Şimdi Ara

Elektrikli Araçlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
81
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sektörün çok daha hızlı bir şekilde gelişmesi gerekirken neden hala bu kadar yavaş?




  • Daha petrolden kazanılacak çok para varda ondan. Ciddi anlamda petrol stoğu azalmadan ivme artmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gerçekte menzili 300km olan e-araçlar hızlı gelişse ne değişir?

    e-araçlar 1910'lu yıllarda da varmış, sadece Amerika'da onbinlerce e-araç kullanımdaymış.

    Yani e-araçlar önce gelişmiş, sonra geriye gitmiş şimdi yeniden gelişmeye başlamış.

    1910'lardan sonra gelişmeye devam etseydi şu anda 1000km menzilli e-araçları 100bin TL'ye alıyor olurduk ancak olmadı. e-araçlar 1910'larda planlı şekilde bitirildi, otomobil pazarından gelen parayı maksimize etmek için.

    Bu işin bir de enerji / yakıt tarafı var. otomobil sektörü, enerji / elektrik sektöründen bağımsız çalışıyor olamaz. Enerji sektörüne maksimum kar sağlayacak şekilde geliştiriliyor otomobiller.

    Elektrik enerjisi termik santralde kömür yakarak elde ediliyorsa fiyatının şu ankinden cok daha yüksek olması gerekli ancak mesken 8kWh /güne kadar elektrik kWh'ı 1TL civarı. Bu rakam aslında cok düşük. Benzin mazot AB'de 2 kat TR'de 4-5kat arttırıldı. Elektrik daha da uygun kaldı. E-araç kullanan, günde 8kWh'den cok harcar, yine de kWh'ı 1,8TL, cok düşük fiyat. Daha cok kWh çekince fiyat artıyor. Burada durup düşünelim. Daha cok kWh cekilince termik santralde daha cok kömür yakılmıyor. O zaman fiyat neden artıyor? Ayrıca kamu ve özel hizmetler sektörü için bu fiyatlar 2'ye katlanıyor. Fiyatlar maliyetten çok sosyal bazı kıstaslara göre belirleniyor gibi. Bu da maliyet önemsiz demek oluyor. Maliyet önemsiz ise elektriğin üretim maliyeti çok çok düşük demek oluyor. Milyonlarca ton kömür ne olacak peki, o bir yalan mı yoksa? Bence yalan. Elektrik kömür yakılmadan üretiliyor ancak kömür yakılarak büyük maliyetlere girilerek üretiliyormuş gibi gösteriliyor. Bu denklemde kömür yerine milyarlarca dolar yatırımlarla inşa edilen rüzgar çiftlikleri, nükleer güç santralleri, vs.'yi koyabilirsiniz, denklem değişmez.

    E-araçta şu anki elektrik fiyatlarından daha yüksek kar sağlanamaz. O yüzden e-araç fiyatlarını yüksek tutarak kar saglıyor sektör. 1 elektrikli motor, 1 batarya üstü karoser, 1milyon TLye satılıyor. Benzinli motor, dişli kutusu, egzos, diferansiyel... bunların maliyeti olmadığı halde. Kazığın anatomisini görebiliyor musunuz?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • bence bi kaç nedeni olabilir:


    -benzinli/dizel araç kullanım alışkanlığı kalıplaştı, bunun yıkılması için halen zaman var,


    - e-araç için f/p olarak çok büyük bir fark derecesinde üstünlük yok henüz.


    - biraz daha zamana ihtiyaç var sanırım ama gelişim hızlı olmasa da sağlam adımlarla ilerliyor.




    --


    Ferdinand Porsche, ilk e-aracını 1900 yılında üretmişti, o zaman da çok talep gören bir araç olmamış. zamana ihtiyaç var anlaşılan.

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.