Şimdi Ara

Elektrikli Motor Kullanan varmı? Yuki Rover 2000 mi? Asya Oxygen mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
107
Cevap
1
Favori
32.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,

    bu vespaya benzeyen elektrikli scooterlardan alacam bi aksilik olmazsa. fiyatlar 2000-2500tl arası. genelde hepsi birbirinin aynısı aşağıda iki model arasında kararsız kaldım.

    kullanım amacı=
    -şehir içi.
    -özellikle market, pazar, alışveriş merkezi, elektrikçi malzemeci gibi yerlere gidip bişeyler alıp bagaja koyup getirmek için... bazen kafeteryalarada gidilebilir... hani iş çıkışı veya pazar günü için...
    -2 kişinin binebilmesi gerekli.
    -ehliyetsiz binilebilir olmalı. 18 yaş altı için. o yüzden elektrikli düşünüyorum normal scooter olmaz.
    -hafif rampalarda 2 kişiyi çekebilmeli.
    -evde otopark sorunu yok.
    -görüntü olarak vespalara benzemeli.

    normalde racing motorum ve arabam var. yani bu elektrikli dediğim gibi belli amaçlar için olacak.

    1- "Kral Vega 1800"
    2- "Asya Oxygen"
    iki modeldede siyah renk düşünüyorum.

    1- elektrikli motor kullanan varmı? fikirleriniz püf noktaları neler?
    2- bu 2 modeli kullanan varmı? olumlu olumsuz düşünceleriniz?

    -aslında tip olarak asya oxygen daha çekici geliyor ama çekiş olarak 2 kişiyi rampa yukarı çekermi kararsızım. -eve doğru giderken 20 derece gibi 500-700m uzunluğunda bir rampa var. hani 2 kişi olunca iner yürürmüyüz acaba?


     Elektrikli Motor Kullanan varmı? Yuki Rover 2000 mi? Asya Oxygen mi?

    bmp resim yükle

     Elektrikli Motor Kullanan varmı? Yuki Rover 2000 mi? Asya Oxygen mi?

    resim yuklemek

     Elektrikli Motor Kullanan varmı? Yuki Rover 2000 mi? Asya Oxygen mi?

    jpg upload

     Elektrikli Motor Kullanan varmı? Yuki Rover 2000 mi? Asya Oxygen mi?

    yükle resim




    VEYA




     Elektrikli Motor Kullanan varmı? Yuki Rover 2000 mi? Asya Oxygen mi?

    resim gönder

     Elektrikli Motor Kullanan varmı? Yuki Rover 2000 mi? Asya Oxygen mi?

    resim upload servisleri

     Elektrikli Motor Kullanan varmı? Yuki Rover 2000 mi? Asya Oxygen mi?

    ücretsiz resim barındırma

     Elektrikli Motor Kullanan varmı? Yuki Rover 2000 mi? Asya Oxygen mi?

    yükle resim

     Elektrikli Motor Kullanan varmı? Yuki Rover 2000 mi? Asya Oxygen mi?

    resim yükle

     Elektrikli Motor Kullanan varmı? Yuki Rover 2000 mi? Asya Oxygen mi?

    resim upload

     Elektrikli Motor Kullanan varmı? Yuki Rover 2000 mi? Asya Oxygen mi?

    çoklu resim upload







  • 2 kişi taşımaz elektrikli motorlar beyin yanar
  • 2 kisinin binebilecegi motor istiyorsan stmax lerin modellerine bak.

    Sen en kucuk modelleri bulmussun; ama yukiler hizli diye biliyorum digerini iklk kez duydum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben 1.5 sene 4 bin km Yuki dünya kullandım 1200 watt rahat 60 yapıyordu rampa çıkıyordu 50 km menzil vardı ve elektrik faturasını neredeyse etkilemiyordu ancak 4 bin km ye gelince menzili bir anda 35 e düştü öğrendim ki uzun ömürlü değil batarya değişim 600 lira eğer az km yapacaksanız 2 kişi binmek isterseniz 1500 watt ve altı olmamalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mesaj güncelleme= az önce bir servisi aradım sağolsun adam dürüst çıktı hatta telefonunu yazayım=0322-435 24 72. adam= "rampada 2 kişi hangi elektrikli olursa olsun beyni yanar. 15 gün gider 20. gün çıkmaz kalır. kim diyorsa bişey olmaz gider yalan söyler, ama 1 kişi bişey olmaz" dedi. tavsiye ettiği yuki dünya modeli iyi dedi.


