Şimdi Ara

Era 1.5 Crdi Alalım mı ? ALINDI (!)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
1.741
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam Dostlar ,
    Babamın 2002 de "0" aldığı Accent 1.5 Crdi aracını değiştirmeyi düşünüyoruz.
    1 / Denizli Hyundai bayisinden ( Select ) Era 1.5 Crdi için 30.000 TL fiyat aldık.
    Kullanıcıları ve bilenlerinden yorumlarını bekliyorum.

    2 / Elimizdekinide satmayı düşünüyoruz. 2002 Model , daha 67.000 Km'de ve hiçbir kusuru yok. Hiç sorun çıkarmadı.
    Sizce ne kadar fiyat istemeliyiz ( aşağı - yukarı ) ?

    Teşekkürler , saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EximeR -- 23 Aralık 2009; 15:30:40 >



  • bende 1 ay önce Team modelini 27 ye almıştım. sizinki bizimkinden üstün olan modeli. tavsiy edebilirim. amortisörleri diğer araçlara göre serttir. mercedes gibi yumuşak beklemeyin. ama yakıtı uygundur. arabayı aşırı yormazsanız 4. vites 90-100 km hızda 1 depoyla 1000 km yi rahat devirirsiniz. ama daha çok şehir içinde kullanacaksanız 600-650 arası yeine göre daha fazla veya az yapanıda var. bende 99 mitsubishi carisma GDİ vardı. aracı elden çıkartmak dertti. motorda gitti gidiyor gibiydi. bu araca 9000 ytl saydı hyundai. takas yapıp aldık. memnunum. sizde böyle bir takasa girebilirsiniz.
  • 2003 admire dizel sahibinden.comda 1 ay once 12,750 fıyata karsılık 12 ye sattım bayiler 9-10 dan fazla vermezler
    yanı 9 diyelim biz ona
    bızde era alcaktık sonra seat altea aldık 1.4 tsi modelden
    benzınlı ancak bi depoda 650 km gıdıyo karısık olarak ve araba daha 5 bin de
    30 mılyar verecegıne 36-37 mılyar ver seat leon 1.4 tsi olanından al eger aılen kalabalık degılse
    benzın lı 1.4 125 hp olanından
    arastır bıraz benzınlyle dızel arası yakıyo
    benzın 10 lt yaksa dızel 5 lt yaksa buda 7 lt yakıyo
    hemde alman arabası

    ve son olarak her bayi arabaya farklı deger biçiyo kimi 8 derken kimi 10 veriyo
    hatta seat ta 10.500 teklf etmişlerdi, baska bayiside 9 teklf etti

    karar senın tabikide ama madem o kadar para vericen git daha iyisine bak derim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seataltea -- 22 Aralık 2009; 16:19:31 >
  • Sn.Gökhan kardeş ,
    arabayı ben değil babam alacak . Valla kusura kalma ama babama değil 30 küsur bin Seat Leon'u 20 BinTL'ye versen gene almaz. Babam 67 yaşında . Asla binmez o tipte bir araca.
    Yarın gidicez bayiye bir fiyat alacağız babamın aracına , ya takasa vereceğiz yada kendimiz satacağız.
    Kısmet.
  • tabii oda bir seçenek ama 1-2 şeyede bakmak lazım
    1- servis imkanı. seat tabiki hyundaiden iyidir ama bir problem çıktı mı garantisi bile olsa parçayı bulmak, getirmek problem olabilir. sitedeki bir arkadaşta honda vardı. kaza yapmış tam 1,5 aydır arka kapı kolu bekliyordu.
    2-(FSİ,GDİ) gibi araçlara şuan lpg takılamıyor. birkaç arkadaş taktırmıştı.(ki ben GDİ motorlu aracıma taktım)TSİ motorlu araçtada bu problem olabilir. benim lpg ile işim olmaz diyebilirsin ama forumda 1.0 motorlu araçlara bile lpg taktıranlar var. alıp kullanınca göze batar benzin parası. gokhantuzz nicli arkadaşım yanlış anlamasın burada fikir tartışıyoruz ama 36-37 milyar verip sonra benzinli araba almak daha sonra onun orjinalini bozup lpg taktırmak ne kadar doğru olur.
  • baştan söyleyeseydin ona göre araç tavsiyesinde bulunurduk kardeşim kusura bakma
    ama yinede hyundai kullandım hyundai almak istemıyorum arabayı 102.000 de sattık ama araba 70 bin km den sonra hep arıza hep arıza yarattı
    senın araban gibi o km ye kadar saat gibiydi en fazla stop ampullerını değiştirdigimi hatırlarım bakımlar harıcınde
    ama 70 bınden sonra artık kalitesiz bi motorun ömrünün azaldıgını görüyorsun ve gına getirecek vaziyete sokuyo insanı
    uzun ömürlü bakıcaksan karar sana kalmıs ama ben hyundai bakmam daha şahsi fikrim tabi bu

