Şimdi Ara

EDC OTOMATİK VİTESLİ RENAULT (MEGANE FLUENCE ) KULLANICI YORUMLARI (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
797
Cevap
15
Favori
287.733
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer


    İstanbuldaysan sana uzun bir test sürüsü yaptırayım. Bırak milletin ne dediğini. Kendin karar ver.


    Tabikide kendim karar verecem ama dediğim gibi sizlerin yol göstermesi memnuniyeti ve/veya memnuniyetsizliklerini de değerlendirmek isterim...
    (bu arada "tgezer" arkadaş bu formda bu EDC'den en şikayetçi olan sensin formu uzun zamandır takip ettiğimden biliyorum senin bu EDC için (-) vereceğini biliyorum. "senden (-) aldık"
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer


    quote:

    Orijinalden alıntı: lidi5

    Arkadaşlar merhaba öncelikle bu formu uzun zamandır sırf EDC şanzımanlı renault megan almak için uzun zamandır takip etmekteyim ve sırf burada yazılanlar yüzünden forma üye oldum......
    Anladığım kadarıyla megane 3 EDC alanda pişman almayanda!!!! Ddışardan böyle görünüyor...
    !!!! Bu aracı almak için önümde tam iki ay var ve lütfen bana yardımcı olmanız amacıyla şu sorularımı cevaplarsanız çok sevinirim.
    A) Neden EDC almalıyım? Artıları nelerdir?
    B) Neden EDC almamalıyım. Eksileri nelerdir?
    C) Son söz olarak şiddetle tavsiye edilebilinir misiniz?
    Sizin görüşleriniz inanın benim için çok önemli olacak ve bana yol gösterecek şimdiden teşekkür ederim.

    İstanbuldaysan sana uzun bir test sürüsü yaptırayım. Bırak milletin ne dediğini. Kendin karar ver.


    Kullanıldığı şartlara göre memnun olanı da var olmayanı da. Bence de en doğru kararı kendi şartlarına göre kendin ver.

    + Diğer tek kavrama viteslerden tek artısı vites geçişlerini hissettirmemesi (bazı devirler ve durumlar hariç) Yakıt ekonomisi içinse hala beklemedeyiz.

    - Eksileri çok konuşuldu zaten. İlaveten kesinlikle vitesin spor ve ekonomi modu olmalıydı. Olsaydı bu şikayetlerin %70 ini konuşmuyo olurduk. İkincisi yakıt tüketimi fabrika verilerine epey uzak. Bütün katologlarda manuel ile edc için aynı değerleri veriyorlar ama alakası yok. İzmirde ST ile 5,4 gören arkadaş çok şaşırttı beni. Araç 8000 km de ve klimasız 6-7 arası geziniyor (klimayı açtığımda 8 i de gördüm) Servis 20 bin bakımında tüketimi düşürürüz dedi. Düşecekse 8 binde sokayım 20 bin bakımına dedim mırın kırın yaptılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tayfun73

    Kullanıldığı şartlara göre memnun olanı da var olmayanı da. Bence de en doğru kararı kendi şartlarına göre kendin ver.

    + Diğer tek kavrama viteslerden tek artısı vites geçişlerini hissettirmemesi (bazı devirler ve durumlar hariç) Yakıt ekonomisi içinse hala beklemedeyiz.

    - Eksileri çok konuşuldu zaten. İlaveten kesinlikle vitesin spor ve ekonomi modu olmalıydı. Olsaydı bu şikayetlerin %70 ini konuşmuyo olurduk. İkincisi yakıt tüketimi fabrika verilerine epey uzak. Bütün katologlarda manuel ile edc için aynı değerleri veriyorlar ama alakası yok. İzmirde ST ile 5,4 gören arkadaş çok şaşırttı beni. Araç 8000 km de ve klimasız 6-7 arası geziniyor (klimayı açtığımda 8 i de gördüm) Servis 20 bin bakımında tüketimi düşürürüz dedi. Düşecekse 8 binde sokayım 20 bin bakımına dedim mırın kırın yaptılar.


