Şimdi Ara

EGR Valfi İptali RESİMLİ (11. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
580
Cevap
16
Favori
406.184
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Üniversite ile tubitakın ortak raporlarını aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz. Kaldı ki yukarıda da yazdığım gibi deneyim var ortada.Laboratuar ortamında incelemedik,bilimsel değil fakat linkteki dosyayı incelerseniz bilimsel kanıtıda ortadadır...
    egr iptali çevreye faydalıdır diye kimse birşey söylemiyor zaten.Performansı düşürüp,kurumlaşmaı arttırıyor.Zaten ülkemizdeki yakıt kaliteleri aracın dizaynına göre yetersiz.

    http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf


    rapor tarihine hiç bakılmadı herhalde , bir konu inclenirken bir sürü konuyla birlikte değerlendirilir.
    madem link verilmiş içeriğini okunduysa şu sorulara yanıt verilsin


    1) Kullanılan motor standart araç motoru değildir. P 8800 hydra seçilmiştir.
    Madem EGR incelemesi yapılacak, günümüz araçlarından birisi alınamaz mıydı. Herhalde test yapanların bütçeleri yeterli değil

    Güç değeri 8 kw VE TORK DEĞERİ 25 Nm ve bu değer 2500devir gibi yüksek bir değerde yakalayan verimsiz bir motor neden seçilmiştir.

    2) Test tarihi 30.11.2000 dir bu tarihte günümüzde kullnılan egr nin ilk versiyonları kullnılmakta idi. Hangi EGR tipi ve markası kullanıldığı belirtilmemiş.

    3) Kullanılan yakıtın sülfür oranlarını bilmiyoruz ancak o yıllarda ,kırsal motorinden de yüksek 7000 ppm değerine yaklaşan kalitede dizeller piyasada bulunmakta idi. Yakıtın içeriği NOX oluşumda ve kurum oluşumunda birincil etmendir. Setan sayısı 46 olarak belirtilmiştir.

    4) Kullanılan bosch marka dizel pompa basıncı 275 bardır. Günümüz motorlarında kullnılan püskürtme basınçları araştırılırsa bunun çok çok düşük olduğu görülecektir .Böylesine bir testi yapan kişinin pompa basıncının yakıtın pulverize olarak daha iyi yanmasına neden olacağını ve karbon birikimi veya NOX oluşumunda etkili olacağını neden öngöremediği sorusu akla takılmaktadır.

    sonuç olarak sadece bu rapora bakılarak EGR hakkında iptal edilmesini gerektirecek sonuca ulaşmak , çok yanlış bir sonucun savunucusu olmak demektir. Tabii ki herkes istediğini düşünebilir ama bilimsel denilince, her rapora detaylar bilinmeden atlanmaması gerekir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 23 Temmuz 2012; 13:43:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Üniversite ile tubitakın ortak raporlarını aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz. Kaldı ki yukarıda da yazdığım gibi deneyim var ortada.Laboratuar ortamında incelemedik,bilimsel değil fakat linkteki dosyayı incelerseniz bilimsel kanıtıda ortadadır...
    egr iptali çevreye faydalıdır diye kimse birşey söylemiyor zaten.Performansı düşürüp,kurumlaşmaı arttırıyor.Zaten ülkemizdeki yakıt kaliteleri aracın dizaynına göre yetersiz.

    http://journals.tubitak.gov.tr/engineering/issues/muh-02-26-2/muh-26-2-7-0011-6.pdf


    rapor tarihine hiç bakılmadı herhalde , bir konu inclenirken bir sürü konuyla birlikte değerlendirilir.
    madem link verilmiş içeriğini okunduysa şu sorulara yanıt verilsin


    1) Kullanılan motor standart araç motoru değildir. P 8800 hydra seçilmiştir.
    Madem EGR incelemesi yapılacak, günümüz araçlarından birisi alınamaz mıydı. Herhalde test yapanların bütçeleri yeterli değil

    Güç değeri 8 kw VE TORK DEĞERİ 25 Nm ve bu değer 2500devir gibi yüksek bir değerde yakalayan verimsiz bir motor neden seçilmiştir.

    2) Test tarihi 30.11.2000 dir bu tarihte günümüzde kullnılan egr nin ilk versiyonları kullnılmakta idi. Hangi EGR tipi ve markası kullanıldığı belirtilmemiş.

    3) Kullanılan yakıtın sülfür oranlarını bilmiyoruz ancak o yıllarda ,kırsal motorinden de yüksek 7000 ppm değerine yaklaşan kalitede dizeller piyasada bulunmakta idi. Yakıtın içeriği NOX oluşumda ve kurum oluşumunda birincil etmendir. Setan sayısı 46 olarak belirtilmiştir.

    4) Kullanılan bosch marka dizel pompa basıncı 275 bardır. Günümüz motorlarında kullnılan püskürtme basınçları araştırılırsa bunun çok çok düşük olduğu görülecektir .Böylesine bir testi yapan kişinin pompa basıncının yakıtın pulverize olarak daha iyi yanmasına neden olacağını ve karbon birikimi veya NOX oluşumunda etkili olacağını neden öngöremediği sorusu akla takılmaktadır.

    sonuç olarak sadece bu rapora bakılarak EGR hakkında iptal edilmesini gerektirecek sonuca ulaşmak , çok yanlış bir sonucun savunucusu olmak demektir. Tabii ki herkes istediğini düşünebilir ama bilimsel denilince, her rapora detaylar bilinmeden atlanmaması gerekir.



    Daha verimli çalışan bir motorda çiğ gazda bulunmaz işte :) Verimsiz motorda bile yani tam gerekli olan motorda bile gücü gereksiz.Günümüz teknolojiisnde üretilen,dizayn edilen motorlarda çiğ gaz diye birşey yok.Kaldı ki size şunu diyorum. Egr yararlı yani emisyonu düşürmekten başka şeylerde yapıyor. O zaman neden her devirde,her pozisyonda,her daim açık değil egr ?

    Demek ki verimi azalttığını mühendislerde kabul ediyorlar.Güç istenildiğinde egr yi kapalı olacak şekilde programlıyorlar...

    Üstünede diyorum ki forumlarda iptall ettirenlerin yorumları mevcut.Bizzat ben bu zamana kadar altımdan geçen tüm araçlarda iptalini yapabildiğimi kendim iptal ettim yapamadığımı ustama iptal ettirdim.Çevremdekileride iptal ettirmeleri yönünde ikna ettim ve ettirdim.Herkesten olumlu yorumlar var.Herkes memnun.

