Şimdi Ara

Fallout 3: Game of the Year Edition (2009) [ANA KONU] (40. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3.469
Cevap
5
Favori
244.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şu konuyu bir türlü anlayamıyorum. FO3'teki yaratık sayısı yaklaşık FO1 ve 2'deki ortalama yaratık sayısı kadar ama ilk ikisinde izometrik perspektiften bu yaratıkları öldürürken sonuncusunda FPS olarak öldürüyoruz. Aradaki fark bu kadarken nasıl olur da FO3 diyaloğu fazla shooter veya hack&slash olabiliyor? Yani oyunun özünü koruyalım diye illa izometrik perspektif mi yapsalardı? Eğer oyunu beğenmediyseniz buna söylenecek söz elbette yok ama oyunu eleştirmek istiyorsanız, kötü yanlarını ortaya koymak yeterli olmaz, nasıl olması gerektiğini de belirtmelisiniz. Öbür türlü havada kalır. Ben oyunu eleştiren arkadaşlara bu bağlamda sormak istiyorum, oyun nasıl olsaydı beğenirdiniz? Yani nasıl olsaydı,

    *diyaloğu biraz fazla bi shooter olmazdı?
    *hack & slash tarzı bir oyun olmazdı?
    *post nukleer ortamda kara mizaha sahip olurdu?
    *vs

    Ben şahsen bu sorulara yanıt veremiyorum, çünkü tüm bu eksik diye gösterilen kısımlar bence oyunda yeterince mevcut.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Father Torque

    Şu konuyu bir türlü anlayamıyorum. FO3'teki yaratık sayısı yaklaşık FO1 ve 2'deki ortalama yaratık sayısı kadar ama ilk ikisinde izometrik perspektiften bu yaratıkları öldürürken sonuncusunda FPS olarak öldürüyoruz. Aradaki fark bu kadarken nasıl olur da FO3 diyaloğu fazla shooter veya hack&slash olabiliyor? Yani oyunun özünü koruyalım diye illa izometrik perspektif mi yapsalardı? Eğer oyunu beğenmediyseniz buna söylenecek söz elbette yok ama oyunu eleştirmek istiyorsanız, kötü yanlarını ortaya koymak yeterli olmaz, nasıl olması gerektiğini de belirtmelisiniz. Öbür türlü havada kalır. Ben oyunu eleştiren arkadaşlara bu bağlamda sormak istiyorum, oyun nasıl olsaydı beğenirdiniz? Yani nasıl olsaydı,

    *diyaloğu biraz fazla bi shooter olmazdı?
    *hack & slash tarzı bir oyun olmazdı?
    *post nukleer ortamda kara mizaha sahip olurdu?
    *vs

    Ben şahsen bu sorulara yanıt veremiyorum, çünkü tüm bu eksik diye gösterilen kısımlar bence oyunda yeterince mevcut.


    Yahu oyunu beğenmedim demiyorum. Ama FO3 olarak hayalkırıklığı benim için.

    STALKER idare eder bir oyundu mesela. Bu da STALKER 2 olarak çıkmış olsaydı, güzel olmuş derdim.

    Ama FO3 için olmamış. Tarz olarak olmamış...

    Tarzı geçtim, detay olarak kafaya taktığım noktalar:

    1. Gore (Kan-Vahşet vs.):
    Gore seçeneği koymaz mı insan? Tamam benim için sorun yok ama, hanım tiksiniyor. Çocuk büyüdüğünde, kapıyı kitleyip öyle mi oynayacağım? FO2'de olan basit bir seçenek. Çok mu zordu?

    2. Inventory ve Ağırlıklar:
    Üzerimde sabit ağırlık 140 civarında. 9 STR, 240 taşıyabiliyorum. Çıkıyorum şehirden. Daha ilk girdiğim odadan 1 vacuum cleaner, 1 steam gauge alsam, ilk öldürdüğüm 2 adamdan 2 armor, 2 silah alsam, inv doluyor... Atsan atılmaz, satsan satılmaz. Packrat zihniyetiyle gördüğü herşeyi toplamaya kasanlar için işkence bir durum. Megaton'dan GNR'a gidecem. 5 defa geri dönüp inventory boşalttım... Gıcık bir durum.

    FO2'de araba bagajı vardı. Doldururduk güzelinden.

    3. Vasıta:
    Çok mu zordu mesela FO2'deki havada bir araba ya da motor eklemek?
    O kadar haritayı ille yayan olarak, uzuun uzun dolanmak zorunda mıyız?
    Hele hele nasıl olduğu meçhul olan, kilometrelerce uzanan yığınların etrafından-altından (metro) dolanmak mevzusu...

    4. Quest Bağlantı ve Sıralamaları:
    Normalde olması gereken, step by step ilerlemektir.
    Lineer oyundan bahsetmiyorum. Ama ilk gittiğiniz Megaton'dan aldığınız ilk questlerin, Megaton'a en yakın yerleşimlerden başlaması gerekir.
    Sırayı takip ederseniz, lineer bir oyun oynayabilmeniz gerekir. Questler birbirine girmez.
    Ama bu sırayı bozup özgürce istediğiniz noktaya gitmenizi de engellememelidir.
    FO2'de bu var. Peki burada?

