Şimdi Ara

Eşit ağırlık seçtim... Meslekler hakkında şüpheliyim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
9.502
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar anadolu lisesinde okuyorum. Eşit ağırlık bölümünü seçtim. İleride istediğim meslek hakkında bir düşüncem yoktu. Tamamen şunun düşünerek seçtim ; "Mat ve Geo'yu zaten yapıcam. Mat ve Geo'nun yanında fizik kimya biyoloji derslerini mi daha iyi yaparım ? yoksa türkçe tarih coğrafya mı ?" diye sordum kendime ve sözleim çok iyi olduğun eşit ağırlık daha ağır bastı. Nasıl bir öğrenci olduğum hakkın bilgi vermem gerekirse, çalışmayla çok iyi sıralamalar elde edebilcek kapasiteye sahibim (şükürler olsun)... ve gerçekten iyi bir şekilde çalışıcam. ama meslek konusunda kaygım var. en çok seçilen bölümler hangileri ?


    not : daha çabuk ve çok cevap alıcağımı düşünüğümden dolayı konuyu eğitim ve sınavlar bölümüne değilde buraya açtım. yöneticiler anlayış gösterirlerse sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lawagolem -- 12 Temmuz 2010; 2:52:25 >







  • Ve bir soru daha... Ülke genelinde, eşit ağırlıkta mı daha çok öğrenci var yoksa sayısalda mı ?
  • yanlış seçim ea dan hukuk a gidemezsen aç kalırsın ama sayısalda daha çok alternatif var

    hayırlısı olsun..

    çok çalışırsam sıralama yaparım demişsin artık iş çalışmana kaldı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lawagolem

    Ve bir soru daha... Ülke genelinde, eşit ağırlıkta mı daha çok öğrenci var yoksa sayısalda mı ?


    Sanırım eşit ağırlıkta, sayısal en az ögrencinin bulunduğu bölüm olarak biliyorum.. Yanlışım da olabilir tabi
  • meslek göze alarak seçme bence hangi derslerde iyiysen hangi dersden zevk alıyorsan ona göre seç ben mf seçtim her dönem 3 zayıfla geçtim sürekli kendime kızdım niye seçtim diye
  • Sayısalda para daha fazla olur tabe..
  • eşit ağırlıkta daha çok öğrenci olduğu doğrumu ? bize hocalarımız daha az öğrenci olduğundan sıyrıllma şansınız daha fazla derdi
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Eşit ağırlık iş imkanları
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lawagolem

    eşit ağırlıkta daha çok öğrenci olduğu doğrumu ? bize hocalarımız daha az öğrenci olduğundan sıyrıllma şansınız daha fazla derdi


    Zannetmiyorum az olsa bile sayısaldan ea ya geçen kişi artıyor şuanki sitemde.. Sayısallar her alanda avantajlı aslında Allah yollarını açık etsin ne diyim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WalkmaN -- 12 Temmuz 2010; 3:09:57 >
  • hani ben kendi okulumu göz önünde bulundurarak konuşuyorum. 10 tane fen sınıfı varsa, 2 tane mat sınıfı vardır
  • devir sayısal devri, sayısal öğrencisi bir tarih sorusunu daha rahat cevaplayabilirken ea öğrencisi fiziği kimyayı konusunu bilmeden yapamaz..Zaten bunun için hukuku bile sözelden ea'ya aldılarki yığılmanın önüne metematik sayesinde geçilsin..
  • tr çapında benim bildiğim kadarıyla en çok eşit ağırlık öğrencisi var ve eşit ağırlıktanda hukuk,uluslararası ilişkiler, işletme uluslararası ticaret vs.. gibi bölümler en çok seçilenler
  • ben sayısal öğrencisiydim. şu an inşaat mühendisliğinde okuyorum ama bölümü bırakıp tekrar gireceğim. benim bildiğim sayısalda çok zorlu rakiplerin var. ben anadolu lisesi mezunuyum ama rakiplerin fen lisesi oluyor.
    öğrenci olarak da sayısal daha fazla bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.a.a.N

    ben sayısal öğrencisiydim. şu an inşaat mühendisliğinde okuyorum ama bölümü bırakıp tekrar gireceğim. benim bildiğim sayısalda çok zorlu rakiplerin var. ben anadolu lisesi mezunuyum ama rakiplerin fen lisesi oluyor.
    öğrenci olarak da sayısal daha fazla bence.

