Şimdi Ara

FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
430
Cevap
82
Favori
101.763
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevgili, forum arkadaşlarım,
    Hobi şeklinde başladığımız araç dönüştürme işinde sonuca geldik sayılır.
    Bir kaç arkadaş bir araya gelerek Benzinli bir Fiat Linea yı elektrikli araca dönüştürdük.
    İlk test sürüşümüzü de yaptık, bir iki ufak eksiğimiz kaldı onlarında üzerinde çalışıyoruz.
    Çok yakında adım adım sizlerle bu projeyi paylaşacağız.

    Proje Hedefi
    Petrol yakıtlı aracın, elektrikli araca dönüşümü

    Araç
    2013 model Fiat Linea

    Maliyet Hedefi
    20.000 usd

    Elektrikli Araç Hedef Teknik Özellikleri
    100 km menzil
    4-5 saat şarj süresi

    şimdilik sizlerle bir kaç foto paylaşıyorum.

    en kısa zamanda çalışmayı derleyerek sizlerle paylaşacağım.


     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM








  • sayın; gizliyara008

    Ben ilk devremi ilkokula başladığım sene kendi kendime yaptım. Beslenme çantamda diyotlar için küçük bir torbam bile vardı.
    İlk motorumu yaptığımda da henüz okumayı yeni öğrenmiştim, önlüğümde kurdelem duruyordu.
    Rahmetli babam hoparlörden sökme bir mıknatıs, biraz bakır tel ve yassı pil diye bilinen kivi marka pil ile bana çok basit motor yapmıştı,

    ikinci motorumu merdaneli arçelik çamaşır makinasının motorunu modifiye ederek kendim yaptığımda henüz ilk okulu bitirmemiştim. Üstelik babam hiç yardım etmemişti.

    Arkadaşlarım ahşaptan kızak yapmak için ağaç kestirirken bende hızarın motorunu incelerdim. Onlar kızakla kayarken de kızağın sürtünme katsayısını CW olarak nasıl hesaplarım diye düşünürdüm.

    1983 yılında 9 ay para biriktirdim, 6 taksitle bilgisayar aldım, biriktirdiğim para ilk taksite yetti dönüş için param yoktu, bilgisayarı da tek başıma taşıyamadım, eve elimde koca bilgisayar kasası ile yürüyerek gittim.
    1-2 gün sonra bir şekilde tekrar gidip monitörü ve diğerlerini aldım. Tüm parçaları eve taşıdıktan sonra önce bilgisayarı çalıştırdım, benim için o kadar ulaşılmaz, o kadar değerli olan bilgisayarımı, merakıma yenilip, her türlü riski alıp, 15 dk sonrada tamamen söktüm.
    Bilgisayarı söktüğüm gece hic uyuyamadım, aklım bu cihazı anlamaya yetmemişti.

    1 ay sonra pc toplayarak para kazanmaya başlamıştım. 1 yıl sonra Escort bilgisayarın Ankara Necatibey de ki bayisinin servis bölümünün en kıdemli elemanı olmuştum. Görevim arızalı pc leri tamir etmekti, Ankara da benden başka bordu arızalı pc tamir edebilen birisine de rastlamadım. Bord ne, işlemci ne onu bilen de yoktu. Bord unda işlemcinin de adı kart dı. İlk büyük paramı da karayollarının delikli kartlar ile çalışan IBM marka bilgisayarını tamir edeceğini söyleyip, bana tamir ettiren bir abimden kazanmıştım.

    1989 yılında bir bayram günü yolda kalan 1989 model BMW 5.20 nin beynini hiç zorlanmadan tamir ettim, aracın sahibi ikide bir her aracın beynini tamir edebilir misin? diye soruyordu ben evet dedikçe mercedes ? mazda? diye devam ediyordu, oto yedek parçası satıyormuş, gel sana dükkan açayım çok para kazanırız dedi, okuduğum için evet diyemedim ama hayatımda yeni bir dönem başlamış oldu, yeni ilgi alanım otomobiller olmuştu.

    1990 yılında bir arkadaşım, şimdi ki neodymium mıknatısları süper mıknatıs diye anlatmıştı, inanmakta zorlanmıştım. Aklıma ilk gelen şey bu mıknatıslara ulaşırsam çok güçlü ve küçük motor yapabilirim olmuştu.
    Şimdi tanesi 1 dolara kaldırımlarda satılıyor. Meğer elin oğlu 1980 yılından beri kullanıyormuş. 2005 yılında epey maliyet ödedikten ve meşakkat çektikten sonra mıknatıslara sahip oldum, aklıma gelen o motoru 2005 yılında yaptım, şu anda o motora bakarak bu yazıyı yazıyorum.

    Zaman içerisinde kendimi geliştirdim, eğitimimi ilerlettim. Bilgim ve birikimim de hatırı sayılır bir yere geldi.

    Elektronik ve mekanikle ilgili işlerimde bilimin temel kurallarını iyi öğrendiğim, iyi algıladığım için kendi çapımda başarılı olduğumu düşünüyorum.

    Bütün buraya kadar ki yazdıklarımın amacı aşağıdaki değerlendirmeyi yapan kişinin birazda olsa, bilimsel ve pratik tecrübesi, var demek içindir.

