Şimdi Ara

Elektrikli otobüs Kaanz ALTR12, Türkiye’de yollara çıkmaya hazırlanıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
1.307
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli otobüs Kaanz ALTR12, Türkiye’de yollara çıkmaya hazırlanıyor
    Toplu taşıma sektöründe sürdürülebilirlik ve verimlilik arayışı devam ederken, Kaanz Emobilite ve Alaeddin Elektrik iş birliği ile Türkiye’de bir araya getirilen Kaanz ALTR12 elektrikli otobüs, kentsel ve şehirlerarası taşımacılıkta önemli bir potansiyel taşıyor. Son teknolojiyle donatılan bu araç, hem güçlü bir performans sunuyor hem de konfor ve güvenlik özellikleriyle öne çıkıyor.



    500 km menzil sunuyor



    Adından da anlaşılacağı üzere 12 metre uzunluğa sahip olan ALTR12’nin dikkat çeken özelliklerinden biri, uçaklarda kullanılan uluslararası ileri teknoloji perçinli iskelet ve HUCK patentli bağlantı sistemi ile üretilen yüksek mukavemetli, hafif alüminyum şasiye sahip olması. Bu şasi, azaltılmış ağırlık sayesinde enerji verimliliğini artırırken, dayanıklılığı, korozyon direncini ve yapısal güvenliği de yükseltiyor.



    Elektrikli otobüs Kaanz ALTR12, Türkiye’de yollara çıkmaya hazırlanıyor
    ALTR12, gücünü 370 kW (503 HP) gücünde elektrik motorundan alan araç, 384 kWh kapasiteli bir batarya ile 500 kilometreye varan etkileyici bir menzile ulaşabiliyor. Ek olarak aracın gelişmiş bir batarya yönetim sistemine sahip olduğunu, bu sayede batarya sağlığı, aşırı ısınma ve elektriksel tehlikeler gibi riskleri minimal seviyeye çektiğini belirtelim. Çift soketten hızlı şarj yeteneği sayesinde bataryasını yüzde 80 doluluğa 45 dakikada ulaştıran aracın maksimum hızı ise 80 km/s. 2 kapılı versiyonda maksimum 78, 3 kapılı versiyonda ise maksimum 97 yolcu kapasitesi yer alıyor.



    Ayrıca Bkz.Tesla, Cybertruck için reklamını yaptığı menzil uzatıcıyı iptal etti



    İç mekan tasarımında konfor ve genişlik ön planda tutulurken orta kapıda tekerlekli sandalye erişimi, elektrikli geri çekilebilir basamak ve otomatik eğilme sistemi (kneeling system) bulunmakta. Sürücü kokpitinde ise tam LCD gösterge paneli, gerçek zamanlı sürüş verileri, kalan menzil, güç tüketimi ve sistem uyarıları hakkında kapsamlı bilgi sunuyor.



    Aktarılanlara göre Bursa ve Antalya’da Kaanz otobüslerin testleri gerçekleştiriliyor. Kaanz ALTR12, Skywell'den lisanslanarak Bursa’da Alaeddin Elektrik tarafından bir araya getiriliyor. İlerleyen dönemde üretimde yerlilik oranının yükseltilmesi hedeflenirken 8,5 ve 6,5 metrelik daha küçük versiyonların da hizmete alınması planlanıyor.









  • Skywell mi, Karsan gibi bir firmayla anlaşılması daha mantıklı olmaz mıydı?

  • Surface Area S kullanıcısına yanıt
    Daha uygun olmuş olabilir bu. Açıkçası Karsan'ın çözümleri çok iyi Avrupa'da da birçok şehirle anlaşmaları var. Neden halen Türkiye'de yaygınlaşmadı bu elektrikli otobüs işi anlamış değilim doğrusu.

  • Surface Area S kullanıcısına yanıt
    Karsan'ın üretim hatlarında rakibine yer vermek isteyeceğini sanmıyorum.

  • Metin Yasir Akpınar kullanıcısına yanıt

    Türkiye elektrikli otobüs kullanılabilecek düzeyde değil ki. Kullanan Avrupa şehirlerinin mimarisi çok düzgün. Yokuşu geçtim rampa bile yok. Bizdekiler saçma sapan bir plana sahip olduğu için her sokağa, her semte giremez, yokuşa gelmez falan. Ki Avrupalı Phlieas'ın bile ciğeri Metrobüse yetmedi. Ya cetvelle çizilmiş gibi bir plana sahip olması lazım, ya da nüfus yoğunluğunun düşük olması lazım.


