Şimdi Ara

Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü Porsche!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
11
Cevap
1
Favori
714
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü Porsche!
    Porsche, uzun zamandır beklenen Cayenne'in elektrikli versiyonunu tanıttı. Şirketin en gelişmiş elektrikli aracı olan Cayenne Electric neler sunuyor bir göz atalım. 



    Porsche Cayenne Electric neler sunuyor?



    Elektrikli Cayenne, mevcut Cayenne'nin elektrikli bir versiyonu değil. Yeni model, Macan Electric'te kullanılan PPE mimarisinin tamamen farklı bir versiyonu olan platformda çalışıyor.



    İlk etapta iki versiyonda satışa sunulan olan otomobilin, ikisi de çift motorlu dört tekerlekten çekiş sistemi, havalı süspansiyon ve 108 kWh kullanılabilir batarya ile geliyor. 800V mimarili bu batarya 400 kW’a kadar şarj gücünü destekliyor. Rejeneratif frenleme sırasında ise elektrik motorları bataryaya 600 kW’a kadar enerji geri gönderebiliyor. Bu değer, Taycan’ın 400 kW’lık değerine göre önemli bir ölçüde yüksek. Otomobil ayrıca, opsiyonel olarak zemine yerleştirilen bir pad üzerinden 11 kW’a kadar kablosuz şarjı da destekliyor.



    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü Porsche!
    Yüksek şarj hızı sayesinde Cayenne Electric, %10’dan %80’e sadece 16 dakikada şarj olabiliyor. Porsche’nin açıklamasına göre, uyumlu şarj istasyonlarında 10 dakikalık şarjla araca 320 km menzil eklemek mümkün. Bu değerlere ulaşmak için şarj cihazının en az 850 volt ve 520 amper sağlaması gerekiyor. 



    Giriş seviyesi Cayenne Electric normal kullanımda 402 hp (300 kW) güç üretiyor. Launch Control etkinleştirildiğinde bu değer 435 hp’ye (325 kW) çıkıyor. Maksimum tork 835 Nm ve bu sayede SUV 0–100 km/s hızlanmasını 4,8 saniyede tamamlayıp 230 km/s azami hıza ulaşabiliyor. Aracın WLTP menzili ise 642 km.



    Turbo Electric versiyonunda ise çift motorlu sistem Launch Control devredeyken 1.140 hp güç ve 1500 Nm tork üretebiliyor. Bu sayede dev SUV, 0–100 km/s hızlanmasını 2,5 saniyede gerçekleştirebiliyor ve 260 km/s maksimum hıza çıkabiliyor. Normal kullanımda güç 845 hp (630 kW) seviyesinde tutuluyor, fakat 10 saniyeliğine devreye giren Push-to-Pass fonksiyonu ekstra 174 hp (130 kW) daha ekleyebiliyor. Turbo Electric’in WLTP menzili ise 623 km olarak açıklandı.



    Her iki versiyonda da arka aks yönlendirme opsiyonel olarak alınabiliyor. Turbo modelinde ayrıca karbon seramik frenler ve Porsche’nin her köşeyi ayrı ayrı kontrol edebilen Active Ride sistemi tercih edilebiliyor.



    Ayrıca Bkz.Waymo, otonom araçlarını beş yeni şehre taşıyor



    Tasarım açısından bakıldığında Cayenne, içten yanmalı modelle benzer tasarım çizgisini koruyor. Çerçevesiz kapı camları, burundaki aktif hava kanatçıkları, ayarlanabilir tavan spoyleri ve Turbo modelindeki aktif arka aeroblades gibi ilginç detaylar aracın aerodinamiğine katkıda bulunuyor. Porsche bu özelliklerin özellikle yüksek hızlarda menzili artırdığını belirtiyor.



    Cayenne Electric, 3.500 kg’a kadar çekme kapasitesi sunuyor. Bagaj hacmi arka koltuklar yatırıldığında 1.588 litre, normal konumda ise 781 litre. Buna ek olarak 90 litrelik küçük bir ön bagaj da bulunuyor. 



    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü Porsche!
    İç mekanda ise ilk bakışta dikkat çeken şey, merkez konsola doğru kıvrılan OLED bilgi-eğlence ekranı. Bunun yanında standart olarak 14.25 inç dijital gösterge ekranı sunuluyor ve yolcu tarafına isteğe bağlı 14.9 inçlik ekstra bir ekran eklenebiliyor. Opsiyon listesinde ayrıca 87 inçlik bir sanal görüntü alanına sahip artırılmış gerçeklikli head-up display de bulunuyor. Porsche klima ayarları ve ses seviyesi gibi temel kontroller için fiziksel tuşları da koruyor.



