Şimdi Ara

Fallout 3: Game of the Year Edition (2009) [ANA KONU] (7. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
3.469
Cevap
5
Favori
245.270
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • oyunun resimlerinden harika olacağı görünüyor,daha önceki oyunları oynamadım ama bunu oynamak istiyorum..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @h@t

    oyunun resimlerinden harika olacağı görünüyor,daha önceki oyunları oynamadım ama bunu oynamak istiyorum..

    Daha öncekilerden harika olacağını hiç sanmıyorum ayrıca daha öncekileri oynamadan bunu oynamanı hiç ama hiç önermem.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: reason666


    quote:

    Orjinalden alıntı: @h@t

    oyunun resimlerinden harika olacağı görünüyor,daha önceki oyunları oynamadım ama bunu oynamak istiyorum..

    Daha öncekilerden harika olacağını hiç sanmıyorum ayrıca daha öncekileri oynamadan bunu oynamanı hiç ama hiç önermem.

    +1
  • quote:

    Orjinalden alıntı: neuro


    quote:

    Orjinalden alıntı: reason666


    quote:

    Orjinalden alıntı: @h@t

    oyunun resimlerinden harika olacağı görünüyor,daha önceki oyunları oynamadım ama bunu oynamak istiyorum..

    Daha öncekilerden harika olacağını hiç sanmıyorum ayrıca daha öncekileri oynamadan bunu oynamanı hiç ama hiç önermem.

    +1


    bende öncekileri bu oyundan sonra oynamanı öneriyorum. ilk ikisi tadında bişey bekleyip boşuna hayal kırıklığına uğrama sonra..




  • GRAFİKLERİ ÇOK ŞAHANE
  • bu oyun için ingilizce kursuna bile gidilir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: @h@t

    oyunun resimlerinden harika olacağı görünüyor,daha önceki oyunları oynamadım ama bunu oynamak istiyorum..


    İşte bu tarz oyuncu kitlesinden dolayı fallout'u kaybettik...

    Resimlerinden harika gözüken oyun arıyorsanız gidin CoD, Oblivion, hatta Spiderman oynayın.

    Rpg ile ilgilenmemişseniz, bu zamana kadar bu oyunu duymamışsanız, önceki oyunlarına bir göz bile atmamışsanız bence fallout 'u oynamayı hak etmiyorsunuz. Gerçi Fallout 3'ü oynadıktan sonra bu kadar sahiplenebilecek miyim bilmiyorum ama hardcore rpg'ciler için bir efsane çöküşü oldu, bu gerçek.

    Grafik değil rol yapmak istiyoruz. Seçim şansı istiyoruz. Sadece iyi-kötü taraflarından birini seçmek değil, onlarca-tonlarca seçenek istiyoruz. Bu yüzden fallout'u 10(yazıyla on)'dan fazla bitirdim. Her New Game'de farklı bir role bürünüp farklı kararlar vermek çok güzeldi. Hatta bir hafta boyunca sadece karakter yaratmaya uğraşıp üçbeş görev dışında ilerleyememek gerçekten çok farklıydı. "Acaba şöyle desem ne olurdu" diyip 20 saniye önceki save'e dönüp farklı karar verip "vay canına be,iyi ki bakmışım" diye düşünmek çok farklıydı. Seni özleyeceğiz fallout. Kalbimizde yaşıyorsun. Gömün.




  • feel so bad; haklısın arkadaşım zaten yazılarımda da seninle aynı fikre sahip olduğumu anlayabilirsin. Bence bir oyun rpg ise ve aksiyon ağırlıklı ise bu oyun tek kurşun sıkmadan tek adam öldürmeden de bitirilebilmelidir. Ve bunu yapmak o kadar da zor olmamalıdır. Bu da gerçek rpg'lerde olması gereken bir detay bence ben öyle düşünüyorum...

    Fallout'ta bu fazlasıyla vardı...
  • OOo süper oyun budur ya harbyden
  • quote:

    Orjinalden alıntı: feel so bad

    Bu grafiğe bakıp da "oooo süpeeeeeeerrrrr!!!!1111!1!1!!" diyen kişiler için çıkartıyor Beth F3'ü zaten Dave, boşuna uğraşma... Zamanına yazık... Oyunlar artık sadece "oyun", benim için. Başka bir şey değil... İçeriğin boşluğunu grafiklerle kapatan yapımcıların... Neyse, sinirlendim...
    Edit: Yeterince rahatlayamadım... RPG grafikten ibaret değildir, seçenekleri olmayan, diyalog kutusunda 2 tane diyalogumsu olan oyun RPG değildir... Sen ne cevap verirsen ver görevin gidişatını değiştiremediğin, senin karakterine göre sana ayrı davranılmayan, yaratık kesmenin amaç olduğu bir oyun RPG değildir... Sen eğer alabildiğince özgürsen, NPC'ler dünya ile ilişkilerini belli ediyorlarsa, sen bir şeyleri değiştirebiliyor, onun sonuçlarını görebiliyorsan, eğer bir yeri geçmenin tek yolu yoksa o oyun klasiktir, gerçek RPG'dir, yaratık kesmenin ve item düşürmenin, karakter geliştirmenin amaç olmadığını anlayan yapımcıların yarattığı bir oyundur... Esas önemli olan rol yapabilmektir... O dünyanın bir parçası olmak amaçtır, karakterinin kişiliğine göre farklı davranmak, bu davranışların sonuçlarını görmek, yaşamak; RPG oyunlarının amacıdır...

    İMZA




  • quote:

    * special sistemi aynen kullanılmış. tag skilliyle, perk'iyle, anlı şanlı special. nitekim bethesda nın buna yanaşacağına imkan bile vermiyordum.

    * combat esnasında turn based action point üstüne kurulu sistem aynen getirilmiş, bildiğimiz adamın kolu %60 kafası %30 modu. isteyen bildiği gibi real time da oynayabiliyor ama turn based modunun net bir şekilde combatta avantaj sağladığı için oyuncuyu buna teşvik ettiği belirtilmiş. öte yandan karşımıza fare çekirge çıktığı zaman da turn beklemek durumunda değiliz.

    * oyun aslında first person olmasına rağmen 3rd person da oynanabiliyor. bu morrowind ve obliviondaki gibi dandirik 3rd person değil, hakkaten üzerinde uğraşılmış bir 3rd person oluyormuş.

    * kan ve vahşet seviyesi morrowind ya da oblivion daki gibi teen değil, direkt mature ayarında. screenshotlarda kafası balkabağı gibi patlayan super mutant a dikkat diyorum. (öte yandan oyunda çocuklar var, nasıl olacak bu işler bethesda?)

    * fallout 3 de, morrowind ve oblivion daki gibi, her türlü faction a üye olup, hem iyilerin kralı hem kötülerin efendisi olmak yok. karma sistemi geri dönmüş ve oyuncu illa ki etik seçimler yapmak durumunda.

    * oyunda npc sayısını npc leri çok daha detaylı ve özgün yapmak için oblivion sayısından çok daha aşağı çekmişler (binli rakamlardan yüzlü rakamlara) herkes kendine has bir adam olacakmış.

    * morrowind ve oblivion da oyuncuların müzdarip olduğu "dertli npc" fenomenine son vermek için değişik senaryolar geliştirmişler. bu da demek oluyor ki durup dururken muhabbetin olmadığı bir npc "bilmemnem kayboldu, bilmemkim kaçırıldı" gibi tamamen bağımsız fetch questler vermiyor, herşey bir olay örgüsüyle oluşuyor.


    Not: yazılanlar alıntıdır(ekşiden). Vaktim olmadığı için informer'ı okuyup çeviremedim.
    Ayrıca;
    Fallout 3 GalleryFallout 3 FAQ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ossguur -- 13 Ağustos 2007; 12:15:16 >




  • Kan ve vahşet seviyesi zaten mature olmalıydı. Çünkü sırf o 2d grafiklerde çok şahane acılı ve kanlı ölümleri görmek için şu taş atıp da adamın kafasını patlatan resmi olan perk'i seçiyordum oyunun başında. Oblivion'da çocukların olmama sebebi gayet açıktı, çocuklara rpg oyunlarında çok şey yapılabilirdi ve oyuncu kitlesini kısıtlamamak için oyuna çocuk koyulmamıştı. Oyun yapımcısı ve tasarımcısı bunun ile ilgili bir yazı yayınlamıştı. Ancak fallout'ta bar girişinde hırsızlık yapan küçük kız çocuklarına arkasından sneak ile yaklaşıp steal açıp kızın inventory'sine 20 saniyeye ayarlı bir bomba koyup uzaktan bekleyip kafa kol bacak kısımlarının havada uçuşmasını izlemek başka bir keyif veriyordu ve bu keyfi fallout 3'te de devam ettirmek isteyenlar olacaktır bence.