    sshyzhe= ben bikaç kişiye sordum 2 kişi binincede bişey olmayacağını sadece elektriği fazla tüketeceğini söylediler. siz beynin yanacağını nerden çıkardınız?

    ghonzoo= bu st max elit var 2000 watt diyor. o model olabilir. küçük model olması önemli değil önemli olan şeklinin vespalara benzemesi beni için. ama 2 kişiyide çekmeli. siz neden st maxı önerdiniz? yuki dünya modeli kral 05 ve asya oxygen aynı motor sadece etiket farkı var aralarında.

    vetenes= yukardaki arkadaş 2 kişi binince beynin yanacağını söylüyor? sizde öyle bişey oldumu? banada dünya modelini kullanan bir arkadaşım yuki dünyayı önerdi. bende 2 kere test etme imkanım oldu hoş bir motor. ancak 2 kişi hafif yokuşta nasıl olur evin bir 500metre yokuşu var. dik bir yokuş sayılır. 2 kişi çekermi 2 kişi sorun yaşarmıyım sizin mototrdan alsam. birde her yerde 1500watt diyor ama bakıyorum bazı yerlerde 1200 watt yazıyor bunlardan hangisi doğru? bu kral vega 1800 diyor bu 1800watt mı yoksa dahamı düşük bilginiz varmı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 4 Ağustos 2014; 12:57:04 >




  • cabriyo kullanıcısına yanıt
    Vespaya benzeyen modeller küçük olur genelde. Sürekli iki kişi kullanacaksan küçük modeller hem hoş durmaz hem de tam performans alamazsın. st max ın bildiğim cup lara benzeyen motorları çok geniş oturma alanına sahip. Mesela onlar tam 2 kişilik. Ama vespa tarzı olanlarda bu potansiyeli görmüyorum. Tek kişi kullanırım arada bir 2 kişi bineriz dersen al yuki tek kişi uçarsın motorla; gerçekten hızlıdır. Karar senin tabii, yuki ye 2 kişi de binersin ama verim istiyorsan geniş koltuk almalısın bana göre.
  • Ben memnundum dediğim gibi Yuki dünya lar 1200 watt belki 1500 watt olan farklı modelleri vardır bilmiyorum ama 1800 watt varsa ben olsam onu alırım en azından rahat olur menzili uzun olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • genelde tek kişi binecek. arada bir 2 kişi yani %40 2 kişi %60tek kişi diyim.

    evet motor altımda kayboluyor ama vespa vespadır. tarz önemli. ortalıkta kurye gibi gezmek istemiyorum. geniş koltukta çok önemli değil 180boy 80kg. diğer kullanacak kişide 180 boy 55 kg. veya ikimiz bir arada diyim.

    vespa tarzı olması önemli.

    az önce bir servisi aradım sağolsun adam dürüst çıktı hatta telefonunu yazayım=0322-435 24 72. adam= "rampada 2 kişi hangi elektrikli olursa olsun beyni yanar. 15 gün gider 20. gün çıkmaz kalır. kim diyorsa bişey olmaz gider diye yalan söyler, ama 1 kişi bişey olmaz" dedi. tavsiye ettiği yuki dünya modeli iyi dedi.
  • cabriyo kullanıcısına yanıt
    Dedigi gibi yuki dunya su aralar en hizli model diyebilrim. Ben kendim bindim denedim, ama boyum 180 oldugu icin direksiyon(?) alçak kaldi vazgectim. Diger modellere yoneldim.

