Şimdi Ara

Ehliyet + motosiklet ya da elektrikli

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
848
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, internetten araştırdım oldukça fakat en başta asıl soruma cevap alamadım yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Ben geçen sene B sınıfı ehliyet aldım ancak henüz karakoldan alma fırsatım olmadı. Bu sene şartlar gereğince A sınıfı ehliyet almaya karar verdim. Ehliyeti karakoldan almamamın ne gibi etkisi olur, ve masraflarım ne kadar olur bilen var mı?

    İkinci sorum ise, genelde şehiriçi gezindiğimden acaba elektrikli motosikletlere mi yönelsem diyorum, bildiğim kadarıyla onlarda ehliyet vergi sigorta v.s masraf yok. Hatta Yuki Sportsman modelini çok beğendim. Yalnız şarj olayını anlayamadım, elimizle eve mi taşıyoruz da sarj ediyoruz, ne yapmamız gerekiyor? Ve de 6 akülü deniyor, bu akülerin her biri 120 tl civarı sanırım; ortalama her sene 700 tl akü masrafım mı olacak sadece?

    Ve tabi en önemli sorum, eğer elektrikli motosiklet alırsam ciddi anlamda akü ya da motosikleti çalma durumları oluyormuş, gerçi iş yerine bırakıcam ama dışarı çıkarken sağa sola bırakıyoruz sonuçta, ne yapmalıyım?


    Son olarak da, açıkçası ilk 1-2 sene chopper ya da yine yuki sportsman modellerine benzer motosiklet bakmak istiyorum, 3-7 bin tl arası ideal bir modeliniz var mıdır?







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vavienist

    Arkadaşlar merhaba, internetten araştırdım oldukça fakat en başta asıl soruma cevap alamadım yardımcı olursanız çok sevinirim.

    Ben geçen sene B sınıfı ehliyet aldım ancak henüz karakoldan alma fırsatım olmadı. Bu sene şartlar gereğince A sınıfı ehliyet almaya karar verdim. Ehliyeti karakoldan almamamın ne gibi etkisi olur, ve masraflarım ne kadar olur bilen var mı?

    İkinci sorum ise, genelde şehiriçi gezindiğimden acaba elektrikli motosikletlere mi yönelsem diyorum, bildiğim kadarıyla onlarda ehliyet vergi sigorta v.s masraf yok. Hatta Yuki Sportsman modelini çok beğendim. Yalnız şarj olayını anlayamadım, elimizle eve mi taşıyoruz da sarj ediyoruz, ne yapmamız gerekiyor? Ve de 6 akülü deniyor, bu akülerin her biri 120 tl civarı sanırım; ortalama her sene 700 tl akü masrafım mı olacak sadece?

    Ve tabi en önemli sorum, eğer elektrikli motosiklet alırsam ciddi anlamda akü ya da motosikleti çalma durumları oluyormuş, gerçi iş yerine bırakıcam ama dışarı çıkarken sağa sola bırakıyoruz sonuçta, ne yapmalıyım?


    Son olarak da, açıkçası ilk 1-2 sene chopper ya da yine yuki sportsman modellerine benzer motosiklet bakmak istiyorum, 3-7 bin tl arası ideal bir modeliniz var mıdır?

    1- Ehliyeti henüz almamış dolayısıyla emniyete para yatırmamış olduğunuzdan bu bir avantaj, A yı da alıp tek masrafla halledersiniz.
    2-Elektriklilerde 250 wattın üzeri yasal olarak benzinli motosiklet gibi. Yani ehliyet, ruhsat, sigorta, plaka, 3 yıldan sonra vize .... herşey aynı. Fakat uygulamada bir esneklik var, kimi şehirlerde hiçbirşey denmiyor, kimi şehirlerde rutin çevirmelerde direk bağlanıp, kişinin ehliyeti olup olmaması, aracın sahibi olup olmamasına göre 4000 TL ye varan cezalar yazılabiliyor. En iyi ihtimalle hiç bir kontrol olmasa da bir trafik kazası olduğunda ehliyet ve tescilsiz olan elektrikli moped suçsuz da olsa az önce bahsettiğim cezayı ödeyip, moped bağlanıyor. Suçluysa sigortası olmadığından karşı tarafa verdiği maddi hasar ve sağlık giderlerini ödemek zorunda. Bahsettiğiniz sportsman da bu kategoride yani elektrikli moped ve yasal olarka Behliyetle de sürülebilir ancak tescil şart.
    3- Elektrikli mopedler benzinlilerin muadili değildir, hızları ortalama 40, bahsettiğiniz Sportsman gibi biraz daha gelişmiş modellerde 60 civarı olup, torkları da aynı oranda düşüktür, bir şarjla ortalam 30 km hızla 80 kg civarı ağırlık taşıyarak 50-60 km, daha yüksek süratlerde veya daha ağır yüklerde 30-40 km yol gidebilirler, sonrasında 8 saat civarı şarj edilmeleri gerekir, bu şekilde kullanıldıklarında akü ömrü 5-6000 km'dir bu süreç yıl olarak illa 1-2 yıl olacak diye kayıtlanamaz. Ancak günlük 30-35 km hızla toplamda 20-25 km kullanılıp şarj edilirlerse o zaman akü ömrü 10000 km civarı olup ekonomik bir ulaşım elde edilebilir.
    4-Aküler hem mopede sabit olduğundan hem de her biri 7 kg olduğundan taşınması mümkün değil. Aküsü kolayca çalınanlar en eski modeller onların aküleri evde şarj edilebilmesi için ayak koyma yerini altında uyduruk bir kilit mekanizması açılarak kolay söküdüğünden çalınabiliyordu, bunlarda çalınması uzun büyük uğraş gerektirdiğinden zor. Akülerin en adileri 120 civarı, iyi aküler 150 TL




