< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
DH 2006 Üyesi 2014 Renault Clio 4 1.5 dCI EDC 90 hp Icon - 2012 BMW 3.20d 184 hp M Sport Geçmiş: 2015 Seat Leon 1.6 TDI DSG, 2012 Renault Fluence Dynamiuqe 1.5 dCI EDC 110 ps, 2007 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 174 ps, 2011 Renault Megané Sport Tourer 1.5 dCI, 2007 Mercedes Vito 111 CDI, 2012 Passat 1.4 TSI, 2001 Passat 1.9 TDI, 2009 Seat Leon 1.4 TSI, 2004 Hyundai Santa Fe, 2011 Volkswagen Caravelle 2.0 TDI, 2004 Seat Cordoba 1.4 TDI |
|
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
citroen c4x, 25 model, 5000 km ////// asus rog strix g731, 17.3, 9750 , 16 gb, RTX 2060, 144 hrz ////// s24 ultra ////// mi 13 ultra
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
|
_____________________________
Seviyesizleri ve siyasi parti fanatiklerini blokluyorum. İyi forumlar.
|
|
Çift kavramalı vitesler hakkında kronikleşmiş iki söz. -En iyi çift kavramalı şanzıman DSG. (Asla değil.) -EDC güzel bir şanzıman ama asla bir DSG değil. (Valla iyi ki değil.) Tam 3 ay bu şanzımanları araştırdım. Çift kavramalısından CVT'sine. Tek kavramalısından tork konvertörüne kadar. Kıyaslamayı mesajın sonunda yaparım. Önce EDC'nin neden DSG şanzıman gibi olmadığına sevindiğimi söyleyeyim. Mesela VW Passat. Bu araba ilk kalkıştan sonra hızı 4 km'ye çıkınca şanzıman 2. vitese geçiyor. Arabanın hızı bir daha 4 km hızın altına inmedikçe 1. vitese inmiyor. Peki bu durumda ne oluyor. DSG sürüş konforunu törpülememek için 5-6-7 km hızlara düşmüş arabayı yarım gaz, yarım debriyaj yaparak ilerletiyor. Siz üst tarafta ohhh, miss gibi sarsıntısız gidiyor derken aşağı tarafta fırtınalar kopuyor. Sıkışık trafikte sürekli yarım gaz, yarım debriyaj giden araba kavramayı, balatayı vs. ısıtıyor. DSG'nin sıkışık trafikte daha çabuk ısınmasının sebebi bu. Peki bu olay EDC vitesli Renault Megane 4 arabada nasıl oluyor. Megane 4 araba 10 km hıza çıkınca şanzıman 2. vitese geçiyor. 10 km hızın altına düşmedikçe 1. vitese inmiyor. Sürekli yarım gaz, yarım debriyaj yapmıyor. Aslında ben bu 10 km hızı da düşük buluyorum. En azından 15-17 km olmalıydı. Fakat amaç az yakıt tüketimi olduğu için motor devrini fazla yükseltmeden 2. vitese geçiriyor. Ben çok sıkışık trafiklerde manuel kullanıyorum. O da keyifli oluyor. DSG kullanıcılarının bazıları şanzımancının yolunu tutup vites atma aralıklarını değiştirtiyorlar. Yani siz bakmayın öyle en iyi çift kavramalı şanzıman DSG dediklerine. Yok öyle bir şey. Farklı şanzımanları kıyaslarsak eğer; En iyisi tork konvertörlü şanzıman. Ömrü arabanın ömründen bile uzun oluyor. Yokuşta asla geri kaydırmıyor. Fakat 2 dezavantajı var. Bir: Çok ağır. Arabaya kilo olarak hatırı sayılır bir ağırlık sağlıyor. 2. Yakıt tüketimi ekonomik değil. CVT şanzıman: Sakin kullanımlar için 10 numara şanzıman. Şehir içi, şehir dışı, sıkışık trafik, iniş, yokuş farketmez. Her yerde kullanılır. Aynı zamanda ekonomiktir de. Bunun da bir kaç dezavantajı var. Vites atma yoktur. Arabayı ruhsuz bir şekilde götürür. Yüksek torka ve agresif kullanıma gelemez. Dizel araçlarda pek tercih edilmez. 4-5 kamyonluk bir konvoyu sollarken tüm duaları size okutur. Çünkü ani hızlanma yoktur. Ani hızlanma olmadığı için gaza basıldığında motor devri çabucak 5.000 devire çıkar. Motor elektrik süpürgesi gibi bağırmaya başlar. Fakat araba 5000 devrin karşılığı olan hıza yavaş yavaş çıkar. |
|