    Siz neye dayanarak zararlı olduğunu söylüyorsunuz?

    Emisyonu düşürmek temel amaç ise eyvallah...

    Aracın orjinalliğide bozulmuş oluyor sonuçta.

    Bende mühendislerin,imalatçıların yaptığı birşey üstünde oynanmasına karşıyım.Fakat egr günümüz araçlarda tamamen emisyonu düşürmek içindir.Belediye otobüslerinden,eski kamyonlardan çıkan o dumanı gördükçe benim aracımdaki egr iptali mi yok ediyor çevreyi diyorum... Zaten manifolda kurum doldurmasa bende iptal etmem.Çevremdekilerede iptal ettirmem..
    Bizimkide para sonuçta. aracımla yapabildiğim kadar fazla yol yapmak ve bunu minimum maliyetle yapmak isterim. Egr hem tüketimimi bir miktar arttırıyor,hem manifoldumu kurum yatağına dönüştürüyor.Hadi manifoldu değiştiririz veya güzelce temizleriz. Ya yanma odalarımı kim temizleyecek? ne gerek var o atık egzost gazını motoruma vermeye ?
  • quote:

    Daha verimli çalışan bir motorda çiğ gazda bulunmaz işte :) Verimsiz motorda bile yani tam gerekli olan motorda bile gücü gereksiz.Günümüz teknolojiisnde üretilen,dizayn edilen motorlarda çiğ gaz diye birşey yok.Kaldı ki size şunu diyorum. Egr yararlı yani emisyonu düşürmekten başka şeylerde yapıyor. O zaman neden her devirde,her pozisyonda,her daim açık değil egr ?

    Demek ki verimi azalttığını mühendislerde kabul ediyorlar.Güç istenildiğinde egr yi kapalı olacak şekilde programlıyorlar...

    Üstünede diyorum ki forumlarda iptall ettirenlerin yorumları mevcut.Bizzat ben bu zamana kadar altımdan geçen tüm araçlarda iptalini yapabildiğimi kendim iptal ettim yapamadığımı ustama iptal ettirdim.Çevremdekileride iptal ettirmeleri yönünde ikna ettim ve ettirdim.Herkesten olumlu yorumlar var.Herkes memnun.

    Siz neye dayanarak zararlı olduğunu söylüyorsunuz?

    Emisyonu düşürmek temel amaç ise eyvallah...

    Aracın orjinalliğide bozulmuş oluyor sonuçta.

    Bende mühendislerin,imalatçıların yaptığı birşey üstünde oynanmasına karşıyım.Fakat egr günümüz araçlarda tamamen emisyonu düşürmek içindir.Belediye otobüslerinden,eski kamyonlardan çıkan o dumanı gördükçe benim aracımdaki egr iptali mi yok ediyor çevreyi diyorum... Zaten manifolda kurum doldurmasa bende iptal etmem.Çevremdekilerede iptal ettirmem..
    Bizimkide para sonuçta. aracımla yapabildiğim kadar fazla yol yapmak ve bunu minimum maliyetle yapmak isterim. Egr hem tüketimimi bir miktar arttırıyor,hem manifoldumu kurum yatağına dönüştürüyor.Hadi manifoldu değiştiririz veya güzelce temizleriz. Ya yanma odalarımı kim temizleyecek? ne gerek var o atık egzost gazını motoruma vermeye ?


    Yanlış bildiğiniz çok konu var. Bunların hepsini benim düzeltmem imkansız.Kapsamını bilmeden yapılan yorumlar yanlış yargıya varmanıza neden olur.

    Bir motorun verimi ne demektir?
    Yanma verimi nedir?
    Bir motordan daha fazla güç nasıl alınır?
    Emisyon gazlarının azaltılması yanma veriminin artmasına neden olur mu?
    Emisyonun azaltılması CO ve NO gazlarının düşürülmesi sadece çevre için mi yapılmaktadır.

    İdeal yanma ne demektir ?
    Motorda ideal yanma sağlanmakta mıdır?
    İdeal yanma için gerekli şartlar sağlanamaz ise atık gazların oranı artar mı?

    Motor gücü ölçümlerinde zengin karışım mı fakir karışım mı yoksa ideal karışım ile mi test yapılmaktadır.

    Yanma verimini etkileyen faktörler nelerdir.

    Motor tasarımlarının yanma verimine etkisi bulunmakta mıdır ?
    EGR yanma verimine katkısı nedir? en önmli soru bu ancak bu soruyu yanıtlamadan önce diğer soruların da yanmıtlanması lazım ki yanlış çıkarım olmasın.

    Yoksa ne benim vereceğim cevaplar sizi tatmin eder, ne sizin kafanızda oluşan sorularınızın temelini sorgulayamaz isek , benim cevaplarım sizi tatmin edecektir.
    Tartışmalar ancak bilgi alışverişi olursa bir anlam kazanır yoksa sadece horoz döğüşüne benzer sadece izleyen taraftarlar artar o kadar.

    sonuç olarak tüm okuyucular bilimsel olarak gerçekleri bilsinler sonra isteyen değiştirir, isteyen iptal eder, isteyen onartır , isteyen istediğini yapabilir o kısım sadece kararı veeini ilgilendiren konudur .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir



    Yanlış bildiğiniz çok konu var. Bunların hepsini benim düzeltmem imkansız.Kapsamını bilmeden yapılan yorumlar yanlış yargıya varmanıza neden olur.

    Bir motorun verimi ne demektir?
    Yanma verimi nedir?
    Bir motordan daha fazla güç nasıl alınır?
    Emisyon gazlarının azaltılması yanma veriminin artmasına neden olur mu?
    Emisyonun azaltılması CO ve NO gazlarının düşürülmesi sadece çevre için mi yapılmaktadır.

    İdeal yanma ne demektir ?
    Motorda ideal yanma sağlanmakta mıdır?
    İdeal yanma için gerekli şartlar sağlanamaz ise atık gazların oranı artar mı?

    Motor gücü ölçümlerinde zengin karışım mı fakir karışım mı yoksa ideal karışım ile mi test yapılmaktadır.

    Yanma verimini etkileyen faktörler nelerdir.

    Motor tasarımlarının yanma verimine etkisi bulunmakta mıdır ?
    EGR yanma verimine katkısı nedir? en önmli soru bu ancak bu soruyu yanıtlamadan önce diğer soruların da yanmıtlanması lazım ki yanlış çıkarım olmasın.