    İlk aldık Super Duper Mart. Yolda Wilkins'e rastladık. Grayditch questi girdi araya. İyi güzel. Sorun yok.
    Grayditch'ten Merigold Stationa gidelim dedik. Bi metroya girdik. Her yana uzanıyor. Mezarlıktan çıktık. Sağa sola uzanıyor. Birsürü başka yerleşim yeri var arada. Karışmasın dedik. Geri metroya girdik. Falls'tan çıktık. Mutantlar var. Brotherhood paladini var. Quest verdi. Binaya girdik adamı kurtarmaya. vs vs.

    Bir questi yapayım diye yola çıktık ama, 10 tane mekan girdi araya.
    Explore etsen bir dert, etmesen bir dert.

    Moira Minefield'a gönderdi. Yürüyelim dedik. Arada bir metro station. Az ilerde Bethesda binası... Az ilerde Scrapyard... Girip explore etsen bir dert. Etmesen bir dert.

    Quest yapacağım diye yola çıkıyorum. Bir süre sonra kendimi yola çıktığım amaçtan çok daha farklı şeylerle uğraşıyor buluyorum.
    Mekan sıralamasını lineer yapabilirlerdi. Her oyunda düşünülür de burada mı düşünememişler?

    Ha nedir, oynuyoruz... İyi, güzel...




  • İyi olmuş kötü olmuş muhabbetine hiç girmicem de questler hakkında bikaç sorum olacak.
    Android görevinde kadınla konuşuyoruz. Aman onlar da insan (androidler) onun da canı var elleme garibimi diyor. Sonra Dr. Zimmere senin eleman ölmüş diyoruz quest bitiyor. Tekrar megaton a dönünce kadın tam oradan ayrılırken yakaladım. Ve bize rivet city de Suya atlayınca orda bi kapı bulacağımızı orda da bu android olayları ile alakalı başka bi doktoru bulacağımızı söylüyor. Bu doktoru bulan varmı?

    Birde Megaton saloon da bi kız ailesine mektup göndermemizi istiyor. Araştırırken Ailesinin öldüğünü ancak kardeşinin kayıp olduğu ortaya çıkıyor. Onu da ararken vampirler birliği tarzı bi gruba denk geldim, elemanı onların tuttuğunu anladım ama daha ileriye gidemedim. Hatta ordaki elemanın cebinde sishkebab var, uyurken stealth boy basıp pickpocket ile yürüttüm. Işın kılcı gibi birşey. Herneyse kızın kardeşini nasıl bulacağım :)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ysselim

    quote:

    Orjinalden alıntı: Father Torque

    Şu konuyu bir türlü anlayamıyorum. FO3'teki yaratık sayısı yaklaşık FO1 ve 2'deki ortalama yaratık sayısı kadar ama ilk ikisinde izometrik perspektiften bu yaratıkları öldürürken sonuncusunda FPS olarak öldürüyoruz. Aradaki fark bu kadarken nasıl olur da FO3 diyaloğu fazla shooter veya hack&slash olabiliyor? Yani oyunun özünü koruyalım diye illa izometrik perspektif mi yapsalardı? Eğer oyunu beğenmediyseniz buna söylenecek söz elbette yok ama oyunu eleştirmek istiyorsanız, kötü yanlarını ortaya koymak yeterli olmaz, nasıl olması gerektiğini de belirtmelisiniz. Öbür türlü havada kalır. Ben oyunu eleştiren arkadaşlara bu bağlamda sormak istiyorum, oyun nasıl olsaydı beğenirdiniz? Yani nasıl olsaydı,

    *diyaloğu biraz fazla bi shooter olmazdı?
    *hack & slash tarzı bir oyun olmazdı?
    *post nukleer ortamda kara mizaha sahip olurdu?
    *vs

    Ben şahsen bu sorulara yanıt veremiyorum, çünkü tüm bu eksik diye gösterilen kısımlar bence oyunda yeterince mevcut.


    Yahu oyunu beğenmedim demiyorum. Ama FO3 olarak hayalkırıklığı benim için.

    STALKER idare eder bir oyundu mesela. Bu da STALKER 2 olarak çıkmış olsaydı, güzel olmuş derdim.

    Ama FO3 için olmamış. Tarz olarak olmamış...

    Tarzı geçtim, detay olarak kafaya taktığım noktalar:

    1. Gore (Kan-Vahşet vs.):
    Gore seçeneği koymaz mı insan? Tamam benim için sorun yok ama, hanım tiksiniyor. Çocuk büyüdüğünde, kapıyı kitleyip öyle mi oynayacağım? FO2'de olan basit bir seçenek. Çok mu zordu?

    2. Inventory ve Ağırlıklar:
    Üzerimde sabit ağırlık 140 civarında. 9 STR, 240 taşıyabiliyorum. Çıkıyorum şehirden. Daha ilk girdiğim odadan 1 vacuum cleaner, 1 steam gauge alsam, ilk öldürdüğüm 2 adamdan 2 armor, 2 silah alsam, inv doluyor... Atsan atılmaz, satsan satılmaz. Packrat zihniyetiyle gördüğü herşeyi toplamaya kasanlar için işkence bir durum. Megaton'dan GNR'a gidecem. 5 defa geri dönüp inventory boşalttım... Gıcık bir durum.

    FO2'de araba bagajı vardı. Doldururduk güzelinden.

    3. Vasıta:
    Çok mu zordu mesela FO2'deki havada bir araba ya da motor eklemek?
    O kadar haritayı ille yayan olarak, uzuun uzun dolanmak zorunda mıyız?
    Hele hele nasıl olduğu meçhul olan, kilometrelerce uzanan yığınların etrafından-altından (metro) dolanmak mevzusu...

