Şimdi Ara

Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 ay
  • Cevaplayan Üyeler 25
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 3
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 28 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • brscnk17 (3 mesaj) gun (2 mesaj) venomboy_85 (2 mesaj) Elektrikliarabasever (2 mesaj) labtek38 (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (13 mesaj) Mobil (5 mesaj) (9 mesaj) (3 mesaj)
  • @
1 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Anasayfa Haberleri >> Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Haber Editörü
    2879 Mesaj
    Konu Sahibine Özel



    Hyundai, yeni elektrikli crossover modeli Ioniq 5 üzerindeki örtüyü nihayet kaldırdı. Ioniq 5, şirketin elektrikli araç markası olarak kurduğu Ioniq'in ilk ürünü olarak karşımızda.



    Hyundai 45 konseptinin seri üretim versiyonu olarak tanımlayabileceğimiz Ioniq 5'in gövde tasarımında kendine has detaylar dikkat çekiyor. Oldukça sade tasarlanan araçta göz yoran detaylardan kaçınılmış. Ön bölümde Opel'in yeni Vizor tasarımına benzer bir yerleşim kullanılmış. Bu alanda Parametric Pixel farlar dikkat çekiyor.



    Tampondaki keskin hatlar kapılarda da devam ediyor. Ioniq 5'te aerodinamik odaklı 20 inçlik jantların kullanıldığını görüyoruz. Türbin tasarımlı çift tonlu jantların yanı sıra bu alanda kapı içine gömülü kollar dikkat çekiyor. Ioniq 5'in arka bölümünde de aracın daha sportif görünmesini sağlayan bir bagaj spoyleri ve tıpkı öndeki gibi boydan boya uzanan Parametric Pixel stoplar dikkat çekiyor.



    Ioniq 5 ilk bakışta bir hatchback gibi görünse de boyutlar bize gerçeği anlatıyor. Zira araç 4635 mm uzunluğa, 1890 mm genişliğe ve 1605 mm yüksekliğe sahip. Aks mesafesi ise 3000 mm olarak açıklandı ki bu şirketin büyük SUV modeli Palisade'inkinden bile 100 mm fazla. Bu sayede sürücü ve yolcuların ferah bir yaşam alanı ve bolca bagaj hacminin tadını çıkarması hedeflenmiş.





    Ioniq 5'in 531 litrelik bagaj hacmi arka koltukların katlanmasıyla 1600 litreye çıkıyor. Arka koltuklar daha pratik bir kullanım için 6:4 oranında katlanabiliyor ve 135 mm kadar ileri kaydırılabiliyor. Ayrıca, Ioniq 5 tamamen elektrikli bir otomobil olduğu için öndeki motor bloğundan kalan alanda da 57 litre (AWD versiyonlarda 24 litre) depolama alanı sunuluyor. Ioniq 5'in şirketin elektrikli araçlar için tasarladığı Electric-Global Modular Platform (E-GMP) üzerine inşa edildiğini de belirtelim.



    Gövde tasarımındaki sadece ve akıcı anlayış Ioniq 5'in konforlu kabininde de karşımıza çıkıyor. Sürücünün hemen önünde 12'şer inçlik dijital gösterge ve multimedya ekranları bitişik şekilde yer alıyor. Bunun yanı sıra Hyundai için bir ilki de teşkil eden Ioniq 5'te artırılmış gerçeklik destekli head-up display (AR HUD) de bulunuyor. Baldır desteğine de sahip olan ön koltuklar, yatırıldığında sürücü ve ön yolcu için mükemmel bir dinlenme alanı haline geliyor. 



    Ioniq 5'in orta konsolu sürücünün isteği doğrultusunda ileri-geri kaydırılabiliyor. Bu sayede kabinde esneklik sağlanırken, dar bir alana park edildiğinde sürücünün sağdaki kapıdan da rahatlıkla çıkabilmesi hedeflenmiş. Konsol hareket ettiği için vites seçici direksiyonun hemen arkasına konumlandırılmış. 15W kablosuz akıllı telefon şarjı ve USB girişleri de kabindeki diğer özelliklerden. Ayrıca yaşam alanını daha ferah kılmak açısından geniş bir panoramik cam tavana yer verilmiş.





