Bildirim
E36 MOTOR????




Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
m50 çelik blok,m52 ise alüminyum blokmuş...bunun ne gibi + veya - leri olur??hangisi daha iyidir_? -
quote:
Orjinalden alıntı: berkcem54
m50 çelik blok,m52 ise alüminyum blokmuş...bunun ne gibi + veya - leri olur??hangisi daha iyidir_?
Aynen oyle...
M50 ler BMW ye uzun yillar sorunsnuz hizmet verdi
Aluminum olan M52 motor kullanan 5.20 lerden az cekmedi insanlar.
Onlarca Motor Yapilan BMW lerin tumu M52 motordur. -
bu sorunu daha önce de duymuştum ama hep bmw 5 serisi olark bahsediliyor bu konuda.bn mesela bu motoru 3 serisi için arastırıyorum 3serisinde de aynı sorunlar warmıdır?
bir de bu motorun teknik weriler olarak hiçbir farkı yok mu sadece bloklar mı farklı? -
arkadaşlar bende 94 model E36 almak istiyorum. motoru hakkında detaylı bilgisi olan var mı?? -
abi bence kendii yorumum ki halada kullanılıyor 1998 1999 bu modelin kasası çok sağlam kursun bile nerdeyse işlemez ... + 20 bin ytl ye bile bulabilirsinizz... -
M52 motor E36'da 1994 yılında üretime geçer.. ( E34'ten tam olarak emin değilim )Zayıf noktası alüminyum yapısı değil, piston yataklarında kullanılan "nikasil" adı verilen özel alaşımlı metal kaplamadır.. Nikasil sürtünmeye çok dayanıklıdır, yüksek ısıda bozulması döküm demire ve alüminyuma nazaran çok daha azdır.. Çok dar toleranslarda işlenmeye müsait yapısıyla Ferrari, Lamborghini, Maserati ve Porsche'de halen kullanılır.. Ancak Nikasil, kalitesiz benzinde yer alan düzensiz sülfür miktarından dolayı korozyona maruz kalır.. Bu korozyon piston yataklarında aşınmaya hatta kırılmalara kadar gider.. Demir ve alüminyumun sülfüre tepkisi az olduğundan Nikasil kadar aşınmaz.. Bu problem M52nin 1999'da çıkan son nesliyle son bulur.. Alusil kullanılan yeni tip M52de bu sorun ortadan kalkmıştır..
Yalnız bu her Nikasil yataklı M52 bozulacaktır diyerek de yorumlanmamalıdır.. Bu direkt yakıt kalitesiyle ilgilidir.. Bu nedenle sadece bozuk, kalitesiz, kötü işlenmiş benzinle kullanılan araçların M52 motorlarında M50ye nazaran daha çabuk yıpranma görülme şansı vardır..
Gelelim mevzunun " oto sanayi efsaneleri " bölümüne..
Türkiye'de " sıfır motor yapma " olayı layığıyla yapılmadığından yurdum ustası suçu hemen M52ye atar.. Demir ısıyla rahatça genleşen ve bu genleşme kabiliyeti sayesinde olası ufak tefek ayarsızlıkları tolere edebilen bir metaldir.. Oysa ki alüminyum motor bloğu, el kantar göz terazi yöntemlerle, doğru düzgün ölçüp biçmeden rektifiye edildiğinde alüminyumun genleşme katsayısı döküm demire nazaran zayıf olduğundan düzensiz çalışmaya başlar.. Pistonlar mikron mertebesinde de olsa boşluk yapmış, tam rektifiye edilmemiş yataklarda sesli ve vuruntulu çalışır.. Ne zamanla ne de ısı arttıkça bu boşluklar demirdeki gibi genleşerek kaybolmadığından motorun krank salınımı bozulur.. Düzensiz rölanti, sesli çalışma ve yağ eksiltme olarak başlayan bu arıza zamanla yatak sarmaya kadar gider.. Sonra da yeniden " motor ister " diye usta girer mevzuya..
Bu arada, hiçbir otomobil firması aynı motoru 5 sene boyunca, tam 10 ayrı değişik motor hacminde , 4 ayrı kasa tipinde " yanlışlıkla " kullanmaz.. Böyle oto sanayi efsaneleri de günümüzde eski model diye adlandırılmasına rağmen şimdinin pek çok son model aracını gölgede bırakacak güzelim otomobillerin sağda solda sürünmesini sağlamaktan başka bir işe yaramaz..
Düzgün kullanılmış, az km. yapmış, modifiye uğruna rezil edilmemiş ve layığıyla servis görmüş bir E36, M52 motorlu olsun ya da olmasın herzaman iyi bir opsiyondur.. Hem sürüş keyfi hem de malzeme kalitesi açısından aynı fiyat gamında pek çok günümüz otomobilinden daha mantıklı bir tercihtir..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mec -- 11 Şubat 2008; 21:07:44 >
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X