Şimdi Ara

EDC OTOMATİK VİTESLİ RENAULT (MEGANE FLUENCE ) KULLANICI YORUMLARI (12. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
15
Favori
295.433
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    bende megane EDC + sunroof aldım, inşallah pazar gunu teslim alacagım, okudugum kadarıyla genel izlenim memnun olarak gozukuyor.ben 4 senedir opel e biniyorum en son aldıgım arabada astra sedan 1.3 cdti, bundan oncekide astra ama benzinli idi. opelin bilinen motor performans sorununda ve sert suspansiyon sorunlarında artık bıkmış vaziyette oldugum için ve eskiden yani 2000 den 2007 ye kadar reno kullanıcı oldugum için tekrar reno almak istedim inşallah beni pişman etmez.

    bir sorum olacak, bu EDC lerde gosterge paneli ilk gelen fransızlardaki digital gostergemidir. cunku artık boyle uretiliyor şeklinde soylemler duymustum bileniniz varsa cevaplayabilirmi?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akcana

    Merhaba,

    bende megane EDC + sunroof aldım, inşallah pazar gunu teslim alacagım, okudugum kadarıyla genel izlenim memnun olarak gozukuyor.ben 4 senedir opel e biniyorum en son aldıgım arabada astra sedan 1.3 cdti, bundan oncekide astra ama benzinli idi. opelin bilinen motor performans sorununda ve sert suspansiyon sorunlarında artık bıkmış vaziyette oldugum için ve eskiden yani 2000 den 2007 ye kadar reno kullanıcı oldugum için tekrar reno almak istedim inşallah beni pişman etmez.

    bir sorum olacak, bu EDC lerde gosterge paneli ilk gelen fransızlardaki digital gostergemidir. cunku artık boyle uretiliyor şeklinde soylemler duymustum bileniniz varsa cevaplayabilirmi?


    Hayırlı olsun arkadaşım.


    2 hafta önce aldığım HB EDC aracımın göstergeleri:

    EDC OTOMATİK VİTESLİ RENAULT (MEGANE FLUENCE ) KULLANICI YORUMLARI


    Ben bunları daha çok seviyorum.

    Aracının sunrooflu olması arka koltuklardaki baş mesafesini ciddi azaltıyor.

    Umarım arkaya uzun boylu yolcu oturma durumu çok sık olmaz :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 13 Eylül 2011; 9:31:07 >
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.




  • çok saol hocam inş allah kaza bela vermez hayırlısı ile teslim alıp kullanırız uzun seneler.
    sunroof olması tavan kalınlıgını arttırdıgı içinmi bu durum oluşuyor tam anlayamadım ? biraz bilgi verebilirmisin ?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akcana

    çok saol hocam inş allah kaza bela vermez hayırlısı ile teslim alıp kullanırız uzun seneler.
    sunroof olması tavan kalınlıgını arttırdıgı içinmi bu durum oluşuyor tam anlayamadım ? biraz bilgi verebilirmisin ?


    İnşallah.

    Sunroof'un açılan kısmı tavanın alt kısmından içeriye doğru giriyor.

    5 cm kadar tavan alçalıyor.

    Pazar günü kendin de görürsün arkadaşım.


