Şimdi Ara

F=ma değil! a=F/m bir daha da doğru düzgün öğretin! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
5
Favori
4.603
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein

    Hiç formül ezberlemedim. Hep "Hızı arttıysa enerjisi artar hızla doğru orantılı." "Uzaklık artarsa karesiyle orantılı olarak azalır" tarzı sadece karesi mi tek katı mı olduğunu ezberlerdim, soruda çıkan tüm sayıları bu yöntemle çarpıp böldüm fizik hep 5 geldi. Lisede fazlasına gerek yok bence.

    katılıyorum
  • Bir fizik öğretmenimiz var her öğrettiği formül sonrasında formülün nerden geldiğini anlatır bazen bir ders falan bile sürebilir bu. adamın bazen kafa gidip gelmese durduk yere sinirlenmese çok iyi adam aslında

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konuda dertliyim. Hiç "öğretebilen" bir fizik hocasına rastlamadım. Geçen seneki hocamız sadece tahtaya formül yazıp, acele acele soru çözerdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein

    Hiç formül ezberlemedim. Hep "Hızı arttıysa enerjisi artar hızla doğru orantılı." "Uzaklık artarsa karesiyle orantılı olarak azalır" tarzı sadece karesi mi tek katı mı olduğunu ezberlerdim, soruda çıkan tüm sayıları bu yöntemle çarpıp böldüm fizik hep 5 geldi. Lisede fazlasına gerek yok bence.

    Tamam ben de öyle yapıyorum ama bir yere kadar.Anca testte başarılıyım ama normal yazılıda cevap dışında kağıda yazacak bişey bulamıyorum.hoca da cevaba 3 puan veriyor 3 soruyu anlatarak çözsem 40-50 alıyorum.üstüne bir de elektrostatik,manyetizma,dalgalar gibi sırf ezberlediğin formulle çözülecek konular gelince fail oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: crashday


    quote:

    Orijinalden alıntı: Einstein

    Hiç formül ezberlemedim. Hep "Hızı arttıysa enerjisi artar hızla doğru orantılı." "Uzaklık artarsa karesiyle orantılı olarak azalır" tarzı sadece karesi mi tek katı mı olduğunu ezberlerdim, soruda çıkan tüm sayıları bu yöntemle çarpıp böldüm fizik hep 5 geldi. Lisede fazlasına gerek yok bence.

    Tamam ben de öyle yapıyorum ama bir yere kadar.Anca testte başarılıyım ama normal yazılıda cevap dışında kağıda yazacak bişey bulamıyorum.hoca da cevaba 3 puan veriyor 3 soruyu anlatarak çözsem 40-50 alıyorum.üstüne bir de elektrostatik,manyetizma,dalgalar gibi sırf ezberlediğin formulle çözülecek konular gelince fail oluyor.

    E hocam klasikte de formülleri bilmeden o çarptığın şeyleri üste böldüğün şeyleri alta yaz formül çıkıyor zaten. Bir kere konu hakkında formülü bilmiyordum dediğim gibi yaptım tam puan aldım sorudan. Dediğim gibi yapınca formül de çıkıyor kendiliğinden.




  • Tıp okumayı düşünüyordum tekrar mühendisliğe heveslendirdi nedense konu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Player

    Bu konuda dertliyim. Hiç "öğretebilen" bir fizik hocasına rastlamadım. Geçen seneki hocamız sadece tahtaya formül yazıp, acele acele soru çözerdi.

    Ona da şükret bizde 2.dönemde gelen fizikçi alıyordu önüne *s*n konu anlatımlı fizik kitabını üstüne webcam'i tutacak aparat ile kitaba yöneltiyordu projeksiyon aletinden bize çözümlü soruyu çözün diyordu 5 dk sonra çözümü açıyordu altını çize çize okuyordu.alan razı satan razı sınıfın yarısı sohbet ediyor geri kalanı diğer derslere çalışıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: upower

    Tıp okumayı düşünüyordum tekrar mühendisliğe heveslendirdi nedense konu

    Mühendislik yaz mühendislik iyidir boşver tıpı napcan
  • Adam şurada liselilerin bol olduğu yere konu açıyor belki bakarlar da bir şey öğrenirler diye size mantığını öğretiyor hala çomak sokma çabasında olanlar var. Ben çok beğedim dostum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BluePage -- 8 Temmuz 2012; 12:08:08 >
  • teşekkür ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihbarut



    F=ma bunu hatırlamak için çarşaf boyutunda formül tablolarını odanıza astınız veya küçük kartlara yazıp cebinize atıp tekrar ettiniz ya da küçük el kitapları edindiniz
    veya hepsini boşverip "arkadaş bunlarla baş edilmez" "seyyar satıcı olurum daha iyi" deyip koyuverdiniz...

