Şimdi Ara

En iyi 40 RPG (9. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
237
Cevap
0
Favori
9.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zadeh

    Bu arada yukarıdaki tartışmalara bir not RPG ile FRP yi ayıran tek şey RPG nin genel ad olması FRP'nin ise RPG nin sadece fantazi edebiyat üzerine kurulmuş olanı olmasıdır. Forgotten Realms evreninde geçen D&D D20 sistemi bir oyuna FRP dersiniz, ama Star Wars evreninde geçen D&D d20 sistemine FRP demek bir ağız alışkanlığıdır o olasa olsa SciFi RPG olur. Kısaca FRP RPG'nin dar bir alanda oynananıdır.

    Genelde FRP olarak bilinmesinin sebebi erken dönem oyunların genelede Fantazi edebiyat zemin alınarak oynanmasıdır.

    Fallout FRP olamaz çünkü post Apocalyoic denilen türde bir RPG dir.

    FRP ya da RPG savaş mekaniği içermek zorunda değildir, hatta bu oyunlarda savaş olması bile gerekmez. Bu hikayeye bağlı bir şeydir. Hele zar yüzünün oyunu sınıflandırması duyduğum en komik yaklaşımlardan biridir. D20 kullanıyorsak FRP d6 kullanıyorsak RPG ha ?????. ICE sistemi ile oynanan Middle Earth Role Playing Game D6 ile oynanana ICE sistemini kullanıyor ne yapacağız şimdi, hem bu oyun tüm FRP oyunlarının oynanmasında en önemli etmen olak Lord of the Ring evrenini kullanıyor ?? Yani olay zar olayı değil.

    RPG = Role Playing Game
    FRP = Fantasy Role Playing game


    Biri Fallout'un seçeneklerini TSR'ın bile yıllarca anlayamadığı ucuz aligmentı ile örneklemeye çalışmış. kaotic sen af dileyeni öldürüp fazla xp alacan (Bg de bu durumu hatırlamıyorum ama hiç kaotic te oynamadım) kaotik'in en başta gelen şeyi öngörülememesi yani o anda canım öldürmek istemiyor öldürmem ancak gerizekalı bir DM bana bunun için ceza verir, ben kaotiğin yaptığım her şey o anki halime bağlıdır.

    Neyse oysa Fallout'da kaotik oynarsan oyun ona göre şekilleniyor, iyi oynarsan ona göre şekilleniyor bu tamamnen senin nasıl oynadığına bağlı ve bu Falloutları gelmiş geçmiş en iyi RPG yapıyor.

    Birde Baldurs Gate FRP ya da RPG ama Icewindale serisi Diablo nun az fazla istatistiklisi yani benim için Diablo ile Icewindale arasında hiç bir fark yok. Çünkü önüne geleni kesip ilelediğin uydurk bir hikayeyey sahip. Oysa tüm oyun şekli istaistikler dövüş sistemi BG ile aynı. Aradaki farkı anlayan zaten gider Magic Candle oynar neyse.

    Ha FRP çoktan seçmeli olmak zorunda da değildir, Eye Of The Beholder, Dungeon Master doğrusal oyunlardır, yaptığınız seçimlere göre oyun şekillenmez ama sevmesemde iyi FRP ya da RPG lerdir.

    Fallouta oyuna hep aynı karakterle başlarsınız diyen adam Fallout'u hiç oynamamış, yada oyunu diablo ile karıştırıyor yuhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Hayatımda bilgisayarda karakteri bu kadar farklı yaratabildiğiniz başka bir oyun yok, karakter yaratımındaki tüm seçimleriniz oıyununoynayışını doğrudan etkiliyor, oyuna kaç kez başladığımı bilmiyorum her seferinde farklı karakter ile oynadım oyunu her seferinde farklı bir karakter ile oynadım. Nasıl hep aynı adamla başlandığınıda anlamış değilim.

    TSR nin yaptığı en büyük salaklık zaten bu aligment seçimiydi, Paladin Lawful Good 'tur, paladin dediğiniz adamlar göğüslerine bomba bağlayıp pazarlarda kendilerini patlatıyorlar. iyi kötü nötr ve kaotic, ılımlı ve kurallara bağlı ile mi tüm insan karakterlerini targılayabileceğiz bunlkarın dışında bir karakter geliştiremezmisin. TSR nin neredeyse dışında hiç bir RPG de yok böyle bir aligment salaklığı. Neymi kaotik kötüymüşüm ona göre oynamam gerekirmiş, benim için kötülük adama para vermektir gitsin kumar oynasın diye başkası için kılıcı daytayıp gırtlağına parasını almaktır ??? Nasıl sınıflandırıyorsun bunu gidin allah aşkına RPG yi yozlaştırmayın.

    neyse devam ederim sonra....

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Zadeh

    Fallouta oyuna hep aynı karakterle başlarsınız diyen adam Fallout'u hiç oynamamış, yada oyunu diablo ile karıştırıyor yuhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Hayatımda bilgisayarda karakteri bu kadar farklı yaratabildiğiniz başka bir oyun yok, karakter yaratımındaki tüm seçimleriniz oıyununoynayışını doğrudan etkiliyor, oyuna kaç kez başladığımı bilmiyorum her seferinde farklı karakter ile oynadım oyunu her seferinde farklı bir karakter ile oynadım. Nasıl hep aynı adamla başlandığınıda anlamış değilim.



