırım klimacılar bu işi 500-750 ytl civarında bir fiyata yapııyorlar.seçim senin ister orijinal klimalı bir araçla değişim yaparsın ister klima taktırırsın.Kolay gelsin.




  • yeni meclis hepimize hayırlı ugurlu olsun akp yi tebrik ederim
  • Tipocular için bir habermi var meclisten?

    quote:

    Orjinalden alıntı: tipo_16

    yeni meclis hepimize hayırlı ugurlu olsun akp yi tebrik ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mmengi -- 23 Temmuz 2007; 21:01:38 >
  • benimde 1997 model tipo 2.0 16 V aracım var. istanbuldayım, ismim kemal
  • arkadaslar tıpo almayı dusunuyorum ama bunların 1.6 ların enjeksıyonlu olanları yok mu acaba varsa kac modelden ıtıbaren baslıyor acele cevap yazarsanız sevınırım
  • arkadslar bugun yarın tıpo alacagım ama alırken nelere dıkkat edecegım hıc bılmıyorum buyuk ıhtımal 95 model slx olacak bu modellerde enjeksıyon var mı nelere dıkkat edıyım bana cok acıl yardımcı olursanız sevınırım sımdıden tsk ederım
  • slm arkadaslar 98 model 1.4 lpg li tipom var benide kayıt ederseniz sevinirim
  • Yaklasık 1 ay önce arkdasım benim arabamla yarıs yapar iken 3 vites çardladı ve bir daha sürekli çardlayrak girdi bizde hep beraber sanjımanı indirdik ve 3 vites sagromenj bileziğini değiştirdik sajzımanı indirmisken balata sağlamdı fakat acmişken değiştirmeye karar verdik .

    maliyetler:


    3 .vites smenj bileziği: 105 ytl
    debriyaj balata takımı : 95 ytl
    2.5 yağ : 10 ytl
    işcçilik 150 ytl civarı (ben vermedim)
    akıs kelepceleri ve körükleri : 2 adet 12 ytl

    daha önceden değiştirdiğim parcalar :
    arka balata takımı ve kampanalar 55 ytl tuttu ...



    ama usta olan arkadasım 1 hafta kadar 3 vitesi o sekilde kullandığım için biraz yemiş oda kayıcı maşonu
    ters çevirdi 4 vites su anda tek adımda gecmiyor yani takar gibi yapıp birdaha ittirirseniz geciyor
    zamanla alışacağı söylendi 1000 km yaptım üstüne ve normal değil sürekli zorlayarak hala cok zor geciyor 3ten 4 vitese benzer arızası olan arkadaslar fikir verirse cok sevinirim




  • Benim 1 den 2 ye geçerken az sıkıntı oluyor seri değiştirmek yerine usturuplu sakince geçiriyorum çartlama yapmasın diye ben aldığımdan beri böyle ama 3 ten 2 ye geçerken sorun sok sorun 1de 2 ye geçişlerde çokta dert değil açıkcası tamirciye götürüp şanzımanı dağıtıp yapacağım derken daha beter olmasını istemem.

    quote:

    Orjinalden alıntı: pckeops

    Yaklasık 1 ay önce arkdasım benim arabamla yarıs yapar iken 3 vites çardladı ve bir daha sürekli çardlayrak girdi bizde hep beraber sanjımanı indirdik ve 3 vites sagromenj bileziğini değiştirdik sajzımanı indirmisken balata sağlamdı fakat acmişken değiştirmeye karar verdik .

    maliyetler:


    3 .vites smenj bileziği: 105 ytl
    debriyaj balata takımı : 95 ytl
    2.5 yağ : 10 ytl
    işcçilik 150 ytl civarı (ben vermedim)
    akıs kelepceleri ve körükleri : 2 adet 12 ytl

    daha önceden değiştirdiğim parcalar :
    arka balata takımı ve kampanalar 55 ytl tuttu ...