    Yoksa ne benim vereceğim cevaplar sizi tatmin eder, ne sizin kafanızda oluşan sorularınızın temelini sorgulayamaz isek , benim cevaplarım sizi tatmin edecektir.
    Tartışmalar ancak bilgi alışverişi olursa bir anlam kazanır yoksa sadece horoz döğüşüne benzer sadece izleyen taraftarlar artar o kadar.

    sonuç olarak tüm okuyucular bilimsel olarak gerçekleri bilsinler sonra isteyen değiştirir, isteyen iptal eder, isteyen onartır , isteyen istediğini yapabilir o kısım sadece kararı veeini ilgilendiren konudur .



    Sayın vezir ;

    Kendini övmeyi veya şuyum buyum demeyi sevmem ama 2 sene sonra otomotiv mühendisi olacağım :)

    Termodinamikle aram iyi.Özellikle dizele yöneldim kendimi o alanda geliştiriyorum.Yani genel verimden tutun,tutuşma gecikmesi,vuruntuya kadar kendimi bilgili sayarım..Bu yaz kendimi püskürtme prensiplerine adadım.


    Yeniden belirtiyorum.Egr günümüzdeki araçlarda emisyon kontrol amaçlıdır.Verime veyahut tüketime pozitif bir değer katmıyor.Ki iptal edilen araçlarda da dediğim gibi olumlu sonuçlar alınmıştır...Rastgele piyasadan duyulan şeyleri değil,kendi ve çevremdeki araçlardan alınan yorumları söylüyorum.

    Antalyada ikamet ediyorum.Eğer bu taraflara yolunuz düşerse mesajınızı beklerim.İptal edilen araç sahipleriyle birebir tanıştırıyim,oturalım konuşalım tanışalım muhabbet edelim :) Ben kendi araçlarım olmak üzere 2.0 tdi, 1,5 dci 1,4-1,6 tdci-hdi ve 2.0 tdci motorlu araçlar üstünde kendi deneyimim var egr iptali ile.Sökülen egrlerin bağladığı kurumu söylemeye gerek bile yok.Aynı kurumu emme manifoldunda da bağlıyor bildiğiniz gibi...

    Geçmişteki yorumlarımda da belirttiğim gibi ingilizcem ileri düzeyde değildir.Ama attığınız linkten anladığım şey,eg valfinin nox gazları üstündeki etkisi ve egzost sıcaklığna bağlı etkisinden bahsediliyor. Test ettikeri motor 1323 cc lik 2 silindirli 12 buçuk beygirlik verimsiz bir motor.O motorda egrden manifolda verilen gaz yararlı olabilir ki zaten verilen grafiktede %9 egr gazı alınınca hiç alınmayana göre daha fazla güç ortaya çıktığı söyleniyor.

    Günümüzün motorları 1600 cc 130 beygirlik 320 nm torka sahip 4 silindirli turbodizel motorlar. Egzost gazlarında çiğ atılma yani yanma hatta ard yanma bile yok denilecek kadar az.Kontrollü yanmada hepsi bitiyor diyebiliriz.

    Genel olarak mühendislerin dizaynlarına saygısızlık etmek istemeyen bir yapıya sahibim.Üstünde oynamaya değil,yapabiliyorsam baştan kendim yapmak isterim ve ona çalışırım.Motorlardan beklentim sadece güç değildir.Minimum aşıntı minimum yakıt ile maximum güçtür.Herkes chip,remap olayları peşinde.rail sensörünü kandırarak güç alma peşindeler.

    Ama kısa ve öz olarak bahsediyorum. yakıcıdaki egzost gazı yüzdesi arttıkça yakıtın oksijenle buluşması gecikeceği için tutuşma gecikmesi süresi uzar.Doyısıyla yanmadaki verim düşüp,motorun genel verimide düşmüş olur.Yakıcı sıcaklığı arttıkta tg süresi kısalacağından ve egr de emilen yakıcının sıcaklığını arttırdığından belirli oranda alınan sıcak egzost gazının yanmaya faydası vardır.Ama sadee sıcaklığından dolayı. Doldurma ile ilgili sıkıntı günümüzde yok.İstenilen oranda doldurma sağlanmaktadır.Bu yüzden doldurmadan ötürü egr nin herhangi bir faydası yoktur.

    Emisyonda artık minimum HC+NOX isteniyor. Şirketlerin derdi emisyon oldu.Avrupa pazarında fazla araç satabilmeleri için mecburen emisyonu düşük tutacaklar ki müşteri vergi muafiyeti nedeniyle tercih edilsin.Euro 6 normlarına göre dizaynlar başladı bile.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ÇAĞLAR SERTAN KASIMOĞLU -- 24 Temmuz 2012; 16:17:09 >
  • daha öğreneceğiniz çok şey var , ilk başta tasarımdaki detayların üzerinde oynanmaması gerektiğidir.

    son soruyu ilk başta sorulım o zaman

    EGR yanma verimine katkısı nedir?

    linklerde dikkatinizi çekmek istediğim nokta motor yükü (load olarak ifade edilmiş) artırılınca EGR oranınım kısıularak verime olumsuz olabilecek katkısının bertaraf edilmesidir. EGR oranları sadece yaralı olabildiği anlarda yanma verimini yükselmekte ve sonuç olrak daha az yakıt tüketime neden olmasıdır. TURBo ömrü ,katalitik konvertor vb yararlarını saymayalım bile.

    Evet EGR temel amacı emisyon düşürmektir. Ancak solaylıolarak da verimin artırılmasına katkıda bulunur. Aynen karbüratör yerine enjektör, valf sayısının artırılması , elektronik ecu vb konular hepsi linkte üzerine basarak değinilmiştir.

    Yani özetle teknolojinin ilerlemesi için euro normları bir nevi tetikleyici rol üstlenmiştir. Yoksa 25-30 yıl önce de seramik motorlar, elektronik valf kontrolü konuları üzerinde hocalarımızla tartışırdık.

    Bilinmeyen konular değil , bilinmeyen şey bilenen şeyin iptal edilerek bir bilinmeyene sürüklenilmesidir.

    Verimli motorun ilk şartı emisyonu düşürmektir. Hangi ek donanım kullnılırsa kullnılsın buna hizmet edecektir. Herşeyin yaraları kadar zararları da olan noktalar mevcuttur.
    zararlarından yola çıkarak donanımın gereksizliğini veya sistemden sökülmesini teşvik etmek için önce yararlarının irdelenmesi şarttır. Eğer zararı yararından fazla ise zaten bir çözüm bulunması şart olmaktadır.