    Son karar sizindir, iki kisi gidin herhangi bir saticiya, bir tur atalim de. Rahat edersen al. Hayirli olsun simdiden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kardeşim tam olarak benim de aradığım bir model vespa tarzı e-scooter önerim yukidir gerek görünüş bakımından gerek güç bakımından ayrıca vespa italyan tasarımıdır yukilerde italyan tasarımı vespa tarzı yuki neon 2800 ve rover 2000 var o modelleride bir araştır derim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ırwastbey -- 5 Ağustos 2014; 19:13:20 >
  • Vespa ile elektrikli scooter kıyaslaması yaptım. benim en çok vespaya benzettiğim volta ile stmax oldu. piyasada en çok tutulanı kral güneş veya diğer adıyla yuki dünya gibi görülüyor. ancak bir durumu anlamadım... yuki dünya modeline 1200w derken kral güneş için 1500w diyor ve internette yuki neona motor gücü 2800w derken parantez içinde (DC) de yazıyor... hatta 2700w yazan internet siteside var, anma gücü 2000w diyor. yani bu farklılıklar nedir anlayamadım oyunmu oynuyorlar 2800w gibi gösterip milletimi kandırmaya çalışıyorlar anlamadım.

    neticede kullanmadım ama yaptığım araştırmalar sonucu vespa tarzı elektrikli scooterlarda sıralamayı şöyle yaptım=


    en uygun fiyatlı alınabilir model= Kral Güneş diğer adıyla Yuki Dünya
    en iyi özelliklerde en vespaya benzer= Volta VS4
    en kullanışlı= Stmax Elit


    Kral Güneş= piyasada kime sorsam esnaf olarak kral güneş/yuki dünya dediler. "fazla para vermeye gerek yok hepsinin menzili aynı gücü yeterli vs vs..." dediler.
    BENDE KRAL GÜNEŞ ALDIM. elektrikli scooter hiç kullanmadığımdan fazla para verme riskini istemediğim için ve Volta VS4 stoklarda olmadığından canlısını hiç göremediğim için kral güneş aldım.

    STmax Elit= geniş 2 kişi binebilir durumda, ebatlarıda altınızda kaybolacak gibi değil, şeklide vespaya en çok benzeyen diyebilirim ancak öndeki o siyah şerit olayı bozuyor çok gereksizbir desen sadece o şeritten dolayı vespaya benzerliğini kaybediyor gözümde. yoksas fiyatına göre gücüne özelliklerine göre fiyat/performans olarak en iyi model diyebilirim. ancak vespaya benzettiğin için bu modeli satacaksan tam benzetmelisin. o şerit kalkmalı ve arkaya bir bagaj ilave edilmeli ve siyah yerine kahverengi koltuk ve iç plastikler kullanılmalı. o zaman dörtdörtlük olur.

    Volta VS4= Parası olan hatta 2. kez elektrikli scooter alacak olan hiç düşünmesin alsın derim kağıt üzerinde özellikleri gayet iyi görünüyor. boyut olarakta normal vespa boyutlarında gibi. ancak bu kadar paraya arkaya bir çanta öne bir sepet ve küçük boy cam üstü bir rüzgarlık aksesuar olarak eklenmeli.

    Yuki Neon= genel özellikleri stmax ile aynı gibi. dış görünüş olarak bazı yerleri daha iyi bazı yerleri daha kötü. piyasada performansı beğenilen bir model ve marka olarakta daha bilinen bir marka. bana görüntüsü biraz zilli gibi geldi. yani krom detayları ve stickerları fazla abartılı. ancak gerçeğini görmedim yakından bakmak gerekli.

     Elektrikli Motor Kullanan varmı? Yuki Rover 2000 mi? Asya Oxygen mi?

    resim gönder


    Kral Güneş modelini biraz kullandıktan sonra tekrar bir yorumlama yazarım....




  • volta vs4 gerçektende çok benziyor vespa'ya aralarında en güçlü 3000watt olarak volta vs4'dür internette araştırdığım kadarıyla hep kırmızı rengi bulunuyor beyaz rengine rastlamadım beyaz renk bulursan hemen al derim dostum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ırwastbey -- 6 Ağustos 2014; 13:25:00 >
  • ırwastbey kullanıcısına yanıt
    birde voltalar türkiyedemi ne üretiliyormuş. sakaryada mı tam hatırlamıyorum... ancak piyasada yok yani ben hiç görmedim volta vs4. hep kebapçı tornacı işi elektrikli motorlar var. bence elektrikli motorlar benzinli motorlardanda çok daha ekonomik ve geleceği oluşturacak gbi görünüyor.

