Şimdi Ara

elektrikli bisikletin ıslanınca gaz kolunun devre dışı kalması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
5
Cevap
1
Favori
15.418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba mondial e mon joy elekktrikli bisikletim ıslak yoldan geçinçe ve yağmurlu havada giderken belli bir süre sonra gaz kolu devre dışı kalıyor yaklaşık 2 saat bekledikten sonra çalışıyor.Şunu belirteyim farlar ve kornalar çalışıyor sadece gaz vermiyor nedenini bilen varmıdır yardımcı olursanız sevinirim.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: soteci123

    merhaba mondial e mon joy elekktrikli bisikletim ıslak yoldan geçinçe ve yağmurlu havada giderken belli bir süre sonra gaz kolu devre dışı kalıyor yaklaşık 2 saat bekledikten sonra çalışıyor.Şunu belirteyim farlar ve kornalar çalışıyor sadece gaz vermiyor nedenini bilen varmıdır yardımcı olursanız sevinirim.

    <script>console.log('sha256 sonrası: 0.000')</script><script>console.log('1.1: 0.016')</script>
    Bahsettiğiniz durum aslında bir arıza değil bir güvenlik önlemidir. Şöyle ki; elektrikli bisiklette frene destek amacıyla fren kollarında bir sensör var . Sürücü frene dokunduğu anda fren mesafesini kısaltmak amacıyla bu sensör beyine sinyal veriyor ve beyin motora giden elektriği kesiyor. Aynı sensörden bir de yan ayaklıkta var. Sürücü, mopedi yan ayaklığa koyup, kontağı açık unutur ve bu arada bir de yanlışlıkla gaza dokunursa moped kontrolsüzce ileri fırlayıp kazaya sebep olmasın diye bu sensör de yan ayaklığın açık olduğu konumu algılayıp beyine iletiyor, beyin de yine motora giden elektriği kesiyor. Yağmurda bu sensörlerden biri veya her ikisi ıslandığı zaman su iletken bir madde olduğundan devre tamamlanıyor. Dolayısıyla ıslanan sensöre göre ya beyin frene basılmadığı halde basılmış gibi algılayıp, ya da yan ayaklık kapalı olduğu halde açıkmış gibi algılayıp sonuçta her iki durumda da motora giden elektriği kestiğinden korna, sinyalleri far çalıştığı halde araç yürümez. Sonra kurumaya bağlı olarak da normale döner. Büyük ihtimal ayaklık sensörüdür. Bunun çözümü ya önceden sensörün yerini inceleyip sorun olduğunda bir şekilde kurulamak ya da sensörün soketini söküp iptal etmektir. Kurulama işi zahmetli olduğundan ayaklığın yukarısına doğru el sokup ya da gerekirse o bölgeden grenaj sökerek soketi çıkararak iptal daha mantıklı. Bunu yapmanıza rağmen sorun düzelmezse gidondan gerekirse grenaj söküp, bahsettiğim sensörü bulup üzerine elektrik bandı sarmak gerekir. Zaten gidendaki sensör grenajlar sayesinde kolay ıslanmaz. Bu nednele ayaklık ihtimali daha yüksektir.




  • medvet M kullanıcısına yanıt
    bu kadar sene sonra verdiğin bilgi işe yaradı.ayaklığı açık bırakmışız arka stop devamlı yanıyordu.gaz kolu tepki vermiyordu sağolasın
  • Selamın aleyküm arkadaşlar bende aynı sorunu yaşıyorum motorum YUKİ Orion 2000 dediğiniz gibi ayaklık soketini söktüm onla işim kalmadı sonra bütün heryerini kuruladim faka hala motorum da kontak açınca gaz kolu çalışmiyor bunun sebebi nedir hala

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • medvet M kullanıcısına yanıt
    Selamın aleyküm arkadaşlar bende aynı sorunu yaşıyorum motorum YUKİ Orion 2000 dediğiniz gibi ayaklık soketini söktüm onla işim kalmadı sonra bütün heryerini kuruladim faka hala motorum da kontak açınca gaz kolu çalışmiyor bunun sebebi nedir hala aynı çalışmıyor lütfen yardım edin
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.