    Bilimle uğraşan, araştıran, yeniliklere açık aklı başındaki her insan, hayatta ve bilimde olmaz diye bir şeyin olamayacağını bilir. Ama fiziğin temel kurallarının kolay kolay değişmeyeceğini de bilir.

    Fakat bu günkü fizik kuralları bize sonsuz enerjinin mümkün olmadığını, bunun fiziğin temel kuralı olduğunu söylüyor.

    Bu arkadaşlarımız sonsuz enerjiyi bulduklarını, yani fiziğin bilinen en temel kurallarından birisinin yanlış olduğunu iddia ediyorlar.
    Yani bu arkadaşlar bize diyor ki, petrolü, kömürü, güneş enerjisini, doğal gazı, nükleer enerjiyi unutun, yeni bir çağ başladı,
    üstelik videonun tarihi 2013 ocak yani yeni çağ 1 yıl önce başlamış.

    Belki doğrudur, belki benim bilgimi, algımı aşan bir şey vardır. Ama ben bu cihazı kullanmadan test etmeden bu arkadaşlara inanmam, fiziğin temel kuralına inanmaya devam ederim.

    benim bakış açım şu an için budur.
    Sayın Harput,
    mevzuata göre aracı trafiğe çıkartmak mümkün,

    Bu iş biraz zahmetli, şöyle ki;
    önce bir araç yapılacak, bu araçla TSE ye başvurulacak ve seri tadilat tip onay belgesi alınacak
    mevzuatta bizim yaptığımız iş %100 elektrik tahrikli araca dönüşüm işi olarak düzenlenmiş
    bu belgeyi almak için TSE 19 ayrı belge ve 11 Ayrı test istiyor.

    19 belgeden ikisini aracı üreten firmadan başkası veremez, fabrikada bu belgeleri dönüştürücülere vermiyor.

    İstenilen testlerde absürt, mesela yakıt deposu koruma testi diye bir şey var, bizde yakıt deposu yok araç %100 elektrikli niye yakıt deposu olsun dediğimizde mevzuata göre olacak dediler.
    (TSE değil bu işlerin takibini yapan mühendis söyledi zaten TSE de bize, "bu iş 300 bin liraya anca biter" dediklerinde efendice orayı terk ettik)

    Elektromanyetik test var, onu yapacak yer yok, buz buğu giderme testi var onu yapacak yerde yok (varsa da biz bulamadık) Avrupa da yaptırıp geleceksiniz dediler.

    Ama biz aracı Avrupa birliğince istenilen teknik detayların tamamına uyumlu yaptık, testte girecek olursa bizim araç sorun çıkartmaz.

    Ostim de TSE den çıktık çevreye bi baktık, her yer iş takipçisi dolu, eskiden trafik şubelerinin önündeki takipçiler gibi onlardan da beter, öyle bir prosedür yaratılmış ki vatandaş kendi evrakını, dilekçesini bile ilgilisine veremiyor.
    Aklımıza başbakan, sanayi bakanı, geldi bu adamlar ülkede araç üretilsin diye neredeyse sanayiciye yalvarıyorlar, insanlar TSE nin önünde sürünüyor, ne arabasından bahsediyorlar kamyonete
    basit bir kasa, arabaya römork yapmak bile imkansız hale gelmiş. Arabayı üretecek babayiğit, yanına mevzuatı aşmak için enbabayiğit bulmak zorunda

    Bu ülkede yıllarca kartonla plastiği sertçe sıkıştırıp insanlara araba diye yutturan otomotiv endüstrisi, imalata dair mevzuatı; kulis yaparak, siyasi ve ticari gücünü kullanarak o hale getirmiş ki, kimse bir şey üretemez, belge alamaz hale gelmiş.

    bu mevzuat böyle kaldığı sürece arabayı bırakın tekeri bile zor yapılır.
    Çalışmaları Antalya da yapıyoruz.
    pilleri 3 paket yaptık ön orta ve arka olmak üzere,
    aracın bagajında ve içinde hiç bir kayıp yok tamamı ile orjinali ile aynı. Tüm piller araç altında.

    diğer mesajda da yazdığım gibi şu an bir yerimiz yok. Yıl başından sonra misafir ağırlayabileceğimiz bir yerimiz olacak inşallah. Yer önemli değil aracı görmek isterim diyorsanız
    Antalya gelmeniz gerek, gelip görmenizde denemenizde bir sakınca yok. Hem iyi de olur izlenimlerinizi burada paylaşırsınız.

    Biz aracı ticari maksat ile yapmadık.
    Türkiye de yapılabileceğini, mühendislerin olduğunu, kimseye mahkum olmadığımızı,
    insanlara çok zor imkansız teknoloji yok diye söyleyenlerin dürüst olmadığını göstermek amacıyla yaptık.
    Onun içinde forumda yayınlamaya başladık. Dileyen herkes gelip görüp test edebilir, kopyalayabilir, örnek alabilir.