_____________________________
Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
|
|
Tam otomatikte de ZF dışında çift kavramaya yaklaşan yok ama performans anlamında. |
|
_____________________________
|
|
CVT şanzıman harbiden çok ruhsuz özellikle benim gibi performanslı sürüş sevenler hiç bulaşmasın. Clio ile hız denemesi videosu çekmiştim araç can çekişiyor gitmiyor şanzımandan dolayı. Renault Clio 5 1.0 TCE 90 HP Top Speed Hız Denemesi https://www.youtube.com/watch?v=T8q7B1EQ_Nw |
|
_____________________________
|
|
Hocam Sizinki iyi gidiyor yine. 1.0 Tce 90 bg motor ile 193 km hıza çıktınız. Bende 1.5 DCI 110 beygir EDC 6 ileri vites Megane 4 var. Bu hızlara çıkar mı, bilmiyorum. Motoru hiç zorlamadım. 150 km hıza çıkınca bıraktım. Kaça kadar çıkar? Bilmiyorum. CVT ruhsuzdur. Evet. Ama sakin kullanıcılar için ve şehir içi kullanımı için gayet uygun bir vites. Mesela benim bir arkadaşım var. İstanbul'da yaşıyor. Otomatik vitesli araba alacak. Kafasındaki şu: Otomatik araba alacaksam otomatikte kullanırım. Manuel vs. anlamam diyor. Ona çift kavramalı araba öneremedim. İstanbul trafiği çift kavrama düşmanı. Aksi gibi, beğendiği arabalar da hep dizel. Ve dizel arabalarda CVT yok. Hep çift kavramalı. Ya dizelden vazgeçecek. Ya da çift kavramalı alacak. |
|
_____________________________
Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
|
|
şanzıman değil sorun yumağı.. ve hala ısrarla insanları zehirlemeye devam ediyorlar..( |
|
_____________________________
|
|
Hocam O kadar kötülemeye gerek yok bence. En azından DSG'den daha dayanıklı. Sıkışık trafikte, dik yokuş çıkarken filan manuele almak daha sağlıklı. Yapacak bir şey yok. Megane 4 dizel EDC otomatik arabam var. Sağlık sebebi ile yaklaşık 10 gündür Konya'dayım. Sürekli kullanmam gerekiyor. Neredeyse hergün Şehir hastanesine gidip geliyoruz. Bir kere bile manuele almadım. Tamamen otomatikte kullanıyorum. Konya gibi trafik sıkışıklığı az olan ve iniş yokuşu olmayan şehirlerde kullanmak gerçekten çok keyifli. Çift kavramalı vitesler coğrafya seçiyor. Konya gibi düz ve trafik sıkışıklığı olmayan memleketlerde gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz. Bu arazi yapısındaki şehirlerde kullanan kişiler inişli yokuşlu ve sıkışık trafikli şehirlerdeki kullanıcılara oranla kavrama ve şanzımanlarını ciddi anlamda çok daha uzun ömürlü kullanabilirler. |
|
_____________________________
Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
|
|
14 senedir 1.5 DCI araba kullanıyorum. Dacia Logan Sedan. Bunu satamadan bir tane de yine 1.5 DCI motorlu Megane 4 EDC Touch aldım. 2 kere uzun yola gittim. Dacia ile kıyaslayınca daha ekonomik. 100-110 km hızlarda kullandım hep. 3.9 litre yaktı 100 km'de. Hatta Cumartesi gece 15 Temmuz şehitler köprüsüne kadar 3.9 litre ortalama ile geldik. Köprüde araç yangını vardı. Tam 50 dakika dur-kalk yol aldık. Çok sıkıntılı oldu. Ortalama tüketim 4.1 litre oldu. Ama ben onu saymıyorum. 3.9 litre olarak kabul ediyorum. Bu sabah ne yaktım diye fulladım. 740 km yolda 1.332,00 TL tutarında motorin yakmışım. Bu da 30 litre yakıt yapıyor. 740 km'de 30 litre yakmışım. 1 litre yakıtla 24-25 km yol yapmışım. Kış şartlarında hiç fena değil. Dediğim gibi. Köprü trafiği olmasaydı 1.300 TL olurdu. Not: Araç 2018 model. EDC 6 ileri vitesli. |
|
_____________________________
Arabam yok ama 1.5 DCI Dacia Logan'ım var. Arabadan daha üstün.
|