Şimdi Ara

F30 320d 1 yıllık kullanım 20.000 km sonrası tespit ettiğim negatif yönleri ...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
5.070
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • F30 320d 1 yıllık kullanım 20.000 km sonrası tespit ettiğim negatif yönleri ...


    Aracın yol tutuşu, ZF şanzımanı, yakıt tasarrufu, sürüş modları vb. herkes tarafından bilinen standart pozitif yönlerini yazmadan tespit ettiğim negatif yönlerini sizinle paylaşmak istedim.

    • Aracın koltuk altlarının paslanması.... Garantiden değiştirildi.. Problem gözükmüyor. Aynı malzemenin kullanıldığı gözle görülemeyen yerlerdeki paslanmaları BMW ye havale ediyorum.
    • Gösterge ekranı ile I-drive ekranının radyo konumunda senkronize çalışmaması. Direksiyondan radyo kanalını değiştirdiğinde ana ekranda o radyo kanalı değişerek gelmiyor. Aynı zamanda kısa yollarda araç yol bilgisayarından radyoya geçemiyor. Aracı aldığım hafta BMW ye şikayet etmeme ve 2 kere yeni yazılım yüklemesine rağmen hale düzeltemediler. BMW sabrımı deniyor diye düşünüyorum.
    • Fren pedalının inanılmaz şekilde sesli çalışması. BMW gibi bir araçta bunun olmaması lazım diye düşünüyorum. Müzik sistemini kapatın ve frene basıp bırakın tangur tangur duyacağınız sese takmamak elde değil.
    • Ses sistemi çok vasat. Bu konuda çoğu kimse aynı fikirde. Fazla yoruma gerek yok. Beklentim en azından servisin daha sonradan bedeli karşılığında ses sistemini daha üst modelle değiştirebiliriz demesiydi. Umarım daha sonra çoğunluğun sesine kulak vererek en azından iyileştirme yönünde bir adım atarlar.
    • Sunroof 6 aydan sonra açma kapamada ses yapıyor. Devamlı yağlanacaksa en azından BMW nin bizi bu konuda nasıl yapılacağını bilgilendirmesi lazımdı.
    • Yetkili servisin ses sistemi, hız kontrol gibi araca sonradan ilave yaptırmak istediğinizde verdiği maalesef yapamıyoruz cevabını duymaktan bıktım.
    • Ekrandaki motor devir göstergesi altı dijital bilgi için hiç kullanılmamış. Karanlık olarak duruyor. Bir yazılımla faydalı bilgiler gösterilebilirdi.
    • Otomatik start stop araca her binişinde iptal etmeniz yerine ekrandaki menülere konulacak ilave ile bir kerelik yapılabilirdi.
    • Bu araçta ROF lastiklerde konfor daha önce kullandığım E90 a göre artırılmasına rağmen bozuk yollarda araç içeri ses alıyor. Allahtan asfalt yol dışında pek kullanmıyorum.
    • Aracın yüksek hızda pencerelerden gelen rüzgar sesi herkes tarafından zaten biliniyor. Müzik sesini açılarak bastırıyorum.
    • Dizel araç alırken en büyük artı olarak sunulan 30.000 km bakım periyodu hikayeye dönüştü. Yazılım güncellemeleri sayesinde ilk bakıma 17.000 km de girdim. Bakım sonrası periyot 25.000 km ye düştü. BMW yetkili servisi her zamanki gibi buna da cevap veremedi. Hala cevap bekliyorum.
    • Bilhassa yabancı forumlarda sık sık dile getirilen direksiyonun titreme problemini hiç yaşamadım.
    • Aracın garanti süresi 2 yıl veya 60.000 km hangisi önce dolarsa. 60.000 km bana az geldi bilhassa dizel kullananlar için. Rakibi Mercedes’te km sınırı olmaksızın 3 yıl garanti süresi var.
    • Aracın stop farlarında led kullanılması iyi olurdu.