    "Yuh" mu? "Fallouta oyuna hep aynı karakterle başlarsınız diyen adam Fallout'u hiç oynamamış" mı? Sonra "forumda çoluk çocuk kaynıyor" deyince kızanlar oluyor.

    TDK sitesinde karakter tanımı: "Bir bireyin kendine özgü yapısı, onu başkalarından ayıran temel belirti ve bireyin davranış biçimlerini belirleyen, üstün ana özellik, öz yapı, ıra, seciye." ya da "Bir kimsenin veya bir insan grubunun tutumu, duygulanma ve davranış biçimi"

    Senin karakter diye tanımlamaya çalıştığın şey İngilizce'de "Protagonist" (dilimizde (hikaye kahramanı)) diye adlandırılır. Fallout'ta oyun başında karakter değil, yetenek seçimi vardır (anlayacağın tabirle "perk"). Dolayısıyla Fallout'ta karakter seçimi bulunmaz. RPG'lerde karakter seçimi dediğimiz olay yine anlayacağın tabirle "alignment" olarak geçer. Ancak biz Türkçe konuşurken sen İngilizce konuşmaya çalışırsan kelimeleri ve anlamları işte böyle karıştırır, bu tür komik durumlara düşersin.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Zadeh

    Biri Fallout'un seçeneklerini TSR'ın bile yıllarca anlayamadığı ucuz aligmentı ile örneklemeye çalışmış.
    TSR nin yaptığı en büyük salaklık zaten bu aligment seçimiydi.



    Forumdaki bir "tüm profesyonel oyun tasarımcılarından, oyun inceleme sitelerinden, herkesten daha iyi biliyorum" sendromu daha. Koca TSR da bizim gibi sataşmalardan nasibini aldı ve aynı kefeye konduk ya ölsem de gam yemem artık.

    İşin garibi iki oyun oynayan kendini eksper zannedip profesyonel oyun üreten dünya devlerine bile hadlerini bildirmeye kalkabiliyor. Ne günlere kaldık . . .

    Not: Ufak bir düzeltme yapayım diye konudan yine uzaklaştım, bu konudaki sataşmalar devam etse bile son mesajımdır. Herkese iyi forumlar . . .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Estrah

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Fallout serilerinin hakkı yenmiş gibi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-994965FA4

    quote:

    Orjinalden alıntı: Zadeh

    Fallouta oyuna hep aynı karakterle başlarsınız diyen adam Fallout'u hiç oynamamış, yada oyunu diablo ile karıştırıyor yuhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Hayatımda bilgisayarda karakteri bu kadar farklı yaratabildiğiniz başka bir oyun yok, karakter yaratımındaki tüm seçimleriniz oıyununoynayışını doğrudan etkiliyor, oyuna kaç kez başladığımı bilmiyorum her seferinde farklı karakter ile oynadım oyunu her seferinde farklı bir karakter ile oynadım. Nasıl hep aynı adamla başlandığınıda anlamış değilim.



    "Yuh" mu? "Fallouta oyuna hep aynı karakterle başlarsınız diyen adam Fallout'u hiç oynamamış" mı? Sonra "forumda çoluk çocuk kaynıyor" deyince kızanlar oluyor.

    TDK sitesinde karakter tanımı: "Bir bireyin kendine özgü yapısı, onu başkalarından ayıran temel belirti ve bireyin davranış biçimlerini belirleyen, üstün ana özellik, öz yapı, ıra, seciye." ya da "Bir kimsenin veya bir insan grubunun tutumu, duygulanma ve davranış biçimi"

    Senin karakter diye tanımlamaya çalıştığın şey İngilizce'de "Protagonist" (dilimizde (hikaye kahramanı)) diye adlandırılır. Fallout'ta oyun başında karakter değil, yetenek seçimi vardır (anlayacağın tabirle "perk"). Dolayısıyla Fallout'ta karakter seçimi bulunmaz. RPG'lerde karakter seçimi dediğimiz olay yine anlayacağın tabirle "alignment" olarak geçer. Ancak biz Türkçe konuşurken sen İngilizce konuşmaya çalışırsan kelimeleri ve anlamları işte böyle karıştırır, bu tür komik durumlara düşersin.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Zadeh

    Biri Fallout'un seçeneklerini TSR'ın bile yıllarca anlayamadığı ucuz aligmentı ile örneklemeye çalışmış.
    TSR nin yaptığı en büyük salaklık zaten bu aligment seçimiydi.



    Forumdaki bir "tüm profesyonel oyun tasarımcılarından, oyun inceleme sitelerinden, herkesten daha iyi biliyorum" sendromu daha. Koca TSR da bizim gibi sataşmalardan nasibini aldı ve aynı kefeye konduk ya ölsem de gam yemem artık.

    İşin garibi iki oyun oynayan kendini eksper zannedip profesyonel oyun üreten dünya devlerine bile hadlerini bildirmeye kalkabiliyor. Ne günlere kaldık . . .

    Not: Ufak bir düzeltme yapayım diye konudan yine uzaklaştım, bu konudaki sataşmalar devam etse bile son mesajımdır. Herkese iyi forumlar . . .

