Şimdi Ara

EKRAN KARTI İADE - PROSEDÜR YARDIMI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    2015 yılında vatan bilgisayardan bir ekran kartı aldım. Ekran kartı 1 kere bozuk olduğu için aldıktan 6 ay sonra değişti. Ancak 2. gelen kartta problemliydi. Uzun zamandır servise göndereceğim ancak işlerin yoğunluğundan bir türlü mesai saatlerini tutturamadım. Ekran kartımın distribütör garantisinin 3 yıl olduğunu bildiğim için birazda rahattım. (Distribütör garanti bitiş 2018 Haziran)

    Geçtiğimiz hafta kasayı vatan bilgisayar'a götürdüm ancak "2 yılı geçtiği için kartı onların gönderemeyeceğini, benim servise ya elden vermem gerektiği ya da kargolamam gerektiği" belirtildi. Ürünü bugün kargoya verdim ve distribütör'ü aradım. Aramızda geçen konuşma şu şekilde;

    -Ben kartım problemli olduğunu zaten bir kere değiştiğini ancak yeni verilen ürünün de aynı probleme sahip olduğunu değişim istediğimi belirttim (Ürün birden çok bilgisayarda denendi hepsinde aynı problem yaşandı)

    -Ancak kartımın 900 serisi olduğunu ve 1000 serisi kart veremeyeceklerini belirterek para iadesi yapılır dedi. Aynı zamanda parayı kendilerinden değil vatan bilgisayardan alacağımı söyledi.



    Şimdi benim aklımda ki soru şu;

    2 yıl biz bakarız gerisine karışmayız, arızalı ürünü servise gönderme kaydı bile açamayız diyen vatan bilgisayar bu parayı mı verecek ? Eğer vermezlerse benim bu parayı distribütör'den alma durumum nedir ?

    Şimdiden herkese teşekkürler.







  • Vatan çek verir para iadesi yapmaz o çek ile de o zamanın parası ve şuan ki kart fiyatlarına göre baya zor durumda kalırsın.

    Ve bunun çıkış yolu da yok özellikle şu sıralar kart sorunu yaşayan kişilere asla yeni seri kart verilmiyor hem fiyatların uçukluğu hemde maliyet sorunu yüzünden.

    Şimdiden geçmiş olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: # Ace #

    Vatan çek verir para iadesi yapmaz o çek ile de o zamanın parası ve şuan ki kart fiyatlarına göre baya zor durumda kalırsın.

    Ve bunun çıkış yolu da yok özellikle şu sıralar kart sorunu yaşayan kişilere asla yeni seri kart verilmiyor hem fiyatların uçukluğu hemde maliyet sorunu yüzünden.

    Şimdiden geçmiş olsun.
    Çok teşekkür ederim cevabınız için hocam. O zaman vatan, kendileri için garantisi bitmiş olsa da kesinlikle çek verecek doğru mu anladım ?

    Dolar kuru malum, canım çok sıkkın iade konusunda. İnanın bana 2015 yılında 2.60 dolar kurundan 2000 liraya aldığım GTX 980'in muadili bir kartla şuanda arasında en az 500-600 lira fark var.

    Peki bu benim müşteri olarak hakkım. Normal şartlarda bir yerde böyle bir sorunla karşılaşırsanız size ya aynı üründen, eğer aynı ürün yoksa muadilinden, muadili ürün yoksa da bir üst modelinden verirler. Hiç bir şekilde diretme şansım, hakkım, hukukum yok mu ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: # Ace #

    Vatan çek verir para iadesi yapmaz o çek ile de o zamanın parası ve şuan ki kart fiyatlarına göre baya zor durumda kalırsın.

    Ve bunun çıkış yolu da yok özellikle şu sıralar kart sorunu yaşayan kişilere asla yeni seri kart verilmiyor hem fiyatların uçukluğu hemde maliyet sorunu yüzünden.

