|
Elektrikli otobüs Kaanz ALTR12, Türkiye’de yollara çıkmaya hazırlanıyor



-
-
Skywell mi, Karsan gibi bir firmayla anlaşılması daha mantıklı olmaz mıydı?
-
Daha uygun olmuş olabilir bu. Açıkçası Karsan'ın çözümleri çok iyi Avrupa'da da birçok şehirle anlaşmaları var. Neden halen Türkiye'de yaygınlaşmadı bu elektrikli otobüs işi anlamış değilim doğrusu.
-
Karsan'ın üretim hatlarında rakibine yer vermek isteyeceğini sanmıyorum.
-
Türkiye elektrikli otobüs kullanılabilecek düzeyde değil ki. Kullanan Avrupa şehirlerinin mimarisi çok düzgün. Yokuşu geçtim rampa bile yok. Bizdekiler saçma sapan bir plana sahip olduğu için her sokağa, her semte giremez, yokuşa gelmez falan. Ki Avrupalı Phlieas'ın bile ciğeri Metrobüse yetmedi. Ya cetvelle çizilmiş gibi bir plana sahip olması lazım, ya da nüfus yoğunluğunun düşük olması lazım.
Bizde anca iç anadoludaki nispeten düz ve az nüfusa sahip olan şehirlere olur. Ki bildiğim kadarıyla Malatya, Konya, Kayseri vs gibi yerlerde zaten var elektrikli otobüsler.
-
500 beygir güç var yokuş filan çıkamaz diye zannetmiyorum.
Mercedes benz körüklü tip bir otobüse baktım 350 beygir gücünde neden çekmez dediniz anlayamadım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Belediyelerimiz ve onların kurumları eski kafalı yönetildikleri için böyle oluyor. Belli bir yaş üstüne elektrikli araba almaya ikna edemiyorsun. Bu adamlar otobüs mü alır ?
Birileri istesede bazıları öyle karşı çıkacaktır ki ben bile belediyede olsam o örümcek kafalıları ikna etmeye çalışmam. He birde halk ABD’deki gibi yeşil otobüse geçmiş diye alkışlayıp oy vermiyor niye yapsın.
Onun yerine kreş, halk lokantası, Dinazor, konser, etkinlik vs. vs. Daha çok oy kazandırıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 11 Mayıs 2025; 12:33:52 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Muhtemelen en doğru nedenler bunlar. Hele oy da getirmiyorsa buraya yatırım yapmaz belediyeler. Ne yazık ki durum bu.
-
Teknik verileri incelemedim, bulamadım daha doğrusu. Skywell'in sitesinde. Tam olarak 500 beygir olduğunu düşünmüyorum. Peak olarak 500 beygir verebilir, ki genelde böyle oluyor menzil konusunda da, ama kesintisiz 500 hp veriyor mu ona bakmak lazım. Ki 500 beygir gücü verirken menzili kaça düşüyor falan.
Bir de her şey beygir gücü değil. Phileaslar 350 civarıda beygir gücü olmasına rağmen Şirinevler'de cayır cayır yanmıştı. Klima açık, içinde nefes alacak yer yokken performansı önemli. Üstüne İstanbul özelinde düzgün bir şarj ağı kurmak mesele. Tabi gönül ister her belediye komple güneş paneli kursun, onun elektriği ile araç şarj etsin ama bizim için fantezi diyebilirim.
-
Bildiğim kadarıyla phileaslarda 200 bg civarında dizel motor var ve birden çok akstan destekli hibrit ünite vardı. Ama hibrit ünite Universal olmadığı için arıza yaptıkça tamir, değiştirme.imkanı vs olmadığı için ve dizel motorda 24 metrelik aracı taşıyamadığından zortlamışlar. Capacity araçlar ile aynı dönem alınmışlardı, capacityler 2 milyonu çoktan devirmişlerdir, ama phileaslardan 200bini geçen araç bile yoktur. Bunlar yerine 25.metrelik Akia alındı, actros motoru var 510bg.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Karsanın Türkiye dışındaki sitelerine bakarsanız adamların artık dizel modeli yok, kendilerini elektrikli diye pazarlıyorlar. Vaktinde bozanya araçlarının karoserini üretiyorlardı gerisini bozankaya dolduruyordu (bu firma bir ara Mana da bu işleri yaptırttı) sonra karsan bozankaya modellerinin hakkını satın aldı ve kendi adıyla üretiyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Otobüs ana duraklarına konar ki şarj aleti. Motorda gerekirse 8 çeker olur motor gücü artar. Bataryalar normal gücünün 14 katı kadar güç verebiliyor normalde. 340 kWh olsa 5 kat verebilse düzenli olarak 1700 kW güç verir. Bunla klima filan dert değildir yani.
Sadece şarj bitmeye yakın güç düşüyor ama zaten genelde öyle bir sistem kuruluyor ki %40’ın altına pek düşmüyor gün sonunda. Zira arada şarj oluyor kısa süreli hızlı şarj ile %40 -> %70 arası yapıyorlar.
Belediyede akıl olsa zaten paneli ile yakıt parası harcamaz.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Yokuş dedin mi haramidere yokuşu gibi olacak..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Kreş ile , halk lokantası ile ne zorun var?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar

Daha uygun olmuş olabilir bu. Açıkçası Karsan'ın çözümleri çok iyi Avrupa'da da birçok şehirle anlaşmaları var. Neden halen Türkiye'de yaygınlaşmadı bu elektrikli otobüs işi anlamış değilim doğrusu.
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X