    Cevap için Tşk ederim.

    Şu kısa zamanda anladığım kadarıyla senden de (-) puan aldı bu EDC ve dolayısıyla ben....!

    Yaa yokmu memnun olan kimse?
    Ben öncelikle bu aracı dizel otomatik ve az yakıyor olmasından dolayı tercih etmiştim. Zaten yakıt tüketimi olarak ben hep fabrika verilerinin üstüne 1.00 ilave ederek hesabımı yaparım.
    ---Valla yavaş yavaş soğuyor gibiyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lidi5 -- 14 Ağustos 2011; 0:51:21 >




  • Tayfun ben paraya kiyip yagi ve filtreleri degistirmeyi dusunuyorum. 20.000 km deselerde bana cok mantikli gelmiyor. Yakiti da o zaman soylerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tgezer -- 14 Ağustos 2011; 2:24:53 >
  • sitede EDC 1.5 110 bg. araç şihir içi. 5,2 lt- ş.dışı 4 lt.

    manuel viteste 1.5 105 bg. ş.içi 5,5 lt - ş.dışı 4 lt yazıyor söylediklerinizle alakası yok bende almak istiyorum ama çok kararsız kaldım ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lidi5


    quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer


    İstanbuldaysan sana uzun bir test sürüsü yaptırayım. Bırak milletin ne dediğini. Kendin karar ver.


    Tabikide kendim karar verecem ama dediğim gibi sizlerin yol göstermesi memnuniyeti ve/veya memnuniyetsizliklerini de değerlendirmek isterim...
    (bu arada "tgezer" arkadaş bu formda bu EDC'den en şikayetçi olan sensin formu uzun zamandır takip ettiğimden biliyorum senin bu EDC için (-) vereceğini biliyorum. "senden (-) aldık"

    Araci sadece EDC oldugu icin alan bir tek benim ondan. Haliyle en acimasiz elestri de benden gekiyor. Diger ozelliklerine bakmadim bile. Zaten manuel meg3 umu satip flu edc aldim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kafkas11

    sitede EDC 1.5 110 bg. araç şihir içi. 5,2 lt- ş.dışı 4 lt.

    manuel viteste 1.5 105 bg. ş.içi 5,5 lt - ş.dışı 4 lt yazıyor söylediklerinizle alakası yok bende almak istiyorum ama çok kararsız kaldım ya

    Sehir ici 6 goreyim yeter bana
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer


    quote:

    Orijinalden alıntı: kafkas11

    sitede EDC 1.5 110 bg. araç şihir içi. 5,2 lt- ş.dışı 4 lt.

    manuel viteste 1.5 105 bg. ş.içi 5,5 lt - ş.dışı 4 lt yazıyor söylediklerinizle alakası yok bende almak istiyorum ama çok kararsız kaldım ya

    Sehir ici 6 goreyim yeter bana


    O zaman EDC falan alınmaz bunu anlamış oldum,sizin içinde kötü bir durum tabii o kadar iyi düşüncelerle aldınız fiyasko bu çıkan karşınıza oda hergün moralinizi bozuyodur heralde .




  • Denemeden karar vermeyin yinede. Memnun olanlar daha fazla forumda.
  • Yahu ben eksi artı verme taraftarı değilim herkesin şartları, beklentileri farklı olur sonra kimse bana gelmesin vay efendim sen böyle dedin şöyle çıktı diye

    Ben Çanakkaledeyim, kendi kullandığım şartlarda genel olarak araçtan çok memnunum. Konfor ve performans açısından tatmin edici. Donanım olarak (privilege) epey dolu. E fabrika verilerini yakalayamamaktan şikayet etsem de yakıt masrafım önceki 1,6 benzinli aracıma göre yarı oranda azaldı.