    Geçenlerde, dünyaca ünlü motor üreticisi bir firmanın hem Ceo su hem müdürü Antalya ya ailece tatile gelmiş ve bizi aradılar, ne yaptığımızı merak etmişler.
    araca bindik yanlarına gittik, inanın hayretler içerisinde kaldılar. ertesi gün tekrar görmek istediler.
    Özellikle araca yaptığımız beynin yapım resimlerini, ilk modellerini görene kadar bize inanamadılar.
    Şimdi Kore ye toplantıya davet ediyorlar.
    Ve bu ilk değil
    Sevgili forum arkadaşlarım,

    Forumdaki bu başlıkta sizlere petrol yakıtlı bir aracı, elektrikli araca nasıl dönüştürdüğümü anlatacağımı ve bildiklerimi paylaşacağımı söylemiştim.

    Amacım, bu konuya ilgi duyanlarla bildiklerimi paylaşmaktır.

    Bu çalışma bir hobi çalışmasıdır. sürekli 4 ve faklı ihtiyaçlara göre zaman zaman aramızda bulunan 4 kişilik (kaynak işleri, CNC işleme merkezi işleri vb) bir ekibin ortak çalışmasıdır.
    Ekibimizde elektronik mühendisi, yazılım mühendisi, uçak mühendisi, makine mühendisi bulunmaktadır.

    1- ARAÇ SEÇİMİ
    Biz 1,4 lt benzinli Fiat Linea aracı dönüştürmeyi tercih ettik.
    Çünkü; - söküp takılırken kırılan bozulan parça olduğunda hemen ve uygun fiyata yedek parça bulmak kolay.
    - Aracın bagaj ve kaput altı hacimleri elektrikli araç dönüşümü için uygun alan sağlıyor.
    - Aracın Canbus sistemi 9 bit ve basit bizi daha az uğraştıracağını düşündük.
    - Benzinli araç olduğu için şanzımanı daha seri
    - Aracın fiyatı dizellere nazaran daha uygun
    - Aracın gösterge paneline müdahale daha kolay.


    2- HEDEFLERİMİZ
    100 km menzili olan, 4-5 saat şarj süresi olan, tüm ekipmanları ve aksesuarları çalışan, düz vitesli, seri hareket eden, bir araç yapmayı hedefledik.


    3- GENEL OLARAK KULLANILAN EKİPMAN
    PİL : Sinoply marka 100 ah lik 72 adet Lithium İon Fosfat pil kullandık. Pilleri ikili paralel bağladık ve 120 Volt 24 Kw pil paketi elde ettik. Pil paketlerini öne ortaya ve arkaya olmak üzere 3 kutudan oluşturduk. Her pil kutusuna sigorta ekledik.

    BMS : Battery Managment System (pil Yönetim Sistemi), Lithium pillerin şarj, deşarj, ısıtma, soğutma ve pil ile ilgili tüm haberleşmesini sağlayan sistem. Bu sistemi Mini BMS adlı firmadan aldık fakat istediğimiz verimi alamadık. Arkasından Orion firmasından aldık ondan da istediğimiz verimi alamadık. Mini BMS fimasının kartlarından ve Orionun yazılımından çok çektik. Daha sonra EMUS isimli bir üretici ile görüştük, onların BMS lerine bizim geliştirdiğimiz yazılımı yükledik ve istediğimiz gibi çalıştırmayı başardık.

    MOTOR : HEPVS firmasının AC-50 serisi motorunu kullandık. Motor yaklaşık 72 Hp güç veriyor. Tam güçte 600 ampere kadar enerji çekiyor.

    DC-DC : Pil paketinden aldığı elektriği 12 volt olarak sunan ve araç aküsünü şarj ederek araç aksesuarlarını çalıştıran çevirici biz bu çalışmada 60 amperlik bir dc-dc kullandık.

    CONTROLLER : Motor sürücü diye biliniyor. Curtis marka 1238 serisi programlanabilir controller kullandık. Üreticinin desteği ile Kontrollerin yazılımını kendimize uyarladık. Bu firma harika destek veriyor. Ürünleri de çok kaliteli.

    Vakum Pompası : Fren vakumunu sağlayan pompa MesDea firmasının ürünü.
    Hidrolik Pompası : Direksiyon pompası yerine kullanılan pompa MesDea firmasının ürünü.
    Su Pompası : Controllerin soğutması için aracın orjinal radyatör sistemini kullandık. Radyatör suyunu bu pompa ile devridaim yaptık. Satte 1.300 M3 su pompalama kapasitesi var. MesDea firmasının ürünü.
    Klima : Master Fluks firmasnın ürünü 5.500 Btu Kapasiteli az tüken bir klima. Aracın orjinal sistemine akuple ettik.
    Isıtıcı : Webasto kullanacağız henüz montajını yapmadık. Ürünü webasto firmasından aldık.

    Burada yazamadığım detay ürünleri, kablo, soket, vida, sac vb daha sonra ilgili yerinde sizlerle paylaşacağım.

    Pil kutularını, controller soğutma plakasını, kablolama ve soket işlerini, canbus yazılımına müdahale edebilmemizi sağlayan yazılımı, BMS yazılımının tamamını, Controller yazılımının değişikliklerini, aks kollarının bağlantılarını, motorun şanzımana montajı için gerekli tüm mekanik dişli, flans, plate vb aksamları, elektronik donanımların tamamını, kendimiz tasarladık ve imal ettik.

    bir sonraki yazımda sizlerle bu ürünlerin fotoğraflarını tek tek paylaşacağım.
    donanım habere koymak için yaptık,

    Test plakası da almayacağız belgede almayacağız,

    Üretim kaygımız yok, belge peşinde koşmaya da heveslenmiyoruz.