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: emptyrean

    quote:

    Orjinalden alıntı: Zadeh

    Fallouta oyuna hep aynı karakterle başlarsınız diyen adam Fallout'u hiç oynamamış, yada oyunu diablo ile karıştırıyor yuhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Hayatımda bilgisayarda karakteri bu kadar farklı yaratabildiğiniz başka bir oyun yok, karakter yaratımındaki tüm seçimleriniz oıyununoynayışını doğrudan etkiliyor, oyuna kaç kez başladığımı bilmiyorum her seferinde farklı karakter ile oynadım oyunu her seferinde farklı bir karakter ile oynadım. Nasıl hep aynı adamla başlandığınıda anlamış değilim.



    "Yuh" mu? "Fallouta oyuna hep aynı karakterle başlarsınız diyen adam Fallout'u hiç oynamamış" mı? Sonra "forumda çoluk çocuk kaynıyor" deyince kızanlar oluyor.

    TDK sitesinde karakter tanımı: "Bir bireyin kendine özgü yapısı, onu başkalarından ayıran temel belirti ve bireyin davranış biçimlerini belirleyen, üstün ana özellik, öz yapı, ıra, seciye." ya da "Bir kimsenin veya bir insan grubunun tutumu, duygulanma ve davranış biçimi"

    Senin karakter diye tanımlamaya çalıştığın şey İngilizce'de "Protagonist" (dilimizde (hikaye kahramanı)) diye adlandırılır. Fallout'ta oyun başında karakter değil, yetenek seçimi vardır (anlayacağın tabirle "perk"). Dolayısıyla Fallout'ta karakter seçimi bulunmaz. RPG'lerde karakter seçimi dediğimiz olay yine anlayacağın tabirle "alignment" olarak geçer. Ancak biz Türkçe konuşurken sen İngilizce konuşmaya çalışırsan kelimeleri ve anlamları işte böyle karıştırır, bu tür komik durumlara düşersin.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Zadeh

    Biri Fallout'un seçeneklerini TSR'ın bile yıllarca anlayamadığı ucuz aligmentı ile örneklemeye çalışmış.
    TSR nin yaptığı en büyük salaklık zaten bu aligment seçimiydi.



    Forumdaki bir "tüm profesyonel oyun tasarımcılarından, oyun inceleme sitelerinden, herkesten daha iyi biliyorum" sendromu daha. Koca TSR da bizim gibi sataşmalardan nasibini aldı ve aynı kefeye konduk ya ölsem de gam yemem artık.

    İşin garibi iki oyun oynayan kendini eksper zannedip profesyonel oyun üreten dünya devlerine bile hadlerini bildirmeye kalkabiliyor. Ne günlere kaldık . . .

    Not: Ufak bir düzeltme yapayım diye konudan yine uzaklaştım, bu konudaki sataşmalar devam etse bile son mesajımdır. Herkese iyi forumlar . . .


    Her insanın sahip olduğu yetenek onu bir diğerinden farklı kılar. Fallout ta işte böyle. Fallout karakterlerinde devler, cüceler, elfler vs. yoktur, doğrudur ama karakterinize eklediğiniz her bir yetenek onu cüce, dev veya elf gibi görmenize yeter...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sake_16

    quote:

    Orjinalden alıntı: SithMASTER

    Kotor 1 baldur's gate ten önce gelmeliydi bence

    benim ilk 8 im şöyle olur

    1. Kotor 1
    2. Diablo2
    3. Nwn 1
    4. Oblivion
    5. Nwn2
    6. WoW
    7. Kotor 2
    8. Frozen Throne


    Wow u genel açıdan söyledim. T
    Kotor 2 ve nwn2 den pek emin olmasamda iyiler onlarda

    güzel liste

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Sabri_16


    quote:

    Orjinalden alıntı: SithMASTER

    Kotor 1 baldur's gate ten önce gelmeliydi bence

    benim ilk 8 im şöyle olur

    1. Kotor 1
    2. Diablo2
    3. Nwn 1
    4. Oblivion
    5. Nwn2
    6. WoW
    7. Kotor 2
    8. Frozen Throne


    Wow u genel açıdan söyledim. T
    Kotor 2 ve nwn2 den pek emin olmasamda iyiler onlarda

    güzel liste


    Ahah neresi güzel? eywallah güzel bir oyun listesi ama RPG listesi dedinmi orda dur bakalım. yazılı oyunlardan 5 i rpgnin yanına gelmez.

    ozaman bende hersevdiğim oyunu koyayım RP diye. herbaltalı adam her fire ice atan adamların olduğu oyun RP mi yahu?

    9- fifa yazsaydnız bari.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: moffaka

    quote:

    Orjinalden alıntı: Sabri_16


    quote:

    Orjinalden alıntı: SithMASTER

    Kotor 1 baldur's gate ten önce gelmeliydi bence

    benim ilk 8 im şöyle olur

    1. Kotor 1
    2. Diablo2
    3. Nwn 1
    4. Oblivion
    5. Nwn2
    6. WoW
    7. Kotor 2
    8. Frozen Throne


    Wow u genel açıdan söyledim. T
    Kotor 2 ve nwn2 den pek emin olmasamda iyiler onlarda

    güzel liste


    Ahah neresi güzel? eywallah güzel bir oyun listesi ama RPG listesi dedinmi orda dur bakalım. yazılı oyunlardan 5 i rpgnin yanına gelmez.

    ozaman bende hersevdiğim oyunu koyayım RP diye. herbaltalı adam her fire ice atan adamların olduğu oyun RP mi yahu?

    9- fifa yazsaydnız bari.