    ama usta olan arkadasım 1 hafta kadar 3 vitesi o sekilde kullandığım için biraz yemiş oda kayıcı maşonu
    ters çevirdi 4 vites su anda tek adımda gecmiyor yani takar gibi yapıp birdaha ittirirseniz geciyor
    zamanla alışacağı söylendi 1000 km yaptım üstüne ve normal değil sürekli zorlayarak hala cok zor geciyor 3ten 4 vitese benzer arızası olan arkadaslar fikir verirse cok sevinirim




  • Vitesin veya viteslerin zor geçmesi genelde orijinal fabrika dolumu yağın boşaltılıp yerine yerli marka veya daha kalın vizkoziteli yağların konulması sebebi ile zor geçiyor.
    Daha önce başıma gelmişti debriyaj balatası değişmeden önce viteslerim hangi devirde olursa olsun yağ gibi geçiyordu yaz kış fark etmiyordu;ama şanzıman inipte yağ değiştikten sonra vitesler kemik gibi olmuştu ve sebebide uygun olmayan ve sanayideki ustaların genelde tercih ettikleri ve ucuz olan yağdı aracın kullanım kitapçığındaki önerilen yağı koyduğumuzda tekrar eski haline gelmişti.Bu tür sorunu olan arkadaşların yağlarını değiştirmeleri sorunlarını çözecektir.
  • arkadaşlarla bendeki sorunda vitesi geriye takarken gacırt diye ses geliyor çok zor giriyor yani bu her tipo da veya tofaş fiat ta olan birşeymi normalmi yani
  • Bu normal bir durum değildir diye düşünüyorum.

    quote:

    Orjinalden alıntı: ONUR_35

    arkadaşlarla bendeki sorunda vitesi geriye takarken gacırt diye ses geliyor çok zor giriyor yani bu her tipo da veya tofaş fiat ta olan birşeymi normalmi yani
  • bnm arabada araç durur haldeyken geri viteste hiç bi sorun olmuo ama araç biraz ileri dğru gidiorsa bendede aynı ses duyuluo 1-2-3-4 ve -5 . viteslerde sorunum yok

    quote:

    Orjinalden alıntı: ONUR_35

    arkadaşlarla bendeki sorunda vitesi geriye takarken gacırt diye ses geliyor çok zor giriyor yani bu her tipo da veya tofaş fiat ta olan birşeymi normalmi yani
  • slm, bende de aynı problem oluştu, önce yoktu. debriyaj sisitemi değiştikten ve şanzıman yağı değiştikten sonra ortaya çıktı . ilk günlerde 3ten 2 ye geçerken ve 2 den 3e geçerken problem vardı. şimdi sadece geri viteste kaldı. çok yavaş ve sakin geri vitese takınca problem olmuyo, ama geri vitesten çıkartırken takılıyo zor çıkıyo.. henüz 1 haftadır bu problem var. usta zamanla geçeceğini söledi bakalım bekliycem artık geçmezse çaresine bakıcaz..

    quote:

    Orjinalden alıntı: ONUR_35

    arkadaşlarla bendeki sorunda vitesi geriye takarken gacırt diye ses geliyor çok zor giriyor yani bu her tipo da veya tofaş fiat ta olan birşeymi normalmi yani
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sebnem63

    slm, bende de aynı problem oluştu, önce yoktu. debriyaj sisitemi değiştikten ve şanzıman yağı değiştikten sonra ortaya çıktı . ilk günlerde 3ten 2 ye geçerken ve 2 den 3e geçerken problem vardı. şimdi sadece geri viteste kaldı. çok yavaş ve sakin geri vitese takınca problem olmuyo, ama geri vitesten çıkartırken takılıyo zor çıkıyo.. henüz 1 haftadır bu problem var. usta zamanla geçeceğini söledi bakalım bekliycem artık geçmezse çaresine bakıcaz..

    quote:

    Orjinalden alıntı: ONUR_35

    arkadaşlarla bendeki sorunda vitesi geriye takarken gacırt diye ses geliyor çok zor giriyor yani bu her tipo da veya tofaş fiat ta olan birşeymi normalmi yani




    Zaten ustalar zamanla geçer der başından savmak için sizden kurtulmak için.Bu öyle zamanla geçecek bir şey değil.Zamanla geçer fakat şanzıman dişlilerinide aşındırarak zamanla geçer..

