Şimdi Ara

EKSPERE DANIŞIN; KAZA SONRASI YANLIŞ UYGULAMALARDAN KORUNUN. (110. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
2.451
Cevap
131
Favori
248.990
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 108109110111112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • mrb.değerli arkadaşlar kaza sonucu karşı tarafa 56/1-a bana ise 47/1-d nolu sürücü ihlali verdiler burada kusur dağılımı nasıldır ben emniyet şeridinde park halindeyim bana arkadan gelip alkollü sürücü vurdu yardımcı olabilirmisiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mhmtessz M kullanıcısına yanıt
    Kusur dağılımını polis yapmış zaten, karşı taraf asli kusurlu siz tali kusurlu. Asli kusur %75, tali kusur %25
  • Black_Blade123 B kullanıcısına yanıt
    Merhaba hocam ,

    Trafik kanunu gereği geri geri sadece kolluk kuvvetleri ile birlikte ilerleyebilirsiniz.

    Maalesef siz geri geri gittiğiniz için suç %100 size erilecektir.

    Kaskonuzu ne kadara yaptırdığınıza göre 850 TL verebilirsiniz. İki poliçe için ne kadar ödemiştiniz?
  • spacewolf kullanıcısına yanıt
    Sağolun hocam cevap için kasko 1075-trafik 550

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Black_Blade123 B kullanıcısına yanıt
    Hocam karşı aracı trafik sigortanızdan yaptırın.

    Kendi aracınızı da mini onarım + bir miktar para şeklinde kaskodan yaptırın.
  • spacewolf kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam. Dışarıda yaptırmaya karar verdim 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar..

    aracım park halinde iken vurmuşlar sigortayı aradım beyanla olur dendi çekici çağırdım anlaşmalı servise gitti. eksper tahmini 25,600 tl muallak tamir bedeli yazmış, aracın kasko değeri 60,730 . onlıne sayfasında eksperden servis faturası eksik görünüyor. muallak değer artabilir heralde değilmi ?

    aracın airbağ leri açılmadı önden hasar aldı paneller gitti akis çıkkın motor kulagı kırık vs vs

    sizce sigorta teklifi yaptırma yolunamı gider ?

    nasıl bir işlem yapmalıyım ? ne istemeliyim pert isteyebilirmiyim ?
  • safakuygur S kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun bu denli yüksek hasarlarda beyan ile kabul yönteminde problem çıkartabilirler, aracınız pert olurmu sorusuna verilecek kesin bir cevap bu konuda sigorta şirketleri işine geldiği gibi hareket eder bazen aracın % 60 hasarlıdır pert etmez bazen % 20 si hasarlıdır pert eder bu durum aracın nevi ve sovtaj değeri ile ilgilidir.Problem yaşamanız halinde ararsanız yardımcı olmaya çalışırım 0532 407 16 40
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SHHD

    Geçmiş olsun bu denli yüksek hasarlarda beyan ile kabul yönteminde problem çıkartabilirler, aracınız pert olurmu sorusuna verilecek kesin bir cevap bu konuda sigorta şirketleri işine geldiği gibi hareket eder bazen aracın % 60 hasarlıdır pert etmez bazen % 20 si hasarlıdır pert eder bu durum aracın nevi ve sovtaj değeri ile ilgilidir.Problem yaşamanız halinde ararsanız yardımcı olmaya çalışırım 0532 407 16 40
    Sağolun. numarayı aldım gerektiğinde arayacağım. kaza oldugu sabah aradım şirketi kaskoyu polis tutmuyormus dedım ne yapmam lazım dıye sordum musterı hızmetlerındekı bana beyanın yeterlı olacağını söyledi. ve kaskodan çekici gonderdıler yuklayınanlasmalı servısımıze cekın dendı...

    servis biraz abes fiyat yazmış gibi geldi bana. eksper heralde pert bildirmemiş olmalı ki degerlendırmede sonuc ortaya cıkcak degılmı

    onlıne sayfasında kasko şirketinin eksik evrak yazıyor altındada anlaşmalı servis faturası yazıyor bunu eksperden istemiş bunuda anlamadım
  • safakuygur S kullanıcısına yanıt
    Merhaba,