    Motor, batarya ve şarj



    Ioniq 5'te güç aktarma organları olarak farklı konfigürasyonlar sunuluyor. Standard Range isimli versiyonda 58 kWh'lık batarya kullanılmış. Bu versiyon dört tekerlekten (AWD) veya arkadan çekişli (2WD) olarak tercih edilebiliyor. AWD versiyonda toplamda 173 kW güç ve 605 Nm tork üreten iki elektrik motoru mevcut. Bu modelin 0-100 km/s hızlanması 6.1 saniye sürüyor. 2WD versiyonda ise 125 kW güç ve 350 Nm tork üreten bir elektrik motoru kullanılmış. Bu versiyonun 0-100 km/s süresi de 8.5 saniye.



    Ioniq 5'in 72.6 kWh batarya ile donatılan 'Long Range' isimli versiyonu da mevcut. AWD ve 2WD seçenekleri bu versiyon için de geçerli. Uzun menzilli AWD versiyonda 225 kW güç ve 605 Nm tork üreten elektrik motorları mevcut. Bu modelin 0-100 km/s hızlanması 5.2 saniye. 2WD seçeneğinde ise arkada 160 kW güç ve 350 Nm tork üreten bir elektrik motoru bulunuyor. Bu versiyonun 0-100 km/s değeri de 7.4 saniye olarak açıklandı. Ioniq 5'in sunduğu en uzun menzil 480 kilometre (72.6 kWh batarya + 2WD) olarak karşımıza çıkıyor. Diğer versiyonların menzili henüz açıklanmadı.



    Ayrıca Bkz.2021 SsangYong XLV Mayıs ayında Türkiye'ye geliyor: İşte tasarımı ve özellikleri



    Ioniq 5'in platformu hem 400V hem de 800V şarj altyapılarını destekliyor. 350 kW şarj cihazı ile bataryanın yüzde 10'dan yüzde 80 doluma ulaşması 18 dakika sürüyor. Bu da Ioniq 5 kullanıcılarının sadece 5 dakika şarjla 100 kilometre menzil elde edebileceği anlamına geliyor. Ioniq 5'te ayrıca V2L fonksiyonu da mevcut. Bu da kullanıcıların araçtaki batarya ile bisiklet, scooter veya kamp ekipmanı gibi elektrikli cihazlarını 3.6 kW ile şarj edebilmelerini sağlıyor.



    Son olarak, Ioniq 5'te Hyundai SmartSense isimli gelişmiş sürücü asistan sistemi bulunuyor. Söz konusu crossover model, Highway Driving Assist 2 (Otoyol Sürüş Asistanı 2) özelliğine sahip ilk Hyundai modeli olarak karşımıza çıkıyor. Bunun yanı sıra ileri çarpışmadan kaçınma yardımcısı, kör nokta çarpışma uyarı sistemi, akıllı hız limiti yardımcısı, sürücü dikkat uyarısı ve uzun far asistanı gibi pek çok özellik bulunuyor.



    Ioniq 5 bu yılın ilk yarısında bazı pazarlarda satışa sunulacak. Otomobilin fiyatı ise henüz belli değil.





    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    Elektrikli Hyundai Ioniq 5 tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri





    |
    |




  • Ekstra ücret karşılığı araca eklenebildiği ve menzile katkı sağladığı belirtildi ama teknolojinin detayları açıklanmadı. Şöyle örnek vereyim, hibrit Sonata'da da güneş panelleri var. Onda panellerin günde 6 saat güneş ışığı alarak Sonata'ya yılda 1300 kilometreye yakın ekstra menzil sağladığı belirtilmişti. Ama Ioniq 5'teki sistem için detay göremedim.
  • Yarbay
    3086 Mesaj

    1 milyondan açıyorum kapıyı.

    yokmu arttıran?