    Alıntıları Göster
    alignment D&D özgü bir kuraldır. alignment kullanmayan birçok sistem vardır. D&D başta alignment seçilmesinin nedenlerinide açıkladım. İlla başta alignment seçmek zorunda deilsiniz çoğu oyunda. Herneyse zati önceden açıkladık bidaha tekrar edicek değilim. Fakat kısa bir özet geçmek gerekirse bu sektörde D&D kural belirliyici değildir, var olan birçok sistemden biridir sadece.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: megaturk

    quote:

    Orjinalden alıntı: emptyrean

    quote:

    Orjinalden alıntı: Zadeh

    Fallouta oyuna hep aynı karakterle başlarsınız diyen adam Fallout'u hiç oynamamış, yada oyunu diablo ile karıştırıyor yuhhhhhhhhhhhhhhhhhh. Hayatımda bilgisayarda karakteri bu kadar farklı yaratabildiğiniz başka bir oyun yok, karakter yaratımındaki tüm seçimleriniz oıyununoynayışını doğrudan etkiliyor, oyuna kaç kez başladığımı bilmiyorum her seferinde farklı karakter ile oynadım oyunu her seferinde farklı bir karakter ile oynadım. Nasıl hep aynı adamla başlandığınıda anlamış değilim.



    "Yuh" mu? "Fallouta oyuna hep aynı karakterle başlarsınız diyen adam Fallout'u hiç oynamamış" mı? Sonra "forumda çoluk çocuk kaynıyor" deyince kızanlar oluyor.

    TDK sitesinde karakter tanımı: "Bir bireyin kendine özgü yapısı, onu başkalarından ayıran temel belirti ve bireyin davranış biçimlerini belirleyen, üstün ana özellik, öz yapı, ıra, seciye." ya da "Bir kimsenin veya bir insan grubunun tutumu, duygulanma ve davranış biçimi"

    Senin karakter diye tanımlamaya çalıştığın şey İngilizce'de "Protagonist" (dilimizde (hikaye kahramanı)) diye adlandırılır. Fallout'ta oyun başında karakter değil, yetenek seçimi vardır (anlayacağın tabirle "perk"). Dolayısıyla Fallout'ta karakter seçimi bulunmaz. RPG'lerde karakter seçimi dediğimiz olay yine anlayacağın tabirle "alignment" olarak geçer. Ancak biz Türkçe konuşurken sen İngilizce konuşmaya çalışırsan kelimeleri ve anlamları işte böyle karıştırır, bu tür komik durumlara düşersin.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Zadeh

    Biri Fallout'un seçeneklerini TSR'ın bile yıllarca anlayamadığı ucuz aligmentı ile örneklemeye çalışmış.
    TSR nin yaptığı en büyük salaklık zaten bu aligment seçimiydi.



    Forumdaki bir "tüm profesyonel oyun tasarımcılarından, oyun inceleme sitelerinden, herkesten daha iyi biliyorum" sendromu daha. Koca TSR da bizim gibi sataşmalardan nasibini aldı ve aynı kefeye konduk ya ölsem de gam yemem artık.

    İşin garibi iki oyun oynayan kendini eksper zannedip profesyonel oyun üreten dünya devlerine bile hadlerini bildirmeye kalkabiliyor. Ne günlere kaldık . . .

    Not: Ufak bir düzeltme yapayım diye konudan yine uzaklaştım, bu konudaki sataşmalar devam etse bile son mesajımdır. Herkese iyi forumlar . . .


    Her insanın sahip olduğu yetenek onu bir diğerinden farklı kılar. Fallout ta işte böyle. Fallout karakterlerinde devler, cüceler, elfler vs. yoktur, doğrudur ama karakterinize eklediğiniz her bir yetenek onu cüce, dev veya elf gibi görmenize yeter...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: megaturk
    Her insanın sahip olduğu yetenek onu bir diğerinden farklı kılar. Fallout ta işte böyle. Fallout karakterlerinde devler, cüceler, elfler vs. yoktur, doğrudur ama karakterinize eklediğiniz her bir yetenek onu cüce, dev veya elf gibi görmenize yeter...


    Maalesef bu yorumunuza katılmıyorum. Fallout'ta karakter seçimi yok ancak karakter oynanmıyor diye bir durum da yok, kendi öz karakterinizi oyuna yansıtabiliyorsunuz. Düşmanlarla dolu bir odada elemanların başıyla konuşup da olayı çözebilirsiniz, aksine silahları çekip ortalığı kan gölüne de çevirebilirsiniz. Dolayısıyla Fallout'un RPG öğelerini taşımadığı gibi bir iddiam da yok. Aksine Diablo için böyle bir iddia var ve tüm tartışma da bu yüzden ortaya çıkmış durumda.