    Servisler genelde ağır hasarlı araçlarda çok fazla mesai harcamazlar çünkü perte çıktığında para kazanamıyorlar, onarım başladıktan sonra şanzımanda hasar çıkabilir şanzımanın indirilmesi bakılması vs tamamen şansa kalmış 10bin TL'de hasar çıkabilir 5bin TL'de(hasar her an artabilir yani)... Her şey eksperin hesaplarına bağlı, aracın bu şekilde kaça satılabileceğine bağlı eksper teklif toplar diyelim en fazla 30bin TL teklif alındı onarım için 25bin TL para çıkacak kasadan 30bin+25tl = 55 bin TL'ye razı olursanız şirket için değişen bir şey yok 2 yolda da kasasından aynı para çıkacak. Acentenizi devreye sokun bu süreci profesyonel kişiler tarafından takip edilmesi lazım.( şirket 60.000 TL Vermeye razı iken sizin tavırlarınızdan 50 bin TL versek bile araç sahibi razı bunu hissederler ise 48 bin TL'ye bu işi bitirmeye çalışırlar :) )

    Sizin açınızdan bakarsak aracın piyasada ki rayiç bedeli önemli farzı misal o da 60 bin TL olsun, 60bin TL'lik bedeli olan araçta tramer kaydı 25 bin TL iken siz bu aracı kolay kolay satamazsınız çok fiyat kırmanız gerekecektir vs vs vs. siz en iyisi bana ulaşın ben size ne yapmanızı telefonda detaylı anlatayım. ( gerçi her şekilde benim tavsiyem ağzı iyi laf yapan hasarda tecrübeli acentenin bu süreci yönetmesidir.)
  • 03.02.2019 tarihinde şehirler arası kara yolunda nakliye şirketine ait bir TIR tarafından seyir halindeyken aracıma çarptı yaralanmalı trafik kazası olduğu için bölge trafik ve jandarma tarafından kaza raporu tutuldu raporda kazada tamamiyle asli kusur şirketin şoförüne verildi. Benim kaskom yoktu karşı tarafın kaskosu tek taraflıymış aracımda meydana gelen maddi hasar karşının trafik sigortasından karşılanacak.

    Aracımı yetkili servise çektirdim aracım 2016 mayıs trafik çıkışlı. Orijinal parça kullanımı zorunluluğu varmış araştırmalarım ve bilgi edinmeme göre servis 39 bin işçilik hariç hasar tespit faturası çıkarttı şirket tarafından gönderilen exper proforma faturayı alıp şirkete bildireceğini söyledi bu arada şirketin yetkili servis ile antlaşması yok sigorta şirketi tarafından aracımı anlaşmalı servise götürmem konusunda msj aldım.

    Bu kısma kadar sorun yok gibi görünüyor.

    Burdan sonrası olacaklar malum sigorta şirketi ucuza mal etmek için her türlü yokuşa sürecektir bu işi.

    Benim önceliğim aracın pert edilmesi olmaz ise yetkili serviste tamir edilmesi ve bu işten daha fazla mağdur olmadan en kısa sürede kurtulmak. Aklıma takılan sorular
    1 Yetkili servisin verdiği proforma fatura ve yapılan expertizin yasal olarak geçerliliği varmıdır. Mahkelemelik olursam sigorta şirketi ile yoksa kendim mi bir sigorta expertizi tutup hasar tespitimi yaptırmalıyım.
    2 Açılan dosyamın ne kadar yasal sürede belirlenmesi gerekir (Pert veya tamirat)
    3 Ben sigorta şirketini beni mağdur etmemesi için hangi yönlerden zorlayabilirim kendi istediğim yönde ilerlemesi için bu sürecin.
    4 Aracım sigorta şirketinin belirlediği özel serviste tamir edilme yoluna gidilirse muhtemelen kaporta çekiçle macunla halledilecek parçalar orjinal kullanılmıyacak ( ben bu şekilde yapılan bır aracı bınmeyıp satacak dahi olsam alacak olan insan evladına yazık) ucuza halledilecek yani demem o ki şimdi sigorta şirketi bunu kendı 20 bıne hallettı servis ise 50 bıne ben bu aradaki farkı şirketten tahsıl edebılırmıyım sigorta sırketı 38 bıne kadar karşılamak zorunluluğu varmış güncel olan rakama göre kalan kısmıda karşıdan ve aracımın değer kaybını talepte bulunabilirmişim. Şirket kendi servisinde 20bin belirlediği zaman ben ne yapabilirim karşısında ?
    5 Sigorta şirketi benim zararımı karşılamak için belirlediği parayı araç yapıldıktan sonra mı yatırıyor yoksa ben öncede talep edebilirmiyim
    6 Sigorta şirketinin anlaşmalı servislerden aldığı onarım bedeli ve parça listesinin tekliflerini isteme hakkım var mı ?
    7 Değer kaybı davası açtığımda ne kadar sürer gerçekten piyasa değerlerini dikkate alıyor mu mahkeme yoksa düşük bir ücrete mi karar veriyor.