  • Binbaşı
    1304 Mesaj
    Almanya’da üretilecek tesla modellerini bekliyorum.
    |
    |
  • Yarbay
    2673 Mesaj
    Bu araç tutacak gibi çizgileri çekiyor insana kendini.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    337 Mesaj
    offf çok iyi ... türkiye'de zenginler alır fakirler bakar...
    |
    |
  • Binbaşı
    1398 Mesaj
    Ön taraf Peugeot e-Legend Concept'e benzemiş. Tabi bu tanıtıldı o konsept ama olsun.
    |
    |
  • Teğmen
    115 Mesaj
    Tasarım on numara
    |
    |
  • Yüzbaşı
    902 Mesaj
    Tasarım mükemmel özellikler özellikle 350kW şarj desteklemesi mükemmel fakat %60 vergi oranında kısacası 800k tl den aşağıya gelmez Hyundai benzinliden dönüştürülmüş arabalarıyla bile verim rekoru kırıyordu bununla oynaya oynaya kırar.
    |
    |
  • Yarbay
    3825 Mesaj
    Fiyatı iyi olursa avrupada yok satar.
    |
    |
  • Yüzbaşı
    684 Mesaj
    Honda çakmas
    |
    |
  • Yüzbaşı
    917 Mesaj
    tavanda güneş paneli var. bununla ilgili detay yok mu sayın editör?
  • Yüzbaşı
    571 Mesaj
    Audi a3
    |
    |
  • Binbaşı
    1162 Mesaj
    Mükemmel.
    |
    |
  • Haber Editörü
    2879 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Ekstra ücret karşılığı araca eklenebildiği ve menzile katkı sağladığı belirtildi ama teknolojinin detayları açıklanmadı. Şöyle örnek vereyim, hibrit Sonata'da da güneş panelleri var. Onda panellerin günde 6 saat güneş ışığı alarak Sonata'ya yılda 1300 kilometreye yakın ekstra menzil sağladığı belirtilmişti. Ama Ioniq 5'teki sistem için detay göremedim.
    |
    |
    venomboy_85 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    17297 Mesaj

    Menzil daha iyi olabilirdi. İç mekanda ekranların çerçeveleri siyah olmalıydı saçma olmuş sınırları çok belli.




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    6538 Mesaj

    bu tanıtım hangi ülkeleri kapsıyor merak ediyorum.

    |
    |
  • Yüzbaşı
    917 Mesaj

    Bilgi için teşekkürler.

    Zira güneş paneli %100 elektrikli araçlar için önemli bir özellik.

    Fisker Karma gibi aşırı pahalı modellerden ziyade yaygın satışı planlanan bu tarz modellerde görmek güzel.


    Günlük 6 saat güneş ışığı ile senede 1300 km

    Günlük 3,5km  

    |
    |
    brscnk17 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Haber Editörü
    2879 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Rica ederim. Sağlanan ekstra menzil Ioniq 5 için de yılda 2000 kilometre sanırım. Bu da günde 5-6 kilometreye denk gelir. Aslında güneş panelleri kendi başına ısıtma ve havalandırma için gereken enerjiyi bile karşılasa güzel katkı sağlamış olur.
    |
    |
    venomboy_85 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    422 Mesaj

    Bu aralar araba bakiyoruz, icten yanmali motorlarin satisi bitecegi icin elektriklilere bakiyoruz dogal olarak. Bu da radarimdaydi.


    Bekledigimden cok yuksek fiyata geldi. Hollanda'da 58-59k civarinda olacakmis fiyati. Benzer menzile sahip ( 448 km ) tek motor tesla 3'un fiyati 48k, cift motor 580km modelin ise 57k.


    Bu durumda ben neden hyundai tercih edeyim?

  • Yüzbaşı
    331 Mesaj
    Tam da aradığım araç!
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Instagram takipçi satın al
Pubg mobile uc
Radyo Dinle
konkasör
En ucuz kedi maması fiyatları
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR6
0,563
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.