Şimdi Ara

EN AZ YAKAN DİZEL? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
249
Cevap
1
Favori
123.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • HİÇ KULLANANINIZ YOK GALİBA

    VOLKSWAGEN GOLF 1982-1990 YILLARINDA ÜRETTİGİ 1.6 TURBO DIESEL İNTERCOOLER MOTORDA
    1 DEPO YANİ 45 LİTRE İLE ORTALAMA ŞEHİR İÇİ 1100 KM ŞEHİR DIŞI 1250 KM

    BENCE MÜKEMMEL SONUÇ HELE HELE YAPILDIGI ZAMANI DÜŞÜNÜNCE.....
  • Bende dizel bir otomobil almak istiyorum. Yorumları okuduğum kadarıyla C3 1.4HDi'nin en az yaktığı iddaa ediliyor. Fiyat bakımından C3 Clio 1.5 dCi den daha pahalı dolayısıyla Clio tercihim olcakatır. Clio'nunda az yaktığını söylemiş arkadaşlar. Zaten bir dizel motor benzinliden ne kadar fazla yakabilirki. Hem km başına litre dolayısıyla hemde birim hacminin fiyatı bakımıyla dizel daha ekonomik.
    bu yazdığım konuyla pek alakalı olmadı ama arabamı aldıktan sonra elime geçen verileri sizle paylaşacağımdan emin olabilirsiniz. İyi günler..
  • BENDE 2004 LUPO 1.4 TDİ VAR.....100 KM DE 3.5....SEHIR DISI SEHIR ICINDE ISE 4.1 YAKIYOR SANIRIM EN AZ YAKAN ARAC LUPO....COK MEMNUNUM... YARISMACI ARKADSLARA BASARILAR DILERIMMM
  • lupo bu konuda rekortmen bi araç gerçekten çok az yakıyormuş
  • nerden hortluyo bunlar yaa
  • Volkswagen uzun süren geliştirme çalışmalarından sonra sunduğu Lupo 3L TDI ile dünyanın ilk resmi 3 litrelik otomobilini üretmiş oldu. Normal Lupo'ya benzeyen yeni araç otomobil tarihinde yeni bir sayfa açıyor. Lupo 3L TDI, 100 kilometreyi 3 litreden az dizel yakıtı tüketerek gidebiliyor. Lupo'nun normal modeli gibi 4 kişilik oturma kapasitesine ve yeterli bir bagaja sahip olan süper ekonomik Lupo'nun sürüş performansı da yeterli. 14.5 saniyede sıfırdan 100 km/s hıza ulaşabilen Lupo 3L TDI'nin son hızı ise 165 km/s.

    2.99 litre/100 km'lik rekor yakıt tüketimine erişebilmek için, Volkswagen, otomobil teknolojisindeki bütün olanakları kullanmış. Lupo 3L TDI'de bütünüyle yeni 1.2 litre hacminde ve üç silindirli turbodizel (direk püskürtmeli) motor kullanılıyor. 61 beygir gücündeki bu motor yeni ve özel bir vites kutusu ve motor durdurma/çalıştırma sistemiyle birlikte görev yapıyor. Hareketli parçaların bir çoğu yeniden tasarlanmış ve buralarda hafif alaşım metaller kullanılmış. Aynı şekilde, aracın karoseri de bütünüyle yeniden tasarlanmış ve bu sayede artık çok hafif. Ama yine çok sağlam ve güvenli. Hava sürtünme katsayısı standart Lupo'daki 0.32'den 0.29'a düşürülmüş.



    Lupo'nun 3 silindirli turbodizel motoru çok cimri.
    100 km'de 5 litrenin altında tükettiği resmi olarak tanınan az sayıda otomobilden biri olan ve benzer güçte bir motora sahip Lupo SDI'ye (1.7 litre, 60 beygir) göre Lupo 3L TDI'nin yakıt tüketimi ortalama 1.4 litre azaltılmış. Bu başarıda daha düşük hava sürtünme katsayısı % 20 paya ve düşürülen ağırlık da % 20 paya sahip. Ama, bu düşük yakıt tüketiminin sağlanmasında aslan payı direk vites değiştiren şanzıman ve çalıştırma/durdurma sistemi ile birlikte motora ait. Sürüş sistemi yakıt tüketiminin azaltılmasında % 60 etkili olmuş.

    Lupo 3L TDI'nin egzozundan çıkan CO2 miktarı kilometrede 81 gram. Almanya'da bir aracın resmi olarak 3 litrenin altında tükettiğinin kabul edilmesi için bu rakamın 90 gram sınırının altında olması gerekiyor. Almanya'da çevreyi az kirleten araçlara sağlanan vergi kolaylıkları nedeniyle Lupo 3L TDI sahipleri 1000 Alman Markı indirimden yararlanacak. Ayrıca çok sıkı olan D4 egzoz çıkışı standardına da uygun olduğu için 6 yıl ve 8 ay süreyle (Almanya'da) vergiden muaf olacak.

