Şimdi Ara

FİAT TİPO KULÜP (116. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
13.909
Cevap
89
Favori
2.585.101
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 114115116117118
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, belki doğru yere yazmıyorum ama ortak nokatalarda blgi paylaşımında bulunabiliriz di düşündüm.
    Geçenlerde bunu bi forumda okudum ve ustaya hatta ustalara sordum.Ancak pek aydınlatıcı bi cevap alamadım.Aracım 96 Tempra ve 5yıldır lpg kulanıyorum.Sanırım aracı biraz ben sağırlaştırdım.uzun yolda 90-100 km den şaşmam.Aşağıda alıntı yaptığım arkadaş şu an aynen benim sorunlarımı yaşamış ve bunu mikser değişimi ile çözdüğünü söylyor.Eskiden(şu an benimkide öyle)karbüratör üstü takılanmiksr varken pek performan alamıyormuş, ancak aşağdaki foroğraftaki gibi hava emiş hortumuna bağladığında hem ekonomi hemde performans... tabi herkesin istediği bu...Anak ben bu işten gerşekten anlayan bi usta bulamadım...Şu mikserin fotoğrafınıda buamadım...Bilen duyan deneyen varsa...tecrübelerini paylaşırsa sevinirim.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    ALINTI.....

    Ben aracımı satın aldığımda çok sağırdı ..Aracı kullanan yaşlı bir adamdı 0 km satın aldığı bu araçla 80 i geçmediğini söyledi.. bi türlü gaz pedalımı tam gaz yaptığımda aracım istediğim tepkiyi vermiyor rampada ve sollamalarda geç hızlanıp ..son hızlara geç erişiyordu..Çekişi düşük araçta dolasyısı ile gaza fazla dipliyoruz ve daha fazla yakıtla daha az yol alıyoruz...aracımın bütün ayarlarını kontrol ettim herşey normal görünüyordu..aklıma bir nokta takıldı.. yüksek devirlerde yakıt hava ile yeteri kadar iyi karışıp performansı etkiliyor kanısına vardım..Nasılmı ? denemelerimde 2500 dev./dk. rahat çıkan araç 3000 dev./dk dan sonra sanki geri kaçıyor gibiydi ..mikseri inceledim ...bence hatalı imal edilmişti..Karbüratörlerimiz alçakhız ve yüksek hız olarak iki venturiye sahip bizim araçlarda malumunuz ..gaz verirken 3000 devir civarına kadar Alçak hız venturisi altındaki kelebek açılarak manifolda hava/yakıt geçiyor , 3000 Devir civarından sonra gaz pedalına basılmasına göre ikinci venturi yani güç devresi açılmaya başlar ve burdan daha fazla oranda hava yakıt geçmelidir ki yüksek devirdeki ihtiyaç karşılanmalı ..Ve benim aracımdaki mikserin LPG girişi alçak hıza daha yakın dı ve yüksek hıza daha az gaz veriyor du bu da yakıt karışımını fakirleştirip yüksek devirlerdeki performansı etkiliyordu...Ayrıca mikserin delikleri karbüratörden daha dardı dolayısı ile havada az giriyordu buda daha fazla gaza basma ihtiyacı doğuruyordu ...bende mikseri söktüm karbüratörün üstünden ve hava emiş hortumu içine Yuvarlak sekilli olan geniş delikli tek bir mikser taktım..bu mikser genelde enjeksiyonlu araçlarda kullanılan mikserlerden...ve sonuç harika ha Benzin ha LPG hiç farketmiyor performans arttı..bunu aradaşlarıma ait olan 93 tipo ve 92 tempra'yada uyguladık sonuç aynı ..muhteşem oldu 92 tempra kullanan arkadaşım çok rahat 195Kmh tipo kullanan arkadaşım 190 Kmh ulaşırken hiç zorlanmadıklarını söylediler ..ben fazla cesaretli almadığım için 175Kmh kestim gazı ve daha bassaydım gidecekti ayrıca yakıtta eskiye nazaran baya düştü ..LPG kullanıp performas isteyenler tavsiyemdir takın deneyin ...sağlıcakla kalın..