    Fallout ta işte tam burada bir örnek olarak tartışmaya girdi. Ben şunu söylüyorum; rol yapmanın FRP'den gelen ilk kuralları günümüze gelene kadar birçok oyun tarafından değiştirildi hatta bunu evrim geçirdi diye nitelendirebiliriz. Bu evrim sonucunda RPG'nin yeni kuralları ortaya çıktı, deyim yerindeyse 95'li yıllardan günümüze piyasaya çıkan oyunlar RPG'nin kurallarını yeniden yazdı. İşte bu nedenle günümüz oyunları RPG'nin asıl (ilk, eski) tanımından çok yeni evrim geçirmiş kurallarına uyuyorlar. Fallout'ta karakter seçimi ve oyunu buna uygun bir şekilde oynamak gibi temel ilkeler olmayabilir ancak günümüzde hangi RPG oyununda bu tür bir işleyiş var ki? Ancak bazı kişiler Diablo'yu RPG'nin asıl kurallarına uymuyor diye RPG olarak görmezken, aslında kendileri de bu kurallara birebir uymayan yeni çıkmış oyunları örnek verebiliyorlar. Ben bu ikileme dikkat çekmeye çalışıyorum. Fallout ta Diablo da RPG'nin eskiden olmazsa olmazı bazı kurallara uymayabilirler ancak bu onların günümüzde RPG olmalarını engellemez, çünkü günümüzde bir RPG oyununda olması gereken kuralların çoğunluğuna sahipler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-994965FA4

    quote:

    Orjinalden alıntı: megaturk
    Her insanın sahip olduğu yetenek onu bir diğerinden farklı kılar. Fallout ta işte böyle. Fallout karakterlerinde devler, cüceler, elfler vs. yoktur, doğrudur ama karakterinize eklediğiniz her bir yetenek onu cüce, dev veya elf gibi görmenize yeter...


    Maalesef bu yorumunuza katılmıyorum. Fallout'ta karakter seçimi yok ancak karakter oynanmıyor diye bir durum da yok, kendi öz karakterinizi oyuna yansıtabiliyorsunuz. Düşmanlarla dolu bir odada elemanların başıyla konuşup da olayı çözebilirsiniz, aksine silahları çekip ortalığı kan gölüne de çevirebilirsiniz. Dolayısıyla Fallout'un RPG öğelerini taşımadığı gibi bir iddiam da yok. Aksine Diablo için böyle bir iddia var ve tüm tartışma da bu yüzden ortaya çıkmış durumda.

    Fallout ta işte tam burada bir örnek olarak tartışmaya girdi. Ben şunu söylüyorum; rol yapmanın FRP'den gelen ilk kuralları günümüze gelene kadar birçok oyun tarafından değiştirildi hatta bunu evrim geçirdi diye nitelendirebiliriz. Bu evrim sonucunda RPG'nin yeni kuralları ortaya çıktı, deyim yerindeyse 95'li yıllardan günümüze piyasaya çıkan oyunlar RPG'nin kurallarını yeniden yazdı. İşte bu nedenle günümüz oyunları RPG'nin asıl (ilk, eski) tanımından çok yeni evrim geçirmiş kurallarına uyuyorlar. Fallout'ta karakter seçimi ve oyunu buna uygun bir şekilde oynamak gibi temel ilkeler olmayabilir ancak günümüzde hangi RPG oyununda bu tür bir işleyiş var ki? Ancak bazı kişiler Diablo'yu RPG'nin asıl kurallarına uymuyor diye RPG olarak görmezken, aslında kendileri de bu kurallara birebir uymayan yeni çıkmış oyunları örnek verebiliyorlar. Ben bu ikileme dikkat çekmeye çalışıyorum. Fallout ta Diablo da RPG'nin eskiden olmazsa olmazı bazı kurallara uymayabilirler ancak bu onların günümüzde RPG olmalarını engellemez, çünkü günümüzde bir RPG oyununda olması gereken kuralların çoğunluğuna sahipler.

    Alıntıları Göster
    Eğer diablo rgp ise herhangi bir karakteri yönettiğimiz her oyun rpg olur.

    bazıları diablonun rol yapma yönü zayıf kalmış diyor. ben diablo'da rol yapma göremiyorum.

    en basitinden kasabı öldürmemiz gereken bir görev var. kasabı öldürmek yerine kasap ile bişbirliği yapıp zindanın girişindeki yaralı adamı öldürebiliyor muyuz? hayır.

    ya da lazarus ile işbirliği yapıp diablonun cehennem ordusuna katılıp tristram'ın yok oluş sürecini hızlandırabiliyor muyuz? yine hayır.

    eğer diablo rpg ise mario da rpg...

    amaç prensesi kurtarmak. içinde prenses olmayan bir kaledeki kızı kurtardığımızda o kız ne diyor: "beni kurtardığın için teşekkürler ancak prenses diğer kalede" Al Sana diyalog...

    hatta karakter gelişimi bile var ama biraz zayıf kalmış: mario mantar alınca büyüyor hatta çiçek falan alınca da ateş de edebiliyor. al sana karakter gelişimi... zayıf kalmış ama var...

    oyun biraz aksiyona kaçıyor savaşlar turn based değil ama olsun. nasıl olsa işin içine aksiyon girse bile oyun yine de rpg sayılabiliyor...

    meğer nintendo mario gibi rpg klasiğine imza atmış da bizim haberimiz yokmuş...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-994965FA4

    quote:

    Orjinalden alıntı: megaturk
    Her insanın sahip olduğu yetenek onu bir diğerinden farklı kılar. Fallout ta işte böyle. Fallout karakterlerinde devler, cüceler, elfler vs. yoktur, doğrudur ama karakterinize eklediğiniz her bir yetenek onu cüce, dev veya elf gibi görmenize yeter...