    Güle güle kullan aracını.
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
  • turbo dizel arabası olan arkadaşlara damdan düşen (renonun damından) biri olarak
    kesinlikle yağdeğişimini 15000 hele hele 20000 km sakın bırakmayın.
    TURBOŞARJLI ARAÇLARI DOĞRU KULLANMANIN YOLLARI konuyu başından berri dikkatlice okumanızı öneririm.
    sayın tgezer reno ile ilgili seni anlıyorum. 2005 laguna düz baskı balata sesinden dolayı reno ile aynı ......... tavırları bende yaşadım. deve hendek atlatmak daha kolay. arabayı almışşın bi kere mantığı şu an gecerli yapacak birşey yok.
    _____________________________
  • fluence edc privilage ile ilgili ilk 2000km tespitlerimi daha önce paylaşmıştım.şu an 5000km oldu.Daha önce de otomatik ve düz kullanan biri olarak tespitlerimi paylaşmak istedim.
    1.Yakıt tüketimi 3kişi ile ac açık genelde 110 hız sabitleyici kullanılarak : yol bilgisayarı 5.4, depo doldurulduğunda 5.6lt/100km. - 4kişi klima genelde kapalı hız genelde 100-110 civarı 4.7lt/100km. Toplamda 2100km uzunyolda 105 lt tüketti. Yani ortalama 5lt/100km .Bu süratlerle yakıt tüketimi açısından diğer 1.6 veya 2.0 dizellerle fark yok.
    2.Kabin oldukça sessiz, 150 ye kadar çekiş problemi yok, bu araç sakin 100-120 km arası seyahat için gayet uygun.Hız yaparım veya arada sırada atraksiyon yaparım vs düşünüyorsanız uygun değil.
    3.uzun yolda cam açıldığında ya da sunroof herhangi bir şekilde açıldığında azıcık ta rüzgar varsa fazlasıyla gürültü ve rüzgarın ıslık sesi geliyor.dolayısıyla sunroof sadece aksesuar görevi görüyor, camı sunroofu açsanız gürültüden durulmuyor, kapatsanız sıcaktan.klimaya bir şekilde mahkumsunuz.
    4. ses sistemi zayıf. vol 22-23 te ancak duyulabiliyor. ve yanlış hatırlamıyorsam 30 da bitiyor.kulağı dolduran bir ses çıkmıyor.
    5.Bagaj geniş ancak kollar çok kalın altına bişey koymamak lazım.arkadaki 2 tane tel de cabası.
    6.Far yükseklik ayarını otomatik kendisi yapıyor, kısa far ancak 20-25m önünüzü aydınlatıyor dolayısıyla gece önünüzü göremediğiniz için 90-100ü geçmek pek akıllıca değil.Belki farın ayarını serviste yapabilirler bir ara soracağım.Bu şekliyle gece otobanda bile 100km üzeri sürat pek akıl karı değil.
    7.içi ferah, direksiyon hissiz ama yumuşak yormuyor insanı.ve tabiki vitesle boğuşmamak en güzel tarafı.vites geçişleri 1den 2 ye geçişler haricinde neredeyse hiç hissedilmiyor.
    8. yalnız şunu söyleyebilirim ki bu araç yokuşu bol şehirler için pek uygun değil.düşük hızlarda şehiriçi sürekli 1-2-3 ağır trafikte sıkıntılı.
    9.Hız sabitleyicinin tepkileri çok başarılı.
    10.motoru stop ettiniz ve diyelimki cam yarım açık kalmış, kaldırmak için tekrar motor çalıştırmanız şart.
    11. vitese geçmeme arada bir de olsa nadiren yapmaya devam ediyor.seyir halinde değil, arabayı çalıştırıp d veya r ye alıyorsunuz geçmiyor vitese araç hareket etmiyor.tekrar stop edip çalıştırınca düzeliyor. sanırım elektronik bir sorun, mekanik olsa yolda da yapar.Bazen stop edip P ye alıp arabadan iniyorsunuz, vites kutusundan ses geliyor garç gurç kendi kendine bişeyler yapıyor. vitesleri sıraya mı diziyor ne yapıyorsa artık.
    12. genel olarak sakin bir kullanım için, aileler için uygun bir araç.
    _____________________________




  • @picakmesut

    Megane da camı açık unuttunca tekrar çalıştırmaya gerek yok kartı yuvasına sokup çalıştırmadan camlara kumanda edilebiliyor, tahminim Fluda da öyledir.
    _____________________________
  • 0 aldığımdan bu yana Symbol 2010 1.5 dci kullanıcısıyım. Tek ve çok itinalı kullanmama, mazotu sürekli Total Doco'dan almama rağmen 42.000 km ye gelen aracımda turbo'dan hafiften ıslık sesi gelmeye başladı bile.

    Dizel Renault motorunda durum böyle iken ilaveten EDC'nin çıkarabileceği muhtemel masrafı düşünmek bile istemiyorum.

    İkinci aracımı alırken Fluence EDC üzerinde duruyordum ancak tekrardan ikinci bir DCİ motor bakım masrafı yükü ve ilaveten EDC olası sürprizleri sebebiyle epeyce tereddütte kaldım. Servisten ağır bakım fiyatlarını öğrenince mantığım hevesimi yendi ve vazgeçtim. Sonra kendimi benzinli ve düz vitesli bir araca razı ettim.

    Sağlık sorunları sebebiyle araç bakanlar için EDC şanzıman tek seçenek olabilir, ancak sadece konfor amaçlı almayı düşünenler ceplerinin iyice şişkin olup olmadığına bakarak karar vermeli. İmkanları kısıtlı olanlar mutlaka işin mali yönünü iyice araştırıp hareket etmeliler.

    @picakmesut adlı arkadaşımız;
    EDC'nin ş.içi ağır trafikte 1-2-3 viteslerde kullanıma uygun olmadığını belirtmiş. Otomatik şanzımana zaten bu tip dur kalk kullanımlar için ihtiyaç duyulur. Uzun yolda manuel ile otomatik arasında fark kalmadığına göre, ne anladım ben bu EDC farkından ?