    bu sadece kalite olarak değerlendirmelerim
    he tipi nasıl dersen hayet hoş araba.motorun kuvvetide guzel vs vs ama arızası cok cıkıyo yuksek km lerde
    özetle bu
    era nasıldır bilmem
    accent admire 1.5 crdi bu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EximeR

    Selam Dostlar ,
    Babamın 2002 de "0" aldığı Accent 1.5 Crdi aracını değiştirmeyi düşünüyoruz. 1 / Denizli Hyundai bayisinden ( Select ) Era 1.5 Crdi için 30.000 TL fiyat aldık.
    Kullanıcıları ve bilenlerinden yorumlarını bekliyorum.

    2 / Elimizdekinide satmayı düşünüyoruz. 2002 Model , daha 67.000 Km'de ve hiçbir kusuru yok. Hiç sorun çıkarmadı.
    Sizce ne kadar fiyat istemeliyiz ( aşağı - yukarı ) ?

    Teşekkürler , saygılar.


    Söylemiştim kardeş , gözünden kaçmış galiba , önemli değil. Yorumun için teşekkür ederim. Babamın 70-80 Bin Km'leri bulması gene bi 7-8 senesini alır. Babam şu an 67 yaşında , Allah uzun ömür versin.
    67 + 8 = 75 eh ondan sonrada artık bakarız bi çaresine.




  • cem kardeşim su ana kadar tsi motora takılmış lpg gösterirmisin bana
    ben daha şahit olmadım görmedım yani
    çok iyi araştır tsi leri hak vericeksin bana

    normal 102 beygırlerden fazla 125 hp
    hemde çok daha tasarruflu bu lafta değil tabikide bu sitede yada başka sitede araştır
    tsi kullananların km de kac krus yaktıgını ne kadar menzılı oldugunu vs vs bunlara şahit olursun
    ve çevremde dizelden vazgeçip tsi 122 hp 125 hp 140 hp vs alanın çok var

    tabi herkesin kendi kararı bu ben sadece öneride bulundum isteyen istedıgı markayı modeli alır

    wolksvagen bayisine bile gitsen ticari araclar haricinde showroomlarda dizel araba bulamazsın ya 122 hp ya 140 hp yada 170 hp TSI benzin
  • baba var 40 yasında baba var 70 yasında hocam
    bilemedik affola
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gokhantuzz

    baba var 40 yasında baba var 70 yasında hocam
    bilemedik affola


    Estağfurullah....
    Ben 39 Yaşında bir babayım , babamda 67 yaşında Büyükbaba.
  • 1.6 era abs ankada 24bine birakıyorlar
  • Bugün öğlen arası babamla gittik bayiye , babamın aracına takasta 12.000 Verdiler.
    Babam Select almaktan vazgeçerek Team (Abs) li modelinde karar kıldı.
    28.000.- TL ( kauçuk paspaslar + arka 3 cama perde + yangın tüplü ışıldaklı trafik ve ilk yardım seti falan filan ) .
    Ellerinde var ama babama 3 Ocakta teslim edelim , bandrolü de biz ödeyelim dediler.
    Metalik Gri alındı.
    Babama hayırlı uğurlu olsun. Allah kaza bela vermesin.
  • hayırlı ugurlu olsun kardeşim
    kazasız belasız günlerde kullanın inşallah
    ve arabayı çok güzel fiıyat vermişler 12 bin tl
    güzel bi alışveriş yapmışınız
  • Hayırlı olsunn güle güle kullanın...