    Maalesef bu yorumunuza katılmıyorum. Fallout'ta karakter seçimi yok ancak karakter oynanmıyor diye bir durum da yok, kendi öz karakterinizi oyuna yansıtabiliyorsunuz. Düşmanlarla dolu bir odada elemanların başıyla konuşup da olayı çözebilirsiniz, aksine silahları çekip ortalığı kan gölüne de çevirebilirsiniz. Dolayısıyla Fallout'un RPG öğelerini taşımadığı gibi bir iddiam da yok. Aksine Diablo için böyle bir iddia var ve tüm tartışma da bu yüzden ortaya çıkmış durumda.

    Fallout ta işte tam burada bir örnek olarak tartışmaya girdi. Ben şunu söylüyorum; rol yapmanın FRP'den gelen ilk kuralları günümüze gelene kadar birçok oyun tarafından değiştirildi hatta bunu evrim geçirdi diye nitelendirebiliriz. Bu evrim sonucunda RPG'nin yeni kuralları ortaya çıktı, deyim yerindeyse 95'li yıllardan günümüze piyasaya çıkan oyunlar RPG'nin kurallarını yeniden yazdı. İşte bu nedenle günümüz oyunları RPG'nin asıl (ilk, eski) tanımından çok yeni evrim geçirmiş kurallarına uyuyorlar. Fallout'ta karakter seçimi ve oyunu buna uygun bir şekilde oynamak gibi temel ilkeler olmayabilir ancak günümüzde hangi RPG oyununda bu tür bir işleyiş var ki? Ancak bazı kişiler Diablo'yu RPG'nin asıl kurallarına uymuyor diye RPG olarak görmezken, aslında kendileri de bu kurallara birebir uymayan yeni çıkmış oyunları örnek verebiliyorlar. Ben bu ikileme dikkat çekmeye çalışıyorum. Fallout ta Diablo da RPG'nin eskiden olmazsa olmazı bazı kurallara uymayabilirler ancak bu onların günümüzde RPG olmalarını engellemez, çünkü günümüzde bir RPG oyununda olması gereken kuralların çoğunluğuna sahipler.

    Alıntıları Göster
    100 kere açıkladık 100 kere daha açıklamamız lazım galiba. Senin kurallar diye bahsettiğin şey bir arka plan sistemi olan D&D dir. D&D başka birçok sistem vardır. Ne zaman dedik(en azından dedim) Diablo D&D sistemine uymuyor bu yüzden RPG değildir diye ???

    Bizim saydığımız şeyler yukarda ki mesajlarda aynen yazılı gidin bakın bir çok arkdaş çok güzel açıklamış. Siz hala bize combat sistemlerinden bahsediyorsunuz. Diablo'nun neresi evrim geçirmiş ? RP kısmı çıkartılmış bir aksiyon oyunu. Bumu şimdi evrim geçirip değişen RPG ?

    Sen temel unsurları D&D kuralları olarak görüyorsun ki zati yanıldığın kısımda burası.

    Kaç kere daha demem gerekir. D&D sadece bir sistem.

    RPG oyunlarının birbirinden farkı kullandıkları farklı sistemler, ortak yanları ise bizim yukarıda saydığımız unsurlar olmuştur hep. İşte "DEĞİŞMEN KISIM BURASIDIR."

    Biz bu yüzden diablo ve türevlerine RPG demiyoruz. Kendi combat sistemi ile aksiyon ağırlıklı bir oyun. İçinde bulunan ve 2 dosya kağıdı geçmicek dialoglar bulundurdu diye mi RPG ? Yada geç dialogları hadi bana hikayede sunulan özgürlükler ne ? Seçim hakkı nerde ?

    Hoş siz şimdi çıkar paladin mi barbar mı diye seçiyoruz dersiniz yada 2H değilde 1H+Sh kullanabilmeyi seçiyoruz dersiniz.

    Son olarak gene yazıyorum. D&D veya başka bir sistem RPG unsurlarından değildir hiç bir zaman da olmamıştır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erdax

    100 kere açıkladık 100 kere daha açıklamamız lazım galiba. Senin kurallar diye bahsettiğin şey bir arka plan sistemi olan D&D dir. D&D başka birçok sistem vardır. Ne zaman dedik(en azından dedim) Diablo D&D sistemine uymuyor bu yüzden RPG değildir diye ???

    Bizim saydığımız şeyler yukarda ki mesajlarda aynen yazılı gidin bakın bir çok arkdaş çok güzel açıklamış. Siz hala bize combat sistemlerinden bahsediyorsunuz. Diablo'nun neresi evrim geçirmiş ? RP kısmı çıkartılmış bir aksiyon oyunu. Bumu şimdi evrim geçirip değişen RPG ?

    Sen temel unsurları D&D kuralları olarak görüyorsun ki zati yanıldığın kısımda burası.

    Kaç kere daha demem gerekir. D&D sadece bir sistem.

    RPG oyunlarının birbirinden farkı kullandıkları farklı sistemler, ortak yanları ise bizim yukarıda saydığımız unsurlar olmuştur hep. İşte "DEĞİŞMEN KISIM BURASIDIR."

    Biz bu yüzden diablo ve türevlerine RPG demiyoruz. Kendi combat sistemi ile aksiyon ağırlıklı bir oyun. İçinde bulunan ve 2 dosya kağıdı geçmicek dialoglar bulundurdu diye mi RPG ? Yada geç dialogları hadi bana hikayede sunulan özgürlükler ne ? Seçim hakkı nerde ?

    Hoş siz şimdi çıkar paladin mi barbar mı diye seçiyoruz dersiniz yada 2H değilde 1H+Sh kullanabilmeyi seçiyoruz dersiniz.