  • Ben Haluk bey in edc li megane i kullanayım bir. Bendeki sorunların aynısı onda da olduğunu göreyim. Yorumlarımı o zaman yazacağım. Su anda sadece bende olduğunu düşünerek ağır yorumlar yapmıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tgezer -- 15 Eylül 2011; 22:06:26 >
    _____________________________
    s??? nq ????ıq ?p ?punlo? ??s??? ı?u?s
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Ben Haluk bey in edc li megane i kullanayım bir. Bendeki sorunların aynısı onda da olduğunu göreyim. Yorumlarımı o zaman yazacağım. Su anda sadece bende olduğunu düşünerek ağır yorumlar yapmıyorum.


    Hele bir iyileşeyim de
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
  • Bu arada en son 10 gün kadar önce kullandım yeni arabamı.

    2 hafta daha binemeyeceğim.

    Ev iş arası 6-7 km bişey.

    Gidişte 2, dönüşte de 3 trafik ışığı var.


    Okullar da açık olmadığı için 15 dk da gidiliyor.


    Zor bir güzergah değil anlayacağınız.


    Eşim henüz şikayet etmediğine göre bir sıkıntı yok. :)
    _____________________________
    Paran varsa Japon, yoksa alman.

    If you can't afford a new German car, then you definitely can't afford a used one.
  • :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 16 Eylül 2011; 21:35:52 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf_1977

    Benim fluence edc 110 hp bayramda şehir dışı 90-160 km hız ortalamasıyla 60 lt ile 1022km gitti.

    Şehiriçinde 5,8 de sabitlendi şu anda 3500 kmde çok memnunuz.Özelliklede bagajı ve genişliği kliması çok yeterli sollamalar çok basit motor gücü yeterli geliyor.

    Edc şiddetle tavsiye ederim.


    Yusuf kardeşim arabanı hangi şehirde, hangi şartlarda kullandığını merak ettim. Çünkü yakıtı ideal ölçülerde.
    _____________________________
    2011 Renault Fluence 1.5 EDC 110 Bg Bulut Grisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Ben Haluk bey in edc li megane i kullanayım bir. Bendeki sorunların aynısı onda da olduğunu göreyim. Yorumlarımı o zaman yazacağım. Su anda sadece bende olduğunu düşünerek ağır yorumlar yapmıyorum.


    tgezer kardeşim, yolun anadolu yakasına düşerse benim edc li fluenceyi rahatlıkla test edebilirsin. Ben Ataşehir'de oturuyorum.
    _____________________________
    2011 Renault Fluence 1.5 EDC 110 Bg Bulut Grisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SedatMert33


    quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Ben Haluk bey in edc li megane i kullanayım bir. Bendeki sorunların aynısı onda da olduğunu göreyim. Yorumlarımı o zaman yazacağım. Su anda sadece bende olduğunu düşünerek ağır yorumlar yapmıyorum.


    tgezer kardeşim, yolun anadolu yakasına düşerse benim edc li fluenceyi rahatlıkla test edebilirsin. Ben Ataşehir'de oturuyorum.

    ataşehir e yolum düşüyor . pm den telefonunu verirsen ararım buluşuruz bir gün .
    _____________________________
    s??? nq ????ıq ?p ?punlo? ??s??? ı?u?s
  • dhakanuysal bey,
    ben antalya'da yaşıyorum yollar düz ve ağır bir trafik pek yok dolayısıyla edc ile ilgili önemli bir sorun da yok. ancak arada bir yaylalara gidiyorum sürekli rampa ve viraj, ankara'da da kullandım, malumunuz yokuşu bol ve trafiği artık istanbulu pek aratmayan bir şehir, bu şartlarda sıkıntı oluyor.daha önce otomatik honda city de kullandım her şartta çok rahattı düşük viteslerde ne sarsıntı ne kararsızlık vardı. 2000 cc altı dizel otomatikte zaten çok seçenek yok ya robotize ya çift kavramalı.sonuçta ufak tefek sıkıntıları olsa da edc robotizelerden daha iyi.
    Bakım masrafları ve ileride çıkabilecek sorunları şu an için bilemiyorum, genelde dizel araç bakımı maliyetlidir, yıllık 30 binin altında kullanıyorsanız aradaki farkı hesap ederek benzinli almalı gibi bir yaygın kanaat var, fakat bunu söyleyenler sanırım şunu gözardı ediyorlar : evet dizele daha çok para veriyorsunuz ama 3-5 sene sonra sattığınızda da aradaki farkı zaten alıyorsunuz+benzinli arabayı satmaya kalktığınızda hele de lpg yoksa kimse yanına yanaşmıyor+bindiğiniz süre boyunca benzine ekstradan para ödüyorsunuz. Bence isterse yılda 5000km kullanın dizel her halukarda karlıdır. Şu an ayrıca düz vites 2006 mondeo 2.0tdci ghia da kullanıyorum, dizel, 94000kmde ve 6 yaşına girdi,hiçbir yerinden tık ses gelmez,bakımları 15.000km de bir serviste yapılıyor son 3 bakımda 250 şer tl ödedim sadece bakım aralarında 1 defa ilave hava filtresi(38tl) değiştiriyorum, şu ana kadar periyodik bakımlar haricinde ödediğim para 70tl geri vites müşürü+230tl gergi bilyası+350tl ön arka fren balatası= toplam 650tl. Antalya içi yakıt sarfiyatı 5.5-6lt/100km, uzun yolda 110u pek geçmezseniz 5lt, yol şartlarına göre giderseniz maksimum 6 lt. 1400-1600 grubu benzinli arabalar 8-10 lt altına düşmüyor şehiriçinde. Şahsi fikrim düzgün kullanılır bakımları aksatılmazsa her halukarda dizel avantajlı+ dediğiniz gibi uzunyolda çok fark olmasa da şehir trafiğinde otomatik vites artık bir ihtiyaç.Son olarak araba biraz da şans içi galiba.
    _____________________________




