Şimdi Ara

EN İYİ ÇİFT KAVRAMALI ŞANZIMAN HANGİSİ? İŞTE CEVAP (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
170
Cevap
21
Favori
44.418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
25 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Şanzıman ustası bir abimizden dayanıklılık konusunda sıralama yapabilmek için görüşlerini sordum

    bu ne yahu

    Bilimselliğin zirvesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: newtonmeter


    quote:

    Orijinalden alıntı: linqs

    quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Şanzıman ustası bir abimizden dayanıklılık konusunda sıralama yapabilmek için görüşlerini sordum

    bu ne yahu

    Bilimselliğin zirvesi

  • bu isin ustatlari bir de su opelin actlveselect otomatigini yorumlasaniz.
    bu kavrama 6 ileri kuru mu islak mi ??
    astra 1.4 turbo ve 1.6 atmosferikte kullanilanlar arasinda fark var mi.?

    hangisini onerirdiniz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adam gayet olaya iyi niyetli yaklaşıp bilgilendirme yapmış siz ise neler diyorsunuz?

    Active select bildiğim tork konvertörlü ama üreticisini bilmiyorum. Başarılı bir şanzımandır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG mükemmel bir şanzıman. Aşık olunacak cinsten
  • VW fanatikleri yine zıplamış hemen.

    Yedek parçaların olduğu bir odaya girdim içerisi göz alabildiğine arızalı DSG şanzımanla doluydu, servise gelen giden şanzıman arızalı arabanın haddi hesabı yok.

    @hakan_n;

    ActiveSelect aslında manuel bir şanzımandır. Yani bilindik kuru debriyaj balatasıyla kavrama yapılır. Ancak manueldeki debriyaj pedalı kaldırılıp yerine robot bir mekanizmanın müdahalesi ile vites değişimi sağlanmıştır. Bunlara robotize şanzıman da denir.

    Yakıt tüketimi açısından manuelden farkı yoktur, çok tasarrufludur. Ancak vites geçişleri oldukça sarsıntılıdır. Yani yığılma dediğimiz olayla sıklıkla karşılaşılır. Zamanla vites geçişlerinin ne zaman yapılacağı tahmin edilerek o anda gazdan hafif çekilerek sarsıntısız geçişler mümkün olabiliyor. Ama otomatik vites araç alan birisi bununla uğraşmak istemez elbette o yüzden günümüzde pek sevilen ve tercih edilen bir şanzıman türü değil maalesef.




  • MaTaDoR kullanıcısına yanıt
    Zıplamışmış, biraz az salla istersen. %90 gibi bir arıza oranı, bu kadar sallanmaz yahu. Zaten dsg şanzıman değil aslında arıza, gıcıklığına yapmışlar. Peh...

    Ayrıca active select pekala klasik otomatik şanzımandır( tork konveryörlü) milleti yanlış yönlendirmeyelim. İşkembe i kübra genişmiş maşallah.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Aslında her dişliye bir kavrama olmalı. 7 ileri ise 7 kavrama.
    Teorik olan bu düşünce hayata geçirilebilirse en sorunsuz ama en yüksek maliyetli şanzıman olur.

    7 kavrama teorik olarak imkansız araba çok ağır olur ve çok yer kaplar ve maliyetten dolayı kimse yapmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • opelin kullandıgı robotize sanzımanın adı easytronic degilmiydi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MaTaDoR

    Şanzıman ustası bir abimizden dayanıklılık konusunda sıralama yapabilmek için görüşlerini sordum. DSG 7 ileri zaten hata veriyor ama DSG 6 ıslak tip olanlar da sorun çıkartıyor dedi. EDC'ler de ara sıra geliyor ama Powershift sorunu görmedim dedi. TCT ve S-Tronic 7 konusunda ise bir fikri yok.

