Şimdi Ara

Elektrikli araba yapalım (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
284
Cevap
19
Favori
112.440
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ac 380 3 faz 3000 devir 10 kw asenkron motoru; ac 220 3 faz yada ac 110 3 faz şeklinde çalışması için verim kaybı olmadan nasıl dönüştürebiliriz?
  • Merhaba Arkadaşlar Mekatronik Mühendisliği 3. sınıf okuyorum.Bölüm olarak elektrikli araba yapmaya karar verdik ve araştırma yapmaya koyulduk şimdilik sadece yürüyen bir elektrikli araba istiyoruz.Bunun için bize şase lazım öneri yapabilecek ve ya elinde hazır şase si olan var mı acaba?
  • nasıl bir şase istiyorsunuz go kart şasesi mi ????
  • aslında go kart şasesi de olabilir ama biz 2 tane elektrik motoru kullanmayı planlıyoruz bu yüzden biraz da geniş ve uzun şase gerekecektir.yardımcı olursanız cidden çok sevinirim çünkü tek eksiğimiz şu an şase olarak gözüküyor.15-16 kişilik bir ekibimiz var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: saldocan

    aslında go kart şasesi de olabilir ama biz 2 tane elektrik motoru kullanmayı planlıyoruz bu yüzden biraz da geniş ve uzun şase gerekecektir.yardımcı olursanız cidden çok sevinirim çünkü tek eksiğimiz şu an şase olarak gözüküyor.15-16 kişilik bir ekibimiz var.

    çok güzel ekibinizde genişmiş, şimdi araç kaç kişilik olacak önce onu soralım ve şasiyi yaparken hafif olmasına çok dikkat etmeniz gerekicek gereksiz şasi uzatmalarını zaten hesaplarsınız ve birde şasi için nasıl bir metal kullanıcaksınız kullanıcağnız metal eğer şasi uzunsa profil yok eğer şasi kısa ise boru öneririm ben ve aracın hafif olmasını sağlamak için şasi haricinde araçta alüminyum kullanmaya dikkat ederdim ben ve birde aracın tekerlerine ne düşünüyorsunuz ben olsaydım küçük bisiklet tekeri kullanırdım çünkü hafif ve az sürtünmeliler ve bütün üniversitelerin tasarladığı elektrikli araçlar bisiklet tekerine çok benzer tekerlerden yapılıyor son bir sorularımı da sorayım motor olaran ne kullanıcaksınız fırçasız doğru akım motorumu yoksa bildiğimiz dinamomu ve kaç watt motor kullanıcaksınız akü olarak nasıl bişey düşünüyorsunuz ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: llmertll

    quote:

    Orijinalden alıntı: saldocan

    aslında go kart şasesi de olabilir ama biz 2 tane elektrik motoru kullanmayı planlıyoruz bu yüzden biraz da geniş ve uzun şase gerekecektir.yardımcı olursanız cidden çok sevinirim çünkü tek eksiğimiz şu an şase olarak gözüküyor.15-16 kişilik bir ekibimiz var.

    çok güzel ekibinizde genişmiş, şimdi araç kaç kişilik olacak önce onu soralım ve şasiyi yaparken hafif olmasına çok dikkat etmeniz gerekicek gereksiz şasi uzatmalarını zaten hesaplarsınız ve birde şasi için nasıl bir metal kullanıcaksınız kullanıcağnız metal eğer şasi uzunsa profil yok eğer şasi kısa ise boru öneririm ben ve aracın hafif olmasını sağlamak için şasi haricinde araçta alüminyum kullanmaya dikkat ederdim ben ve birde aracın tekerlerine ne düşünüyorsunuz ben olsaydım küçük bisiklet tekeri kullanırdım çünkü hafif ve az sürtünmeliler ve bütün üniversitelerin tasarladığı elektrikli araçlar bisiklet tekerine çok benzer tekerlerden yapılıyor son bir sorularımı da sorayım motor olaran ne kullanıcaksınız fırçasız doğru akım motorumu yoksa bildiğimiz dinamomu ve kaç watt motor kullanıcaksınız akü olarak nasıl bişey düşünüyorsunuz ?

    araç tek kişilik olacak şasi tasarımına başlamadan önce araştırma yapıyoruz kısa bir şasi yapıcaz tekerlekler konusunda düşüncemiz o ama daha motor ve pil i belirlemedik çünkü şasinin ağırlığına göre motor,motora göre de akü seçicez.hub motor planlıyoruz şimdilik bütçe olarak pek bi problemimiz olmayacağını düşünüyorum.dediğim gibi şase tasarımı konusunda yardım edebilecek birisini arıyorum acil gerekiyor.




  • şaseyi siz mi tasarlayacaksınız yoksa satın alacak mısınız. ???
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    şaseyi siz mi tasarlayacaksınız yoksa satın alacak mısınız. ???