    Bir kişiye bir nebze ışık tutabildiysek bizim için en büyük belge o.

    Biz paylaşacağız, üretmek isteyenler, belge almak isteyenler var. Onlar uğraşsınlar.
  • Bu dönüşümü Hacettepe'de mi yapiyorsunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: xxl567

    Bu dönüşümü Hacettepe'de mi yapiyorsunuz?
    hayır
  • Teşekkürler, kolay gelsin
  • kardeş az önce teknohd yi izlediö trthd de elektrkli motorlarda litum ion mu dedi tam hatırlamıyorum yeni bataryalar çok daha fazla doldurulabilme ömrü varmış haberin varmı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Red_devil33

    kardeş az önce teknohd yi izlediö trthd de elektrkli motorlarda litum ion mu dedi tam hatırlamıyorum yeni bataryalar çok daha fazla doldurulabilme ömrü varmış haberin varmı
    evet lithium pillerin doldurma ömrü uzundur fakat patlama tehlikesi vardır.
    Lidhium fosfat ve ya lithium magnezyum piller ömrü uzun fakat patlama tehlikesi daha az hatta yok pillerdir.
    bu konuların hepsini tek tek sizlerle paylaşacağım
    az sabır.
  • ok
  • Sevgili forum arkadaşlarım,

    Forumdaki bu başlıkta sizlere petrol yakıtlı bir aracı, elektrikli araca nasıl dönüştürdüğümü anlatacağımı ve bildiklerimi paylaşacağımı söylemiştim.

    Amacım, bu konuya ilgi duyanlarla bildiklerimi paylaşmaktır.

    Bu çalışma bir hobi çalışmasıdır. sürekli 4 ve faklı ihtiyaçlara göre zaman zaman aramızda bulunan 4 kişilik (kaynak işleri, CNC işleme merkezi işleri vb) bir ekibin ortak çalışmasıdır.
    Ekibimizde elektronik mühendisi, yazılım mühendisi, uçak mühendisi, makine mühendisi bulunmaktadır.

    1- ARAÇ SEÇİMİ
    Biz 1,4 lt benzinli Fiat Linea aracı dönüştürmeyi tercih ettik.
    Çünkü; - söküp takılırken kırılan bozulan parça olduğunda hemen ve uygun fiyata yedek parça bulmak kolay.
    - Aracın bagaj ve kaput altı hacimleri elektrikli araç dönüşümü için uygun alan sağlıyor.
    - Aracın Canbus sistemi 9 bit ve basit bizi daha az uğraştıracağını düşündük.
    - Benzinli araç olduğu için şanzımanı daha seri
    - Aracın fiyatı dizellere nazaran daha uygun
    - Aracın gösterge paneline müdahale daha kolay.


    2- HEDEFLERİMİZ
    100 km menzili olan, 4-5 saat şarj süresi olan, tüm ekipmanları ve aksesuarları çalışan, düz vitesli, seri hareket eden, bir araç yapmayı hedefledik.


    3- GENEL OLARAK KULLANILAN EKİPMAN
    PİL : Sinoply marka 100 ah lik 72 adet Lithium İon Fosfat pil kullandık. Pilleri ikili paralel bağladık ve 120 Volt 24 Kw pil paketi elde ettik. Pil paketlerini öne ortaya ve arkaya olmak üzere 3 kutudan oluşturduk. Her pil kutusuna sigorta ekledik.

    BMS : Battery Managment System (pil Yönetim Sistemi), Lithium pillerin şarj, deşarj, ısıtma, soğutma ve pil ile ilgili tüm haberleşmesini sağlayan sistem. Bu sistemi Mini BMS adlı firmadan aldık fakat istediğimiz verimi alamadık. Arkasından Orion firmasından aldık ondan da istediğimiz verimi alamadık. Mini BMS fimasının kartlarından ve Orionun yazılımından çok çektik. Daha sonra EMUS isimli bir üretici ile görüştük, onların BMS lerine bizim geliştirdiğimiz yazılımı yükledik ve istediğimiz gibi çalıştırmayı başardık.

    MOTOR : HEPVS firmasının AC-50 serisi motorunu kullandık. Motor yaklaşık 72 Hp güç veriyor. Tam güçte 600 ampere kadar enerji çekiyor.

    DC-DC : Pil paketinden aldığı elektriği 12 volt olarak sunan ve araç aküsünü şarj ederek araç aksesuarlarını çalıştıran çevirici biz bu çalışmada 60 amperlik bir dc-dc kullandık.

    CONTROLLER : Motor sürücü diye biliniyor. Curtis marka 1238 serisi programlanabilir controller kullandık. Üreticinin desteği ile Kontrollerin yazılımını kendimize uyarladık. Bu firma harika destek veriyor. Ürünleri de çok kaliteli.

    Vakum Pompası : Fren vakumunu sağlayan pompa MesDea firmasının ürünü.
    Hidrolik Pompası : Direksiyon pompası yerine kullanılan pompa MesDea firmasının ürünü.
    Su Pompası : Controllerin soğutması için aracın orjinal radyatör sistemini kullandık. Radyatör suyunu bu pompa ile devridaim yaptık. Satte 1.300 M3 su pompalama kapasitesi var. MesDea firmasının ürünü.
    Klima : Master Fluks firmasnın ürünü 5.500 Btu Kapasiteli az tüken bir klima. Aracın orjinal sistemine akuple ettik.
    Isıtıcı : Webasto kullanacağız henüz montajını yapmadık. Ürünü webasto firmasından aldık.