    Tasarım kompleksliği sadece biz mühendislierin zorunlu nedenlerle uymak olduğu bir mevzudur. Her bakım elemanı karmakşıklığa giden ve üzerinde oynanamayan tasarımı itici bulur .Kontrolünü veya arızasını göremediği parça hakkında kendi bilgisi veya tecrübesi ile yorum yapar. Efsaneler bu şekilde çıkmaktadır.

    özetle EGR konusunda yapılacak şey basittir. Cihaz arıza vermeden gerekli bakımları yaparak (temzilik , kontrol vb) ömrünün uzun olmasını temin etmektir. EGR versiyonları da buna paralel olarak daha kompleks hale gelmektedir. Dolayıyla arıza sonucu masrafın katlanması veya yararı ve zararı hesaplamasında bundan sonraki yıllarda ciddi tartışmalar ve forum başlıkları açılacaktır. Her kompleks kontrol sistemi kendi alt problemleri ve sorunları beraberinde getirmektedir.

    son olarak şu otomotiv mühendisliği konusunda size bir sorum olacak. eskiden makina mühendisiiği dışında alt bir kolu yoktu, şimdi bu bölümünü bitirenler teknisyen mi oluyor , mühendis mi ?
  • Doğu illerimizin bir kısmında yakıt kalitesi ve araçlardaki performans düşüklüğü sebebi ile bazı servislerin egr yi iptal ettiklerini duydum. Ayrıca bir önceki aracımda egr fabrikadan iptal edilmişti...

    Tamam Vezir hocama katılıyorum ama tüm bunlar düşündürüyor beni.........

    Servis asla risk içeren işlemler yapmaz. Fabrikada yapmaz... Ama neden iptal etmişler?...
  • quote:

    Geçmişteki yorumlarımda da belirttiğim gibi ingilizcem ileri düzeyde değildir.Ama attığınız linkten anladığım şey,eg valfinin nox gazları üstündeki etkisi ve egzost sıcaklığna bağlı etkisinden bahsediliyor. Test ettikeri motor 1323 cc lik 2 silindirli 12 buçuk beygirlik verimsiz bir motor.O motorda egrden manifolda verilen gaz yararlı olabilir ki zaten verilen grafiktede %9 egr gazı alınınca hiç alınmayana göre daha fazla güç ortaya çıktığı söyleniyor.


    maalesef EGr ile ilgili güzel dökümanlar ingilizce ve daha kapsamlı görüş edinmemize fayda sağlamakta .
    Ancak elimde güzel bir türkçe araştırma dökümanı var oradan hem ilgili temel bazı yazıları hem de tez konusu linki faydalanmak isteyenler için veriyorum

    önce link: emeğe saygı açısından

    http://www.belgeler.com/blg/o4x/dizel-motorlarinda-cesitli-yakit-enjeksiyon-sistemlerinin-egzoz-emisyonlarina-etkilerinin-deneysel-incelenmesi-an-experimental-research-of-effects-of-different-fuel-injection-systems-on-exhaust-emissions-in-diesel-engines



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Temmuz 2012; 16:10:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Geçmişteki yorumlarımda da belirttiğim gibi ingilizcem ileri düzeyde değildir.Ama attığınız linkten anladığım şey,eg valfinin nox gazları üstündeki etkisi ve egzost sıcaklığna bağlı etkisinden bahsediliyor. Test ettikeri motor 1323 cc lik 2 silindirli 12 buçuk beygirlik verimsiz bir motor.O motorda egrden manifolda verilen gaz yararlı olabilir ki zaten verilen grafiktede %9 egr gazı alınınca hiç alınmayana göre daha fazla güç ortaya çıktığı söyleniyor.


    maalesef EGr ile ilgili güzel dökümanlar ingilizce ve daha kapsamlı görüş edinmemize fayda sağlamakta .
    Ancak elimde güzel bir türkçe araştırma dökümanı var oradan hem ilgili temel bazı yazıları hem de tez konusu linki faydalanmak isteyenler için veriyorum

    önce link: emeğe saygı açısından

    http://www.belgeler.com/blg/o4x/dizel-motorlarinda-cesitli-yakit-enjeksiyon-sistemlerinin-egzoz-emisyonlarina-etkilerinin-deneysel-incelenmesi-an-experimental-research-of-effects-of-different-fuel-injection-systems-on-exhaust-emissions-in-diesel-engines



    Sayın vezir;
    Aslında aynı şeyeleri söylüyoruz.Attığınız linkte ''NOx'in azaltılması,az bir miktar güç kaybı ile başarılmaktadır'' ibaresi var 38. sayfada.Yine aynı sayfada ''EGR motor performasını ve yakıt ekonomisini bir miktar kötüleştirmektedir.EGR,yakıt tüketimini bir miktar arttırmakta,ancak basit,ucuz ve verimli bir metot olduğu için NOx emisyonlarını azaltmakta yaygın olarak kullanılmaktadır.'' ibaresi mevcuttur. '' Verimli bir metot'' kelimelerinden anlaşılan NOx emisyonlarını ndüşürmek amacıyla verimliden bahsediliyor.Zaten EGR valfi emisyon düşürme amacını taşımaktadır.

    Tasarım detayı dediğiniz şey emisyon düşürme amacıyla konulan bir elektrikli valf.Tasarımı Türkiyedeki Shellin,Bp nin sattığı kalitesiz mazota göre yapılmamakla birlikte,Avrupadaki yakıtlarla kullanıldığında bile manifoldu kurum deposuna döndürdüğü bilinmektedir.Zaten temel amaç hep belirttiğim gibi emisyondur. Kabul ediyorum,çevreye zarar veriyorum ve başkalarınıda teşvik ediyorum...

    Motor yükü arttıkça yanma odasındaki sıcaklık artacağından tg süresi kısalır.Dolayısıyla yanma daha verimli olur.Kaldı ki egr valfi motor yüke bindiğinde vede pedaldan gelen komutlara göre kapanır.Neden kapanır? Verimi arttırıp kullanıcının isteklerine daha hızlı cevap verebilmek için.Aslında burdan bile anlaşılıyor egr nin verim düşüren birşey olduğunu.Attığınız linklerde de yazılanlar dediklerimi doğrular niteliktedir...

    Öğrenmem gereken çok şey var biliyorum.Zaten bunun için bu yazı Bodrumda Marmariste geçirmeyip,evde ve dükkanda çalışmalar yapıyorum.Bilgininde uç noktası olmadığını bildiğim için üniversite öğrencisiyim.Lisede öğrendiğim bilgilerin yeterli olacağını düşünseydim üniversite sınavına girmezdim bile.Şu anda da burda yorum yapmıyor,ailemin ticari hayatını devam ettiriyor olurdum.

