Şimdi Ara

Elektrikli araba yapalım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
283
Cevap
19
Favori
112.442
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • pekı bunun devresının kacpara cok buyuk mevlalar tutar hele hele pılerı yanı batarya sıstemlerı muhakak lıpo pılıdır kı buda enerjının cok yuksek malıyetde olması dmekdır en fazla kac km yol alabılecek boyle bır arac ve aynı gucde nekadar sure yol alabılecek kısa menzılı dusuk gucede olabılır ler ancaa baskada ılerıye gıdecegını sanmıyorum elektırıklı aracın cunku malıyetı oldukca yuksek bır sıstem ne yaparsan teknolejı hergecen gun kendını yenılıyor lakın malıyet artısınıda yanında getırıyor onun icındır kı yapılan herturlu elektırıklı arac sadece bır hobı olarak yapdıgımız bır ıcat olarak kalacakdır tabıkınede bu bızım yaptıklarımız fabrıkasyon olarak ve yuksek teknıklerle yapılan araclar ve fırmaların yapdıkları onlar gelecege donuk olark calısma yapmakdalar lakın sermayelerı var bızlerın yok ...





    neden dersenız en basıt elektırıklı bısıkletler dahı en fazla 50 km yol almakdalar ve bu yol ve agırlık goz onunde bulundurusak 30 km ye kadar dusuyor lakın ne olursa olsun yenı seyler ugrasmak ve yapmak ve yapdıgın araca yarım saat de olsa bınmek buyuk bır zevk verıyor herkese hayırlı calısmalar bakarsınız bırgun herseyı asarız neden olmasın dımıı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rc_car

    pekı bunun devresının kacpara cok buyuk mevlalar tutar hele hele pılerı yanı batarya sıstemlerı muhakak lıpo pılıdır kı buda enerjının cok yuksek malıyetde olması dmekdır en fazla kac km yol alabılecek boyle bır arac ve aynı gucde nekadar sure yol alabılecek kısa menzılı dusuk gucede olabılır ler ancaa baskada ılerıye gıdecegını sanmıyorum elektırıklı aracın cunku malıyetı oldukca yuksek bır sıstem ne yaparsan teknolejı hergecen gun kendını yenılıyor lakın malıyet artısınıda yanında getırıyor onun icındır kı yapılan herturlu elektırıklı arac sadece bır hobı olarak yapdıgımız bır ıcat olarak kalacakdır tabıkınede bu bızım yaptıklarımız fabrıkasyon olarak ve yuksek teknıklerle yapılan araclar ve fırmaların yapdıkları onlar gelecege donuk olark calısma yapmakdalar lakın sermayelerı var bızlerın yok ...





    neden dersenız en basıt elektırıklı bısıkletler dahı en fazla 50 km yol almakdalar ve bu yol ve agırlık goz onunde bulundurusak 30 km ye kadar dusuyor lakın ne olursa olsun yenı seyler ugrasmak ve yapmak ve yapdıgın araca yarım saat de olsa bınmek buyuk bır zevk verıyor herkese hayırlı calısmalar bakarsınız bırgun herseyı asarız neden olmasın dımıı


    Bisiklet kullanımı için 30-40km gayet yeterli mesafedir. Bunun yanında bisikletten yola çıkarak otomobiller konusunda bu kadar kesin yorum yapmanız konu hakkında epey bilgi eksikliğiniz olduğunu gösteriyor. Lakin biz bunları yazarken amerikada binlerce elektrikli otomobil ertesi gün kullanılmak için prizden şarj olmaktadır. Teknoloji görece pahalı olmasına karşın, sokaklarda gördüğünüz bazı otomobillerin yada jiplerin fiyatına 2 3 elektrikli otomobil alınabilir.




  • Ardadaşlar merhaba,

    Ankara Ostim'de OSCAR adı altında bir firma elektrikli araba yapabilmek için uğraş veriyor.. Okuduğum haberlere göre 2012 yılında trafiğe çıkabilecek aracı üretebileceklemiş.

