Elektronik cezaların caydırıcılığını artırmak için hazırlanan yönetmelik taslağına göre; EDS’nin kaydettiği trafik cezalarına da ehliyetten ceza puanı kesilecek.
Türkiye’deki trafik cezalarının yüzde 55’lik kısmı elektronik kameralar üzerinden yazılıyor. Elektronik sistemlerin ve araç trafiğinin daha yoğun olduğu büyük şehirlerde bu oran yüzde 70’leri buluyor. Ancak EDS ve MOBESE kameralarından yazılan cezaların sürücü ceza puanına işlenmemesi, caydırıcılık sağlamıyor.
Emniyet Genel Müdürlüğü’nün hazırladığı yeni yönetmelik taslağına göre, elektronik kameralardan yazılan trafik ceza puanı ilk olarak araç plakası sahibinin sürücü belgesine işlenecek. Ancak iki haftalık itiraz süresi var. Bu süre içinde plaka sahibi, aracı kendisinin kullanmadığını ispatlarsa puanı düşmeyecek. Bu durumda direksiyonda olduğu belirtilen şahsın fotoğrafı, kameradan yazılan fotoğrafla karşılaştırılıp ihlale karışan sürücü ceza puanı alacak.
Türkiye genelindeki trafik cezalarının yüzde 55’e yakın kısmı elektronik kameralar üzerinden yazılıyor. Elektronik sistemlerin ve araç trafiğinin daha yoğun olduğu büyükşehirlerde bu oran yüzde 70’leri buluyor. Ancak EDS ve MOBESE kameralarından yazılan cezaların sürücü ceza puanına işlenmemesi, caydırıcılık sağlamıyor. Emniyet Genel Müdürlüğü’nün hazırladığı yeni yönetmelik taslağına göre, elektronik kameralardan yazılan trafik ceza puanı sürücü belgesine işlenecek. Sürücünün iki haftalık itiraz süresi içerisinde aracı kendisinin kullanmadığını ispat etmesi halinde, ceza puanı aracı kullanan şahsın ceza puanına eklenecek.
Elektronik kameranın ceza kestiği her sürücünün başına bir polis koyamayacaklarını anlatan emniyet yetkilileri, bu nedenle itiraz süresi içerisinde yapılan müracaatlarla kesilen cezaların fotoğraflı olarak teşhisinin yapılacağını belirtiyor. MOBESE ve Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) kameralarının Trafik Elektronik Denetleme Sistemi’ne (TEDES) entegre edilmesiyle cezalar koordineli şekilde uygulanacak. Düzenleme ile yerel yönetimler, öz kaynaklarıyla kurdukları EDS sayesinde, kesilen cezalardan yüzde 30 pay alacak. Böylece belediyeler de gelirlerini artıracak.
Emniyet Genel Müdür-lüğü’nün trafik ceza istatistikleri incelendiğinde elektronik kameralardan yazılan cezaların sürücüye doğrudan ceza makbuzuyla yazılan ceza miktarını geçtiği görülüyor. İstatistiklere göre 2011 yılının ilk 6 ayında polis sorumluluk bölgesinde uygulanan 4 milyon 190 bin 397 trafik cezasının 2 milyon 150 bin 554’ü sürücülere, 2 milyon 33 bin 463’ü araç plakasına ve 6 bin 380’i yayalara kesildi. Cezalardan elde edilen toplam para miktarı ise 562 milyon 53 bin 52 TL oldu.