    Egr valfi gereksizdir.Temizlemeye,bakımını yapmaya gerek yoktur.Araç alındığı andan itibaren iptali yapılmalıdır.Böylece hem emme manifoldlarımız kurum deposu haline gelmez hemde bozulan egr valflerimiz olmaz.Turbomuzada,katalitik konvektörümüzede,dizel partikül filtremizede zarar gelmez.230 kmde iken egr si iptal edilmiş şu anda 250.000 kmde olup 20.000 kmde bir periyodik bakımı yapılmış 240.000 kmde trigeri,devirdaimi değişmiş,turbosuna 180.000 kmde revizyon yapılmış,enjektörlerine pompasına ellenmemiş 2010 2.0 tdci ford mondeo örneğinde olduğu gibi...Düşük kmli örnekleri vermiyorum bile...

    Otomotiv olarak meslek yüksek okullarında Otomotiv Teknolojisi adı altında 2 senelik teknikerlik eğitimi ve üniversitelerin Mimarlık-Mühendislik Fakültelerinde 4 yıllık kimi üniversitede makineye bağlı kimisinde ayrı bir bölüm olan Otomotiv Mühendisliği vardır.5-6 sene öncesine kadar sadece 1 Üniversitemizde vardı.Şu anda 2-3 tanesi Vakıf Üniversitesi olmak üzere toplamda 10a yakın üniversitede var Otomotiv Mühendisliği.

    Saygılar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Doğu illerimizin bir kısmında yakıt kalitesi ve araçlardaki performans düşüklüğü sebebi ile bazı servislerin egr yi iptal ettiklerini duydum. Ayrıca bir önceki aracımda egr fabrikadan iptal edilmişti...

    Tamam Vezir hocama katılıyorum ama tüm bunlar düşündürüyor beni.........

    Servis asla risk içeren işlemler yapmaz. Fabrikada yapmaz... Ama neden iptal etmişler?...

    Sadece Doğu illerimizde değil bazı araçlarda yazılımsal olarak daha ülkemize gelmeden iptal ediliyor.Renault 1.5 dci motorlarında duymuştum şaşırmıştım.Sonralardan başka markalarında bu işlemi yaptığını duydum.

    Risk var mı yok mu,iptal edilince neler çıkabilir karşımıza,ettirmezsek neler oluyor bunu düzeyli bir biçimde ''vezir'' arkadaşımızla yorumlaşıyoruz,karşılıklı fikir beyan ediyoruz.

    Aslında '' vezir''in paylaştığı dökümanlarla aynı şeyleri söylüyorum bende.Nedense zıt konuşuyor gibiyiz :D Fotoğraflarda çeşitli kmlerde sökülen EGR nin kurumlaşmış halleri var.Aynı şekilde kurum yanma odalarımızada gidiyor emme manifoldumuzada...

     EGR Valfi İptali RESİMLİ



     EGR Valfi İptali RESİMLİ



     EGR Valfi İptali RESİMLİ



     EGR Valfi İptali RESİMLİ


     EGR Valfi İptali RESİMLİ



     EGR Valfi İptali RESİMLİ
  • quote:

    Aslında '' vezir''in paylaştığı dökümanlarla aynı şeyleri söylüyorum bende.Nedense zıt konuşuyor gibiyiz :D Fotoğraflarda çeşitli kmlerde sökülen EGR nin kurumlaşmış halleri var.Aynı şekilde kurum yanma odalarımızada gidiyor emme manifoldumuzada


    zıt şeyleri söylemiyoruz sadece bir oluşumun ardındaki birçok yan faktörü göz ardı bırakmamanın gerektiğini vurguluyoruz. Tecrübe bıurada başlar.

    Mesela yük durumu çok önemli devir ve yük druumun göre PM miktarı aniden değişiyor ve bunu bertaraf etmek için EGR yüzdeleri değiştirilmek zounda yoksa yakıt tüketimi artıyor. Yani bazı güç isteyen durumlar ani gazlamalar için EGR zaten devreden çıkıyor sayılır. Bunun için sökülmesine gerek yok.Ancak düşük devrilerde turbonun devreye girmediği devirlerde ise gerekli olduğunu direk yazmadan verilerle bulunmasını istiyorum. Armut piş ağzıma düş ile kimse birşey öğrenmez.
    Yanma oldukça kompleks br sistemdir. Bunun içinde CO iyileşirken PM azalması olduğu gibi NOx kötüleşmesi de vardır. Vermiş olduğum türkçe link zaman olıur da okunursa motro sistemlerinin burada büyük pay sahibi olduğu direk anlaşılacaktır. Böylesine (euro 4 ve sonrası motorlar için söylüyorum) kompleks durumların mevcut olduğu günümüz motrları her koşul ve durumu öngörerek bir plan dahilinde hem emiyonu azaltmak hemde yakıt verimliliği ve güç alımını iyileştirmek için büyük çabalar içindedir. Bize düşen motoru soğuk havalarda ısıtarak(nedenleri için linki dikkatlice okuyunuz) , temiz sülfuruü düşük bir yakıt ile ve kaliteli atık üretmeyen tamsenttik yağı kullnarak hem düşük emsiyon hemde düşük yakıt değerlerine ulaşmanızı sağlamaktır.

    Motor verimi için gücün artırılması içinde çelişkiler barındıran ama aslında oldukça nazik bir konudur .Eksoz sistemi de gücü azaltır ama çıkarırsanız doğru yaptığınızı göstermez. Belki motor rahatlar ama bir sürü sakıncası da var .En basitinden böyle yazayım.
  • mesela linki verilmiş EGR durumları EGR nin suçu gibi algılansada aslında sigara içip de ciyerlerinin kötüleşmesini anlayamayan bakış tarzı ile aynıdır.