    Kendimiz de tasarlayabiliriz ve ya aklımıza yatan bir şase olursa satın da alabilir.Nerden bulabiliriz ki hazır şaseyi?
  • bakıyim burda var bir tane ama biraz tadilat yapılması gerekiyor galiba sizin bütçeniz ne kadar şase için acaba ???
  • daha belirli bir bütçemiz yok şase için acaba sizin elinizdeki şase ye bir bakabilirmiyim?
  • benim elimde yok şuan tanıdığım bir abide varda bende görmedim şaseyi hala sana verebilirim diyordu şaseyi go kartın motorunu satacaktı o yüzden. Zaten o kabul ederse verebilrim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: altnkrtl

    benim elimde yok şuan tanıdığım bir abide varda bende görmedim şaseyi hala sana verebilirim diyordu şaseyi go kartın motorunu satacaktı o yüzden. Zaten o kabul ederse verebilrim.

    tamam o zaman ben sizden haber bekliyorum.ne zaman haber verebilirsiniz bana?
  • abiyi gördüğüm zaman :)
  • ama fiyat söyleyin ona göre soracam yani şu kadar verebilirlermiş satar mısın diye ;)
  • kardeş bütçe daha belirli değil sen fiyat iste biz ona göre karar vericez ve acil yani 1 hafta sonra tasarıma başlayacağız.
  • anladım tamam o zaman
  • ilk başat elektrikli AKRABA yapalım diye okudum yanlışlıkla. yapmadığımız bi bu kaldı elektrikli AKRABA
  • Bu konuyla ilgili ciddi araştırma yaptım (Tabii amatör olarak). Diygokarts.com sitesinde forum'a göz atın. Elektrikli gokart projeleri için ayrı bir anabaşlıkları mevcut. Öğrendiğim kadarıyla,

    220-110 Ac motorlar bu işler için hiç elverişli değil. Öncelikle motorlar inductive dediğimiz türden aletler oldukları için, ilk çalışmaya başladıkları anda aşırı akım çekerler. 1000Wattlık bir motor başlangıç anında 2-3 katı elektrik çekebilir. Neticede akü kullanacağınız için bir inventör ile 220V elde edip motora vereceksiniz. Bu başlangıçta aşırı elektrik tüketimi sebebiyle 1000W bir motora 1000W bir inventör kullanmanız mümkün değildir. O yüzden AC anlamsız bir girişim olarak değerlendiriliyor. Mümkün; ama aynı maliyetle çok daha etkilisini yapmak mümkün.

    DC motorlarda anladığım, 24V ve 36V tercih edilmeli. Çoğu kişi motorlara fazla voltaj veriyor. 24V motora 36V verilebiliyor. Böylece performans artışı elde ediyorlar (tabii motorun ömründen yiyorlar. Ama o kısım biraz şans meselesi). İlla fazla voltaj verilecekse, bence en sağlıklısı 36V motora 48V vermek.

    Motora hız ayarı yapabilmek için (gaz pedalı), controller gerekmekte. Çoğu kişi Golf arabası controllerı kullanıyor. Tercih etmelerinin sebebi, bu aletlerin güçlü olması. 24-36 ve 48 volt controllerlar mevcut.

    Akü olarak oto aküsü kullanmak kısa vadede ucuz olmakla birlikte, orta vadede çok maliyetli. Sebebi ise basit. Araba aküleri çok büyük akımları çok kısa süre vermek için tasarlanmışlar. Aslen motorun başlangıç anında çekeceği aşırı yükü karşılayabilecek aküler; ancak motor sonrasında da yüksek akım çekecek. Araba aküleri bunun için dizayn edilmemişler. Çok kısa sürede ömürlerini doldurabilirler. Ek olarak araba aküleri deep-cycle denilen, aküyü bitirme olayına hiç dayanıklı değillerdir.

    Deep-Cycle'a dayanıklı; ama ona rağmen anlık yüksek akım verebilen, ve sürekli yüksek akım verebilen aküler seçilmelidir. Bazı kuru tip aküler bu isteği karşılamakta. Anladığım kadarı ile bu işte en başarılı aküler jel aküler.

    Başlangıçta çekilen aşırı yükü sınırda karşılayabilen bir akü seçilirse, kapasitörlerle akü desteklenip, anlık ihtiyacın karşılanması sağlanabilir.

    Bir controller'a paralel iki motor bağlamak mümkün. Tek bir sakıncası var. Araç bir yere saplanırsa, bir motor kolay dönüyor, diğeri ise daha da fazla zorlanıyor olursa, bir motor az elektrik tüketecek, kalan gücün tamamını diğeri çekecek ve bir süre sonra ısınıp yanacak teorisi mevcuttur. O yüzden Hardcore Offroad yapılacaksa bu durum dikkate alınmalıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kokov

    ilk başat elektrikli AKRABA yapalım diye okudum yanlışlıkla. yapmadığımız bi bu kaldı elektrikli AKRABA

    +1 espiri iyimiş . en iyisi siz en yakın yamaha bayiine gidip şu yamaha golf arabarının fiyatını öğrenin

    bu linkte o golf arabası hakkında biraz bilgi içeriyor hem batarya hemde motor olarak belki bi fikir verebilir yedek parçayıda yamahadan temin edersiniz hem

    http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/golfcars/personal-transport/g29e-48-volt.aspx?view=techspecs




  • Ben 10kw 24volylt motor ve 400amper kontrol sistemi buldum piller de amerikada lithium pil ureten bir firmayayaptirilabilir 2adet brushless motor-kontrol sistemi pararel baglanarak gerekli gucu saglar motorlarin biri 800$ kontrol sistemi (esc) fiyati 1000€ ikiside alman mali kaliteli urunler pil ise en pahali eleman araci 1 saat kullanmak icin gerekli olan lithium pil 3000-4000$civari tutar ben atv ye bu sistemi uygulamayi dusunuyorum urunlerin linkini isteyen arkadas pm atsin yardimci olabilirim
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.