    çünkü benzinli 2014 model 125cc motorun
    VERGİ= 125tl
    SİGORTA= 125tl.
    YAKIT= ayda 1 depo 400km 50tl yesen yılda= 600tl
    SERVİS= yedek parçaları ve servisi elektrikliye göre daha pahalı yani servisede 3 kere gitsen bakım+parça eskimesi 300tl harcasan.
    DİĞER= 1 kerede ksein polis ceza yazar 50tl.

    2000-3000tlye alacağın skutır sana yıllık 1250tl yıllık bakım ücreti var.


    VERGİ= 0TL
    SİGORTA= 0TL
    YAKIT= aylık 400km=(100km=1TL)den aylık 4 TL yıllık=4tlx12= maksimum 50TL
    SERVİS= elektrik masrafı + 3 kere servise gitsen bakım + parça değişsin= 150tl...
    DİĞER= hadi 1 yılda ölmez ama aküyüde öldür yeni akü 400tl

    1 yılda elektriklide bütün aksilikler başına gelse maksimum 600tl masrafı var. ha normal kullanımda aküler 2 yıl gider, menzili bazen 40km üzerinde olur... 60-70km menzil yaparsın bazen dışarıda şarj edersin vs normal kullanımda maliyetler yarıya düşer neticede.


    2500tllik skutır NORMAL kullanım 1 yıllık maliyeti = 1250TL
    2500tllik elektrikli skutır KÖTÜ kullanım 1 yıllık = 600TL(Yarısı)
    ...................................NORMAL kullanım 1 yıllık = 300TL



    SONUÇ= 125cc SKUTIR 1250TL-----ELEKTRİKLİ SKUTIR 300TL

    YANİ elektrikli skutır kendini 2 yılda 125cc skutıra göre amorti ediyor istersen 2 yıl sonra çöpe at.




  • cabriyo kullanıcısına yanıt
    volta r-volt olarak geçiyor türkiye de üretildiğini sanmıyorum türkiye de üretilen markalar kanuni,st max vs vs... diye biliyorum
  • @Cabriyo
    yakin zamanda Elektrik li lerin Hızlı Ana yollara trafikte çıkması Engel olacak yaa olmasa bile kamyonun yüklü halde 80ile arkamdan gelip selektör yaptığı yolda altında 125cc motorla 90-100 yapıp anca kurtuldum ayni yolda Elektrikli Scooter olsa 90-100km gidermiş gitse ne kadar guvenirsiniz?

    -Diğer olay hız ve gidebilecegi yol,mesafe çoğu kişi 40km anca gidiyor mesafe olarak hızda 70 gecen yok hatta 60km katalogda 100km mesafe-70/80km hız yazıyor Aldatmaca...

    elektrikli araçlara 2500tl vermek yerine Mondial Loyal 100alin 6ayda bir Yağ değişimi max=50tl maliyet sıfır sonuçta kıyaslamak yanlış

    ev işyerine yakınsa her aksam 6-8saat sarja bırakırım sabah çekerim yılda bir akü alırım çok dik bayır yol ile isim olmaz diyorsanız alin Elektrikli ama bunlardan 1 tanesi bile hayır ise 100cc Vergisiz scooter bakin 2000-3500tl arasi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • valla kamyon tır zaten şehir içine giremez normalde. girse bile 50kmnin üzerinde gidemez bi yerde mutlaka polis çevirir. öyle bir pozisyona rastlayacağımı zannetmiyorum. ama otoban kullanıyorsanızki o zaman elektrikliye plaka takmak gerekiyor o zaman otobanda kamyon tır var tabiki.

    elektriklilerde devletin müsade ettiği sınır 45km son sürat ve 50km menzil. ehliyetsiz ve plakasız kullanım sınırı bu yani bu gün tarihi ile benim edindiğim bilgi. ancak kask şart ve trafik kurallarına uymak şart yani bisiklet gibi kırmızı ışıkta geçmeyeceksiniz bekleyeceksiniz.