    Vitesin veya viteslerin zor geçmesi genelde orijinal fabrika dolumu yağın boşaltılıp yerine yerli marka veya daha kalın vizkoziteli yağların konulması sebebi ile zor geçiyor.
    Daha önce başıma gelmişti debriyaj balatası değişmeden önce viteslerim hangi devirde olursa olsun yağ gibi geçiyordu yaz kış fark etmiyordu;ama şanzıman inipte yağ değiştikten sonra vitesler kemik gibi olmuştu ve sebebide uygun olmayan ve sanayideki ustaların genelde tercih ettikleri ve ucuz olan yağdı aracın kullanım kitapçığındaki önerilen yağı koyduğumuzda tekrar eski haline gelmişti.Bu tür sorunu olan arkadaşların yağlarını değiştirmeleri sorunlarını çözecektir.




  • tipo 16 kardeşim sanırım senin ehliyetin yoktu yeni araç kullanmaya başlamıştın sanırım çünkü senin dediğin problem her araçta olur mesela araba giderken 2 inci vitestesin diyelim geriye takmaya çalış bakalım gircekmi girmez bu senin dediğin problemde bunun gibi araba az bişey ileri doğru aksa bile geri vitese girerken gacırt diye ciğerden bir ses gelir
    ARAÇ GİDERKEN VİTES NASIL 1. VİTESE GİRMİYORSA GERİYEDE GİRMEZ
    quote:

    Orjinalden alıntı: tipo_16

    bnm arabada araç durur haldeyken geri viteste hiç bi sorun olmuo ama araç biraz ileri dğru gidiorsa bendede aynı ses duyuluo 1-2-3-4 ve -5 . viteslerde sorunum yok

    quote:

    Orjinalden alıntı: ONUR_35

    arkadaşlarla bendeki sorunda vitesi geriye takarken gacırt diye ses geliyor çok zor giriyor yani bu her tipo da veya tofaş fiat ta olan birşeymi normalmi yani






  • arkadşlar sizlerle birşey paylaşmak istiyorum;
    cumartesi günü arabamın kilmasının gazını doldurmaya gittim kaçak varmış keçeden kaçırıyormuş keçeyi değiştirttim ve bir tane çubuk vardı onun adını unutttum oda değişti gaz dolduruldu toplam 160 ytl ye yapıldı arabama bindim klima çok güzel soğutuyordu pazar günü kalktım oy kullanmya gidicem klimayı bi çalıştırdım klima yine çalışmıyor pazartesi sabahı klimacıya gittim ve baktılar klimanın filtresinden kaçak varmış ön tamponu söktüler(klimanın filtresi sis lambalarının orada ve çok kötü yerde diyorlar mıcırlı yolda taş geldiği zaman delebilirmiş kliması olası arkadaşlar çok dikkat etsin) filtreye yama yaptılar 60 ytl daha verdim ve git klima açık şekilde dolaş 1 saat sonra gel dedi dolaştım gittim usta dediki dua et şişme yapmadı şişme yapsaydı sıfır almak zorunda kalcakmışım sıfırıda 200 ytl miş çünkü yama yapıldıktan sonra bazen şişme yaparmış iyiki benimki yapmadı ben arabamı yeni aldım 2 ay filan oldu aldığımız kişi 25 ytl ye gaz doldurur sunuz demiş ti bana 220 ytl maal oldu benim filtre normalde patlak değilmiş usta gösterdi tırnak kadar yarılmış ve yarılmasının nedeni ise klimanın gazsız kalmasıymış uzun süre gazsız kalınca birden gaz dolduruluyor ve genleşme yapıyormuş öncedende darbe almış taş gelmiş gaz doluncada genleşme yapıp orda kaçak verdi kliması olan arkadaşlar gerçi biliyordur ama yine de hatırlatmakta fayda var KIŞIN BİLE ARABANIN KLİMASINDA GAZ OLUP 15 GÜNDE BİR ÇALIŞTIRMAK GEREKİYORMUŞ BİLGİLERİNİZE DUYRULUR ARBALARIMIZI GAZSIZ BIRAKMAYALIM ARKADAŞLAR




  • 
Sayfa: önceki 111112113114115
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.