    HAngi yakıt kullanılmıştır.
    YAkıtın içinde katkı var mıdır ?
    Dip gaz kalkış yapılıyor mudur?
    Hangi yakıt ile motor çalışmıştır.
    Aracın yükü kaçtır.
    Araç kasası ile motor gücü arasındaki bağıntı nedir.
    Soğuk iklimde araç ısıtılmadan yola çıkılmakta mıdır.
    Şehir içinde araç kullnılmakta mıdır

    bir sürü şeyin sonunda EGR kirlenir ve suçlu sürücüdür ,EGR nin suçlıu olduğunu söyleyenler var ise üzerinde bir daha düşünsünler.
    Ha eski ssitem kamyon gibi kullnırım eksozumdan da ne yakaram atarım diyene bir lafım olamaz zaten
  • Yani sürücü her zaman;
    kaliteli yakıt kullanacak
    Katkı maddesi olup olmadığını inceleyecek
    dip gazla kalkış yapmayacak
    Araca yüklenmeyecek
    Şehir içinde kullanmayacak vs vs... niye ? EGR valfi kirlenmesin diye.

    Gereksiz bence.Kirletmeye hiç gerek yok.İptali kısadan çözüm.Yılanın başını küçükken ezeceksin misali.

    EGR nin emisyonu düşürme temeli ile üretilen bir parça olduğunu vede iptali sonucunda yakıt tüketiminin azalıp,performasın arttığını sizinde attığınız linklerdeki yazılar ile bir kez daha kanıtlamış olduk Forum Donanım Haber sitesinde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Yani sürücü her zaman;
    kaliteli yakıt kullanacak
    Katkı maddesi olup olmadığını inceleyecek
    dip gazla kalkış yapmayacak
    Araca yüklenmeyecek
    Şehir içinde kullanmayacak vs vs... niye ? EGR valfi kirlenmesin diye.

    Gereksiz bence.Kirletmeye hiç gerek yok.İptali kısadan çözüm.Yılanın başını küçükken ezeceksin misali.

    EGR nin emisyonu düşürme temeli ile üretilen bir parça olduğunu vede iptali sonucunda yakıt tüketiminin azalıp,performasın arttığını sizinde attığınız linklerdeki yazılar ile bir kez daha kanıtlamış olduk Forum Donanım Haber sitesinde...





    Gereksiz olan tek şey ,insanoğlunun az bilgiye istediği sonucu alabileceğini sanmasidir. Eğer gereksiz olsa idi icat olmaz idi.

    Yapılacak şey egr valf temizliğidir ve sökme takma dısında hiçbir zorluğu yok.bundan neden kaçınılıyor orasını anlayamıyorum birtürlü..
    http://www.youtube.com/watch?v=DWNO0KX_xHM&feature=youtube_gdata_player



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 25 Temmuz 2012; 1:08:30 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    Yani sürücü her zaman;
    kaliteli yakıt kullanacak
    Katkı maddesi olup olmadığını inceleyecek
    dip gazla kalkış yapmayacak
    Araca yüklenmeyecek
    Şehir içinde kullanmayacak vs vs... niye ? EGR valfi kirlenmesin diye.

    Gereksiz bence.Kirletmeye hiç gerek yok.İptali kısadan çözüm.Yılanın başını küçükken ezeceksin misali.

    EGR nin emisyonu düşürme temeli ile üretilen bir parça olduğunu vede iptali sonucunda yakıt tüketiminin azalıp,performasın arttığını sizinde attığınız linklerdeki yazılar ile bir kez daha kanıtlamış olduk Forum Donanım Haber sitesinde...





    Gereksiz olan tek şey ,insanoğlunun az bilgiye istediği sonucu alabileceğini sanmasidir. Eğer gereksiz olsa idi icat olmaz idi.

    Yapılacak şey egr valf temizliğidir ve sökme takma dısında hiçbir zorluğu yok.bundan neden kaçınılıyor orasını anlayamıyorum birtürlü..
    http://www.youtube.com/watch?v=DWNO0KX_xHM&feature=youtube_gdata_player

    Alıntıları Göster
    quote:


    Gereksiz olan tek şey ,insanoğlunun az bilgiye istediği sonucu alabileceğini sanmasidir. Eğer gereksiz olsa idi icat olmaz idi.

    Yapılacak şey egr valf temizliğidir ve sökme takma dısında hiçbir zorluğu yok.bundan neden kaçınılıyor orasını anlayamıyorum birtürlü..
    http://www.youtube.com/watch?v=DWNO0KX_xHM&feature=youtube_gdata_player


    Attığınız dökümanlardaki bilgilede performası düşürüp,tüketimi arttırdığından bahsediliyor EGR sistemi ile igili.Az bilgiyle değil,sizinde atmış olduğunuz bilgilere göre EGR valfi iptali yapılmış bir aracın yapılmamışa göre daha az tüketim değerlerine sahip olduğu vede performasının daha yüksek olduğu kanıtlanmıştır.

    Egr valfi temizliği ile bitse,kimse çekinmez zaten 60.000 kmde bir söktürüp temizletmeye.Ama o videoda da olduğu gibi egr nasıl kurum kaplamış ise aynı kurumu manifolda ve yanma odalarına vermektedir.Ne gerek var araçlarımıza göz göre göre zarar vermeye?

    Bakın yeniden diyorum.Emisyon oranlarında azalmaya katkısı çok büyük EGR nin. Bunu inkar etmiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: winniesertan

    quote:


    Gereksiz olan tek şey ,insanoğlunun az bilgiye istediği sonucu alabileceğini sanmasidir. Eğer gereksiz olsa idi icat olmaz idi.

    Yapılacak şey egr valf temizliğidir ve sökme takma dısında hiçbir zorluğu yok.bundan neden kaçınılıyor orasını anlayamıyorum birtürlü..
    http://www.youtube.com/watch?v=DWNO0KX_xHM&feature=youtube_gdata_player


    Attığınız dökümanlardaki bilgilede performası düşürüp,tüketimi arttırdığından bahsediliyor EGR sistemi ile igili.Az bilgiyle değil,sizinde atmış olduğunuz bilgilere göre EGR valfi iptali yapılmış bir aracın yapılmamışa göre daha az tüketim değerlerine sahip olduğu vede performasının daha yüksek olduğu kanıtlanmıştır.

    Egr valfi temizliği ile bitse,kimse çekinmez zaten 60.000 kmde bir söktürüp temizletmeye.Ama o videoda da olduğu gibi egr nasıl kurum kaplamış ise aynı kurumu manifolda ve yanma odalarına vermektedir.Ne gerek var araçlarımıza göz göre göre zarar vermeye?

    Bakın yeniden diyorum.Emisyon oranlarında azalmaya katkısı çok büyük EGR nin. Bunu inkar etmiyorum.

    aynı kurum EGR de tutulması motor için bir digortadır. Kötü birşey değildir.Çünkü silindirde yakılmaktadır. EGR üzerindeki kurum temizlenebilir ama zamanında kontrol edilip gerekli müdahale yapılmamış EGR nın de değiştirilmesi gereklidir. Kurum denilen şey aslında yakılmamış bir yakıttır.