    ben bugün 2 kişi 33km yol yaptım ve şarjı hala yeşil gösteriyor daha doğrusu %40 gitti diyim.. en az tek kişi 30 km daha gidecek gibi görünüyor. sürekli dip gaz giderseniz o zaman 40 km gider ama ilerde kırmızı yandı elinizi gazdan çekerseniz veya yol müsait hemen hızlanmaya gerek yok sakin hızlanırsanız menzil uzar gibi geldi bana. yani elinizi gazı açarken az açarak hızlanırsanız menzil uzar. bu benzinli her türlü motoru dip gaz kullanırsanız onlarında 1 depo benzinle gittiği menzil azalır doğal olarak. birde aküleri sürekli dakika başı şarj etmemek ve sürekli şarjda bırakmamak gerekiyormuş. o zaman akünün performansıda uzun ömürlü oluyormuş. ha akü eskiyince tabiki menzil azalır ama skutırda eskidikçe performansı düşer ve yakışı artar. ha kusura bakmayın restoran kafe servislerindeki çalışanların altına ne verirseniz verin kısacası hayvan gibi kullanırsa tabiki elektrikli motorda benzinli motorda fayda sağlamaz yani bir malı öncelikle standartına uygun normal kullanmak gerekiyor. ondan sonra problem olursa eleştirmek daha doğru.

    yokuşa gelince yani tek kişi iyi kötü şarjıda iyi ise her yokuşu çıkar gibi. ama 2 kişi motoru yakarsın diyorlar. ayrıca istanbulda eski dar sokaklar var keçi zor çıkar o yokuşa tutupta 125lik le çıkmakta zor oralara elektrikli çıkarmı en iyi koşullarda belki çıkar. tabiki bu 2000tl civarı elektrikliler için geçerli daha güçlü modeller daha iyi olabilir. ama bu en iyi koşulları her zaman sağlamak zor o yüzden öyle keçi yokuşu gibi yerlere elektrikli scooter gelmez. yoksa bir yerden bir yere giderken yokuş olan değilde yokuş olmayan yoldan gidersiniz olur biter. neticede motor bedavaya gidiyor e birazda dikenine katlanacaz.

    neticede araba var. bu sağa sola gitmek için arabayı çıkarmamak için hava güzel oluncada gezmek için. yani normal skutırda size her şeye çağre sağlamaz. sadece çok az şeylerden fedakarlık yaparak paranız cebinizde kalabilir. mesele bu.

    şöyle bir iki hafta geçsin bir inceleme yazarım buraya. ama ilk izlenimim pişman olmayacağım hatta çok seveceğim yönünde. 1 gün 33km 2 kişi yani otobüs parasını hesap etseniz. 2 otobüsten 2 kişi gidiş geliş 2 yön 8 ücret= 16lira eder. cepten çıkan 0,50 tl maşşallah diyelim. daha ne olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 6 Ağustos 2014; 22:53:43 >




  • ...evet motoru aldığım gibi 2 kişi şehir içi 40 km gitti. şimdi kedi yavrusu şarj oluyor tam şarjda ne kadar gidecek merak ediyorum...
  • cabriyo kullanıcısına yanıt
    sanırsam yuki 05 dünya kullanıyorsunuz bende haftaya alacam izlenimlerini bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ırwastbey -- 7 Ağustos 2014; 17:42:21 >
  • toplamda 1 kez şarj ettim ve 60km yol yaptım. ilk olarak şunu söyleyebilirim görüşlerim genel olarak olumlu. ama marka modelden çok genel olarak elektrikli motorlara görüşüm olumlu yönde. bunu 125cc 600cc gibi motor tecrübesi ve arabası olan yılda 40-50bin km yol yapan bir mühendis olarak söylüyorum.