  • çok teşekkür ederim, o halde doğrudan ehliyet alıp motosiklete yönelmek en mantıklısı sanırım.

    Peki A sınıfı bir ehliyet almaya kalksam, A2'ye göre zorluğu falan farklı mıdır yoksa sadece motosiklet mi farklı oluyor, bana masrafı bu şekilde ne olur acaba...
  • ehliyet var hocam bi arkadaşim elektrikliyle kaza yapti üstune ehliyrti yok diye 2 bin lira filan ceza yedi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uzunincebiyolda

    ehliyet var hocam bi arkadaşim elektrikliyle kaza yapti üstune ehliyrti yok diye 2 bin lira filan ceza yedi

    Benim bir arkadaşım da B sınıfı ehliyet ile elektrikli moped kullanırken kazaya karıştı, yasa izin vermesine rağmen polis cehalet veya kötü niyet sonucu arkadaşa Aehliyeti yok diye " ehliyet sınıfına uygun olmayan aracı sürme" maddesinden 700TL ceza yazdılar. Bu nedenle mevcut B ehliyeti yeniletmek ve bu şekilde üzerinde B ile birlikte M harfinin yer alması iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi medvet -- 21 Haziran 2016; 16:22:07 >
  • o halde direkt A sınıfı ehliyet alayım evvela, moped falan boşverip direkt 4-6 bin arası bi motosiklete yöneleyim bari koy koy gezerim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vavienist

    o halde direkt A sınıfı ehliyet alayım evvela, moped falan boşverip direkt 4-6 bin arası bi motosiklete yöneleyim bari koy koy gezerim :)

    Evet ya ehliyet istemeyen 250 watta kadar elektrikli bisiklet ya da bu iş görmeyecekse benzinli.
  • Sertifikayı 1 yıl içinde ehliyete dönüştürmezseniz yeniden dosya oluşturmanız ve yeni tarihli sağlık raporu ile sabıka kaydı çıkarmanız lazım. Kursa bir sorun bence. B yi geçen yıl aldıysanız direkt A alamazsınız A2 alabilirsiniz.
  • Geçen sene yine temmuz ayında kayıt olmuştum B sınıfı ehliyet için, bu sene de A sınıfı ehliyet için yine aynı tarihte kayıt olacam sanırım ikisini bir alabilme durumum olur o halde?

    Yaşım 27, sanırım A2 almadan doğrudan A sınıfı alabiliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vavienist

    Geçen sene yine temmuz ayında kayıt olmuştum B sınıfı ehliyet için, bu sene de A sınıfı ehliyet için yine aynı tarihte kayıt olacam sanırım ikisini bir alabilme durumum olur o halde?

    Yaşım 27, sanırım A2 almadan doğrudan A sınıfı alabiliyorum

    Bilmiyorum. Kursa sorabilirsin. Ayrıca A sınıfı ehliyet veren kurs sayısı oldukça limitli olduğunu düşünüyorum. A sınıfı için eğitim ve sınav motoru olup olmadığını sormak lazım. Çünkü A ehliyeti için O sınıfa ait bir motorla sınav yapılıyor olması gerekir. Motor tecrübeniz yoksa A sınıfı motosiklet kullanamazsınız boşuna sınava para vermiş olursunuz. Alacağınız max A2 bence yeter de artar. İlerde tecrübeniz artınca 600cc ye falan geçmek isterseniz o zaman A ya yükseltirsiniz. Şimdi bütün sınıfları kapsayan bir ehliyetim olsun demek için çok geç kaldınız. Geçen yıl A2 almış olsanız o zaman olurdu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cervinff -- 24 Haziran 2016; 11:33:19 >




  • geçen sene B ehliyeti ile birlikte alacaktım ama nasip olmadı, açıkçası yine de başarabileceğime inanıyorum 8 çizerken biraz zorladığı söyleniyor ama görelim artık başvurmadan evvel gerekirse denerim biraz :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vavienist

    geçen sene B ehliyeti ile birlikte alacaktım ama nasip olmadı, açıkçası yine de başarabileceğime inanıyorum 8 çizerken biraz zorladığı söyleniyor ama görelim artık başvurmadan evvel gerekirse denerim biraz :)