    Oysa hiçbirine gerek yoktu. Şimdi size o çarşaf kadar formulleri kafanıza alıp bir daha nasıl asla unutmadan kafanızda tutacağınızı anlatacağım.

    İki arkadaş yolda gidiyorsunuz, buzlanmış yolda arabasıyla yokuş başında kalan bir aile gördünüz, "ittiriverelim abi dediniz" adam arabaya bindi siz de iki kişi başladınız arkadan ittirmeye araba gitmiyor

    Yoldan geçen birini daha gördünüz "abi bi el atıver sana zahmet dediniz" adam da size katıldı yokuşun yarısına kadar geldiniz ama araba gene gitmiyor. İçeriye seslendiniz "abi yengeyle çocuklar çıkıversinsin bi daha deneyelim"

    yengeyle çocuklar çıkınca kaptırıp arabayı çıkardınız. Sen sağ ben selamet. Az önce F=ma kullanarak bir problem çözdünüz aklınıza gelir miydi? Neden gelmesin? Ya da neden gelmiyor, bakalım...

    F ingilizce ifadesi ile Force = Kuvvet (halk arasındaki kullanımı ile güç (sembolü W olan gücü bu örnek sonuna kadar unutunuz)
    m ingilizce anlamı ile mess = kütle
    a acceleration = ivme

    bir az önce duran bir arabayı ittirerek onun hızını belli bir seviyeye çıkarttınız. Bir şeyin hızını arttırırsanız ona ivme kazandırırsınız bunda bir sıkıntı var mı?
    Ancak başlangıçta yeterli ivme kazandıramadınız. Bunun üstüne aklınız (ta yaratılışından gelen bir yetenekle) hemen problemi çözmek için ilk önerisiniz yaptı "Güç yetmiyor arttır"
    Güç kaynağı olarak insan kullanıyordunuz. İsimlerinizin Nihat ve Nahit olduğunu varsayalım. 2N bu işi yapmaya yetmedi bunun üstüne 3. bir kişi çağırdınız onun adı da Nedim olsun. 3N oldunuz. 3N bu işi çözmek için aslında yeterli güç sağlardı fakat başka bir problem vardı. Hemen çözümlediniz ittirdiğiniz kütle fazlaydı. Kütleyi azalttınız ve problem çözüldü.

    İvmeye ihtiyacınız vardı (a) bunu sağlamak için güç verdiniz (F) yetmeyince kütleyi azalttınız (m). öyleyse azıcık matematik bilgisi olup bu işlere kafa yoran biri olsanız kağıt üstüne şöyle yazabilirdiniz

    a=F/m bu eşitliğe bakacak olursanız aynı başınıza gelen olayda olduğu gibi kuvveti arttırırsanız ivmeyi arttıracağınızı veya kütleyi azaltarak ivmeyi arttırabileceğinizi göreceksiniz.

    Kısacası ivme hayatınızdadır. Kuvvet hayatınızdadır, kütle hayatınızdadır.

    Fizik de hayatınızdadır.

    Birilerinin bunu sembolize etmesi konuyu bilenlerin kendi aralarında daha hızlı ve pratik bir iletişim kurmaları içindir.

    Oysa bugün daha konuyu bilmeyen çocuklara semboller öğretilerek beyinleri mahfediliyor.

    Her ne kadar eşitlik bakımından F=ma olsa da konunun anlaşılması için formulün aslı a=F/m şeklinde öğretilmelidir.

    Her kim fiziği böyle öğrenirse problemi kalmaz...
    Mass olmasın?




  • Fizik tamamen mantık işi , o formülü bir kez görüp onu mantığına koyduğun zaman hiç unutmazsın. Hatta bazen o formüle bile gerek duymadan tamamen kendi mantığın ile yapabilirsin. Mesela arabanın orada hareket etmemesi sürtünme sebebiyle de. Yani yere yapılan etki ne kadar az olursa cisme uygulanan sürtünme kuvveti o kadar az olur. Böyle düşününce akla Fs = Sürtünme katsayısı * Cismin ağırlığı formülü geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fermiyon -- 8 Temmuz 2012; 12:09:39 >
  • Ben de fiziği çok seviyorum.Bu yüzden fizikle ilgili bir mühendislik yazacağım
  • Malesef ülkemizde öğrenciler genel olarak bu formülleri mantık çerçevesinde algılayıp çözmüyorlar. Onlara göre iş sadece sayıları yerlerine yerleştirip
    matematiksel işlemleri yapmaktan ibaret. Ama neden şunla şunun çarpımı böyle bir eşitlik doğuruyor desen işin mantığını açıklayabilecek öğrenci az.
    Bu şekilde bir eğitimle de ortaya düşünen ve birşeyler geliştiren "bilim adamları" çıkarmak oldukça zor. Ortaya çıkan şey canlı bir hesap makinesi, soru çözme
    makinesi oluyor.
  • Fizik=Malları Affetmez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi byeblade -- 8 Temmuz 2012; 12:24:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • F=m.a Her Derde Deva

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Player

    Bu konuda dertliyim. Hiç "öğretebilen" bir fizik hocasına rastlamadım. Geçen seneki hocamız sadece tahtaya formül yazıp, acele acele soru çözerdi.