    60km sonrası izlenimlerim=

    1500W GÜÇ NASIL? SÜRATLİ Mİ?
    +çekiş iyi ben beğendim şehir içinde 45-50 yapıyor ve 50 ile gittiğimi hissetmiyorum bile. belkide diğer motorlar ile hız yapmaya alıştığımdan olabilir. kısacası şehir içi asfaltta öyle çin malı tangır tungur değil. gayet normal. ancak bir insan ortalama zaten 25-30km/s hızla koşabilir, olimpiyatlarda 40km/s ye çıkanlarda var. o yüzden 50km/s tatlı bir sürat. 50km/s den fazla gidermi gider, yokuş aşağı 5-10km daha üzerine koyar. ancak ben üreticilerin devlet sınırlamasından dolayı elektrikli motosikletleri 50kmnin üzerinde sürekli sürülebilir olarak ürettiklerini düşünmüyorum. motoru isterse 10.000watt olsun neticede devlet 50km diyorsa şirket niye 90la gidebilecek bir mal üretip piyasaya sürsün?. ayrıca son sürate ulaşmak ayrı son süratte sürmek ayrı. tutupta 50km/s son sürat ve 50km menzil devlet sınırlaması mantığında üretilmiş bir motoru benim motorum 5bin watt bu motor 90a çıkıyor diye sürekli 90km/s sürat ile 40km uzunluğunda sürerseniz bence motor değil ama bilyadır lastiktir direksiyondur biyerlerden motosiklet kendini bırakabilir. ama kaliteli motordur 10.000tldir fiyatı o motor ne yapar bilemem.

    1500W GÜÇ TRAFİKTE YETERLİ Mİ?
    +bazıları diyorki gücü düşük elektrikli motorlar ile trafikte kullanmak zormuş. eğer trafikte sürekli en önde ben gidim dur şunuda bir geçim durmayim devam edim basar geçerim diyen ve nerde ne kadar güce gereksinim duyacağınızı tahmin edemiyorsanız kesin zor anlar yaşarsınız. bence 1500w yeterli bir güç. bu tip motorların gücüne laf söyleyenler inanın trafikte sürmesini bilmiyorular. ve altlarına güçlü motor verseniz trafiği katlederler. yani trafiği iyi okuyan kişi için çok güçlü motora gerek yok. ancak trafiği iyi okuyamıyorsanız bazen güçlü motor sizi kurtarır ancak motorda güç olunca sizide riskli sürmeye iter nasıl olsa motor geçer burdan yetişirim diye. yani buna sürüş tarzınıza göre yorumlayın. ben sürati seven birisi olarak sağa sola gitmek için elektrikli motorda çok güçlü olmasada olur diyorum.

