Şimdi Ara

Faturasız Seagate harddiski teknik servise nasıl yollayabilirim?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
8.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar;

    Elimde faturası olmayan ama garantisi 2013'e kadar devam eden 160 GB'lık Seagate 7200.10 harddisk var. Harddiskte bazı bölümlerde bad sector var ve hiçbir şekilde gizlenmiyor. Bazen bilgisayar açılmıyor, harddiski biraz salladıktan sonra çalışabiliyor. Yani tutarsız bir şekilde çalışıyor. Sorun da durup dururken olmuştu, yani harddisk hatası gibi düşünüyorum.

    Ben bunu garantiye yollamak istiyorum ama elimde fatura olmadığı için nereden alındığını bilmiyorum. Sanırım distribitörleri Arena ve Datagate imiş. Bursa'da bu firmalara nasıl ulaşabilirim? Bu konu hakkında bilgisi olan varsa yardımcı olabilirler mi acaba?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 241 -- 2 Mart 2009; 12:51:59 >



  • Telefonla arayıp diskin üzerinde yazan seri numarasını vermeniz yeterli
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LEON-X

    Telefonla arayıp diskin üzerinde yazan seri numarasını vermeniz yeterli


    Teşekkürler, peki harddiski nasıl teslim edeceğim? Kargo ile gönderebiliyor muyum ya da Bursa'da anlaşma sağlamış olabileceği bir bilgisayarcıya nasıl ulaşabilirim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 241 -- 2 Mart 2009; 14:04:48 >
  • Eğer bulunduğunuz bölgede çalıştıkları bir firma varsa elden teslim edebilirsiniz, olmadı sağlam bir şekilde paketleyip kargoya vereceksiniz.

    http://www.arena.com.tr/iletisim.asp

    http://www.datagate.com.tr/iletisim.asp
  • Harddiski Arena'ya arıza açıklaması yazarak kargo ile yolladım. 1 hafta sonra harddiskim geri geldi ve üzerinde "Arıza Bulunamadı" yazıyordu. Tekrar iletişime geçtim geri dönmediler. Herhalde faturam olmadığı için ilgilenmediler. Bad sector olduğu için de yamuk yapacaklarını da tahmin ettim. Ben de üstüne gitmedim, sinirlerimi bozmak istemedim.

    Daha sonra harddiski Ürün değişimi (Siz arızalı harddiski Seagate'e yolluyorsunuz, onlar daha önce tamir edilmiş başka bir model yolluyorlar) için gerekli başvuruyu yaptım internet üzerinden. Sadece yollaması kalmıştı.Tabi okul dolayısıyla falan bir türlü bir daha kargoya gitme fırsatım olmadı.

    28 Mayıs 2009'da PTT Kargo ile Seagate'in Türkiye'deki toplama merkezine harddiski yolladım. 2 Haziran'da Seagate'ten e-posta geldi. E-postada ürünü teslim aldıklarını belirtiyorlardı.

    3 Haziran'da ise başka bir e-posta geldi, ürününüz yollanmıştır diye. Ayrıntılarda ise yine aynı kapasitede fakat farklı bir seri harddisk yolladıklarını yazmışlar. (ST3160813AS Barracuda SATA)

    Bakalım elime ne zaman ulaşacak. Bu kadar hızlı ilgileneceklerini bilseydim en başta Seagate'e yollardım diski, 3 aydır boşuna diskten mahrum kalmazdım.

    Yolladığım diskin bilgileri:

     Faturasız Seagate harddiski teknik servise nasıl yollayabilirim?


     Faturasız Seagate harddiski teknik servise nasıl yollayabilirim?


    Yeni gelecek diski merak ediyorum, umarım sorun yaşatmaz. Eğer diski sorunsuzca elime alabilirsem isteyenler olursa yapmaları gerekenleri aşama aşama anlatırım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 241 -- 4 Haziran 2009; 0:50:09 >




  • Arena'ya sorunu ayrıntılı biçimde bildirip gönderseydiniz ilgilenirlerdi fatura olmasa da.
    Başıma bir kaç kez geldi böyle olay ama geri çevrilmedim.

    Olan olmuş, yeni diskiniz geldiğinde deneyin bakalım.
  • Arenadan bende nefret ediyorum neredeyse 1 ay olucak ama hala seagate 7200.10 had mi göndermediler yapmadan göndersinlerse bende seagateye göndercem.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: DiabloXT

    Arena'ya sorunu ayrıntılı biçimde bildirip gönderseydiniz ilgilenirlerdi fatura olmasa da.
    Başıma bir kaç kez geldi böyle olay ama geri çevrilmedim.

