Şimdi Ara

Düşük viteslerde dip gazda tekleme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
0
Favori
3.819
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar arabamda bi sorun var sanırım. Sorun şöyle;
    Genellikle 2 veya 3. viteste gaza aniden ve çok bastığımda araba önce biraz tekliyor bunun sebebi ne olabilir? Birde araba bazen geç çalışıyor. Motor sıcak soğuk farketmiyor arada sırada oluyor . Bunların benzin pompasından olma ihtimali var mıdır ? Benzin pompası değilse neden olabilir ?
    Not: Araba 1998 Toyota Corolla 1.3 Xl (Lpg yok)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SweentLyy -- 23 Ağustos 2015; 22:33:43 >



  • O araca neden düşük viteslerde gaz veriyorsun. Agır bi belli kesimin işinde çalışıyorsunda çatışma anında hemen kaçmak için mi geç çalışması sorun yaratıyor? O aracı yumuşak kulanıcan yoksa elinde agır patlar rus ruleti oynama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir sürü seçenek var diyebiliriz. Öncelikle ateşleme sistemi nasıl, buji ve kabloları, avans ayarı vb.
    Belki benzin filtresi bile tam olarak yeterki seviyede yakıt geciremiyordur.
    Çok alt devirde yükleme yapıyorsanızda olabilir. O anki hp ve tork değeri yetersiz gelebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kasto_37

    Bir sürü seçenek var diyebiliriz. Öncelikle ateşleme sistemi nasıl, buji ve kabloları, avans ayarı vb.
    Belki benzin filtresi bile tam olarak yeterki seviyede yakıt geciremiyordur.
    Çok alt devirde yükleme yapıyorsanızda olabilir. O anki hp ve tork değeri yetersiz gelebilir.

    2500 devir civarında oluyor genelde .
  • Bilgisi olan yok mu ?
  • Benzin Filtresinde sorun olabilir

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim eski aracımda olmuştu, bir enjektör bozuk çıktı. Değiştim düzeldi. Bujilerden biri de olabilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Araç Silkeleme-Tekleme Sorunu
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: azad_van

    Benim eski aracımda olmuştu, bir enjektör bozuk çıktı. Değiştim düzeldi. Bujilerden biri de olabilir.

    Benim araba karbüratörlü bunlarda enjektör yok sanırım.
  • Aracın geç çalışmasının birçok sebebi olabilir; marş motoru, benzin pompası yada filtresi ilk akla gelenler. Burada uzaktan yapılan tahminlerle bir yere varamazsın, aracı bir ustanın görmesi gerek. Bu arada motor soğukken ani hareketlerden, dip gaz yapmaktan ve ani frenlemelerden kaçınmanı öneririm. Motor sıcaklığının uygun seviyeye gelmesini beklemek seni yaşanabilecek birçok problemden korur.
  • 4500 altı dip gaz verilmez sadece benzin yakarsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • LPG olsaydı bir tahminim olacaktı ama yokmuş. Bu durumda pompa, ateşleme sistemi, enjektörler hatta geç çalışma nedeni için ısı sensörü bile kontrol edilmeli, bence.
  • buji kablolarını kontrol et onlar saglamsa bobinde sorun ..
  • Hocam gaz kelebeğinden kaynaklı da olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vigilant

    Aracın geç çalışmasının birçok sebebi olabilir; marş motoru, benzin pompası yada filtresi ilk akla gelenler. Burada uzaktan yapılan tahminlerle bir yere varamazsın, aracı bir ustanın görmesi gerek. Bu arada motor soğukken ani hareketlerden, dip gaz yapmaktan ve ani frenlemelerden kaçınmanı öneririm. Motor sıcaklığının uygun seviyeye gelmesini beklemek seni yaşanabilecek birçok problemden korur.

    Motor soğukken yapmıyorum zaten. Yakın zamanda ustaya da götüreceğim.
  • Ateşlemede sorun var buyuk ihtimalle. Forumdan oturduğu yerde kimse net olarak cevap veremez. Buji-buji kablosu-bobin kontrol etmek lazim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SweentLyy kullanıcısına yanıt
    Daha evvel böylemiydi yoksa sonradan mı bir oldu. 2500 gibi düşük sayılacak devirde ani tapa gaza 1.3 hacminde nispeten güçsüz tüm araçlar gaza bastığın gibi fırlamaz.

    Karbüratörlü araçların geç çalışması genellikle ateşleme sistemi veya karbüratör ayrı veya kirliliğinden kaynaklanır. Ayrıca karbüratörlü araçlarda elektrikli pompa olmaz genellikle mekanik diyaframlı benzin otomatiği olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Daha evvel böylemiydi yoksa sonradan mı bir oldu. 2500 gibi düşük sayılacak devirde ani tapa gaza 1.3 hacminde nispeten güçsüz tüm araçlar gaza bastığın gibi fırlamaz.

    Karbüratörlü araçların geç çalışması genellikle ateşleme sistemi veya karbüratör ayrı veya kirliliğinden kaynaklanır. Ayrıca karbüratörlü araçlarda elektrikli pompa olmaz genellikle mekanik diyaframlı benzin otomatiği olur.


    Öncedende vardı ama dert etmiyodum şimdi merak ettim acaba sorun mu yoksa normal midir diye
  • SweentLyy kullanıcısına yanıt
    Süper sport veya spor harici yani halk tipi düşük güç ve.hacimli birçok araçda buşekilde motor ani devirlenmiyor boşta bile rolantide iken dip gaz yapınca bile ibre aniden 6000 göstermez.

    Ama araçda tekleme var diyorsunuz orası ayrı. Aracı karbüratör ustasına gösterin ayarsızlık falan yoksa bakım zamanı geldiğinde benzin filtresi, bıji, buji kablolarına baktırın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunc52

    Süper sport veya spor harici yani halk tipi düşük güç ve.hacimli birçok araçda buşekilde motor ani devirlenmiyor boşta bile rolantide iken dip gaz yapınca bile ibre aniden 6000 göstermez.

    Ama araçda tekleme var diyorsunuz orası ayrı. Aracı karbüratör ustasına gösterin ayarsızlık falan yoksa bakım zamanı geldiğinde benzin filtresi, bıji, buji kablolarına baktırın.

    Anladım sağolun
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.