    Başıma gelmesi muhtemel ihtimaller için hazırlıklı olmak için verilecek cevaplar benim için önemli
    Cevaplar ve ilgileriniz için Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hobarahey -- 10 Şubat 2019; 14:23:47 >
  • hobarahey H kullanıcısına yanıt
    eğer mahkeme yoluna gidecek iseniz, size tavsiyem sigorta davaları üzerine ihtisas yapmış ve sadece bu davalara bakan avukatlar ile çalışmanız, teknik davalarda tek başınıza girerseniz, yada sağdan soldan duyduklarınız ile iş yaparsanız, daha fazla hak kaybına uğrayabilirsiniz.

    1) evet adı üzerinde yetkili servis, ekspertiz de bu işlerde yetkili. Zaten mahkemelerde işi bilir kişi olarak kayıtlı eksperlerden seçiyor.

    2)incelemelerin genel şartlarda yasal süresi 90 gün.

    4)karşı tarafın trafik sigorta şirketinin anlaşmalı olduğu yetkili servislerden birinde onarım yaptırabilirsiniz, trafik sigortası 36.000 TL'ye kadar sorumlu onun üzerine karşı tarafın kaskosu var ise İMM teminat limitleri karşılığında kaskosundan talep edebilirsiniz, eğer onun da teminat limiti aşan durum olursa bu sefer kişinin kendisinden talep edeceksiniz.( Değer kaybı büyük ihtimalle limit kalmayacak trafikte ve deper kaybı için kişiye gitmeniz gerekebilir)

    5) Tüm evraklar sigorta şirketine teslim edildikten sonra 8 iş günü içerisinde ödemek zorunda. Aracın onarımı biter ondan sonra servis faturayı kesip ekspere yollar, eksper son raporunu yazıp şirkete gönderir takriben araç teslime hazır olduktan sonra 1 hafta içerinde ödeme hesaba gelir.

    6) çok teknik detay bilgi sormuşsunuz:) böyle göstermek zorunda olduğu şeklinde hiç bir yerde madde vs yok:) bu sorunun cevabını çoğu avukat dahi bilmez.

    7) Türkiye'de 12 aydan evvel biten dava görmedim ben anlaşmalı davalar hariç. Evet alınır onun için ama bilir kişi raporu yazdırmanız lazım Değer kaybına ilişkin. Piyasada ki şişirilmemiş fiyatlar üzerinden hesaplama yapılır.

  • Teşekkürler bilgilendirme için.
  • hobarahey H kullanıcısına yanıt
    Merhaba , Geçmiş olsun ,
    1) Eksperin verdiği karar esastır. Kendinize ait eksper tutaiblirsiniz.
    2)https://www.tsb.org.tr/karayollari-motorlu-araclar-zorunlu-mali-sorumluluk-sigortasi-genel-sartlari.aspx?pageID=1080 burada görebileceğiniz üzere size 10 iş günü içerisinde durumu belirtmeleri (ağır hasar araştırması ya da tamirat) , en geç 30 iş günü içerisinde de ağır hasar durumunu sonlandırmaları gerekir.
    3) Acenteniz ile sıkıştırabilir ve seçtiğiniz servisin güvenilir bir servis olmasını önemseyebilirsiniz.
    4) İstediğiniz yerde onarım isteyebilirsiniz , talebe aldırış etmeyiniz.
    5) Araç onarımı bittikten sonra 8 iş günü içerisinde yatırılır.
    6) Servisten isteyebilirsiniz. Farklı servislerden teklif varsa talep etme hakkınız yoktur. Sadece parçaların orijinal faturalarını isteme hakkınız olur (bu durumda da aracı oraya teslim ederseniz yasal hakkınız doğar).
    7) En fazla 90 gün sürer , piyasa şartları dikkate alınarak eksper ya da hakemler karar verir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spacewolf -- 11 Şubat 2019; 14:59:10 >
  • Merhabalar,
    İki araç maddi hasarlı kaza geçirdik. Aracımın perte çıkmasını bekliyorum.