    4. Quest Bağlantı ve Sıralamaları:
    Normalde olması gereken, step by step ilerlemektir.
    Lineer oyundan bahsetmiyorum. Ama ilk gittiğiniz Megaton'dan aldığınız ilk questlerin, Megaton'a en yakın yerleşimlerden başlaması gerekir.
    Sırayı takip ederseniz, lineer bir oyun oynayabilmeniz gerekir. Questler birbirine girmez.
    Ama bu sırayı bozup özgürce istediğiniz noktaya gitmenizi de engellememelidir.
    FO2'de bu var. Peki burada?

    İlk aldık Super Duper Mart. Yolda Wilkins'e rastladık. Grayditch questi girdi araya. İyi güzel. Sorun yok.
    Grayditch'ten Merigold Stationa gidelim dedik. Bi metroya girdik. Her yana uzanıyor. Mezarlıktan çıktık. Sağa sola uzanıyor. Birsürü başka yerleşim yeri var arada. Karışmasın dedik. Geri metroya girdik. Falls'tan çıktık. Mutantlar var. Brotherhood paladini var. Quest verdi. Binaya girdik adamı kurtarmaya. vs vs.

    Bir questi yapayım diye yola çıktık ama, 10 tane mekan girdi araya.
    Explore etsen bir dert, etmesen bir dert.

    Moira Minefield'a gönderdi. Yürüyelim dedik. Arada bir metro station. Az ilerde Bethesda binası... Az ilerde Scrapyard... Girip explore etsen bir dert. Etmesen bir dert.

    Quest yapacağım diye yola çıkıyorum. Bir süre sonra kendimi yola çıktığım amaçtan çok daha farklı şeylerle uğraşıyor buluyorum.
    Mekan sıralamasını lineer yapabilirlerdi. Her oyunda düşünülür de burada mı düşünememişler?

    Ha nedir, oynuyoruz... İyi, güzel...


    1 ve 3'w katılsam da 4. sıraladığın "soruna" tamamen karşıyım. Fallout demek serbest dolaşmak demek, ordan burdan quest alıp kendi keyfine göre istediğin sırayla o questleri yapmak demek. Önceki oyunlarda da bu böyleydi, Fallout 3'de de böyle. Lineerlik arayan bir Witcher, Fable, Kotor tarzı RPG oynar. Dediğim gibi, bu 4. maddeye kadar bir miktar haklı bulunabilecek eleştiriler, ama bu 4. madde bence direk olarak önyargıyla yaklaştığını gösteriyor, olumlu birşeyi de olumsuzmuş gibi göstererek.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ysselim

    Yahu oyunu beğenmedim demiyorum. Ama FO3 olarak hayalkırıklığı benim için.

    STALKER idare eder bir oyundu mesela. Bu da STALKER 2 olarak çıkmış olsaydı, güzel olmuş derdim.

    Ama FO3 için olmamış. Tarz olarak olmamış...

    Tarzı geçtim, detay olarak kafaya taktığım noktalar:

    1. Gore (Kan-Vahşet vs.):
    Gore seçeneği koymaz mı insan? Tamam benim için sorun yok ama, hanım tiksiniyor. Çocuk büyüdüğünde, kapıyı kitleyip öyle mi oynayacağım? FO2'de olan basit bir seçenek. Çok mu zordu?

    2. Inventory ve Ağırlıklar:
    Üzerimde sabit ağırlık 140 civarında. 9 STR, 240 taşıyabiliyorum. Çıkıyorum şehirden. Daha ilk girdiğim odadan 1 vacuum cleaner, 1 steam gauge alsam, ilk öldürdüğüm 2 adamdan 2 armor, 2 silah alsam, inv doluyor... Atsan atılmaz, satsan satılmaz. Packrat zihniyetiyle gördüğü herşeyi toplamaya kasanlar için işkence bir durum. Megaton'dan GNR'a gidecem. 5 defa geri dönüp inventory boşalttım... Gıcık bir durum.

    FO2'de araba bagajı vardı. Doldururduk güzelinden.

    3. Vasıta:
    Çok mu zordu mesela FO2'deki havada bir araba ya da motor eklemek?
    O kadar haritayı ille yayan olarak, uzuun uzun dolanmak zorunda mıyız?
    Hele hele nasıl olduğu meçhul olan, kilometrelerce uzanan yığınların etrafından-altından (metro) dolanmak mevzusu...

    4. Quest Bağlantı ve Sıralamaları:
    Normalde olması gereken, step by step ilerlemektir.
    Lineer oyundan bahsetmiyorum. Ama ilk gittiğiniz Megaton'dan aldığınız ilk questlerin, Megaton'a en yakın yerleşimlerden başlaması gerekir.
    Sırayı takip ederseniz, lineer bir oyun oynayabilmeniz gerekir. Questler birbirine girmez.
    Ama bu sırayı bozup özgürce istediğiniz noktaya gitmenizi de engellememelidir.
    FO2'de bu var. Peki burada?

    İlk aldık Super Duper Mart. Yolda Wilkins'e rastladık. Grayditch questi girdi araya. İyi güzel. Sorun yok.
    Grayditch'ten Merigold Stationa gidelim dedik. Bi metroya girdik. Her yana uzanıyor. Mezarlıktan çıktık. Sağa sola uzanıyor. Birsürü başka yerleşim yeri var arada. Karışmasın dedik. Geri metroya girdik. Falls'tan çıktık. Mutantlar var. Brotherhood paladini var. Quest verdi. Binaya girdik adamı kurtarmaya. vs vs.