    Hoca öğretmicek sen öğreneceksin.

    Yıl olmuş 2012 hale hoca hoca diyenlere sinir oluyorum , yüzlerce kaynak var seç beğen al öğren ne bu hocaya laf atma alışkanlığınız.Çalışmamıssınız sonra hocaya laf at

    Not:Tüm öğretmenlere ayrıcalıksız gıcık biriyim .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Üstü Kalsın

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Player

    Bu konuda dertliyim. Hiç "öğretebilen" bir fizik hocasına rastlamadım. Geçen seneki hocamız sadece tahtaya formül yazıp, acele acele soru çözerdi.

    Hoca öğretmicek sen öğreneceksin.

    Yıl olmuş 2012 hale hoca hoca diyenlere sinir oluyorum , yüzlerce kaynak var seç beğen al öğren ne bu hocaya laf atma alışkanlığınız.Çalışmamıssınız sonra hocaya laf at

    Not:Tüm öğretmenlere ayrıcalıksız gıcık biriyim .

    Bildiğim kadarıyla okullar eğitim veren öğretim kurumlarıdır. Okulların sahip olduğu öğretmenler, öğrencilerini hayata, gelecekteki mesleklerine, sınavlarına hazırlamak için onlara öğretmekle yükümlü oldukları bilgileri verirler. Öğrenciler de kendilerine öğretilen bilgilere çalışıp sınavlarında çıkacak sorulara kendilerini hazırlarlar. Etüt hocalarından bahsediyorsanız bilemem ancak benim bildiğim öğretmenler öğretmek için vardırlar.

    Öğretmen: isim Mesleği bilgi öğretmek olan kimse, hoca, muallim, muallime

    "Öğretmenler yeni nesil sizin eseriniz olacaktır." Atatürk bu sözü boşuna söylememiştir. Yeni nesillere rehberlik edecek, tecrübelerini aktaracak ve yeni bilgiler öğreterek onlara ışık tutacak öğretmenlerin nasıl bir sorumluluk içerisinde olduğundan bahsetmiştir.

    Düzenleme: Ayrıca görüldüğü gibi ben öğrencinin çalışma gibi bir yükümlülüğü yoktur gibi bir cümle de kullanmadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Player -- 8 Temmuz 2012; 13:01:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihbarut


    F=ma bunu hatırlamak için çarşaf boyutunda formül tablolarını odanıza astınız veya küçük kartlara yazıp cebinize atıp tekrar ettiniz ya da küçük el kitapları edindiniz
    veya hepsini boşverip "arkadaş bunlarla baş edilmez" "seyyar satıcı olurum daha iyi" deyip koyuverdiniz...

    Oysa hiçbirine gerek yoktu. Şimdi size o çarşaf kadar formulleri kafanıza alıp bir daha nasıl asla unutmadan kafanızda tutacağınızı anlatacağım.

    İki arkadaş yolda gidiyorsunuz, buzlanmış yolda arabasıyla yokuş başında kalan bir aile gördünüz, "ittiriverelim abi dediniz" adam arabaya bindi siz de iki kişi başladınız arkadan ittirmeye araba gitmiyor

    Yoldan geçen birini daha gördünüz "abi bi el atıver sana zahmet dediniz" adam da size katıldı yokuşun yarısına kadar geldiniz ama araba gene gitmiyor. İçeriye seslendiniz "abi yengeyle çocuklar çıkıversinsin bi daha deneyelim"

    yengeyle çocuklar çıkınca kaptırıp arabayı çıkardınız. Sen sağ ben selamet. Az önce F=ma kullanarak bir problem çözdünüz aklınıza gelir miydi? Neden gelmesin? Ya da neden gelmiyor, bakalım...