    Burada yazamadığım detay ürünleri, kablo, soket, vida, sac vb daha sonra ilgili yerinde sizlerle paylaşacağım.

    Pil kutularını, controller soğutma plakasını, kablolama ve soket işlerini, canbus yazılımına müdahale edebilmemizi sağlayan yazılımı, BMS yazılımının tamamını, Controller yazılımının değişikliklerini, aks kollarının bağlantılarını, motorun şanzımana montajı için gerekli tüm mekanik dişli, flans, plate vb aksamları, elektronik donanımların tamamını, kendimiz tasarladık ve imal ettik.

    bir sonraki yazımda sizlerle bu ürünlerin fotoğraflarını tek tek paylaşacağım.




  • Valla ülkemizde böyle insanların olduğunu bilmek beni sevindiriyor helal olsun vallahi büyük cesaret kolay iş değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scapin

    Valla ülkemizde böyle insanların olduğunu bilmek beni sevindiriyor helal olsun vallahi büyük cesaret kolay iş değil
    Hiç kolay bi iş değil çok çok zor bi iş. İnşallah yılmadan devam edersiniz ve başarıya ulaşırsınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mono Italiano

    Hiç kolay bi iş değil çok çok zor bi iş. İnşallah yılmadan devam edersiniz ve başarıya ulaşırsınız.

    Alıntıları Göster
    Şu hobi olarak yaptığınız işi bizim "babayiğit" şirketler birsürü adam çalıştırıp devletten teşvik vs alıp bedavaya getirerek yapmaya çalışır, yine beceremez sonunda yabancı şirketin komponentlerini kullanıp onlaırn gösterdiği bir standart uygulama yaparlar. O da yarım yamalak çalışır, beş dakika çalışan arabaya beş sene reklam yaparlar.
    Mühendislik merakı ve becerisi çok önemli ve güzel bir şey. Ülkemizde çok az görülür, görüldüğü yerde de yıldırma ve eleştiri bombardımanına tutulur.
    Biz anca doktoralı mühendis çiftlikleri kurar, bütün kritik işleri dışarı yaptırır, 10 senede kör topal bir prototip çıkarırız. (kusura bakma üstat çok doluyum)

    Başarılarının ve azminizin devamını diliyorum, elinize sağlık.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkilinc79

    Şu hobi olarak yaptığınız işi bizim "babayiğit" şirketler birsürü adam çalıştırıp devletten teşvik vs alıp bedavaya getirerek yapmaya çalışır, yine beceremez sonunda yabancı şirketin komponentlerini kullanıp onlaırn gösterdiği bir standart uygulama yaparlar. O da yarım yamalak çalışır, beş dakika çalışan arabaya beş sene reklam yaparlar.
    Mühendislik merakı ve becerisi çok önemli ve güzel bir şey. Ülkemizde çok az görülür, görüldüğü yerde de yıldırma ve eleştiri bombardımanına tutulur.
    Biz anca doktoralı mühendis çiftlikleri kurar, bütün kritik işleri dışarı yaptırır, 10 senede kör topal bir prototip çıkarırız. (kusura bakma üstat çok doluyum)

    Başarılarının ve azminizin devamını diliyorum, elinize sağlık.

    Kesinlikle doğru,adamlarda cesaret yok herkes cebinden prototip parası çıkmadan kaliteli ve etkili ürün istiyorlar para boşa gider mi acaba diye işe yanaşmıyorlar.G*tü b*klu ve geçmişi olmayan 30-40 yıllık ülkeler (hindistan,romanya gibi) bile araba üretiyorlar.Motorunu başkasından alsalar bile tasarım geliştirme kendilerine ait.Ama biz köklü bir millet olmak ile birlikte sanayi devriminden beri varolan bir ülkeyiz ama ortada hiçbir şey yok.

    Sakın çıkıpta kimse anadol var tofaş var demesin lisansa bakın işi sürdürmeye bakın.Sadece üretim bandı burada zaten o araçların kaldıki şimdi yoklar.Aynı mevzu diğer sektörler için de geçerli mesela 3.köprü yapılacak dediler ilan verdiler adam gibi Türk firma yoktu içlerinde teklif verenlerin.Marmaray geçitini biz yapsaydık dünyaya biz yaptık deseydik fena mı olurdu ama gelin görün ki işçiler Türk,mühendis saha şefi gibi üst düzey insanlar yabancı.Hadi onu geçtim tünelde kullanılacak metro bile yabancı marka.Ben de çok doluyum bu konularda,devam etsem 50-60 sayfa kitap olur yazdıklarım.

    Bize @enginos gibi girişimci insanlar lazım ülkemiz anca bu şekilde gelişebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi scapin -- 29 Mayıs 2013; 0:34:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Sevgili forum arkadaşlarım,

    Forumdaki bu başlıkta sizlere petrol yakıtlı bir aracı, elektrikli araca nasıl dönüştürdüğümü anlatacağımı ve bildiklerimi paylaşacağımı söylemiştim.