    bence de sayısal daha fazla yani ben hep öyle bilirdim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VeNoM

    devir sayısal devri, sayısal öğrencisi bir tarih sorusunu daha rahat cevaplayabilirken ea öğrencisi fiziği kimyayı konusunu bilmeden yapamaz..Zaten bunun için hukuku bile sözelden ea'ya aldılarki yığılmanın önüne metematik sayesinde geçilsin..


    Sayısal öğrencisi ve Tarih sorusu mu ? LYS-MAT sınavından çıkan ögrencilerin 100 tanesine kurtuluş savaşının tarihini sorsam 80 tanesinin cevaplayamayacağına eminim. Her çeşit dershanede bulunduğum için söylüyorum bunu, sayısalcılar deneme sınavından çıkarken kurtuluş savaşının hangi yılda yapıldığı, türkiye cumhuriyetinin hangi tarihte kurulduğu konusunda tartışıp mutabakata varmaya çalışıyorlar.
    Daha da korkuncu; "Ahmetle, mehmet ........" cümlesinde nerede yazım yanlışı olduğunu bulmaya çalışıyorlar. Coğrafyayı söylemeye gerek yok zaten, diyeceğim o ki matematik-tarih, fizik-edebiyat bunlar birbiriyle zıt kutuplar birinin matematiği süperdir ama türkçe yapamaz, diğerinin coğrafyası süperdir ama fizik yapamaz.
    EA öğrencisi nasıl ki fiziği, kimyayı konusunu bilmeden yapamıyorsa Mat öğrencisi de Tarihi, Coğrafyayı, Edebiyatı konusunu bilmeden yapamaz. Çünkü biz Mehmet Akif Ersoy'un sırf aruz ölçüsünü kullanıyor diye Divan Edebiyatı sanatçısı olduğunu söyleyen Mat'çılar gördük.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CrackerTurk


    quote:

    Orijinalden alıntı: VeNoM

    devir sayısal devri, sayısal öğrencisi bir tarih sorusunu daha rahat cevaplayabilirken ea öğrencisi fiziği kimyayı konusunu bilmeden yapamaz..Zaten bunun için hukuku bile sözelden ea'ya aldılarki yığılmanın önüne metematik sayesinde geçilsin..


    Sayısal öğrencisi ve Tarih sorusu mu ? LYS-MAT sınavından çıkan ögrencilerin 100 tanesine kurtuluş savaşının tarihini sorsam 80 tanesinin cevaplayamayacağına eminim. Her çeşit dershanede bulunduğum için söylüyorum bunu, sayısalcılar deneme sınavından çıkarken kurtuluş savaşının hangi yılda yapıldığı, türkiye cumhuriyetinin hangi tarihte kurulduğu konusunda tartışıp mutabakata varmaya çalışıyorlar.
    Daha da korkuncu; "Ahmetle, mehmet ........" cümlesinde nerede yazım yanlışı olduğunu bulmaya çalışıyorlar. Coğrafyayı söylemeye gerek yok zaten, diyeceğim o ki matematik-tarih, fizik-edebiyat bunlar birbiriyle zıt kutuplar birinin matematiği süperdir ama türkçe yapamaz, diğerinin coğrafyası süperdir ama fizik yapamaz.
    EA öğrencisi nasıl ki fiziği, kimyayı konusunu bilmeden yapamıyorsa Mat öğrencisi de Tarihi, Coğrafyayı, Edebiyatı konusunu bilmeden yapamaz. Çünkü biz Mehmet Akif Ersoy'un sırf aruz ölçüsünü kullanıyor diye Divan Edebiyatı sanatçısı olduğunu söyleyen Mat'çılar gördük.