    Şimdiden geçmiş olsun.
    Niye zor durumda kalsın? en ölüsü o 980 in 1500 lira fatura tutarı vardır. Üstüne az daha ekler daha iyi olan GTX1060 6GB ı alır daha bugün 1750 TL ye MSI 1060 Gaming 6GB vardı vatanda 250 lira farka sıfır daha iyi bir kart
  • jacquer kullanıcısına yanıt
    Kendileri için garanti nasıl bitiyor ki ?! kartın tr garantisi firma bazlı devam ediyor ise onların iade kararı vatanda geçerliliği vardır. Vatan çalışanı çıkıp kardeşim bu bizde geçmiyor diyemez, rahat olun o konuda zaten öyle bir hata yaparlar ise hiç onlarla uğraşmayın direk tüketici haklarına başvurun sorunla onlar sizin adınıza ilgilenir. Vatan ve birçok firmanın böyle bir saçmalığı oluyor özellikle 3 yıllık garantisi olan ürünleri 2 yıl gibi gösteriyorlar.

    Fiyat olarak evet çek dahi verilse malum ortam berbat ama en azından o kartı satmaya çalışsaydınız direk alış fiyatını almanız imkansız olurdur, o azda olsa bir artı üstüne biraz daha para ekler yada taksit ileride daha iyi bir kart ile yoluna devam edersin.

    Diğer sorun başka başlıklarda da konuşuldu evet normalde sorunlu ürünün aynısı yok ise üst bir model ile değişim yapılması icap eder ama bu icap eder anlayışı bu geri kalmış ülkede geçersiz; hele ki teknik servis bu işe asla yanaşmaz. Çokta kızamıyorum sonuçta hem kartların bulunurluğu ve stok durumu kötü hemde fiyatları aşırı uçuk, üstüne birde kur saçmalığı ve oynaklığı dahada beter yaptı. Yani ürününüzün aynısı yoksa üst bir versiyonu ile değişimi şimdilik imkansız, bu sorunuza teknik servis iade yaparız tarzında geri dönüş yapacaktır çoğu kart sahiplerine yaptığı gibi. Hak, hukuk şikayet ederim desen dahi 2. ve işlerine gelen seçeneği söylüyorlar iade o yüzden bir yaptırım şansında yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: # Ace #

    Kendileri için garanti nasıl bitiyor ki ?! kartın tr garantisi firma bazlı devam ediyor ise onların iade kararı vatanda geçerliliği vardır. Vatan çalışanı çıkıp kardeşim bu bizde geçmiyor diyemez, rahat olun o konuda zaten öyle bir hata yaparlar ise hiç onlarla uğraşmayın direk tüketici haklarına başvurun sorunla onlar sizin adınıza ilgilenir. Vatan ve birçok firmanın böyle bir saçmalığı oluyor özellikle 3 yıllık garantisi olan ürünleri 2 yıl gibi gösteriyorlar.

    Fiyat olarak evet çek dahi verilse malum ortam berbat ama en azından o kartı satmaya çalışsaydınız direk alış fiyatını almanız imkansız olurdur, o azda olsa bir artı üstüne biraz daha para ekler yada taksit ileride daha iyi bir kart ile yoluna devam edersin.

    Diğer sorun başka başlıklarda da konuşuldu evet normalde sorunlu ürünün aynısı yok ise üst bir model ile değişim yapılması icap eder ama bu icap eder anlayışı bu geri kalmış ülkede geçersiz; hele ki teknik servis bu işe asla yanaşmaz. Çokta kızamıyorum sonuçta hem kartların bulunurluğu ve stok durumu kötü hemde fiyatları aşırı uçuk, üstüne birde kur saçmalığı ve oynaklığı dahada beter yaptı. Yani ürününüzün aynısı yoksa üst bir versiyonu ile değişimi şimdilik imkansız, bu sorunuza teknik servis iade yaparız tarzında geri dönüş yapacaktır çoğu kart sahiplerine yaptığı gibi. Hak, hukuk şikayet ederim desen dahi 2. ve işlerine gelen seçeneği söylüyorlar iade o yüzden bir yaptırım şansında yok.
    Hocam açıkçası 2000 lira gibi bir para alacağım. Şuan vatanda 3081 liraya MSI ARMOR 1080 kart var. Belki 1000 lira daha ekleyerek o karta geçerim ama performansı hakkında vs hiç bir fikrim yok. Bu iade kararı çıksın 1070ti ve bu kart arasında bir araştırma yapmayı düşünüyorum.