    F ingilizce ifadesi ile Force = Kuvvet (halk arasındaki kullanımı ile güç (sembolü W olan gücü bu örnek sonuna kadar unutunuz)
    m ingilizce anlamı ile mass = kütle
    a acceleration = ivme

    bir az önce duran bir arabayı ittirerek onun hızını belli bir seviyeye çıkarttınız. Bir şeyin hızını arttırırsanız ona ivme kazandırırsınız bunda bir sıkıntı var mı?
    Ancak başlangıçta yeterli ivme kazandıramadınız. Bunun üstüne aklınız (ta yaratılışından gelen bir yetenekle) hemen problemi çözmek için ilk önerisiniz yaptı "Güç yetmiyor arttır"
    Güç kaynağı olarak insan kullanıyordunuz. İsimlerinizin Nihat ve Nahit olduğunu varsayalım. 2N bu işi yapmaya yetmedi bunun üstüne 3. bir kişi çağırdınız onun adı da Nedim olsun. 3N oldunuz. 3N bu işi çözmek için aslında yeterli güç sağlardı fakat başka bir problem vardı. Hemen çözümlediniz ittirdiğiniz kütle fazlaydı. Kütleyi azalttınız ve problem çözüldü.

    İvmeye ihtiyacınız vardı (a) bunu sağlamak için güç verdiniz (F) yetmeyince kütleyi azalttınız (m). öyleyse azıcık matematik bilgisi olup bu işlere kafa yoran biri olsanız kağıt üstüne şöyle yazabilirdiniz

    a=F/m bu eşitliğe bakacak olursanız aynı başınıza gelen olayda olduğu gibi kuvveti arttırırsanız ivmeyi arttıracağınızı veya kütleyi azaltarak ivmeyi arttırabileceğinizi göreceksiniz.

    Kısacası ivme hayatınızdadır. Kuvvet hayatınızdadır, kütle hayatınızdadır.

    Fizik de hayatınızdadır.

    Birilerinin bunu sembolize etmesi konuyu bilenlerin kendi aralarında daha hızlı ve pratik bir iletişim kurmaları içindir.

    Oysa bugün daha konuyu bilmeyen çocuklara semboller öğretilerek beyinleri mahfediliyor.

    Her ne kadar eşitlik bakımından F=ma olsa da konunun anlaşılması için formulün aslı a=F/m şeklinde öğretilmelidir.

    Her kim fiziği böyle öğrenirse problemi kalmaz...

    Merhaba ben Newton. F=m.a şeklinde öğretilmelidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Player

    quote:

    Orijinalden alıntı: Üstü Kalsın

    quote:

    Orijinalden alıntı: The Player

    Bu konuda dertliyim. Hiç "öğretebilen" bir fizik hocasına rastlamadım. Geçen seneki hocamız sadece tahtaya formül yazıp, acele acele soru çözerdi.

    Hoca öğretmicek sen öğreneceksin.

    Yıl olmuş 2012 hale hoca hoca diyenlere sinir oluyorum , yüzlerce kaynak var seç beğen al öğren ne bu hocaya laf atma alışkanlığınız.Çalışmamıssınız sonra hocaya laf at

    Not:Tüm öğretmenlere ayrıcalıksız gıcık biriyim .

    Bildiğim kadarıyla okullar eğitim veren öğretim kurumlarıdır. Okulların sahip olduğu öğretmenler, öğrencilerini hayata, gelecekteki mesleklerine, sınavlarına hazırlamak için onlara öğretmekle yükümlü oldukları bilgileri verirler. Öğrenciler de kendilerine öğretilen bilgilere çalışıp sınavlarında çıkacak sorulara kendilerini hazırlarlar. Etüt hocalarından bahsediyorsanız bilemem ancak benim bildiğim öğretmenler öğretmek için vardırlar.

    Öğretmen: isim Mesleği bilgi öğretmek olan kimse, hoca, muallim, muallime

    "Öğretmenler yeni nesil sizin eseriniz olacaktır." Atatürk bu sözü boşuna söylememiştir. Yeni nesillere rehberlik edecek, tecrübelerini aktaracak ve yeni bilgiler öğreterek onlara ışık tutacak öğretmenlerin nasıl bir sorumluluk içerisinde olduğundan bahsetmiştir.

    Düzenleme: Ayrıca görüldüğü gibi ben öğrencinin çalışma gibi bir yükümlülüğü yoktur gibi bir cümle de kullanmadım.

    Meslek ve üni hocaları haricinde diğer hocaları öğretmek eylemi altına sokmam, tek yaptıları yol göstermektir onların.

    "Geçen seneki hocamız sadece tahtaya formül yazıp, acele acele soru çözerdi. " yazmışssın eğer 11.sınıfta inan o kadar konu varki hocanın öğrencinin anlamasını beklemesi imkansız sırf bidahaki sene diğer öğretmene geçen sene şu hoca bize bu konuyu göstermedi demesin diye böyle bir uygulama yaptığını çok net biliyorum.

    O zaman aynı şeylerden bahsediyoruz kardeş.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.