    sayısal öğrencinin tarih sorusunu çok kolay yaptığı inanılcak bişey değil. abim sayısal öğrencisi. şu anda kpss'ye hazırlanıyor. tarih-coğrafya ve türkçede çok zorlanıyor. kendisi 23 yaşında iki üniversite bitirmiş ama ben ona anlatım bozukluğu anlatıyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CrackerTurk


    quote:

    Orijinalden alıntı: VeNoM

    devir sayısal devri, sayısal öğrencisi bir tarih sorusunu daha rahat cevaplayabilirken ea öğrencisi fiziği kimyayı konusunu bilmeden yapamaz..Zaten bunun için hukuku bile sözelden ea'ya aldılarki yığılmanın önüne metematik sayesinde geçilsin..


    Sayısal öğrencisi ve Tarih sorusu mu ? LYS-MAT sınavından çıkan ögrencilerin 100 tanesine kurtuluş savaşının tarihini sorsam 80 tanesinin cevaplayamayacağına eminim. Her çeşit dershanede bulunduğum için söylüyorum bunu, sayısalcılar deneme sınavından çıkarken kurtuluş savaşının hangi yılda yapıldığı, türkiye cumhuriyetinin hangi tarihte kurulduğu konusunda tartışıp mutabakata varmaya çalışıyorlar.
    Daha da korkuncu; "Ahmetle, mehmet ........" cümlesinde nerede yazım yanlışı olduğunu bulmaya çalışıyorlar. Coğrafyayı söylemeye gerek yok zaten, diyeceğim o ki matematik-tarih, fizik-edebiyat bunlar birbiriyle zıt kutuplar birinin matematiği süperdir ama türkçe yapamaz, diğerinin coğrafyası süperdir ama fizik yapamaz.
    EA öğrencisi nasıl ki fiziği, kimyayı konusunu bilmeden yapamıyorsa Mat öğrencisi de Tarihi, Coğrafyayı, Edebiyatı konusunu bilmeden yapamaz. Çünkü biz Mehmet Akif Ersoy'un sırf aruz ölçüsünü kullanıyor diye Divan Edebiyatı sanatçısı olduğunu söyleyen Mat'çılar gördük.



    yoo bence yanlış bir yaygın düşünce bu

    ben şahsen ilkokulda matematik yapamazdım babam döve döve anlatırdı bana matematiği

    ama fen de iyiydim sınıf öğretmenim bana fen bilgisinden "büyük aferin" vermişti.. hele lisede fizik dersinde patlama yaşadım, aynı anda tarih e oldukça ilgim vardı hertürlü çözerdim, çözerim hatta son 3 yıldır resmi olmayan tarihle ilgileniyorum..

    lise sonda türev integral de zehir gibiydim ama coğrafyadan az da olsa yine de yapardım

    şimdi uni 2 deyim türk dili cc mat2 fizik1,2 ba bölümüm de jeoloji yani coğrafya ile ilgili..

    bi ara parapsikoloji ile ilgilendim..

    yani insan beyni tamamen değişken, zamanla herşeyi yapabiliyor yapabilecek duruma geliyor...

    insanlar tek tip değildir bir insanın hertürlü yeteneği vardır kafası da buna müsaittir.. yani bunun yeteneği bu ona yönlendirelim derdi psikologların eksistansiyalist yetiştirilme ve yetiştirme tarzındandır..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WalkmaN

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lawagolem

    Ve bir soru daha... Ülke genelinde, eşit ağırlıkta mı daha çok öğrenci var yoksa sayısalda mı ?


