Şimdi Ara

F.E.A.R. Perseus Mandate İncelemesi

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
624
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Gametogame.net sitesinden alıntıdır.

    F.E.A.R., ilk olarak 2005 yılının son çeyreğinde piyasaya sürüldü. Doom ve Half Life karışımı bir oyun olarak ön plana çıktı. The Ring filminden etkilenilmiş bir oyundu ve oyunun ana korku öğesi olan Alma, o filmden alınmıştı (veya esinlenmişti). Aksiyon ve korkunun harika harmanlandığı oyunun, atmosferi de bizi kendine çekmişti. Ardından oyunun online oynanabileni, yani F.E.A.R. Combat geldi. F.E.A.R. Combat ile de online oyuncuların yüzü güldü ve F.E.A.R. beklentileri boşa çıkarmadı. Combat'tan sonra oyuna yeni bir ek paket yapıldı. Bu ek pakette daha çok aksiyon ve yeni bir kaç silah vardı. Fakat yapay zekanın geriliği bu pakette de sürüyordu. Ayrıca kafalarda yanıt bekleyen sorular da vardı. Bu soruların yanıtını almak için yeni ek paket daha yapıldı. O da Perseus Mandate'di.

    Oyuna giriş

    Bildiğiniz gibi artık ek paketlere, devam oyunu gözüyle bakabiliyoruz. Paketlerin sadece oyun üstüne yüklenmesi gibi bir zorunluluğun olmaması ve demosunun yayınlanması da ayrı bir güzellik. Bu nedenlerden dolayı, bu ek paketi yeni bir FEAR oyunu olarak görebiliriz aslında. Fakat getirdiği yenilikler pek de parlak gözükmüyor... Oyun ek paket olduğu için menü tasarımı yine aynı. Zaten ek paket olarak çıkan paketten, sorunsuz çalışan menüyü değiştirmesini beklemek biraz abes kaçardı. Oyuna başladığımız hikaye kaldığı yerden devam ediyor. Ben son paketin sonunu görmemiştim fakat bu paketin girişinden, oyunun kaldığı yerden devam ettiğini kestirmek zor olmuyor. Hafif baygın bir şekilde yerde yatıyoruz. Takım arkadaşımız Chen, bize operasyon hakkında bilgiler veriyor ve yanımızdan ayrılıyor. Ardından tamamen ayılıyoruz ve ayağa kalkıyoruz. Bu anda oyun başlamış oluyor.

    Korku öğelerinin bol olduğu bir oyunda, karanlık koridorlar olmadan olmaz. Geçmiş FEAR oyun ve paketindeki gibi yine karanlık koridorlar da gizemli olayların peşinden koşuyoruz. Koridorlar da kimi zaman devriye gezen düşmanlar ile kimi zaman da gizemli bazı yaratıklar ile karşılaşıyoruz. Bu yaratıkların en hoş olanı ise hiç kuşkusuz Alma. Oyunda Alma'yı görebilmemiz için, o karşımızdan geçtiği zaman otomatikman slow motion moduna geçiyor ve ürpertici Alma'yı görüyoruz. Onu gördükten sonra peşinden gitmemek olmaz tabii. Hemen peşinden gidiyoruz ve olaylar böyle dallanıp budaklanıyor. Kimi zaman kan gölleri ve bu kan gölünde beliren bir yaratık bize korku dolu anlar yaşatabiliyor. Yanına yaklaştığımızda yerde kayarak uzaklaşan bu yaratıkların yerdeki izleri de çok dahice yapılmış. Üzeri tamamen kanlı olan bu yaratık kayarak uzaklaştıktan sonra, kaçtığı yere doğru gidiyoruz ve karşılaştığımız manzara çok garip. Yerde 1-1,5 metrelik sürünmüş bir yaratıktan akan kan izleri görünüyor ve ardından bu kan izleri kayboluyor. Bu kaybolmayı düşündüğümüzde, yaratığın nereye gittiğini kestiremiyoruz doğal olarak ve güzel bir tırsma durumu yaşıyoruz. Bu tırsmalar, takım arkadaşımız Chen'in birden yanımıza damlaması veya kaybolması ile de gerçekleşebiliyor. Oyun içinde çok halüsinasyon da görüyoruz. Bu halüsinasyonlar, oyundan alacağımız zevki ve korkuyu arttırıyor...

    Aksiyon hiç bitmiyor

    Aksiyon bu ek pakette de hiç bitmiyor. Sessiz ve sakin bir şekilde ilerlerken birden karşımıza düşman çıkabiliyor. Ufak çaplı boss diye tabir edebileceğimiz bazı düşmanlar da yer alıyor oyunda. Düşmanın yanında, hiç olmadık zamanlarda önümüze 2-3 ceset düşebiliyor. Yine düşmanın bize kurduğu bazı pusular da olabiliyor. Kanalizasyonda ilerlerken, birden önümüzdeki kutular devrilip düşmanların ağır ateşi altında kalabiliyoruz. Bazen yerdeki şişe seslerinden, düşmanın bize yaklaştığını anlayabiliyoruz. Bunlar hoş ve ince detaylar. Öte yandan geçtiğimiz pakette çok şikayet edilen yapay zeka bu pakette biraz daha iyi. En azından saklanma ve bizim konumumuza göre siper almayı iyi biliyorlar. Çatışmalar da yine bir harika olmuş. Özellikle düşmanın, sizin üzerinize gelmesi güzel bir olay olmuş.

    Diğer F.E.A.R. oyunlarında olduğu gibi, ki aslında bütün korku oyunları böyle yapılmalıdır; oyunu gece oynayın. Sağlam bir sisteminiz varsa, oyunda gölgeleri açık tutun ve oyunun zevkine varın. Gölgeler açık olmayınca oyunun tadı tuzu kalmıyor. Gölgeler olmayınca hiçbir korku öğesi düzenli olarak yansıtılamıyor. Gölgeler kapatılınca, “karanlık” olma durumu yok oluyor. Her yer gündüz oluyor ve el fenerimizi açmamıza 1 kere bile gerek duymuyoruz. O yüzden oyunu mutlaka bütün ayarları yüksek seviyede tutarak oynamalısınız. Aksi takdirde oyunun amacı olan korkma eylemini gerçekleştiremezsiniz.

    Paket multiplayer moduna yine bir yenilik getirmiyor. Yeni birkaç silahın dışında yine eski silahları kullanıyoruz. Grafik ve fizik açısından zaten bir gelişme beklemiyorduk. Çünkü bu paket sadece yeni bölümler, biraz daha aksiyon ve hikayenin devamı anlamına geliyordu. F.E.A.R. korkmak isteyen oyuncuların her zaman yanında oluyor. Korkmak istiyorsanız, F.E.A.R.’dan vazgeçmeyin.







  • http://www.gamespot.com/pc/action/fearperseusmandate/index.html?tag=tabs;summary

    Gamespot 5.5 vermiş. Yine bekleneni vermedi oyun , zaten belli oluyordu.

    Project Origin'de gözler artık.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.