Hocam önceki mesajımda belirttim, Boxer (büyük harfle) BMW'nin 1923'den beri ürettiği twin-boxer motorların şemsiye adı. Söyledim zaten, elbette bugünkü motorlar 1923'deki orijinali ile aynı değil. Bunu da söyledim. Hatta bugünkü motorlar birbirleriyle bile aynı değil. Bugün BMW'nin ürün gamında 1250 cc, 1300 cc (DOHC) ve 1800 cc (OHV) olmak üzere 3 ayrı boxer motor var. Ama mesele bu değil,. Siz anladığım kadarıyla motosiklet dünyasına ve onun jargonuna yabancısınız. Motosiklet dünyasında BMW'nin bu motorunun 1923'den beri üretildiğine dair konsensus vardır çünkü bu konfigürasyondaki motor üretimi 1923'den beri BMW'de kesintisiz devam etmiştir. 1923'den beri BMW bu motor konfigürasyonunu aralıksız olarak motosikletlerinde kullanmaktadır. Hatta 1983 yılına kadar BMW, motosikletlerinde başka motor konfigürasyonu kullanmamıştır. Bu yüzden büyük harfle Boxer olarak yazılır ve yine bu yüzden BMW'nin o tarihten bu yana ürettiği tüm versiyonlara bu ad verilir. Zaten alıntıladığın ilk mesajımdaki 2 fotoda motorların aynı olmadığı bariz belli. Mesele bu değil ki. Motosiklet sektöründe maliyetleri düşük tutmak için aynı motor bloğu çeşitli motorlarda kullanılır. Örneğin 2005'de K4'ün yerini alan Suzuki K5 motorunun bloğu bugün hala Suzukinin 1000 cc 4 silindirli modellerinin tamamında kullanılmaya devam etmektedir. 2005 yılındaki motorla aynı olmadığı halde bugünkü motorlara da K5 motoru denilmektedir. Oysa silindir kafasından krankşafta, pistondan biyel koluna neredeyse tüm komponentler farklıdır. Benzer durum BMW boxer motorları için de geçerlidir. Her örneğine değinmeyeceğim tekrara düşmemek için ama otomobil dünyasında da durum çok farklı değil aslında. Teknik olarak motorlar farklı, nesiller farklı, motor kodları farklı ama Lamborghini V12 ve Alfa Romeo V6 bir çokları için aynıdır. Biri örneğin 1993 V6 ise diğeri 205 V6'dır. Sanırım derdimi anlatabildim. Özet: BMW'nin opposed-twin motoru hangi nesil, hangi kodlu olursa olsun büyük harfle Boxer motor olarak anılır ve üretimi 2. dünya savaşı dahil hiç durmamıştır. Hatta 2. dünya savaşı üretimi R75 sepetli modeli ikoniktir ve 2. dünya savaşı sembollerinden biridir. Böyle anılmasının en önemli nedeni BMW'nin motosikletleri için aralıksız 60 yıl boyunca sadece boxer motor konfigürasyonunu kullanmış olmasıdır. O nedenle BMW'nin 1923 yılından beri aynı motoru ürettiği savlanır yoksa o tarihten bu yana üretilen motorların teknik olarak aynı motor olmadığını herkes biliyor. Edit: Harley Davidson ve Ducati de aynı BMW gibi spesifik bir motor konfigürasyonuna (V-twin ve L-twin) sadakatleriyle bilinirler. Hatta Ducati geleneksel olarak desmodromik süpap aktivasyonu kullanır 1950'lerden beri. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Torlak Kemal -- 11 Haziran 2024; 22:54:2 > |
En sorunsuz BMW motoru hangisidir? (2. sayfa)




-
-
Nesi anlaşılmayacak hocam, hatta fazla bile anlaşılır oldu çünkü bu kadar basite çekince neredeyse tüm motorlar aynı oldu olacağa geldi iş :) Alfa V6 ile Lambo V12 nasıl aynı oluyor, bu bir çokları kimlerdir, ye ne yer ne içerler valla beynim yandı benim.
Subaru'da 1960'tan beri boxer kullanır, hepsi 180c 4 silindir boxer'dır. ama daha ben Subaru 1960'tan beri aynı motoru kullanır diyene denk gelemedim. sadece 60'lardan beri boxer konfigürasyonu kullanır denilir.