    Sanırım eşit ağırlıkta, sayısal en az ögrencinin bulunduğu bölüm olarak biliyorum.. Yanlışım da olabilir tabi

    en fazla öğrencinin bulunduğu bölüm sayısal , en az olan ise sözel olarak biliyorum.trt'de bir programda söylemişlerdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adt1


    quote:

    Orijinalden alıntı: CrackerTurk


    quote:

    Orijinalden alıntı: VeNoM

    devir sayısal devri, sayısal öğrencisi bir tarih sorusunu daha rahat cevaplayabilirken ea öğrencisi fiziği kimyayı konusunu bilmeden yapamaz..Zaten bunun için hukuku bile sözelden ea'ya aldılarki yığılmanın önüne metematik sayesinde geçilsin..


    Sayısal öğrencisi ve Tarih sorusu mu ? LYS-MAT sınavından çıkan ögrencilerin 100 tanesine kurtuluş savaşının tarihini sorsam 80 tanesinin cevaplayamayacağına eminim. Her çeşit dershanede bulunduğum için söylüyorum bunu, sayısalcılar deneme sınavından çıkarken kurtuluş savaşının hangi yılda yapıldığı, türkiye cumhuriyetinin hangi tarihte kurulduğu konusunda tartışıp mutabakata varmaya çalışıyorlar.
    Daha da korkuncu; "Ahmetle, mehmet ........" cümlesinde nerede yazım yanlışı olduğunu bulmaya çalışıyorlar. Coğrafyayı söylemeye gerek yok zaten, diyeceğim o ki matematik-tarih, fizik-edebiyat bunlar birbiriyle zıt kutuplar birinin matematiği süperdir ama türkçe yapamaz, diğerinin coğrafyası süperdir ama fizik yapamaz.
    EA öğrencisi nasıl ki fiziği, kimyayı konusunu bilmeden yapamıyorsa Mat öğrencisi de Tarihi, Coğrafyayı, Edebiyatı konusunu bilmeden yapamaz. Çünkü biz Mehmet Akif Ersoy'un sırf aruz ölçüsünü kullanıyor diye Divan Edebiyatı sanatçısı olduğunu söyleyen Mat'çılar gördük.



    yoo bence yanlış bir yaygın düşünce bu

    ben şahsen ilkokulda matematik yapamazdım babam döve döve anlatırdı bana matematiği

    ama fen de iyiydim sınıf öğretmenim bana fen bilgisinden "büyük aferin" vermişti.. hele lisede fizik dersinde patlama yaşadım, aynı anda tarih e oldukça ilgim vardı hertürlü çözerdim, çözerim hatta son 3 yıldır resmi olmayan tarihle ilgileniyorum..

    lise sonda türev integral de zehir gibiydim ama coğrafyadan az da olsa yine de yapardım

    şimdi uni 2 deyim türk dili cc mat2 fizik1,2 ba bölümüm de jeoloji yani coğrafya ile ilgili..

    bi ara parapsikoloji ile ilgilendim..

    yani insan beyni tamamen değişken, zamanla herşeyi yapabiliyor yapabilecek duruma geliyor...

    insanlar tek tip değildir bir insanın hertürlü yeteneği vardır kafası da buna müsaittir.. yani bunun yeteneği bu ona yönlendirelim derdi psikologların eksistansiyalist yetiştirilme ve yetiştirme tarzındandır..

    O zaman şöyle diyelim ; siz sözelde de başarılı olabilen nadir sayısalcılardansınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lawagolem


    quote:

    Orijinalden alıntı: adt1


    quote:

    Orijinalden alıntı: CrackerTurk


    quote:

    Orijinalden alıntı: VeNoM

    devir sayısal devri, sayısal öğrencisi bir tarih sorusunu daha rahat cevaplayabilirken ea öğrencisi fiziği kimyayı konusunu bilmeden yapamaz..Zaten bunun için hukuku bile sözelden ea'ya aldılarki yığılmanın önüne metematik sayesinde geçilsin..