    Dizel otomatikte öne çıkan fazla bir model yok zaten. Megane Edc yi inceleyip kafasında soru işareti oluşan arkadaşların diğer seçenekleri nedir merak ediyorum? Benim diğer seçeneğim Fiat Bravoydu ciddi gittim geldim ancak kimse tavsiye etmedi. 10 bin liram daha olsa Dsg Golf alır mıydım? Almazdım. Hem o kadar para vermeye gerek yok hem de Çanakkalede Vw servisi yok.
    Meganı inceledim test ettim aklıma en çok yatan araç olduğu için aldım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Tayfun ben paraya kiyip yagi ve filtreleri degistirmeyi dusunuyorum. 20.000 km deselerde bana cok mantikli gelmiyor. Yakiti da o zaman soylerim.



    Bende 10 bin civari degistirmeyi dusunuyorum insallah faydasi olur. Olursa 20 bine kadar amorti eder zaten masrafi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tayfun73

    Yahu ben eksi artı verme taraftarı değilim herkesin şartları, beklentileri farklı olur sonra kimse bana gelmesin vay efendim sen böyle dedin şöyle çıktı diye

    Ben Çanakkaledeyim, kendi kullandığım şartlarda genel olarak araçtan çok memnunum. Konfor ve performans açısından tatmin edici. Donanım olarak (privilege) epey dolu. E fabrika verilerini yakalayamamaktan şikayet etsem de yakıt masrafım önceki 1,6 benzinli aracıma göre yarı oranda azaldı.

    Dizel otomatikte öne çıkan fazla bir model yok zaten. Megane Edc yi inceleyip kafasında soru işareti oluşan arkadaşların diğer seçenekleri nedir merak ediyorum? Benim diğer seçeneğim Fiat Bravoydu ciddi gittim geldim ancak kimse tavsiye etmedi. 10 bin liram daha olsa Dsg Golf alır mıydım? Almazdım. Hem o kadar para vermeye gerek yok hem de Çanakkalede Vw servisi yok.
    Meganı inceledim test ettim aklıma en çok yatan araç olduğu için aldım.



    EDC otomatik ve dizel olmasından ve aracın görünüşünün hoşuma gitmesinden dolayı bu aracı almayı düşünüyorum.Ancak burayı okuyunca memnuniyetsizler çok sanırım soğuyorum.Alternatifi ne olur bu aracın? otomatik dizelde en az yakan bu segmentte ve bu fiyat civarı hangi araç var?




  • Diğer markaların forumlarına da bir göz at o zaman. Hemen hepsinde hep sorun hep sorun. Çünkü kullanıcılar çoğunlukla bir problem yaşadıklarında çözüm bulmak için yazıyor, şurdan ses geliyor, rölantide çok titriyor, yokuşta çekmiyor vs vs.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: janreno1905

    BENCE HALA EN EKONOMİĞİ LPG DÜZ VİTES ARAÇLAR, EDC DE HİKAYE, KATOLOG DEĞERİ FLUENCE EDECE İÇİ ŞEHİR İÇİ 5,2 ŞEHİR DIŞI 4 ORTALAMA DA 4.4 TÜ SİZİN VERDİĞİNİZ GERÇEK VERİLER ŞEHİR İÇİ 7 YANİ GÖRÜNEN O Kİ EDC NİN YAKIT EKONOMİSİ KONUSUNDA Bİ KATKISI YOK, AKSİNE, GÖRÜNEN O Kİ SİLKELEME SORUNLARI VAR. İLERİDE ARIZALANSA BÖLE Bİ ŞANZUMAN VE DİZEL ARACIN ÇIKARACAĞI MALİYETİN ALTINDAN KALKMAK ZOR. EN GÜZELİ BENZİNLİ FLUENCE'A ATACAN LPG Yİ, ALIŞTIĞIMIZ DÜZ VİTESLİSİNE
    ORTALAMA 9 LİTRE LPG TÜKETEREK KM DE 180 KURUŞA FLUENCE KEYFİNİ SÜRECEN


    Sonra ne feribota binebilicen ne de kapalı otoparklara girebilicen....