    Amacım, bu konuya ilgi duyanlarla bildiklerimi paylaşmaktır.

    Bu çalışma bir hobi çalışmasıdır. sürekli 4 ve faklı ihtiyaçlara göre zaman zaman aramızda bulunan 4 kişilik (kaynak işleri, CNC işleme merkezi işleri vb) bir ekibin ortak çalışmasıdır.
    Ekibimizde elektronik mühendisi, yazılım mühendisi, uçak mühendisi, makine mühendisi bulunmaktadır.

    1- ARAÇ SEÇİMİ
    Biz 1,4 lt benzinli Fiat Linea aracı dönüştürmeyi tercih ettik.
    Çünkü; - söküp takılırken kırılan bozulan parça olduğunda hemen ve uygun fiyata yedek parça bulmak kolay.
    - Aracın bagaj ve kaput altı hacimleri elektrikli araç dönüşümü için uygun alan sağlıyor.
    - Aracın Canbus sistemi 9 bit ve basit bizi daha az uğraştıracağını düşündük.
    - Benzinli araç olduğu için şanzımanı daha seri
    - Aracın fiyatı dizellere nazaran daha uygun
    - Aracın gösterge paneline müdahale daha kolay.


    2- HEDEFLERİMİZ
    100 km menzili olan, 4-5 saat şarj süresi olan, tüm ekipmanları ve aksesuarları çalışan, düz vitesli, seri hareket eden, bir araç yapmayı hedefledik.


    3- GENEL OLARAK KULLANILAN EKİPMAN
    PİL : Sinoply marka 100 ah lik 72 adet Lithium İon Fosfat pil kullandık. Pilleri ikili paralel bağladık ve 120 Volt 24 Kw pil paketi elde ettik. Pil paketlerini öne ortaya ve arkaya olmak üzere 3 kutudan oluşturduk. Her pil kutusuna sigorta ekledik.

    BMS : Battery Managment System (pil Yönetim Sistemi), Lithium pillerin şarj, deşarj, ısıtma, soğutma ve pil ile ilgili tüm haberleşmesini sağlayan sistem. Bu sistemi Mini BMS adlı firmadan aldık fakat istediğimiz verimi alamadık. Arkasından Orion firmasından aldık ondan da istediğimiz verimi alamadık. Mini BMS fimasının kartlarından ve Orionun yazılımından çok çektik. Daha sonra EMUS isimli bir üretici ile görüştük, onların BMS lerine bizim geliştirdiğimiz yazılımı yükledik ve istediğimiz gibi çalıştırmayı başardık.

    MOTOR : HEPVS firmasının AC-50 serisi motorunu kullandık. Motor yaklaşık 72 Hp güç veriyor. Tam güçte 600 ampere kadar enerji çekiyor.

    DC-DC : Pil paketinden aldığı elektriği 12 volt olarak sunan ve araç aküsünü şarj ederek araç aksesuarlarını çalıştıran çevirici biz bu çalışmada 60 amperlik bir dc-dc kullandık.

    CONTROLLER : Motor sürücü diye biliniyor. Curtis marka 1238 serisi programlanabilir controller kullandık. Üreticinin desteği ile Kontrollerin yazılımını kendimize uyarladık. Bu firma harika destek veriyor. Ürünleri de çok kaliteli.

    Vakum Pompası : Fren vakumunu sağlayan pompa MesDea firmasının ürünü.
    Hidrolik Pompası : Direksiyon pompası yerine kullanılan pompa MesDea firmasının ürünü.
    Su Pompası : Controllerin soğutması için aracın orjinal radyatör sistemini kullandık. Radyatör suyunu bu pompa ile devridaim yaptık. Satte 1.300 M3 su pompalama kapasitesi var. MesDea firmasının ürünü.
    Klima : Master Fluks firmasnın ürünü 5.500 Btu Kapasiteli az tüken bir klima. Aracın orjinal sistemine akuple ettik.
    Isıtıcı : Webasto kullanacağız henüz montajını yapmadık. Ürünü webasto firmasından aldık.

    Burada yazamadığım detay ürünleri, kablo, soket, vida, sac vb daha sonra ilgili yerinde sizlerle paylaşacağım.

    Pil kutularını, controller soğutma plakasını, kablolama ve soket işlerini, canbus yazılımına müdahale edebilmemizi sağlayan yazılımı, BMS yazılımının tamamını, Controller yazılımının değişikliklerini, aks kollarının bağlantılarını, motorun şanzımana montajı için gerekli tüm mekanik dişli, flans, plate vb aksamları, elektronik donanımların tamamını, kendimiz tasarladık ve imal ettik.

    bir sonraki yazımda sizlerle bu ürünlerin fotoğraflarını tek tek paylaşacağım.
    Allah yıldırmasın abi işşallah başarırsın