Motorlarda tanım sistemi konsept değil aile üzerinden gider otomotivde.. motorsiklet ve ticaride de böyle evet yabancıyım biraz 2 tekere de bunun motorsiklet dünyasına yabancı olmakla pek ilgisi yok. neyse işin içinde olan birisi olarak 100 yıldır aynı motor tanımı doğal olarak ilgimi çekti, ben yine yazayım bildiğimi artık gerisi size kalmış.
-
N13B16 en sorunsuzu.Dizellere bulaşma derim.
-
Hocam anlaşılan polemik yapmayı sürdüreceksin. Belli ki maksadın anlamak değil, başka hesapların var. Bilale anlatır gibi anlattım ama mesele anlamak değil demek ki. Ayrıca okuduğunu da anlamamışsın, belki de temel sorun bu. Orada Lambo V12 ile Alfa V6 aynı demiyorum, Lambo V12 hangi V12 motoru kullanmış olursa olsun bir çokları için aynı Lambo V12, Alfa mesela 1993 V6 ile 2005 V6 da aynı Alfadır çoğu insan için diyorum. Aradaki farka motorhead'lar takılır sıradan insan takılmaz. Bu örneğin neresini anlamadın?
Defalarca teknik olarak aynı motorlar olmadıklarını söylememe hatta resimlerini paylaşmama rağmen ki resimlerde aynı boxer motorlar olmadıkları açıkça görülüyor, meseleyi fazla kişiselleştirdin. Aslında neyi kastetiğimi gayet iyi anladığının farkındayım çünkü herkesin anlayacağı kadar basit yazdım. Sırf ilk mesajımda burada yazılanların hiç biri değil dedim diye mi? Buna mı alındın da polemik yapmayı sürdürüyorsun? Yazdıklarım o kadar yalın ve açıkken işi polemiğe dökmenin başka izahını bulamıyorum çünkü.
Tamam senin dediğin olsun aynı motor değiller. Bu konu da kapansın.
-
Gereksiz geriliyorsun dostum, altı üstü araba motoru, siyaset konuşmuyoruz bu kadar kasmaya lüzum yok. iki latifeye alınıyorsunuz hemen.
benim dediğimin ettiğimin bir önemi yok, ben işin doğrusunu söylüyorum ben söylediğim için doğru değil bu.. kişisel bir iddiam falan değil.. otomobille/motorla ilgisi olmayan çoğu insanın ne düşündüğü de 2x2=4'ü değiştirmez, bunu geçelim.
"Motor o kadar sorunsuz ki, 100 yıldır fazladır üretiliyor" sizin yazınız bu?
sandım ki aynı motoru gerçekten 100 yıldır çeşitli modifikasyonlarla üretiyorlar, havacılıkta bazı motor üreticilerinin yaptığı bir pratiktir, küçük tip pratt&whitney'ler seksen yıldır üretilmiştir, veya eski Ford V8'ler gibi flat-head planör motorları yine 70-80 yıl üretildi. tek zamanlı çim biçme veya testere motorlarında da olabiliyor.
bu durum da ilgimi çekti, araştırdım ki öyle çıkmadı.
yani bu tanım yanlıştı.. içselleştirdiğiniz galiba kabul etmek zul mü geldi ne oldu anlamadım.. evet farklı motorlar aslında, orada tanım yanlış olmuş derseniz olur biter. bu kadar metinler yardırmaya gerek yoktu. hele alınmaya gücenmeye hiç gerek yok.
-
E39 5.30 ve E46 3.30 da ki motor dünya tarihinin gelmiş geçmiş en iyi atmosferik motorudur.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Latifeye alınmadım hocam, takıldığım yer ta baştan beri aynı motorlar değil dediğim halde hala aynı motor değil demekte ısrar edip yazışmayı sürdürmen.
Bak ilk mesajımda 2 resim paylaşmışım. Aynı motor mu onlar? Değiller değil mi? Ben kör müyüm, onların aynı motorlar olmadığını görmüyor muyum?
İkinci mesajımdan alıntılıyorum:
Alıntı
metni:Hocam önceki mesajımda belirttim, Boxer (büyük harfle) BMW'nin 1923'den beri ürettiği twin-boxer motorların şemsiye adı. Söyledim zaten, elbette bugünkü motorlar 1923'deki orijinali ile aynı değil. Bunu da söyledim. Hatta bugünkü motorlar birbirleriyle bile aynı değil. Bugün BMW'nin ürün gamında 1250 cc, 1300 cc (DOHC) ve 1800 cc (OHV) olmak üzere 3 ayrı boxer motor var. Ama mesele bu değil Aynı motor olmadığını söylemiş miyim? Söylemişim.