    O kadar az bir tasarruf için bu işkenceye değer mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Playboy22

    EDC otomatik ve dizel olmasından ve aracın görünüşünün hoşuma gitmesinden dolayı bu aracı almayı düşünüyorum.Ancak burayı okuyunca memnuniyetsizler çok sanırım soğuyorum.Alternatifi ne olur bu aracın? otomatik dizelde en az yakan bu segmentte ve bu fiyat civarı hangi araç var?

    Zurnanın zırt dediği yer burası zaten .
    Bu fiyata bu donanımda araç yok .
    Buradaki bir çok arkadaş gibi belki sen yaşamazsın o sıkıntıları .
    Zaten devamlı olan sorunlar değil . Çözüm üretme ihtimali de yok değil yazılım vs ile .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tgezer -- 18 Ağustos 2011; 13:08:05 >
  • Merhaba...

    Megane 3 HB dynamique EDC almıştım, araç gelmeden önce ara hızlanma tereddütlerim vardı onu paylaşmıştım bu konunun başlarında.

    Yaklaşık 3 aydır kullanıyoruz. Şu an çok memnunum diyebilirim. Ara hızlanmada problem yok. Otoyol kullanımında düşük hızda 6. viteste ilerlediği için gazı köklediğimde şanzıman 1 sn duraklıyor ama sonra araç fırlıyor. Performans anlamında sorun yaşamıyorum.

    Şehir içi kullanımda EDC mükemmel bir konfor sunuyor bize, vites geçişleri çok iyi, sanki giderek de daha iyi oluyor. Bu da bana iyi ki çift kavramalı almışım dedirtiyor sürekli. Frenden ayağı kaldırınca araçın ilerlemesi, hill holder bunlar da sürüş zevkini artırıyor. 1 ve 2. viteslerde ben bir problem yaşamıyorum belki de çok durkalklı bir trafikte olmadığım içindir.

    Aracın görüntüsü giderek daha hoşuma gidiyor, beyaz renk, arkalara 1 numara cam filmi taktırınca daha hoş duruyor.

    Arka diz mesafesi almadan önce kafamdaki en büyük soru işaretiydi ,ama pratikte hiçbir sıkıntı yok bu konuda da.

    Yakıt tüketimine gelince; fabrika verisi kesinlikle hayal. Sadece bir kere şehir dışı 4,2 lt/100 km gördüm (çünkü yol çift şeritli değildi ve max 90 la gittim) Araç performans için zorlanınca tüketim artıyor. Ama sakin kullanımda ekonomik diyebilirim. Sınıfındaki diğer araçların daha ekonomik olduğunu düşünmüyorum.

    Ayrıca megane ı almadan önce baktığım diğer araçlar şu an müthiş zamlı. 1 yıl önce Ceedi 36 ya alırken şimdi 45 olmuş. Bravo 40 iken 48 lere çıkmış. C4 te sanırım 50 lere dayanmış. Megane sa 3-4 aydır zam görmedi, şu an için bana hala ilk tercih olarak görünüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkan uzun
    Yakıt tüketimine gelince; fabrika verisi kesinlikle hayal. Sadece bir kere şehir dışı 4,2 lt/100 km gördüm (çünkü yol çift şeritli değildi ve max 90 la gittim) Araç performans için zorlanınca tüketim artıyor. Ama sakin kullanımda ekonomik diyebilirim. Sınıfındaki diğer araçların daha ekonomik olduğunu düşünmüyorum.


    Bakmıyım diyorum ama ister istemez gözü takılıyor insanın.. Yakıt tüketimim inanılmaz dengesiz. Genelde kısa mesafelerde bazen klimalı bazen klimasız, yanlızsam agresif, eşim ve oğlum varsa çok sakin kullanıyorum. Dolayısıyla Şİ 6,3 ile 8 arası geziniyor tüketim.. Çok kastım çok uğraştım şehir içi 6,3 ün altına inemedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tayfun73


    quote:

    Orijinalden alıntı: erkan uzun
    Yakıt tüketimine gelince; fabrika verisi kesinlikle hayal. Sadece bir kere şehir dışı 4,2 lt/100 km gördüm (çünkü yol çift şeritli değildi ve max 90 la gittim) Araç performans için zorlanınca tüketim artıyor. Ama sakin kullanımda ekonomik diyebilirim. Sınıfındaki diğer araçların daha ekonomik olduğunu düşünmüyorum.