  • sayın picakmesut

    Şahsım adına söylüyorum.

    1- Yıllar önce geçirdiğim bir çok tecrübe sonucunda, 2.el benzinli araç alacak olsam asla lpg'lisini almam. Lpg taktıracak isem (ki taktırmam) kendim taktırmayı düşünürüm.
    2- Lpg'li bir aracın motorunun ne durumda olduğunu içini açmadan tam olarak bilemezsiniz.
    3- 6-7 Lt sarfiyatlı atmosferik benzinli motoru her zaman tercih ederim. Hem masraf, hem sorunsuzluk yönünden.
    4- Vectra 2.0 otomatik aracımız var. Trafikte dur kalk yaparken boşa atmamız gerekmiyor. Eğer otomatik şanzıman rahatlığı isteniyorsa, EDC-MMT türevi şanzımanların bunu tam olarak karşılayamadığı kullanıcı şikayetlerinden anlaşılıyor. Bu tip şanzımanların sistemleri itibariyle araç viteste ve hareketsiz iken yarım debriyaj yaptığı için dur kalk trafikte sürekli balata aşındırdığı ve en az 100.000 km gitmesi gereken balatanın bazen 25.000 km lerde değiştiği ve en az 1500.-TL maliyeti olduğu söyleniyor. Açın şikayet sitelerine bir bakın, uzun yıllar kullanıldığı için artık piyasası oturmuş olan Toyota MMT için inanılmaz şikayetler var.

    Anlatmak istediğim şudur; Eğer bu şanzımanlar ş.içi sıkışık dur kalk trafikte boşa atılmadan sağlıklı olarak kullanılamıyorsa, ben ne anladım bu otomatikleştirilmiş şanzıman rahatlığından ? Üstelik yakıt yönünden manual kadar ekonomik olmadığıda görülüyor.




  • tam otomatik dizel focus ta kullandım, bu konuda size katılıyorum yarı otomatikler kesinlikle tam otomatik rahatlığına sahip değil.Ancak eldeki yani piyasadaki seçenekler malesef kısıtlıve birbirinin benzeri.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: picakmesut

    tam otomatik dizel focus ta kullandım, bu konuda size katılıyorum yarı otomatikler kesinlikle tam otomatik rahatlığına sahip değil.Ancak eldeki yani piyasadaki seçenekler malesef kısıtlıve birbirinin benzeri.


    50-60 binlik araç alıyoruz ve sunulan seçenekler tam olarak beklentiyi karşılayamıyor.

    Kullanıcıları tarafından uzun süreli denenememiş ve randımanı tam olarak anlaşılamamış araclara ve ekipmanlarına varımızı yoğumuzu vermeden önce iyice araştırıp, hemen atlamamalıyız. Baktik ki beklentilerimizi karşılayamıyor, almayız olur biter.

    Ülke olarak, 1996 da Gumrük Birliği'ne tam üye olduktan sonra ülkemize her türlü yabancı araç girişi başladı ve hesapsız kitapsız tüketim alışkanlıkları ekonomimizi cari açık verir hale getirdi.

    Üzülerek söylüyorum ki; maalesef Milli Sertvetimizin heba oluşunda az veya çok oranda hepimizin bireysel olarak katkı payı vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 17 Eylül 2011; 21:36:10 >
    _____________________________




  • Arkadaslar gazetede latitude reklamı gördüm. Vites topuzu yanlış görmüyorsam bizimkilerden kısa. Bunu bizim arabalara takamaz miyiz?
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 1011121314
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.