    Ehliyet sınavında sekiz çizme yanında yaklaşık 10 mt kadar yaklaşık 1 karış eninde bir metal üzerinde dışarı çıkmadan gitme ve akan trafikte 10 km kadar kullanma istiyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    quote:

    Orijinalden alıntı: Vavienist

    geçen sene B ehliyeti ile birlikte alacaktım ama nasip olmadı, açıkçası yine de başarabileceğime inanıyorum 8 çizerken biraz zorladığı söyleniyor ama görelim artık başvurmadan evvel gerekirse denerim biraz :)

    Ehliyet sınavında sekiz çizme yanında yaklaşık 10 mt kadar yaklaşık 1 karış eninde bir metal üzerinde dışarı çıkmadan gitme ve akan trafikte 10 km kadar kullanma istiyorlar.

    Hangi motor markasını kullanıyorlar genelde hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Buzmavili


    quote:

    Orijinalden alıntı: medvet

    quote:

    Orijinalden alıntı: Vavienist

    geçen sene B ehliyeti ile birlikte alacaktım ama nasip olmadı, açıkçası yine de başarabileceğime inanıyorum 8 çizerken biraz zorladığı söyleniyor ama görelim artık başvurmadan evvel gerekirse denerim biraz :)

    Ehliyet sınavında sekiz çizme yanında yaklaşık 10 mt kadar yaklaşık 1 karış eninde bir metal üzerinde dışarı çıkmadan gitme ve akan trafikte 10 km kadar kullanma istiyorlar.

    Hangi motor markasını kullanıyorlar genelde hocam?

    Ben geçen senenin sonunda girdiğim a2 sınavında honda ace125 sürmüştüm kursta ama şimdi her kategoriye ayrı motosiklet var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim beğendiğim motosiklet 13 000 tl olduğu için ve hala göz önünde sürekli motosiklet kazaları gördüğüm için sanırım o parayla 2. el bir araba almaya yeltenecem gibi -_- Bu yüzden elektrikli motosiklet alayım bu sene diyorum tam olarak neye dikkat edip almam lazım ehliyetsiz kullanımda sorun olmaması için ve önerebileceğiniz model var mıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vavienist

    Benim beğendiğim motosiklet 13 000 tl olduğu için ve hala göz önünde sürekli motosiklet kazaları gördüğüm için sanırım o parayla 2. el bir araba almaya yeltenecem gibi -_- Bu yüzden elektrikli motosiklet alayım bu sene diyorum tam olarak neye dikkat edip almam lazım ehliyetsiz kullanımda sorun olmaması için ve önerebileceğiniz model var mıdır?

    Ehliyet ve tescil gerekmemesi için motor gücü 250 wattı geçmemeli. Bunlar igenelde 4 akülüdür 5 ve 6 akülü modeller de var, nispeten hızlı ve torklu olması için 5 veya 6 akülü olmasına dikkat edin. Arora BL 'yi öneririm.
  • Kral vega 2250 hakkında fikrini alabilir miyim, model olarak daha çok bu tür ya da sportsman tarzında almak istiyorum da. sanırım dediğin kriterlere de uyuyor vega 2250^^
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vavienist

    Kral vega 2250 hakkında fikrini alabilir miyim, model olarak daha çok bu tür ya da sportsman tarzında almak istiyorum da. sanırım dediğin kriterlere de uyuyor vega 2250^^

    Malesef Vega kullandığım ve bildiğim bir model değil. Ancak genel olarak bildiğim kadarıyla yeni model Kral motorlarda hız genellikle 40'ı pek geçmiyor. Bir de Kral marka müşteri yanıltma amaçlı olduğunu düşündüğüm mopeedlerin üzerine veya internet sitesine değişik rakamlar yazıyor, sanki motor gücü watt imajı veriyor ama dediğim gibi gözboyama dışında bu rakmların bir anlamı yok. Mesela Kral motorun sitesinde bu model Kral Vega 3000 diye geçiyor, ancak bu 3000 modeli açınca üzerinde fotoğrafta Vega 2250 yazıyor, adamlar motoru tanıtırken tork değeri yazmışlar, ama kaç watt sitelerinde yazmamışlar ( gerçi yazan da uydurma birşey yazdığı için çok da önemli değil ama firmanın lakayıtlığını gösterme açısından dikkat çekiyor, yazsalardı en azından faturada kaç watt yazacak onu bilirdik) başka satış sitelerinde 1800 watt veya 1500 watt gibi farklı rakamlar yazılmış. Bu nedenle uzak durun derin. Yuki Sportsman daha mantıklı bir tercih olur, ancak onların da fiyatları çok yüksek. Kriterlere uyuyor derken yasal ehliyet sınırını kasdediyorsanız hayır uymuyor, bu konuda kriter 250 watt.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.