    Son olarak gene yazıyorum. D&D veya başka bir sistem RPG unsurlarından değildir hiç bir zaman da olmamıştır.

    Alıntıları Göster
    Boş bir tartışma...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Algol

    Boş bir tartışma...

    Alıntıları Göster
    boş ki ne boş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gerilla

    boş ki ne boş.

    Alıntıları Göster
    tamam biz sizin doluluk oranınıza geldiğimiz zaman haber veririz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erdax

    tamam biz sizin doluluk oranınıza geldiğimiz zaman haber veririz

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdax

    tamam biz sizin doluluk oranınıza geldiğimiz zaman haber veririz


    Ne demek bu? Açık konuş, açık cevap verelim. Hayır yani yanlışsam söyle, şu laf boş değil de ne?

    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdax

    D&D veya başka bir sistem RPG unsurlarından değildir hiç bir zaman da olmamıştır.


    Sabahtan beri -ne sabahı- günlerdir, FRP'yi RPG'ye katıp durdunuz. Sanki oyunun özellikleri ve değişmez kalıpları tartışmayla değişecek.

    Tamam burası özgür bi platform, istediğiniz gibi konuşun/tartışın. Ama birileri "siyah" dedimi siz de ona "sanki sen çok beyazsın" demeyin.

    Bu arada araya laf girdi ama mesajın ilk cümlesinde ki soruya cevap istiyorum hala.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Algol

    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdax

    tamam biz sizin doluluk oranınıza geldiğimiz zaman haber veririz


    Ne demek bu? Açık konuş, açık cevap verelim. Hayır yani yanlışsam söyle, şu laf boş değil de ne?

    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdax

    D&D veya başka bir sistem RPG unsurlarından değildir hiç bir zaman da olmamıştır.


    Sabahtan beri -ne sabahı- günlerdir, FRP'yi RPG'ye katıp durdunuz. Sanki oyunun özellikleri ve değişmez kalıpları tartışmayla değişecek.

    Tamam burası özgür bi platform, istediğiniz gibi konuşun/tartışın. Ama birileri "siyah" dedimi siz de ona "sanki sen çok beyazsın" demeyin.

    Bu arada araya laf girdi ama mesajın ilk cümlesinde ki soruya cevap istiyorum hala.

    Alıntıları Göster
    Valla en başta sen bi açık konuşsan iyi olcak. FRP yi RPG katmak ? Onu nası yapıyoruz anlamadım ama neyse.


    "Ama birileri "siyah" dedimi siz de ona "sanki sen çok beyazsın" demeyin."

    Şimdi bu nedemek ? Ne yani sizin lafınızın üstüne laf söylenmicek mi ?

    Üsteki mesajımda yarı şaka ile karışıktı ki smilyde koyduk gördüğün gibi ama olmazsa bidaha ki sefere dipnot düşerim şaka diye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Algol

    Boş bir tartışma...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Algol Perseus

    Boş bir tartışma...


    10 numara boş bir önceki postta dediğim gibi diablo rpg ise fifada toplu rpg dir.(senelerdir oynuyorum ama kendimi hiç rp dir diye kandırmadım açıkçası.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Algol

    Boş bir tartışma...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Algol Perseus

    Boş bir tartışma...



    +1

    İsteyen istediği oyunu istediği gibi sınıflandırmakta serbest ama dünya oyun literatürüne RPG diye girmiş bir oyun için ne kadar tartışılsa boş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-994965FA4

    quote:

    Orjinalden alıntı: Algol Perseus

    Boş bir tartışma...



    +1

    İsteyen istediği oyunu istediği gibi sınıflandırmakta serbest ama dünya oyun literatürüne RPG diye girmiş bir oyun için ne kadar tartışılsa boş.

    Alıntıları Göster
    o çok sevgili oyun literatürüne dediğiniz dergi site vs lerin parasını veririsen hangi oyunları şişirip hangi oyunları yerin dibine saktukları artık belli olmaktan çıkıp dalga konusu halini almıştır.

    Ama Diablo ya RPG deme nedenlerini yazdım bi daha buraya yazmıcam. Yalnızca şunu söyleyeyim billz bu oyuna Action deseydi çıkartırken bugun o değerli şahsiyetlerde Action derlerdi. Anlayana...

    Daha da tartışcak birşey yok çünkü artık devamı tekrara giriyor.


    -Algol Perseus-

    Bir önceki mesajımda şaka olduğunu söyledim ama unutmuşum birşey. Amacım ne laf sokmak nede sataşmaktı zati diyeceğim varsa direk söylerim. Dediğim gibi sadece şaka idi ama rahatsız olduysan özür dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erdax

    o çok sevgili oyun literatürüne dediğiniz dergi site vs lerin parasını veririsen hangi oyunları şişirip hangi oyunları yerin dibine saktukları artık belli olmaktan çıkıp dalga konusu halini almıştır.

    Ama Diablo ya RPG deme nedenlerini yazdım bi daha buraya yazmıcam. Yalnızca şunu söyleyeyim billz bu oyuna Action deseydi çıkartırken bugun o değerli şahsiyetlerde Action derlerdi. Anlayana...

    Daha da tartışcak birşey yok çünkü artık devamı tekrara giriyor.