    Sonuç: Zaman zaman BMW 5 serisi ve Mercedes’in E serisine geçmeyi düşünsem de her güzelin bir kusuru vardır diyerek aracımı severek kullanıyorum.







  • Bakım aralıklarının nedense Türkiye'de az olmasını ve garantinin 60.000 km olmasını BMW yw yakıştıramıyorum. Yalnız son zamanlarda BMW nin bu tarz uygulamalarından kullanıcılar çok şikayet etmeye başladı ve Borusan bu sayede bindiği dalı kesmeye başladı. Mercedes bu konuda rakipsiztir. Hem araçları Borusan gibi bomboş getirmiyorlar hemde servis ve garanti hizmetleri daha iyi.
  • redkid778 R kullanıcısına yanıt
    Arabaya koyun gibi binmek yerine firmaları sıkıştıran kullanıcıları severim. Güzel olmuş, F30 320ied nin de fiyatı iyice arttı zaten hevesim kaçtı açıkcası.
  • 320d lerle aynı o zmn bakım aralıkları demek ki benzinlilerin..

    Bence artık markalar genel olarak düşürüyorlar servis aralıklarını bilinçli olarak..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • E90 ım bugün 37 bin km oldu. Bu başlık vasıtası ile ben de deneyimlerimi yazayım, 3 kez servislik işim oldu.

    1. Aldıktan kısa bir süre sonra, araç birkaç bin kmde iken fren pedalında gıcırtı sesi başladı. Servis yağladı temizledi ve düzeldi. Tekrarı olmadı.
    2. Ön sis farının içine örümcek girmişti :) nasıl olmuşsa artık. Servis sis farını değiştirdi, sorun çözüldü.
    3. Araç 2 den 3 e geçerken sarsıntı yapıyordu bazen ve bu beni son dönemde rahatsız etti. Servis adaptasyon yaptı ve yazılım vs birşeylerden bahsettiler , sorun çözüldü. Şu an oldukça akıcı ve sarsıntısız geçiyor vitesler.

    Servis maceramız bu şekilde. Haricinde rutin servis bakımı 28600 km de Mart ayında gerçekleşti. Araç tesliminde yine 30 bin km olarak ayarlanmıştı sayaç. Ama şu dönemde servis sürelerinin kısalacağı ile ilgili duyumlar geliyor ki bu kabul edilemez birşey. Kurların yükselmesi, ÖTV nin 2 litrede artması, 320ied gibi performanslı ve 1,6 litre benzinlilerin fiyat listelerine girmiş olması artık 320d ler için cazibe yaratma ihtiyacını ortadan kaldırdı. Yakından takip edenler bilir ki 320d nin bu kadar ön planda olmasının ana sebebi c180 ortalığı kasıp kavururken bmw nin elinde bu silahdan başka alternatifi olmaması idi. Ama günün sonunda artık bu silaha eskisi kadar ihtiyacı olmadığı için ve diğer 1,6 seçeneklerinden daha fazla kazanç sağladığı için 320d nin cazibesini gerek fiyat uygulamaları ile gerekse servis süresi avantajını ortadan kaldırarak yok etmektedir.


    Ek olarak,


    100 km den sonra gelen rüzgar sesi, bu standartta bir araba için büyük bir eksi not. Önceki aracı scirocco da çıtasız kapılara rağmen ses daha azdı.

    Standart ses sistemi kepaze plus. Tamam beğenmiyorsan bas parayı hi fi al, kardon al denebilir. Ama bu aracın standart sesi hi fi ayarında başlamalıydı. Hk opsiyonel olmalıydı.