    Olaya tersinden bakın , eğer EGR tutulmayan kurum nereye ilk zarar verecek bunu linklerde yazdım ama nedense sadece konunun bir tarafına dikkat ediliyor. TURBO arızası için EGR nin sökülmesi bir nedendir. Turbonun ekzost kısmı Egr İPTALİ ile kurumu doğruca turbo ve katalitik konventöre göndermektedir. Bunların arızalanma riski artırılmış oluyor , tersini savunabilir msiiniz. Zaten bu durumu birçok linkte yazıyorlar,ama anlayana sivrisinik saz. Kurumun yüzde yüzü yakılmıyorsa geri dönüşüm ile bir miktarı daha turboya ulaşmadan tekrar yakılması söz konusudur.Bu motorun tasaruufu için BELİRLİ DEVİRLERDE bir kazançtır .Belirli devirlerde de kazanç olamamaktadır nedenleri linkte yazıyor. YAnlış yorumluyorsunuz .Bir mühendis adayının daha dikkali olması ve hemen karar vermeden verileri toplaması gerek.

     EGR Valfi İptali RESİMLİ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 25 Temmuz 2012; 11:01:49 >
  • Yukarıda linkten bir alıntı verdim. Şekil 3.5

    Burada EGR 2000 rpm kadar %30 açıklıkta kalmasının duman oluşumunu azalttığı görülmekte, sonrasında ise aynı oranda açık kalmasının duman oranını iyiye değil kötüye götürdüğü bir bakışta anlaşılmaktadır. Zaten deyatları linkte uzun uzun yazılmış. EGR devamlı açık kalan bir şey değildir ki zararı sabir olsun. BNu durumu bilen taarımcılar belirli devrilerden sonra EGR valfini kademeli olarak kapatarak sanki yokmuş gibi davranmasını sağlamaktalar .Yani olumlu yönlerinde kullanalım olumsuz yönlerinde devre dışı bırakalım gibi. Bunu bilmeniz lazım ama nedense bilerek es geçiliyor. Yani ha sökmüşünüz ha sistem kendisi kademeli kapatmış.

    Sökünce ne oluyor düşük devirlerde duman yoğunluğunu fazlalaştırdığınız için dEGR den sonraki sistemlere zarar vermektesiniz. Bunu bilerek yapıyorsanız benim açımdan problem yok ben yargıç değilim sadece doğruları iletiyorum.Bilmeden yapıyorsanız da zararalrının bazen yararını düşündüğünüz konuda olabileceğini dilim döndüğünce çok detaylara girmeden anlatmaya çalışıyorum.Çünkü EGR sistemleri de VALEO linkinde vermiş olduğum gibi euo normlarına göre evrim geçirmektedir.
    Euro normları ile ilgili çok güzel detaylar var türkçe linkte mutlaka okunması lazım. (sayfa 34-36 arası)
    euro 4 normlarına göre sınır değerlerinin 100.000 km korunması gerektiği yazılmış, bu NOX gibi diğer gazlarında belirli oranın üzerine çıkmaması demek ve motor aşınmalarının da belirli şekilde azaltılmasının sağlanması demektir. EGR sökülünce firma da bu garantiden uzaklaşmış oluyor.Eğer herşey düzgün ise , yakıt temiz ve katkılı (yani katkılı dizel , GTL vb ) ise yağınız katalogta bassi geçen normlara uyuyor ise EGr arızası olursa araç üreticisi bunu garanti altına aldığı için garantiden bunu değiştirmekle veya temizlemekle yükümlüdür. Ama haklarınızı bilmek için de bilgiye ihtiyac vardır.

    Tüm linki bu yüzden veriyorum yoksa sorunların cevapları hazır ama bir konu içinde bir sürü alt dal var kaçınamadığınız. Adam tez yazmış kaç sayfada zor anlatabilmiş daha alt detyalrı var 1000 sayfa yazarsınız yine konu tam netleşmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir
    aynı kurum EGR de tutulması motor için bir digortadır. Kötü birşey değildir.Çünkü silindirde yakılmaktadır. EGR üzerindeki kurum temizlenebilir ama zamanında kontrol edilip gerekli müdahale yapılmamış EGR nın de değiştirilmesi gereklidir. Kurum denilen şey aslında yakılmamış bir yakıttır.

    Olaya tersinden bakın , eğer EGR tutulmayan kurum nereye ilk zarar verecek bunu linklerde yazdım ama nedense sadece konunun bir tarafına dikkat ediliyor. TURBO arızası için EGR nin sökülmesi bir nedendir. Turbonun ekzost kısmı Egr İPTALİ ile kurumu doğruca turbo ve katalitik konventöre göndermektedir. Bunların arızalanma riski artırılmış oluyor , tersini savunabilir msiiniz. Zaten bu durumu birçok linkte yazıyorlar,ama anlayana sivrisinik saz. Kurumun yüzde yüzü yakılmıyorsa geri dönüşüm ile bir miktarı daha turboya ulaşmadan tekrar yakılması söz konusudur.Bu motorun tasaruufu için BELİRLİ DEVİRLERDE bir kazançtır .Belirli devirlerde de kazanç olamamaktadır nedenleri linkte yazıyor. YAnlış yorumluyorsunuz .Bir mühendis adayının daha dikkali olması ve hemen karar vermeden verileri toplaması gerek.

     EGR Valfi İptali RESİMLİ


    Kurumla dolan emme manifoldu zamanla tıkanmaya yakın bir hale gelecek ve performans düşüşlerine sebep olmaktadır.Bunun birçok örneği vardır.

    Kurum yanma odalarında tekrar yanmaz.Çünkü yanacak birşeyi yok.Piston tepesinde,türbilans oyuklarına yerleşerek aracın performasını düşürür.Sübaplarda kalıntı yapar kurum birikimine destek olur.Enjektöre,silindir kapağına,benzinli ise bujiye yapışır.Eskiden doğazgaz,klima yoktu herkes evinde kışın odun veya kömür yakardı.Durumuna göre 3 ayda bir bacalardaki kurum temizlenirdi.Bu kadar basit şeyleri anlatmama gerek yok.Tabirleriniz sanki kurumun yararlı birşey olduğunu anlatmaya çalışıyormuşunuz gibi..