    Bir questi yapayım diye yola çıktık ama, 10 tane mekan girdi araya.
    Explore etsen bir dert, etmesen bir dert.

    Moira Minefield'a gönderdi. Yürüyelim dedik. Arada bir metro station. Az ilerde Bethesda binası... Az ilerde Scrapyard... Girip explore etsen bir dert. Etmesen bir dert.

    Quest yapacağım diye yola çıkıyorum. Bir süre sonra kendimi yola çıktığım amaçtan çok daha farklı şeylerle uğraşıyor buluyorum.
    Mekan sıralamasını lineer yapabilirlerdi. Her oyunda düşünülür de burada mı düşünememişler?

    Ha nedir, oynuyoruz... İyi, güzel...


    1- Oyun zaten Avustralya'da ESRB testini geçemedi, oyundaki bazı etkenler çıkarılıp öyle piyasaya sürüldü. Gore seçeneği bana gereksiz geliyor zira bu tür bir seçeneğe ihtiyaç duyan kişinin zaten Fallout'tan bir tat alması beklenemez. Hele ki oyunda "gore"u daha arttıran bir "perk" varken ve bu "perk" birçok oyuncu için vazgeçilmezken.

    2-Oyundaki taşıma kapasitesi yeterli düzeyde. Çoğu zaman öldürdüğüm elemanları "take all" seçeneğiyle donlarına kadar soyuyorum ve görev bitince götürüp satıyorum. Hatta oyunun başında Megaton'daki evi kazanırsanız bu tür eşyalarınızın fazla olanını bırakabileceğiniz güvenli dolaplarınız da oluyor. Hatta yiyecekleri bırakmak için evde bir buzdolabı bile var. Ayrıca oyundaki tamir özelliğinin aynı eşyaları yedek parça olarak kullanması sebebiyle çoğu aldığım silah zaten elimdekileri tamire gidiyor. Baya bir boş yer sağlıyor.

    3-Oyunda neredeyse tüm yollar zarar görmüşken araba ne işe yarar bilemiyorum. Ayrıca önceden gidilmiş bir mekana tekrar gitmek için "fast travel" imkanı varken arabaya neden gerek duyulsun ki? Böyle çok daha hoş olmuş, sonuçta ne kadar FO2'de araba varsa da "wasteland"i köpeğinle birlikte yürüyerek gezmek oyunun özüne daha uygun geliyor bana.

    4-Oyuna dün akşam yeniden başladım ve şu anda haritayı kendimce dolaşıyor ve hem yeni yerler keşfediyorum hem de sonradan kullanımı kolay olsun diye "fast travel" özelliği için bölgeyi mümkün olduğunda gezip bitirmeye çalışıyorum. Deyim yerindeyse kafama göre takılıyorum, kimse de beni "oraya gitme" diye engellemiyor veya yaptığım bu geziler aktif "quest"lerimi etkilemiyor. Ayrıca ilk gittiğim Megaton'dan aldığım ilk "quest"ler, Megaton'a en yakın yerleşimlerden başladı genellikle. Hatta bu "quest"lerden birisini baya bir yapınca son görev olarak beni uzakta bir yere gönderdi. Görev sıralaması tamamen size kalmış. Hatta görevleri konuşmalarda tersleme imkanı da verilmiş. E daha ne yapsın adamlar? Oyunu nasıl oynamak isterseniz o şekilde ilerlersiniz, ister görevleri tek tek sakin sakin yaparsınız, isterseniz her görevi alıp birbirine karışmış vaziyette çözmeye de çalışabilirsiniz. Size kalmış.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: infernox

    İyi olmuş kötü olmuş muhabbetine hiç girmicem de questler hakkında bikaç sorum olacak.
    Android görevinde kadınla konuşuyoruz. Aman onlar da insan (androidler) onun da canı var elleme garibimi diyor. Sonra Dr. Zimmere senin eleman ölmüş diyoruz quest bitiyor. Tekrar megaton a dönünce kadın tam oradan ayrılırken yakaladım. Ve bize rivet city de Suya atlayınca orda bi kapı bulacağımızı orda da bu android olayları ile alakalı başka bi doktoru bulacağımızı söylüyor. Bu doktoru bulan varmı?

    Birde Megaton saloon da bi kız ailesine mektup göndermemizi istiyor. Araştırırken Ailesinin öldüğünü ancak kardeşinin kayıp olduğu ortaya çıkıyor. Onu da ararken vampirler birliği tarzı bi gruba denk geldim, elemanı onların tuttuğunu anladım ama daha ileriye gidemedim. Hatta ordaki elemanın cebinde sishkebab var, uyurken stealth boy basıp pickpocket ile yürüttüm. Işın kılcı gibi birşey. Herneyse kızın kardeşini nasıl bulacağım :)


    Doktoru buldum ama başka quest için bulmuştum. Suyun altında kapı var, geminin alt tarafında gözüken kapının yakınında. Oralarda suya dal kapıyı bul. Sonra geminin içine gireceksin. Orada ilerle, tuzaklara da dikkat et. Sonunda doktorla karşılaşacaksın. Ama androidle ilgili bişey söylüyor mu ona bakmadım. Girer bakarım sonra belki.