    Bu iki konuda mercedes çok daha iyi. Umuyorum ki 2014 c serisi gerek motor seçenekleri gerekse iç-dış tasarımı ile güzel bir araç ortaya çıkarır da bmw bu kabul edilemez hamlelerine bir son verir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • dizel bakım periyodlarının değiştirilmesi çok büyük ayıp
    benzinli bakım periyodları da büyük rezalet
    keşke ikisini de hizaya getirseler
    ya da mercedes hizaya getirse :)
  • garanti suresi kitapcıkta 2 yıl 60000km yazar ama borusanda 2 yıl sınırsız km olarak uygulanıyor . . .
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Teşekkürler izlenimler icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • redkid778 R kullanıcısına yanıt
    Tespitleriniz için teşekkürler.
    Ben de e90 ile f30 u karşılaştıracağım biraz.
    Yol tutuşu e90 da kesinlikle daha iyi:f30 viraj dönerken yüksek seviyede ki asfalttan daha düşük seviye deki asfalta geçerken (aradaki seviye farkı 2 cm bile yok)kesinlikle hafif arkayı attırıyor.(Bazı forumcular asfalt taki çizgilerde savulduğunu söylemişlerdi.Bence doğru )Bu e90 da kesinlikle yoktu.
    Herhalde f30 a 18 jant gerekiyor.
    Şanzuman e 90 da iyiydi
    f 30 da süper.
    ses sistemi f30 da e90 dan iyi.Ama yeterli değil.
    f30 un yazılımı, elektronik donanımı e90 dan kat kat iyi sıkı
    f30 sport modu çok başarılı..sıkı kullanırsanız akıllara zarar. @redkid778
  • F30 3.16i
    F20 1.18i
    E90 3.20i

    Son 2 yıl içinde yukarıdaki araçları kullandım.

    ### E90 ###
    Yakıtı fazla
    Ses sistemi daha iyi
    Şanzıman fena değil
    Yol tutuşu iyi
    Daha sportif
    Sağlam duruşu var


    ### F30 ###
    Ses sistemi berbat
    Şanzıman muhteşem
    Yakıt ekonomisi çok iyi
    Sport mode müthiş
    18" şart

    ### F20 ###
    f30'la neredeyse her şeyi aynı boyutları dışında +170hp ile birleşince ortaya resmen süper bir oyuncak çıkmış, çok keyifli bir araç
  • Aracımda yeni bir problemle karşılaştım. Son 2-3 aydır üzgün olmayan yollarda yokuş aşağı ayağını gazdan çekerek yavaş giderken sürücü tarafında derinden lakur lukur sesler gelmeye başlamıştı. BMW yetkili servisi ile yapılan kontolde onlarda fark ettiler. Sesin büyük bir olasılıkla direksiyon kutusundan geldiği düşünülüyor. Ve genelde 320d araçlarda böyle bir sorunun olduğu yönünde. Yani yapacak bir şey yok gibiye getirmeye çalıştılar. Arabayı incelemeleri için bıraktım. Bakalım ne olacak...

    Eğer böyle kullanın derlerse olayı büyütmeyi düşünüyorum....

    Sizlerde böyle bir ses var mı?
  • 3 yillik E90 320d kullanicisi olarak sonuna kadar katildigim noktalar var. Ozellikle Borusan'in musteri dostu olmaktan cok uzak tutumu, kanayan yaramiz olan "aksesuarlar", hala xenon'suz 3 Serisi alinabiliyor olmasi gibi komedi durumlar canimizi sikiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ridleyscott

    E90 ım bugün 37 bin km oldu. Bu başlık vasıtası ile ben de deneyimlerimi yazayım, 3 kez servislik işim oldu.

    1. Aldıktan kısa bir süre sonra, araç birkaç bin kmde iken fren pedalında gıcırtı sesi başladı. Servis yağladı temizledi ve düzeldi. Tekrarı olmadı.
    2. Ön sis farının içine örümcek girmişti :) nasıl olmuşsa artık. Servis sis farını değiştirdi, sorun çözüldü.
    3. Araç 2 den 3 e geçerken sarsıntı yapıyordu bazen ve bu beni son dönemde rahatsız etti. Servis adaptasyon yaptı ve yazılım vs birşeylerden bahsettiler , sorun çözüldü. Şu an oldukça akıcı ve sarsıntısız geçiyor vitesler.