    1060 konusuna gelince iyi bir kart olduğunu biliyorum. Kullanan arkadaşlarımda var gayet memnunlar ama bu durumdayken 1000 lira ekleyip 1080 veya 1070ti almak daha cazip geliyor.

    Tabi ki her halükarda bunlar iade kararı gelince düşünülecek şeyler. Umarım firma beni daha fazla üzmez, orta yol bulunur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jacquer

    Hocam açıkçası 2000 lira gibi bir para alacağım. Şuan vatanda 3081 liraya MSI ARMOR 1080 kart var. Belki 1000 lira daha ekleyerek o karta geçerim ama performansı hakkında vs hiç bir fikrim yok. Bu iade kararı çıksın 1070ti ve bu kart arasında bir araştırma yapmayı düşünüyorum.

    1060 konusuna gelince iyi bir kart olduğunu biliyorum. Kullanan arkadaşlarımda var gayet memnunlar ama bu durumdayken 1000 lira ekleyip 1080 veya 1070ti almak daha cazip geliyor.

    Tabi ki her halükarda bunlar iade kararı gelince düşünülecek şeyler. Umarım firma beni daha fazla üzmez, orta yol bulunur.

    Alıntıları Göster
    980 ile 1080 arasinda ortalama 2 kat performans farki var o derece

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Türkiye ve müşteri memnuniyeti...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JoiWoo

    Türkiye ve müşteri memnuniyeti...
    Malesef, bekliyoruz bakalım nasıl sonuçlanacak. Çünkü bir kere bozuk diye gönderdiğimde bu kartta sorun yok diye geri göndermişlerdi. Sanırım kartın tamamen çalışmamasını falan bekliyorlar, bu test ortamlarını anlamıyorum açıkçası. Tuhaf bir sistemleri var.



    Hocam hele bir değişim kararı gelsin dediğim gibi kart bakmaya o zaman başlayacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: # Ace #

    Vatan çek verir para iadesi yapmaz o çek ile de o zamanın parası ve şuan ki kart fiyatlarına göre baya zor durumda kalırsın.

    Ve bunun çıkış yolu da yok özellikle şu sıralar kart sorunu yaşayan kişilere asla yeni seri kart verilmiyor hem fiyatların uçukluğu hemde maliyet sorunu yüzünden.

    Şimdiden geçmiş olsun.
    ınsanlar da cek verır para ıadesı yapmaz olayını soyledıkce ınsanlar ınanıyor

    ekran kartım servıse gıttı degısım kararı cıktı
    vatan bılgısayar sıfır urun gonderdı
    urunu almak ıstemedım farklı sebeplerden dolayı (durumla ılgısı yok)
    cek verelım dedıler
    kabul etmedım cunku mecburlar para ıadesı yapmaya
    fatura tutarı ne kadar ıse okadar yapmak zorunda
    paramı aldım cıktım
    bır daha da vatanda cok almam aldırmam
  • not kartın suandakı sıfır degerını ıade almazsınız

    elınızdekı fatura tutarı kadar ıade alırsınız

    bılgınıze
  • InsideR kullanıcısına yanıt
    Vatan üstünden çok ürün alan birisi değilim pek haz ettiğim bir firma değil ama bu durumlarda prosedürleri hep çek üstünden hareket etme üstünden devam ediyor.

    Siz şayet para iadesi almış iseniz ne güzel, bu sorunu yaşayan kişide bunun gerçekleşmesi için vatana zorlayabilir ama cidden karşıda ki çalışanda önemli bazıları çok çirkef insan çıkabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: # Ace #

    Vatan üstünden çok ürün alan birisi değilim pek haz ettiğim bir firma değil ama bu durumlarda prosedürleri hep çek üstünden hareket etme üstünden devam ediyor.

