Şimdi Ara

Ehliyet sınavım ve motor terimleriyle ilgili yardıma ihtiyacım var

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.700
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 27 haziranda ehliyet sınavına gireceğim ilk kez. Büyük bir heyecanla sınavıma çalışıyorum ve sınav tarihimi bekliyorum. İnternetteki geçmiş dönemlerin testlerini çözerek bilmediğim kavramları araştırıp öğreniyorum. Fakat internetten araştırdığım halde aklıma yatmayan birkaç motorla ilgili terim var. Sizler benim gibi toy birinin anlayacağı şekilde bu kavramları açıklarsanız sevinirim.

    Emme ve egzoz manifoltları nedir, ne işe yarar?
    Termostat nedir, ne işe yarar?
    Supap nedir, ne işe yarar?
    Distribütör nedir, ne işe yarar?
    Karbüratör nedir ne işe yarar?
    Diferansiyel nedir, ne işe yarar?
    Şaft nedir, ne işe yarar?
    Şanzıman nedir, ne işe yarar?
    Şanzımanın, diferansiyelin ve şaftın vites kutusuyla bağlantısı, ortak noktası nedir?
    Rot, avans, rölanti ayarı nedir nasıl yapılır?

    Bu soruların cevaplarını araştırdım ama aklıma mantığı yatmadı, oturmadı, sorsanız ehli gibi bilemem. Hele hele karbüratörü hiç anlamadım. Bendeki tanımları şu şekilde:

    Emme manifoldu: Yakıtla hava karışımını motora aktaran yapı.
    Egzoz manifoldu: Motorun kullanıp yaktığı yakıtın atık gazlarını egzoz borusuna aktaran yapı.
    Termostat: Motorun sıcaklığını çalışma sıcaklığında sabit tutar.
    Supap: Motorlarda yakıt hava karışımının ve atık gazların çıkışını kontrol eder.
    Distribütör: Endeksiyon bobininin oluşturduğu gerilimi uygun bujiye göndererek yanmayı sağlar.
    Karbüratör: motorun silindirlerinde yanacak benzin-hava karışımını sağlayan aygıt
    Diferansiyel: Virajlarda dışta kalan tekerleklerin içte kalanlara göre daha hızlı dönmesini sağlayarak stabiliteyi oturtan parça.
    Şaft: Şanzımanı diferansiyele bağlayan parça.
    Şanzıman: Motordan aldığı hareketi diferansiyele ileten aktarma organı.
    Rot ayarı: Direksiyonun çevrildiği yöne, tekerleklerin de çevrilmesini sağlayan elemandır.
    Avans ayarı: ?
    Rölanti ayarı: ?

    Bendeki bu tanımlar doğru mu? Doğruysa açıklayabilir misiniz? Hiçbirini tam olarak anlayabilmiş değilim. Karbüratörü hiç anlamış değilim. Teşekkür ederim şimdiden.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RoaringLion -- 25 Haziran 2015; 16:23:21 >







  • Kavrama sistemini biliyosanız sıkıntı yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yok mu bana yardım edecek kimse?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RoaringLion -- 25 Haziran 2015; 17:42:32 >
  • Simdi kardes. Oncelikle tesekkur ediyorum, yazim bitince sebebini yazacagim.

    Avans ay. : Emme odasina yakit-hava sokuyorsun ve o karisim buji ile atesleniyor ya. Iste o bujinin çakma zamaninin ayarlanmasi olayi.

    Rolanti ay. : Motorun calisma devrine denir. Bu soguk havalarda veya sicak havalarda gerekli isiya ulasmak veya gerekli isiya yakin ise cevrilmesi gereken devir ayaridir. Ya da bunlara hic girme, en basitinden aracin stop etmeyecek sevide gaz vermeden kendi kendine calismasi gereken devrin ayari. Bu meretle sanayiciler cok oynar. Neyse :)

    Edit : Rot ayarini su sekilde dusun : 4 lastik te ayni aciyi alacak sekilde 2 sag ve 2 sol tarafin paralel olmasi. Yani on sol lastikten arkaya dogru dumduz bir cizgi cek, o cizgi arka lastige de ayni oranlarsa oturacak. Ayni sekilde lastigin tabaninin yola tam duz basmasi. Rot kollarindaki eklem noktalari ile ayarlaniyor.

    Karburator : Yanma odasina yakithava karisimi geliyor ya. O karisimi yapan muhtesem alettir. Hava ile yakiti karistirip yakiti molekul parcacigi halinde hava icinde yuzdurur.

    Diger tanimlar dogrudur.