    Volkswagen Grubunun öncülüğünü yaptığı direk enjeksiyonlu turbodizel teknolojisi Lupo 3L TDI'de daha da geliştirilmiş. Direk enjeksiyon, birleşik enjektör teknolojisi, basınçlı havayla soğutma, değişken türbin geometrisine sahip turbo, ve sürtünmeyi azaltmak için önlemler sayesinde verimlilik % 40'a yükselmiş ki bu oran binek otomobili üretiminde şimdiye kadar elde en yüksek değer. 3 silindirli bir motorda çalışma sırasında 4 silindirli bir motora göre sarsıntı daha fazla olduğu için krank milinin ters yönünde dönen bir dengeleyici şaft da kullanılmış. Ön katalitik konvertör, ana katalitik konvertör ve egzoz gazı devridaim sistemi egzozdan çıkan zararlı gazları en aza indiriyor.


    3 litrelik Lupo'nun gösterge tablosunda anlık yakıt tüketimi göstergesi de var.
    Doğrudan vites değiştirilmesine olanak tanıyan vites kutusu da motor kadar gelişmiş. Akıllı bir elektronik sistemle kontrol edilen vites kutusu otomatik vitesin kolaylığını, sportif bir Tiptronic sistemin eğlencesi ve beş vitesli bir şanzımanın yüksek verimliliğiyle birleştiriyor. Ekonomi modundayken, çalıştırma/ durdurma sistemi, araç hareketsizken motorun gereksiz bir şekilde çalışmasını önlüyor. Ayrıca ayak gazdan çekildiğinde motoru ayırarak aracın boşta gitmesini sağlıyor.LUPO 3L TDİ EN AZ YAKAN DİZELDİR.Ama Türkiye'de olmadığı için en az yakan dizel Türkiye sınırları içinde PSA grubunun HDİ(1.4)motorudur.




  • Alın buda benden , sınıfının en çoık yakan arabası



    Palio 1.2 16V 80 HP
    950 kg ağırlık
    Şehir içi 10 lt

    BAN!
  • c3 1.4 hdi 50 ytl 460 km yol gitti hız 90-150 arası
  • smart dizel derim
  • Corsa cdti 90 hp.
    Şehir dışı 3.8
     EN AZ YAKAN DİZEL?
  • arkadaşlar bence sınıfında en az yakan araba fiat doblo 1.3 multijet....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: sefa_gs

    arkadaşlar bence sınıfında en az yakan araba fiat doblo 1.3 multijet....


    benim bildigim comboyla doblo aynı motoru kullanıyor. combo daha hafif. nasıl doblo daha az yakıyor.

    yanlış biliyorsam düzeltin

  • acaba lpg ile daha az tüketimler sağlanmazmı acaba ?
  • Ö N E M L İ B İ L G İ

    buradaki arkadaşların araçları yeni daha 10.000 km ye ulaşmamış araçlar var. bi araç ortalama 30.000 40.000 km den sonra yakıtı biraz daha düşer. çünkü araç kendi mekanizmasında daha rahat çalışarak az yakıcaktır yani yeni olan parçaları kısmen aşındırarak dara rahat çalışacağından az yakacaktır. yanlışım varsa uyaarın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eceoglu


    acaba lpg ile daha az tüketimler sağlanmazmı acaba ?

    arkadaşım dizel araçlardan bahsediyoruz dizel araçta lpg nin işi ne?
  • en az yakan 307 1.4 hdi
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rewhard


    quote:

    Orjinalden alıntı: sefa_gs

    arkadaşlar bence sınıfında en az yakan araba fiat doblo 1.3 multijet....


    benim bildigim comboyla doblo aynı motoru kullanıyor. combo daha hafif. nasıl doblo daha az yakıyor.

    yanlış biliyorsam düzeltin


    motorun aynı olması bi şey ifade etmez araçların şanzıman ve diferansiyelleri farklı bu sebeplerden dolayı yakıt tüketimi değişir. anlamışsındır sanırım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: face1tr

    Evet o ferah, geniş iç hacmine, güçlü motoruna, sportif, aktif görünümüne rağmen türkiye yollarında en az yakan otomobil POLO 'dur


     EN AZ YAKAN DİZEL?

    POLO 1.4 TDI:

    ŞEHİR İÇİ: 5.5
    ORTALAMA:4.4
    ŞEHİR DIŞI: 3.9



    su poloya sehir icinde nasil yaktiriyorsunuz bu kadar az formulunu bana da soyleyinde bende bakayim oluyormu
    benimki sehir icinde 6,5 tan asagi dusmuyor ortalama 5 yaktigi da oluyorda ortalama 6,5 insanlari yaniltmaya gerek yok fabrika verileriyle

    diger arabalarda asagi yukari ayni

    bu forumda kahveler gibi milletin arabasi cok yaksada en az yakan onunki anlamadim gitti yaw




  • Arkadaslar yeni dizel corsa aldim da simdi ben su dizel yakitlarindan hangisini alayim onu anlamadim..eurodizel, biodizel bi de bildiin dizel mi var simdi?

    Biraz da bu yakitlar ve hangisinin neden daha ucuz gelebilecegini anlatabilirmisiniz?Tesekkurler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi andich -- 18 Haziran 2007; 1:29:20 >
  • Clio III 1.5 65 HP DCI şehir içi 5.2 ile 5.5 LT arası değişiyor kullanıma göre.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.