Karayolları Trafik Kanunu’na göre trafik ceza puanlarına 1’den 15’e kadar puanlama sistemi veriliyor. 1 yıllık süre içerisinde 100 ceza puanını aştığı tespit edilen sürücülerin, sürücü belgeleri 2 ay süreyle geri alınıyor. Sürücülerden herhangi bir sürücü kursuna başvurarak Trafik ve Çevre Bilgisi eğitimi almaları ve o kurum tarafından ders bitiminde bunun belgelendirilmesi isteniyor. Aynı yıl içinde ikinci defa 100 ceza puanını dolduran sürücülerin sürücü belgeleri bu sefer 4 ay süreyle geri alınarak süre sonunda psikoteknik değerlendirmeye ve psikiyatri uzmanının muayenesine tabi tutuluyor. 1 yıl içinde üçüncü defa 100 ceza puanını dolduran sürücülerin sürücü belgeleri süresiz olarak iptal ediliyor.
aktifhaber
Birkaç kişinin kullandığı şirket araçlarında durum nasıl olacak? ruhsat sahibi şirket olduğu için önce Şirket sahibinin ehliyetinden mi düşülecek?
Konuyu açan arkadaşın verdiği haber metni ile imza uyumu müthiş...
Demek devlet yakaladığını öpecek, itiraz eden kurtulacak ama kaç kişi itiraz edecek ki?
gündüz farından bahsediliyor geceleri farları kapalı araç dolu, kamyonlar otobüsler ralli yapıyor, kamyonlar kaçak kat çıkmış gibi yüklenip devriliyor, önüne gelen apaçı çakma zenon takıyor, sinyal vermeden dönüş yapmak alışkanlık, güvenlik şeridi ihlali normal, yolcu almak için dörtlüyü yakıp her yerde durmak serbest, otobanda 40la giden araçlar oluyor, şehir içinde 200 basanlar oluyor, makasa girmek alışkanlık (kamyonla) ama bunlara ceza kesen denetleyen yok. ama hız limitini 1 kilometre aşarsan cezayı yersin. şimdi birde ceza puanı eklenecekmiş. hiç uğraşmasınlar bence trafik cezası vergisi gelsin mtv ile aynı dönemlerde araç beygir gücüne göre 300 400 neyse günahımız ödeyelim trafik ekipleri de demin saydığım yada saymayı unuttuğum meselelerle ilgilensin kazalar azalsın böylece..
quote:
Orijinalden alıntı: Erzurum lu
Konuyu açan arkadaşın verdiği haber metni ile imza uyumu müthiş...
Demek devlet yakaladığını öpecek, itiraz eden kurtulacak ama kaç kişi itiraz edecek ki?
nasıl bir uyum yakaladınız acaba
quote:
Orijinalden alıntı: bal974
Birkaç kişinin kullandığı şirket araçlarında durum nasıl olacak? ruhsat sahibi şirket olduğu için önce Şirket sahibinin ehliyetinden mi düşülecek?
Bende bu konuyu merak ediyorum ?
quote:
Orijinalden alıntı: meph
gündüz farından bahsediliyor geceleri farları kapalı araç dolu, kamyonlar otobüsler ralli yapıyor, kamyonlar kaçak kat çıkmış gibi yüklenip devriliyor, önüne gelen apaçı çakma zenon takıyor, sinyal vermeden dönüş yapmak alışkanlık, güvenlik şeridi ihlali normal, yolcu almak için dörtlüyü yakıp her yerde durmak serbest, otobanda 40la giden araçlar oluyor, şehir içinde 200 basanlar oluyor, makasa girmek alışkanlık (kamyonla) ama bunlara ceza kesen denetleyen yok. ama hız limitini 1 kilometre aşarsan cezayı yersin. şimdi birde ceza puanı eklenecekmiş. hiç uğraşmasınlar bence trafik cezası vergisi gelsin mtv ile aynı dönemlerde araç beygir gücüne göre 300 400 neyse günahımız ödeyelim trafik ekipleri de demin saydığım yada saymayı unuttuğum meselelerle ilgilensin kazalar azalsın böylece..
+1903 geçenlerde evime trafik cezası gelmiş izmitten istanbula yola cıktım kocaeli kuruçeşme otoban baglantı yolunda (ogs gişelerini geçtikten sonra) 106 km ile hız cezası yedim güler misin ağlar mısın? güldüm geçtim ama olan benim 115 lirama oldu hee bu arada 156 lira idi ceza sağ olsunlar indirim yaptılar bazen bu ülkede ne için yaşıyoruz diye sormadan edemiyorum