    Olan olmuş, yeni diskiniz geldiğinde deneyin bakalım.


    Arıza açıklaması olarak A4'ü doldurdum.Gayet ayrıntılı yazmıştım yani.

    Zaten harddisk elime aynen geri dönünce öfke dolu bir e-mail yazmıştım. Test sonuçlarını da koymuştum. Cevap gelmeyince de daha fazla uğraşmak istemedim. Zaten Bad Sector için garanti kapsamında değil falan diyeceklerdi. Böyle daha iyi oldu.

    @dante38,http://www.cercev-e.com/ sitesinden ürünün seri numarasıyla kontrol edebilirsiniz şu anki durumu nedir diye.




  • @241 aldığım hdd de bad sector çıkmıştı ve servis yenisi ile değişim yaptı. Ama senin sonradan olmuş. Onun için kesin bişey diyemiycem
  • seagate hangi adrese yolluyorsunuz arkadaslar bırde. yukarıda hd tune de olan sarı cızfılerın anlamaı nedır bende de cıkıyorda bu sarı cızgıler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: 241


    quote:

    Orjinalden alıntı: DiabloXT

    Arena'ya sorunu ayrıntılı biçimde bildirip gönderseydiniz ilgilenirlerdi fatura olmasa da.
    Başıma bir kaç kez geldi böyle olay ama geri çevrilmedim.

    Olan olmuş, yeni diskiniz geldiğinde deneyin bakalım.


    Arıza açıklaması olarak A4'ü doldurdum.Gayet ayrıntılı yazmıştım yani.

    Zaten harddisk elime aynen geri dönünce öfke dolu bir e-mail yazmıştım. Test sonuçlarını da koymuştum. Cevap gelmeyince de daha fazla uğraşmak istemedim. Zaten Bad Sector için garanti kapsamında değil falan diyeceklerdi. Böyle daha iyi oldu.

    @dante38,http://www.cercev-e.com/ sitesinden ürünün seri numarasıyla kontrol edebilirsiniz şu anki durumu nedir diye.


    Bad sector garanti kapsamındadır. Ayrıca tamir değil bire bir yenisi ile değişim yapmak zorundalar. Yapmıyorlarsa Seagate firmasına bir tane şikayet dilekçesi yolla. Distribütörü şikayet et. Emaili distribütöre yollayınca ne oluyor ki. Suçluyu suçluya şikayet ediyorsun. Emaili seagate yollaman lazım ki sana yapılan haksızlık başkalarına da yapılmasın. Bir şikayetten ne olur deme herkes şikayet ederse distribütörlerde hizaya gelir. Ülkemizde malesef şikayet mekanizmaları hiç bir şekilde çalışmıyor.




  • @241,

    Seagate toplama merkezi ile nasıl irtibat kuruyorsunuz? Hani diski gönderince onlar size onarılmış farklı bir disk gönderiyorlar ya, bu noktada prosedür nasıl işliyor biraz detaylandırabilirmisiniz?

    seagate'in sitesinde Warranty and Returns kısmı var, orada önce model ve seri numarasını yazıp garanti durumunu görüyoruz ardından bir form geliyor onu dolduruyoruz galiba. Bundan sonrası nasıl işliyor, formu doldurunca diski göndereceğimizi haber vermişmi oluyoruz?

    Birde yollarken paketlemeyi sitede anlatan bişeyler var, oraya göre yapmamız için o malzemeleri bulamayız doğal olarak, güzelce sarıp yollasak olmaz mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi revenger11 -- 4 Haziran 2009; 22:35:33 >




  • @revenger11

    Hiç bir onarım yapmıyor disk arızalıysa eğer içinde bilgide olsa bire bir değişimini yapıyor.

    Benim eski IDE 250 gb hdd nin kartı arızalanmıştı kart değişimi yapsa verilerim kurtulcak ama yapmadı yenisi ile değiştirdi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: krm-iks

    @241 aldığım hdd de bad sector çıkmıştı ve servis yenisi ile değişim yaptı. Ama senin sonradan olmuş. Onun için kesin bişey diyemiycem


    Kullanıcı hatası olduğu için ben suçumu kabullenmiştim aslında. (Sistemim eski P4 sistem var, üzerindeki power supply de çok kalitesiz bir şey. Tahminimce bir an dalgalanma oldu ve harddiske zarar verdi. UPS'de olmadığı için korumasız kalıyor. Gerçi yine de benim hatam sayılmaz ama bu yüzden diski gözden çıkarmıştım bile. Garanti ile şansımı denemek istedim.