    quote:

    Orijinalden alıntı: EximeR

    Bugün öğlen arası babamla gittik bayiye , babamın aracına takasta 12.000 Verdiler.
    Babam Select almaktan vazgeçerek Team (Abs) li modelinde karar kıldı.
    28.000.- TL ( kauçuk paspaslar + arka 3 cama perde + yangın tüplü ışıldaklı trafik ve ilk yardım seti falan filan ) .
    Ellerinde var ama babama 3 Ocakta teslim edelim , bandrolü de biz ödeyelim dediler.
    Metalik Gri alındı.
    Babama hayırlı uğurlu olsun. Allah kaza bela vermesin.
  • Değerli Gökhantuzz nickli arkadaşım aşağıda Volkswagen Golf TSI motor sürüş izlenimi mevcut yakıt tüketimine dikkat lütfen:

    Volkswagen Golf TSI motor sürüş izlenimi


    SÜRÜŞ İZLENİMİ : Volkswagen’in en son motor teknolojisi TSI ile donatılan Golf, dıştan pek belli etmediği ve kaputunun altında sakladığı farkını, yola çıkınca ortaya koyuyor

    Belki daha önce söylemişimdir. Ama ben, genelde otomobilin zeki, çevik, güçlü ancak "sade" olanını tercih ederim. Hatta severim. O otomobil ki, gücünü "car, car" etrafa göstermeye çalışıp, gün gelip üreticisinin bile tanıyamayacağı bir hale dönüşmüş olmasın. Ama kimsenin ummadığı bir zamanda, gerektiğinde de gücünü "kuzu postundaki kurt" misali sergileyebilsin...

    İşte 140 HP'lik Golf 1.4 TSI, böyle bir araçtı. Teslim aldığımda, uzun süre mesaimi standart Golf'ten farkını aramakla geçirdim. Arka bagaj kapağındaki "TSI" harflerini gördüm de, biraz rahatladım. Tabii uzunca süre harfleri seyretmek yerine, havanın da esmesi nedeniyle sürücü koltuğuna erkenden oturuverdim.

    Motoru çalıştırmadan önce

    "Yemeğin en lezzetli lokması"nı sona bırakıp, içini incelemeye koyuldum. Ancak gözüme "geleneksel Golf konukseverliği"nin dışında bir ekstra takılmadı. Göstergelerinden, müzik sistemine, pedallarına, koltuklarına kadar tüm dekor, standart bir Golf'ün Comfortline'a uygun. Dolayısıyla iş, kontağı çevirmeye kaldı. Tamam, önce emniyet kemerimi bağladım elbette!

    Kontağı çevirdiğimde gelen ses, ilk başta yine bir miktar şaşkınlık yarattı. Zira rolantideki motor sesi, 1.6 FSI'dan alışık olduğumla hemen hemen aynıydı. Sağ ayağım, gaz pedalıyla ufak bir "cilveleşme" yaşamaya başladığında da "Hooop, önde neler oluyor" demek geldi içimden. Zira motor sesine değişik enstrümanlar katıldı. TSI motorun kompresör ve turbo ikilisi, "mesai"ye başlamışlardı.

    Haydi anlat bakalım!..
    Önce, şu TSI merakımızı giderelim. Adını "Twincharge Direct Injection" (Türkçesi çift beslemeli doğrudan enjeksiyon yani püskürtme sistemi diye de çevirilebiliyor) kelimelerinden gelmekte. Kısaltırsanız TSI işte.

    Aslında kısaltmasını aldığı kelimeler, onun içinde ne olduğunu anlatıyor. Kompresör ve turbodan destek alıyor. Böylece hem yakıtın daha verimli yanması, hem de daha iyi güç alınması mümkün oluyor. Motorda, alt devirlerde gereken ataklığı kompresör karşılıyor. Belli bir devirde de bu görevi turboya devrediyor. İkili, ivmelenme yani ataklık konusunda bilindik çoğu turbo motorda hissedilen kesintilere uğramıyor.

    Artık yola çıkalım...