    TRAFİKTE KULLANIMI ZOR MU?
    +sadece bir kaç saniye önceden trafiği okuyun, senaryosunu çizin, olabilecekleri aklınızda canlandırın, hangi ihtimalde ne yapacağınızı planlayın ve devam edin neticede önceden hazırlıklı olursanız trafikte aksilikleri aşmaya alışırsınız ve size artık zor gelmez. çünkü trafikte bazen öncelik karşı tarafa ait olmalıdır. trafikte skutır sürmek bir saygı meselesi mantık meselesi değil. bazen mecburen karşı taraf öncelik hakkı olur tutupta işte ben skutırdayım ben düşsem şuram kırılır falan diyemezsiniz veya sizin altınızdaki araç yeteri kadar süratli ise siz o önceliği elde edebilirsiniz ve farkına varmadan belki karşı tarafı belkide etrafınızda bulunan başka araçları rahatsız edersiniz. bence trafikte skutırlara olan saygının eksikliği ve skutır görünce arabaların skutır yokmuş gibi hatta skutırın üzerine sürmeleri bu yüzden. çünkü ben bile bazen böyle aralardan geçen onun bunun önüne kıran ve bunun farkına bile varmayan, ışıklarda öne geçecem diye tamponların 1cm yanında skutırlı geçtimi sinir oluyorum. yani sen nasıl benim arabamın dibinden geçersin hadi bişey oldu çizdin arabayı? veya tam gaza basacaktım birden önümde bitiverdin ne yapacağımı şaşırdım? yani skutırlar inanın arabaları çok daha fazla rahatsız ediyorlar. skutırın manevra kabiliyetinin fazla olmasından ve boyunun küçük olmasından dolayı skutır kullananlar düşük süratlerde çok kıvrak kullanıyorlar. ancak arabalar o kadar kabiliyetli olmadığından son anda manevra yapamaz ve bir skutır için geleneksel olan arabaların aralarından zikzak yaparak geçildiğinde bir kere arabanın öndeki araçla olan takip mesafesinin arasına yeni bir araç sokmuş oluyor ayrıca araba kullanan skutırın hareketlerini tahmin edemiyor ve hızını gittiği doğrultuyu nasıl ayarlayacağını şaşırıyor. yani skutırın boyu küçük diye hiç bir zaman ona aralardan geçme hakkı vermez. birde bu yönden düşünün. e dolayısıyla trafiktede bu antisempatim saygısızlık olarak yerini buluyordur. yani siz trafiğe saygı duyun inanın araba kullananların çoğu sizin sürüş tarzınızdan, yolun gittiğiniz tarafından süratinizden sizi tanır ve ona göre hareket eder. motor sürenlerin çoğu araba sürmediği veya süremediği için araba sürenlerin bu davranışını anlayamaz. ha ama hava atmak için yola çıkmış aşağılık kompleksini arabasıyla tatmin etmek isteyen bir beyaz bmw li görgüsüz görürseniz onun davranışı skutırlara özel değil genel olarak diğer arabalara da karşı hatalıdır. kısacası en dikkatli olunması gereken tipler yeni ehliyet almış acemi köyden gelmiş bayan vs değil, piyasa yapan delikanlılardır. hepsine demiyorum ve hava atılacak yerler de vardır. ancak bazısı her yerde hava atmaya çalışıyor o yüzden modifiye, ekzozlu, bmw vs görürseniz dikkat edin demiyorum direk kaçın çünkü büyük ihtimalle o arkadaş ayda bir kaza yapıyordur. size denk gelmesin.

    EKONOMİK Mİ?
    +bir kere gerçekten ekonomik kelimesinin karşısına elektrikli motor yazılmalı. çünkü neredeyse araba ile 50tllik benzin yakarak halledeceğim işleri maşşallah 1tl lik elektrikle halletmiş oludum. yani arabası olan ve sağa sola ufak tefek işler için arabasını çıkarmak zorunda kalanlar hemen bir elektrikli motor almalı.


    2 KİŞİ SIĞARMI?
    +kullanımı gayet rahat bu 60 kmyi 2 kişi olarak yaptık ancak kilolu olan yani boyu 165 kilosu 75-80 olan kalça büyük 2 arkadaş zor sığar, sıkışarak yolculuk yapar onu söyleyim. ama diz mesafesi 2 kişi için yeterli. yani uzunlar rahat sığar. motoru almadan önce dıştan bakarak sığmaz gibi görünüyor ama normal veya uzun 2 kişi sığar. ama kalça büyük 2 kişi sığmaz. büyük elektriklilere bakacaklar. biz 180 boy 2 kişi normal kiloda normal şekilde oturduk.

    BAGAJ NASIL?
    +arka bagaj ve koltuk altı bagajı bana biraz yetersiz geldi diyebilirim. yani toplamda markete gittiniz 2 poşet dolusu sığar ama 3. poşet sığmaz. ayrıca çoğu zaman eşyaları yerleştirmek için bagajı koltuk altını bu buraya sığmadı oraya koyim bunu burdan alalım gibi düzenlemeye giriyorsunuz. hani motorun boyuna göre bagaj oranları iyi ama ön tarafa küçük bir sepet can kurtaran gibi olurmuş. ön tarafa bir bisiklet sepeti monte edilebilir. hem görüntüyü motorun vespa konseptini pekiştirir hemde bagaj hacmi artmış olur. yani eşyalarınızı sıkıştırmadan rahat rahat yerleştirirsiniz.

    DÜĞMELER TUŞLAR KULLANIŞLIMI?
    +motorun direksiyon düğmelerini tuşlarını kullanmak kolay.