    Servis maceramız bu şekilde. Haricinde rutin servis bakımı 28600 km de Mart ayında gerçekleşti. Araç tesliminde yine 30 bin km olarak ayarlanmıştı sayaç. Ama şu dönemde servis sürelerinin kısalacağı ile ilgili duyumlar geliyor ki bu kabul edilemez birşey. Kurların yükselmesi, ÖTV nin 2 litrede artması, 320ied gibi performanslı ve 1,6 litre benzinlilerin fiyat listelerine girmiş olması artık 320d ler için cazibe yaratma ihtiyacını ortadan kaldırdı. Yakından takip edenler bilir ki 320d nin bu kadar ön planda olmasının ana sebebi c180 ortalığı kasıp kavururken bmw nin elinde bu silahdan başka alternatifi olmaması idi. Ama günün sonunda artık bu silaha eskisi kadar ihtiyacı olmadığı için ve diğer 1,6 seçeneklerinden daha fazla kazanç sağladığı için 320d nin cazibesini gerek fiyat uygulamaları ile gerekse servis süresi avantajını ortadan kaldırarak yok etmektedir.


    Ek olarak,


    100 km den sonra gelen rüzgar sesi, bu standartta bir araba için büyük bir eksi not. Önceki aracı scirocco da çıtasız kapılara rağmen ses daha azdı.

    Standart ses sistemi kepaze plus. Tamam beğenmiyorsan bas parayı hi fi al, kardon al denebilir. Ama bu aracın standart sesi hi fi ayarında başlamalıydı. Hk opsiyonel olmalıydı.

    Bu iki konuda mercedes çok daha iyi. Umuyorum ki 2014 c serisi gerek motor seçenekleri gerekse iç-dış tasarımı ile güzel bir araç ortaya çıkarır da bmw bu kabul edilemez hamlelerine bir son verir.

    Mesajı yeni gördüm.
    Çok güzel yorumlamışsın bravo.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Son yorumundan sonra aracım 35.000 km ye geldi. 1.000 km sonra 2. bakıma gireceğim. Yukarıda yazdıklarımın haricinde herhangi bir olumsuzluk yaşamadım. Araçta olması gereken ancak ne yazık ki vergi sistemi yüzünden alınamıyan Profesyonel navigasyon, komple ses sistemi, geri görüş kamerası, hız kontrol ve M Power performance kit taktırınca aracımı daha da sever oldum.Hele son ÖTV ve kur artışı ile şu anki aracımdaki özellikleri olan yeni bir araba almak hayal oldu. Düşünceme göre araç fiyatları çok fazla yükseldi. Arada bir diğer araçlara bakıyorum. Örneğin Mercedesin yeni C serisi. Hem araç performansı hemde extraları ile içime sinecek bir konfigürasyon yaptığımda fiyatlar uçuyor. Tavsiyem yeni üretilmiş araçları en az 1 sene sonra almaya başlamaları. Bu arada üretimden kaynaklanan hatalar giderilmiş oluyor.
  • redkid778 R kullanıcısına yanıt
    bmw yeni 3 serisine bende yeteri kadar özendiğini düşünmüyorum. aracın fiyatını düşüre bilmek için bir çok özellik es geçilmiş.
    özellikle ekran tam bir tasarım vasatlığı diye düşünüğyorum. sonradan koyulmuşcasına basit bir navigasyon gibi duruyo bence hiç şık değil.
    bende 2008 model 320 cd var satıp 316i 2013 almak istedim ama. arabalar o fiyatlara göre çok boş geldi.
    ikinci el 2012 520i daha makul geliyo en azından araç 5 kasa diye düşündüm
  • -3 serisinde hız sabitleyici kesinlikle standart olmalı.fren fonksiyonlu hız sabitleyici opsiyonel olabilir.
    -ses sistemi bütün serilerde en az hi-fi seviyesinde olmalı.caddyde bile ses sistemi daha güzel.
    -katlanır ayna standart olmalı.kararan dış dikiz aynalar opsiyonel olabilir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.