Şimdi Ara

EN AZ YAKAN DİZEL? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
249
Cevap
1
Favori
123.699
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • şunu bi okuyun bakem de boşuna hiiiç tartışmayın...

    Motor, perfomans
    Fiat modelleri arasında kendine ilk kez Punto'nun kaputunun altında yer bulan 1.3 litrelik Multijet turbo dizel motor. Fiat Auto ve General Motors'un ortak girişiminin sonrasında kurulan Fiat-GM Powertrain tarafından tasarlanan ilk motor unvanını taşıyor. 1248 cc hacimli, 16 supaplı motor 4000 d/d'de 70 HP güç ve 1750 d/d'de 180 Nm tork üretiyor. Common-rail direkt enjeksiyon sistemini ilk geliştiren firma olan Fiat'ın dizel motor teknolojisindeki gücünü ortaya koyan Multijet teknolojisinde gelişmiş enjektör ve kontrol sistemleri kullanılıyor. Halen kullanılan dört silindirli common-rail dizel motorların hepsinden daha küçük bir yapıya sahip olan motorun toplam ağırlığı 130 kg. Her püskürtme zamanında 2 yerine 5 kez yakıt püskürten enjeksiyon sistemi, böylece yanma sırasın da ısı ve basınç artışının kademeli olarak artmasını sağlıyor ve silindirlere giren hava daha iyi kullanılıyor. Triger kayışı yerine zincir kullanılan motor, 250 bin km boyunca bakım gerektirmemesiyle de dikkat çekiyor. Bütün modern turbo dizel motorlar gibi şaşırtıcı bir hızla derlenen Multijet motor, Punto'ya kullanımda çeviklik kazandırıyor. Devri 2000 d/d düzeyindeyken gerçek bir patlama yaşatan motor, akıcı bir şekilde yüksek hızlara doğru tırmanıyor. Rölantide duyulan zayıf gürültüsü araç hızlandıkça iyice azalıyor. Çabuk gaz tepkileri ve yumuşak vites geçişleriyle kolayca hızlanan otomobil, motor devri 2000 d/d'nin altına düşmediği sürece akıcı sürüş karakterini koruyor. Motorun 180 Nm'lik yüksek torku esnek kullanım imkanı sağlıyor, Otomobilin Muitijet motorla sağladığı performans değerleri, bu sınıfta köşe başlarını tutan Polo TDI, Clio dCi ve 206 HDi'dan başarılı. İşin ilginç yanı bu performans karşılığında otomobilin 100 km'de tükettiği motorin miktarı da rakiplerinden düşük. Punto 1.3 16V Multijet, test süresince tükettiği ortalama 4.7 litre motorinle 1042 km'lik menzile ulaşabiliyor




  • En az yakan mıdır bilmem ama geçen hafta 7700 km de iken palio mj aracımla ankara ya gidip geldim,dikmen içinde 10 km falan dolaştım(hani şu ankaranın dikmeni diye başlayan sözdeki yokuşlara sahip olan yer ) yolda ortalama 85 km ile gittim yer yer 120-140-160 gibi süratlarde yaptım 3.8 lt/100 km yakıt harcamışım.Yeni dizellerin hepsi bence 0,1 ile 0.3 lt sapma ile birbirine yakın değerler sunar.Aynı motor konusuna gelince punto paliodan az yakar çünkü arada 70 kg lık bir ağırlık farkı var.
  • valla dizeller içinde en az yakan ve en konforlusu c3 dediler bende öyle almıştım. bu durumdan da çok memnunum hani. zamlardan sonra 105 ytl lik yakıtla 1100 km gidiyorum ama 110"u geçmeden 90-100 arası gitmeyle bu kadar km yapılıyor. şehir içinde ise biraz devirli performanslı kullanıyorum o zamanda 900 km yol yapıyorum.

    en az yakan araba benimki ise valla yukarda söylenen 80 ykr yi ben yapamıyorum yapana helal olsun.
  • Arkadaşlar bu iş öyle katalog değerlerini sıralamak veya Ankaraya gittim geldim şu kadar yaktı demekle olmaz.
    Yeri gelir km de 80 kuruş harcarsın yeri gelir 200 kuruş. Anlık veya bellli bir kısa periyottaki tüketimler aldatıcı olabilir.