    Kızın kardeşi yukarıda, liderin odasının ilerisinde kapısında terminal olan odada. Yapabileceğin bikaç şey var, karizman yüksekse liderin karısını ikna eder şifreyi alırsın. Speech orta düzeyse üyelerden birini ikna edip şifreyi alabilirsin. Ya da science yüksekse terminali hackler içeri girersin.




  • Skullptura Final Fix yüklediğim halde bile megaton'a ayak bastığım zaman yine masaüstüne atıyor çoğu kişide bu sorun var bence yeni bir fix yolda gibi bu böyle olmayacak :-(
  • Yalnız değilmişim...

    Gamebanshee vardır. FRP-RPG meraklıları bilir. Sağlam bir site.
    Yorumlara bakıyorum, çoğu insanda hayalkırıklığı var.

    Evet, bir miktar olmuş, ama genel anlamda monotonluğu bozamamış. Oblivion With Guns...

    Bunlardan birinin yorumu:

    quote:


    I'm almost done with the game, and I have to say I'm pretty disappointed.

    -Starting areas and main quest chain are only real finished areas in game, after 15 hours you realize there's nothing cooler coming than what you see initially, which sucks.
    -The random encounters and things in between towns are pretty pointless, yielding only enemies and ammo. There's nothing unique to find or do, it feels like. Almost no one to interact with, either, I used to love picking sides in faction fights you find in the wasteland, nothing like that happens now.
    -Stupid, stupid dialogue, no branching quests or NPCs interaction. Never more than one or two quests in a town, with never any follow-up jobs, interactions or whatever. I saved some girl's brother from a cannibal cult, all she said was "Thanks", and then never said more than that to me again.
    - Good/Evil are your only two choices, and they rarely happen. There's just nothing to do but pointless combat and the linear quest chain. There are some fetch quests, but, meh, those always bore me.
    -Terrible plot, poor quest design.
    -Far fewer endings than promised. Like a handful, I have no idea where they come up with "200" that's a joke.
    -FPS/VATS balance issues. VATS godly at pb-range, useless at mid-long range. FPS allows one-shot kills at looooong range with no skill checks. It's just weird.
    -Lack of RPG elements: Most SPECIAL attributes and many skills are just useless. You can save/load speech checks, but you don't need them since there is always a dialogue choice to advance the plot, no matter what. I had 4-5 attribute checks and a handful of skill checks in the whole game. Skill isn't even checked for FPS mode, I can headshot something at 100 yards with 15 skill points in it in FPS mode.

    I really enjoyed the game at first, but the more you play it, the more you realize that there's nothing much in it besides shoot and loot. The dialogue just...stopped. And the copy-paste feel of the two-dozen dungeon crawls I endured really wore me out. I know all the metro stations in DC kinda feel the same IRL, but I just dont think they needed to force you to travel and fight through a dozen of them. Walking into a ruined school and seeing the staircase on the right was filled with rubbish gave me a headache, as I always knew that this meant a tortuous, timewasting 3-d maze was coming up, all of which could be avoided if I had the presence of mind to travel with a rope and a collapsible ladder.




  • Beyler konudan 1-2 gün uzak kaldımda,acaba oyundaki hataların giderilmesi için bir patch/fix veya herhangi bir şey çıktı mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FadeToßlack -- 4 Kasım 2008; 15:30:09 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ysselim

    Yalnız değilmişim...

    Gamebanshee vardır. FRP-RPG meraklıları bilir. Sağlam bir site.
    Yorumlara bakıyorum, çoğu insanda hayalkırıklığı var.

    Evet, bir miktar olmuş, ama genel anlamda monotonluğu bozamamış. Oblivion With Guns...

    Bunlardan birinin yorumu:

    quote:


    I'm almost done with the game, and I have to say I'm pretty disappointed.

    -Starting areas and main quest chain are only real finished areas in game, after 15 hours you realize there's nothing cooler coming than what you see initially, which sucks.
    -The random encounters and things in between towns are pretty pointless, yielding only enemies and ammo. There's nothing unique to find or do, it feels like. Almost no one to interact with, either, I used to love picking sides in faction fights you find in the wasteland, nothing like that happens now.
    -Stupid, stupid dialogue, no branching quests or NPCs interaction. Never more than one or two quests in a town, with never any follow-up jobs, interactions or whatever. I saved some girl's brother from a cannibal cult, all she said was "Thanks", and then never said more than that to me again.
    - Good/Evil are your only two choices, and they rarely happen. There's just nothing to do but pointless combat and the linear quest chain. There are some fetch quests, but, meh, those always bore me.
    -Terrible plot, poor quest design.
    -Far fewer endings than promised. Like a handful, I have no idea where they come up with "200" that's a joke.
    -FPS/VATS balance issues. VATS godly at pb-range, useless at mid-long range. FPS allows one-shot kills at looooong range with no skill checks. It's just weird.
    -Lack of RPG elements: Most SPECIAL attributes and many skills are just useless. You can save/load speech checks, but you don't need them since there is always a dialogue choice to advance the plot, no matter what. I had 4-5 attribute checks and a handful of skill checks in the whole game. Skill isn't even checked for FPS mode, I can headshot something at 100 yards with 15 skill points in it in FPS mode.