    -Algol Perseus-

    Bir önceki mesajımda şaka olduğunu söyledim ama unutmuşum birşey. Amacım ne laf sokmak nede sataşmaktı zati diyeceğim varsa direk söylerim. Dediğim gibi sadece şaka idi ama rahatsız olduysan özür dilerim.

    Alıntıları Göster
    Öyleyse bir oyunu RPG diye sınıflandırmak ya da sınıflandırmamak tamamen o oyunu şişirmek oluyor yani, hatta senin mantığınla Blizzard tüm o profesyonel oyun inceleme firmalarına "oyunumu RPG diye sınıflandırın" diye para da verdi el altından ya da daha iyi bir niyetle yaklaşırsak, tüm o sitelere, dergilere Diablo'nun RPG olarak tanımlanması için reklam yağdırıldı. Daha neler duyacağız bakalım. Seni bilmem ama Blizzard'ın Diablo'nun RPG olup olmamasını bu kadar kafasına taktiığını hiç sanmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-994965FA4 -- 2 Ekim 2007; 11:49:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-994965FA4

    Öyleyse bir oyunu RPG diye sınıflandırmak ya da sınıflandırmamak tamamen o oyunu şişirmek oluyor yani, hatta senin mantığınla Blizzard tüm o profesyonel oyun inceleme firmalarına "oyunumu RPG diye sınıflandırın" diye para da verdi el altından ya da daha iyi bir niyetle yaklaşırsak, tüm o sitelere, dergilere Diablo'nun RPG olarak tanımlanması için reklam yağdırıldı. Daha neler duyacağız bakalım. Seni bilmem ama Blizzard'ın Diablo'nun RPG olup olmamasını bu kadar kafasına taktiığını hiç sanmıyorum.

    Alıntıları Göster
    emptyrean hakketen çok ama çok komiksin. İki seferdir yazdığım mesajları ccevirip başka şekillerde yazıyorsun. Dedim ya komik adamsın. Şimdi ne yap biliyomusun benim "billz rpg olsun diye firmalara para yedirdi" gibi lafımı buraya alıntı yap. Yap lütfen hep beraber görelim.

    Yalnız buda " D&D Fallouttan esinlenmiştir" e benzemesin.

    Yok hemen alt cümlemde yazmasam anlıcam da yanlış anladığını ama yazmışımda. Tabii senin bu huyunada alıştık boşver kasma sen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erdax

    o çok sevgili oyun literatürüne dediğiniz dergi site vs lerin parasını veririsen hangi oyunları şişirip hangi oyunları yerin dibine saktukları artık belli olmaktan çıkıp dalga konusu halini almıştır.

    Ama Diablo ya RPG deme nedenlerini yazdım bi daha buraya yazmıcam. Yalnızca şunu söyleyeyim billz bu oyuna Action deseydi çıkartırken bugun o değerli şahsiyetlerde Action derlerdi. Anlayana...

    Daha da tartışcak birşey yok çünkü artık devamı tekrara giriyor.


    -Algol Perseus-

    Bir önceki mesajımda şaka olduğunu söyledim ama unutmuşum birşey. Amacım ne laf sokmak nede sataşmaktı zati diyeceğim varsa direk söylerim. Dediğim gibi sadece şaka idi ama rahatsız olduysan özür dilerim.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdax

    o çok sevgili oyun literatürüne dediğiniz dergi site vs lerin parasını veririsen hangi oyunları şişirip hangi oyunları yerin dibine saktukları artık belli olmaktan çıkıp dalga konusu halini almıştır.



    Kusura bakma ama Türkçe konuşuyoruz ve bu cümlenin benim için tek bir manası var, o da "Blizzard firmalara Diablo'yu şişirmeleri için para verdi" demektir. Bu cümleye göre Diablo, dergi ve sitelere şişirtilmesi için rüşvet verilmesi gereken sıradan bir oyun. Kaldı ki Diablo'nun RPG olup olmadığını burada birkaç kişi tartışıyoruz ama sanmıyorum ki Diablo'nun şişirilmeye ihtiyaç duyan sıradan bir oyun olduğuna senden başka inanan biri olsun. Peki madem "billz rpg olsun diye firmalara para yedirdi" demek istemedin, tüm bu firmaların Diablo'yu RPG olarak tanımlama nedenleri buradan açık açık yaz da biz de öğrenelim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neuro

    Ne varsa koymuşlar listeye. Zaten 40 tane rpg oyunu yoktur bile.

    Yalnız su fable ve baldurs gate 1 oynamak farz oldu artık. onları da oynayıp rpg defterini kapatmak istiyorum. Yalnız benim hayalimdeki
    RPG oyununu yapamayacaklar herhalde....

    Bu saatten sonra da adam gibi RPG çıkmaz zaten piyasaya. Belki Fallout 3 iyi olabilir...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: neuro

    Ne varsa koymuşlar listeye. Zaten 40 tane rpg oyunu yoktur bile.

    Yalnız su fable ve baldurs gate 1 oynamak farz oldu artık. onları da oynayıp rpg defterini kapatmak istiyorum. Yalnız benim hayalimdeki
    RPG oyununu yapamayacaklar herhalde....

    Bu saatten sonra da adam gibi RPG çıkmaz zaten piyasaya. Belki Fallout 3 iyi olabilir...


    Duyduğuma göre fallout 3 tede silah ile oynuyucaz fakat kurşun az olucak ve yeni bi aim sistemi getiriceklermiş merakla beklioruz...




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.