    Sayısal öğrencisi ve Tarih sorusu mu ? LYS-MAT sınavından çıkan ögrencilerin 100 tanesine kurtuluş savaşının tarihini sorsam 80 tanesinin cevaplayamayacağına eminim. Her çeşit dershanede bulunduğum için söylüyorum bunu, sayısalcılar deneme sınavından çıkarken kurtuluş savaşının hangi yılda yapıldığı, türkiye cumhuriyetinin hangi tarihte kurulduğu konusunda tartışıp mutabakata varmaya çalışıyorlar.
    Daha da korkuncu; "Ahmetle, mehmet ........" cümlesinde nerede yazım yanlışı olduğunu bulmaya çalışıyorlar. Coğrafyayı söylemeye gerek yok zaten, diyeceğim o ki matematik-tarih, fizik-edebiyat bunlar birbiriyle zıt kutuplar birinin matematiği süperdir ama türkçe yapamaz, diğerinin coğrafyası süperdir ama fizik yapamaz.
    EA öğrencisi nasıl ki fiziği, kimyayı konusunu bilmeden yapamıyorsa Mat öğrencisi de Tarihi, Coğrafyayı, Edebiyatı konusunu bilmeden yapamaz. Çünkü biz Mehmet Akif Ersoy'un sırf aruz ölçüsünü kullanıyor diye Divan Edebiyatı sanatçısı olduğunu söyleyen Mat'çılar gördük.



    yoo bence yanlış bir yaygın düşünce bu

    ben şahsen ilkokulda matematik yapamazdım babam döve döve anlatırdı bana matematiği

    ama fen de iyiydim sınıf öğretmenim bana fen bilgisinden "büyük aferin" vermişti.. hele lisede fizik dersinde patlama yaşadım, aynı anda tarih e oldukça ilgim vardı hertürlü çözerdim, çözerim hatta son 3 yıldır resmi olmayan tarihle ilgileniyorum..

    lise sonda türev integral de zehir gibiydim ama coğrafyadan az da olsa yine de yapardım

    şimdi uni 2 deyim türk dili cc mat2 fizik1,2 ba bölümüm de jeoloji yani coğrafya ile ilgili..

    bi ara parapsikoloji ile ilgilendim..

    yani insan beyni tamamen değişken, zamanla herşeyi yapabiliyor yapabilecek duruma geliyor...

    insanlar tek tip değildir bir insanın hertürlü yeteneği vardır kafası da buna müsaittir.. yani bunun yeteneği bu ona yönlendirelim derdi psikologların eksistansiyalist yetiştirilme ve yetiştirme tarzındandır..

    O zaman şöyle diyelim ; siz sözelde de başarılı olabilen nadir sayısalcılardansınız

    yo hayır tek tiple alakası yok bunun. nadirlikle de..

    ne biliyim merak ederdim araştırırdım ve fazla düşünürdüm.. o yüzden zaten kafayı yedim, aşağıdaki soru size salakça ya da anlamsız gelebilir ama benim kafamı kucalıyor..

    mesela bu aralar kafama şu soru takılıyor "insanlar neden iki tane ayağa sahip, dengede dürmak için üç ayak olması gerekmez mi, bu gerekliliği bir ayak eksikle beyin nasıl insanı dengede tutuyor, bunun bi hormonu, salgısı falan varmı?? varsa içinde ne var hangi bileşiklerden oluşuyor??"