    Bu arada Kayseride aspilsan diye askeri bataryalar üreten bir firma var. Onlarla konuştum, fakat olumlu cevap alamadım. Yapmış oldukları ürünler içerisinde helikopter ve uçak bataryaları var fakat bu bataryalar hafif değil. 24v 40 amper akü yaklaşık 11 kg.

    Sayın technology,
    Benim amacım %100 yerli olan bir araç yapabilmek. İthal ürünleri kullanmayı hiçmi hiç istemiyorum. Amaç yapabileceğimizi kanıtlamak. Biz birkaç arkadaş grubu olarak elektrik üretimi üzerinde amatör çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Umarımki bataryaya'da bir çözüm üretebiliriz. Amacım zaten böyle bir batarya yapabilirsek , herkes ile paylaşmak. Kesinlikle ticari düşümnüyorum (Şahsım adına).

    Bataryalar ile bilgisi olan arkadaşlardan paylaşım talep ediyorum.

    Saygı ve sevgilerimle..

    Not: İnci akü lityum polimer batarya üretimi için harekete geçmiş diye haber okudum,,duyurulur..




  • Günümüzde %100 yerli diye bir kavram kalmamıştır. Dünyanın hiçbir yerinde. Sanayi de 5 parça sacı kaynatıp demir kutu yapsanız ya kullandığınız saclar ithal olacak ya elektrotlar yada kaynak makinası. Diyelim ki 3ünün de yerlisini buldunuz, kullanacağınız elektrik de %60 ithal yakıttan üretiliyor. %100 yerli kavramına takılırsak üretemeyiz.

    Sanayisi bulunmayan, pazarı bulunmayan ürünleri ithal ederek kullanmak en doğrusudur. Deneme yanılma ile üretmeye çalışacağımız ürün hep arıza çıkartıp asıl amacımıza ulaşmamızı engelleyecektir.

    Birşeyin öncelikle pazarını oluşturmadan sanayisini oluşturamazsınız. Oturmuş pazarlara da iyi bir ürün yada iyibir fiyatınız olmadan giremezsiniz. İyi fiyatı ya yeni bir üretim yöntemi geliştirerek yada çinde üreterek yakalayabilirsiniz. İyi ürünü de orta ve uzun dönemli mühendislik ekibi projeleri yatırımı yaparak elde edebilirsiniz. Bu yatırımı yapacak kişiler işin geniş fizibilitesini yaparlar ve ancak belli konular yatırıma uygun sonucu elde edilir.
    Türkiyede Lityum batarya üreticisi yok. Elektrikli araçlar üretilmeye başlayınca bu konuda pazar açığı genişleyecek ve olası üreticilere yer oluşacaktır. Yinede Lityumu Amerikadan ithal edeceğiz.




  • ben elektrikli araba yapacağım
    aceba kompresör motoru ile olurmu veya onun bir büyük motoru var oda biraz masrflı sizce küçük olan 70 kg taşıyıp 50 km hıza ulaşırmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: @servet@

    ben elektrikli araba yapacağım
    aceba kompresör motoru ile olurmu veya onun bir büyük motoru var oda biraz masrflı sizce küçük olan 70 kg taşıyıp 50 km hıza ulaşırmı?



    adamlar elektrikli arabayla 120 km zor vuruyorlar komprasör motoruyla 50 km ulaşacaksın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 80.S.5.5 -- 23 Temmuz 2010; 23:35:30 >




  • Arkadaşlar merhaba sırf bu konu için üye oldum Bende artık Bu konuyu iyice düşünür oldum. aslında işin aslı şöyle başladı çok yüksek güçlü dc sürücü yapmayı başardım kendimede güveniyorum ve basit bi araba yapmayı bende istiyorum bu konuyla ciddi olarak çalışmalara başlamıs biriyle ortak olmak isterim.
  • ARKADAŞLA TOFAŞ ARABASINA 45 KW LIK DC MOTOR TAKTIK. BESLEME KONUSUNDA YARDIM BEKLİYORUZ. 12 VOLT YADA 48 VOLTTAN BESLEME İLE SÜRÜCÜ YADA İNVERTÖR GEREKİYOR. İNCE KABLOYA 300 KALIN KABLOYA 400 VOLT VERMEMİZ GEREKİYOR.KALIN KABLOYA 10 000 WATTLIK 12 TO 220 VOLT İNVERTÖR TAKIP DOGRULTARAK VERSEK ACABA İNVERTÖR KALDIRIR MI YARDIMLARINIZI BEKLİYORUZ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agoge1