Yine ikinci mesajımdan alıntı:
Alıntı
metni:O nedenle BMW'nin 1923 yılından beri aynı motoru ürettiği savlanır yoksa o tarihten bu yana üretilen motorların teknik olarak aynı motorlar olmadıklarını herkes biliyor. Yine aynı motorlar olmadıklarını söylemişim.
Bu da ilk mesajımdan alıntı:
Alıntı
metni:Hayatına R32 koduyla 1923 yılında 500 cc hacimle başladı. Bugün 1800 cc hacme ulaştı. 2025 yılında R20 modeliyle 2000 cc olarak (silindir başına 1000 cc) gelecek. Hayatına 500 cc olarak başlamış bir motorun bugün 1800 cc olan versiyonu ile aynı motor olması zaten nasıl mümkün olabilir ki? Bunu yazmış birinin 1923'den beri aynı motorun üretildiğini iddia edebileceğini nasıl düşünüyor olabilirsin?
Söylemek istediğim şey gayet açık ve sen de gayet iyi anladığın halde işi polemiğe döktün. Söylemek istediğim şey açık: Layout aynı, tasarım dili ve hedefi aynı ve hatta BMW'nin bu motorun çeşitli versiyonlarını isimlendirirken biri hariç kullandığı nomenklatür aynı çünkü BMW de aynı motor olarak bilinsin istiyordu ve öyle de oldu. Motosiklet dünyasındaki herkes versiyonların farklı olduğunu bilir ama aynı motormuş gibi konuşur: "BMW'nin Boxer motoru". BMW sözcüleri de sürekli Boxer motor derler ve yazarken de büyük harfle yazarlar twin-boxer terimi ile karışmasın diye. Bunun BMW'nin kullandığı bir şemsiye ad olduğunu da söyledim ve hala işi uzatıp ayrı motorlar olduğunu söylemeye devam ediyorsan bunun adı artık latife değil, polemiktir.
Yaptığın maalesef bu.
Ayrıca motosiklet dünyasına da yabancısın belli ki. Tabii ki bu bir eksiklik değil, tersi de bir ayrıcalık değil ama bilmeden yorum yapınca da olmuyor işte. Motosiklet dünyasında başka hiç bir major üretici twin-boxer şemasını kullanmamıştır BMW dışında. Dolayısıyla boxer adının motosiklet dünyasında BMW ile özdeş olduğunu da bilmiyorsun. Yani işin tarihçesini ve kültürünü bilmediğin için neden büyük harfle Boxer olarak anıldığını da bilmemen doğal. Zaten onun için bu kadar uzatmak zorunda kalıyorum.
Özetle: boxer motor = BMW Boxer motor değildir. Bu önerme yanlıştır. BMW çeşitli konfigürasyonda twin-boxer motorları "Boxer" motor adı altında üretmiştir. Büyük harfle yazılan bir şey özel isimdir ve aynı şeye işaret eder. Herhalde bu kadarını biliyorsundur.
Şimdi bu kadar açık yazdığım halde amacın polemikse yine cevap yazıp, yine farklı motorlar olduklarını iddia edeceksen hiç yorulma. Senin yerine son kez ben söyleyeyim: Aynı motor değiller ama aynı isme sahipler: Boxer motor!
Yorumlarına değer verdiğim, okumayı sevdiğim ve kendisinden çokça öğrendiğim forumda kalmış, üç beş kaliteli üyeden birisin. Sizler de olmasanız foruma da girmem. O yüzden seni kırmak istemem ama artık uzatma lütfen çünkü neyi kastetiğimi çok iyi anladığının ikimiz de gayet farkındayız.
-
F30 3.30 Plug in hybrid hakkında bilgi sahibi olan var mı? 2017-2018 modeller 700-750 bin TL bandına veriliyor Kıbrıs’ta.Yakıt tüketimi ile çok tercih edilebilir bir model F/P olarak burada lakin c180 parasına gitmesi kafamı kurcalıyor acaba kronik sorunu mu çok ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Yav niye polemiğe dökeyim dostum, ne kazancım olacak benim burada takipçi mi kasıyoruz, harf başına para mı kazanıyoruz bir hedef amaç mı var, neden polemiğe dökeyim? yüz yüze konuşsak 5 dakika sürmeyecek konu, yıl 2005miş gibi forum üzerinde konuşunca böyle gidiyor :)
Konu belli 2013-2018 arası hangi Bmw motoru sağlamdır. Kimi B48 yazıyor, kimi B58 yazıyor, S58 yazıyor. M54 yazan var.