    I really enjoyed the game at first, but the more you play it, the more you realize that there's nothing much in it besides shoot and loot. The dialogue just...stopped. And the copy-paste feel of the two-dozen dungeon crawls I endured really wore me out. I know all the metro stations in DC kinda feel the same IRL, but I just dont think they needed to force you to travel and fight through a dozen of them. Walking into a ruined school and seeing the staircase on the right was filled with rubbish gave me a headache, as I always knew that this meant a tortuous, timewasting 3-d maze was coming up, all of which could be avoided if I had the presence of mind to travel with a rope and a collapsible ladder.



    Ooo bende aksini idda eden 150 tane yazı koyarım buraya Eski Fallout fanlarının çok güzel olmuş yazıları ile dolup taşıyor forumlar.

    Belirli bir kısım bu oyunun çok kötü olmasını,daha oyun çıkmadan, istiyordu. Oyun çıkıpta süper olduğunu anlaşılınca bir kısım normal yorumlar yaparken, bir kısım oyuncu ise hala oyuna kusur bulmaya çalışıyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bilan

    Ooo bende aksini idda eden 150 tane yazı koyarım buraya Eski Fallout fanlarının çok güzel olmuş yazıları ile dolup taşıyor forumlar.

    Belirli bir kısım bu oyunun çok kötü olmasını,daha oyun çıkmadan, istiyordu. Oyun çıkıpta süper olduğunu anlaşılınca bir kısım normal yorumlar yaparken, bir kısım oyuncu ise hala oyuna kusur bulmaya çalışıyor.


    Oyun süper değil tam anlamıyla; benim de gözlemlediğim bazı eksiklikler var. Örneğin; sniper alınca dürbünden bakıp ateş ettiğiniz takdirde small guns skilli takmıyormuş gibi görünüyor bana. Her atış direk hedefi buluyor. Dogmeat'i bir yerde beklettiğimde öyle heykel gibi duruyor, bir çökme, kımıldama vs. yok. Oyunda ATV ya da motosiklet tarzı bir araç kullanma özelliği olsa iyi olurmuş bir de. Diyaloglar çok derin değil, VATS sistemi de olması gerektiği kadar kullanışlı değil, bir tek yakın mesafede işe yarıyor. Ama, oyun izometrikten 3 boyuta geçince bazı sorunlar oluşması doğal. Ayrıca, FO2'deki kara mizah diye tabir edilen şey bu oyunda da var. Ama geyik muhabbeti sesli konuşma olduğu için haliyle kısılmış durumda. Son olarak, beni en çok rahatsız eden şey, oyun 200 yıl ileriye taşınmış. Çinlilerle savaşa girmiş ABD 2027'de de nükleer savaş çıkmış. E o zaman ortalıktaki 50li yıllardan kalma ıvır zıvır ne? Çünkü FO1 ve 2'de 50li yıllarda sovyetlerle nükleer savaşa girmişti Amerika. Bu konuyu çözen birisi varsa bana da söylesin.

    Ama, bu eksilere rağmen oyunun artıları daha fazla. Buna ek olarak da eleştirilen VATS sistemi, companion sistemi, vs. de patchle değilse bile kullanıcı modlarıyla düzelir, düzelmese bile daha iyi hale gelir. Ayrıca Bethesda FO1 tarzı bir oyun olacağını da oyun çıkmadan önce söylemişti. Şahsen FO2'de gezip tozmayı sevsem de FO1'de daha fazla zevk almıştım, konudan pek fazla kopulmuyordu çünkü. FO3 de bana direk FO1'i hatırlatıyor. Dediğim gibi, izometrik FO3 isteyen, ne olursa olsun memnun olmayacak bir oyuncu kitlesi vardı daha oyun çıkmadan. Oyun çıktıktan sonra da yerli yersiz herşeyi eleştirmeye başladılar haliyle. Hatta gamebanshee sitesinde elemanın teki Bethesda Dogmeat'i Fable 2'den çalmış demiş yuh yani artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lycantrophic -- 4 Kasım 2008; 16:21:25 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ExtrameBOY27


    quote:

    Orjinalden alıntı: ysselim

    Açıkçası ben hayal kırıklığına uğramaya başladım...
    Oblivion With Guns... Bu yoruma gittikçe daha çok katılıyorum.

    Neden diyeceksiniz?
    FO2'yi 10 defa bitirmiş birisi olarak, FO2'deki o muhteşem diyalogların ve mizah unsurlarının zerresini bulabildim bu oyunda ancak.
    En basiti örneği, aşağıdaki mesajda geçen FO2 hikayeleri.
    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=22294543

    Bu tarz birşeye denk gelmedim daha...

    Oblivion gibi monoton bir şekilde adam öldürüp, monoton questler yapıyoruz.
    Öyle bir questin 10 farklı çözüm yöntemi, kara mizah unsurları vs. gibi şeyler yok oyunda.

    FO2'nin atmosferi var ama... FO2'nin ruhu yok.

    S.T.A.L.K.E.R. 2 olsaymış oyunun adı, daha uygun olacakmış...

    Cidden çözememişler FO2'nin ruhunu...

    En basiti Slaver-Vic muhabbetidir.
    Hani Slaver'ların elinde esir olan Vic'le görüşmeniz gerekir FO2'de.