  • Bridge keeper ve fallout 1'de rol alamayan vault karakterlerinin(black isle'ın tüm yöneticileriyle yatmama rağmen oyunda bana rol vermediler dendiğinde o an yemekte olduğum hamburgerin çok büyük bir bölümünü yutmak zorunda kalmıştım) special enc.lerdeki dialoglarını da(bridge keeper'ın bu işler artık için çok yaşlıyım dediği monolog da dahil) eklemek lazım, değil mi @feel

    Bethesda'nın espriden anladığı, oyunda bir deli vardır ve şehirdeki üç-beş olayla alâkasız insanın kendini izlediğini ve öldürmeyi planladığını düşünmektedir. Evet, espri bu olsa gerek.(bkz. Oblivion'un alâkasız yan görevleri)

    Bozar ile dıkış dıkış dıkış dıkış şeklinde göğüs kol karın ve kafada kalıcı hasar açıp düşen cesetten akan kanları izlemek ayrı bir zevk ama benim en çok ele takılan şu demirle karın yarmak hoşuma gidiyor. Bi de patlayan hırsız kızlar. Aslında patlayan hırsız kızlar en çok hoşuma gidenler.
    -Sadist miyim?
    Evet



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nicholai Hel -- 14 Ağustos 2007; 13:41:08 >




  • Bethesda ya mail attım fallout bu olamaz fallout asla rpg olamaz katlettiniz diye adamlar düşünceleriniz için teşekkür ederiz forumumuza da bekleriz dediler yahu bu kadar pişkinlik
  • Oyunun güzel olacağından hiç şüphem yok, bethesda gerçekten çok iyi yapımlarla piyasaya girdi.Fallout gibi bir efsanenin devamını getirmekte öyle her babayiğidin harcı değil.Bu sorumluluğu üstlendiklerine göre elbetteki ortaya iyi birşey çıkacak.Beklemedeyiz.
  • quote:

    Bethesda ya mail attım fallout bu olamaz fallout asla rpg olamaz katlettiniz diye adamlar düşünceleriniz için teşekkür ederiz forumumuza da bekleriz dediler yahu bu kadar pişkinlik


    Bravo!

    Valla ben dört göz açtım bekliyorum oyunu ama biliyorum oyunu beğenmeyecem ve Fallout 1 ve 2 oynamaya devam edicem. O eski Fallout ruhunun Turn-Based olmayan bi FPS'de barınabileceğine kesinlikle inanmıyorum.

    "I wonder if Texas survived the war."
  • O arkadaki rezalet HDRI'dan nasıl utanmadın da kullanıverdin a Bethesda. Hiç yakışıyormu Fallout'a.

    Neuvelle sağol SSler için. Yalnız 3 ve 4. SSler yeni değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ragdol -- 24 Ağustos 2007; 22:13:34 >
  • mükemmel yenilikler. bak şimdi oyunu sevmeye başladım.


    quote:

    * combat esnasında turn based action point üstüne kurulu sistem aynen getirilmiş, bildiğimiz adamın kolu %60 kafası %30 modu. isteyen bildiği gibi real time da oynayabiliyor ama turn based modunun net bir şekilde combatta avantaj sağladığı için oyuncuyu buna teşvik ettiği belirtilmiş. öte yandan karşımıza fare çekirge çıktığı zaman da turn beklemek durumunda değiliz.




    özllikle combat sistemi'nin real time olduğunu duyduğumda çok üzülmüştüm. ama bu sistem mükemmel olacağa benziyor. zorlanacağımız, taktik yapmamız gerekn savaşlarda turn base; kolay savaşlarda ise real time yani kolay savaşlarda turn beklemeye gerek kalmayacak. bu mükemmel bir sistem. daha önce arcanum'da kullaıldı ve başarılı oldu bence.


    quote:

    * oyunda npc sayısını npc leri çok daha detaylı ve özgün yapmak için oblivion sayısından çok daha aşağı çekmişler (binli rakamlardan yüzlü rakamlara) herkes kendine has bir adam olacakmış.


    npc'lerin birbirine benzememesi özgün olması da çok güzel. ayrıca npclerin selam vermeden quest vermesini de kaldırmaları iyi olmuş.

    quote:

    * fallout 3 de, morrowind ve oblivion daki gibi, her türlü faction a üye olup, hem iyilerin kralı hem kötülerin efendisi olmak yok. karma sistemi geri dönmüş ve oyuncu illa ki etik seçimler yapmak durumunda.


    karma olayı da daha iyi bir hal almış. bu da çok iyi


    quote:

    * kan ve vahşet seviyesi morrowind ya da oblivion daki gibi teen değil, direkt mature ayarında. screenshotlarda kafası balkabağı gibi patlayan super mutant a dikkat diyorum. (öte yandan oyunda çocuklar var, nasıl olacak bu işler bethesda?)


    demek ki karakter yaratırken bloody mess'e verecez


    sonuc olarak oyundaki yenilikleri sevdim ben. yıllardan sonra adam gibi bir rpg oynayacağız demek ki.




  • Daha oyun çıkmadan bu kadar eleştiri alması güzel bir şey ancak eleştirenlerin çok önyargılı davrandığı durumlar da var. Bethesda kesinlikle bu eleştirileri dikkate alacaktır bence.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.