  • enginos E kullanıcısına yanıt
    merhabalar, sevgili arkadaşlar. aracı elektrik enerjisi ile çalıştırma üzerine bayağa zamandan beri düşünüyorum. bu konuyla ilgili teknik bilgiye sahip arkadaşlarla iletişime geçmek isterim. kafamda ki proje dönüşüm deki araç büyük tutulacak! akü ve motor için sıkıntı yaratmayacak. örneğin önden çekişli bir araç düşünelim. ve bu araca arkaya da diferansiyel uygulaması yaparak. aracı alternatifli olarak kullanmayı hedefliyorum. araç orjinal motoru rolantide çalışarak fren,ısıtma-soğutma, aydınlatma gibi hizmetleri verecek. uygulamayı yapacağımız elektrik sistemi ise araç hareketini sağlayacak. yani tüvtürk için ise zamanı geldiğinde arka diferansiyel sökülüp işlemden sonra tekrar uygulanacak yani sizin anlayacağınız lpg&benzin gibi bir sistem lütfen teknik bilgisi olan arkadaşlar bana mail atabilir veya cep telefonuma çağrı bırakırlarsa sevinirim. bütün arkadaşlara iyi çalışmalar dilerim. 5318453124 şimdiden teşekkür ederim yardımlarınız için @enginos




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1deniz1

    merhabalar, sevgili arkadaşlar. aracı elektrik enerjisi ile çalıştırma üzerine bayağa zamandan beri düşünüyorum. bu konuyla ilgili teknik bilgiye sahip arkadaşlarla iletişime geçmek isterim. kafamda ki proje dönüşüm deki araç büyük tutulacak! akü ve motor için sıkıntı yaratmayacak. örneğin önden çekişli bir araç düşünelim. ve bu araca arkaya da diferansiyel uygulaması yaparak. aracı alternatifli olarak kullanmayı hedefliyorum. araç orjinal motoru rolantide çalışarak fren,ısıtma-soğutma, aydınlatma gibi hizmetleri verecek. uygulamayı yapacağımız elektrik sistemi ise araç hareketini sağlayacak. yani tüvtürk için ise zamanı geldiğinde arka diferansiyel sökülüp işlemden sonra tekrar uygulanacak yani sizin anlayacağınız lpg&benzin gibi bir sistem lütfen teknik bilgisi olan arkadaşlar bana mail atabilir veya cep telefonuma çağrı bırakırlarsa sevinirim. bütün arkadaşlara iyi çalışmalar dilerim. 5318453124 şimdiden teşekkür ederim yardımlarınız için @enginos
    cok güzel bir calışma tebrik ederim. peki 100 km az değilmi mesela 50 km gitiniz 50 km de geri dönüş enerjisi kaldı eğer biterse doldurmak için bir yer aramanız gerekecek . sadece istanbulda trafikte dolaşmak için harika bir arac ama uzun yolda pek olası değil gibi.

    burgaristanlı bir genç e30 bmw yi bu hale getirmiş ama arka koldut ve bagaj dağil yerere lityum batarya koymuş.kücük piller halinde hepsini punta ile birleştirmişler sadece hız için 900 dc volt ile calışıyor uzun yol gidecek kadar amperi yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sessizlerin_umudu -- 10 Temmuz 2013; 13:25:54 >




  • Selam arkadaşlar işler çok yoğun arada vakit buldukça burada yazmaya çalışıyorum.
    Aradan geçen uzun zaman için özür dilerim.

    Bir önceki yazımda sizlere kullandığımız ekipmanı tanıtacağımı söylemiştim.

    Ana ekipmanlar aşağıda, bunların haricindeki detay ekipmanlar ile, sac, kaynak vb işlere ilişkin kullandığımız ekipmanları da yeri geldikçe tanıtacağım.

    Aşağıda verdiğim her ekipmanın fazlası ile benzeri ve eşdeğeri var, biz bunları seçtik sizlerde farklı malzemeler kullanabilirsiniz.


     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

    Resimde görülen motor HPEVS firmasının AC-50 serisi motor yaklaşık 72 Hp gücünde 120 volt AC ile çalışıyor, hava soğutmalı, 600 amper gücünde
    bu motoru seçmemizin sebebi basit, güçlü, uzun ömürlü olması ve aynı zamanda Türkiye de distribütörü olması.


     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

    Pil 100Ah lık 72 adet,
    piller 3,6 volt a kadar yükleniyor ve 5c de şarj olabiliyor pilleri ikili paralel bağladık ve her ikisinden tek pil olacak şekilde seri 36 pil elde ederek bağladık.
    Bu pile karar vermeden önce 4 değişik pili numune alarak denedik. Kimini pahalı bulduk, kimini verimsiz en son bunda karar verdik.


     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

    Controllerimiz forklift için dizayn edilmiş, amatör araç dönüşümlerinde kullanılabiliyor.
    Piyasada sadece elektrikli otomobiller için controller üreten firma sayısı az çoğunun ürünlerine istediği fiyat 5.000 usd nin üzerinde.
    Curtis gibi Sevcon gibi forklif controlleri üreten firmaların ürünleri de maalesef yazılım olarak elektrikli araçlarla tam uyumlu değil. En büyük sorun aracın beyni ile kontrollerin haberleşmesi (daha sonra detaylı anlatacağım)
    İkisi de farklı lisan kullanan bu elektronik ekipmanların, birbiri ile uyumlu haberleşmesi gerekiyor, biz bu sorunu aşmak için ya araç beyninin yazılımını değiştirecektik ya da controllerin yazılımını.
    Aracın beyni ile uğraşmak ölüm. Controller üreticisinin kaynak kodları vermesi sonucu; controllere kendi yazılımımızı geliştirip yükledik ve bu sorunu aştık. 4 ay bu işle uğraştık ama başardık.
    Üretici firma, araç dönüştürenlere bu controlleri bizim geliştirdiğimiz yazılımla veriyor.