    1. Warrior karakterle geldim. Yanımda Sulik vardı. Tüm slaverları öldürüp, Sulik'in kızkardeşini kurtarıp, Vic'i de içerden çıkardım.
    2. Thief karakterle geldim. Anahtarları aşırıp, Vic'in odasına girip, istediğim bilgiyi alıp bastım gittim.
    3. Thief karakterle pencere kenarından Vic'e radyo parçası verip, istediğim bilgileri alıp gittim.
    4. Diplomat karakterle geldim. Vic'i yarı fiyatına köle olarak aldım.
    5. Kefaşe karakterle geldim. Slaver'ların lideri ile yatıp, Vic'i gene yarı fiyatına alıp gittim.
    6. Hain karakterle geldim. Sulik'i köle diye slaverlara sattım. Kendim de aralarına katılıp köle ticareti yapmaya, köle avlamaya başladım. Akabinde Vic'le görüşüp, istediğim bilgileri alıp gittim.
    7. 2 INT'li aptal karakterle geldim. Aptallığımla dalga geçip, kaslarımı beğenip, beni köle olarak almaya kalktılar...

    Şimdi bu olayın Bethesda versiyonu olsun. Yapacağınız şudur:
    1. Slaverları öldür, Vic'i al.

    Olayı tamamen Good-Evil tarzı iki çözüme indirgemişler.

    Nerede o Mr. Nixon'un kolunu koparıp çocuğa ders veren FO2... Nerede Maltese Falcon Cafe...

    Monoton.... Monoton.... Oblivion With Guns....



    İşte bu!!! 2 gündür bu oyunda beni rahatsız eden bir şey vardı, Bir türlü dillendiremiyordum.. Tam özüne parmak basmışsın teşekkürler.. bu oyunun sorunu üstteki cümlelerde gizli.. Açıksacası yavan olmuş.. FO2 nin eline su dökemez, ama FO1 gibi, çok az opsiyon var.. Call of Duty 1 in 2270 lerde geçen hali gibi, az buçuk RPG ile karakter geliştirme var o kadar.. Birde şark kurnazlığı, caddeleri taşla kapatmışlarki, yol uzasın.. FO2 öyle kurnaklıklarla olan bir oyun muydu? Harita geniş olabilir ama, içindeki dünya dar!!.. Seçenek yok.. Al silahı mutant öldür raider öldür ghol öldür birazda karınca.. Aradan 10 yıl geçmiş hala FO2 var. Bu oyun 1 ay sonra yok olur.. FPS ye azcık RPG eklemişler.. Sertmi oldu bilmiyorum ama, ben FO2 oynadığımda daha önce hiç oyun oynamamım dedim.. Ama bu öyle değil.. Gitti INTERPLAY, bitti Fallout.. .

    Interplay yıkılmadı, Fallout MMO tüm hızıyla geliyor

     Fallout 3: Game of the Year Edition (2009) [ANA KONU]


    Geçtiğimiz yıllarda zor günler geçiren bir zamanlar efsanevi firması Interplay yeni web sitesini yayına soktu. Web sitesinde "Project V13" kod isimli MMORPG türündeki Fallout'un geliştirilmesine tüm hızla devam edildiğini belirten Interplay, ilk Fallout'un da yapımında görev yapmış olan Chris Taylor'ı (Dungeon Siege, Supreme Commander) Fallout MMO projesi için baş yapımcı olarak göreve getirdiklerini duyurdu. Oyunun ne zaman piyasaya sürüleceği ise henüz bilinmiyor.

    Fallout'un lisansını geçtiğimiz yıl Bethesda Softworks'e kaptıran Interplay, bakalım Fallout MMO projesi ile eski günlerine dönebilecek mi?


    Kaynak

    Interplay resmi sitesi için tıklayın.




  • arkadaslar xlive.dll hatası verıyor ne yapabılırım lutfen yardım
  • beyler bende stricly business diye bi görevde kaldım. nası ikna edicem anlamadm. öldürüncede karma gidiyor. nasıl geçecez bu bölümü
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lycantrophic


    quote:

    Orjinalden alıntı: infernox

    İyi olmuş kötü olmuş muhabbetine hiç girmicem de questler hakkında bikaç sorum olacak.
    Android görevinde kadınla konuşuyoruz. Aman onlar da insan (androidler) onun da canı var elleme garibimi diyor. Sonra Dr. Zimmere senin eleman ölmüş diyoruz quest bitiyor. Tekrar megaton a dönünce kadın tam oradan ayrılırken yakaladım. Ve bize rivet city de Suya atlayınca orda bi kapı bulacağımızı orda da bu android olayları ile alakalı başka bi doktoru bulacağımızı söylüyor. Bu doktoru bulan varmı?

    Birde Megaton saloon da bi kız ailesine mektup göndermemizi istiyor. Araştırırken Ailesinin öldüğünü ancak kardeşinin kayıp olduğu ortaya çıkıyor. Onu da ararken vampirler birliği tarzı bi gruba denk geldim, elemanı onların tuttuğunu anladım ama daha ileriye gidemedim. Hatta ordaki elemanın cebinde sishkebab var, uyurken stealth boy basıp pickpocket ile yürüttüm. Işın kılcı gibi birşey. Herneyse kızın kardeşini nasıl bulacağım :)


    Doktoru buldum ama başka quest için bulmuştum. Suyun altında kapı var, geminin alt tarafında gözüken kapının yakınında. Oralarda suya dal kapıyı bul. Sonra geminin içine gireceksin. Orada ilerle, tuzaklara da dikkat et. Sonunda doktorla karşılaşacaksın. Ama androidle ilgili bişey söylüyor mu ona bakmadım. Girer bakarım sonra belki.