    ben ileriyi düşündüm ona göre karar verdim ea ya gitsem hukuk ya da kamu yönetimi seçerdim çünkü;

    hukuk: devlet te iş zor. torpilli isen işe bile gitmezsin, ama torpilin yoksa sürünürsün. bakanlıktan falan tanıdığının olması lazım ya da kürt olman lazım ki rahat çalış yoksa türk olduğun için azınlık muamaelesi görüyorsun. işini adam gibi yapıyorsun.. hakimler savcılar toplumda çok havalı falan görünüyor çok saygınlar ama öle değil herkes gibi normal insanar..
    ama şu var.. okul bitince ilk 10 15 yılın mesleğinin ve hayatının en güzel zamanları köy bile denilmeyecek yerlerde ya da terör ün olduğu yerlerde yaşam mücadelesi ile geçirirsin.. daha sonra biraz iyi yerlere gidersin bu sefer de kuyunu kazarlar.. babamdan biliyorum en onurlu mesleğin onursuz kişilerin elinde olduğunu gördüm ve hala yaşıyorum..
    en azından odana en azılı suçlular, en mafya adamlar, an psikopat herifler gelicek dayanabilir misin?? ya da bir çocuğu annesinden veya babasından ayırabilir misin?? vicdana da bağlı ben bi kere görmüştüm çok üzücü bişey..

    eğer hukuk okuyacak olsaydım noter olurdum şimdi aynı ayardaki hakim skoda ya noter ise audi ye biniyor gel gerisini sen anla..

    ya da hukuk yerine iibf den kamu yönetimi seçerdim.. en basitinden kızları çok güzel.. hukuktaki kızlar ders çalışmaktan güzelleşemiyor.. yani tanıdığım şöyle güzel hukukçu bi bayan yok..
    kpss ile direk kaymakam oluyorsun yine ilçelerden başlıyosun. ama ev, araba, su, elektrik derdin yok herşey devletten..evin dayalı döseli, araban kaymak gibi ohh miss.. hem bi ilçe de bi kaymakam olur ama en az beş tane hakim olur.. bunu da bi düşün...

    sana diyeceğim şudur ki keşke seçmeseydin..
    ea dan en baba yere de gitsen ölene kadar her türlü torpile ihtiyacın olacak, olmadığında da başkalarına yalvaracaksın, yaranmaya çalışacaksın başarılı olduğun halde..

    ama sayısalda olsaydın
    en kötüsü bi şirkete girerdin, ona girmek için de torpile falan ihtiyacın yok. adamlar geliyorlar, seni denemeya alıyorlar, sonra da başarılı olursan işe kabul ediliyorsun.. sonra da performansına göre maaşın artıyor.. bu dediğim jeoloji için geçerli. bizim okul geçen sene ilk mezunlarını vermiş adam bu yolla 1.5 bin tl ile işe girmiş.. yurtdışı olayları da var bak mesela sayısal değişmez, sabittir, herşeyin kanıtı falan vardır. sonuç hep aynıdır ama gidiş yolu farklıdır.. dünya nın heryerinde aynıdır. yani değişmez. ama sen bugün hangi hukukçu nun amerika ya ya da ingiltereye gittiğini gördün?? oranının adalet sistemi bizimkine göre çok farklı en basitinden buradaki bi hakim kktc de aynı mesleği yapamaz ,çünkü kurallar değişik, yasalar farklı.. ama bi doktor heryerde doktordur herkes ona güvenle muayene olabilir..

    demek istediğim çok iyi çalışsan bile bazılarının dudaklarından çıkacak sözlere bakıyorsun.

    geleceğin meslekleri sayısalda.. her geçen gün insanların ihtiyaçları ve sorunları artmakta buna paralel hastalıklar ve streslerde oluyor yani sorunların üstesinden gelmek, onlara çözüm bulmak muhendislerin ya da doktorların işidir.

    bence sene başında hiç düşünme sayısala geç.. bazen yorulursun pişman olursun ama dersleri iyi dinlediğin için ünide rahat edersin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: adt1


    quote:

    Orijinalden alıntı: Lawagolem


    quote:

    Orijinalden alıntı: adt1


    quote:

    Orijinalden alıntı: CrackerTurk


    quote:

    Orijinalden alıntı: VeNoM

    devir sayısal devri, sayısal öğrencisi bir tarih sorusunu daha rahat cevaplayabilirken ea öğrencisi fiziği kimyayı konusunu bilmeden yapamaz..Zaten bunun için hukuku bile sözelden ea'ya aldılarki yığılmanın önüne metematik sayesinde geçilsin..