     FİAT TİPO KULÜP




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Frost11

    tipo'nun yedek parçası pahalı mı?


    neyle kıyasladığına bağlı 1-2 örnek vereyim.

    debriyaj baskı balata seti(valeo)----125 ytl
    gösterge çeçevesi(digital olanlar)----118 ytl (tofaş orj)
    gösterge filimi (digital olanlar)-------35 ytl
    benzin otomatiği (karbüratörlü tip)---25 ytl
    benzin samandırası(karbüratörlü tip)--35 ytl (lancia)
    kapı fitilleri (4 kapı)-------------------75ytl (opar)
    bağaj lastiği ----------------------------15 ytl (opar)
    buji(lancia)------------------------------15 ytl
    buji kablosu-----------------------------15 ytl
    hava filtresi-------------------------------6 ytl(opar)
    yağ filtresi---------------------------------5-10ytl
    amortisör (saks) ön çift -----------------90ytl
    salıncak (trv)-------(tane)--------------70yt
    rot başı (çift)-----------------------------30ytl
    viraj denge rotları-----------------------20ytl
    ön fren diskleri(beşer)------------------25 ytl
    ön fren balataları(beşer)---------------25 ytl
    arka fren balataları(beşer)--------------20ytl
    el freni halatı (tane)---------------------10 ytl
    sol ön kapı kilidi komple (lancia)-------43ytl
    aks körüğü bilyalı ------------------------12,5ytl

    sanırım yeter....artık sen karar ver.ucuz mu pahalı mı? fiyatlar bulunduğunuz yere göre değişebilir.ama benim aldığım fiyatlar böyle......




  • @beyaztebeşir
    "Dh tempra team" kısımına açıklama yazdım....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: mavis717

    @beyaztebeşir
    "Dh tempra team" kısımına açıklama yazdım....



    Teşekkürler...
  • arkadaşlar slm yeni katıldım aranıza,96 slx tipo kullanıcısıyım..forum cok faydalı oldu benim için,herkesin yolu açık olsun...
  • İsmin listemize eklenmiştir. Aramıza hoşgeldin, iyi forumlar
    quote:

    Orjinalden alıntı: harun4207

    arkadaşlar slm yeni katıldım aranıza,96 slx tipo kullanıcısıyım..forum cok faydalı oldu benim için,herkesin yolu açık olsun...
  • teşekkürler. Bu arada benim tavandada renk solması olmuştu 120 ytl ye boyattım,çokta iyi oldu. birkaç sorum olacak:aracım lpg li, muhakkak arada bir benzinle çalıştırmak gerekiyormu,gerekiyorsa kaç km de bir kaç km benzinle kullanmalı..yakıtta şehiriçi 165-170 ykr,şehirlerarası 118 ykr. 1600 karbüratörlü tipoya göre normalmi?
  • arkadaşlar yeni üye oldum bende de tipo var 98 model
  • arkadaşlar aranıza beni de alın 98 1.4 i.e sx ac
  • Aracın S, SX SX i.e, 1.4 1.6 hangisi?
    quote:

    Orjinalden alıntı: bay_hayalet

    arkadaşlar yeni üye oldum bende de tipo var 98 model
  • Aramıza hoşgeldin arkadaşım. İsmin listemize eklenmiştir, iyi forumlar
    quote:

    Orjinalden alıntı: duryes

    arkadaşlar aranıza beni de alın 98 1.4 i.e sx ac
  • herkese selam. yaklaşık 10 aydır tipom var ve ilk arabam. 98 Tipo 1.4 sx ie. Aranıza katılmak çok güzel.
  • selam arkadaşlar 97 tipo 1.4 s var bende 2.ci viteste 7 bin devirde 100 km gördüm(daha da giderdi belki yol bitti ) bu normalmi çünki arkadaşin 1.8 zafirasi bile 90 km gördü
  • quote:

    Orjinalden alıntı: beyaztebeşir

    Arkadaşlar, belki doğru yere yazmıyorum ama ortak nokatalarda blgi paylaşımında bulunabiliriz di düşündüm.
    Geçenlerde bunu bi forumda okudum ve ustaya hatta ustalara sordum.Ancak pek aydınlatıcı bi cevap alamadım.Aracım 96 Tempra ve 5yıldır lpg kulanıyorum.Sanırım aracı biraz ben sağırlaştırdım.uzun yolda 90-100 km den şaşmam.Aşağıda alıntı yaptığım arkadaş şu an aynen benim sorunlarımı yaşamış ve bunu mikser değişimi ile çözdüğünü söylyor.Eskiden(şu an benimkide öyle)karbüratör üstü takılanmiksr varken pek performan alamıyormuş, ancak aşağdaki foroğraftaki gibi hava emiş hortumuna bağladığında hem ekonomi hemde performans... tabi herkesin istediği bu...Anak ben bu işten gerşekten anlayan bi usta bulamadım...Şu mikserin fotoğrafınıda buamadım...Bilen duyan deneyen varsa...tecrübelerini paylaşırsa sevinirim.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    ALINTI.....

    Ben aracımı satın aldığımda çok sağırdı ..Aracı kullanan yaşlı bir adamdı 0 km satın aldığı bu araçla 80 i geçmediğini söyledi.. bi türlü gaz pedalımı tam gaz yaptığımda aracım istediğim tepkiyi vermiyor rampada ve sollamalarda geç hızlanıp ..son hızlara geç erişiyordu..Çekişi düşük araçta dolasyısı ile gaza fazla dipliyoruz ve daha fazla yakıtla daha az yol alıyoruz...aracımın bütün ayarlarını kontrol ettim herşey normal görünüyordu..aklıma bir nokta takıldı.. yüksek devirlerde yakıt hava ile yeteri kadar iyi karışıp performansı etkiliyor kanısına vardım..Nasılmı ? denemelerimde 2500 dev./dk. rahat çıkan araç 3000 dev./dk dan sonra sanki geri kaçıyor gibiydi ..mikseri inceledim ...bence hatalı imal edilmişti..Karbüratörlerimiz alçakhız ve yüksek hız olarak iki venturiye sahip bizim araçlarda malumunuz ..gaz verirken 3000 devir civarına kadar Alçak hız venturisi altındaki kelebek açılarak manifolda hava/yakıt geçiyor , 3000 Devir civarından sonra gaz pedalına basılmasına göre ikinci venturi yani güç devresi açılmaya başlar ve burdan daha fazla oranda hava yakıt geçmelidir ki yüksek devirdeki ihtiyaç karşılanmalı ..Ve benim aracımdaki mikserin LPG girişi alçak hıza daha yakın dı ve yüksek hıza daha az gaz veriyor du bu da yakıt karışımını fakirleştirip yüksek devirlerdeki performansı etkiliyordu...Ayrıca mikserin delikleri karbüratörden daha dardı dolayısı ile havada az giriyordu buda daha fazla gaza basma ihtiyacı doğuruyordu ...bende mikseri söktüm karbüratörün üstünden ve hava emiş hortumu içine Yuvarlak sekilli olan geniş delikli tek bir mikser taktım..bu mikser genelde enjeksiyonlu araçlarda kullanılan mikserlerden...ve sonuç harika ha Benzin ha LPG hiç farketmiyor performans arttı..bunu aradaşlarıma ait olan 93 tipo ve 92 tempra'yada uyguladık sonuç aynı ..muhteşem oldu 92 tempra kullanan arkadaşım çok rahat 195Kmh tipo kullanan arkadaşım 190 Kmh ulaşırken hiç zorlanmadıklarını söylediler ..ben fazla cesaretli almadığım için 175Kmh kestim gazı ve daha bassaydım gidecekti ayrıca yakıtta eskiye nazaran baya düştü ..LPG kullanıp performas isteyenler tavsiyemdir takın deneyin ...sağlıcakla kalın..