    Buna göre kendi araştırmalarımdan da derleyerek en dayanıklıdan en az dayanıklıya sıraladım:

    Powershift 6(ıslak) > S-Tronic 7(ıslak) > Powershift 6(kuru) > TCT 6(kuru) > EDC 6(kuru) > DSG 6(ıslak) > DSG 7(kuru)

    Tahmini sorun çıkarma ihtimalleri:
    DSG 7(kuru): %90
    DSG 6(ıslak): %40
    EDC 6(kuru): %30
    TCT 6(kuru): %25
    Powershift 6(kuru): %20
    S-Tronic 7(ıslak): %20
    Powershift 6(ıslak): %5

    Birşey soracağım audi stronic ve dsg aynı şanzuman değil mi ? Aynduysa neden sorun çıkarma oranları farklı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şimdi bmw bin çıft kavramalı şanzumanı var mı ? ve zf 8 çift kavramalı mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg şanzıman çok rahat babaannem bile kullaniyor👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • acemsen A kullanıcısına yanıt
    Evet opelin robotize şanzımanı easytronic ama çift değil tek balata var diye artık kullanmıyor. Active select ise klasik otomatik şanzımanı tüketimi azdırıyor. Opel çift balatalı sistemi geliştirme aşamasında.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Önceki sayfada yazıldı. Audi kendine özgü değişiklikler yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zf8 klasik otomatik tüketimi ondan yüksek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yani şimdi dsg dandik mi değil mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acemsen

    opelin kullandıgı robotize sanzımanın adı easytronic degilmiydi

    Evet doğru, ben her nasılsa iki şanzımanı birbirine karıştırmışım. İsimleri çok benziyor yahu. Şaka bir yana, hatalı cevap verdiğim arkadaş kusuruma bakmasın. Arkadaşlar gereken düzeltmeyi yapmışlar sağolsunlar.

    @superposition;

    %90'lık arıza ihtimali şanzımanın tüm ömrü düşünülerek yazılmış bir rakamdır. Birisi çıksın söylesin DSG 7 ileri şanzımanla 800 bin km yaptım hala tık yok. Böyle bir cümleyi duyma ihtimalimiz %10 bile değil aslında ama yine insaflı davranmışım. Tüm bakımlarını yaptırsanız, tamamen nizami kullansanız da toplam ömrünü düşündüğünüzde 1.2 TSI Polo yani 160Nm torkda bile arıza veren bu şanzımana güvenilir ve sağlamdır diyebilecek bir nokta göremiyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    Zf8 klasik otomatik tüketimi ondan yüksek.

    Aslında ZF 8 ileri, steptronic diye bilinen tork konvertörlü bir şanzımandır ve bu yüzden yakıt tüketimi yüksek değildir.

    Biraz detaya inmek gerekirse;
    Klasik otomatik şanzımanda vites geçişleri aracın hızına göre gerçekleşir. Motor devri mühim değildir ki bu yüzden araç rampa yukarı çıkarken devir düşer bir alt vitesi ister motor zorlanır ama şanzıman vites düşürmez ve bayılma dediğimiz olay gerçekleşir. Bu aşamada ya kickdown yaparak gaz pedalının arkasındaki tuşa basarak vites düşürtürsünüz ya da tam otomatiklerde rampa çıkışları için sunulan vites kademelerinden birini seçersiniz.

    Steptronicte ise, motor devri ile şanzıman senkron çalışır yani klasik otomatiklerdeki gibi birbirinden habersiz değildir. Motor devri sürekli takip edilerek şanzıman kontrol edilir. Mesela D modunda hızla vitesler artırılarak mümkün olduğunca üst viteslerde ve motor en verimli tork bandında tutulmaya çalışılır. Sport moda alınmış veya dip gaz yapıldığında ise düşük vitesleri seçerek motor devrini üst seviyelerde tutar. Yazılım kontrollü bu sistem sayesinde klasik 5 ileri tam otomatik şanzımanlara göre %15 civarı yakıt tasarrufu sağlanabiliyor.




  • Yüzde 90 arıza ile skoda satışları patladı yüzde 100 olursa korkarım Seat satışları da patlayacak.
    Tam komedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaTaDoR kullanıcısına yanıt
    Tork konvertorü varsa klasik otomatiktir. Tork konvertörü = kayıp . Steptronic bmw'nin bir uyarlamasıdır. Dediklerinizin tamamı yeni nesil otomatiklerde zaten uygulanmaktadır. Zf8'in az yakmasının en büyük nedeni 8 vites olmasıdır. Elbette kullanılan yüksek kalite malzemenin tüketimi azaltıcı etkisi vardır. Bu konuda en büyük üretici japon-alman aisin-warner'dir. Aisin her üreticiye otomatik şanzıman satar, 500usdlik şanzımanıda vardır, 3500usdlik şanzımanıda vardır. Arada elbette kalite farkıda olacaktır.
    Aisinin web sitesini okursanız yazdığınız bir çok özelliğin kullanıldığını göreceksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.