     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM


    Aracın motorunu sökünce fren vakumu da ortadan gidiyor. Onun yerine elektrikli vakum pompası kullanmak gerekiyor biz mes-dea marka vakum pompası kullandık gayet güzel çalıştı.



     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM


    Araç da elcon marka AC 220 volt girişi DC 120 volt, 20 amper çıkışı olan 3kw lık şarjer kullandık.
    Daha yüksek kapasiteli şarjer de alacağız şimdilik bu yeter 8 saatte aracı doldurabiliyor.



     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM

    BMS (pil yönetim Sistemi) Emus marka, pilin şarj, deşarj, ısı, güç trafiği ve haberleşme trafiğini yönetiyor.
    Çok fazla detay ayarlama var. Bağlaması zor, sökmesi zor, ayarlaması zor hemen tüm BMS lerde aynı zorluklar var.
    2-3 tane BMS denedik bunda karar kıldık. Üreticisi ile iyi bir ilişki kurabildik ve BMS yazılımında ciddi değişiklik yaparak kendimize uydurduk.

    devamı yakında...
     FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM FİAT LİNEA ELEKTRİKLİ OTOMOBİLE DÖNÜŞÜM



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enginos -- 18 Temmuz 2013; 1:38:28 >




  • sessizlerin_umudu kullanıcısına yanıt
    Sayın; sessizlerin umudu
    Bizim hedefimiz 100 km idi. 36 adet pil kullanacaktık. 72 adet satın aldık ve 200 km gideceğini düşündük.
    Fakat 214 km yol gittik.
    Şehir içinde epey bi dolaştık. Sonra atölyenin önünde baya bi turladık. %3 kullanılabilir menzil kaldığında pes dedik ve
    atölyeye girdik.

    Hedefimizin ve sonucun farklı olmasının nedeni şu, birincisi yapmışken biraz daha geniş menzilli yapalım fikrini benimsedik.
    ikincisi araçda baya bi boş yer vardı bunu kullanalım bari dedik. üçüncüsü araçda tek kademeli vites kullanacaktık, oda 100km hedefini biraz zor ulaşılabilir hale getirecekti.

    Bizde orjinal şanzıman, 200km menzil olarak hedefimizi revize ettik.

    E30 BMW yi yapanlar slovak. Yeni bir araç tasarlıyorlar adı "RİMAC" baya iyi birşey 1,5 milyon euroya satacaklarmış. Youtube de videoları var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enginos

    Sayın; sessizlerin umudu
    Bizim hedefimiz 100 km idi. 36 adet pil kullanacaktık. 72 adet satın aldık ve 200 km gideceğini düşündük.
    Fakat 214 km yol gittik.
    Şehir içinde epey bi dolaştık. Sonra atölyenin önünde baya bi turladık. %3 kullanılabilir menzil kaldığında pes dedik ve
    atölyeye girdik.

    Hedefimizin ve sonucun farklı olmasının nedeni şu, birincisi yapmışken biraz daha geniş menzilli yapalım fikrini benimsedik.
    ikincisi araçda baya bi boş yer vardı bunu kullanalım bari dedik. üçüncüsü araçda tek kademeli vites kullanacaktık, oda 100km hedefini biraz zor ulaşılabilir hale getirecekti.

    Bizde orjinal şanzıman, 200km menzil olarak hedefimizi revize ettik.

    E30 BMW yi yapanlar slovak. Yeni bir araç tasarlıyorlar adı "RİMAC" baya iyi birşey 1,5 milyon euroya satacaklarmış. Youtube de videoları var.
    sn enginos urunlerle ılgılı fıyat verebılırmısınız artı motoru gordum ama motorun torku ve ozellıklerı hakkında yada turkıye bulunan dısbırıtor adresını verme sansınız varmı ..
    bısı daha arac fren anında veya rampa asagı ınerken doluma gecebılıyormu ?
    verecegınız cvp lar ıcın sımdıden tesekkur ederım ..
    EMEGINIZE SAGLIK GERCEKTEN TAKDIR EDILECEK DURUMDASINIZ INSALLAH BU ISI DAHA DA ILE GOTURUR SUNUZ ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: escalende

    sn enginos urunlerle ılgılı fıyat verebılırmısınız artı motoru gordum ama motorun torku ve ozellıklerı hakkında yada turkıye bulunan dısbırıtor adresını verme sansınız varmı ..
    bısı daha arac fren anında veya rampa asagı ınerken doluma gecebılıyormu ?
    verecegınız cvp lar ıcın sımdıden tesekkur ederım ..
    EMEGINIZE SAGLIK GERCEKTEN TAKDIR EDILECEK DURUMDASINIZ INSALLAH BU ISI DAHA DA ILE GOTURUR SUNUZ ...

    Alıntıları Göster
    artık bi son durumu yazsan resim falan atsan da ne oldu ne bitti bilsek ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: scapin

    artık bi son durumu yazsan resim falan atsan da ne oldu ne bitti bilsek ?
    Gerçekten ben de merak ettim.

    Bi güncelleme yaparsanız güzel olur
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.