     FİAT TİPO KULÜP






    beyaz tebeşire katılıyorum bende arabayı aldığımda gaz üzerinde takılı idi ve mixser resimdeki gibi idi yani hava fitresinin sonra hava hortumuna takılandandı gercektende performansta farkı var 185 km rahatca yabailiyodu fakat benzin ile kullandığımda gaza göklersem araba öne dogru kasılıp sendeliyodu ustaya götürdüğümde o mikseri söküp direk olarak karbüratör üstü takılanmiksr den taktı suanda 140 geçmiyo araba fakat bu mixserdede sendeleme kalktı. bilginize ayrıca yeni taktırdığım mixser yüksek olduğu için kabuta vuruyo ve iz yaptı ne yabacam bende bilmiyom



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pckeops -- 9 Ağustos 2007; 23:09:22 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kliwaj

    selam arkadaşlar 97 tipo 1.4 s var bende 2.ci viteste 7 bin devirde 100 km gördüm(daha da giderdi belki yol bitti ) bu normalmi çünki arkadaşin 1.8 zafirasi bile 90 km gördü

    ben de 3 ile 7000 devirde 145 kadar cıktım araba biden stop etti .distiribitör yanında buluna elektronik ateşleme arıza yapmış 40 ytl parca + 15 ytl ustalık bı deneme için gitti . 1.4 araba bence fazla zorlama

    zafiranın belki 2 dişli oranı bizim arabalara göre düşüktür .örnek 1.6 dogan slx 3 vites ile 160 yapıyo fakat sehir içinde ben 3 ile 45km rahat bişekilde giderken o yanımda 2 ile gidiyo sebeb o 3vitese attığında arabası bayılıyo 1.6 olmasına rahmen yani dişli oranı yuksek ..
  • arkadaşlar yeni katılmıştım bende, önceki sayfadaki sorumu yenilemek istiyorum cevaplarsanız sevinirim:aracım lpg li, muhakkak arada bir benzinle çalıştırmak gerekiyormu,gerekiyorsa kaç km de bir kaç km benzinle kullanmalı..yakıtta şehiriçi 165-170 ykr,şehirlerarası 118 ykr. 1600 karbüratörlü tipoya göre normalmi?
    Buarada 2. viteste 100 km gördüm diyen arkadaşıda azminden dolayı tebrik ediyorum hemde 1.4 motorla!!
  • arkadaşlar bende 1997 fiat tipo sx 1.6 motor araç var araba modifiyeli+tesisatlı resm koymak istiyorum ama koyamıyorum birde benide aranıza katarsanız çok sevinirim..

     FİAT TİPO KULÜP
  • arkadaşlar bizim tipo benzinli ve km 350 bin yakıyor sizce bu normalmi normal değilse neden kaynaklanıyordur arıza neresindedir birde göstergeler 888888gibi rakamlar görünüyor kapalı otoparklara girip çıktıktan sonra aydınlık yere bir kaç dakika sonra düzelmişti bunu neden yapıyor anlayamadım yardım ederseniz çok sevinirim

     FİAT TİPO KULÜP
  • birde araba daha önce yolda giderken torpido tarafından fuk gibi bir su sesi gibi bişey geliyordu ama şu an düzeldi kendi kendine
  • arkadaşlar ben yaklaşık3 senedir tiponun üstündeyim ve araç mükemmelinde ötesinde yol tutuşu ve hızlanması var 1 . viteste 50-60 km yi görerbiliyorum ancak arabamda klima olmadığından dolayı satmaktayım ve alacagım arabanın biraz kaportasının eski olmasını istiyorum yani çizikli hafif ezilmiş kaportalı istiyorum çünkü alıp onu kafama göre dizayn etmeyi düşünüyorum arabamdan memnunm ama rengi biraz hoşuma gitmiyor.
    eger benim arabayı almak isteyen varsa özelliklerini yazıyorum:
    1-sanruflu orjinal webosto marka
    2-sag -sol-ön-arka marspiyel takımı
    3-sis lambası orjinal
    4-alarmlı
    5-çelik jantl ıorjinal
    6-otomatik cam
    7-hızlı yanıp sönen ışıklar
    8-ferari kornası orjinal
    9-deri koltuk
    10-120 km hızı geçtikten sonra dahada etkili tutan fren disk sistemi mevcut hepsi birlikte
    11-jbl marka 1000 wattlık sub wofer carisma marka mid kolon,tiz,edison 950 watt anfi,pıoner teyp
    mevcuttur
    hepsi dahil arabaya 12.500 ytl diyiyorum
    ilgilenen arkadaşların bana mail atmasını rica ediyorum

    ekremaakgun@hotmail.com


     FİAT TİPO KULÜP




  • 
Sayfa: önceki 114115116117118
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.