    Ben aracımı 27 şubatta aldım (dizel Getz)

    Bugün itibari ile 4480 km yapmışım.
    Bu mesafe için 241,5 litre eurodizel kullanmışım ve
    bunun için 556 YTL ödemişim.
    Tüm aldığım yakıtların fişlerini saklıyorum. Aldığım mazot belli, bunlara ödediğim para belli ve aracımın şu andaki km'si belli.

    Buna göre dizel Getz'in bana km maliyetleri:

    5,44 litre/100 km

    veya

    12,53 YKR (125.300 TL) dir.

    Not: İstanbul dışına hiç çıkmadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 3 Haziran 2006; 16:09:07 >
  • arkadaşım senin kısa mesafe dediğin 550 km senin 4 ayda yaptığın km nin 1/9 u ve 9 saat içinde yapılmış bir yol.Dikkat ediyorsan sadece tek yön değil hem gidişin hem gelişin ortalaması yani giderken yokuş aşağı olan bir yere dönerken tırmanmış olmak gerekiyor. Senin hesabına göre yapacak olursak ise kaç lt aldığımı bilmiyorum ama toplamda 820 YTL lik yakıt almışım araç 7854 km de yol bilgisayarına göre 657 km gidebilirmişim.Biz buna 500 diyelim
    7854+500=8354 km
    820/8354=9.9 YKR yapıyor.
  • punto
  • en performanslı ve en az yakan dizel motorun HDI olduğu söyleniyor. O zaman Peugeot 206 HDI en az yakanlar arasındadır. bir de bazı kullanıcılar 206 benzinlilerin de az yaktığını söylüyor.
  • bmw 120d 2.0 motor
    ortalama 5.7
  • Yol bilgisayarları yalan söylüyor.Verilerinin üzerine 1 litre ekleyin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ihg70

    Arkadaşlar bu iş öyle katalog değerlerini sıralamak veya Ankaraya gittim geldim şu kadar yaktı demekle olmaz.
    Yeri gelir km de 80 kuruş harcarsın yeri gelir 200 kuruş. Anlık veya bellli bir kısa periyottaki tüketimler aldatıcı olabilir.

    Ben aracımı 27 şubatta aldım (dizel Getz)

    Bugün itibari ile 4480 km yapmışım.
    Bu mesafe için 241,5 litre eurodizel kullanmışım ve
    bunun için 556 YTL ödemişim.
    Tüm aldığım yakıtların fişlerini saklıyorum. Aldığım mazot belli, bunlara ödediğim para belli ve aracımın şu andaki km'si belli.

    Buna göre dizel Getz'in bana km maliyetleri:

    5,44 litre/100 km

    veya

    12,53 YKR (125.300 TL) dir.

    Not: İstanbul dışına hiç çıkmadım.


    Benzine gelen aşırı zamlar insanları hep en az masrafa yöneltiyor.
    haklısınız en az yakan ,yakıta en az para ödenen araç lazım ...

    Ama ben motor tutkunu olarak benzinli motordan(italyan olması tercih sebebidir)gelen o sesi dinlemek istiyorum.
    Traktör sesi değil...Kızacaksınız bana ama ne yapayım illede benzinli...

    Çokmu zenginim?
    zengin olsam marea almaz porşe carrera alırdım
    ..Sadece tutkusal bakanzi...
    göppek gibi basacan uzayacan,roketleme yapacan...benzinin içişini izleyecen
    Az binerim öz binerim.