    Sayısal öğrencisi ve Tarih sorusu mu ? LYS-MAT sınavından çıkan ögrencilerin 100 tanesine kurtuluş savaşının tarihini sorsam 80 tanesinin cevaplayamayacağına eminim. Her çeşit dershanede bulunduğum için söylüyorum bunu, sayısalcılar deneme sınavından çıkarken kurtuluş savaşının hangi yılda yapıldığı, türkiye cumhuriyetinin hangi tarihte kurulduğu konusunda tartışıp mutabakata varmaya çalışıyorlar.
    Daha da korkuncu; "Ahmetle, mehmet ........" cümlesinde nerede yazım yanlışı olduğunu bulmaya çalışıyorlar. Coğrafyayı söylemeye gerek yok zaten, diyeceğim o ki matematik-tarih, fizik-edebiyat bunlar birbiriyle zıt kutuplar birinin matematiği süperdir ama türkçe yapamaz, diğerinin coğrafyası süperdir ama fizik yapamaz.
    EA öğrencisi nasıl ki fiziği, kimyayı konusunu bilmeden yapamıyorsa Mat öğrencisi de Tarihi, Coğrafyayı, Edebiyatı konusunu bilmeden yapamaz. Çünkü biz Mehmet Akif Ersoy'un sırf aruz ölçüsünü kullanıyor diye Divan Edebiyatı sanatçısı olduğunu söyleyen Mat'çılar gördük.



    yoo bence yanlış bir yaygın düşünce bu

    ben şahsen ilkokulda matematik yapamazdım babam döve döve anlatırdı bana matematiği

    ama fen de iyiydim sınıf öğretmenim bana fen bilgisinden "büyük aferin" vermişti.. hele lisede fizik dersinde patlama yaşadım, aynı anda tarih e oldukça ilgim vardı hertürlü çözerdim, çözerim hatta son 3 yıldır resmi olmayan tarihle ilgileniyorum..

    lise sonda türev integral de zehir gibiydim ama coğrafyadan az da olsa yine de yapardım

    şimdi uni 2 deyim türk dili cc mat2 fizik1,2 ba bölümüm de jeoloji yani coğrafya ile ilgili..

    bi ara parapsikoloji ile ilgilendim..

    yani insan beyni tamamen değişken, zamanla herşeyi yapabiliyor yapabilecek duruma geliyor...

    insanlar tek tip değildir bir insanın hertürlü yeteneği vardır kafası da buna müsaittir.. yani bunun yeteneği bu ona yönlendirelim derdi psikologların eksistansiyalist yetiştirilme ve yetiştirme tarzındandır..

    O zaman şöyle diyelim ; siz sözelde de başarılı olabilen nadir sayısalcılardansınız

    yo hayır tek tiple alakası yok bunun. nadirlikle de..

    ne biliyim merak ederdim araştırırdım ve fazla düşünürdüm.. o yüzden zaten kafayı yedim, aşağıdaki soru size salakça ya da anlamsız gelebilir ama benim kafamı kucalıyor..

    mesela bu aralar kafama şu soru takılıyor "insanlar neden iki tane ayağa sahip, dengede dürmak için üç ayak olması gerekmez mi, bu gerekliliği bir ayak eksikle beyin nasıl insanı dengede tutuyor, bunun bi hormonu, salgısı falan varmı?? varsa içinde ne var hangi bileşiklerden oluşuyor??"