    Bakmıyım diyorum ama ister istemez gözü takılıyor insanın.. Yakıt tüketimim inanılmaz dengesiz. Genelde kısa mesafelerde bazen klimalı bazen klimasız, yanlızsam agresif, eşim ve oğlum varsa çok sakin kullanıyorum. Dolayısıyla Şİ 6,3 ile 8 arası geziniyor tüketim.. Çok kastım çok uğraştım şehir içi 6,3 ün altına inemedim.

    Yalniz degilsin dostum uzulme.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tgezer

    Yalniz degilsin dostum uzulme.


    Bi yemek sözün vardı hatırlarsan ona üzülüyorum
  • Haziran ayında Fluence Dizel EDC almaya gittim. Günlük işler için 2010 Symbol 1.5dci 65bg kullandığımdan ve motoru çok ekonomik olduğundan bir büyüğü olarak 5 kişilik aile arabası için Fluence'i uygun görrmüştüm. Deneme sürüşünde, konfor ve süspansiyon yönünden Symbol ile aralarında fark göremedim. Servis fiyatlarını sordum. Ağır bakımının 80.000km'de olduğunu ve 1.150.-TL tuttuğunu öğrenince vazgeçtim. Öylesine Toyota bayiine uğramıştım. Hiç aklımda olmamasına rağmen teşhirdeki 1,6 benzinli Verso'nun bilgi föyüne gözüm takıldı.

    Ş.içi 8,7
    Ş.dışı 5,7
    Ort. 6,8

    Bu değerleri görünce hemen aracı incelemeye başladım. 1,500 kg ve 7 kişilik bir araç için bu değerler bana çok ekonomik geldi. Bakım maliyetlerini sorunca, normallerinin 280.-TL, triger kayışı yerine zincir olduğu içinde ağır bakımının 350.-TL olduğunu öğrendiğim. Verso ile test sürüşü yaptırmamalarına rağmen araı yinede aldım. Hergün Symbol kullanan ve süspansiyonunun yumuşaklığını beğenen biri olarak şunu söyleyebilrim.

    Toyota Verso gerçekten çok konforlu, çok sessiz, ağırbaşlı ve tok bir araç. Motorun sesi duyulmuyor. Yakıt sarfiyatı 7 kişi ile 7,5 lt., yani 0,32.-TL/km....
    EDC'li Fluence'in ort. 7 Lt yaktığı söyleniyor bu da 0,26.-TL eder. (Symbol düz vites 0,19.-Tl yakıyor.)

    Verso'dan inip Symbol dizele bindiğimde, daha önce beni rahatsız etmeyen motor sesinin artık bana kamyon gibi geldiğini farkettim. İnsanoğlu daha iyisini görünce bir öncekinin eksiklerini anlayabiliyor.

    Bunları anlatmamın sebebi;

    Ekonomi için dizel araç düşünenler, dizelin servis, y.parça fiyatlarını, ileride oluşabilecek turbo v.s. arızalarını ve en önemlisi havaya verdiği kirlilik ve kötü kokuyu dikkate alarak tercihlerini yapsınlar. Her iki aracımıda aynı kapalı garaja çekiyorum. Dizeli 1 dk.da parketmeme rağmen egzost'tan garaja yayılan koku indiğimde beni çok rahatsız ediyor. Benzinlide ise hiç bir koku dahi duyulmuyor.

    Bence az benzin yakan düz vitesli araç en idealidir. İllaki otomatik isteniyorsa EDC-DSG gibi şanzımanların yenilerinin 20,000.-Tl olduğuda dikkate alınarak, muhtemel arızalarını ve maliyetlerini hesaba katarak şapkayı önünüze koyup tekrar tekrar düşünmelisiniz.

    Saygılarımla,




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.