    ARKADAŞLA TOFAŞ ARABASINA 45 KW LIK DC MOTOR TAKTIK. BESLEME KONUSUNDA YARDIM BEKLİYORUZ. 12 VOLT YADA 48 VOLTTAN BESLEME İLE SÜRÜCÜ YADA İNVERTÖR GEREKİYOR. İNCE KABLOYA 300 KALIN KABLOYA 400 VOLT VERMEMİZ GEREKİYOR.KALIN KABLOYA 10 000 WATTLIK 12 TO 220 VOLT İNVERTÖR TAKIP DOGRULTARAK VERSEK ACABA İNVERTÖR KALDIRIR MI YARDIMLARINIZI BEKLİYORUZ


    Merhaba,
    önce motoru takıp sonra nasıl çalıştırırız diye düşünmek değişik bir yaklaşım olmuş. :)
    söylediğiniz voltajlarda çalışacak dc sürücüyü endüstriyel sürücü satanlarda bulabilirsiniz belki. Bulsanızda onların girişi de yüksek voltaj olacaktır.
    o voltaja ulaşacak akü miktarını arabaya sığdırmanız oldukça zor. Arkadan römokla çekmeniz gerekebilir. :)
    İnverter ile doğrultup verseniz de kalkınma anında aşırı akım çekip inverteri yakabilir.
    Size yapabileceğim en uygun yardım bu işe uygun olmayan malzemeleri kullanmayı bırakıp bu iş için üretilmiş malzemeleri kullanarak çalışma yapmanız.
    Bunlar nelerdir? 48V, 72V 96V fırçalı dc fırçasız dc yada ac senkron motor, buna uygun sürücü devresi, pedal, dc-dc çevirici, vakum pompası, uygun şarj cihazı
    Detaylı bilgi için bana mesaj atabilirsiniz.
    Bu arada araçlar için Lityum akü satışına başlamış bulunuyoruz. 160Ah 3.2V hücreler stoktan teslim.
    Bilgi almak isteyen arkadaşlar :0537 669 6271




  • merhaba forumu senelerdir okurum bu konuya denk gelince üye olmak geldi içinden.Ben Akülü forklift tamiri üzerine çalışıyorum.13 yıldır bu işi yapıyorum kendi işyerim var.Aradıgınız tüm motor ve sürücülerde size yardımcı olabilirim.Kendi yaptıgım 24-36-48-72-80 volt sürücüler var.600 ampere kadar çalısa bilen sürücülerdir bunlar.iletişime gecen her keze seve seve yardımcı olurum.
  • Merhaba;

    İngiltere'de gördüğüm bir elektrikli otomobilde ilginç bir sistem vardı.

    İngiliz aracını conversion kits parçaları ile elektrikli araca dönüştürmüş, bu aracın akülerinide araca yerleştirdiği
    bir portatif jeneratörle şarj yapmakta idi. Bir çeşit hybrid araç diyebiliriz.