    quote:

    Orjinalden alıntı: cimmy

    seagate hangi adrese yolluyorsunuz arkadaslar bırde. yukarıda hd tune de olan sarı cızfılerın anlamaı nedır bende de cıkıyorda bu sarı cızgıler


    Öncelikle siteden ürün değişimi için kayıt yapıp, yollayacağınız adresi seçiyorsunuz. Zaten Türkiye'de tek bir toplama noktası var. Misafir kullanıcı olarak da ürün iade talebinde bulunabiliyorsunuz fakat kayıt olup öyle yollamanızı öneririm. Takip etme işiniz kolaylaşır.

    http://www.seagate.com/www/tr-tr/support/warranty_&_returns_assistance/

    Bu linke girip sağdan üye olup ürün iadesi için bilgileri doldurmaya başlayabilirsiniz.


    Sarı çizgiler ise harddiskin sağlık testinin önerilen aralıklarda olmamasından çıkar. Ekran görüntüsü verebilirseniz yardımcı olabilir sanırım bazı arkadaşlar. Tabi HDTune' da bazen yanlış okuyabiliyor S.M.A.R.T verilerini. Başka bir programla da kontrol edebilirsiniz.

    quote:

    Orjinalden alıntı: bocukus

    Bad sector garanti kapsamındadır. Ayrıca tamir değil bire bir yenisi ile değişim yapmak zorundalar. Yapmıyorlarsa Seagate firmasına bir tane şikayet dilekçesi yolla. Distribütörü şikayet et. Emaili distribütöre yollayınca ne oluyor ki. Suçluyu suçluya şikayet ediyorsun. Emaili seagate yollaman lazım ki sana yapılan haksızlık başkalarına da yapılmasın. Bir şikayetten ne olur deme herkes şikayet ederse distribütörlerde hizaya gelir. Ülkemizde malesef şikayet mekanizmaları hiç bir şekilde çalışmıyor.


    Haklısınız, tenezzül edip özür mesajı bile yollamadılar. Yarın Seagate'e başımdan geçenleri anlatayım, belki dediğiniz gibi faydası olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: revenger11

    @241,

    Seagate toplama merkezi ile nasıl irtibat kuruyorsunuz? Hani diski gönderince onlar size onarılmış farklı bir disk gönderiyorlar ya, bu noktada prosedür nasıl işliyor biraz detaylandırabilirmisiniz?

    seagate'in sitesinde Warranty and Returns kısmı var, orada önce model ve seri numarasını yazıp garanti durumunu görüyoruz ardından bir form geliyor onu dolduruyoruz galiba. Bundan sonrası nasıl işliyor, formu doldurunca diski göndereceğimizi haber vermişmi oluyoruz?

    Birde yollarken paketlemeyi sitede anlatan bişeyler var, oraya göre yapmamız için o malzemeleri bulamayız doğal olarak, güzelce sarıp yollasak olmaz mı?


    Evet, formu doldurunca yollayacağınız adresi seçiyorsunuz zaten. Biraz önce ekran görüntüsü alabilmek için aynı bilgileri girdim fakat bu ürün daha önceden iade edilmiş diyor. Bu yüzden ekran görüntüsü veremiyorum. Fakat siz ekran görüntüsü verebilirseniz yardımcı olabilirim.

    Benim yolladığım adres şu idi:

    Collection Point Seagate Istan
    C/O Fritz International Transport Trade LTD.
    Kartaltepe mah.
    Malazgirt Cad No:1
    Sefakoy-Istanbul
    -, 34620
    Turkey


    Daha sonra size çıktı alabilmeniz için bir sayfa veriyor. (Kayıtlı üye iseniz bu sayfaya istediğinizde ulaşabiliyorsunuz) Bu sayfayı çıktı alıp kutunun üzerine yapıştırdım. (Sayfada sizin adresiniz, toplama merkezi adresi ve iade ile ilgili bilgiler yer alıyor)

    Paketlemeyi iki kat kabarcıklı naylona(ne ad veriliyor bilmiyorum :D) sardım. Harddiskten biraz daha büyük bir kutuya yerleştirdim. Sallanmayacak şekilde paketledim. Daha sonra PTT kargo ile verilen adrese yolladım. 3 TL tuttu. Daha sonrası dediğim gibi gelişti.