    Performansın "P"sine bile ihtiyaç olmayan bir otopark çıkışı sonrasında gaz pedalının, sağ ayağımla samimiyeti ilerletip, uyum sağladığına tanık olduğumda gerçekten hoşuma gitti. Her komuta, motor hacminden beklenmeyecek çeviklikte yanıt veren motor, ortaya güzel sonuçlar çıkartıyor.

    Fabrika verilerinde 8.8 sn olarak belirtilen 0-100 km/s hızlanma değeri, 1.6 lt motor hacimli pek çok araçtan daha iyi. Vitesleri birbiri ardına değiştirirken gözünüz, kilometre saatinin yükselişlerine bile takılamıyor. Zira 140 HP'lik versiyonunu kullanmamıza rağmen, gerçekten hayli zevkli. 170 HP'liğinin keyfini düşünemiyorum.

    Bu zevk, 6. viteste ve düşük hızda seyrederken de mevcut. Yani 90 km/s civarındayken gaza bastığınızda, motordaki ikili birbiri ardına devirleri çevirmeye başlıyor. 6 ileri manuel şanzıman, motora hayli uyumlu. Son dişli sayesinde motor 2500 d/d civarındayken 120 km/s'ye ulaşıyor. Otobanda düşük yakıt tüketimi konusunda değerinin düşük çıkma nedenlerinden sadece biri.

    Yakıt tüketimi demişken, fabrika verileri 100 km'de ortalama 7 lt olduğunu söylüyor. "Yaramazlık" yapınca 9.5-9.8 lt gibi değerleri, "efendi" kullanınca da ortalama 7.2-7.4 lt'yi gördüğümü söyleyeyim. 55 lt'lik depoyu tüketmem, 700 km'yi aldı.

    Aracın süspansiyonları da, tipik bir Golf gibi konfor ağırlıklı tasarlanmış. Dolayısıyla aracı bir spor otomobil gibi kabul etmemeli. Her ne kadar dengeli bir yol tutuşa ve ESP'ye sahip olsa da, aile bireylerini korkutmanın gereği yok. Fiyatı 43 bin YTL civarından başlıyor.

    55 litrelik depoda 700 km. hemde şehir dışı. 20 lira ile 100 km yaptı diye bir sürü lpg li araç kullanan kişi şikayetçi. (FSİ,TSİ,GDİ vs...) tarzı araçlar motor teknolojisi olarak evet yeni sistemlere göre ileri olabilir ama inanın kapalı kutu. ben GDİ motorlu carisma kullandım. bu saydığım bütün motorlu araçların atasıdır. 1999 yılında çıkan ilk direkt enjeksiyonlu araç. bakın 99 yılı ve hala motorunu daha doğru dürüst tanıyan bir usta bulamadım. GDİ motor kötü bir denemeydi sonra FSİ geldi oda yakıt olarak fazla yakıyordu şimdide TSİ geldi. türkiye kullandığınız araç Şahin, toros falan değilse çok çok büyük şehirler hariç bu tarz motorlardan anlayan kişileri bulamazsınız.




  • hyundai era ana topiğe yazdım ama cevap veren çıkmadı,bende 1,4 otomatık almayı dusunuyorum,ne dersınız alayım mı?sıkıntıları var mıdır?ilk arabam olacak,sürücülük gecmısım okadar da yok,o yuzden otomatık alıp ugrasmayayım dıyorum
  • Sürücülük deneyiminiz yoksa bana göre sıfır araç almayın. gidin toros, şahin vs.. elden rahat çıkaracak araç alın. sürücülüğünüzü geliştirin sonra gidin sıfır araç alın. yok illa alacağım diyorsanız güzrl seçim ama kullanan arkadaşlar 1.4 ün 1.6 ya göre fazla yaktığı söyleniyor ki otomatik vites diyorsunuz daha da fazla yakar. 1.4 yerine 1.6 alın ve alırken 2000 ytl verip garantili lpg taktırın. benzinli eraların yakıtlarından şikayet eden arkadaşlar var.
  • sn cem-uar arkdaşım


    bir depoda sıfır bir arabanın 700 km yapması sizce azmı? ( ornek verdiginiz golf lu arkadsın sıfır mı bılemem ama anlattıklarına göre yenı sıfır almıs gibi geldi)