    Siz şayet para iadesi almış iseniz ne güzel, bu sorunu yaşayan kişide bunun gerçekleşmesi için vatana zorlayabilir ama cidden karşıda ki çalışanda önemli bazıları çok çirkef insan çıkabiliyor.
    kurumsal fırmalarda calıstım

    kendılerıne madem kurumsal bır fırmayız dıyorlar
    ozaman kurumsal gıbı davranacaklar

    Ozet ile

    x kartı aldım sorunlu cıktı servıse gıttı.
    servıste bu urunun yenısı yok ,degısım vs tamır yapılamıyor ıse
    yaa bana bır ust modelını gondermek zorundalar yada para ıadesı etmek zorundalar
    bu 2 secenek arasında dılegımı secme ozgurlugum bulunmaktadır.

    zorundalar der ıken 2 secenekte bır mutlaka yapılmak zorundadır
    servısın yanı uretıcının elınde yok ıse "elımde yok deyıp" para ıadesıne yonlendırılır musterı

    bu satıcıyı baglamaz cunku uretıcıden o parasını alacaktır
    eee satıcı ıle uretıcı arasında anlasıyor ıse
    benıde satıcı baglamaz oyle degıl mı


    Sonuc:boyle durumda paranızı soke soke alınız.




  • Not:2 yıl biz bakarız gerisine karışmayız, arızalı ürünü servise gönderme kaydı bile açamayız diyen vatan bilgisayar bu parayı mı verecek ?


    urunun resmı sıtesıne gıdınız ya da musterı hızmetlerını arayınız
    bu ıkı yerden bırınde ne yazıyor ıse o gecerlıdır

    satıcı mırın kırın eder ıse
    yanında resmı sıtesını acınız bır bılgısayarda ve gozune sokabılırsınız garantı bılgısını :D
  • InsideR kullanıcısına yanıt
    İade çıkan ürünün faturası size ait ise ve servisten iade kararı çıktı ise zaten iade seçeneği kullanılıyor. İlk ödeme kart ile yapıldı ise o karta para geri yatırılıyor. Nakit ile alınmış ise de faturada adı geçen kişiye nakit olarak geri ödeme yapılıyor.

    Ama mesela kart faturası başkasının üzerine ise mecburen çek almak durumundasınız.

    Ama şartları zorlaştırmış olabilir Vatan da. Parayı iade etmek yerine yine oradan alışveriş yapılsın diye çek vermeye zorlayabilirler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oup59 -- 15 Nisan 2018; 11:59:41 >
  • Yıl 2018 Türkiye'nin halleri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oup59

    İade çıkan ürünün faturası size ait ise ve servisten iade kararı çıktı ise zaten iade seçeneği kullanılıyor. İlk ödeme kart ile yapıldı ise o karta para geri yatırılıyor. Nakit ile alınmış ise de faturada adı geçen kişiye nakit olarak geri ödeme yapılıyor.

    Ama mesela kart faturası başkasının üzerine ise mecburen çek almak durumundasınız.

    Ama şartları zorlaştırmış olabilir Vatan da. Parayı iade etmek yerine yine oradan alışveriş yapılsın diye çek vermeye zorlayabilirler.
    ınsanları saf yerıne koyuyorlar
    iade secenegı cıksa bıle vatan uyanık oldugunda ınsanları ıade odeme yapmıyoruz sıze cek verelım seklınde kandırıyorlar


    dıp not:KK kartı ıle odedım nakıt aldım
  • https://forum.donanimhaber.com/vatan-computer-iade-kuponu-aldim-nasil-kullanicam--125948821

    bır kaza zede daha
    ıade degısım cıkmıs

    hedıye cekını dırek cakmıslar
    yazık
  • InsideR kullanıcısına yanıt
    Firmaların durumu ortada. Ona şüphe yok. İAde çıkan ekran kartını ben 2.el idi ve faturası başka birisine ait olduğundan mecburen iade çeki almıştım.

    Fatura bedeli iadesinde ancak fatura sahibi ve nasıl ödediyse o şekilde iade yapılabileceği söylendi fatura da benim adıma olmadığından fazla üstelemedim.
  • Tüketici hakkı olarak sizin para iadesi veya bir üst model ile değişimini sizin karar veriyor olmanız gerek. Eğer para iadesi yerine 1000 serisi kart almak istiyorsanız distribütöre yazın ve kabul etmezse THH'ye başvuracağınızı söyleyin. Karar süreci geçte olsa sizin istediğiniz gibi olacak.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.