    Bence 1 hafta kadar daha bekleyin. Benim elime gelsin şu harddisk, bakalım nasıl bir şey gelecek. Kaç saat kullanılmış, çok mu eski, onlara bakalım, siz de ona göre yollayın. Çünkü ben de bilmediğim bir işe kalkıştım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 241 -- 4 Haziran 2009; 23:47:06 >




  • @241

    Prosedürü ayrıntınlı olarak açıkladığın için çok teşekkür ederim. Her adımı yazmışsın tam rehber olacak nitelikte Disk eline ulaşınca yorumlarını bekliyoruz yorumlarına bizde bişeyler yaparız artık
  • Harddisk sabah eve gelmiş. Paketlemesi gerçekten çok iyiydi. 2 kat kalın sünger vardı. Harddisk içinde ufacık kalmış.

    Everest:
    --------[ S.M.A.R.T. ]-------------------------------------------------------------------------------------------------- 

    [ ST3160813AS (9SY05A5G) ]

    01 Raw Read Error Rate 6 117 100 131064173 Tamam: Değerler normal
    03 Spinup Time 0 99 99 0 Tamam: Hiçbir Hata Yok
    04 Start/Stop Count 20 100 100 3 Tamam: Değerler normal
    05 Reallocated Sector Count 36 100 100 0 Tamam: Değerler normal
    07 Seek Error Rate 30 100 253 1529 Tamam: Değerler normal
    09 Power-On Time Count 0 100 100 0 Tamam: Hiçbir Hata Yok
    0A Spinup Retry Count 97 100 100 0 Tamam: Değerler normal
    0C Power Cycle Count 20 100 100 5 Tamam: Değerler normal
    B8 <Sağlayıcıya Özgül> 99 100 100 0 Tamam: Değerler normal
    BB <Sağlayıcıya Özgül> 0 100 100 0 Tamam: Hiçbir Hata Yok
    BC <Sağlayıcıya Özgül> 0 100 100 0 Tamam: Hiçbir Hata Yok
    BD <Sağlayıcıya Özgül> 0 100 100 0 Tamam: Hiçbir Hata Yok
    BE Airflow Temperature 45 63 63 622723109 Tamam: Değerler normal
    C2 Temperature 0 37 40 37 Tamam: Hiçbir Hata Yok
    C3 Hardware ECC Recovered 0 60 60 131064173 Tamam: Hiçbir Hata Yok
    C5 Current Pending Sector Count 0 100 100 0 Tamam: Hiçbir Hata Yok
    C6 Offline Uncorrectable Sector Count 0 100 100 0 Tamam: Hiçbir Hata Yok
    C7 Ultra ATA CRC Error Rate 0 200 200 0 Tamam: Hiçbir Hata Yok


     Faturasız Seagate harddiski teknik servise nasıl yollayabilirim?


    S.M.A.R.T. verilerinde 3 bilgi çok absürt değerler gösteriyor. Bunlar sorun yaratır mı acaba?

    Harddiskin çalışma süresi 0 saat idi. 1 saattir testler falan yapıyorum şimdi 1 oldu. Gerçekten kullanılmamış harddisk midir acaba?




  • onların aynısı benim hdd de var Seagate 7200.12 serisi 500 gb

    Sorun değil yani
  • @241,

    spin retry count değeri, hdtune'da tüm seagatelerde sarı görünüyor için rahat olsun.
    Birde ne kadar süre çalıştığına s.m.a.r.t. değerlerinden power on time'a bakarak mı anlıyoruz?
  • krm-iks; teşekkürler. Zaten farkettim ki eski harddiskte de aynı şekildeymiş. Sanırım Seagate biraz farklı bir sistem kullanıyor, eski programlar da aynen okuyamıyor.

    revenger11; teşekkürler.

    Evet ne kadar süre çalıştığı sürekli o değerden takip ediliyor. Daha önce başka harddiskte de kontrol etmiştim, geldiğinde 0'dı. 1483 saat olmuş bile. (3 ayda toplam 61 gün çalışmış :D)
  • Kutunun boyutları tam belli olmamış ama içine boşluk olmadan harddisk koymaya çalışsanız 50-60 tane sığar.

     Faturasız Seagate harddiski teknik servise nasıl yollayabilirim?

     Faturasız Seagate harddiski teknik servise nasıl yollayabilirim?

     Faturasız Seagate harddiski teknik servise nasıl yollayabilirim?

     Faturasız Seagate harddiski teknik servise nasıl yollayabilirim?

     Faturasız Seagate harddiski teknik servise nasıl yollayabilirim?

     Faturasız Seagate harddiski teknik servise nasıl yollayabilirim?

     Faturasız Seagate harddiski teknik servise nasıl yollayabilirim?




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.