Şimdi Ara

Elektrikli araç menzilini 1.300 km’ye çıkaran yeni motor tanıtıldı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
2.790
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ByÇINAR kullanıcısına yanıt
    Sehiricinde normal icten yanmalinin yarisi kadar yakmasi sizce yeterli bir arti degilmi?

    Klasik bir 1.0 turbo istanbul trafiginde 8-9 yakarken, bir tam hibrid 3-4 litre yakmakta.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • sissil kullanıcısına yanıt
    Nissan E-power resmen hocam o zaman.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Sen öldüğün gün bende öldüm canım anneannem...
  • quote:

    Mahle CEO’su Arnd Franz, menzil uzatıcı sistemlerini sadece ek bir donanım olarak görmediklerini, daha küçük bataryaların büyük bataryaların yerini alabileceği, menzil kaygısını azaltan bütünsel bir sürüş mimarisi olarak tasarladıklarını belirtti. Böylece hem maliyet, ağırlık ve malzeme tasarrufu sağlanacak hem de uygun fiyatlı, verimli ve sıfır emisyonlu yeni nesil araçlar ortaya çıkacak.



    quote:

    Motor tarafında ise küçük, turboşarjlı motor, Mahle’nin Jet Ignition teknolojisiyle yüzde 42 verimlilik sağlıyor. Bu oran, klasik içten yanmalı motor ortalaması olan yüzde 30’un oldukça üzerinde. Jet Ignition, klasik buji yerine küçük bir ön odacık kullanıyor ve bu odacık, hızlı ısı jetleri aracılığıyla istikrarlı bir yanma sağlıyor. Sonuç olarak yakıt tüketimi azalıyor ve sıkıştırma oranı artırılabiliyor.


    Konsepti beğenmedim. Sıfır emisyonlu araç tasarımlarının önünü açacak demeleri biraz komik durmuş (içsel tutarsızlık). Ortada yakıcı bir motor varsa emisyon da var demektir. İtici gücü sağlayanın elektrik altyapısı olması emisyonun olmadığı anlamına gelmez. Avrupa'nın 2035 motorlu araç yasağının etrafından dolanmaya çalışan tuhaf bir hibrit girişimi gibi duruyor.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    We're beyond sympathy at this point, we're beyond humanity.




  • Nat Alianovna kullanıcısına yanıt
    Ya bunun yapilimisi 2021 den beri yollarda diyorum, haber bir yenilik degil butun Honda ehevler bu sekilde zaten

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Aynı kapı? Strawman fallacy (korkuluk safsatası).


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    We're beyond sympathy at this point, we're beyond humanity.
  • yimmasabi kullanıcısına yanıt
    Şarjı bitip yolda kalan EV'leri kurtarma için, arkasında büyük batarya ve jeneratörlü VW Transporter servis aracı devreye almışlardı, Türkiye'de haberleri cıktı. Yolda kalan EV'yi Dizel kurtarıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    u/BerkanEngineer
  • Sıfır emisyon işi sadece bir reklam kampanyasıdır .

    Az emisyon ,çok emisyon kavramı vardır .

    E power sistemlerinde şarj eden jeneratör ideal koşullarda rpm ve güç üretimi ile çalışırsa emsallerine göre km başına daha az emisyon üretmektedir.

    Araç kataloglarında verilen başta CO2 oranları fab test koşullarında elde edilen miktarlardır .
    Dolayısı ile güç isteyen gaz pedalına basıldığında emisyon oranları allak bullak olur .

    İşte sabit emisyon garantisi veya koşulu jeneratör gibi çalışan araç sistemlerinde olacaktır .Yakın gelecekte bu alanda daha fazla çözüm olacaktır .

    Mesela CNG ile çalışan e power araçları gibi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • sissil kullanıcısına yanıt

    Erev sistemi işte.


    Ama menzil filan saçma. Böyle araçlar zaten var piyasada. SAtılıyor.


    1300 km lafı da tuhaf. KAç litreyle 1300 km? 45lt deposu olan da var 93 litre olan da..

    _____________________________
  • NimbleSoul kullanıcısına yanıt

    Çok güzel çözümler bunlar. Sadece Erev araçları olan üreticiler var. Farklı üreticiler de bu konuda yoğunlaşıyor. Şanzıman derdi yok, pili büyük olduğu için( li9 52.3 kWh) çok uzun mesafeler haricinde içten yanmalı motor da gerekmiyor


    Bu işi çok büyütenlere bir örnek:

    Li Auto


    Dongfeng Motor VOYAH FREE

    _____________________________




  • Bloodin kullanıcısına yanıt

    e-Power türünün tek örneği. Pili 12V akü kadar ancak. Başka da bu şekilde düdük kadar aküyle nereye nasıl gidecek merak konusu. Başka hiçbir üreticide bu kadar ufak pilli EREV sistem yok. Devam eder mi süpheli.