Bmw'nin klasik 6 silindir motoru yazan var mı? yok
Çünkü hepsi FARKLI motorlar.
Sen çat diye 102 yıldır üretilen "aynı motor" yazınca bana garip geldi.
Bmw Boxer'ın özel isim olduğunu biliyorsundur herhalde diyorsun? ne bileyim yahu senden öğrendim işte. Alfa TwinCam® gibi lisanslı isim imiş. benim zaten buna itirazım yok, bu anlaşıldı. bunu en başında bilmediğim için veya BMW BOXER® yazmaya uğraşmadığımız için boxer konfigürasyonu ile BMW BOXER® karışıyor.
Bir çokları için Alfa V6 aynıdır diyorsun? V12 Lambo motoru çoğu insan için aynıdır diyorsun, petrolhead'ler anlar bunu normal adam anlamaz diyorsun.
E sen mis gibi derdini anlatırken birden bambaşka yere girdin abi.. bize ne arabadan anlamayan insandan yahu? ben buradan ne anlarım? senin dediğin motor ailesi meselesi önemsiz, herkes V6-V12 derken aynı motor anlar, çoğunluk böyle düşünür, bu doğrusudur.
mesela "teknik jargonda, layout aynı ise, konfigürasyon aynı ise nesil farkına bakılmaksızın bu motorlar aynıdır" yazmışsın hayır hocam, yok ya böyle bir şey.
sen aslında Bmw motoru konusunda çok haklısın orada isim karışıklığına ben anlamadım mevzuyu... ama sen desteklemek adına bir sürü ilginç ve anlam veremediğim argüman yazınca iş sulanıyor.. tüm itirazım bunlara benim Bmw motoruna falan değil.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SuperVeloceJota -- 12 Haziran 2024; 15:13:28 >
-
eleman "hepimiz adem'den geliyoruz" gibi bişey demiş. saçma olmuş epeyce.
-
sorunsuzluk kelimesi ve bmw yan yana gelmemeli
-
k24 ve F20C buna güldü hocam
-
k serisi kadar sağlamdır m54 serisi
sorunu olmaz
-
bmw motoru beğenip seçece kkaç papayiğit var forumda mwerak ettim, ben almanların bedava dağıttığı bmw ye oturmadım misal, ccevaplarsanız sevinmirim
-
Çok abartmışsiniz bakımlı, temiz , bilincli kullanicidan , fazla km yapmamış bir bmw neden alinmasin?
10 - 11 yıllık 3 serisi de alırım çok şükür, zaten senede max. 10 bin km yapıyorum, 2 sene biner hevesimi alır satarım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
B38. Manifold dışında başka hiçbir problemi. N13 gibi çağ dışı gelişmemiş motorlara para bayılmayın.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
abartı değil mesela o konuya girersek bende sizin abartılı olduğunuzu düşünürüm, neden 5 yaşında güzel bir araç almak varken aynıo paraya 10 yıllık bmw alayım ki? abartı değil bu bakış açısı ve benim gerçeğim bu, hiç bmw hayal edebilecek durumum olmadı, beni geçtim ben bmwye binen çekirdek aileden kişi görmedim hani sadece bmwye binmek için eskiye tamam demek de aklımızın ucundan geçmezdi sanırım, geçenlere de saygı duyarım sonuçta bu markanın da iyi kötü algısı felsefesi var özellikle tr özelinde
-
4.28i N20B20 motor değil mi ? Yani pejo motor olmayan hacmi düşürülmemiş saf 2.0 sirali 4 motor benzinli. Peki neden 2 kere motor yapma ihtiyaci oldu? Yazilim filan mi kullandiniz? Bakim mi atladiniz?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
N13 nasıl çağdışı nasıl gelişmemiş oluyor be hocam.. belki bu ithamın yapılabileceği son motorlardan biri.. Dual vanoslu, gaz kelebeksiz valvetronic, turbosu twinscroll garett, direkt enjeksiyon, motorun içi de çok teknolojik ve çok da hafif bir motordur. 2024 için bile çok sağlam teknolojisi zaten tüketim-performans dengesi olarak da ortada başarısı. B38 daha kemikli ve sağlam bir motor olabilir ama performans-tüketim dengesinde asla N13 başarısını devam ettirememiştir.
N13 kroniği belası bol dersin o ayrı konu., orası öyle. kronikler über-teknolojik S65 S85 gibi M motorlarda da çok yaygındı, Bmw'nin kaderidir bazı makinalarda.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X