    Kurum yanmamış yakıt değildir.Yakıtın yanması sonucu ouşan kimyasaldır.Yani karbondur :)

    Kurumu tekrardan yanma odasına manifolda göndereceğime önce turbomdan sonra egzost sistemimden geçiririm.Psa motoru,1.5 dci motoru turboları 150.000 kmyi geçmiyor 1400 ve 1600 cc de.Ki bizdeki mondeo 2.0 tdci 180.000 de turbo revize edildi.Şu anda 250.000 de.EGR si 230 kmde iken iptal edildi.Demek ki zararı anlattığınız kadar büyük değil.Zaten turbo maliyetleri,motor rektifiyesinden çok daha düşüktür.Bunuda unutmamak gerekir.Motoruma kurumu doldurana kadar manifolduma doldurana kadar turboyu yesin :) Ama yemiyorda işte bunuda belirtmek isterim.

    Sizinde,benimde koyduğunuz linkerde hep aynı şeyler yazılmış çizilmiş.EGR motorun performasını düşürüyor tüketimi arttırıyor.

    Siyasetçiler gibi lafı çevirmeye,süslemeye gerek yok.Kimse egr valfini iptal ettikten sonra şu başıma geldi de demiyor.Emisyonum düştü iptalinden sonrada demiyor.Konuşulan ortak dil mantık aynı.Tüketimi arttırıp, performansı bir sebze düşürüyor EGR.Motora ve Emme manifolduna zarar veriyor.Kurumla dolduruyor.Kurumlu motorun verimi düşüyor.

    Benden bu kadar.Konuyu daha uzatmaya gerek yok.Sizin atmış olduğunuz bilimsel nitelikteki yazılarda benim söylediklerimi,savunduklarımı destekler niketlikte.Bu sayfaları gezen biriside egr iptalinin sakıncalo olmadığınıda anlayacaktır.

    Saygılar efendim...
  • mühendis adayı olmasanız kabul edeceğim ama kurum yanmaz demek cahillikten başka birşey değildir. Gerekli şartlar sağlanıra bal gibi yanar . DPF de ne yapılıyor. Link veriyorum konular es geçilip hep yanlış çıkarımlar yapılıyor.artık direk yazıyorum
    quote:


    Kurum yanma odalarında tekrar yanmaz.Çünkü yanacak birşeyi yok.Piston tepesinde,türbilans oyuklarına yerleşerek aracın performasını düşürür.Sübaplarda kalıntı yapar kurum birikimine destek olur.Enjektöre,silindir kapağına,benzinli ise bujiye yapışır.Eskiden doğazgaz,klima yoktu herkes evinde kışın odun veya kömür yakardı.Durumuna göre 3 ayda bir bacalardaki kurum temizlenirdi.Bu kadar basit şeyleri anlatmama gerek yok.Tabirleriniz sanki kurumun yararlı birşey olduğunu anlatmaya çalışıyormuşunuz gibi
    ..

    İncomplete combustion sonucu çıkan ürünler aslında dolaylı yakıtlardır ve geri dönüşümlerde ısıl enerjilerinden yararlanabilinsin diye sisteme dahil edilmektedirler.
    Buna deyip değmeyeceği ayrı bir sorudur ama CO da bir yakıttır PM yanikurum da .

    http://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=dizel%20kurumu%20silindirde%20yak%C4%B1lmas%C4%B1&source=web&cd=7&ved=0CGkQFjAG&url=http%3A%2F%2Fwww.mmo.org.tr%2Fresimler%2Fdosya_ekler%2F2a5783a65e601b7_ek.pdf%3Fdergi%3D1037&ei=7bkPUJ_tJsrRhAes_4DgDg&usg=AFQjCNEohUpZFaGVVTSY-hA1L_f8vcIr2Q&sig2=nlEUc3NI3E8phm5kfdV88Q

    quote:

    Sizinde,benimde koyduğunuz linkerde hep aynı şeyler yazılmış çizilmiş.EGR motorun performasını düşürüyor tüketimi arttırıyor.

    genlleme yapamazsını grafikte nerde artısı nerede eksisi olduğu görünüyor .Sadece eksi yönlerine odaklanarak bir şeyin yararlı veya zararlı olduğu kabul edilemez. Usta mantığını bırakalım artık

    quote:

    Kurum yanma odalarında tekrar yanmaz
    gerekli sıcaklık ve şartlar sağlanırsa yanar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 25 Temmuz 2012; 13:31:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir
    mühendis adayı olmasanız kabul edeceğim ama kurum yanmaz demek cahillikten başka birşey değildir. Gerekli şartlar sağlanıra bal gibi yanar . DPF de ne yapılıyor. Link veriyorum konular es geçilip hep yanlış çıkarımlar yapılıyor.artık direk yazıyorum
    İncomplete combustion sonucu çıkan ürünler aslında dolaylı yakıtlardır ve geri döşüşümlerde ısıl enerjilerinden yararlanabilinsin diye sisteme dahil edilmektedirler. Buna deyip değmeyeceği ayrı bir sorudur ama CO da bir yakıttır PM yanikurum da .genlleme yapamazsını grafikte nerde artısı nerede eksisi olduğu görünüyor .Sadece eksi yönlerine odaklanarak bir şeyin yararlı veya zararlı olduğu kabul edilemez. Usta mantığını bırakalım artık.gerekli sıcaklık ve şartlar sağlanırsa yanar


    Kurumu yanma odasında tekrar yanmaz dedim.Kurum dediğimiz şey karbondan oluşmaktadır.Ve herkesinde bildiği gibi kurum sübaplarda,piston tepelerinde,enjektör ağızlarında orda burda birikir yapışır.Gerekli şartlar yanma odasında sağlanmaz,sağlanmaya çalışılmaz :)
    Sözleri çarpıtmayalım! Partikül filtresi ile hiç konuyu karıştırmayın.

    Ben hep aynı şeyleri savunuyorum.Dediklerim söylediklerim hep aynı.Konu verimden performanstan açıldı,tüketim değerleri konuşuldu,araca zararı olacağını söylediniz,motor yaptırmaktan iyidir dedim turbonun revize edilmesi.şimdi partikül filtresine kadar geldi :D

    Deneyim var tecrübe var.Bizzat iptal ettim ettirdim diyorum.Yorumlar hep olumlu.Siz hala daha iptal edilmemesini savunuyorsunuz.Ben daha ne diyeyim sayın vezir.

    İnsanların aynı şeyleri düşünmeleri,aynı şeyleri savunmaları zaten olmaması gerekir.Yoksa şu anda yazdığım laptop bile olmazdı :) Saygılarr sevgiler...
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.