    Makinemin daha fazla uzaması için chip tunning+kn performans filtre+egsoz yapacaam




  • ben dün citroen c3 aldım ortalama 140-150 ile geldim dolayısıyla bi şey diyemem. 1200 km yol 150 ytl civarı tuttu ama kesin değil bir de klima etkilemiyo diye biliyorum ben yeni dizelleri aküye bağlıymış. çünkü ben klima hep açık geldim de. C3 ün performansı ve konfororu harika yakıtını da deneyeceğim normal bir sürüşle. ama bence almaya değerr
  • Fiat panda 1.1 multijet

    opel corsa 1.2 cdti

    Bunlar 2500rpm civarında standard kullanımla max 3.5 4lt/100 ü geçmiyorlar..
  • valla ben araba kataloglarında yer alan değerlere pek aldırmıyorum bizde 407 var 1.5 ton 5.5 litre ile gidemez gibime geliyo herhalde bayır aşağı bi yolda denemişler elemanlar bi pazarlama taktiği yani o değerleri tutan araba varmı acaba kullanan kişiden kişiye göre değişir sonuçta birbirini tutmaz ama citroenler az yakıyo gibime geldi ufacık motor var bide hafif tmm daha ne olsun
  • c3 hdi 1.4 arabam var ortalama yakıt tüktimi 4,4 lt dir. tabiki 100 km yi geçmeden kullanıyorum, birde dizel arabalarda 300 deviri fazla geçmeyin. ben genelde 2000-2500 devir arası kullanıyorum o zaman araba çok az yakıyor.
  • DOĞRUSU BU DİYE DÜŞÜNÜYORUM.



    quote:

    Orjinalden alıntı: Acharad

    Fiat panda 1.1 multijet

    opel corsa 1.2 cdti

    Bunlar 2500rpm civarında standard kullanımla max 3.5 4lt/100 ü geçmiyorlar..
  • valla az yakıyolar aslında ben de dizel alabilirim c3 hiç de fena değil.
  • geçen haftasonu istanbul ankara gidip geldim. 120yi hiç geçmedim ve oldukça da sakin kullandım.
    araç 2006 model palio 1.3 dizel.
    97 milyonluk benzinle 1004 km yol yaptım.
    96 ykr yaktım. ortalama 4.6 lt.
    veriler tamamen gerçektir.
    şehir içinde ise 5.7 yakıyor
  • Megane II HB dizel

    Ortalama hız 26 km/h
    tüketim 4.8 litre/ 100km


    çok sakin ve ekonomik kullandığımı söyleyeyim. havaların sıcak olması da tüketimi düşürdü tabi.
  • Arkadaşlar herkese merhaba!
    forumdaki seviyeden memnun oldum herşeyden önce.Konu ilgi alanım olduğu için laf etmeden geçemiyeceğim
    Arkadaşlar bende de c3 dizel var, 2,5 yıldır kullanıyorum 30 bin km yaptım
    arabam şu yakıyo bukadar ytl krş yakıyo demek bizim milletimizin bir özellliği.
    ben ikiyıldır aldığım yakıtı ve yaptığım km yi bilgisayarıma sürekli kaydettim
    sonuç c3 dizel araba ortalama 5,2 litre yakıt tüketiyor.Bu araba şehirler arası yolda 110 u geçmemek keydıyla 4-4.2 ltre tüketiyor 100 km de.Ama çok fazla rampa olmayan yollarda 85 km/h geçmemek kaydıyla gidiş geliş 3.6/100km yi gördü bu araba.gittiğiniz yol çok önemli.ankaradan izmire giderseniz yakıt 4lt yi geçmez.ama izmirden ankaraya giderseniz 4 lt nin altına düşmez vs vs
    Bir de şu var arkadaşlar klima aküden de beslense normal tüketimine devam eder,çünkü akü de motordan besleniyor.uzun yolda klimayı çalıştırmak yakıta pek etki etmez.zaten ortam soğuyunca klima otomatik olarak az enerji tüketiyo(otm klma)şehir içi klimalı kısa mesafede 7-8 ltre yakıt tüketiyor c3.yeni nesil dizellerin kükürt oranı düştükçe yakıt tüketimi de artıyor.Ama motor için faydalı..




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.