    Teknik konu olmasa, bos konu olsa herkes aslan kesiliyor. Sacma sapan kiyas bilmem ne konulari sayfalar bulur. Bu sorulara verecek yaniti olmayanlar kendini avutur durur, caka satar.
    Olanlari hatirlattigin icindir tesekkurumun sebebi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi High Quality -- 25 Haziran 2015; 18:23:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sen acikladiklarin dahil hangisi oturmadiysa oturmayan kisimla yaz yine paslasalim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok teknik terim sormuyorlar.Mantık yürütürsen geçersin sınavı zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rot ayari ile karburator kismini atlamisim onlari da acikladim editleyerek.

    Rahat gecersin mevcut bilgin ile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bende aynı sınava gireceğim bu kadar kasmadım zaten çıkmış sorularda da bu kadar zor sormamışlar. Motordan 10 soru çıkacağı için çok zor olarak 2-3 tane çıkar. Ayrıca sınav giriş yerlerini meb sitesinden mi öğreneceğiz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu kadar kasmana gerek yok.Çok basit soruyorlar.Önemli olan direksiyon sınavı.Yazılı sınav çok çok basit.Mantıkla çözülür.
  • @High Quality

    Hee hocam rölanti ayarı dediğiniz hani ben babamın arabasından biliyorum; araba çalışır vaziyette duruyor. Vites D'de, el freni çekili değil. Ne gaza ne de frene basılıyor. Bu durumda arabanın aheste aheste ileriye doğru gitmesine rölanti ayarı mı deniyor? Eğer yanlışsa bu dediğim neye deniyor?

    Bi de şöyle yorumladım rölanti ayarını: Kışın motorun yüksek devirle çalışmasını sağlayarak soğuğa karşı direnci arttırılır. Yazın da devri düşürülerek aşırı ısınması engellenir. Buna rölanti ayarı denir. Doğru mudur hocam?

    @noname17

    http://www.onlineehliyetsinavlari.com/ehliyet-test-sinavi/motor-ehliyet-test-sorulari-coz

    Burada sormuşlar vallahi. ben sınav giriş belgemi kayıt olduğum sürücü kursundan yirmi üçünde aldım.

    @Amphioxus IV

    Hocam çevremdeki insanlar ilk seferinde alır mısın diye soruyorlar. Hatta biri sorarken yanındaki: "Ya bu alamaz! Çalışmıyodur bu..." diyo valla hepsini utandırmak istiyorum ilk seferinde geçicem bu sınavı hiç acımayacağım, süper kasacağım, hepsini öğreneceğim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RoaringLion -- 25 Haziran 2015; 18:48:07 >




  • RoaringLion kullanıcısına yanıt
    Sınavda öğredniğin bilgilerin çoğunu kullanmayacaksın.Hangisi trafiği düzenler diye yazıp trafik polisinin fotoğrafını koymuştu böyle bir sınav.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoaringLion

    @High Quality

    Hee hocam rölanti ayarı dediğiniz hani ben babamın arabasından biliyorum; araba çalışır vaziyette duruyor. Vites D'de, el freni çekili değil. Ne gaza ne de frene basılıyor. Bu durumda arabanın aheste aheste ileriye doğru gitmesine rölanti ayarı mı deniyor? Eğer yanlışsa bu dediğim neye deniyor?

    Bi de şöyle yorumladım rölanti ayarını: Kışın motorun yüksek devirle çalışmasını sağlayarak soğuğa karşı direnci arttırılır. Yazın da devri düşürülerek aşırı ısınması engellenir. Buna rölanti ayarı denir. Doğru mudur hocam?

    @noname17

    http://www.onlineehliyetsinavlari.com/ehliyet-test-sinavi/motor-ehliyet-test-sorulari-coz

    Burada sormuşlar vallahi. ben sınav giriş belgemi kayıt olduğum sürücü kursundan yirmi üçünde aldım.

    @Amphioxus IV

    Hocam çevremdeki insanlar ilk seferinde alır mısın diye soruyorlar. Hatta biri sorarken yanındaki: "Ya bu alamaz! Çalışmıyodur bu..." diyo valla hepsini utandırmak istiyorum ilk seferinde geçicem bu sınavı hiç acımayacağım, süper kasacağım, hepsini öğreneceğim.

    O dedigin rolanti. El freni inik ve vites bosta veya sanziman-motor baglantisini kesmek yani debriyaja bastiginda motorun calisma devri. Ayar da ayarlanmasi. Atiyorum 800 devirde iken 900 devir yapilmasi ayardir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @High Quality

    Hocam cümleler hep düşük düşük, kafam almıyo. Rot ayarını, avans ayarını ve rolanti ayarını da anladım. Diğerlerini kendim hallettim.