    Böyle bir sistemin teknik ayrıntıları, avantaj ve dezavantajları hakkında bilgisi olan arkadaşlar, bilgi verirse memnun olurum.
  • arkadaşlar öncelikle merhaba
    ben ufak tek kişilik birşey düşünüyorum acaba 1000 w lık bir motor kaç kg taşır...
    kızı çokta önemli değil ama hesaplana bilirse lütfen belitinn şimdiden teşekkürler....
  • ben benzinli go kart yapmayı düşünüyordum ama bu forumu görünce elktrikli go kartyapma isteği duydum :D eğer elektrik motoru ve ona göre akü bulabilirsem yaza inş yaparım
  • ben elektrikli otonun bu kadar pahalı olmasını beklemiyordum. yine de bi ümit var içimde. özellikle dönüşüm konusunda çok ümitliyim. okuduklarımdan baya fikir edindim. sonuç olarak motor, batarya ve sürücü. benim bu tip bir araca ciddi şekilde ihtiyacım var. 20kw güç, 70km hız ve 140km mesafe benim için yeterli. ama yine de böyle bir para harcıyorsam kullandığım malzemelerin son derece kaliteli olmasını isterim. bu işe en uygun motor. sorunsuz çalışacak sürücü ve kaliteli(uzun ömürlü ve hafif kalite açısından en önemli kriterlerim) bir batarya. elektrikli aracın enerji maliyeti düşük ama ömrü az bataryalarla astarı yüzünü geçebilir.
    ben sedan aracımla(lpg) yılda 20000 km yapıyorum. aracımın yakıtı az da değil. daha az yakan bir araç düşündüm ama amortismanı kurtarmıyor. elektrikli arabada da aynı sorunu yaşayacağımız aşikar.
    sonuçta elektrikli araç alsam bile şimdikini satamam çünkü aynı işi yapmaz. ancak yolun 5000 km kısmını taşır. bakalım çok ince hesap istiyor.
    bilen arkadaşlar batarya,motor,sürücü çeşit ve fiyatlarını eklerlerse sevinirim.




  • hocam ondan sonradabatarya özel vergisi çıkartırlar şöyle hibrit bir şey yapılsa hani bagajda jeneratörle falan
  • Arkadaşlar merhaba,

    Arayışım devam etmekte ve bu konuda çalışan çok kişi ile konuştum.

    Yurt dışından normal araçların elektrikli araçlara çevrilmesi ile ilgili kitaplar getirttim. Ancak hep belli markalarda yoğunlaşma oluyor.

    Bir arkadaşımızın yazdığı üzere çamaşır makinası motoru aklıma yattı. Ancak bence güç isteniyorsa sanayi tipi büyük endüstriyel çamaşır makinası olur gibi geliyor.

    Eskiden Citroen 2cv arabası vardı. Hatırlarmısınız bilmem. Bu arabalar ilk çıktığında 9 beygir gücündeydi ve 650 kg ağırlığında idi. Bir arkadaşımda bu arabadan vardı ve şehir içerisinde son derece kullanımı rahat bir arabaydı.

    Benim planım yaklaşık 10-15 beygir gücünde elektrikli araba yapmak. Acaba çamaşır makinası motorunun gücü nekadar ??
  • çamaşır makinası motorundan 15bg alamazsınız bence. o arabayı bulmak artık çok zor şu var hafif araba lazım ise alternatifimiz çok, şöyle bir fikir atsam ön tekerlere standard fosil yakıt arka tekerlere 10-15 beygirlik bir elektirik motoru takviyesi yakıtta en az yarı yarıya fark eder başlangıç için çok çok büyük adım olmazmı
  • zaten hybrid otomobiller var öne fosil arkaya elektrik nerdeyse hybridle aynı mantık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    zaten hybrid otomobiller var öne fosil arkaya elektrik nerdeyse hybridle aynı mantık

    ama ekonomik değil ayrıca planlanan 0 emisyonda şu anki batarya teknolojisi ile pahalı ve menzili kısa kullanışlı değil modifiye ile yakıt oranını düşürebilirsek bir anda Ülke ekonomisine milyarlar kazandırırız. ayrıca neyi tartışıyoruz onların bataryası onların motoru onların arabası ile iki kabloyu birbirine bağlayınca mucitmi olucaz kabaca bagaja bir jeneratör arka dingil yerine bir diferansiyel atıyorum 10hp motor yakıtı yarıyarıya düşürür menzilide kısaltmaz hemde ekonomik
  • abi 10 hp lik motorla ne yapacaksın ki 10 hplik motorları go kartlara takıyorlar
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.