    MALZEME KALİTESİ NEREDE SORUN ÇIKARIYOR?
    -125cc yamaha motor kullanmış birisi olarak bu kral 05-güneş modelinde bir yerleri açıp kaparken yerlerine tam oturmadığı oluyor biraz kontrol ederek kapamak gerekiyor anahtar yuvalarıda sanki anahtarı istemiyormuş gibi dans ediyor. yani bu tüm çin motorlarında böylemi bilmiyorum. ancak yamahaya göre anahtar ile açıp kapanan yerler ile sanki jöleyle oynuyormuşunuz gibi geliyor. tabiki yamahadan 1 tane alana kadar bu motordan 5 tane alırsınız o yüzden suç veya hata demiyorum ama düzeltilmesi ucuz bişeyse daha iyi hale gitirilebilir.

    MOTOR RAHAT MI?
    +/-motor biraz tangır tungur ama yolculuk yapmak rahat. bu malzeme kalitesinden kaynaklanıyor olabilir. mühendislikte bir hata göremedim. ancak bazen şehir içi yol çalışmaları çukurlar stabilize yollar oluyor oralarda sorun olmaz. tabiki yoldaki en ufak sarsıntıyı bile hissediyorsunuz bazen motor kendini bırakacakmış gibi tepki veriyor kısacası size yolun düzgün tarafından sür diyor. ancak çukurdur tümsektir siz oradan geçerken belki amortisör tam iş yapmıyor olabilir ama koltuk işini fazlası ile yapıyor. kısacası siz çok hissetmiyorsunuz ama olan motora oluyor gibi. tabiki bu 2 kişi ile sürüş deneyimimden izlenimlerim henüz 1 kişi çok binmedim.

    MOTOR SAĞLAM MI?
    -herşey amaç doğrultusunda basit ve kullanışa yönelik tasarlanmış. o yüzden malzeme kalitesinde düşüklük olduğunu düşünüyorum. ancak bu şehir içi kullanımına engelmi? değil. tabiki köy yoluna vurursanız alt takımlar 1-2 ay dayanmaz gibi duruyor. ancak komple motorun altını değiştirseniz zannetmiyorumki 300tl tutsun. yedek parça sitesinde parça fiyatları 15-35 tl arasında gidip geliyor. ha belki başka modeller köy yolunada dayanıklıdır.

    GECE SÜRÜLÜR MÜ? KORNA SİNYALLER IŞIKLAR NASIL?
    +lamba aydınlatma yeterli ancak daha iyi olabilir. korna süper iş görüyor. selektör ise neredeyse hiç iş görmüyor. ancak ön taraftan çok arka ışık bence daha önemli arka stop lambası iyi görülüyor. yani arkadan darbe yemezsiniz inşallah. sinyal verirken çıt çıt diye ses var mı hiç duymadım ama varsa sesini artırabilirler yoksa bir ses ekleyebilirler. çünkü bu araba olmadığı için göstergedeki sinyal verdiğinize dair yanıp sönen yeşil ışık gündüz güneş ışığından dolayı hiç görünmüyor. ses yerine gösterge paneline hafif bir gölgelikte düşünülebilir.

    SONUÇ
    +hayatımda hiç skutır kullanmamıştım ancak elektrikli motor fazlasıyla iş gören ve şekli de sempatik olduğu için vespa gibi bir markayı bir tarzı doğuran bir araç sürmüş olacaksınız. sizi hiçbir zaman sıkmaz sırf sürmek için evden çıkacağınız bir araç. ve siz almasanızda zaten peynir ekmek gibi satılan bir ürün. bence hiç benzinliye gerek yok. yani skutırla şehirlerarası en az 100km yol yapmayacaksanız benzinli skutıra gerek yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cabriyo -- 9 Ağustos 2014; 2:43:46 >




  • ırwastbey kullanıcısına yanıt
    bu arada yuki 2ye ayrılmış diye duydum. yuki ve kral diye ikiside birbirinin aynısı olsada firma olarak ayrılarmış. yuki dünya ile kral güneş arasında ne kadar fark var bilmiyorum. yuki 1200watt, kral 1500 watt diye duydum.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.