    Son olarak supap ve vites kutusu (otomatik ve düz ayrı ayrı) ile bilgi verirseniz sevinirim.

    @Amphioxus IV

    Valla isterlerse direksiyon sağ tarafa doğru çevrilirse araba nereye doğru gider diye sorsunlar ben elimden geldiğince kasacağım.

    Ayrıca meb'e güven olmaz daha iki hafta önce lys sınavlarına girdim. Ben öyle sorular görmedim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RoaringLion -- 25 Haziran 2015; 19:08:53 >
  • RoaringLion kullanıcısına yanıt
    Kardeş LYS yi MEB hazırlamıyor yalnız haberin olsun.Yanlış sınava girmiş olmayasın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoaringLion

    @High Quality

    Hocam cümleler hep düşük düşük, kafam almıyo. Rot ayarını, avans ayarını ve rolanti ayarını da anladım. Diğerlerini kendim hallettim.

    Son olarak supap ve vites kutusu (otomatik ve düz ayrı ayrı) ile bilgi verirseniz sevinirim.

    @Amphioxus IV

    Valla isterlerse direksiyon sağ tarafa doğru çevrilirse araba nereye doğru gider diye sorsunlar ben elimden geldiğince kasacağım.

    Ayrıca meb'e güven olmaz daha iki hafta önce lys sınavlarına girdim. Ben öyle sorular görmedim...

    Vites sikinti :) cok karmasik. Bisikletten yola cik 18 vites var varsay. 1 den baslayarak capi artiyor mu on ve arka dislilerin ? Toplamda en yuksek çap son vites olur yani 18. vites. En dusuk çap ta 1. vites. 18 i duzlukte ve/veya hizli gitmek icin, 1 i yavas hareket ve pedal cevirme kolayligindan kullanirsin. Bu dislileri al 5-6 kademede surekli donen bir mekanikle kutunun icine koy.

    Sen gearbox yazip youtubedan izle ya ne desek havada kalir vitesle ilgili.

    Motorlarda 8V 16V diye falan terimler goruyorsun. Yakiti odaya puskurten valfi tanimlar bu sayilar. Bir de yanan muhtevayi(gaz diyelim.) disari atmak icin odadan gazin alinmasi gerekmez mi ? Bu iki olayi da yapan subaptir biri emme biri de egzoz subabidir.
    Odaya sokan - odadan cikaran

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • @High Quality

     Ehliyet sınavım ve motor terimleriyle ilgili yardıma ihtiyacım var

    Heh kardeş dediğinle tamamen eşleşen bir bilgi buldum valftan yola çıkarak. Subabı da anlamış oldum. Silindire, odaya, motordaki bölmeye -her kaynakta başka şekilde geçiyor- yakıtı taşıyan ve yanan yakıtı tekrar buradan alıp atılımını sağlayan parçaya supap denir.

    Vitese de bakıyorum kardeş çok sağ ol. Bu arada bisikletlerde arka vitesin yükselmesi için çarkın küçülmesi gerekmiyor muydu? :D

    @Amphioxus IV

    Ha ösym ha meb , ikisi de birbirinin yaltakçısı burada bu dandiniler yüzünden birbirimizi kırmayalım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RoaringLion -- 25 Haziran 2015; 19:42:49 >




  • 10 yildir bisiklete binmiyorum idare et :) Anladiysan sorun yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @High Quality

    Canın sağ olsun kardeş takılıyorum :)

    Testten full çektim :D Allaaah bekle beni sınav :D

    http://www.onlineehliyetsinavlari.com/ehliyet-test-sinavi/28-mart-2015-b-sinifi-motor-ehliyet-sorulari-coz
  • Artik karburator falan kalmadi enjeksiyon sistemi isliyor. Testler hala guncellenmemis belli ki. Aslinda iyi birsey kokunden ogreniliyor mesele.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynen öyle şimdi testte enjeksiyon sistemi deseydi ben karbüratör nedir ne değildir diye asla araştırma yapmazdım :D

     Ehliyet sınavım ve motor terimleriyle ilgili yardıma ihtiyacım var

    Debriyajın işlevini sormuşlar. Bu soruyu beğendim :)

     Ehliyet sınavım ve motor terimleriyle ilgili yardıma ihtiyacım var

     Ehliyet sınavım ve motor terimleriyle ilgili yardıma ihtiyacım var

     Ehliyet sınavım ve motor terimleriyle ilgili yardıma ihtiyacım var

     Ehliyet sınavım ve motor terimleriyle ilgili yardıma ihtiyacım var

    Bu ne kazık bir sorudur ya! Mantık koşarak uzaklaşır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RoaringLion -- 25 Haziran 2015; 23:55:09 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.