Şimdi Ara

Elektrikli arabalarda akü var mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
3.102
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Var var Togg un aküsüne ara kablo ile sarj yapıldığını gördüm

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Var, kimisinde (yeni teslalarda ) ufak bir li-ion batarya, kimisinde normal araç aküsüne benzer kurşun bir akü var.

    Ufak bir güç kaynağı olmak zorunda merkezi kilit çalışması için vs.

    Bunun nedenlerinden biri bataryanin kitlesel olarak termal yönetimi oldugunu düşünüyorum. Büyük batarya ile bazı temel fonksiyonları yerine getirmek için kullandığınızda hem bataryanin soğukken kullanarak verimliliğini düşünüyorsunuz hem de sürekli bataryayı oda ısısında tutmamız gerekiyor.

    Bunun yerine büyük bataryayı uyku moduna alıp merkezi kilit. Sistem bilgisayarı gibi temel fonksiyonları akü bataryası üzerinden yürütürseniz küçük bataryayı çok daha kolay ideal koşullarda tutabilirsiniz.

    Kesin kanitlanmis bilgi olmasa da düşüncem bu yönde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 400 volt ile çalışan otomobil iç aydınlatma lambası gördünüz mü? Ya da otomobilin başka bir aksamı? Hayır farlardan multimedyaya kadar tüm aksam 12 (ya da bazı araçlarda 16, 24, 48) volt ile çalışır, haliyle tüm elektrikli araçların bir de düşük voltajlı güç kaynağına ihtiyacı vardır. Aracın tüm aksamını 400 ya da 800 voltla çalışır hale getirmek imkansız olmasa da hem aşırı pahalıya mal olur, hem de aşırı tehlikeli durumlar yaratır. Şu an en iyisi Tesla’nın Cybertruck’larda kullandığı 48 volt sistem, 48 volt sayesinde çok daha az kablolama ile tüm aksam çalıştırılabiliyor. Yan not olarak da Elon Musk bu 48 volt teknolojisini tüm patentleri ile herkese açık hale getirdi ve tüm otomotiv sektörüne de 48 volta geçiş çağrısı yaptı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 3 Mayıs 2025; 9:51:4 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bloodin kullanıcısına yanıt
    Bu konuyu açarken onu düşünememiştim. Tesla'nın otomobil camiasına 48 volt çağrısı yaptığı zaman konuyu anlamıştım. Konu böyle kaldı ama çoktan çözüldü. Umarım 48 volt işi de herkesçe kabul edilir ya da en azından model y'ye falan da gelir. Vergiler böyle kaldıkça başka araba düşünmüyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Conqueror26 kullanıcısına yanıt
    Aslında ben de direk size değil genele cevap yazmıştım konuyu araştıranlar için :) Ben e-C4 X sahibiyim, bayiler liste fiyatından 150 bin aşağı inip üstüne bu indirimli fiyattan 200-250 bin sıfır faiz veriyor. Eğer 1.9 milyona çıkılıp Tesla Model Y alınmayacaksa en mantıklı araç e-C4 X

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Bloodin kullanıcısına yanıt
    9 yıldır ve hâlâ bir Psa grubu bir aracın kullanıcısı olarak artık bir daha bu guruptan araç almayı düşünmüyorum. Sadece bu grup değil bir marka dışında bile düşünmüyorum aslında. Ne benzinli ne dizel ne elektrikli ne de yeni şanzımanın hiçbiri bana hitap etmiyor. 1.6 Puretech hayalim vardı onu da harcadılar. Hibrit düşünmem, çift motorlu bir sistemin sorunlarını yaşamak istemiyorum ileride. 1.2 ve 1.5 tercihim olmaz sebebini bilirsiniz. Elektrikli düşünmem çünkü saf kan elektrikli araçları yok. Mimari 400 volt ve hatta Tesla'yı bile bu yüzden şu anda almıyorum, bekliyorum. Şarj hızları henüz düşük, Tesla'da bile. Eğer fiyat ile ilgili şu anda bir avantajı varsa bile ilgimi çekmediği için hiç bakmadım diğerlerine. Benim aracım 1.6 e-hdi 115'lik efsane motor. Bundan sonra da elektrikliye geçerim artık. 800 volt veya üstü mimari, doğuştan elektrikli, bakım sorunu olmayan, sanayide öpülmeme sebep olmayacak tek bir marka var şu anda. Eğer fiyat politikası böyle devam ederken istediğim gelişmeler de yaşanırsa o zaman aracı değiştireceğim inşallah.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • bende bişeyi merak ettim cevaplayacak bi babayiğit çıkar mı acaba? (meraktan soruyorum sadece)


    diyelim ki yeni tesla model y'yi aldık ve batarya/akü full şekilde garaja koyduk, çıktık.


    sonra acil bi şekilde yurtdışına çıkman gerekti ve 10 yıl boyunca araç öylece garajda kaldı, hiç kullanılmadı.


    döndüğünde, normal bi araç olsa akü biteceği için kapıları anahtar yardımı deliğine sokar açarsın, sıfır bi akü alırsın aküyü değiştirirsin, marşa basarsın yoluna devam edersin. (yağını, lastiklerini, ırtını zırtını değiştirdik diyelim oraları katmıyorum)


    ama elektrikli araçta muhtemelen 10 yıl içinde şarj'ı bitecektir diye düşünüyorum. 10 yıl sonra gelip aracın kapısını zaten açamazsın diye düşünüyorum. bi şekilde açtın diyelim şarj soketini takıp, şarj ettikten sonra tak diye herşey bıraktığın gibi başlayacak mı acaba? yazılımsal donanımlar vs herşeyi sıfırlamak için servis servis gezmek gerekir mi? yoksa bataryayı fulledin, akünde kendini doldurdu, bas gaza devam et durumu olur mu?





  • CaglarAkcam kullanıcısına yanıt

    Gerçekten merak etseniz 3 anahtar kelime ile aradığınızı bulabilirsiniz dünyada 15 senedir kullanılıyor, birileri yaşadı mutlaka. İnterneti doğru kullanmak önemli.

    Jeremy Judkinsyoutube
    What happens when your Tesla hits 0% battery?
    https://www.youtube.com/shorts/6AudXd_1YaI?feature=share
  • torquehp kullanıcısına yanıt

    2000 yılında çevirmeli hat ile bağlanarak tanıştığım internetin nasıl kullanıldığını çok şükür biliyorum güzel dostum uyarın için teşekkür ederim. senden önce aklıma gelip bakmadığımı sandığına göre bu özellikleri yeni keşfetmiş biri olarak başkalarıyla paylaşmaya çalışmanı taktir ediyorum. ama benim sorumun cevabı değil bu değil tabiki.


    bugüne kadar yaşanan durumlar maximum 3 yada 4 yıldır çalışmayan araç ile deneyimlenmiştir diye düşünüyorum. 3-4 yıl yatan elektrikli bi aracın bataryasında çok çok bi zarar geleceğini yada deformasyona uğrayacağını düşünmüyorum açıkçası. ama 10-15 yıl kullanılmayan bi bataryanın durumunu, aracın üstünde kazasız belasız durup durmayacağını ve 10-15 yıl sonra aynı motor ile çalışıp, aynı menzilin alınıp alınmayacağı kısmını merak ediyorum ben.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.