    Asıl EREV'ler 50kWh ve üzeri pile sahip hızlı şarj da mevcut ve o pazar ciddi büyüyor. 5-6 yıldır satışları ciddi büyüyor ama TR'dekilerin haberi yok tabi maalesef.





    Новый китаец Li 9 уничтожил Mercedes-Benz GLS #машина #тестдрайв #авто




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilade -- 21 Eylül 2025; 17:46:28 >
    _____________________________
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    asıl avantaj vergide (dünyada) Elektriklilerde vergi sıfır. Bunlarda da sıfıra yakın. O yüzden mild hybrid gibi çok tartışılacak çözümler bile mecburen üretiliyor. O hale geldi.


    TR'de böyle bir vergi avantajı olmadığı için de salt tüketimle açıklamakta zorlanılıyor maalesef.

    _____________________________
  • bilade B kullanıcısına yanıt
    Kendi sitesinde 200g/kwh verilmiş

    Yani 10-15 kwh ile giden bir sistemde 2-2.5 l/ 100 km tüketime karşılık gelecektir.

    Buradan menzil için gerekli depo hacmi hesaplanabilir.




    https://www.mahle-powertrain.com/en/experience/mahle-jet-ignition/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 21 Eylül 2025; 18:10:35 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Böyle bir saçmalık mı var. Çift motor olduktan sonra ne işe yarayacak elektrikli araba. Fosil yakıt kullanacak bir de elektrikli motor olacak 2 motor çift bakım çift arıza çift sıkıntı. Ne anladım ben bu işten. Menzil 1300 kilometreye çıkacakmış. Niye menzili artırmaya çalışıyoruz. Halihazırda zaten araçlar şehir içi 500 şehirler arası 350-400 kilometre gidiyor. Ve 350 kilometrede bir yarım saat mola verince sıkıntı kalmıyor. 30 dakikada zaten Şarj oluyor. 350 kilometrede bir Zaten herkes yarım saat mola verir o da gayet normal bir şey. Ankara'dan İstanbul'a gittiğini düşün bir yarım saat mola vermeyecek misin verirsin vermen gerekir bel sağlığı için pıhtı atmaması için esnemek için kaza yapmamak için konsantrasyon için zaten vermen gerekir. Kısacası boş beleş işler bunlar. Şimdi çıkacak birileri diyecek ki yok Efendim ben yola çıkınca bin kilometre durmadan gitmem lazım. Yok deve. Ondan sonra Kamyonun altına giriyorsunuz





  • Tam olması gereken, Süper bir sistem. Şarj edilen hibrit motor tekerleklere giderken yine şanzıman ihtiyacı ortaya çıkıyor. güç kaybı yaşanıyor.

    Benzin motorunun tek görevi; En az yakıt yaktığı, en tasarruflu olduğu yerde elektrik üretmek olmalaı.

  • Bu sistem üzerinde farklı yakıtlar ile çalışmalar yapılarak

    100 km de

    Benzinde 2-2.5 litre
    Dizelde 2 litre altı
    Doğalgaz CNG de 1-1.5 kg
    H2 de 0.5 -1 kg

    Civarında tüketim değerleri yakalanabilecektir .

    Dolayısıyla emisyon olarak mevcut sistemden misliyle düşük değerler rahatlıkla yakalayabilir.

    CNG de ülkemizde her yerde boru hattatıyla gittiği için ,EV şarj gibi sıkıntısı olmaz ve LPG ye göre en az 2 veya 3 katı km başı maliyeti düşecektir

    H2 ise sıfır CO2 değeri yakalanması için bir adımdır ancak hem üretim maliyeti hem de yaygınlaşması için en az 5-7 yıl süresince devlet desteği gerekecektir .

    Motor ömürleri ve arızaları da 2 ile 3 misli artacaktır çünkü ideal şartlarda sabit rpm de çalışan motor elemanları güzel bir yağ ile aşınma işi düşecektir .Şahsen 500K motor ömrünü normal olarak beklerim .İyi tasarımlarda bu değer milyon km de görülebilir .

    Özetle araç değiştirmek istemeyenler için 20 ile 25 yıl motor açısından sıkıntılı durumlar olmaz ,sarf malzemelerin değişmesi ve bilinçli eksiltme konularını göz ardı eden firmalar olması kaydıyla tabii ki .

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .





  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.