    Tecrübe ve yardımlarınıza ihtiyacım var.

    Benim trafik sigortam (Generali) ve kaskom (Aksigorta) kusur değerlendirmesinde bende kusur bulmamış ve görüşleriyle ana yolda olduğumu sistemde belirtmişler ancak karşı tarafın sigortası (Allianz) 100% beni kusurlu bulmuş ve sistemde görüş belirtmemiş durumdadır.

    Sigorta şirketleri mutabakata varamadığından son durum 89-Komisyondan iade, mobese kaydının sisteme yüklenmesi olarak kaydedilmiş.

    Trafik sigortam bana ulaşıp mobese görüntülerini almam gerektiğini söylüyor ancak mobese görüntülerini alamayacağımı düşünüyorum. Nasıl bir yol izlemeliyim? Mobese görüntüsü nasıl alınır bilgisi olan var mı?

    Kusurun netleşmemiş olması ikame araç almama engel mi?

    Yardımlarınızı rica ediyorum, hepinize şimdiden teşekkürler ve iyi çalışmalar.
  • merhaba hocam,

    olayın gerçekleştiği ilçe emniyet müdürlüğüne başvurmanız lazım lakin talep eden vatandaşlara vermiyorlar, şahsi görüşüm öncelikle ilçe emn.müd.ne başvurup red cevabını şirkete gönderin. Eğer böyle kalırsa, o zaman adliyede kusur tespiti talebinde bulursunuz o zaman kayıtları alıp inceleme yaparlar.

    Eğer siz kendi aracınız ile alakalı hasar dosyasınızı kaskonuzdan açtırdıysanız ikame araç gönderimine engel değil.

    Genel hasar takip süreci kaskonuzu kestirdiğiniz acente ile birlikte takip etmenizde fayda var.
  • yaptığınız bilgilendirme için minnettarım şu an benim için dönüm noktası oldu sayenizde beni büyük bir zarardan kurtardınız...
  • Merhaba , geçmiş olsun.

    Mobese kaydını direkt olarak sigorta şirketleri de talep edebilir. Burada maalesef generalinin etkisizliği söz konusu. Size kalmadan yazı ile talep edebiliyorlar EGM üzerinden.

    Acenteniz ile birlikte generali sigortaya yazı yazın , siz değil onlar uğraşsın. Sigortacılık sözleşmelerinde 1 sene boyunca satın aldığınız hizmetleri değerlendirmeniz önemlidir. Bu takip süreci hizmetlerden birisidir.
  • spacewolf kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler çok sağolun sigortanın experi yan çizmeye başladı yok perte çıkmıcak yok düşük teklif gelebilir aracınıza bazı parçaların fiyatı yan sanayi olarak aldık yok anlaşmalı serviste parça fiyatı şu işçilik bu gibi şeyler söylüyor telefonda sigortanın avukatlığını yapıyor sanki
  • hobarahey H kullanıcısına yanıt
    şayet Genel müdürlük üzerinden yaptırdıysanız geçmiş olsun, tüm süreci ve eksper ile olan iletişiminizi kendiniz takip etmeniz lazım, 100-200 TL gibi daha uygun olsun diye tercih ediliyor lakin hasar anında bazen 10.000 TL'ye mal oluyor. Burayı okuyan diğer arkadaşlara örnek vermek amacıyla yazıyorum.

    Hocam size özelden cep numaramı yazıyorum arayın,neler yapabileceğiniz noktasında yönlendireyim sizleri.
  • 
Sayfa: önceki 108109110111112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.