    Hemen bir örnek vereyim

    kuzenim 2 sene önce 1.6 audi a3 aldı ve ilk depoda (55 lt yanılmıyorsam oda)250 km gitti buna canlı şahidim
    ve araba 15 bin olduktan sonra gittigi km 600 km dir
    her sıfır araba ilk zamanlar ki buna ilk 7-8 hatta 10 bin kmye kadar fazla yakar denir.sebebini tam mantıgıyla anlatamıcam ama okuyan duyan cok vardır.
    gelelim kendi kullandıgım tsi 125 hp lık motora
    araba 1.5 ton diger araclar gibi 1200 gibi degıl arada 300 kg kadar azımsanmıcak bi agırlık fazlalıgı var ve buna ragmen ben arabayı bayiden aldım 100 liralık benzin attım ve gittigim km 400 km di
    ancak araba 150 ye fullenıyor ve 55 ltre alıyor bunu hesaplayınca 600 km gidiyor diye düşünebiliriz ve genel olarak sehir içi kullandım

    araba suan 5 bin küsürlerde ve full depoya 700-750 km gidiyorum
    arada 100-150 km kadar fark var

    özetle belirtıyorum ki ikiside wolksvagen motoru
    1.6 motor ilk depoda 250 km giderken
    1.4 tsi motor 600 km gitti


    bunlar canlı şahit olduklarım ver kendi testlerim
    sanırım farkı anlamısındır

    ve yol bilgisayarındaki değerleri göstererek kesin net bişey konuşamazsınız
    100 lıralık benzınde menzil 320 km gösteriyordu bana ama ben 400km gittim

    bunları biliyor olmalısınız sizde

    açıkladıklarım örnek gösterdiklerim netten alınma kopyala yapıstırma değil kendi ailemdeki araçlardan örnek verdim
    gerisi sizlere kalmıs
    ayrıca donanım haberde 122 140 170 hp kullananların forumu gezmenizi tavsiye ederim
    hak vericeksiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seataltea -- 23 Aralık 2009; 19:45:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem_uar

    Sürücülük deneyiminiz yoksa bana göre sıfır araç almayın. gidin toros, şahin vs.. elden rahat çıkaracak araç alın. sürücülüğünüzü geliştirin sonra gidin sıfır araç alın. yok illa alacağım diyorsanız güzrl seçim ama kullanan arkadaşlar 1.4 ün 1.6 ya göre fazla yaktığı söyleniyor ki otomatik vites diyorsunuz daha da fazla yakar. 1.4 yerine 1.6 alın ve alırken 2000 ytl verip garantili lpg taktırın. benzinli eraların yakıtlarından şikayet eden arkadaşlar var.


    şirket bana ilkin clıo verdi ki benım ılk arabaya bınısım oldu,o aksam eve nasıl gıttıgımı sormayın.akabınde bır ara albea'ya bındım.en sonunda da hyundaı'ın dızelıne bınme fırsatım oldu.clıo ve albea'ya bınerken yasadıgım zorlukları kendımden kaynaklandıgını dusunmekteydım,kı sunu belırtmelıyım clıo yenı kasa ve sıfır km'de ıdı.akabınde hyundaı'ye bınmemle vırajlarda yokuslarda kalkıslarda yasadıgım o sıkıntıların hıc bırını yasamaz oldum.arabaya bınmek bana zevk vermeye basladı.

    neden anlattım;dediğinizi dusunmekteydım 1 sene kadar tofas ıle toros ıle suruculuk deneyımı kazanayım ondan sonra ıyı bır araba alırım,ama o surec bana gercekten ızdırap verecek.hyundaı da aslında bu anlamda tercıh edıyorum,bununla ogrenıyım 2-3 sene sonra opel grubuna vols'e atlarım dıyorum .yanlısmıyım?

    yanlız arabalardan anlamadıgım ıcın,bana sorun çıkarmayacak bır araba derdındeyım,otomatık hyundaı nasıl olur?derdı olur mu?yakıtın cok yakması ıle ılgılı bır sıkıntı yok.sorun olmaz.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.