    Porsche Cayenne Electric'in baz modeli Almanya’da 105.200 euro, Turbo modeli ise 165.500 euro fiyattan satışa sunuluyor.



    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı
    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: İşte özellikler ve fiyatı


     




    Kaynak:https://www.carscoops.com/2025/11/1139-hp-cayenne-electric-is-porsches-most-powerful-road-car-ever/







  • Şimdiye kadarki en güçlü ve en çirkin Porsche sanırım.

  • Almanlar arabaları çirkinleştirmek için yarışıyorlar. Arkadaş bu kadar para verdiğim araç güzel olmalı sürtünmesini düşürücez diye rezil edilmemeli.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • Motor elektrikli olunca güç ve tork sorun değil. Öyle büyük ar-ge paraları ve emek harcamadan 5000 beygir araba bile yapabilirsin. Elektrik motorları bu esnekliği sağlıyor ama 5000 beygirlik motorları beslemek sorun olduğu için esasen 5000 beygirlik bir arabanın da tek anlamı olabilir: Teknoloji mastürbasyonu.

    _____________________________
    * Din toplumları paternalisttir, ahlakı gelisemez, rasyonelleşemez ve
    bireyleşemez. sekülerleşme olmadan ahlak olmaz.
    * Her insanın içinde bir peygamber uyuklar ve o uyandığında, dünyadaki kötülük
    biraz daha artar. (Emil Michel Cioran)
    * Yearning for the past is usually just the lament of lost youth.
  • Hız limitlerine zorunlu olarak arabanın uymasını sağlamadıkça bu kadar yüksek güç ve hızlanma yayalar, yolcular ve diğer sürücüler için tehlikeli. Avrupada zorunlu hız limitlerine arabaların sürücü müdahalesine gerek kalmadan otomatik uyması. Türkiye’de yine saldım çayıra mevlam kayıra. Şehiriçinde bile gündüz 80km/sa hız limitine uyulurken akşam veya gece 140km/sa hızla yol boş diye veya gece ceza yazılmıyor diye gidenler oluyor. Türkiye’de de arabaların otomatik olarak hız limitlerine uyması zorunlu olmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Tamam güzellik yarışması kazanmaz ama bunun önceki versiyonları da hantal ve obez, çirkin otomobillerdi. Bu içlerindeki en iyisi olmuş. Elektrik altyapı da her şekilde dizelden iyidir. Dizel SUV Porsche konseptine göre daha iyi bir yere doğru yol almışlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Taycan ın satışlarının bile çakıldığı bir dönemde bu arabayı piyasaya sürmek istemezlerdi ama yatırımlar çoktan yapıldı mecbur kaldılar. Porshe tarihindeki en kötü dönemlerden biri yaşanıyor.

    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • KobraAbiniz kullanıcısına yanıt
    Sadece dış tasarımdan bahsediyorum hocam. Taycan mesela elektrikli olmasına rağmen dışarıdan hoş duruyor. Bu aracın tasarımı bende aynı hissiyatı yaratmadı. "En güçlü Porsche" olarak daha iddialı bir tasarımı olabilirdi diye düşünüyorum. 165bin euro'luk araç tasarımı bu olmamalıydı bence:

    Elektrikli Porsche Cayenne tanıtıldı: Şimdiye kadarki en güçlü Porsche!

  • Gerçekten çok çirkin olmuş . Tasarımcı falan mı değişti acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • VAG grup iyice batırmaya başladı.


    Arkada ki plastik ledli Porsche yazısı çakma çin malı araba gibi olmuş.


    Eskiden far tasarımını değiştirip yeni kasa diye satıyorlardı tüm VAG grubu araçları, artık onu da beceremiyorlar.


    A6'dan sonra bu da leş olmuş.

    _____________________________
    Copyright © 2011/2012/2013/2014/2015/2016/2017/2018/2019/2020/2021/2022/2023 Burada yazdıklarımın tamamı hayal ürünüdür ve gerçek değildir, zotacing sorumlu tutulamaz...Yazdıklarıma inanmayın ve üzerinize almayın/alınmayın.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.