    ben ileriyi düşündüm ona göre karar verdim ea ya gitsem hukuk ya da kamu yönetimi seçerdim çünkü;

    hukuk: devlet te iş zor. torpilli isen işe bile gitmezsin, ama torpilin yoksa sürünürsün. bakanlıktan falan tanıdığının olması lazım ya da kürt olman lazım ki rahat çalış yoksa türk olduğun için azınlık muamaelesi görüyorsun. işini adam gibi yapıyorsun.. hakimler savcılar toplumda çok havalı falan görünüyor çok saygınlar ama öle değil herkes gibi normal insanar..
    ama şu var.. okul bitince ilk 10 15 yılın mesleğinin ve hayatının en güzel zamanları köy bile denilmeyecek yerlerde ya da terör ün olduğu yerlerde yaşam mücadelesi ile geçirirsin.. daha sonra biraz iyi yerlere gidersin bu sefer de kuyunu kazarlar.. babamdan biliyorum en onurlu mesleğin onursuz kişilerin elinde olduğunu gördüm ve hala yaşıyorum..
    en azından odana en azılı suçlular, en mafya adamlar, an psikopat herifler gelicek dayanabilir misin?? ya da bir çocuğu annesinden veya babasından ayırabilir misin?? vicdana da bağlı ben bi kere görmüştüm çok üzücü bişey..

    eğer hukuk okuyacak olsaydım noter olurdum şimdi aynı ayardaki hakim skoda ya noter ise audi ye biniyor gel gerisini sen anla..

    ya da hukuk yerine iibf den kamu yönetimi seçerdim.. en basitinden kızları çok güzel.. hukuktaki kızlar ders çalışmaktan güzelleşemiyor.. yani tanıdığım şöyle güzel hukukçu bi bayan yok..
    kpss ile direk kaymakam oluyorsun yine ilçelerden başlıyosun. ama ev, araba, su, elektrik derdin yok herşey devletten..evin dayalı döseli, araban kaymak gibi ohh miss.. hem bi ilçe de bi kaymakam olur ama en az beş tane hakim olur.. bunu da bi düşün...

    sana diyeceğim şudur ki keşke seçmeseydin..
    ea dan en baba yere de gitsen ölene kadar her türlü torpile ihtiyacın olacak, olmadığında da başkalarına yalvaracaksın, yaranmaya çalışacaksın başarılı olduğun halde..

    ama sayısalda olsaydın
    en kötüsü bi şirkete girerdin, ona girmek için de torpile falan ihtiyacın yok. adamlar geliyorlar, seni denemeya alıyorlar, sonra da başarılı olursan işe kabul ediliyorsun.. sonra da performansına göre maaşın artıyor.. bu dediğim jeoloji için geçerli. bizim okul geçen sene ilk mezunlarını vermiş adam bu yolla 1.5 bin tl ile işe girmiş.. yurtdışı olayları da var bak mesela sayısal değişmez, sabittir, herşeyin kanıtı falan vardır. sonuç hep aynıdır ama gidiş yolu farklıdır.. dünya nın heryerinde aynıdır. yani değişmez. ama sen bugün hangi hukukçu nun amerika ya ya da ingiltereye gittiğini gördün?? oranının adalet sistemi bizimkine göre çok farklı en basitinden buradaki bi hakim kktc de aynı mesleği yapamaz ,çünkü kurallar değişik, yasalar farklı.. ama bi doktor heryerde doktordur herkes ona güvenle muayene olabilir..

    demek istediğim çok iyi çalışsan bile bazılarının dudaklarından çıkacak sözlere bakıyorsun.

    geleceğin meslekleri sayısalda.. her geçen gün insanların ihtiyaçları ve sorunları artmakta buna paralel hastalıklar ve streslerde oluyor yani sorunların üstesinden gelmek, onlara çözüm bulmak muhendislerin ya da doktorların işidir.

    bence sene başında hiç düşünme sayısala geç.. bazen yorulursun pişman olursun ama dersleri iyi dinlediğin için ünide rahat edersin..



    hocam bende sayısal seçtim moral verdiniz saolun




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.