    Kızın kardeşi yukarıda, liderin odasının ilerisinde kapısında terminal olan odada. Yapabileceğin bikaç şey var, karizman yüksekse liderin karısını ikna eder şifreyi alırsın. Speech orta düzeyse üyelerden birini ikna edip şifreyi alabilirsin. Ya da science yüksekse terminali hackler içeri girersin.

    dedigin yeri bulamadın. şefin odasına gittim. boblehead çıktı üst katında birşey yok. köprünün parçalanan diger yakasında enclavelerin oldugu yerdemi kızkardeş?
    birde bu ewdeki eşyaları karmam düşmeden nasıl çalabilrim? ne yaparsam yapayım kimse görmesede karmam düşüyor. yokmudur bunun bir yolu




  • quote:

    Orjinalden alıntı: condemned890


    quote:

    Orjinalden alıntı: lycantrophic


    quote:

    Orjinalden alıntı: infernox

    İyi olmuş kötü olmuş muhabbetine hiç girmicem de questler hakkında bikaç sorum olacak.
    Android görevinde kadınla konuşuyoruz. Aman onlar da insan (androidler) onun da canı var elleme garibimi diyor. Sonra Dr. Zimmere senin eleman ölmüş diyoruz quest bitiyor. Tekrar megaton a dönünce kadın tam oradan ayrılırken yakaladım. Ve bize rivet city de Suya atlayınca orda bi kapı bulacağımızı orda da bu android olayları ile alakalı başka bi doktoru bulacağımızı söylüyor. Bu doktoru bulan varmı?

    Birde Megaton saloon da bi kız ailesine mektup göndermemizi istiyor. Araştırırken Ailesinin öldüğünü ancak kardeşinin kayıp olduğu ortaya çıkıyor. Onu da ararken vampirler birliği tarzı bi gruba denk geldim, elemanı onların tuttuğunu anladım ama daha ileriye gidemedim. Hatta ordaki elemanın cebinde sishkebab var, uyurken stealth boy basıp pickpocket ile yürüttüm. Işın kılcı gibi birşey. Herneyse kızın kardeşini nasıl bulacağım :)


    Doktoru buldum ama başka quest için bulmuştum. Suyun altında kapı var, geminin alt tarafında gözüken kapının yakınında. Oralarda suya dal kapıyı bul. Sonra geminin içine gireceksin. Orada ilerle, tuzaklara da dikkat et. Sonunda doktorla karşılaşacaksın. Ama androidle ilgili bişey söylüyor mu ona bakmadım. Girer bakarım sonra belki.

    Kızın kardeşi yukarıda, liderin odasının ilerisinde kapısında terminal olan odada. Yapabileceğin bikaç şey var, karizman yüksekse liderin karısını ikna eder şifreyi alırsın. Speech orta düzeyse üyelerden birini ikna edip şifreyi alabilirsin. Ya da science yüksekse terminali hackler içeri girersin.

    dedigin yeri bulamadın. şefin odasına gittim. boblehead çıktı üst katında birşey yok. köprünün parçalanan diger yakasında enclavelerin oldugu yerdemi kızkardeş?
    birde bu ewdeki eşyaları karmam düşmeden nasıl çalabilrim? ne yaparsam yapayım kimse görmesede karmam düşüyor. yokmudur bunun bir yolu



    Tamam geminin diğer parçalanan yarısında, ordan dışarı çık aşağı in. Geminin alt tarafında bir kapı göreceksin ordan suya dal alt tarafta kapı var. Karma düşmeden çalmayı bilmiyorum ama karma yükseltme için taktik. Megatonda evdeki robottan temiz su al. Dışarıdaki dilenciye ver. Bunu sürekli yapabilirsin. Karma da artar sürekli.




  • Beyler oyunda ucuza mermi satın alabileceğimiz bir bölge var mı?

    Elimde bir ton silah var ancak onları dolduracak mermi bulamıyorum.
  • Vallahi dost sağlam fallout sever olarak bu fallout 3 ü belki ben aşırı kötü beklediğimdendir bilmiyorum,yeterince iyi buldum.Speech ile işlerin üstesinden gelinebiliyor,fakat birisinin dediği gibi oyunun thief olarak oynanabileceğinden şüpheliyim.Fakat onun haricinde var yani yollar mevcut,dating vs de güzel fena olmamış yani ben beğendim,fakat silahların kolay deforme olmasını sevdiğimi söyleyemeyeceğim,ancak bunun yerine bir silah temizleme sistemi kurulabilirdi.



    Bu fallout u ben benimsedim.Özellikle o tactics faciasından sonra.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: FadeToßlack

    Beyler oyunda ucuza mermi satın alabileceğimiz bir bölge var mı?

    Elimde bir ton silah var ancak onları dolduracak mermi bulamıyorum.


    Para biriktir megatondan çöp atan silah şemasını al. Bol bol çöp toplamak ve inventory'nin çöple dolması dışında fena silah değil. Mermi de gitmiyor böylece. Mermi için de Rivet City'deki pazarda fena mermi olmuyor. Gün aşırı git yeni mermi geliyor onlara.
  • Arkadaşlar bi bölümde terkedilmiş bi evde failsafe denen şeyi bulmam gerekiyor ama bulamıyorum,onu bana öneren kadında sadece gözlerinle bakma gibi birşey diyor(daha neremle bakacaksam),peder beyi bulmak içinde bi kız birilerinin evliliğini bozmam gerektiğini söylüyor fakat kötü yoldan yapmak istemiyorum,failsafe denen şeyi nasıl bulabilirim acaba?
  • 
Sayfa: önceki 3839404142
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.