    Bizde anca iç anadoludaki nispeten düz ve az nüfusa sahip olan şehirlere olur. Ki bildiğim kadarıyla Malatya, Konya, Kayseri vs gibi yerlerde zaten var elektrikli otobüsler.

  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt
    500 beygir güç var yokuş filan çıkamaz diye zannetmiyorum.

    Mercedes benz körüklü tip bir otobüse baktım 350 beygir gücünde neden çekmez dediniz anlayamadım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Metin Yasir Akpınar kullanıcısına yanıt
    Belediyelerimiz ve onların kurumları eski kafalı yönetildikleri için böyle oluyor. Belli bir yaş üstüne elektrikli araba almaya ikna edemiyorsun. Bu adamlar otobüs mü alır ?

    Birileri istesede bazıları öyle karşı çıkacaktır ki ben bile belediyede olsam o örümcek kafalıları ikna etmeye çalışmam. He birde halk ABD’deki gibi yeşil otobüse geçmiş diye alkışlayıp oy vermiyor niye yapsın.

    Onun yerine kreş, halk lokantası, Dinazor, konser, etkinlik vs. vs. Daha çok oy kazandırıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 11 Mayıs 2025; 12:33:52 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • gun kullanıcısına yanıt
    Muhtemelen en doğru nedenler bunlar. Hele oy da getirmiyorsa buraya yatırım yapmaz belediyeler. Ne yazık ki durum bu.

  • gun kullanıcısına yanıt

    Teknik verileri incelemedim, bulamadım daha doğrusu. Skywell'in sitesinde. Tam olarak 500 beygir olduğunu düşünmüyorum. Peak olarak 500 beygir verebilir, ki genelde böyle oluyor menzil konusunda da, ama kesintisiz 500 hp veriyor mu ona bakmak lazım. Ki 500 beygir gücü verirken menzili kaça düşüyor falan.


    Bir de her şey beygir gücü değil. Phileaslar 350 civarıda beygir gücü olmasına rağmen Şirinevler'de cayır cayır yanmıştı. Klima açık, içinde nefes alacak yer yokken performansı önemli. Üstüne İstanbul özelinde düzgün bir şarj ağı kurmak mesele. Tabi gönül ister her belediye komple güneş paneli kursun, onun elektriği ile araç şarj etsin ama bizim için fantezi diyebilirim.

  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt

    Bildiğim kadarıyla phileaslarda 200 bg civarında dizel motor var ve birden çok akstan destekli hibrit ünite vardı. Ama hibrit ünite Universal olmadığı için arıza yaptıkça tamir, değiştirme.imkanı vs olmadığı için ve dizel motorda 24 metrelik aracı taşıyamadığından zortlamışlar. Capacity araçlar ile aynı dönem alınmışlardı, capacityler 2 milyonu çoktan devirmişlerdir, ama phileaslardan 200bini geçen araç bile yoktur. Bunlar yerine 25.metrelik Akia alındı, actros motoru var 510bg.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Surface Area S kullanıcısına yanıt

    Karsanın Türkiye dışındaki sitelerine bakarsanız adamların artık dizel modeli yok, kendilerini elektrikli diye pazarlıyorlar. Vaktinde bozanya araçlarının karoserini üretiyorlardı gerisini bozankaya dolduruyordu (bu firma bir ara Mana da bu işleri yaptırttı) sonra karsan bozankaya modellerinin hakkını satın aldı ve kendi adıyla üretiyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt
    Otobüs ana duraklarına konar ki şarj aleti. Motorda gerekirse 8 çeker olur motor gücü artar. Bataryalar normal gücünün 14 katı kadar güç verebiliyor normalde. 340 kWh olsa 5 kat verebilse düzenli olarak 1700 kW güç verir. Bunla klima filan dert değildir yani.

    Sadece şarj bitmeye yakın güç düşüyor ama zaten genelde öyle bir sistem kuruluyor ki %40’ın altına pek düşmüyor gün sonunda. Zira arada şarj oluyor kısa süreli hızlı şarj ile %40 -> %70 arası yapıyorlar.

    Belediyede akıl olsa zaten paneli ile yakıt parası harcamaz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yokuş dedin mi haramidere yokuşu gibi olacak..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kreş ile , halk lokantası ile ne zorun var?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.